Andrew

Climatronic / AC

2.249 postări în acest subiect de discuţie

De citeva zile este foarte cald afara si traiesc cu senzatia ca AC masinii mele nu face fata. M-am urcat si intr-un VW GOLF V, aceeasi problema...

Face ceva aer rece, compresorul functioneaza... dar nu raceste suficient. La Opel cind pun mina in zona gurii de ventilatie aproape ca iti ingheata mina, indiferent cit e de cald afara...

Imi poate spune cineva:

- care sint parametri tehnici in care trebuie sa functioneze climatronicul

- eficienta depinde de calitatea agentului frigorific? ce as putea face?

la Midocar au spus ca au schimbat filtru de polen si ca daca mai face... (banuiesc ca stiti fraza).

Merci

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce temperatura ai fixat Climatronicul?

O modalitate de a obtine racirea habitaclului ceva mai rapida ar fi sa activezi butonul de recirculare.

E adevarat ca la inceput, imediat cum ai pornit masina, aerul nu e prea rece, dar in cateva minute as zice ca e OK. Nici sa fie cum zici tu, sa-ti inghete mana, nu stiu daca e normal si daca e sanatos. Daca vii de afara de la 35 de grade si Climatronicul ar incepe imediat sa-ti bage aer de sa ingheti nu alta si daca mai bate si spre tine :lol: ... sunt mari sanse sa te captusesti cu vreo pneumonie (poate chiar dubla, daca esti norocos).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Lo - 16C

nu e nici o diferenta cu exceptia faptului ca variaza viteza aerului

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ca la masina asta cica atunci cand bagi in marsarier sau dai sa stropesti geamurile intra automat in mod recirculare ca sa nu intre gaze/miros de zeama de parbriz.

Asa scrie si in manualul masinii pe la pag 120...121...

Si la mine facea asa.

Acu NU mai face...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mami Omida: eu zic ca ti-ai pus vreo solutie mai parfumata de spalat geamurile. Parerea mea. Si aia iti intra cu mirosul in masina orice ai face.

Cit despre gaze: fii atent aici:

Cu siguranta ai incalzire auxiliara de aia de pleaca singura cind sint mai putin de 4-5 grade afara. Si evacuarea la aia e sub masina in dreapta. Si daca stai pe loc vreun minut sa spunem dupa ce pornesti motorul dimineata pe rece si mai dai si cu spatele gazele alea iti vor intra in masina. Cu tot cu filtrul ala fermecat cu carbon activ (vax kaka de doi lei). Ce fel de miros de gaze este ? Vezi ca mirosul de la incazilrea axuliara este diferit de cel de la esapament.

Incearca in felul urmator: pune pe recirculare inainte de a porni motorul sau imediat ce ai pornit motorul. Poate nu mai functioneaza vreo clapeta pe acolo.

Si daca ai ocazia baga o diagnoza ceva ca daca e clapeta blocata sigur apare ca eroare stocata. Si aia nu e neaparat sa fie facuta la PBN. Orice dealer de VW AG e ok. (vw audi skoda seat bentley lamborgini seat)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia germana..vax!

Turbat de cum NU merge chestia aia..intr-o dimineata cand ma intoxicasem cu miros de zeama de spalat parbrizu de la petrom i-am tras un pumn mai bine plasat undeva sub torpedou...de ce acolo? probabil ca o inspiratie geniala..

Cert e ca de atunci merge again..impecabil..

Geam dreapta fata...you're next!

Ai un avertisment verbal.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Limbaj vulgar. Citeste regulamentul.
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea!

Vedeti ca recircularea pe marsarier si la spalarea parbrizului functioneaza doar daca Climatronicul este pe recirculare automata( sa fie aprins al doilea led de pe butonul de recirculare) si doar la anumite temperaturi exterioare. Cititi atent tot ce scrie la capitolul asta in manual!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

butonul de recirculare, la mine are 3 pozitii(reprezentate prin aprinderea led-urilor): unul manual(cand pui tu manual recircularea) iar celalalt automat(cand e ledul de lpe butonul de recirculare pe A, activeaza automat recircularea cand simte noxe sau alte mirosuri nocive). cea de a treia functie inchide recircularea(pune totul pe OFF).

pozitia 1 - recirculare manuala

pozitia 2 - recirculare automata

pozitia 3 - OFF

ps: si pe A tot imi intra noxele de la un ROMAN sau DIESEL de prin anii 70 in masina. nu stiu cand functioneaza si cand nu.

