Jump to content

Masina nepornita de multa vreme


mobby
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Am un Golf 5 pe care din unul sau mai multe motive nu l-am mai pornit de aproximatv 18 luni. Intre-timp banuies ca bateria s-a descarcat (nu se mai poate deschide din telecomanda)...

 

Care sunt principalele pericole ce pot aparea in momentul pornirii, si la ce ar trebui sa fiu atent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa verifici cureaua de distributie daca e in mintile ei, sa nu aiba crapaturi sau sa fie flescaita. E multicel un an jumate nepornita o masina, probabil ca si schimbarea distributiei e depasita. La fel, trebuie verificata motorina aia in ea, daca e curata, daca e suficienta. In 18 luni a apucat sa faca ceva depuneri in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu tre sa te urci direct sa ii dai cheie.

Verifica bateria sa nu fie moarta.

Verifica lichidele : antigel, ulei motor, combustibil, poate chiar schimbat filtrul de combustibil.

Daca totul pare ok, pune contactul de cateva ori fara sa ii dai la cheie. Daca iar totul e ok, da o cheie scurta fara sa te astepti sa porneasca si apoi o cheie normala de pornit.

Eu unu asa as face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varul meu a trebuit sa schimbe racordul flexibil de la eșapament. La 1.6 benzina. Suna ca o mașină de curse la pornire. Se pare ca perioada mare de stat pe loc a făcut sa se instaleze rugina pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pericolul  este distributia, sa sara din cauza griparii pompei de apa (LE: sau a curelei de accesorii) sau curelei de distributie imbatrinite (LE: se pare ca cureaua nu ar imbatrani pana la rupere chiar dupa 1 an jumate de stat).

 

Bateria probabil nu numai ca este descarcata dar este si dusa stand atat timp fara curent.

 

18 luni este o perioada imensa pentru o masina sa stea pe loc, cred ca in primul rand rugina si-a facut aparitia si nu ma refer la caroserie ci in locuri in care poate gripa ceva, la pompe si piese in miscare, roti dintate, chiar in interiorul motorului si cutiei.

 

Furtunele, mai ales cele de frana ar trebui verificate inainte de plecare de pe loc. Franele bineinteles vor fi pline de rugina si vor fi ineficiente, poate ar fi bine sa cureti discurile de frana la un service si nu doar in mers, strici placutele.

 

Filtrul de motorina eventual curatat inainte de pornire.

 

Daca a stat si in umezeala, peste vara / iarna, se mai oxideaza conectori, verifica cutia de sigurante cum arata, apoi nu stii daca conectorii senzorilor sunt ok, aceia sunt protejati dar nu stii cum a ajuns umezeala care nu s-a mai ventilat pentru ca masina a stat pe loc.

 

Bujii, injectoare, sunt curios cum vor functiona dupa 18 luni de stat pe loc.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur la pornire, motorul va avea ceva batai pana se va lubrifia din nou.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actioneaza de cateva ori frana de mana si pedala,actionezi de cateva ori si pedala de ambreiaj usor dupa care de cateva ori mai repede.Treci prin toate treptele de viteza.

Desfaci cu un mecanic daca nu te pricepi capacul de la distributie si rotesti motorul de la arbore cateva ture inspectand cureaua in acelasi timp.Schimba filtrul de motorina neaparat si o pornesti dupa ce rezolvi cu bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-l speriati frate asa rau? Daca a stat pe bara masina 1 an jumate, nu inseamna ca s-a stricat... Sau ca s-au blocat toate prin motor...Sau ca i se rupe cureaua dedistributie, care culmea ca e de kevlar si care a stat protejata la locul ei de razele soarelui...

 

Schimba bateria, apoi porneste masina. N-o forta cu accelerari inutile pana nu circula putin uleiul si apa prin motor. Mergi precaut, deoarece discurile sunt sigur f rau ruginite. Si incearca sa-i schimbi cat de repede se poate uleiul si restul lichidelor. Verifica mai bine cureaua de accesorii, aia e mai predispusa la imbatranire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde unde a stat, daca a stat in fata blocului plina de zapada si de ploi si de soare.. e putin mai trist dar nu e de speriat, baterie noua, verificat uleiul, antigelul, lichidul de frana, si dat o cheie, si lasat putin sa se "unga"

daca a stat in garaj atunci e de 10 ori mai bine, si nu exista un stres prea mare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit&cumparat un Vento 1.8 benzina care nu mai fusese pornit de 4 ani si a stat in garaj si avea doar 8023 km la bord.

