Jump to content

Montare / Demontare EGR


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Ma puteti ajuta cu o schita/pagina din cartea de reparatii a Skodei Fabia? Ma intereseaza partea unde este explicata montarea/demontarea EGR-ului.

Motorul meu este 1.4, 16V, 101CP tip AUB din 2000.

Va Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste schema asta ca si punct de pornire, nu cred ca ai nevoie de mai mult, EGR se demonteaza foarte usor.

Sunt niste garnituri acolo (metalice), s-ar putea sa fii nevoit sa le inlocuiesti (se deformeaza uneori la demontare).

E vorba de piesele 22 si 23 (cod 036 131 547 F) si 26 (cod 036 131 550 H)

Pentru demontare nu trebuie sa desfaci nimic altceva decat EGR. Dai capacul de plastic de pe motor jos, astepti sa se raceasca si dai EGR jos (cateva suruburi).

Era poate interesant sa circuli de test cu mufa lui (se vede in poza unde e, intre 22 si 23, sus pe EGR) scoasa.

Si sa observi daca se schimba ceva in mersul motorului (ar trebui sa nu mai zmuceasca, etc). Asta o sa te coste un bec de Engine Check aprins, care va trebui redus la tacere cu VAG-COM

Spor :blink:

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am demondat si 'curatat' EGR-ul (l-am lasat in carburator cleaner peste noapte - asa am vazut pe niste situri ca se face)

Intrebarea mea este ce e cu furtunasul acela? In poza e numerotat cu 29. Are in capat o chestie (nr. 30). Aia ar trebuie conectata undeva?

La mine e in aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi zonkkk care era problema cu EGR de l-ai demontat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi aprindea cam la 2 saptamani, martorul de Check Engine. Am fost cu ea in service si mi-a spus ca EGR-ul nu functioneaza cum trebuie. (dupa ce au testat toate sistemele care puteau sa aprinda martorul acela)

Mi-au zis ca pot merge asa cu el fara probleme.

de asemenea mi-au spus ca daca vreau sa-mi fac o programare de 4 ORE (!!!), si ca o sa incerce sa-l curete si daca nu mi-l schimba.

Ieri mi-a luat 10 minute demontatul, 10 minute curatatul, si 10 minute montatul la loc si 2 minute stergerea erorii. (adica jumatate de ora)

Daca o sa se aprinda din nou beculetul din bord inseamna ca ar cam trebui schimbata.

Oricum din functionarea motorului nu iti poti da seama ca e ceva cu EGR-ul. (motorul merge frumos si rotund si are si putere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, motorul merge mai bine fara EGR, ca EGR baga gaze de esapament inapoi in motor. Totusi nu e activat in ralanti si in accelerare fortzata /talpa in blana, e si normal, pt ca scade puterea. De aia nu imi dadeam seama ce iti veni cu EGR, ca dpdv al functionarii, mai bine fara decat cu, ala reduce noxele NO prin mentinerea arderii sub 2500 grade parca, temp. peste care se formeaza NO (monoxid de azot), prin faptul ca baga gaze arse cu CO2 in loc de aer cu oxigen in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunasul acela are in capat un filtru, cica. Asa sta el, in aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am patit si eu exact aceeasi treaba la Fabia mea. Cam dupa 50 km mi se aprindea martorul check engine, si eroarea din VAG era "EGR System - Flow rate too low". Am curatat valva EGR si am sters eroarea. Nu a ajutat cu nimic. Am ajuns la Delcar, si dupa ce au facut ei toate testele mi-au confirmat ca trebuie schimbat EGR-ul. Am cumparat EGR de la un magazin de piese auto din Brasov (Pierebourg), l-am schimbat, i-am sters codul de eroare.. dupa 30km surpriza... iar check engine. Din nou vizita la Delcar... unde iar s-au apucat baietii de teste.. mi-au tinut masina in teste o jumatate de zi.. si au venit cu raspunsul.. am schimbat tot ce se putea schimba pe acolo inclusiv cablajul de la ECU la EGR si tot la fel se comporta.. EGR-ul lucreaza.. insa tot de eroare, trebuie sa solicitam asistenta tehnica de la Porsche Romania si cand avem vesti va sunam... bla bla...

In concluzie am ramas cu check engine aprins.. cu EGR-ul schimbat de pomana si inca nu am nici o solutie la problema.

Intre timp am fost plecat in concediu si am facut cu masina vreo 2500km, din care la un moment dat vreo 400km a fost stins martorul de check engine stins.. de la sine.. fara sa intervin eu cu nimic, insa la un moment dat s-a aprins.. si nu s-a mai stins.

Daca are cineva vreo sugestie i-as fi recunoscator. :P

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie la inceput imi dadea eroarea:

EGR Excessive Flow.

Am curatat-o dupa care a mers vreo 3 zile si mi s-a aprins iara martorul urmat de stingerea lui si aprinderea din nou peste 2 zile.

Aceeasi eroare Excessive Flow.

Am schimbat valva EGR, si am mers ce am mers si s-a aprins martorul din nou dar aveam eroarea: EGR Insufficient Flow.

Am facut adaptarea cu VAG-COM-ul, dar dupa cateva zile iara s-a aprins cu Insufficient Flow.

Acum mi s-a stins de vreo 2 saptamani si nu s-a mai aprins. Nu stiu exact care poate fi problema.

Daca iti rezolva problema, sa scrii aici ce au facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti rezolva problema, sa scrii aici ce au facut.

