andrei.rir

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire

197 postări în acest subiect de discuţie

Salutare.
Am un passat B7 bin 2011 si am observat ca temperatura la apa creste greu.Am efectuat urmatoarele operatiuni (inainte de venirea frigului): schimbare distributie (inclusiv pompa apa) si schimbare termostat. Simptomele sunt urmatoarele: dupa ce pornesc motorul acesta sta turat la 1000 o perioada dupa care scade tuaratia la 900 (lucru care este normal,.temperatuara acului din bord este la 50 iar daca dau drumul la ventilatie in masina pe cald (cu sau fara AC) turatia motorului creste iar la 1000. si nu mai revine la 900 decat cand acul de la temperatura ajunge peste 85. Am constatat ca daca merg fara ventilatie in masina masina se incalzeste relativ repede dar daca pornesc ventilatia merg si 25 min prin oras nu se ridica acul la ceasul de temperatura dar masina face cald in habitaclu. Mai are cineva problema asta?
Multumesc

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ai caldura in masina pentru ca ai PTC, incalzire auxiliara a habitaclului. E normal sa se incalzeasca mai greu cu ventilatia pornita, de asemenea e normal sa se incalzeasca mai usor cu ventilatia oprita.

Daca se incalzeste excesiv de greu verifica totusi din nou termostatul, chiar daca abia l-ai inlocuit.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Corect e normal sa se incalzeasca mai greu dar sa nu se miste acul de loc dupa aproximativ o ora de mers ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai hotaraste-te....acul de temperatura sta nemiscat 25 de minute sau o ora?!

 

Oricum, welcome in clubul diesel :D Motoarele diesel se incalzesc mult mai greu ca cele pe benzina. Daca mergi prin oras, motorul se incalzeste relativ tarziu. Eu de pilda merg cam 2 km pana ies pe autostrada. Daca iau Passatul (diesel, motor ca al tau). se face cald in masina dupa ca 10 km parcursi pe autostrada. Daca iau Corolla (benzinar de 1.6l) cam in momentul in care intru pe autostrada motorul a ajuns deja la temperatura optima de functionare :D

 

Daca ma intrebi pe mine, pentru Bucuresti ideea de passat diesel, (iarna!) e foarte proasta. Consuma mult, nu se incalzeste (PTC-ul consuma si el relativ mult), DPF-ul nu apuca sa se curete ca lumea, start-stop dupa ce se incalzeste cat de cat...etc....practic faci masina praf. Vezi macar sa nu treci de 9-10000 km cu uleiul din motor, si sa ii dai motorina de calitate. Ah da, si sa nu-l turezi peste 2000 pana nu s-a incalzit motorul, schimba devreme in trepte superioare.

Modificat de Geisterfahrer
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsurile promte si pentru sfaturi.

Uleiul il schimb oricum la 10000km si referitor la schimbatul vitezelor cutia este DSG.

Dupa ce am deschis topicul am mai facut un drum cu masina care a durat aproximativ o ora.

Nu este deranjant ca nu se ridica acul la temperatura atata timp cat in masina este cald,dar motorul meu sta turat la 1000 de ture cand dau drumul la ventilatie in situatia in care clar apa din circuit s-a incalzit pt ca pe grile vine aer foarte cald.Am avut un Golf V 1.9 TDI care se incalzea repede si nu crestea turatia cand dadeam drumul la ventilatie.

Azi am sa verific cu VCDS sa vad daca am ceva erori eventual sa schimb si sonda de temperatura.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e nicio problema cu masina ta... la mine, passat 2.0 cr 2011 cutie manuala, zilnic, duc copilul la gradinita... 3-5 min dupa pornire  plec de pe loc, merg cam 2 km pana la gradinita, acolo stau vreo 5-10 min. astept sotia, apoi o las pe ea la serviciu si dupa plec pana in oras cam 10 km... apa ajunge la 90 grade dupa min 30 min. (si nu e ger afara inca) iar uleiul sta cam la 70-80 grade. Cu ventilatia si incalzirea pornita, lumini etc... chiar si cu motorul cald, turatia sta la 900-1000 rpm... din cauza consumului (electric)... In plus consumul, pe bc a ajuns la 8-9 in medie, iar la pompa chiar 10... si e normal cand fac 10-20 km intr-o ora. .  Inainte am avut o Altea 1.9 pd, la fel, dupa min 30 min. se incalzea si in plus mai si tremuram in ea pentru ca nu mergea incalzirea auxiliara. In schimb cu Polo 1.4 fsi, pana la gradinita, motorul era cald, deci, nu cred ca e nicio problema cu masina ta... e pur si simplu diesel.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da, e foarte normal. Cand dai drumul la ventilatie, porneste incalzirea auxiliara, electrica. Pentru a sustine consumul ridicat de curent, si pentru ca motorul e rece, se injecteaza mai multa motorina in cilindri si motorul se tureaza. Perfect normal, nici macar ceva special la masinile diesel. Apa nu circula prin motor cat timp motorul e rece, deci nu ai ce ca vezi la sonda de temperatura.

