Jump to content

BMW 320d sh vs Octavia RS 3 noua


PTDA
 Share

Postare recomandată

Salut. Ma pregatesc sa schimb masina din semnatura dupa 9 ani in care m-am folosit de ea in fiecare zi.

Pe lista am pus 2 variante.

1. BMW 320d automat, noul model la aprox 20000 km, luxury line cu urmatoare dotari: piele, sistemul Navi professional bmw + head-up display, xenon adaptativ)

2. Octavia 3 RS automat benzina

BMW-ul costa intre 32000 si 34000 eur, in timp ce Octavia e mai ieftina.

Probabil o sa vi se para ciudata comparatia intre ele, dar (subiectiv) consider oferta skoda una dintre cele mai solide din lume. De adaugat ar fi ca masina se cumpara si ruleaza in Germania aprox 80 km/zi, consumul de carburant fiind si el important. Alte variante sunt deja excluse.

Ce parere aveti? Merita diferenta de pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, e ciudata comparatia. Una e diesel si are 180CP iar cealalta e benzinara si are 220CP. Una e tractiune spate, cealalta e tractiune fata :)

 

Skoda a crescut destul de mult odata cu noua Octavia, insa la calitatea finisajelor (interioare dar si exterioare) nu are cum sa se ridice la nivelul Seriei 3. Sunt foarte greu de comparat, insa daca consumul este important atunci eu as merge pe 320d.

 

P.S. A mea (Octavia 3 1.8TSI 180CP) consuma cam 7.5% pe autostrada la mers constant cu 140km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 pt ce a zis rifflections.

 

Macar daca discutam de RS TDI. Altfel e o comparatie mere cu pere.

 

On topic: 320d fiind si ultimul model cu doar 20k km, iar cutia ZF este peste DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arunca un ochi si la 328i(cilindree :1997cmc).la bmw stiu ca ai si intretinerea gratuita pe 5 ani(nu stiu daca si la nemti se alica politica asta) deci mai castigi ceva bani.plus consumul semnificativ mai mic la 320d

eu as merge pe 320d.e alegerea logica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul e ciudat din multe motive: bezina vs diesel, tractiune fata vs spate dupa cum ati enuntat si voi, si as adauga premium vs non-premium, hatch vs sedan ''clasic'' si mai sunt motive. Pana la urma totul se reduce la faptul ca astea doua sunt singurele masini care mi-au ramas dupa ce am eliminat celelalte optiuni. As vrea ceva premium in principiu,p, dar daca ar fi sa aleg pe ideea de calitate/pret, m-am gandit la octavia 3 rs pt ca are cate un pic din toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si fa drive test cu fiecare, nu are cum sa te convinga nimeni, din vorbe, pe ce sa cheltui banii.

Fiecare masina are atuurile ei, numai tu poti sti ce cauti la o masina.

Un lucru e evident daca compari masinile astea, cauti ceva mai sportiv, caz in care Bmwul castiga, oricat de RS ar fi Skoda.

Aici nu poti compara decat cifre pe hartie si auzi cateva pareri, dar drive-testul e pasul decisiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU, in comparatia asta, nici nu m-as uita la RS.. noul F30 e peste la aproape orice.. si performantele dinamice sunt destul de apropiate, doar 1,2 sec in favoarea Skodei la sprintul 0-100kmh, lucru irelevant la o masina de naveta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai adauga la versus si timpul de asteptare pt skoda care va fi de macar 2 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca glumesti cu doua luni asteptare.

Va fi de cca. 5-6 luni.

Ce pot sa-ti spun despre Skoda O3 (RS sau non RS, ca nu conteaza) este ca are mult spatiu interior si portbagaj; daca acest lucru conteaza pentru tine.

Este finisata destul de bine, peste modelul O2FL care l-am avut pana acum.

 

BMW este peste la multe capitole, insa pentru mine conteaza in primul rand masina noua, cu garantie, etc. Probabil si la acel BMW SH se transmite garantia, dar depinde cat si cum mai are.

