Sign in to follow this  
Followers 0
Adrian Z.

motorul se tureaza la rece

32 posts in this topic

Din pacate iar am o mica problema la care sper sa ma puteti ajuta...

Dimineata, cand motorul este rece, in momentul in care debreiez motorul da sa moara (turometru coboara pana la 2-300 ture) dupa care se tureaza pana pe la 2200 ture. Uneori, scade turatia la 1000-1100 ture (cea ce zic ca-i normal la motor rece), dar alteori ramane turat intre 1500 si 2000 ture - in fc de cum pofteste el. Aceste simptome scad treptat cu incalzirea motorului. Dupa ce ajunge motorul la 40 grade il trec pe gpl si are aceleasi simptome.

Sonda lambda am schimbat-o de 30000 km (a fost noua) si nici nu scoate fum negru. Si cred ca ar trebui sa faca figuri la cald, nu la rece.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca in ultima vreme, la decelerare, turometrul se opreste cam la 1100 rpm si revine destul de incet la 900 rpm. Evident, mi-a crescut consumul cu 2-3 l/100 km.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la tine e posibil sa fie uzat discul de ambreiaj si de aia cand debraezi sa mai mearga in gol, dar scaderea aia mare de turatie sar putea sa fie dincauza acelui regulator electrinic de aer

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel regulator electronic de aer este cumva legat de ambreiajul hidraulic? Te rog sa fii mai precis, daca se poate. Nu de alta, dar eu am o problema latenta oarecum asemanatoare, si acum mi s-a aprins beculetul, dar eu am ambreiaj cu cablu (la Golf).

Pe scurt: consum marit cu 1-2 litri in general <=> cind calc ambreiajul nu scade turatia instant, ci urca usor cu vreo 50-100 rpm si sta o fractiune de secunda, apoi coboara rapid <=> cind urc pante masina nu prea trage (mai bine zis trage mai putin decit ar fi normal la bietul ei cuplu motor), si cind opresc, apa nu se supraincalzeste dar simt un miros destul de nasol de la motor. Seamana cu ferodoul incins dar parca nu chiar. Si la mers normal nu patineaza, si nici cind plec mai aprig de pe loc - chestie pe care n-o fac decit poate o data pe an - si nici cind in mers calc gazul rapid pina jos, nu se ambaleaza, ci viteza creste constant. Si problema asta sa tot fie de cel putin doi ani... :P

Hai ca v-am zapacit. Dar totusi cum pot sa stabilesc daca-i de la ambreiaj sau e alta chestie?

Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauza frecventa la aceste masini este senzorul de temperatura care in functie de temperatura comanda amestecul(socul automat) . Daca acest senzor sa zicem are valoare infinit sau de la 700 ohm incolo automat calculatorul va sti ca motorul e rece(desi este cald) ,prin urmare o sa dea mai multa benzina in admisie. Cauze consum mare ,bujii inegrite sau ude ,la accelerare brusca are o ezitare s.a.

Recomand sa schimbati acel senzor(este cea mai ieftina operatie) si apoi mai vedeti...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian Z, am acelasi motor ca al tau daca cauti pe forum o sa vezi oarecum ca problema sa ma discutat.

Dar imi dau si eu cu parerea si cred mai mult ca sigur ca regulatorul de relenti face pe nebunul.

Sau mai exista posibilitatea ca sa fie foarte murdara clapeta de acceleratie, dar daca zici ca la cald isi revine mai mult ca sigur ventilul ala este buba.

Edited by milika
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vioelectric

La bujii nu m-am uitat de o vreme, dar ezitarea clar o are cind accelerez brusc. As putea afla cumva unde este acel senzor de temperatura? Sau poate dau o tura la Sighet...dar nu acum, ca pe Gutin e jale. Multumesc.

Aaa...si totusi, cind pornesc motorul dimineata, se tureaza (socul automat lucreaza) iar pe masura ce temperatura urca intensitatea socului scade pina ce apa ajunge la cald, cind inceteaza. Asta nu inseamna ca senzorul de temperatura lucreaza corect?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzorul de temperatura sigur are o problema pentru ca la bord nu-mi transmite o temperatura mai mare de 70 grade(atunci imi porneste termocupla). dar tinand cont ca este cu patru pini, cred ca are o problema doar la cei doi care transmit informatia la bord si nu la calculator. eventual ii voi face o diagnoza. Am mai schimbat o data regulatorul de relanti, dar nu a avut aceleasi simptome, in sensul ca facea figuri si la cald, nu numai la rece si se decelaera prea mult,dar nu se tura asa tare. Daca ar fi discul de ambreiaj, nu ar trebui sa aiba aceleasi hibe si cu motorul cald?! Pana una alta mi-a crescut consumul aratat de calculator la 22%. In zilele acestea ii voi face din dou plinul si voi vedea consumul real.

