Jump to content

T4 - Conversie motor ARL 150cp


corvin_tdi
 Share

Postare recomandată

deocamdata este pentru piese, stiu cat de greu se gasesc piese in stare buna de arl, sunt in Franta, intamplator am dat de anunt, asa ca n-am stat pe ganduri..

probabil acest T4 la mine moare, asa ca il voi tine pana legile din Ro imi vor permite asta.

urmeaza vopsire si refacerea catorva piese care necesita schimbari, apoi interiorul, ca este inca vraiste

urmeaza o toba intermediara tot din inox, pe 70mm facuta de mine din inox, cauzeaza dureri de cap la drum lung doar cu finalele existente

rulmentii de pe spate fac galagie , neaparat ii schimb cand ajung acasa

la distanta de 2200km, consumul a fost de 6.5 , viteza 110-120, super multumit pana acum :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emy D cand ai timp pune te rog linkul acela

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In curand, Upgrade, target de 250 cp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow,ce modificari hardware o sa faci ca sa atingi asemenea valori?

Softul la ce tuner il faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil pistoane, biele, cuzineti, arbore cotit, turbo, alt intercooler si soft :)

Ah...si ambreiaj si volant. Daca acum patineaza la 150 Cp, ce faci la 250?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum in jur de 200, peste valoarea asta patineaza , nicidecum la 150,

internele nu trebuie modificate la un ARL, internele duc 300 cai, singurele "interne" ce au nevoie de interventie sunt duzele injectoarelor, dar asta peste 250-260 cai, pana la 250 raman injectoarele asa cum au iesit din fabrica

nu este niciun secret in turbinele de 3.0 de pe Q7, care dubleaza puterea acestor motoare de 1.9

da, ambreiajul cere upgrade si el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata cu montarea unei turbine mari apar si multiple neajunsuri. Unu dintre ele ar fi un turbo lag  mare si o curba de cuplu destul de proasta sub 2500rpm. Toate astea nu o sa te ajute la un mers de zii cu zii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crede-ma ca am mers cu masinile astea, cu turbina mare pe 1.9, nicio treaba cu turbo lag, chiar sunt cateva in cj cu puteri apropiate de 300, n-ai decat sa mergi la turda la drag eventul din weekend sa te convingi.. asta de care spun eu este un A3, de 260, motor ASZ, si mai e si quarto ;)

la a mea m-am obisnuit f rapid, cand intra turbina trebuia sa fiu atent sa nu apas tare, ca accelereaza dintr-o data, dar, asta a fost o zi doua, dupa care devine chiar fun sa controlezi masina din acceleratie, nicidecum din ambreiaj ca la debraiere

in fine, cand e gata, dam o tura ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema nerezolvata inca la instalatia electrica, dupa cum stiti, instalatia de T4 a ramas, adaugand si cele necesare de la instalatia de golf

In momentul in care inchid usa soferului, in bord imi apar o parte din martorii clusterului (de golf) si raman asa cateva secunde, dupa un timp dispar.In acest timp daca pun contactul, si incerc sa pornesc , cate odata porneste mai greu, alta data deloc, semn ca nu este alimentat sistemul in intregime, dar daca pun contactul, il iau, si il pun din nou, totul este ok, se aprind toti martorii, functioneaza cum trebuie

Intrebarea mea este, pe unde oare primeste curent cand inchid usa, si unde e localizata acea portiune pe panoul de sigurante, ca sa imi dau seama daca cumva m-am alimentat de acolo cu ceva la cluster

Am vazut ca la sofer sunt doua fire care vin din intrerupatorul de la usa, unul clar ca este pentru iluminat, dar celalalt ce rol are?

Multumesc!

