Jump to content

Modificare ecu masinii pentru mers pe gpl 1.6 8v ALZ


CrackerX
 Share

Postare recomandată

Povestea incepe in felul urmator...banuiesc ca asa a inceput pentru multi dintre cei care au gpl:

 

Dupa ce mi`am pus gpl am ajuns la concluzia ca masina nu mai trage la fel ca pe benzina si consuma  mai mult pe gaz.

Instalatia a fost reglata si parareglata de mai multi cunoscatori in domeniu dar nimeni nu a putut sa ma multumesca.Sunt constient ca nu am facut o alegere prea stralucita avand un vaporizator TOMASETTO si un ecu gpl AG CENTRUM COMPACT

 

In mare nemultumirile mele erau doua:consumul la viteze mai mari 130/140kmh si felul cum trage avand in vedere ca este o caroserie grea(passat) si un motor amarat de 102cp si (si aia trasi de par)

 

Dupa indelungi cercetari fara nici un fel de rezultat am ajuns la concluzia ca locul unde trebuie facute modificarile cu adevarat este ecu masinii.

Fiindu`mi frica sa desfac calculatorul original la masinii deoarece riscam sa ma duc la serviciu cu RATB sau cu motocicleta pe ploaie/frig am cautat si in cele din urma cumparat cel mai ieftin ECU de la dezmembrari.200RON.

 

De aici a inceput incepe povestea pe care`mi doresc sa o dezbatem pro/contra impreuna:

 

Partea cea mai simpla

 

L`am desfacu (patru surburi torx) i`am deslipit memoria eeprom si am folosit un soft destul de usor de gasit pe net ca sa ii fac IMMO-OFF. Nu avea nici un rost sa stau sa extrag codul pin din dump si sa ii scriu cheile mele.

 

Partea mai nasoala

 

Urma sa ii citesc "harta"

Dupa indelungi cercetari am descoperit ca la acest ecu SIEMENS SIMOS 3.4 nu poate fi citita/scrisa  memoria flash prin OBD de nici o culoare cu nici un soft posibil,lucru care m`a enervat desul de rau si deja incepusem sa`mi pierd dorinta de cercetare.

Harta de injectie o are stocata intr-o memorie flash clasica intalnita pe multe ecu , un AM29F400 si are marimea de 512kb.toata gandirea lui ocupa o jumatate de mega.....de deslipit flashul de pe placa nu era o problema avand in vedere ca aveam statie cu aer cald dar problema era cu ce il citesc/scriu si sa coste si un pret decent.

Dupa cateva ore de cautari am descoperit ca cel mai bun programator pentru ceea ce voiam eu sa fac este WILLEM pe ebay era un pret decent aprox 50 eur...l-am cumparat ....

Cand a venit programtorul, fericire mare, am deslipit memoria,am citit-o si am trimis harta un prieten din Spania care face harti pentru o firma de tuning.

 

Ideea am ales sa o spun mai spre sfarsitul povestirii si este urmatoare:

 

benzina are amestecul stoichiometric 14,7 parti aer la o parte de combustibil iar puterea maxima se obtine la un amestec imbogatit de 12:1

gazul are amestecul stoichiometric de 15.5 parti aer la o parte de combustibil iar puterea maxima se obtine la un amestec imbogatit de aprox 13:1

 

Am modificat harta din ecu masinii pentru un amestec de 13:1 dupa care in timpul mersului am calibrat ecu gpl astfel incat niciodata sa nu aiba amestec sarac.bogat spre limita de eroare "system too rich"

 

Rezultatul este peste asteptarile mele:

 

-raspuns mult mai bun la acceleratie

-consum instant de 4.8l/100km/h pe autostrada la 100kmh 2900rpm

-consum instant de 6.2l/135km/h pe autostrada la 135kmh

 

ambele testate pe distanta bucuresti-pistesti cu pilot automat

post-110059-0-71038500-1401690118_thumb.

post-110059-0-76804600-1401690128_thumb.

post-110059-0-39382800-1401690132_thumb.

post-110059-0-33138200-1401690136_thumb.

post-110059-0-49825800-1401690138_thumb.

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesante idiele prezentate si felicitari pentru reusita.

Alte ECu se pot modifica pe acelasi principiu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,cum arata consumul daca este alimentat pe gaz........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1

sigur ca se pot modifica si alte ECU,e ca un tuning.

