Jump to content

Probleme legate de temperatura apei


strepSils
 Share

Postare recomandată

Eu o sa ii schimb termostatul :icon_thumright:. Caldura baga, dar nu cuptor...

Si la golful 2 am avut aceeasi problema, se blocase termostatul pe deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceeasi problema...Voi ce parere aveti ?

din cate stiu eu termostatul e de un singur fel:de golf 3!nu de vara ,iarna,primavara.....etc...el are o temperatura de deschidere la fel,indiferent de anotimp!!!asa ceva nu mai am auzit!!mai omule ,nu te supara pe mine,da mai citeste si tu manualul ala...si daca nu citesti,nu te mai duce la aia de se dau mecanici!nu e normal sa stea la 70 apa!!!ala de ti-o zis asta n-are nici o treaba!!!de exemplu,eu:pana nu a venit noiembrie ,nu mi-am bagat termostat(asa am cumparat masina in august).da cum a venit frigul,l-am pus.si acum apa imi sta intre 97 si 100 de grade.asa e normal.e ceva legat de temperatura de functionare a motorului.si mi se pare ca si consuma mai mult daca nu are tempratura potrivita de functionare!!!

ai vrut o parere,ti-am dat-o! nu te supara ca am fost prea dur,da sunt unii care profita de noi,pe banii nostrii!!si nici nu fac treaba!!

succes :icon_rambo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Cosmin. Nu am de ce sa ma supar. In manual spune despre un singur fel de termostat ...care incepe sa se deschida la 87C...nu e vina mea ca in orasul asta din care provin se discuta despre termostate ''in culori''... Nu ma pricep prea bine si de aceea ii intreb pe cei mai experimentati. In concluzie o sa schimb si termostatul si o sa ma lamuresc.

Cosmin, spuneai ca ''de exemplu,eu:pana nu a venit noiembrie ,nu mi-am bagat termostat(asa am cumparat masina in august).da cum a venit frigul,l-am pus''. Adica masina nu avea termostat ? E normal sa fie asa ? Se pune doar iarna?

Cele bune!

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pune doar iarna.El trebuie sa fie acolo tot timpul, este o piesa ce face parte din motor si care asigura functionarea in regimul normal de 'caldura".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E alta viata cu termostatul functional... acuma mi se incalzeste imediat masina.

termostatul intr-adevar deschide la 87 de grade, (in mod normal).

I-am pus unul de 2-3 sute de mii si merge ok.

Trebuie demontata pompa de servodirectie ca sa se ajunga la termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Cosmin....

Cosmin, spuneai ca ''de exemplu,eu:pana nu a venit noiembrie ,nu mi-am bagat termostat(asa am cumparat masina in august).da cum a venit frigul,l-am pus''. Adica masina nu avea termostat ? E normal sa fie asa ? Se pune doar iarna?

Cele bune!

voiam sa spun ca masina am cumparat-o fara termostat.si era normal sa aiba! dar vara nu m-am deranjat ca temperatura de functionare era asigurata de temperatrurile ridicate de afara.da cum a dat frigul,nu se mai incalzea motorul mai mult de 70 de grade...

precum spunea si v@sy mai sus,masina trebuie sa aiba tot timpul termostat.si chiar antigel tot timpul. e ceva in legatura cu uzura si coroziunea elementelor motorului(in caz contrar...) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit toate posturile de la acest topic si ma ingrozesc. Nu vreau sa supar pe nimeni iar daca se va supara cineva sincer ma doare rau. In primul rand nu sunt nici mecanic nici doctor dar sunt sofer si aberatiile unora ma fac sa intervin.

Referitor la temperatura minima la care sta termostatul pe timp de iarna este 70grade - sub acest indice incep semnele de intrebare referitoare la blocajul termostatului.

Temperatura indicata in timp de iarna cand temperatura scade sub 5 grade fiind de 70grade - acel termostat va tine temperatura motorului vara undeva la 90grade.

Astfet: Un termostat ce fuctioneaza intre 70 si 90 grade este functional.

Cineva spunea de 100 - 120 grade - la asemenea temperatura APA FIERBE - deci prin urmare si motorul.

