Jump to content

De ce sa (nu) alegem incalzirea stationara


colin
 Share

Postare recomandată

Pentru ca cochetez cu ideea unui break diesel O3. Si avand o experienta de 4 ierni in care am inghetat in masina care o am acum pana s-a incalzit motorul. Cu tot cu scaune incalzite. Stiti si voi ce greu se incalzeste um diesel iarna....

Intrebarea mea pentru cei care au, dar si cei care urmeaza sa cumpere: de ce sa alegem sau nu incalzirea stationara pe diesel?

Eu unul, e prima optiune pe care am bifat-o.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Golf-ul meu 5 am sirocol din fabrica. Iarn da, este utila. Pornesti incalzirea stationara, ajungi in masina, e cald, apa la motor e la 90°C. Consuma cam 1L de motorina pe ora. Eu zic ca merita optiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si cat timp ii ia sa ajung la 90C? La o3 costul e cam 1000 euro cu optiunea asta. Oare nu e mai rentabil o alarma care porneasca masina de la distanta gen viper smart  start la care se adauga si alte facilitati utile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dieselul se incalzeste in mers(sarcina) nu pe loc, spre deosebire de benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu dureaza mai mult de 15 minute. :) cum a spus colegul mai sus, dieselul se incalzeste in mers.

Modificat de iciceu92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minute in mers sau stationar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar incalzire stationara dar eu as pune un colant sa avertizez oamenii de bine ca are asa ceva sa nu mi-o "stinga" . Alarmele cu pornirea motoruluo nu mi se par mai bune deoarece nu ajuta cu nimic motorul, mersul in gol este nerecomandat atat pt motor cat si pt cutie. Incalzirea stationara cred ca prelungeste si viata motoarelor, pornire cu ulei sub zero grade niciodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea motorului modern fara sarcina face ca uleiul sa nu circule in interior existand uzura pronuntata. La diesel nu se incalzeste la 90 grade nici daca il lasi toata noaptea pornit. De fapt am facut eu proba si nici dupa 20 min de relanti nu baga caldura climatronicul :). Deci 20 min cu incalzirea stationara e de vis...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Va dau un singur exemplu de utilitatea sirocoului.

Iarna trecuta a plouat intr-o seara si apoi a inghetat. Masina a stat parcata cam 10 zile, timp in care a mai si nins vreo 20-30 de cm.

Merg sa pornesc masina, dau zapada jos de pe ea, surpriza: gheata pe masina + zapada inghetata. Ma chinui sa deblochez usa de la sofer, intru in masina, pornesc sirocoul, dupa care plec in casa. Dupa o ora cobor, iar masina mai avea gheata doar pe capota de la motor. Iesea abur din ea. Ma urc in masina dau cheie si pac, motorul o ia din prima. Toate portierele deblocate de gheata etc.

Deci din punctul meu de vedere e foarte util sirocoul. Merita toti banii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@R0C0 genial omule! Asta merge folosita ca reclama la dealer :p

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar, merita ! E unul dintre primele optionale care ar trebui adaugate, asta daca nu ai garaj si daca esti rational. Cu atat mai mult daca e diesel ar trebui luat in considerare..Asa cum s-a mentionat mai sus, plusurile sunt:

 

- o uzura mult mai mica a montorului, fapt ce o sa se vada mai tarziu...

- habitaclu incalzit + ca nu mai ai probleme cu geamurile, chederele..etc

- chiar daca mai este un sistem, cel cu cele 3 bujii (Sheathed type glow plug heater), nu se poate compara cu sistemul de incalzire auxiliara care este mult mai eficient.

 

@colin Din cate mentionezi, tu faci referire la sistemul clasic de incalzire stationara, mai exact la cel care incalzeste lichidul de racire (antigelul), nu? Deoarece am inteles ca ar mai fi un sistem mai avansat care pe langa incalzirea antigelului mai exista si o sonda care incalzeste si uleiul+baia de ulei implicit...

 

In concluzie, pune aceasta optiune in capul listei desi sunt alte optiuni mult mai tentante, gandeste-te ca daca ar fi sa faci acest retrofit mai tarziu o sa te coste cam la fel daca e sa mergi pe piese NOI OEM, dupa care trebuie sa gasesti si unde sa-l montezi (iar aici cred ca e cel mai dificil lucru pentru ca sunt foarte putine persoane care te pot ajuta cu aceasta operatiune, avand garantie = 0 ca totul o sa fie ok).

 

Bafta cu noua achizitie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Va dau un singur exemplu de utilitatea sirocoului.

Iarna trecuta a plouat intr-o seara si apoi a inghetat. Masina a stat parcata cam 10 zile, timp in care a mai si nins vreo 20-30 de cm.