@CrackerX,te rog sa ne tii la curent cu comportamentul masinii in timp.ai fi dispus sa faci acelasi lucru si pt cei interesati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt dispus sa ajut pe oricine cu orice deoarece nu imi castig existenta din domeniu auto/moto

asta este doar un hobby iar experienta in electronica m`a ajutat mult si mi`a dat tot curajul in chestii dinastea

 

harta adica lucrul cel mai important nu fac eu , o face prietenul meu din spania contra-cost binenteles.

in rest pentru cine are curaj sa desfaca ecu, sa deslipeasca memoria sa o citeasca/scrie/modifice il pot ajuta cu sfaturi/idei/probabil si scule

 

se poate modifica orice ecu binenteles

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla in situatia in care vei fi nevoit sa mergi doar pe benzina, din varii si diverse motive?? Cum va reactiona masina atunci?

M-ar tenta si pe mine dar parca aceste intrebari nu-mi dau pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca mergi doar pe benzina o sa traga mai tare decat in mod normal.este super evident raspunsul...ca si cum ai avea un ecu tunat.."cip"/"cipat" cum zic cunoscatorii de facebook

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea nu este rea, dar fa si tu niste consumuri reale...instanturile nu spun nimic...si eu pot avea instanturi mici gen 4-5l fara probleme...asta nu inseamna ca si consuma atat :)

 

Nu e mai simplu sa pui un emulator de sonda AEB 425 si faci ce vrea muschiu tau pe GPL? In fine nu chiar ce vrei ca sare sonda 2 in sus daca intinzi coarda...

 

Ceva imi scapa in toata povestea asta...ma ciondanisem cu cineva  cica cunoscut in ale tuningului, dotat cu dyno etc...curios ca tipul nu a zis nimic de chestia asta cu raportul...singurul lui avantaj era ca putea sa regleze optim tigaia in toata gama fara sa iasa din atelier...pt un amator ca noi e greu sa o reglezi in mers in toate zonele de sarcina etc...

 

Ca diferenta totusi nu e mult ~ 5% procentaj nu consum sau altceva :) ...astia 5% sant curios cine dreacu ii simte la pedala in mers real...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punand un simulator de sonda nu o sa ai un amestec corect niciodata...este imposibil! personal nu cred ca il poti tine in limite fara sonda lambda

 

ala nu este un instantaneu in 10 scunde...ala este un consum instantaneu continuu in linie dreapta  pe km intregi(fara sa urci si sa cobori poduri de ex.)

 

Media de 6.2 pe CB la 130kmh pe pilot (bucuresti-pitesti) o poti scoate tu din reglaje gpl?(fara tiganii cu amestec sarac provocat de tine prin ecu gpl si  cu emulator pe lambda1 sa se topeasca pistoane/supape/etc)

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos eu sub 6% gpl , mai exact 5.8% pe traseu Tg-jiu -Bucuresti dus -intors 600 km, si doar de la Pitesti am mers pe autostrada, in rest au fost destule serpentine + 2 personae si bagaje.

 

 Instalatie Lovato montata si autocalibrata ,iar de la montaj n-am mai trecut pe la montator, pentru ca merge foarte bine masina, n-are nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mosule, una e ce zice CB-ul si alta consumul real...

Si eu am avut consum mediu de 7 pe CB si real 9...la alte viteze  :)

 

Cat despre emulare poti sa te joci cu amestecul cum vrei, mai ales daca vrei putere...poti sa o reglezi fara emulator sa se muleze perfect pe harta motorului tau si dupa aia o crosetezi cum vrei daca softul GPL iti permite...in speta corectii RPM/tinj...

 

Alin consumul ala banui ca e facut la viteze sub 100...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , am mers cu 90-100 km/h max

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va atrag atentia ca acest topic este intr-o arie tehnica. Am curatat topicul de posturile off-topic.