La mine temoeratura in fuctie si de cat de mult solicit motorul este undeva intre 70(afara Buc - frig) si 80 - 85(in bucuresti, in trafic aglomerat - frig) ajungand in sezonul mai cald - de peste 15 - 20 grade pa 90 grade constant. Plus ca acum iarna - am caldura sa stau in tricou in aprox 10 min de la pornirea motorului stad pe loc.

Asa deci! Nu cred ca mai sunt necesare anumite comentarii care sincer ... Abereaza!

Cu bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

km in cat timp d functionare a motorului temperatura ajunge la 90 de grade?la mine nu creste mai mult de 70 de grade ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit toate posturile de la acest topic si ma ingrozesc. Nu vreau sa supar pe nimeni iar daca se va supara cineva sincer ma doare rau. In primul rand nu sunt nici mecanic nici doctor dar sunt sofer si aberatiile unora ma fac sa intervin.

Referitor la temperatura minima la care sta termostatul pe timp de iarna este 70grade - .....

Asa deci! Nu cred ca mai sunt necesare anumite comentarii care sincer ... Abereaza!

Cu bine!

din pacate esti prost informat!

1:daca pe termostat scrie ca deschide la 87 de grade,inseamna ca nici al tau nu functioneaza!tie iti raceste doar ventilatorul(atunci cand ti se ridica temperatura-deci vara)......deci tre sa ai o temperatura peste 87 oricand,dupa ce motorul s-a incalzit,cum spuneai,dupa 10 min. de stat pe loc.

2:daca ai antigel si ceasul arata 100 de grade,apa(deci amestecul antigel-apa) nu fierbe!!!antigelul ridica punctul de fierbere!!!!daca bine tin io minte,undeva la 110!!!!

3:daca masina ta nu tine temperatura optima de functionare a motorului,atunci nu inseamna ca ai probleme de racire(sau de incalzire)-deci o problema a sistemului de racire...

4:daca temperatura motorului tau sta undeva la 70 iarna,inseamna ca e defect...si din cauza asta,nu trebuie sa fie un etalon masina ta pt .altii!!!nu mai induce lumea in eroare!asa cum ai zis,pe buna dreptate,daca nu stii,nu scrie!!!informeaza-te,sau pune aici intrebari.ia manualul de reparatii al masinii.

in manualul respectiv vei gasi,la pagina 61(daca nu il ai,e pus pt download undeva pe aci) temperatura de deschidere(87 de grade incepe,pana la 102 grade)treptele ventilatorului.....etc... :)) ..

succes

Modificat de cosmin_golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

Oameni buni...nu va agitati.Problema poate aparea si din senzorul de temperatura...adica cel care trimite ceasului de temperatura din bord o anumita rezistenta ce e tradusa in grade.

Termostatul poate lucra normal, doar ca temperatura indicata in bord e mai mica decat cea reala.

Acest lucru mi se intampla mie.Degeaba am schimbat termostatul (si nu am luat pe cel mai ieftin care l-am gasit, nu neaparat ca unul ieftin nu ar fi bun), pentru ca in mers, acum iarna, apa se invarte pe la 75 grade, in schimb la stat pe loc sau conditii de trafic mai grele, se ridica la 90 grade.

Interesant e ca in vagcom, chiar daca la bord arata 75 grade, vad 94.Concluzia mea personala (nu sariti repede sa "ma bateti") este ca partea de senzor de temperatura care trimite informatii ceasului de bord este dereglata, sau ca fiind temperaturi scazute afara, deci aer f rece, in mars acesta raceste motorul mai mult decat el se incalzeste, de aceea la statul pe loc sau cand il turez mai tare apa ajunge la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, dupa cum scrie si in alte topic-uri pe acest forum, este o boala comuna si bine cunoscuta la golf 3 sa indice o temperatura mai mica decat cea reala. Parerile sunt impartite in ceea ce priveste cauza. La majoritatea diferenta indicata este de 10 grade mai putin.

Temperatura reala o puteti afla simplu in 2 feluri: cu VAG-COM sau dupa ventilatorul de la radiator. Amandoua metode se bazeaza pe faptul ca senzorul de temperatura catre ECU respectiv (pt a doua metoda) termocupla sunt in parametri. In majoritatea cazurilor aceasta nu sunt defecte.