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul este pe iluminat iar celalalt este pentru buzzer cand uiti luminile aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Boala grea asta cu modificarile la masina, dupa ce am mers cu un 1.9 ASZ de vreo 260 cp, nu-mi mai ajung cei 200 de ponei 

s-a vandut turbina hibrid, motivul, upgrade!

tinta este de 250 cp, intre 450-470 Nm, posibili cu o turbina mult mai mare, un GTB2260vk de pe Q7,

actuatorul de la geometrie este electronic, dar vine convertit in vacumatic

turbina duce 310-330 cp, insa pt asta trebuie sa schimb si duzele la injectoare, si deocamdata raman cele stock, desi am inca un set de injectoare pregatite

ambreiajul este si el la reparat, cu turbina hibrid deja patina , asa ca era necesara interventia si aici, disc de kevlar si placa de presiune intarita sa reziste la cuplu mai mare

printre altele un burduf de planetara, freca de brat si usor a taiat cantul muchiilor pana s-a taiat burduful, voi modifica putin unghiul si pozitia tamponului din partea cutiei sa nu mai patesc la fel, cu planetarele actuale, 1 cm mai in fata sau spate deja planetarele freaca ba in telescoape, ba in brat, spatiul este foarte limitat

Montez si un T la senzorul de presiune ulei, am montat in bord deja 3 ceasuri( boost, voltmetru si presiune ulei)

cam atat cu modificarile deocamdata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am ramas undeva la 2.4 bari ca setare in admisie, masina merge bine, multumit

revin cu ceva poze cand reusesc sa termin consola bordului, am mai modificat cate ceva la ea

pentru astfel de presiuni, tubulatura spre/din intercooler trebuie facuta cu simt de raspundere, de zeci de ori am repus tuburile dupa ce mi le arunca afara, si asta cu coliere special, solide

pana nu am facut buza la tevi in care sa se opreasca colierul, a tot sarit afara

urmeaza bara stabilizatoare pe spate de 28mm (ma mir cum de majoritatea nu au montate deloc, nici cea "basic" de 22 mm)

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut.

 

Detin un VW t4 1.9 td ABL, fabricat in 1995. Vrand mai multa putere, ma gandeam sa o vand si sa iau una cu motor de 2.5 tdi. Pana am dat de acest topic...

M-am interesat si am gasit un motor ARL complet la dezmembrari. Intrebarea mea este : as putea pastra blocul motor de la ABL si sa pun restul componentelor de pe ARL?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

complet inseama motor plus anexe, turbina, intercooler si conducte, electronica (ecu, cluster, pompa benzina, debitmetru,  defapt toata instalatia electrica din care tai ce nu iti trebuie, asta ca sa functioneze corect) eu am avut masina completa functionala la dispozitie, altfel, dai mult mai mult pe piese, maruntisuri, si tocmai acum cand vine iarna, nu-I de stat pe sub ea .. 

eu am facut aceasta miscare de ceva timp, si mereu ramane cate ceva de facut, neterminat, din lipsa de timp

trebuie sa te stii bine la electronica, citit scheme, adaptat, etc.. daca iti face cineva asta in locul tau, nu merita, se satura mult inainte sa si termine

alta evacuare, cutia de viteze va fi o gluma pt motorul asta, nici nu apuci sa schimbi viteza ca trebuie schimbat din nou, rapoarte prea scurte, ambreiajul nu tine clar la cuplu asta

depinde mult daca ai timp bani si rabdare pt asta, daca le faci tu sau nu, dar eu unul, nu m-as complica cu bloc de motor de abl si interne, chiulasa de arl

daca te opreste rarul, degeaba vede blocul de abl, stiu ei foarte bine cum arata o chiulasa de PD, fie ea si de 105 cp, tot se vor lega de tine

daca faci, fa o treaba calumea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, cand se vinde un motor la SH cu anexe... nu inseamna cu tot ce ai enumerat tu - ci motor cu alternator, turbina, pompa servo, eventual compresor AC pe el... 

 

restul, enumerate de tine - le vand separat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voiam sa spun ca ai nevoie de toate astea pt a te putea folosi de el, evident ca nu-ti da nimeni la dezmembrari astea la pretul unui motor, tocmai de aceea e mai convenabila o masina donatoare


care calculator? abl ce are el nici macar nu are calculator

trebuie un edc15+

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

 

Detin un VW t4 1.9 td ABL, fabricat in 1995. Vrand mai multa putere, ma gandeam sa o vand si sa iau una cu motor de 2.5 tdi. Pana am dat de acest topic...

M-am interesat si am gasit un motor ARL complet la dezmembrari. Intrebarea mea este : as putea pastra blocul motor de la ABL si sa pun restul componentelor de pe ARL?