Modificat de dany
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ahaaa ... a mea a fost fabricata in august 2006, probabil de aceea nu am functia respectiva. Ceea ce e oricum anormal, ca am platit acelasi pret pentru Comfortline ca si altii, deci nu mi se pare corect, dar asta e, ce as putea face?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

si la mine in cartea si la jetta si la passat scrie ca se trece automat pe recirculare la mers cu spatele si chiar se aud niste relee care se declanseaza cand dau cu spatele, desi becul din bord de recirculare nu se aprinde, ala probabil se aprinde numai daca il pui in mod manual pe recirculare

ps: tot in carte scrie ca aceasta trecere pe recirculare se face numai pe modul auto, ceea ce mi se pare normal

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tehnologia germana..vax!

Turbat de cum NU merge chestia aia..intr-o dimineata cand ma intoxicasem cu miros de zeama de spalat parbrizu de la petrom i-am tras un pumn mai bine plasat undeva sub torpedou...de ce acolo? probabil ca o inspiratie geniala..

Cert e ca de atunci merge again..impecabil..

stiai ca acolo e filtrul de polen?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

errrrr NU!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Al meu este HL si l-am luat in dec 2005. Eu am butoanele: Econ si Dual dar nu il am pe cel cu reciclarea pe trei pozitii.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu fie nici stupida, nici offtopic, problema mea:

Am masina de aproape 2 luni, am climatronic bi-zonal si ma confrunt cu o problema destul de deranjanta, eu avand si niste probleme de sanatate destul de mari, cauzate de un reumatism mai pacatos. Vreau sa mentionez, din start, ca duzele de aer din mijlocul bordului le tin inchise si problema mea este urmatoarea: dupa ce conduc un timp, simt dureri mari in umarul stang, iar ochiul stang imi lacrimeaza, se inroseste si ma doare, semne ca aerul ce iese din duza din partea stanga, nu imi prieste...

Sincer as prefera sa o inchid si pe aceea si pe cea de la pasager si sa las aerul sa intre in habitaclu doar prin duzele de langa parbriz, prin cele din dreptul picioarelor, prin cele din spate, precum si prin "sita" de pe bord (cea pentru circulare indirecta). Insa nu stiu cat este de bine sa le inchid, asa ca va intreb pe voi CUM ESTE MAI BINE SA PROCEDEZ PENTRU A NU MAI AVEA DURERI?

Ps: de obicei selectez o temperatura de 21-22 grade in habitaclu si il las pe AUTO (de regula 3 trepte de putere), asa isi poate alege singur cat si cum sa introduca aerul in masina...insa de multe ori trebuie sa il reduc eu pina la prima treapta de putere, pentru ca si pe AUTOMAT ma deranjeaza destul de rau. VOI CUM PROCEDATI? Ajutati-ma, mai ales ca vine vara si nu stiu cum o sa suport aerul rece... (la fosta masina, o bora cu climatronic, nu aveam astfel de probleme).

Multumesc si scuze pentru explicatiile lungi.

Modificat de CT 10 VWP
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa stabilesti o temperatura de 23-24 grade, lasa-l pe automat, dar deschide duzele centrale si orienteaza-le in asa fel incat curentul sa nu bata direct in tine. Daca le inchizi pe cele centrale curentul care iese pe lateral e mai puternic si se poate chiar reflecta din parbriz. Eventual il poti pune sa bata numai la picioare, sau iti poti stabili in partea ta o temperatura mai mare decat in dreapta (daca tot ai clima bizonica ^_^ ), in asa fel incat fluxul de aer sa fie mai bland, dar, per total, sa fie o atmosfera placuta in masina ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pari a avea o alergie ceva de la aerul conditionat.sunt oameni care nu suporta a/c ul.

incearca sa il eviti si sa setezi temperaturi mai mari.

daca pui macar pe 23,5 n-o sa fie deloc prea cald.

si inchide in primul rand gura de ventilatie de pe partea ta!!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi, dar alergie nu am, insa am un reumatism destul de puternic (asa cum spuneam) si intradevar nu prea ma "impac" cu climatronicul, iar cu clima simpla era si mai rau. O sa incerc sa setez temperatura mai mare (23grade) si sa vad cum ma simt apoi.

Legat de ce recomanda "doctorul" si anume "inchide in primul rand gura de ventilatie de pe partea ta!", trebuie sa consider si ce spune "alxrro" , legat de fluxul de aer si intensitatea lui la obturarea unei duze si probabil ca o sa inchid tot ce inseamna duze directe (st,mijloc,dr), ramanand sa utilizez doar duzele de la picioare, cea pentru circulatie indirecta si cele din spate.

Alta problema: CUM ESTE MAI BINE SA UTILIZEZ AC-ul, pe "recirculare" sau pe "normal"?

- la "recirculare", dupa un timp, in habitaclu se simte un miros destul de neplacut - ceva de genul plastic ars sau cauciuc incalzit.