Aceste simptome au aparut inainte sa schimb clapeta de acceleratie, dar erau indiferent de temperatura motorului.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul era chiar sub nasul meu... :blink:... am masurat intre pinii 1 si 3, deocamdata la rece, este 2.4 KOhm. Astept sa merg acasa de la servici, sa incalzesc motorul si apoi sa masor la cald si revin.

Inca o chestie interesanta (sint aproape sigur ca are legatura): cu motorul cald, la relanti, daca aprind farurile si apoi cele de ceata - de fapt orice consumator electric mai important - , masina incepe sa tremure mai tare decit la relanti obisnuit...cind si-asa tremura de se vede pe maneta schimbatorului. Ceva idei in plus?

Oricum m-am hotarit sa intervin si, la primavara, dupa curatenie generala, inlocuit filtre si spalat motor, voi face o curatire a regulatorului de relanti, a clapetei de acceleratie si o readaptare dupa metodele descrise pe forum.

Thx.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cauza frecventa la aceste masini este senzorul de temperatura care in functie de temperatura comanda amestecul(socul automat) . Daca acest senzor sa zicem are valoare infinit sau de la 700 ohm incolo automat calculatorul va sti ca motorul e rece(desi este cald) ,prin urmare o sa dea mai multa benzina in admisie. Cauze consum mare ,bujii inegrite sau ude ,la accelerare brusca are o ezitare s.a.

Recomand sa schimbati acel senzor(este cea mai ieftina operatie) si apoi mai vedeti...

acum imi dau seama si eu "vioelectric" dc consuma masina mea mai multa benzina atunci cand era

mai frig afara,imi arata in bord calculatorul consum peste 12%ceva de genul 20% cateodata 36% da

e normal sa arate atat de la frig sau o fi vreme sa schimb acel senzor??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 Ohmi cu motorul cald. Eu zic ca isi face datoria, nu?...Ramin la regulatorul de relanti. Cine stie metodologia - ce desfaci, ce verifici, unde cureti, ce schimbi - la tipul asta de motor?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa dai jos regulatorul de relanti e relativ simplu: scoti o mufa(care-i in dreapta cum te uiti la el), un furtun din partea opusa si "inelul" de cauciuc care-l tine(e cam la mijloc)-ai grja sa nu-l rupi!

Se baga in el o solutie, se amesteca de cateva ori si se goleste.operatia se repeta de cateva ori pana iese solutia curata. nu stiu ce solutie se foloseste pt ca am vazut si eu in service la vw cum se face, dar la mine nu a avut efect (aveam probleme cu debitmetrul de aer). Doar am platit!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motorul meu ABD are cineva vreo poza?...mie mi se pare ca nu-chiar asa de simplu. Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
400 Ohmi cu motorul cald. Eu zic ca isi face datoria, nu?...Ramin la regulatorul de relanti. Cine stie metodologia - ce desfaci, ce verifici, unde cureti, ce schimbi - la tipul asta de motor?

Daca ar fi aprox 500 ohm ar raspunde mai bine la accelerari rapide ,acel senzor la unii este cu 4 fire la altii cu 2... chestia este ca se "decalibreaza" in timp si in unele intra lichid de racire (fisuri care nu se vad cu ochiul liber si se deschid la temperatura) dand valori mai mari actionand socul si acceleratia (consum de benzina) si opusul la valori mici (nu se accelereaza sau se intinde greu la drum).

senzorul de temperatura se ia usor jos ,adica are o agrafa care se trage si iasa afara acel bulb. trebuie sa aveti grija la cumparare sa respectati culoarea senzorului sau echivalentul la unele.

Edited by vioelectric
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa dai jos regulatorul de relanti e relativ simplu: scoti o mufa(care-i in dreapta cum te uiti la el), un furtun din partea opusa si "inelul" de cauciuc care-l tine(e cam la mijloc)-ai grja sa nu-l rupi!

Se baga in el o solutie, se amesteca de cateva ori si se goleste.operatia se repeta de cateva ori pana iese solutia curata. nu stiu ce solutie se foloseste pt ca am vazut si eu in service la vw cum se face, dar la mine nu a avut efect (aveam probleme cu debitmetrul de aer). Doar am platit!!!

Nu e neaparat nevoie de demontat se da pe clapeta cu jet de xtend(spray foarte puternic degresant) si dupa repetare (dupa caz) se readapteaza clapeta cu vag-com.

Edited by vioelectric
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire am rezolvat problema! Mi-am schimbat senzorul de temperatura si s-a imbunatatit consumul si am observat ca regulatorul de relanti era iesit si tragea aer fals. Dupa ce l-am pus inapoi corect a inceput sa mearga din nou foarte bine. Am scapat ieftin!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema cu turatia. Daca tot s-a discutat problema de turatie aici pun si eu o in intrebare!