Totusi la consum nu o sa iesi prea bine cu RS pe benzina.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg de facult a luat octavia 3 1.2 TSI benzina (manuala) la 15.800 euro.Din pct de vedere al designului nu mi se pare cine stie ce.I-ati bmw 100%.Consum foarte bun si cu 180 cp o sa traga foarte bine.Deci nu se compara F30 cu octavia 3 nici pana in panzele albe...bmw-ul e superb si interior si exterior!Chiar daca nu te-ar interesa cat consuma octavia si ai bani cu carul,tot bmw iti recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

BMW F 30 fara ezitare, e pur si simplu fabulos si are consum f bun din cate am citit, daca ar fi sa cumpar masina acum clar as trece pe F30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un drive-test cu un BMW 320d automat si pot sa spun ca e o masina foarte reusita. Nu sunt in stare sa o compar cu Octavia3 RS pentru ca nu am condus una, insa sunt convins ca la calitate este superior iar cutia in 8 trepte ZF cum a spus si Ego e peste DSG. Sa nu mai spun de consum, care cu siguranta va fi mai mic ca la Octavia 3 RS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce bmw-ul il vrei pe motorina, iar octavia pe benzina? Mai ales daca spui ca si consumul joaca un rol important...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorba lu player...Sunt oameni care iau masini scumpe si i intereseaza consumul si sunt care iau masini scumpe si nu-i int consumul.Tu iei masini scumpe si te intereseaza consumul,Bmw logic sa alegi tu!Uitate la specificatii sa vezi ce consum are bmw si pune 1L maxim in plus si ala e.La Octavia mai pune 2-3-4L in plus fata de specificatii.Uita-te si aici,dar deja poate ai vazut,dar nu-ti imaginezi ce inseamna:

 

"SKODA Octavia RS accelerează până la 100 km/h în 6,8 secunde cu motorul 2.0 TSI, și în 8,1 secunde în varianta 2.0 TDI. 

Cifrele sunt valabile în combinație cu o cutie manuală cu șase trepte, adică dotarea standard pentru Octavia RS - DSG-ul este opțional iar modificările aduse performanțelor nu au fost făcute publice încă. "
 

Acceleration 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) :

7.6 s (Bmw 320 F30)

 

Deci sa traducem.intre 8.1 si 7.6 e nimic crede-ma.Daca nu esti pilot de curse e nimic nimic nimic diferenta de 0.8.Si crede-ma tu ca Octavia la DSG este mai proasta decat F30 la ZF8 deci aceea diferenta de 0.8 se miscoreaza pana la 0.0 aproape.

 

Deci 180 cp configurati mai bine decat 220 cp.Tehnologia noua ne spune ca dieselul va fi si sunt atatea exemple ca este mai bun decat benzinarul in curse.Audi Le Mans.

Inca o idee ,mie mi se pare o prostie sa iei masina noua,pierzi din prima foarte multi bani.Inca o idee,benzinara se va da mult mai greu spre vanzare decat dieselul.

 

Deci depinde de tine,vrei sa cobori din BMW care mananca mai putin si este la fel de puternica sau vrei sa cobori din Skoda Octavia care iti mananca dublu sa nu zic triplu,dar este noua.

Modificat de davydsss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Davydsss, nu se pune problema de bani cu carul, pur si simplu m-am gandit la ceva premium si bmw a fost singura care mi-a facut cu ochiul. Initial am avrut 328i, tinand cont ca e si mai ieftina, insa m-am gandit ca poate naveta facuta intr-un benzinar de 245cp e un pic extrem. Ca si altervativa m-am gandit la grupul vag, si ca sa pastrez proportiile am pus pe lista Octavia 3 rs automat. Tinand cont ca am avut mici neplaceri cu turbina octaviei mele, si citind pe forumuri ca nici dieselul de 170cp nu ar fi cel mai reusit, oricum mult sub cel de la bmw ca si rafinament, am ramas cu benzinarul 2.0 tsi ca singura optiune cu adevarat viabila de la vag (pana in 2 L). Am mers pe ideea BMW vs ceva non premium, dar noua, varf echipare si de motorizare. Cam asta e motivul alegerii ciudate a variantelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parere subiectiva : bmw all the way daca iti permiti intretinerea

Insa musai diesel..mai ales pt naveta si mers extraurban ; nu il vei simti ca este diesel, este foarte silentios si rafinat insa te vei bucura din plin de cuplul si consumul lui.

