Sign in to follow this  
Followers 0
mirceagolf

Bloc lumini - probleme

116 posts in this topic

Cum se demonteaza comutatorul de lumini (pozitie, drum, lunga) ?

De cateva zile se stige-aprinde iluminarea bordului - nu si lumina exterioara, si am impresia ca e comutatorul.

Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate imi aduc eu minte, il rotesti pe faza scurta si apoi rotesti in continuare pana se mai roteste putin si il tragi afara din mufa. E posibil sa fie si in sens invers, adica sa mai rotesti din pozitia 0 spre stanga.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In pozitia 0 se apasa usor si se roteste in directia acelor de ceas (clockwise).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit in Bentley, cautand cu atentie. Si cu poza la 96-1.

Multumesc Toni.

Se duce pe "0", se apasa pe comut. si se roteste usor spre dreapta, apoi se trage afara.

Asta-i teoria, sa vedm practic acum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mircea, numai lumina de la instrumentele de bord iti face probleme sau si iluminatul de noapte de la comutatoarele centrale, ventilatie, etc.

In orice caz, backlight-ul instrumentelor/comutatoarelor/ventilatie/etc, este comandat de un variator electronic cu iesire protejata la supracurent (rotita de langa intrerupatorul de lumini). Daca pe circuitul de comanda este sesizat un scurt atunci este intrerupta alimentarea.

Cazul cel mai frecvent intalnit este un scurtcircuit la lumina de la bricheta care declanseaza protectia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bricheta nu m-am uitat ca nu fumez.

Nu se ilumineaza "CEASURILE" si comutatorul insusi. Adica pe 0 are lumina, pe poziti sau drum se stinge,concomitent cu variatorul de care faci tu vorbire.

Cred ca unul din beculetele de iluminare prezinta scurt, m-am uitat si eu pe scheme. La intrruperea functionarii, s-a stins si s-a aprins decateva ori, pana n-a mai mers de loc.

Maine vreau sa scot comutatorul sa-l masor si apoi sa vad cum se intra la cele trei beculete de la ceasuri.

Bineinteles ma voi uita prima data la brichete.

Multumesc Andi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu unde se afla bara A4 (+) din diagramele 1/10 si 1/11.

Dati-mi un reper. Sub bord, sub instrumente ? Ar fi bine pe poza.

Deocamdata am facut o manarie. I-am infipt 12v de la comutatorul de "faze" E1 diagrama 1/11 contact SRA T17/11 ( are 12v numai la comutare pe pozitie si drum ), la E20 contact T3c/3 diagrama 1/14, deci i-am dat 12v pe A4 asta, pana aflu unde e dispus fizic, ca acolo n-am 12v.

Deci lumina am rezolvat-o temporar. Subliniez ca am eliminat bricheta, unde in contactul 2 am 12v, in 3 n-am.

Alta belea :

La ultimul polei am franat usor si a intrat in functiune ABS-ul. De atunci, dupa depasirea vit.de 12 kmh se aprinde martorul ABS.

La pornire se aprinde normal cateva secunde, se stinge si se reaprinde cum v-am povestit si asa sta. Rog sfaturi unde sa bag mana.

Multumesc. O saptamana pozitiva.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mircea, numai lumina de la instrumentele de bord iti face probleme sau si iluminatul de noapte de la comutatoarele centrale, ventilatie, etc.

In orice caz, backlight-ul instrumentelor/comutatoarelor/ventilatie/etc, este comandat de un variator electronic cu iesire protejata la supracurent (rotita de langa intrerupatorul de lumini). Daca pe circuitul de comanda este sesizat un scurt atunci este intrerupta alimentarea.

Cazul cel mai frecvent intalnit este un scurtcircuit la lumina de la bricheta care declanseaza protectia.

