Jump to content

Probleme RCA Asirom, pagubit


antiku
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Datele problemei: Masina x schimba banda fara sa se asigure si intra in masina y, se completeaza declaratie amiabila de X si Y, Y deschide dosar de dauna, Y la constatare trece ( observat dupa) un reper pe ambiabila, Inspector constator constata, Y nu este multumit se fac 2 reconstatari, se face deziv, se anunta o suma, Y completeaza cererea de regie proprie. 

Dar, dosarul se opreste la Corpul de control, X declara fara prezenta lui Y, ca defapt era un bolovan pe strada (bulevard mare din bucuresti), ca a semnalizat, ca s-a asigurat si ca Y nu a permis sa intre pe banda. 

Acum Corpul de Control de la Asirom spune ca, Amiabila este nula pt ca am completat cu acel reper ( amenintari de judecata si etc) , si cum X a dat acea declaratie variantele propuse de ei sunt : sa il dau in judecata sau culpa comuna. 

X a schimbat banda fara sa se uite, eu nu vreau sa accept culpa comuna fara sa fiu vinovat. 

Ce parere aveti, cum ati proceda ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

      Si ce daca zice ca a semnalizat si s-a asigurat daca a schimbat banda ca boul? Unde scrie in Codul Rutier ca esti obligat sa permiti sa intre altul pe banda ta doar pt ca are un obstacol in fata? pai eu zilnic am sute de obstacole in fata, inseamna ca cel de pe banda alaturata e obligat sa-mi permita sa intru peste el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e codul rutier acum, dar pe vremea mea (anul 2003), la legislatie am invatat ca drumul se umple de la dreapta spre stanga si cine circula pe banda din dreapta circula regulamentar, iar cand i "se ocupa banda", dintr-un motiv, si da semnal sa se mute pe banda din stanga, cel de pe banda 2 e obligat sa ii cedeze, bineinteles ca daca e in fata lui, nu paralel sau unghiul mort.

Repet, acum in 2014, nu stiu cum e reglementat acest lucru. Eu ca sofer, in practica, prefer sa nu testez sifonabilitatea masinii sau sa imi arat muschii si de multe ori cedez chiar daca am prioritate. Cateva secunde in minus ma duce in siguranta acasa si scap de alte batai de cap.

Rog cineva in domeniu sau up to date cu aceasta situatie sa ma corecteze daca gresesc.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia este discutabila ,dar stiu sigur ca cel care loveste cu fata 100% in cazul de fata este vinovat.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si unde loveste.

Constatarea amiabila este nula, nu trebuia adaugat nimic dupa ce a fost semnata de x si y.

Asiguratorul se va lega de asta pt a nu despagubi.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gresit ca ai completat in plus pe amiabila. Trebuia sa ai rabdare, si la constatare, impreuna cu inspectorul de daune cand se facea inspectia masinii ii aratai dupa care completai in declaratia pe propria raspundere de la centrul de daune cu poze si altele. Acum daca amiabila se considera nula, poti vorbi cu cel care te-a lovit sa faceti alta sau te poti prezenta la politie la accidente usoare, spui ca te-a lovit si ca nu vrea sa faca amiabila. Amenintal ca te duci la politie si poate ramane pieton. Faza cu bolovanul si cu intrarea pe banda nu are nici o treaba. El poate sa declare ce vrea, doar nu era prost sa recunoasca ca e un mare "BOU". In momentul incare completezi amiabila si tu esti trecut la pagubit si el semneaza inseamna ca isi recunoaste vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amiabila nu este nula. iar vinovatia, din cele mentionate, apartine vehiculului care a schimbat banda. eventual, solicita celor de la asirom sa iti spuna ce articol ai incalcat tu din OUG, astfel incat a reiesit culpa comuna.

 

 

 

BR

Modificat de BogyM.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deschis o reclamatie la CSA prin intermediul unui e-mail. Astazi am sunat la ei, sa intreb care sunt urmatorii pasi.