Foarte rar, dupa ce merg ceva si motorul e cald, creste turatia la relanti de la 650 ( cred ) la 800 si sta asa pina opresc motorul si-l pornesc din nou, dupa care revin la normal!

Cind am pus VAG-COMul pe masina, acum vreo 2 luni, mi-a aratat o eroare legata de clapeta de relanti ( sper ca am scris corect ) la care mecanicul mi-a zis ca nu are ce sai faca ( nu o poate curati ca cica e ceva din interior) si ca trebuie schimbata!

In rest masina merge ok nu am probleme cu turatia nu joaca nu nimik.

Ma poate ajuta cineva cu un sfat de la ce ar putea fi? sa fie clapeta?

Va multumesc anticipat.

Cu respect

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa curatare si readaptare clapeta acceleratie(dupa caz) daca nu se remediaza problema atunci sunt si eu de parere cu mecanicul :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este dus potentiometrul clapetei, adica ceea ce spun atat vio cat si mecanicul tau.

La motorul tau nu se poate face readaptarea clapetei

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

@Ahiile: Ai scris la semnatura "G3 1.4 l. / 97 ; 2 usi ; monopunct ; verde metalizat; cod motor AEX".

Daca toate datele de acolo sunt corecte inseamna ca tu ai motorul de 1.4 AEX MPI (montat pe masini fabricate intre 08.95-12.98) - multipunct, nu monopunct. Sistemul de injectie pt acest model este Motronic MP 9.0 si are cate un injector pentru fiecare cilindru. Se poate verifica usor daca dai jos cutia filtrului de aer si te uiti la dispunerea cablajul electric care alimenteaza fiecare injector individual.

S-ar putea ca problema ta sa fie de la "Idling Switch - F60", e un comutator care comanda intrarea actuatorului clapetei de admisie a aerului in modul "Ralanti" atunci cand pedala de acceleratie nu este actionata de catre sofer. La pornire si in functionarea la ralanti ECU comanda actuatorul in mod automat. Variatia de care vorbesti tu se produce din cauza preluarii controlului de catre ECU. Trebuie facut un test cu Vag-Com si interpretate erorile. Daca se agraveaza variatiile de turatie sau motorul incepe sa functioneze neregulat nu mai ai ce sa faci decat sa schimbi actuatorul clapetei.

Numai bine,

D.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, motorul trebuie sa fie multipunct si nu monopunct. In acest caz, trebuie facuta readaptatea clapetei dupa care cauta in alta parte...

Switch-ul despre care vb D77 este destul de usor de curatat (cel putin la mine) insa, in acest caz, mi se pare mai probabil un defect la motorasul pas cu pas (actuatorul clapetei) sau la clapeta.

Oricum, am incercat sa atasez un document care detaliaza procedura de testare insa n-am reusit. Daca il doresti da-mi un mp cu adresa de mail si ti-l trimit

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema.Am vazut astazi ca masina se tureaza singura in mers.Cand calc pedala de ambreiaj motorul incepe si se tureaza pe la 1800 de ture.Si daca stau pe loc cateodata vad cum creste turatia de la 1200 la 1600 fara sa ating acceleratia..Si am mai observat ca imi porneste greu la cald...cateodata porneste si parca merge in 2 cilindrii si in alte dati trebuie sa o ajut cu acceleratia .Dar sunt dati cand porneste ok.Dar daca vad ca se tureaza motorul si o opresc...cand o pornesc isi revin turatia la 1100 si apoi scade in functie de temperatura apei fara sa se mai tureze.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

banuiesc ca la masina ai monopunct ,pt ca majoritatea care au problema asta sunt monopunct.

Eu am avut anul trecut o problema din asta si era din cauza regulatorului de turatie,motorasul pas cu pas sau cum i se mai zice.Initial probeaza senzoru de temperatura acela ,stiam ca daca ii scoti mufa si el functioneaza motorul trebuie sa isi schimbe turatia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am patit si patesc uneori chestia asta,dar doar la prima cheie, adica dimineata.Porneste ok ~1200 si apoi creste 14-1600 si sta acolo.Cand se incalzeste apa scade la 1000 sau 800.Am incercat sa rezolv problema, schimbat senzor temp apa, motoras relanti, dar tot asa.In plus mie imi convine chestia asta ca se incalzeste mult mai repede.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da vasy dar si consumul e altul. eu am patit in 2008 cu masina ceva asemanator;adik cand opream la 1 semafor(la relantiu) masina incepea sa se tureze pana la 1500 ture revenea, iar se tura 2 sec iar revenea (se uita lumea din alte masini crezand ca vreau play :rolleyes:) .am scos mufa de la injector si am observat ca era umeda, dupa care am sters-o si nu a mia facut probleme nici in ziua d azi

post-48993-1265447857_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.