- la "normal", aerul introdus (chiar si pe prima treapta de intensitate) este mult prea rece si nu imi prea prieste.

Ps: repet faptul ca masina are doar 2luni si 1500km, sa fie si asta un motiv al problemelor mele?

Modificat de CT 10 VWP
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Iata si o parere din partea mea :

AC este bine sa fie pe "normal" -nu pe "recirculare".Astfel isi ia aer proaspat de afara nu il ventileaza pe cel existent in habitaclu.In plus pe ploaie sau diferente de temperatura intre int.si exterior daca il tii pe recirculare o sa inceapa sa se abureasca parbrizul si lateralele.

Intradevar daca pui temperatura pe 23-23.5 grade si clima automata in mod normal nu se mai resimte frig .

In plus mai ai posibilitatea ,daca nici o varianta nu e convenabila- sa pui AC pe manual pe o treapta potrivita si sa dirjezi aerul cate picioare eventual.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eventual il poti pune sa bata numai la picioare, sau iti poti stabili in partea ta o temperatura mai mare decat in dreapta masina ...

Asa cum zice si Alex, eu personal, chiar daca nu am probleme, folosesc setarea climei sa bata catre parbriz si picioare, in acest fel nu sunt expus direct la curentul de aer.

In cazul tau, ti-as recomanda aceeasi setare, cu mentiunea de a inchide gurile de ventilatie care sunt pe partea ta, iar cele de la pasager sa fie indreptate in sus-dreapta, sau inchise si ele.

In acest fel, sigur, zic eu, nu vei mai fi expus direct la curentul de aer.

Incearca si tu si vezi cum iti este mai bine.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

tot respectu pt toata lumea!

colegu vwp" ochiul stang doare, lacrimeaza si se inroseste" nu face asta din cauza reumatismului :) !

si daca nu este o alergie(desi o poti avea fara sa stii si sa se manifeste numai asa, si nu obligatoriu mereu) e clar ca nu ii place curentul de aer, mai ales cel rece!

imi cer scuze daca s-a inteles pe undeva ca sugeram suferi de ceva ce nu consideri!incercam sa ajut.

desigur ca solutia optima consta in suma celor mentionate mai sus, redirectionerea aerului+marirea temperaturii+alimentarea cu aer din exterior+scaderea treptei de ventilatie!

ma gandesc ca o dezinfectare a instalatiei nu ar avea de ce sa strice, la urma urmei acolo se cantoneaza microorganisme care nu aduc oricum nici un beneficiu, din contra!

p.s. daca ma gandesc bine la reumatism, directionarea exclusiva pe la picioare n-ar fi tocmai indicata....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intrebari, ca nu ma impac cu climatronicul de pe masina mea si pace!

De ce spun "de pe masina mea", pentru ca mai am doua masini VAG 2008, care au tot climatronic bi-zonal si cu aceleasi setari facute pe ele ca si pe Passat, NU AM PROBLEME! Conducandu-le pe acestea doua NU mi se pare nici prea rece la 18-20grade si nici prea cald de la 20grade in sus, asa cum mi se intampla frecvent la Passat-ul meu.

Totodata mentionez ca de cateva zile a apaurut un fenomen ciudat: cu toate gurile de aerisire deschise, climatronicul setat la 18grade, in habitaclu baga aer CALD si timp de cateva zeci de minute, nu se raceste DELOC (afara temperatura de 27grade) si refuz sa cred ca acestei instalatii "sofisticate" ii ia mai mult de 5minute sa raceasca aerul.

Sa fie climatronicul defect, sa nu am suficient freon in instalatie sau ce sa fie oare? Multumesc!

PS: este exclusa solutia schimbarii masinii cu una din celelalte doua! :D

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat sa vezi daca era activata functia Econ? Iti zic pt ca am patit si eu la fel dar nu ma uitadem daca era sau nu activata .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Care e functia ECON?

La vechea masina, o Bora, aveam climatronicul normal (model 2004) si acela avea si functia ECON pe un buton separat.

La climatronicul bi-zonal (modelul 2005) nu mai exista buton inscriptionat ECON si stiam ca SAGEATA IN SUS tine locul aceasteia, dar poate ma insel.

Oricum nu o folosesc (decat poate involuntar, nestiind sigur care buton tine locul vechii functii ECON).

Modificat de CT 10 VWP
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si daca este functia ECON activata, ce aer conditionat mai vrei sa-ti bage climatronicul ?

ECON este doar pentru ventilatie.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La modelele din 2008, in locul butonului ECON este inscriptionat AC. Vezi sa nu ai activat acest buton, doar asa se poate explica faptul ca nu iti baga aer rece.

1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.