 

Daca vrei sa pastrezi blocul de motor si sa pui chiulasa +turbo, calculator si ce mai trebuie, in asa fel incat sa nu ai probleme la RAR, trebuie sa mergi pe varianta cu pompa distribuitoare, si anume, sa iei un Golf3 cu motorul de 90 CP sau 110 (cod motor AFN) si de pe masina respectiva sa iei tot ce itri trebuie. Daca vrei sa treci pe PD, nu poti pastra blocul motor si trebuie sa schimbi tot motorul. + cutia, evident. 

apropos: Orice schimbare faci la 1.9TD ABL, daca ii maresti puterea, nu ai facut nimic daca nu schimbi si cutia. 

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce cutie ar fi indicat sa se puna ? Adica care se potriveste cel mai usor/bine ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voiam sa spun ca ai nevoie de toate astea pt a te putea folosi de el, evident ca nu-ti da nimeni la dezmembrari astea la pretul unui motor, tocmai de aceea e mai convenabila o masina donatoare

care calculator? abl ce are el nici macar nu are calculator

trebuie un edc15+

Asta da.... si ideea cu masina donatoare, e cea mai ok- te scuteste de dureri de cap ulterioare...cand nu gasesti cate o piesa, etc...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul mi-am scos banii pe care I-am dat pe masina din Anglia, pot spune chiar si drumul, si inca mai am 4 usi complete de la ea :P 

nu as incerca niciodata varianta in care cumperi cate o piesa de pe unde apuci

cand le ai toate in fata, disponibile, le adaptezi, le modifici dupa nevoie, cand te uiti la poze pe net, e alta treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Va salut.

 

Detin un VW t4 1.9 td ABL, fabricat in 1995. Vrand mai multa putere, ma gandeam sa o vand si sa iau una cu motor de 2.5 tdi. Pana am dat de acest topic...

M-am interesat si am gasit un motor ARL complet la dezmembrari. Intrebarea mea este : as putea pastra blocul motor de la ABL si sa pun restul componentelor de pe ARL?

 

Daca vrei sa pastrezi blocul de motor si sa pui chiulasa +turbo, calculator si ce mai trebuie, in asa fel incat sa nu ai probleme la RAR, trebuie sa mergi pe varianta cu pompa distribuitoare, si anume, sa iei un Golf3 cu motorul de 90 CP sau 110 (cod motor AFN) si de pe masina respectiva sa iei tot ce itri trebuie. Daca vrei sa treci pe PD, nu poti pastra blocul motor si trebuie sa schimbi tot motorul. + cutia, evident. 

apropos: Orice schimbare faci la 1.9TD ABL, daca ii maresti puterea, nu ai facut nimic daca nu schimbi si cutia. 

Spor!

 

 

salut,

ce cutie se poate pune sa potriveasca si sa si fuga oleaca mai bine ca asta e tare lenesa

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un alt fel de conversie :)

detalii aici:

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=408537

 

ma bate gandul sa ii maresc puterea la Caravelle asta al meu si inca nu am ales varianta diesel ? benzina? S.M.F. in ei si RAR-u lor ca ma nervez si o inscriu pe ceva tara unde se pot omologa usor chestii si apoi sa o modific asa cum vreau :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar ieri m-am uitat la consumul afisat in bord, (2) era 8.1 parca, si merg mai mult in oras, zilnic, e singura masina.. consumul mi se pare ok, avand in vedere ca citeam pe forumul de golf ca la unii au consumul chiar mai mare ca mine, in oras

nu vreau sa ma gandesc cum ar fi daca ar fi o variant pe benzina, ce consum are un motor pe benzina, in oras, pe duba.. no than'x

cat despre cutie, eu nu as schimba cutia la motorul ABL, pur si simplu nu o ajuta mai deloc sa aiba rapoarte mai lungi, avand aceasi putere, in schimb este varianta cu schimbarea pinioanelor de a 5-a, care implica costuri mai mici, si mult mai simplu de rezolvat

http://www.pieseauto.ro/cutie-de-viteze/vw/t4/pinioane-viteza-a-5-a-vw-t4-982219859.html

fratele meu a schimbat pt suvul lui, doar a 5-a, era si a lui destul de turata, a castigat vreo 15km-h la aceiasi turatie, e foarte multumit

am intrebat, se poate face si pt t4 treaba asta ;)

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut, ai nevoie de detalii te pot ajuta in momentul de fata incep al doilea proiect de modificare al unui t4 dotat cu abl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!