VAG-COM: se face o 'diagnoza' si se citeste temperatura din VAG-COM. Se face diferenta intre cele 2 temperaturi (VAG-COM si cea indicata) si aflati cu cat indica mai putin.

Ventilaror radiator: termocupla actioneaza ventilatorul in prima treapta (1/2 turatia nominala) la 95 grade si in a doua treapta (turatia nominala) la 105 (valori aproximative. pt detalii vezi manual). Pornesti motorul si astepti sa se incalzeasca pana cand porneste ventilatorul in prima treapta (95 grade). Scazi din 95 temperatura indicata in bord si obti diferenta dintre cea indicata si cea reala.

Mie personal imi indica cu ~15 grade mai putin. Pana cand imi voi face un reglaj (daca imi voi face unul), adaug 15 grade la temperatura indicata pt a o alfa pe cea reala.

Senzorul de temperatura este de fapt compus din 2 sezori cu rezistente diferite. Unu pt ECU si unul pt ceasul din bord (cel pt bord are rezistenta aprox dubla fata de celalalt). Sunt senzori cu inel galben (in majoritatea cazurilor asa e cel din fabrica) si cu inel albastru (probabil si alte culori). La unii merge foarte bine cel albastru, la altii cel galben. Eu am galben original si am cumparat albastru. La ambele, valoarea rezistentei senzorului pt bord e aprox dubla fata de cea pt ECU, dar nu e aceeasi. La cel albastru este putin mai mica. (Probabil exact cat este diferenta mea de 15 grade intre real si indicat). Nu va aruncati in senzori ca nu sunt chiar ieftini, si din cate am citit ce au postat altii, abia al 2-lea sau al 3-lea s-a potrivit. Cineva sustinea ca exista o rotita in spatele ceasului prin care s-ar putea regla sa compenseze diferenta. Nu stiu daca acea rotita este chiart pt calibrarea ceasului. Aveti grija, ca daca reglati ceasul dupa un senzor defect, veti decalibra ceasul (fa functiona 'corect' doar cu senzorul defect). Precizez ca inca nu a confirmat nimeni ca acea rotita 'regleaza' ceasul.

Termostatul este o componenta importanta a sistemului de racire. Cum la Dacie, pe vremuri, se folosea cartonul pt a incalzi motorul mai repede, la golf 3 se foloseste termostatul si termocupla cu o eficienta mult mai mare si fara interventia vreunei persoane. Termostatul blocheaza si permite circulatia lichidului de racire prin radiator in functie de temeratura lichidului. Termocupla porneste ventilatorul doar cand este nevoie de putere suplimentara de racire (aprox 95 grade).

Daca pe timp rece, in timpul mersului, temperatura reala scade sub 80 grade, exista o defectiune la termostat. Ori nu exista termostatul, ori acesta este blocat pe deschis, ori garnitura acestuia nu mai etanseaza si lichidul trece nestingherit prin radiator. Daca temperatura lichidului de racire este scazuta, adica motorul e rece, creste si ralantiul (asa zis-ul "soc automat") si deci consumul. Este normal ca la statul pe loc temperatura sa creasca chiar daca termostatul e defect, deoarece nu exista curentul de aer din fata care sa raceasca radiatorul. Termostatul nu e scump si se schimba relativ usor (la unele modele trebuie demontat rezervorul de la servo-directie, ceea ce complica situatia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiindca mi`am aruncat problema in topicul asta, vin si cu un raspuns.

Am schimbat termostatul (temperatura indicata nu era niciodata peste 70C, indiferent de stilul de condus) si dupa primii 2km de rulare acul a revenit miraculos la 90-100C (nu l`am mai vazut asa din toamna). Ambele sunt cu deschidere la 87C. Concluzia mea este ca indicatorul meu este destul de precis si vechiul termostat era defect (deschis tot timpul sau semi-deschis).

De asemenea un alt simptom al temostatului defect era incalzirea lenta din habitaclu (n-am bagat de seama pentru ca totusi se incalzea suficient). Masina dadea aer caldut dupa 5 minute de la pornire (in mers) iar apoi cald (nu fierbinte). Practic, motorul incalzea apa din toata reteaua si ii lua mai mult timp pana sa ajunga la o temperatura suficienta pentru a incalzi in interior. Daca lasam masina pornita 10 minute (-10 C afara) inca nu ajungea sa dea aer cald cand ma urcam in ea.