Nu o fi tdi-ul prea stralucit, insa nici tfsiul. Oricum mi se pare cam ciudata comparatia skoda vs bmw..de ce nu pui in balanta un CC / A4 / mercedes CLA ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, sincer, mie mi se pare ca mai mult e o alegere intre premium vs. non-premium si nou vs. SH, fiindca la ce naveta zici tu ca o sa faci, lunar oricum o sa platesti intre 199 euri (benzina) si 172 euro (diesel). In Steuererklärung oricum o sa ti se calculeze la 30c. pausal/km., adica primesti fix 480 km. dedusi.. acuma, ca primesti net 280 sau 300 euro de la Finante, mare drac nu-i.

Vezi ca se inscriu la diferite Schadensklassen, du-te la asigurator si intreaba inainte, sa n-ai surprize. Banuiesc ca BMW-ul e mai sus decat Skoda. La impozite mi se pare ca tot un drac e.

In plus, gandeste-te ca ora de manopera la BMW e mai scumpa decat la Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci 180 cp configurati mai bine decat 220 cp.Tehnologia noua ne spune ca dieselul va fi si sunt atatea exemple ca este mai bun decat benzinarul in curse.Audi Le Mans.

Inca o idee ,mie mi se pare o prostie sa iei masina noua,pierzi din prima foarte multi bani.Inca o idee,benzinara se va da mult mai greu spre vanzare decat dieselul.

Bun asa, dieselul e mai bun decat benzina la curse. WORD! Si 0.8 secunde sunt "NIMIC", zau. La dracu', ce diferenta e intre cateva secunde la demaraj!? Se poate sa discutam fara sa aberam?

Bwwlan a dat cele mai concrete sfaturi pentru ca e in tema cu cutumele firmelor si sistemul de taxare de acolo.

Daca iei BMW cu intretinere gratuita (cati au mai ramas din) 5 ani e foarte ok. Altfel, plecand de la finisaje si pana la sasiu, tinuta de drum si consum, nu prea ai motive obiective sa iei Skoda. Poate doar daca iti place foarte mult :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent sub ce forma veti analiza versusul asta singura varianta castigatoare e BMW. Nu se poate compara o masina premium cu pret premium apartinand unui producator premium cu alta masina premium-wannabe apartinand unui producator care tot incearca sa-i sufle in ceafa "tatalui" ( VW).

 

De ce sa ne cacam pe noi ca e alba ba e neagra? Un 320i ( sa fie relativ langa rs) cu dotarile rs-ului este cu siguranta mai scump de 45K Euro. Daca vorbim de 328i sarim la 50k. Ma refer la preturile pentru masini NOI. Eu personal am vrut sa imi iau RS, am configurat una cu destule  dotari si am iesit pe undeva pe la 33k euro pentru varianta pe benzina si 32k pentru diesel.

 

Discutia si versusul sunt din start gandite gresit, Parerea mea. Comparam mere cu pere. Daca ai de gand sa ti masina mai mult de 4 5 ani merita sa faci efortul pentru un automobil nou.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parere mea (, care este, hic):

 

1. Octavia va fi semnificativ mai rapida: in diferenta de ~1s la timpul 0-100 nu trebuie uitat ca octavia este grav penalizata fata de bmw din cauza tractiunii fata. Odata ce s-a trecut de viteze la care aderenta e o problema, diferenta intre ele va creste.

2. Daca dupa cum s-a spus consumul este un issue, discutia este oarecum incheiata. Diferenta intre ele va fi semnificativa la mers normal si va creste f mult la mers sportiv.

3. ZF vs DSG. ZF-ul este mai reliable, insa este mai lent. Mai important mi se pare faptul ca ZF-ul nu este dublu-ambreiaj, ci are convertizor de cuplu => consum ceva mai mare si ceva mai multi cai rataciti prin cutie.

4. Ignorand motorizarile, nu incape comparatie intre cele doua masini, sunt din clase complet diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat ce ai auzit tu despre Octavia 2 tdi de 170 de cai. Dar din 2011 de cand s-a introdus CR TDI de 170 de cai, situatia s-a schimbat la 180 de grade.

Poti sa iei in calcul TDI de 180 de cai pe RS in loc de benzinar, linistit.

