Jump to content

Reglare avans (torsion value) pentru motor BKD


svimp
 Share

Postare recomandată

Salutare!

 

UPDATE: Acum am vazut ca poza din exemplul meu are doar un ax cu came, la BKD din cate stiu sunt doua, ar fi trebuit sa umble la ambele?... el parca a umblat doar la una... sau vorbesc prostii?... acum chiar ca sunt in ceata rau...

 

Acum cateva zile am fost la un mecanic ca sa imi regleze avansul. Avansul meu la cald era -3.9. Mecanicul a nimerit din prima, adica dupa prima incercare de reglare pe VCDS arata 0 grade.

In urma acestei reglari nu s-a modificat mare lucru, consumul este ok, ca inainte, porneste parca putin mai greu, adica inainte pornea brutal de repede, acum parca mai invarte o data si dupa aia porneste.

Insa, ce cred eu dar poate e doar impresia mea, e faptul ca parca nu mai trage lafel de tare. In a -3-a talpa ma cam baga in scaun pana in 3000rpm, acum nu prea mai simt senzatia asta, poate e doar placebo.

 

 

 

Ce vreau eu sa stiu defapt este daca mecanicul a procedat corect reglarea avansului pentru motorul meu BKD 2007.
Am postat o schita in care explic cum a procedat mecanicul.

 

 1. a slabit suruburile, cele colorate de mine cu verde.

 2. a luat o cheie cu care a rotit surubul rosu in sensul acelor de ceasornic.

 3. a strans suruburile la loc si a verificat pe vcds valoarea.

 

post-90428-0-81837400-1396734113_thumb.j

 

Cine ma poate lamuri dau o bere!

Thanks!

 

P.S. Motivul pt care am umblat la avans a fost incercarea mea de a scapa de trepidatiile la relani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU.

In principiu nu se muta/misca un ax fata de celalalt ci amandoua odata fata de vilbrochen pt a regla avansul.

Acum nu e o regula asta( dupa manual asa e).

Sunt unii care misca un ax fata de celalalt pt.a creste performanta motorului(putini sunt aia care stiu cum se face asta).

Duminica placuta tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axul din fata regleaza avansul, cel din spate cantitatea de motorina injectata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand punem distributia hai sa nu mai blocam ambele axe cu came,ci numai unul.

Tocmai am spus"unii"modifica pozitia axelor unul fata de altul "tuningul saracului".

Daca bolturile intra in amandoua axe cu came atunci ecu calculeaza cantitatea de motorina injectata dupa mapa scrisa in el(poveste lunga si nu stiu daca ma pot exprima pe intelesul tuturor).

Fiecare face dupa cum crede ca e bine/corect.

Duminica placuta tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romytaxy, nu am înțeles la ce te referi.

 

Din ce știu și eu, un ax reglează cantitatea de motorină iar celălalt avansul.

Ar fi interesant de știut, dacă există un grup în VCDS, unde putem vedea poziția axului care reglează cantitatea de motorină (cum putem vedea avansul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multumesc pentru raspunsuri, eu cred ca dnu-ul mecanic a rotit mai mult decat trebuia axul in asa fel in cat acum indica 0 fix, el a crezut ca a nimerit din prima dar eu sunt sigur ca nu are cum. Maine ma voi duce sa incerc sa dau avansul inapoi la -2.5 sau ceva de genu. Sper sa reusesc. Ma tem ca acum poate nu mai nimeresc sau poate ramane mereu la 0 fix ca am mai auzit cazuri. Masina merge ok si la consum si pornire decenta, putin mai proasta pornirea fata de data trecuta si parca nu mai trage cum tragea ca atunci cand era la -3.9 ... Va tin la curent. Sper sa imi iasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, svimp. Detin acelasi cod de motor si eu am problema cu trepidatiile la relani si nu stiu ce sa ii fac. De asemenea imi poti spune te rog pe ce grup ai verificat pozitia avansului in VCDS ?

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hapciu.

Care parte nu ai inteles o? Cea cu desincronizare axelor?

Ambele axe au o gaura in care se introduce un bolt care intra in chiulasa pt.a fi perfect sincronizate intre ele.

Orice miscare a axelor unul fata de celalalt duce la desincronizarea lor fata de vilbrochen.

Nu poti citi pozitia axului cu came care modifica cantitatea pt.ca doar axul cu came(pt.avans) are senzor(de aceia trebuie sa fie sincronizate unul fata de altul).

Cei doi senzori unul Hall de pe axul cu came si celalalt inductiv de pe vilbrochen transmit datele ecu care calculeaza cantitatea injectata dupa mapa de injectie scrisa in el.

Precum spuneam sunt putini cei care stiu cum sa modifice pozitia lor pt.a creste putin performatele motorului.

De aceia eu spun ca desincronizarea axelor(din necunoastere)genereaza toate problemele de care va plangeti voi.

Marchiz.

Valoarea avansului o citesti in grupul 004 ultima casuta.

Saptamana frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FIXED !!! S-a rezolvat!

 

Cu ajutorul dnl-ul Albundy s-a rezolvat. A reglat avansul din doua trei incercari la -2.5. Era dereglat rau de tot.

 

Acum trage de rupe ca inainte.