 

Un baiat de la call center spune raspicat ca CSA nu are autoritate in ceea ce priveste stabilirea vinovatiei, si sa nu am asteptari prea mari. A mentionat ca ceea ce a facut Asirom este perfect legal si ca daca nu imi convine sa ii dau in judecata.

 

Sunt pus in situatia sa raman nedespagubit, sau sa accept o culpa comuna care nu exista, asa ceva este incredibil!!!!

 

Avantajul in actionarea in instanta ar fi ca am martor, care a fost la locul accidentului si poate confirma tot ce s-a intamplat.

 

Daca exista aici un avocat dispus sa ma ajute, va rog sa lasati un mesaj pe privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amiabila nu este nula. iar vinovatia, din cele mentionate, apartine vehiculului care a schimbat banda. eventual, solicita celor de la asirom sa iti spuna ce articol ai incalcat tu din OUG, astfel incat a reiesit culpa comuna.

 

 

 

BR

"Sub nicio forma nu modificati insemnarile din formular dupa completarea si semnarea acestuia" - scrie pe formularul de constatare amiabila.

E normal ei sa te refuze cand au vazut ca ai completat ceva extra, posibil reperul sa nu fie parte a accidentului si sa vrei sa scoti bani de la ei.

Pe scurt, ai completat in plus, ai greit.

CSA nu stabileste vinovatia, asta se face de Politie sau prin constatarea amiabila. CSA stabileste daca asiguratorul lucreaza corect.

"Sunt pus in situatia sa raman nedespagubit, sau sa accept o culpa comuna care nu exista, asa ceva este incredibil!!!!" ...dar adevarat. Cine te-a pus sa completezi separat de ce ai scris de fata cu celalalt sofer?

Martorul poate descrie cum s-a petrecut tamponarea. bazat pe acele declaratii si poze cu masinile, semne de circulatie din zona, etc politistul poate stabili vina. Martorul nu are competenta / nu are de unde sa stie ca tie ti s-a stricat piesa x sau y (ce ai completat tu in plus).

Avocat gasesti peste tot, nu trebuie sa te caute el pe vwforum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate Muale, ideea este ca intelegerea " amiabila " mi se pare o prostie, eu d-aia m-am invatat minte si nu se mai pune problema de amiabila. Daca o fac, o trag.. decat sa stau sa ma judec. Eu sper sa-ti rezolvi problema, pentru ca exista rezolvari.. doar ca o sa fie foarte greu, asa merg treburile pe la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti un avocat specializat pe domeniul asta si urmeaxa-i sfaturile. Eu evit si voi evita mereu sa fac amiabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Sub nicio forma nu modificati insemnarile din formular dupa completarea si semnarea acestuia" - scrie pe formularul de constatare amiabila.

E normal ei sa te refuze cand au vazut ca ai completat ceva extra, posibil reperul sa nu fie parte a accidentului si sa vrei sa scoti bani de la ei.

Pe scurt, ai completat in plus, ai greit.

CSA nu stabileste vinovatia, asta se face de Politie sau prin constatarea amiabila. CSA stabileste daca asiguratorul lucreaza corect.

"Sunt pus in situatia sa raman nedespagubit, sau sa accept o culpa comuna care nu exista, asa ceva este incredibil!!!!" ...dar adevarat. Cine te-a pus sa completezi separat de ce ai scris de fata cu celalalt sofer?

Martorul poate descrie cum s-a petrecut tamponarea. bazat pe acele declaratii si poze cu masinile, semne de circulatie din zona, etc politistul poate stabili vina. Martorul nu are competenta / nu are de unde sa stie ca tie ti s-a stricat piesa x sau y (ce ai completat tu in plus).

Avocat gasesti peste tot, nu trebuie sa te caute el pe vwforum.