Altfel, la ora actuala, in clasa premium medie, C class mi se pare cel mai reusit ca design, finisaje, spatiu. A4 e vechi iar BMW a ramas cu avantajul tinutei de drum si cutiei ZF. In rest a ramas in urma Mercedesului... lucru firesc dealtfel (cea mai noua aparitie sa fie si cea mai buna)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt posesor de RS TSI DSG si m-am uitat si eu la aceleasi masini. Eu am ales O3 din motive clare si personale si pe care mi le-am asumat de la bun inceput. Dar in situatia ta si cu cerintele date de tine, cred ca as merge pe BMW (sau RS TDI, testeaza-le!). Interiorul va fi peste (dar nu chiar atat de mult cum le-ar place unora sa creada) si diferenta va fi conditionata f mult de optionalele prezente pe cele doua masini. Eu ma uit la multe masini de "fite" pe strada care nu au nici jumatate din tehnologia de pe masina mea si daca le-ar avea ar costa dublu daca nu mai mult (deci 60-70k si deja mancam la alte restaurante :) ).

 

Dinamic RS TSI DSG va fi mult peste un 320D chiar si cu cutia ZF (pe care o consider excelenta).Deja de la 50-80 km/h, RS-ul se poate lupta/tine dupa motoare diesel de 3.0 (cele standard, nu motoare mai deosebite gen bi-turbo). Dar asta vine cu consumul aferent, care poate ajunge la valori ce ametesc un posesor obisnuit cu cifre de diesel...

 

PS: Bwwlan a dat sfaturi f bune si cred ca Ice_2k a mai mentionat lucruri utile. In rest, toti stim ca BMW bate tot, probabil ca si cel de sus are unul. Dati cu pietre! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bate bate...la preturile pentru optionale. :tuktuk:

 

Nu de alta dar e foarte usor la BMW sa dublezi pretul masinii doar din lista de optiuni.

 

BMW plusuri:

 - imagine de marca

- motor potent ( 2.0 d 184 cp 380 nm)

- cutie de viteze automata foarte buna ( zf 8 speed)

- distributie a masei 50-50 ( pentru sportivul din tine)

- calitate premium ( preturi premium )

- 5 ani service gratuit ( un mare plus )

 

....minusuri: 

- pret ridicat de achizitie indiferent de varianta ( sh/nou)

- problema cu lantul la motoarele diesel este teoretic rezolvata ( dar nu prea)

- devalorizare puternica ( pentru ca premium)

- preturi ridicate ale optiunilor ( aici lista este subiectiva)

- imaginea de marca ( cocalari si tigani si alte natii)

 

Skoda Octavia Rs tdi/tsi plusuri:

- motoare potente ( atat tdi cat si tsi)

- cutie de viteze foarte buna ( dsg)

- raport foarte bun pret achizitie/masina primita

- pret de achizitie bun pentru modelele foarte bine echipate ( asa cum am spus si mai sus am configurat la 33k euro o masina cu "de toate")

- performante dinamice ridicate

 

...minusuri:

- model recent lansat ( posibile bug-uri pe la interior/mecanica; vezi experietenele posesorilor cu pompele de motorina sau senzorii de parcare)

- imaginea de marca ( masina de nivel mediu cu pretentii de premium)

- posibile probleme ale DSG-ului

- timpul mare spre foarte mare de asteptare pentru livrare

- intretinerea mai scumpa pentru modelele cu DSG 

- platforma noua MQB ( inca nu e clar daca se prezinta mai bine decat pq35)

 

Daca am gresit pe undeva va rog sa ma corectati dar asa vad eu cele doua masini.

 

Spor la cumparaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dinamic RS TSI DSG va fi mult peste un 320D chiar si cu cutia ZF (pe care o consider excelenta).

Doar daca prin "dinamic" ne referim la acceleratie in linie dreapta. Ca daca introducem si niste viraje in ecuatie, nu cred ca mai e "mult peste". Daca vorbim de un 320d cu o suspensie sport (cea de fabrica ma refer), nu cred mai ramane nici macar "peste".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu sa dai un sfat in cazul asta atat timp cat persoana interesata nu ne spune ce isi doreste de la masina.

Doar daca ni se expun asteptarie putem vorbi de plusuri si minusuri, iar fiecare dintre cele doua variante are din fiecare destule.

 

Judecand "din avion", BMW> Skoda, dar mai sunt si alti factori ce pot fi luati in considerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!