 

Multumesc pentru raspunsuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă bucur că ai rezolvat-o. Sa ne ții la curent, te rog, în privința consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum la relanti pe bord 0.5l/h pe vcds 0.4l/h. Trafic normal de sera in Bucuresti 6.5 %.

Pornirea e ca inainte adica cheie foarte scurta vruuum.
 

Modificat de svimp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-5.3 Cineva in Brasov care se baga sa il regleze ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romytaxy, nu am înțeles la ce te referi.

 

Din ce știu și eu, un ax reglează cantitatea de motorină iar celălalt avansul.

Ar fi interesant de știut, dacă există un grup în VCDS, unde putem vedea poziția axului care reglează cantitatea de motorină (cum putem vedea avansul).

DA, e in grup 001 parca, cantitate injectata mg/rotatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al

Hapciu a intrebat daca exista un grup unde poate vedea pozitia axului care modifica cantitatea de motorina injectata(probabil un unghi ceva/pozitia axului fata de ceva),si nu valoarea cantitatii injectata.

Zi frumoasa tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deci solutia la trepidatiile  de relanti de la BKD este  reglarea avansului? 

 

Al Bundy ai rude in Timisoara care m-ar ajuta si pe mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare, la mine avansul este 0,5 si as vrea sa il pun pe -2,5. Distributia a fost pusa cu calele de blocare, acum pentu a regla avansul trebuie sa umblu la ambele axe sau numai la cel pe care este senzorul.? Motor 2.0 tdi bkd din 2005

Modificat de danyelnr1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele axe odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru avans doar la axa din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU ma abtin cand e vorba de a desincroniza axele cu came fata de pozitia vibrochenului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reglat avansul din ambele axe pe -2,5, consum instantaneu 0,5 ralanti, pornire un pic mai lunga, motor foarte elastic, răspuns la accelerare mai cu intârziere. Apoi am dat de axa de evacuare la fel cum a fost înainte in ideea de a mari cantitatea ijectata de motorina. Consum 0,7, pornire foarte buna, răspuns foarte bun la acceleratie. Nu sunt împăcat de consum, sa fi dat eu mai mult de axa ? Înainte stătea 0,5. La voi cât este? In concluzie îmi place cum merge acum, sper sa nu fie consumul mare, o sa vad când voi merge in exterior

Modificat de danyelnr1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica din ambele la -2,5 ?

Avansul se regleaza din cea din fata la -2,5 iar cantitatea injectata la 4,8 5,2 din cea din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când am luat din avans am luat si din cantitatea injectarea de motorin, adică am dat in spate de ambele axe 1 mm. Acum am adus axa de evacuare la poziția initiala , la câta fost înainte sa umblu la ea. nu știu cât este cantitatea injectata ca nu am avut laptopul la mine. O sa verific mâine sa fie intre valori. Pe canalul 1 parca cu motorul la 80 de grade?

Multumesc mult pentru Răspunsuri Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Acum o saptamana am incalzit motorul pe loc pana la temp. de 82 grade C, am reglat avansul pe -2,5 si cantitatea injectata pe 4,9-5,2. Consum pe bord 0,5l/h.

Astazi am facut un drum de 100km (mers mai sportiv) si cand am oprit aveam consum pe bord 0,7l/h , avansul pe -2,0 si cantitatea injectata pe 6,0-6,2. Temp. motor 92 grde C.(prima poza)

Am reglat din nou cantitatea injectata la 4,9 -5,2, avansul l-am lasat tot -2,0.consum pe bord 0,5l/h( a doua poza)

NU am reglat eu correct prima data din cauza ca nu era temperature peste 90 de grade sau am eu o problema la motor?

P.S: Valorile la injectoare cum sunt?

post-98469-0-16360200-1402340578_thumb.p

post-98469-0-38467800-1402340585_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inj 4 are valoare cam mare. In rest e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o nelamurire, care am vazut ca este influentata de reglajul distributiei.

De cand am cumparat masina imi variaza consumul instanteu la ralanti si o data cu acesta si cantitatea injectata. Adica: pornesc masina dimineata, consumul instant trece si de 1l/h in functie cat este de frig (asta este normal), dupa 2 minute de mers opresc la semafor consum 0,5 apoi cu cat creste temepratura motorului incepe sa creasca si consumul instant creasca la 0,7l/h.

Oricum as regla distributia variatia asta tot o am, adica daca ii dau avans ajunge si la 0,9 si daca ii iau la 0,4.

Acum am reglat avansul pe -1,0 si cantitatea injectata la cald In jur de 7mg/str. DUpa mai multe reglaje asa merge cel mai bine. Consum instant la rece 0,5 si la cald 0,7.

Mi se pare cam ciudat adica la rece este mai mic si la cald mai mare, logic ar fi sa fie invers la rece sa fie mai mare ca este motorul rece si cand se incalzeste sa fie mai mic.

Lucrez la o statie ITP si de ceva timp urmaresc consumurile si la alte masini din grup si la nici una nu am vazut sa varieze consumul ca la mine.

La golfurie  V din 2005 -6 cu BKD am vazut ca stau la 0,5 si BKD-urile dupa 2007 stau la 0,7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!