 

Sper ca ai macar incalzire in scaune, altfel s-ar putea sa cam ingheti iarna asta in Passat la drumuri scurte prin Bucuresti :D

 

Inca ceva: Daca iti vine ideea sa raschetezi geamurile cand vor ingheta, uita! Sticla e foarte "moale" si ii ajunge sa raschetezi o data ca sa ai amintiri pana vei schimba parbrizul. Ajuta numai spray degivrant sau si mai bine, folie izolatoare termic peste noapte. Nu incerca cu apa fierbinte, geamul e foarte subtire si risti. Foloseste si spray siliconic pe chederele din partea superioara a usilor, sunt foate "inteligente" si se umezesc. Noaptea la un frig mai serios ingheata de nu mai intri in masina. Mi s-a intamplat iarna trecuta sa plec cu cealalta masina pentru ca mi-a fost frica sa nu rup chederele passatului.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune si mie cineva la cat se schimba distributia la un vw passat 2.0 tdi 170 cp 2011? Masian are 150000 si nu i sa efectuat vreo schimbate pana acum la distributie

Si problema cu apa o am si eu.la viteza apa sta la 90 de grade.cum reduc viteza sau sau stau loc apa scade.tin sa mentionez k am schimbat ambele termostate la masina

Modificat de bbflorin2000
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru motor CBBB la 210 mii sau 48 luni, conform Autodata

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si problema cu apa o am si eu.la viteza apa sta la 90 de grade.cum reduc viteza sau sau stau loc apa scade.tin sa mentionez k am schimbat ambele termostate la masina

 

La mine este exact invers. Cand merg prin oras apa se ridica la 90 de grade, in schimb la drum lung nu trece de 77-80 :( . De la ce poate fi?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, sunt nou posesor de VW si ma-m confruntat si eu cu aceeasi problema, la drum lung apa din circuitul de racire nu urca mai mult de 60-70 grade (asta cand afara erau 3-7 grade), daca folosesc masina doar in interiorul orasului apa urca si sta fara probleme la 90, am zis ca este problema clara de termostat (scapa o parte din apa spre radiatoare si de aici apare racirea excesiva), schimbat termostatul cu unul nou identic cu cel al masinii dar care merge mult mai rau in sensul ca apa nu mai ajunge la 90 decat daca masina sta pe loc cu motorul pornit - urmeaza sa-l inlocuiesc pe garantie. Bonus - in ultimul timp de cand temperaturile au scazut sub 0 nu mai porneste nici ventilatorul de la clima (aer conditionat climatic nu este climatronic - cred ca am scris corect), nu am avut nici-o alarma in bord sau altceva care sa-mi dea un indiciu asupra motivului nefunctionarii, am verificat sigurantele fuzibile - n-am gasit decat 2 tablouri de sigurante 1 in compartimentul motor si 1 in bord stanga- toate sigurantele ok, acum astept sa vina noul termostat si sa vad daca are cumva legatura cu functionarea defectuoasa a circuitului de racire motor.

Ultima interventie la circuitul de racire a fost schimbarea pompei de apa (+distributie) dar nu vad o legatura intre asta si functionarea termostatului.

Revin cu noi informatii dupa inlocuirea termostatului ( nu stiam ca masina are 2 termostate).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Update - ventilatorul aerotermei blocat, asa s-a gandit el acu pe gerul asta, schimbat (cam 1 ora manopera si destul de usor- se demonteaza doar partea inferioara a bordului pe unde este filtrul de polen). Urmeaza sa schimb termostatul dar asta cand s-o fabrica :), astia au facut comanda direct la fabrica cred, astept de 2 saptamani sa vina.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Care este pozitia celui de al doilea termostat la motorul de 2.0L  ??    chiar sunt curios ,,

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Aceesai problema la golf 6 , 2.0L 140cp bluemotion ,,, in Bucuresti urca repede la 90 grade si sta acolo , cum ies la drum intins scade la 60-70 grade , caldura baga dar nu mi-se pare ok cum functioneaza ,  Mentionez ca primul lucru a fost sa schimb termostatul ,, Acelasi rezultat ,, am platit si muncit degeaba ,, Sunt curios care este rezolvarea ????