Am luat o baterie noua si am pornit-o. Nici o problema. Am mers cu ea fara probleme timp de 8 ani /90k km dupa si nu a avut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare grija cu motorina/benzina , sa nu se fi facut marmelada prin rezervor .Uleiul sigur trebuie schimbat , ti-as sugera o platforma si fara sa o pornesti sa o duci la un service , unde sa-i schimbi toate lichidele , verificare furtune etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o duci la reprezentanta VW, te pune sa schimbi jumate de masina :)) daca le mai si zici ca a stat 1 an jumate nepornita, deja e de schimbat pistoane si chiar parbrizul... preventiv :D

 

nu e chiar atat de grava problema, taicamiu pleca la munca in italia prin 94 si lasa vechiul peugeot 405 cate 2 ani nepornita in fata blocului, venea acasa ii punea baterie si mergea brici

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pornit un diesel dupa ce a stat 4 ani, i-am dat curent si a pornit la sfert, pe cuvantul meu ! Dupa aceea i-am schimbat distributia, cureaua de la accesorii, garniturile din pompa centrala de frana, garniturile de la pistonase frana pe spate, ansamblul stergatoare, ceva pe la traseul evacuare... In timp au inceput sa cedeze furtunele de la apa si un surub sau doua de la axa cu came.

Oricum, initial schimba-i bateria, uleiul motor, filtre si dupa ce mergi cu ea un timp, sa te uiti la nivelul lichidului de frana !

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o mașină atât de veche încât să îți faci probleme. Totuși verifică curelele, furtune, nivelul lichidelor, încearcă prima dată să încarci bateria iar apoi dacă nu mai dă randament, schimb-o.

 

Dacă pare ok dă-i cheie, las-o puțin să meargă la relanti și du-te prima dată și fă un plin. Apoi ar fi bine să faci o mică revizie ocazie cu care te poți uita și sub mașină: schimb de ulei, eventual și celelalte filtre iar dacă înainte să o pui în „conservare” existau lucrări de întreținere care urmau le poți face acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in noiembrie anul trecut am cumparat un Peugeot 106 1,5D (58CP) care statuse 4 ani pe dreapta. Cel care mi-a vandut-o i-a schimbat bateria, uleiul si toate filtrele. Nu s-a atins de distributie.Am avut o singura probleme: din cauza lichidului de frana degradat, s-au distrus garniturile de la pistonasele din partea spate (tambur). Le-am schimbat si gata, nu mai pierde lichid si franeaza normal.In rest, porneste la sfert de cheie si merge perfect.Sper  sa nu fie foarte grav nici in cazul tau.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

 

Revin cu update despre pornirea masinii ce face subiectul acestui topic..

 

Cumparat baterie - am pus contactul de vreo doua ori pana la ultima pozitie inainte de pornire si dupa i-am dat cheie.. a pornit din prima. Toate lucrurile functionau mai putin frana, care avea o problema la pompa, intrase cred ca apa sau condens (au rezolvat-o cei de la service, nu a fost necesara inlocuirea ei)

 

Am schimbat ulei, filtre, distributie si discuri frana pe fata (erau oricum duse).. , am verificat la service starea tuturor elementelor de genul furtunase, garnituri, etc.. masina functioneaza la fel ca inainte..

 

La primul drum Bucuresti - Galati a avut consum de 5.8, la intoarcere 5.0 dar n-am mai mers cu 140 pe A2.... (motor 1.9 TDI)

Urmatorul drum a fost Bucuresti - Brasov, mers cu viteza legala - consum mediu 4.5..

Bnauiesc ca a durat ceva pana si-a dat seama masina ce sa faca cu motorina aia din rezervor si cum sa o utilizeze eficient.. :D

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!