 

 

 

formularul "constat amiabil" "Nu constituie o recunoastere a responsabilitatiii, ci un cumul de elemente şi fapte care vor ajuta în solutionarea rapidă a cererii de despăgubire" - scrie chiar pe constatul amiabil, scris mic mic mic deasupra schitei accidentului

faptul ca a fost modificat ulterior, nu inseamna ca acel formular se anuleaza. In conditiile in care a trecut "in plus" un element, studiind dinamica producerii evenimentului, inspectorul de daune sau departamentul de control poate concluziona ca elementul respectiv nu poate proveni din accidentul respectiv, dar IN NICI UN CAZ nu poate, pe baza unei declaratii din care reiese faptul ca "celalalt sofer nu l-a lasat sa schimbe banda", nu poate decide "culpa comuna".

 

NU exista in OUG 195/2002 sau in orice alta lege OBLIGATIA conducatorului unui vehicul care circula pe o banda sa permita neconditionat unui alt sofer aflat in fata lui sa se incadreze pe banda de circulatie al primului. daca gresesc, sa ma corecteze cineva, desi nu cred ca poate.

 

OUG spune destul de clar:Art. 54

(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

(2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe intreaga durata a manevrei.

 

BR

BogyM.

Modificat de BogyM.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...daca nu constituie recunoastere a vinei, care din soferi merge cu formularul la asigurator?!

Eu am completat cateva si am scris "sunt vinovat" pe coloana mea.

Sunt de parere ca amiabila o faci cand e clar si recunoscut cine e de vina. Altfel daca sunt discutii, mergem la politie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru raspunsurii si detalii.

 

Am contactat un avocat, ma voi duce sa vad ce se poate face.

 

Intentiile mele sunt:

 

- Sa actionez in judecata firma ASIROM pentru incalcarea Art. 54 OUG 195/2002 Reguli pentru circulatia vehiculelor Reguli de circulatia mentionat de BogyM

- Sa actionez in judecata pe cel care si-a schimbat declaratia;  pentru declaratie mincinoasa si fals in acte  in baza Art. 292 din Codul Penal

 

Suma pe care urma sa o recuperez nu este mare, dar daca acceptam toate mizeriile pe care le fac unii nu vom ajunge nicaieri.

 

Nu voi accepta sub nici o forma acea culpa comuna si cu toate ca am scos bani din buzunar sa imi fac masina nu ma las pana cand nu vor fi niste urmari si oameni trasi la raspundere.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@muale: daca vrei sa scrii ceva la observatii, scrii "consider ca sunt vinovat", cred ca e mai corect asa. constatul amiabil, impreuna cu declaratiile soferilor si cu avariile suferite duc la "rezolvarea cazului". oricare dintre soferi poate merge la asiguratorul celuilalt, doar ca, sunt cazuri in care vinovatia rezulta din completarea corecta a constatului amiabil (ex: nepastrare distanta rezulta dintr-o schita a accidentului si casutele de la imprejurari bifate corect - casuta 3 pt A si casuta 8 pt B).

 

Daca antiku a bifat pe constatul amiabil casuta 9 pentru el iar celalalt a bifat 9, 10 si 12(sau 13), atunci lucrurile erau clare. declaratia suplimentara era doar procedura, pentru a confirmacele bifate. de asemenea, constatul este autocopiativ (si se recomanda ca cel vinovat sa pastreze partea lui de constat) exact pentru a preintampina ceea ce a facut antiku (voit sau nu; pentru a efectua sau nu reparatii suplimentare, fara ca acestea sa fi provenit sau nu din eveniment).

 

da, in conditiile in care completezi un constat amiabil, intr-adevar intre cei 2 conducatori auto exista un vinovat si un pagubit. dar ce se intampla in conditiile in care o masina vireaza la stanga si cea din spatele ei intra in depasire? in 90% din cazuri este culpa comuna. daca nu sunt martori de orice fel (persoane sau camera de bord), unul din asiguratori (cel la care va ajunge primul sofer/cel care se considera nevinovat) va adopta solutia de culpa comuna, si-i comunica celuilalt sofer (cel care initial s-a declarat vinovat) ca are si el parte la despagubire. practic e vorba de necunoasterea legii de participantii la trafic/accident, si atunci se ajunge la schimbarea culpei, partiala sau totala la asigurator sau chiar la politie (daca se apeleaza la ei).