Acum nu da caldura deloc in primele minute (am mers 2 km)....iar apoi da cald dintr-o data ...aer fierbinte....s-a incalzit toata masina in mai putin de 2 minute. Am fost foarte surprins.... De asemenea, am impresia ca motorul merge mai bine ....e mai elastic, urca mai repede in turatie.... Astept sa vad cum va fi consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo!ei,alta viata,nu?sunt convins ca vei avea un consum mai mic.

succes :icon_thumright:

p.s. e normal sa traga mai bine motorul,deoarece,in opinia mea,trage cum trebuie doar la temperatura lui normala de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

GTI_85, tie tot mai bine iti merge motorul de cand esti pe forumul asta :icon_thumright:.

Intai faza cu bujiile, apoi avansul,acum termostatul...incet-incet faci din motorul tau unul de Ferrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa stii ca din mici reglaje a mers tot mai bine! Chiar nu se compara cu felul cum mergea cand am cumparat`o (desi e foarte intretinuta, carte service la zi, numai in service VW din Germania)... In toamna am fost la o firma ce testeaza masini (cai putere, frane, etc...) si mi`au iesit doar 75 din 90 de cai. Am fost destul de dezamagit, asa ca am trecut la treaba.

Cel mai mare "salt" l-am facut cu bujiile.....parca a primit niste cai dintr-o data. Termostatul si reglajul avansului l`au facut sa urce mai bine in turatie....mai repede....mai usor...chiar mi-a fost util forumul. :huh:

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ce ie de facut? avand si eu aceasi problema pe golful meu 4 TDI 90 ALH din 2000 bassis acu imi sta chiar si in oras undeva max pe 75 C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pentru tine e valabila aceeasi chestie ca la GTI_85..mai mult ca sigur termostatul.referitor la fisura de care zici ..nu cred sa aiba legatura..mai bine iei manualul de golf 4. dar sunt convins ca e din termostat.99,999999% :)

asa ca....spor la treaba! daca lichidul e la nivel normal in vasul de expansiune,termostatul e de vina!

succes :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@x_tziby - pornit si in stand by fara a stimula acceleratia - cca 10min

@cosmin_golf - Avanduse in vedere ca mai sunt si alte pareri, respectiv (ghicicine, Brdaric si GTI_85) care confirma acea functionalitate a indicatorului de bord. Nu inteleg ce anume nu ai inteles asupra precizarii: "Astfet: Un termostat ce fuctioneaza intre 70 si 90 grade este functional." cu precizarea ca eu nu am facut referire la comparatia celor 2 temperaturi (VAG-COM si cea indicata) doar pur si simplu a indicatorului de bord in sine (asta deoarece nu toata lumea a pus sau are posibilitatea sau mai stiu eu ce sa faca dif. intre indicele VAG-com si indicatorul bord). Plus ca nu este indicat sa ajungi la temperaturi de peste 100grade in orice combinatie (antigel - apa) sau (apa - antigel) Subliniez: asta este parerea mea!

Da! Imi cer scuze! Aici eu am gresit : "Referitor la temperatura minima la care sta termostatul pe timp de iarna este 70grade" faceam referire la Indicator bord... nu la Termostat , acolo am scris gresit!

Pe scurt repet: Daca indicatorul bord arata SUB 70 grade - DA este o problema!

Indicator bord care poate arata de la caz la caz intre - 70 - 90 grade in functie de temperatura exterioara si solicitatea motorului

Plus ca: Indicatorul bord poate indica pe timpul iernii (cu -10 > 15grade) sub temeratura reala ( conform VAG-com)

Eu asta am avut de spus - nu intru in polemica si contraziceri cu nimeni! Dar nici nu vreau ca cineva sa fie informat gresit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici vorba de polemica.doar te rog sa fii atent cum te exprimi!!

uite ca unii dintre noi au tinut cont de parerile bune...de exemplu....mai jos:

Pai sa stii ca din mici reglaje a mers tot mai bine! Chiar nu se compara cu felul cum mergea cand am cumparat`o (desi e foarte intretinuta, carte service la zi, numai in service VW din Germania)... In toamna am fost la o firma ce testeaza masini (cai putere, frane, etc...) si mi`au iesit doar 75 din 90 de cai. Am fost destul de dezamagit, asa ca am trecut la treaba.