Pe viitor orice post off-topic va fi sanctionat ca atare, conform prevederilor regulamentului forumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog eu sunt de acord cu tine ca ceea ce iti arata pe CB nu este chiar consumul real din rezervor dar

 

atata timp cat mie imi arata consum mediu de 6.2 si consum in realitate 7.3 litrii gpl 

 

sau

 

imi arata consum mediu de 10.2 si consum in realitate 11.3 litrii gpl 

 

diferenta de consum intre harti este aceeasi 

 

cand am deschis topicul nu l`am deschis sa arat ce consum de 6.2 are masina mea cand merg eu ca mortu` pana la pitesti!niciodata nu am sa merg cu viteza sub 100 pentru consum 

L`am deschis pentru a prezenta si dezbate niste idei,altfel il numeam "passatul care cosuma 6 litri gpl la 130kmh pe A1 (18 ron)

 

revenim 

 

niciodata cu nici un reglaj masina nu a mers asa.cuplul a crescut si am sa dovedesc mai jos

 

1.la ralanti cu AC oprit are consum de 0.7l/h (ceva normal)

2.la ralanti cu AC pornit are consum de 0.9l/h (cu harta originala avea 1.6)

3.masina merge in treapta a 4 a la ralanti (850rpm) fara nici un fel de tremurat cati kilometri vrei tu (lucru imposibil cu harta originala)

 

cuplul se simte in pedala pur si simplu,se misca fierul mai usor cand apesi acceleratia

 

personal nu am atins "performantele" astea cu nici un reglaj din ecu gpl si repet din nou ca nu sunt de acord sub nicio forma cu emulatorul pentru sonda lambda 1

pentru mine reglaju injectiei GPL este ideal atunci cand timpii de injectie benzina sunt identici chiar daca tu rulezi pe gpl....ecu masinii totdeauna va corecta chestia asta,el nu stie ca tu mergi pe gpl.poti sa`l faci tu cat de bogat vrei din ecu gpl,ecu masinii corecteaza reglajul tau in 500metri

 

2014_06_02_971.jpg

2014_06_02_973.jpg


Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu Gica contra, dar tu redescoperi roata...

Ce spui tu mai sus e normal la o masina reglata corect...mai putin consumul cu AC-ul pornit, normal se duce spre 1.1-1.3l/h

In rest ca trage pe drum drept la relanti bagata in a4a sau a5a ...asa face toate...

 

In loc sa reglezi ECU GPL cum trebuie ai crosetat ECU Benzina sa mearga bine pe gaz...si pe benzina sa mearga aiurea ...

Daca e diferenta asa mare pe GPL, inseamna ca si diferentele pe benzina sant mari...dar in rau...

 

Ceva e aiurea in povestea asta...diferenta de amestec , cum ziceam mai sus e de ~5% care nu o simti, poate daca ai in creier un mini DYNO...

Diferenta pina la ce spui tu vin din alta parte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu inteleg,in penultima fraza spui ca eu am inventat roata adica ceea ce am facut eu se putea face cu harta originala fara probleme.in ultima fraza spui ca diferenta vine din alta parte.pai e sau nu vre o diferenta intre ceea ce am facut eu si un gpl reglat corect pe harta ecu de fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca aveai 2 ECU , unul normal si unul modificat...

Daca il pui pe ala normal cu aceleasi setari la GPL , merge nasol masina ?

Dupa cite zici diferenta intre cele 2 ECU ar fi numai raportul de amestec...dar intre rapoarte e o diferenta minora de ~5%...banui ca ECU modificat mai are si alte modificari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca il pui pe ala normal cu aceleasi setari la GPL , merge nasol masina ?

-merge foarte frumos doar ca nu la fel de frumos..se simte altfel la cuplu si raspuns acceleratie

 

am doua ecu si este normal ca cel modificat sa aiba si alte modficari inafara de amestecul stoichiometric / avans / si alte chestii..eu nu sunt tuner..eu am prezentat niste rezulatate in urma unor cercetari

 

poti sa mergi te rog cu masina ta reglata corect macar 1km in treapta a 4 a si sa ne prezinti filmarea?

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"...Am modificat harta din ecu masinii pentru un amestec de 13:1 dupa care in timpul mersului am calibrat ecu gpl astfel incat niciodata sa nu aiba amestec sarac.bogat spre limita de eroare "system too rich" ..."

 

In primul post ai spus ce ai modificat...adicatelea amestecul...daca ECU e modificat de un tunner e oarecum alta poveste...mai castigi si ceva cai frumosi, putin cuplu mai ales pe turatii joase etc...

Cat despre caroseria de Passat ai sa ai o surpriza...e la fel de grea ca cea de Octavia :)

 

Vorbim de ECU cipuit sau de unul stoc modificat numai valoarea amestecului cum ai spus initial...sant 2 chestii distincte...