Merg sa pornesc masina, dau zapada jos de pe ea, surpriza: gheata pe masina + zapada inghetata. Ma chinui sa deblochez usa de la sofer, intru in masina, pornesc sirocoul, dupa care plec in casa. Dupa o ora cobor, iar masina mai avea gheata doar pe capota de la motor. Iesea abur din ea. Ma urc in masina dau cheie si pac, motorul o ia din prima. Toate portierele deblocate de gheata etc.

Deci din punctul meu de vedere e foarte util sirocoul. Merita toti banii

La mine povestea este si mai scurta...

 

Ies pe balcon, vad masina plina de gheata si zapada, apas butonul de la telecomanda, cobor in 20 de minute si masina este curata, incalzita, si gata de drum. Pacat ca fac prea putine drumuri lungi iarna...

 

E de vis sa ai Webasto pe masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este, dar si 1000 euro e bine sa-i ai:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar decat sa pui tot felul de gadget-uri gen,leduri,navigatie,lumini la picioare,butoane cromate,xenoane after-market,senzori parcare si cine mai stie ce lucruri mai putin utile,incalzirea asta este benefica pentru motor si mai ales pentru confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de unde ati gasit voi 1000 eur. Cand in configurator este clar trecuta suma de 789,88 pentru O3. Poate la golf VII sa fie 1000 eur sau chiar peste

post-24246-0-20348600-1404037009_thumb.p

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut mi-am montat Webasto pe masina si face toti banii; Inchipuie-ti o dimineata friguroasa de iarna cand vecinii tai dau zapada jos de pe masini si razuiesc parbrizul si tu cobori din casa, te urci in masina (unde deja e cad) dai la cheie si pleci.

 

PS: Masina fara incalzire stationara nu as mai cumpara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu am pus optiunea asta pe Golful V Plus BKD . Excelenta! La Plus-ul TSI desi era intre dotari nu am mai optat pentru ea . Dar orice alt diesel voi avea o sa aleg Webasto .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea motorului modern fara sarcina face ca uleiul sa nu circule in interior existand uzura pronuntata. La diesel nu se incalzeste la 90 grade nici daca il lasi toata noaptea pornit. De fapt am facut eu proba si nici dupa 20 min de relanti nu baga caldura climatronicul :). Deci 20 min cu incalzirea stationara e de vis...

Cum adica "Pornirea motorului modern fara sarcina ..."?!

 

Total gresit! Orice tip de motor cu ardere interna, inclusiv "modern", odata ce porneste si este la turatia de mers in gol (ralanti, relanti, etc.) are asigurata ungerea necesara, adica uleiul de motor isi face treaba foarte bine. Uzura este minima.

Uzura "pronuntata" sau uzura depaseste limitele normale in cazul in care motorul este rece si este solicitat (sarcina si turatii peste medie) fara ca acesta sa ajunga la temperatura de regim sau de lucru (uzura este de aprox. 700 - 800 ori mai mare fata de temperatura de regim). Adica: functionarea la turatia de mers in gol nu dauneaza cu nimic sau uzeaza peste medie motorul. Motivul pentru care se "recomanda" plecarea de pe loc dupa pornire, chiar daca motorul este rece, este exclusiv de mediu. Un motor rece si care merge in gol polueaza un pic mai mult decat media normala. Nimic altceva.

 

Sursa partiala de documentare: "Exploatarea rationala a automobilului" de Stratulat Mihail.

 

Probabil depasita, vor spune unii, principiile termodinamicii sunt tot alea iar legile fizicii la fel neschimbate.  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti trebuie surse sau diplome ca sa stii ca uleiul la temperaturi mici e foarte gros si implicit nu mai unge bine componentele motorului

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi ulei de motor, rece si mai vascos, unge mai bine ca unul la 120 grade. Aditivii din el compenseaza capacitatea de lubrifiere.

 

In fine, subiectul de aici este altul! 

 

Merita un webasto sau sistem de incalzire stationara la o masina pe care intentionezi sa o utilizezi mai multi ani. Uzura va fi minima iar satisfactiile pe masura. Parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma contrazic deloc! Nu intelegi fenomenul si ti-se pare ca ma contrazic. Ei vezi, pentru asta iti trebuie putin studiu! Materia "Motoare termice" este foarte interesanta.

 

Las-o asa! 

 

E util un siroco (webasto) pe o masina. Atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este util. Ca motorul rece are uzura mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minute in mers sau stationar?

15 minute dureaza sa imi incalzeasca apa si habitaclul incalzirea auxiliara :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

pai la disel la octavia 2 avem incalzire electrica ( rezistenta de 1000W),la octavia 3  nu cred ca nu are   aceasta optiune ..

se incalzeste foarte repede masina .

e buna instalatia stationara webasto pt ca asta se pune pe masina din fabrica.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!