 

cunosc pe cineva care a fost implicat intr-un accident, ambii soferi erau convinsi ca prietenul meu nu era vinovat, au mers la politie (nu era pe vremea amiabilului) iar acolo, dupa ce au scris declaratiile (ambii conducatori au scris exact cum s-a intamplat), politistul a decis si clarificat vina in totalitate a prietenului meu. asta ca exemplu pentru care un constat amiabil (sau mentiunea "sunt vinovat") nu musai decide vinovatul. 

 

@antiku:pana la judecata, avocatul te va stoarce de bani, asa ca in primul rand solicita un raspuns in scris din partea asirom cu privire la pozitia lor fata de dosarul de daune, precum si motivarea deciziei lor, bineinteles cu articolele incalcate (din punctul lor de vedere) de fiecare sofer in parte.

 

ca sa il actionezi pe cale penala pe celalalt sofer, e bataie de cap fara nici un rezultat. Sa iti spun si de ce: din ce ai povestit tu pana acum (sau din ce am inteles eu), respectivul a detaliat in declaratia pe care nu a dat-o impreuna cu tine, motivul pentru care a virat, astfel intrand pe banda ta, dar nu schimba cu nimic faptul ca nu a respectat prevederile art. 54 din oug. 

 

cat despre actionat in instanta asirom, e destul de complex procedeul, dar e accesibil unui avocat.

 

e bine ca inainte sa scoti banii pe avocati, sa incerci sa rezolvi pe cat se poate pe cale amiabila problema, dar solicita ca ceea ce iti transmit verbal sa iti dea si in scris. 

 

da, sunt o sumedenie de cazuri de culpa comuna, dar acesta, asa cum l-ai prezentat tu, nu s-ar incadra la acest caz.

 

 

BR

Modificat de BogyM.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogyM ca sa clarific, accidentul s-a intamplat pe un bulevand cu 2 benzi pe sens din Bucuresti. 

Eu eram pe banda 1 de langa trotuar iar cel care ma lovit pe banda 2 de langa ax, nu a dat nici un semn ca ar vrea sa schimbe banda iar cand am trecut prin dreptul lui pe partea dreapta a virat dreapta si a intrat in partea fata a masinii mele.

 

dauna: Bara, aripa, portiera, jante, articulatie roata stanga.

 

Pe amiabila s-a bifat 9,10,12 de el si eu am bifat 9.

 

Am mai facut o plangere si la OPC.

 

 

Luni ma duc la Asirom sa cer o audienta si sa mi se de-a in scris toate documentele pe baza carora s-a luat decizia de culpa comuna.

 

De asemenea ma voi duce cu un martor al accidentului sa de-a o declaratie cum ca nu era nici un bolovan pe strada.

 

Va voi tine la curent.

Modificat de antiku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Mai lasa bolovanul ala. Putea sa fie pe banda lui si Marele Canyon Colorado, tot nu avea voie sa schimbe banda fara sa se asigure. Problema a fost clara la inceput, el vinovat. Cand te-au prins ca ai modificat amiabila, au intors foaia:- Nu te reclamam ca ai modificat amiabila, dar in schimb bagam culpa comuna. Asta am inteles eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

solicita (printr-o adresa) solutia finala a societatii de asigurare, cu motivarea detaliata a acesteia (articole incalcate de fiecare in parte)

 

opc nu se baga in asemenea cazuri. nu e de competenta lor intrucat exista organ dedicat verificarii problemelor din asigurari (csa)

 

BR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astăzi la Asirom, după escalarea făcută către tot DIRECTORATUL ASIROM la discuția cu domnul de la corpul de control a asistat un director și managerul direct al respectivului.