Cel mai mare "salt" l-am facut cu bujiile.....parca a primit niste cai dintr-o data. Termostatul si reglajul avansului l`au facut sa urce mai bine in turatie....mai repede....mai usor...chiar mi-a fost util forumul. :offtopic:

succes :)

aici e rezultatul:

Fiindca mi`am aruncat problema in topicul asta, vin si cu un raspuns.

Am schimbat termostatul (temperatura indicata nu era niciodata peste 70C, indiferent de stilul de condus) si dupa primii 2km de rulare acul a revenit miraculos la 90-100C (nu l`am mai vazut asa din toamna). Ambele sunt cu deschidere la 87C. Concluzia mea este ca indicatorul meu este destul de precis si vechiul termostat era defect (deschis tot timpul sau semi-deschis).

De asemenea un alt simptom al temostatului defect era incalzirea lenta din habitaclu (n-am bagat de seama pentru ca totusi se incalzea suficient). Masina dadea aer caldut dupa 5 minute de la pornire (in mers) iar apoi cald (nu fierbinte). Practic, motorul incalzea apa din toata reteaua si ii lua mai mult timp pana sa ajunga la o temperatura suficienta pentru a incalzi in interior. Daca lasam masina pornita 10 minute (-10 C afara) inca nu ajungea sa dea aer cald cand ma urcam in ea.

Acum nu da caldura deloc in primele minute (am mers 2 km)....iar apoi da cald dintr-o data ...aer fierbinte....s-a incalzit toata masina in mai putin de 2 minute. Am fost foarte surprins.... De asemenea, am impresia ca motorul merge mai bine ....e mai elastic, urca mai repede in turatie.... Astept sa vad cum va fi consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba termostatul,asta este problema ta.Este blocat pe deschis si din aceasta cauza nu se ridica acu de la temperatura cand mergi la drum lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai fratilor, am si eu un prieten, Cleon_nebunu, proaspat membru al forum-ului, care are o problema la masina, a schimbat termostatul sambata si acum ii urca apa(cand sta pe loc) pe la 100 de grade, probabil o sa posteze si el(daca se edifica, cum poate posta si el, i-am trimis PM ce trebuie sa faca), ce poate sa fie de vina, termostatul sau senzorul de temperatura a apei? Mersi si scuze ca intreb eu in numele lui, dar sper cat de curand sa fie el cel care pune intrebarile....... :)

Modificat de f@ne_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

x_tziby, niste simptome cand senzorul e busit , la mine nu mai pornea masina cateodata , si in timpul mersului acul de la temperatura se plimba cand la 120 cand la 100 , cand 0 cand 80 ......, la tine daca zici ca iti porneste ventilatorul la 80 , poate sa fie si termocupla de pe radiator!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai fratilor, am si eu un prieten, Cleon_nebunu, proaspat membru al forum-ului, care are o problema la masina, a schimbat termostatul sambata si acum ii urca apa(cand sta pe loc) pe la 100 de grade, probabil o sa posteze si el(daca se edifica, cum poate posta si el, i-am trimis PM ce trebuie sa faca), ce poate sa fie de vina, termostatul sau senzorul de temperatura a apei? Mersi si scuze ca intreb eu in numele lui, dar sper cat de curand sa fie el cel care pune intrebarile....... :somnmare:

si la mine sta tot intre 95-100 si nu imi fac griji.nu fierbe antigelul,sa stea linistit.si io din noiembrie tot asa umblu.si nu am probleme.atunci am montat termostatul(ca nu aveam).probabil ca nu ii indica bine.daca sta fix acolo la 100 si mai scade cate putin apoi revine,e bine,inseamna ca termostatul isi face treaba.in opinia mea ,termostatul stie cand trebuie sa deschida si cand nu.daca nu ii supraincalzeste,inseamna ca e bine.

succes :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau poate sa fie blocate termostatul pe inchis...dar daca zici ca este nou ar trebui sa stea apa la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!