In prinicipiu eu mai vreau sa fac un test. Se pare ca motorul AUB este motor cu standard EURO4. Tot ce am alimentat eu pana acum a fost benzina de 95 EURO3. Momentan mai am cam 1/2 rezervor benzina. Dupa ce se goleste o sa ii fac o readaptare la EGR si un plin cu EURO4 de 98, ca se pare ca aia e singura benzina de standard EURO4 din RO si sa vad daca se mai aprinde dupa asta. Apropo de asta este cineva de prin Brasov care sa aiba un cablu OBD ca laptop si soft am eu, dar inca nu am apucat sa imi cumpar si un cablu ca m-am cam saturat sa tot dau bani pe fiecare interventie pe calculator.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Motorul AUB este motor EURO 4.

Eu am bagat numai benzina EURO 4 (Benzina MOL si OMV de 95 este EURO 4)

de asemenea pentru motorul nostru e recomandata alimentarea cu benzina de 98 minim. In carte scrie ca nu e nici o problema daca se alimenteaza cu 95, doar ca motorul va avea performanta mai scazuta.

(Eu mi-am facut interfata cu schema cu optocuploare a lui Jeff, si toate piesele m-au costat 10 lei, inclusiv placa.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(Eu mi-am facut interfata cu schema cu optocuploare a lui Jeff, si toate piesele m-au costat 10 lei, inclusiv placa.)

Imi poti trimite pls si mie o schema pentru interfata cu pricina si vreo sugestie de unde sa gasesc mufa OBD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poti trimite pls si mie o schema pentru interfata cu pricina si vreo sugestie de unde sa gasesc mufa OBD?

Am gasit schema si mufa OBD am gasit pe okazii cu 70 RON. Crezi ca reusesc sa gasesc sub acest pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici schema. E foarte simpla si functioneaza.

In loc de optocuploarele de pe schema poti folosi Agilent HCPL-817, ca astia se gasesc la noi mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici schema. E foarte simpla si functioneaza.

In loc de optocuploarele de pe schema poti folosi Agilent HCPL-817, ca astia se gasesc la noi mai usor.

Intrebare:

La interfata asta. Cand dai TEST din VAG-COM ar trebui sa o gaseasca soft-ul? Ca la mine apare eroarea:

COM1 port found

Interface not found.

Si nici conectata la masina nu imi da nici un semnal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat toate problemele cu interfata. Acum o am functionala.

Intre timp am mai facut urmatoarele in problema EGR-ului:

- interventie Delcar cu update de soft pentru ECU

- curatare clapeta de acceleratie

- adaptare clapeta de acceleratie

- adaptare EGR

Problema in continuare persista. Daca sterg eroarea si fac adaptare la EGR imi reapare in maxim 30 km.

Deja ma lasa nervii... nu mai stiu ce sa ii mai fac.

Daca are cineva vreo idee i-as fi recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pune benzina super100 sau nu stiu cum ii zice de la OMV, sau de la Petrom, si o sa vezi ca o sa se stinga eroare de la sine dupa cateva zeci de km, sau dupa cateva porniri opiri.

Daca bagi alta benzina se va reaprinde. (mie tot timpul mi se aprinde cand bag de la MOL, chiar si de 98)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune benzina super100 sau nu stiu cum ii zice de la OMV, sau de la Petrom, si o sa vezi ca o sa se stinga eroare de la sine dupa cateva zeci de km, sau dupa cateva porniri opiri.

De vreo 3000 km bag doar benzina OMV carerra super 100 cu acelasi rezultat.

Doar relanti-ul este mult mai stabil si masina merge mult mai bine.. insa eroarea o am in continuare.

Modificat de Adrian Crisan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si io, are cineva idee unde este EGR la motoru meu, 1.4 mpi cehesc? Nu am probleme, dar asha, sa am habar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Adrian,

Ai mai rezolvat ceva cu EGR-ul? La mine tot asa face. Ba se stinge ba se aprinde.

As vrea sa ii dau de cap cumva cu chestia asta ca e enervant sa te intrebe toata lumea care se urca la tine in masina: "Ce-i cu beculetul ala aprins in bord?" si sa te chinui sa le explici de la Adam si Eva ce si cum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Crisan

Nope, nu am mai rezolvat nimic.

Insa cred ca in curand gasesc solutia sa vand masina pentru ca am primit alta fabie 1.9TDI masina de servici la dispozitia mea tot timpul, si nu cred ca se justifica sa tin 2 masini in fata blocului... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

zonkkk ai rezolvat cu EGR? am o idee, ar putea fi senzorul DPFE (differential pressure feedback EGR) e un senzor care citeste cat gaz circula prin egr si trimite la ECU. Daca senzorul e busit, valoarea e aiurea, actuatorul nu deschide corect debitul valvei EGR et voila... ai erori. Cu toate ca valva EGR e ok. Tre sa fie asha o cutiuta neagra cu 2 furtunele si senzorul care calculeaza diferenta de presiune intre ele.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ridici capota undeva in stanga,aproape de parbriz,la mine asa este.Cred ca ala o fi. E o piesa prinsa la care vin parca 3 furtunase din care unul merge la capsula manometrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am rezolvat problema, dar am facut rost toata procedure de diagnosticare din service si cand am timp o sa incerc sa-i dau de capat. Beculetul ba se stinge ba se aprinde.

Am observat ca atunci cand merg mai turat (peste 3000rpm) sau dupa un drum lung, are tendinta sa se stinga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si nu imi tragi si mie un cd cu procedurile alea?:) poate ne vedem intr-o dupa amiaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!