După o lunga discuție nu tocmai amiabila, pot rezuma ca:

- amiabila semnata de vinovat nu are nici o valoare, dacă acesta își schimba declarația dupa

- asirom a ținut cu vinovatul pentru ca "au o relatie mai apropiata" fiindu-i client direct. Și a dat crezare la ce a declarat.

- am invocat articolul 54 și mi au transmis ca acel articol poate fi interpretat în mai multe feluri

- am invocat un document publicat de csa privind stabilirea vinovăției dar nu a contat

Au motivat ca bolovanul putea fi un om, și de aceea nu au putut stabili vinovăția pe o singura persoana, aducând în discuție un caz asemănător în cluj

Concluzie, ei nu pot stabili o vina din cauza declarației individului și ca dacă nu sunt de acord cu aceasta culpa comuna ma invita sa îl dau în judecata.

După ce m-am ridicat de pe scaun și am amenințat ca ne vedem în sala de judecata, pe drumul spre ieșire ma întreabă domnul de la control dacă am făcut mașină, i am zis ca da și cât a costat.

Pana la urma, am ajuns sa accept culpa comuna p o suma mai mare astfel imi pot recupera banii pe reparație.

Din lipsa de timp pentru judecata am acceptat aceasta varianta. Sunt sigur ca dacă mergeam în instanta aveam 100% câștig de cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ai acceptat culpa comuna, dar totusi ti-au platit reparatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:))))

 

 

si daca era un om, asiguratul lor nu avea obligatia de a circula cu o viteza care sa ii permita evitarea ORICARUI pericol, inclusiv in a schimba banda fara a intra in contact cu tine? daca circula pe banda 1, acolo era un bolovan, si vira dreapta, intra pe trotuar si lovea un om? tot culpa comuna era? care era motivatia: ce cauta omul la acea ora pe trotuar??

 

in fine, daca ti-ai recuperat banii, e ok. dar mai bine iti dadea banii cheltuiti pe reparatie si recunosteau culpa exclusiva a asiguratului lor, decat sa iti dea banii si sa te ia de prost.

 

BR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firestorm1312

Am trecut si eu printr-o situatie asemanatoare acum vreo 3 ani la aceeasi societate de asigurari. Un destept cu TIR-ul a schimbat banda 2 cu 1 direct in mine. Se mai intampla greseli, eram in unghiul mort chiar langa scara cabinei. Problema a fost ca soferul de tir nu a recunoscut vina, asa ca chiar el a chemat politia sperand ca ma intimideaza, dar agentii de politie l-au pus sa incheie constatul amiabil si sa imi dea asigurarea. Fiind la in jurul orei 17.00 a ramas sa deschid dosarul de dauna in urmatoarea zi. Asa am facut, iar cel cu TIR-ul a fost chemat la Asirom Bucuresti, fiind din Bucuresti. Acolo a declarat ca nu e vinovat . Asa ca Asirom a inceput sa faca figuri. In acel moment am retras dosarul de dauna de la ei si am deschis pe CASCO cu regres. Caz rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare baieti, acum 3 zile am intrat cu coltul stanga in unul cu RCA Asirom, vina lui. Agentul constatator ma tot ameninta ca s-ar putea sa ajunga la dauna totala, Fabiuta fiind din 2000, 1.4 100CP. Ca daune am capota, aripa stanga, bara, bandou, far, far ceata, grila, contra-aripa, servodirectia a murit (banuiesc o mufa rupta). In afara de cateva zgarieturi specifice varstei, masinuta mergea impecabil. Am ales sa o repar in regie proprie. Aveti idee cam cat ar fi limita de dauna totala la masinuta, si mai important de atat, cam care e durata medie de finalizare a dosarului si plata, avand in vedere ca urmeaza o reconstatare?

 

Offtopic: Asa e cand pentru unii "STOP" e doar un sfat optional, nu obligatie... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!