Daca e prima varianta nu are nici o treaba cu GPL-ul...acelasi lucru il simteai si daca nu aveai GPL pe masina...e normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu i`am explicat celui care a modificat harta ce am in cap.avand in vedere ca nu sunt tuner nu am sa stiu niciodata exact ceea ce a facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Tare as vrea sa inteleg ROSTUL acestui topic........... pentru ca nu il vad....

Nu ai facut nimic wow, nu ai facut TU nimic din care sa invatam, LA O ARIE UNDE ASTA EREA SI IDEEA, si mai bati si campii cu valori pe care nu le poti citi, si cu chestii  "CARE SE SIMT MAI LIN" sau cu "SE SIMTE CUPLUL IN PEDALA"

 

Asa ca o chestie intre butonatorii de pe aici, care mai si surubaresc, nu vad de ce as face remapare la un 1,6..... SI PE GAZ. Inutil, ..... ilogic, si .... nelalocul lui.

Daca as vrea sa REMAPEZ un motor, NU AS FACE ASA CEVA PE GAZ, SI NU PE 100 DE CAI, PE 1,6 CARE REMAPAREA-L VA DUCE MAX CU 2-3-5 CAI IN PLUS, SI VA CRESTE CONSUMUL INUTIL, DIN CAUZA REMAPARI, SAU ....... A SUPRAALIMENTARII IN CAZUL DUMNEAVOASTRA.

DAR ACUMA VORBIM DE GAZ. Cine pune gaz nu pune sa alege masina la curse...... sau ma rog asa am inteles eu gaxul.

Ca pentru final........... consumul pe gaz, modul in care merge, toate trebuie facut calumea de firma care-l monteaza (ce crezi si ala are reglaje si setari, functie de motorul pe care se pune)........................

Asa ca , citirea acelui consum .... CARE PENTRU CUNOSTINTELE TALE ESTE CITIREA VACUMULUI CARE SE FACE IN ADMINIE, SI in cazul gazului si ulterior al remaparii ESTE IRELEVAND, SI NU VA ARATA IN VECI CE TREBUIE.

Concluzie, topic inutil, valori si rezultate fara insemnatate, si ...... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze domnul Archanghel pentru deschiderea acestui topic inutil

 

ce senzor vea passatul meu sa faca chestia asta " citirea acelui consum .... CARE PENTRU CUNOSTINTELE TALE ESTE CITIREA VACUMULUI CARE SE FACE IN ADMINIE, SI in cazul gazului si ulterior al remaparii ESTE IRELEVAND, SI NU VA ARATA IN VECI CE TREBUIE."

 

1.din cate stiu eu passatul meu nu avea nici un senzor MAP

2.consumul afisat pe BC nu are nicio legatura cu vaccumul din adimisie

 

oricum masina am vandut-o si am luat un 320d, pe asta imi dai voie sa`l remapez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Multi oameni ingusti la minte care in loc sa stea in banca lor se gasesc sa comenteze . Eu ma bucur ca ai deschis acest topic , chiar l-am citit in intregime si am inteles ceva ceva . In primul rand cei care isi pun gpl isi pun sa castige bani (in timp) si sa spunem ca nu isi permite oricare in roata de rezerva costand undeva la 3000 lei cu butelie de 55 l . Exact asta mi s-a intamplat si mie exact cum ai spus tu “Cracker X ca dupa ce am pus instalatia gpl sa nu fiu multumit de cum trage masina pe gpl si consum urias si nu am reusit sa fac nimik . Din partea mea ai nota 10 cu + ca deschizi capul la cate unii ca se pot face si ajustari in privinta consumului si cuplului motor . Cum e in ..... sa faci cu un full de gpl 400 de km cum fac eu si cum e sa se imfiga masina si sa faci 600-700 de km ? Daca ai bani atat de multi Archanghel de ce nu iti vezi de treaba ta ? Lasa-ne pe noi astia care vrem si km multi si putere pe bani putini deoparte si nu comenta tu . Inca o data felicitari CrackerX pt postare . Mie unul mi se deschid noi orizonturi informandu-ma . O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O.T.- Nicusor, vezi ca te certi cu cineva care a postat acum 4 ani... deci, nu cred ca o sa citeasca ce ai scris tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!