Am patit si eu ceva asemanator, nu mai aveam iluminat instrumentele de bordul si comutatoarele centrale, etc., etc. Intradevar am folosit un CD player portabil cam vreo 6 ore, pe care lam alimentat de la bricheta. A doua zi dimineata am observat ca nu mai am iluminat instrumentele de pe bord. Ajuns la birou am cautat sa vad daca gasesc ceva asemanator pe forum. Citit, mers lamasina, scos siguranta de la bricheta, nu era ars, pus la loc, totul functioneaza din nou normal. Nu stiu ce sa putut intimpla, important e ca functioneaza, si am sa cumpar si un set de sigurante de rezerva.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stins lumina la bord din nou. Am verificat la bricheta, si am observat ca daca misc bricheta se stinge si se aprinde iluminatul de la bord, cred ca e un contact defect. Am sa incerc sa verific ce sa intimplat exact.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Am si eu un Golf 4 de aproape 6 luni, iar lunea trecuta (13 Februarie 2006) mi-am scos masina de la reparat din service :blink: .Am avut o tamponare :P .Astazi (vineri) am iesit pana la masina sa incalzesc si eu putin motorul, dar am observat ca atunci cand pun contactul comutatorul de pozitii/faza scurta imi sta luminat :( ,chiar daca nu am pus pozitiile.INTREBARE: asa trebuie? :P ca eu pana acum nu am observat sa imi fi stat aprins cu contactul pus sau motorul pornit si fara sa activez faza scurta.Cine se stie sa imi dea si mie niste explicatii?

P.S. Sper ca am explicat indeajuns sa intelegeti despre ce e vorba.Multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal ceea ce ai observat.

Si la mine se intampla la fel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

e perfect normal ce ti se intampla. asa e la toti, in caz de intuneric total sa stii unde se afla comutatorul dupa ce pornesti motorul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca acel comutator se aprinde numai daca este spre inserat. Nu sunt sigur, dar parca ziua nu se aprinde.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am impresia ca acel comutator se aprinde numai daca este spre inserat. Nu sunt sigur, dar parca ziua nu se aprinde.

Se aprinde dar nu-l vezi din cauza ca lumina de afara e mai puternica. Nu are nici un senzor de lumina asa ca se aprinde la contact

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

confirm ce-a spus bora tdi, e aprins mereu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine e la fel! Aprins, dar se vede cand afara nu mai e lumina puternica.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK.Va multumesc.Dar inainte nu era asa......eu am avut rupte firele din usa..cele care fac legatura la broasca pentru aprinderea becului de pe usa cand o deschizi.Se poate sa fi fost de la aia?Pentru ca le-am facut?Are legatura?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vad ce legatura ar putea avea...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

acelasi fenomen se intampla si la mine.totul a venit intamplator in urma unei mici interventii la schimbarea luminii din bord...faza tare este k este pur intamplare si se pare k un contact nu a fost pus cum trebuie, insa nu este chiar atat de "grav" precum crede-am la inceput si auzind ceea ce spuneti m-am linistit.intr-adevar atunci cand pun contactul se aprinde comutatorul de pozitie/faza scurta si ramane aprins chiar daca nu dau drumul la lumini...si ma si ajuta atunci cand mai plec seara tarziu si caut calea spre "lumina"..tare rau deci nu este nici o problema.probabil k daca nu aveam si descopeream topicul acesta ma interesam cum sa fac sa am si eu :blink: ...numai bine

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

uita-te la avatarul meu, se aprinde doar becul de pe buton cind pui contactul.

Edited by janvaljan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva o shema electrica la comutatorul de lumini?

sa va explic de ce...am primit faruri cu proiectoare si azi am primit si comutatorul pt ele...dilema e ca are aceasi numar de pini in spate iar eu trebuie sa trag fire sa pot aprinde proiectoarele...care pin de pe comutator face asta?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite schema. De pe tdiclub.com

La mine merge perfect.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi mult. am rezolvat!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu deranjeze nu am deschis alt topic dar este vb de rotita care regleaza intensitatea luminii la bord.

Am scos ledurile din acea rotita sa pun rosii in loc de verzi si acum nu mai functioneaza .Este posibil sa se strice ceva cumva ca nu are mare lucru adik este un semireglabil parca .Acele leduri vechi sper sa nu aiba ceva ciudat in ele.Acum imi sta la maxim aprins si rotesc degeaba .Credeti ca se putea face vreo punte pe undeva si sa ramana pe maxim? (la octavia 1 si cred ca mai mult ca sigur la toate este la fel)

Edited by gabriel
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nimeni nu stie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.