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Update final cred - incep prin a-mi cere scuze colegului nostru care a afirmat ca a schimbat ambele termostate deoarece am fost oarecum ironic cand am afirmat ca nu stiam ca masina are 2 termostate, chiar are 2. Dupa ce am schimbat 3 termostate si am constatat ca toate sunt "defecte", in timp ce erau adunati ca la operatie pe langa masina 4 mecanici, a venit Darth Vader-ul masinilor ( un mecanic negru -plin de ulei- cu o lanterna in mana) si a zis " ia vedeti ba n-are 2 termostate cum are x si y masina?", si are, doar ca nu este tocmai un termostat cum cunosc eu, este un fel de controlor de debit care regleaza in functie de temperatura, o piesa mica care se face legatura intre 2 furtune (ai impresia ca este o mufa de legatura). Se identifica mai greu ca este un ansamblu- 2 bucati de furtun si termostatul asta formeaza "ansamblul .............." si abia cand dai clic pe el iti arata desfasurat ce cuprinde, in schema alora de la service cu instalatia de racire de unde faceau comanda de piese este pozitionat undeva in dreapta motorului in partea de jos. Pe factura scrie "Termostat, producator Behr  1x TH 5 75" iar pe cutie "Suitable for AUDI, VW TH 5 75 Thermostat, Housing". Acum masina merge perfect in sfarsit, sper ca am fost de ajutor.

O zi buna la toata lumea.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ne ajuta enorm o poza macar ,, dupa codurile date de tine ,, nu reusesc sa-l identific ,, da-ne mura in gura daca il gasesti macar pe google ,, merci

 

ps . un pret ??? 

 

sa fie ce am gasit eu poza ??

post-3116-0-62639700-1422460039_thumb.jp

Modificat de cornelus
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ala e termostatul de la lichidul de racire de la cutia de viteze.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa arata, pretul la mine a fost 69 ron, 100 cu tot cu manopera maxim 30 min a durat toata lucrarea.


Nu stiu ce rol are si de unde este dar din cauza lui apa nu depasea 60-70 grade in mers constant in afara localitatii cu ventilatia pe incalzire treapta 1. Acum in maxim 10 min apa ajunge la 90 si acolo ramane.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy   .. eu am DSG 6 pe masina  daca iti dau o serie win si cod motor ma poti ajuta cu localizarea lui pe golf 6 ? , Am motor de 2.0L si aceeasi problema cu incalzirea .. am schimbat termostatul si nicio modificare ,, acum parca asi schimba si al doilea termostat sa-mi iasa din grija . Multumesc .


@ aurusu   multumesc pt raspuns ,, incerc si eu sa-l schimb si va tin la curent cu rezultatul ..

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit discutia si aici :    http://vwforum.ro/topic/115113-temperatura-motor/  ,,, post #10  am sa-l schimb si eu zilele astea ,,

 

si poze cu pozitia lui ,, pt cutii DSG ..

post-3116-0-44284300-1422479738_thumb.jp

post-3116-0-92921300-1422479762_thumb.jp

Modificat de cornelus
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuit inculpatul cu succes , scapat de problema cu temperatura antigel ,, multumesc vwforum ,,

post-3116-0-75253900-1422545844_thumb.jp

post-3116-0-97868300-1422545993_thumb.jp

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, aceeasi problema o am si eu cu temperatura la motor. Mers in afara localitatii mai sus de 70-75 nu urca, la mers normal. In oras urca cateodata la 90. Care termostat ma sfatuiti sa il schimb prima data?

Exista vreo problema cunoscuta cu pierderea de lichid de racire? In 1 saptamana am completat cu 1 litru de lichid de racire. O idee pe unde ar putea fi probleme?

Motor 2.0 TDI CR CFFB DSG

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat prima data , cel de la motor  ( nu stiam de al doilea ) , care ramasese deschis aproximativ 5 - 6 mm, acesta se schimba mai greu ,,  cel de pe cutie se schimba f usor , cel de pe cutie la mine a fost blocat de ceva depunere calcaroasa ,, rezolvarea a fost dupa schimbarea si celui de pe cutie ,,,

La mine dupa ce am schimbat termostatul motor in afara localitatii statea ca la tine undeva la 60-70 ,,inainte cobora sub 60 chiar la 50 grade .Dupa ce am schimbat si la cutie sta fix pe 90 si uleiul urca la 100-103 ... inainte uleiul nu trecea de 80 ...... eu asi incepe  cu cel de pe cutie .... este mai simplu si ieftin sa incepi cu el  ,, este cum spuneam sub filtru de aer ,

Bafta !

 

despre pierdere eu asi da scutul jos , doar asa poti vedea , localiza scurgerea ..

Modificat de cornelus
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Codul piesei e 1K0 121 113 A? Cat a costat termostatul asta de la cutie?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La fel recomand si eu, prima data cel de la cutie deoarece in maxim 1 ora ai posibilitatea sa-l testezi in mers si este cel mai ieftin, termostatul mare este mult mai complicat de schimbat si ceva mai scump iar dupa cum descrii tu este aceeasi problema ca la noi - termostatul de la cutie. La antigel este scurgerea destul de mare sa stii, iti recomand sa mergi la cineva care stie unde sa se uite: culoare ulei, presiune in vasul de expansiune, furtune fisurate doar putin care scapa doar cand este instalatia sub presiune, etc. Daca nu este deja o problema mai mare scurgerea de antigel poate sa-ti creeze una. 


Termostatul de la cutie 70 ron (nu cred ca este original) si manopera 30, termostatul mare ~260 ron (original) si manopera 100.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.