Jump to content

1,9tdi zmunceste, mai ales in a doua


szepi1
 Share

Postare recomandată

Salut !

 

Am un O1 din 2003,  TDI 1.9, cod motor ALH, 90CP. Cica cele mai fiabile si cele mai fara pretentii.

De-o luna si ceva cel mai des in viteza a doua zmunceste.

Prima impresie ca persoana laica: nu primeste destul combustibil.

L-am tot  carat in service-uri, s-au schimbat termostate, filtru motorina, curatat injector chiar schimbat injector cu unul pt. test la firma profesionala si nimic.

M-am dus si reprez. Skoda, nici omul cu 15 ani experienta nu a mai vazut asa ceva.

 

Faptic: intre turatii 1000-1500 atat in viteaza unu cat si in a doua la apasare fina pe acceleratie zmunceste ca dracu'.

Desigur cel mai usor este de observat in viteza a doua cand masina ar avea a viteza pt. o rulare fina dar nu poate caci ceva nu lasa.

Daca tin motorul turat si nu-l las fie lenes; si apas acceleratia direct dupa schimbul din prima viteza in a doua nici nu are problema. Merge struna.

Problema este cand ai dori sa conduci finut, fluent, econom...sa schimbi lent atunci zmunceste.

 

S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema ?

NU ESTE SUBTURATIE !!!

 

 

Si daca tot am postat un topic, mai am o intrebare:

in torpedou nu am buton pt. dezactivare airbag pasager fata.

Nici siguranta separata nu am gasit pt. acest airbag.

Cum se poate dezactiva ? Avem un bebe si ca sa-l punem in fata, trebuie dezactivat airbagul.

 

Va multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă să anulezi EGR-ul să vezi cum merge (scoţi furtunul din capsula egr şi îl obturezi cu un şurub), cum este în poza

post-40889-0-29500100-1389821056_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu este nici EGR-ul.

S-a incercat la service-ul specializat in injectoare.

 

Mi s-a mai sugerat "ambreiajul,suporti motor,cutie viteze".

Ambreiajul nu este, nici cutia de viteze nu pare a fi. Nu face absolut nici un zgomot masina.

Ideea cu suportii de motor poate este bine de ascultat.

 

Ce s-a mai zis la service Octavia daca nu cumva ar fi distributia, eventual decalati dintii?!

Sincer nu am mai vrut sa dau bani pe inca un test de 150-200 Ron.

Speram sa fi intalnit pe cineva cu aceeasi problema.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când se întâmplă să smucească se schimbă sunetul motorului, scoate fum mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta posibilitate ar fi softul masinii.. pe tester zice ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten cu o fiesta 1.4tdci care are fix aceleasi simptome, mai exact in rampa, la turatii sub 2000, cand acceleratia este apasata ''incet'' smuceste foarte urat. Multi se plang de aceasta problema la motorizarea in cauza si cam nimeni nu a reusit sa ii gaseasca rezolvarea. Scuzati comparatia insa sunt foarte multe asemanari

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

 

Raspund la doua sugestii :

 

1. pe testere absolut nimic nu arata - deja in doua service-uri

2. nu scoate deloc fum - motorul merge super finut in rest, fara consum de combustibil sau ulei, fara fum

 

Specialistii tind foarte mult sa zica ca cel mai probabil ar fi ceva mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ne poti face o filmare ?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumabilele schimbate, distributia?

copilul nu se pune in fata, ci in spate...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumabilele schimbate de 3.000 km, distributia la fel de 3.000 km

distributia era schimbata la un service obisnuit, nu la reprezentanta (desigur :) ) - dar nu cred ca ar face vreo diferenta, cu toate ca cei de la reprezentanta s-au gandit la varianta asta (sa verifice cureaua si "dintii", daca se suprapun bine :icon_confused: )

 

copilul se poate pune si in fata - mai ales daca mama conduce singura si copilul trebuie supravegheat :) - dar ma rog, stiu ce vrei sa zici, in spate este mai sigur (propun sa nu distragem atentia de la subiectul principal daca nu cumva ai idee cum sa deconectez airbagul)

 

SI O SA INCERC SA FAC  O FILMARE ASTAZI DUPA SERVICIU

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, am un mers smucit cand merg cu vit 1 sau 2 prin gropi, denivelari si tot cam in plaja de 1500-2000, cand vreau sa merg constant, daca trec de 2000 nu mai face.

Nu am gasit rezolvare pana acum.

Pe drum drept nu am probleme.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de distributie,avansul a fost reglat cand a fost schimbata distributia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceleasi simptome la masina din semnatura.

Dupa cateva zile de cautari, am ajuns sa schimb releul 109. Il gasesti sub volan, deasupra de pedale (trebuie data jos masca de plastic - toata operatie dureaza aprox. 5 minute)

Releul il gasesti la orice distribuitor de piese, PN: 357906381A, costa aprox. 50RON.

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=182141

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=3821709 - Daca vrei sa-l repari. Dar nu cred ca merita...

 

post-6912-0-06262200-1389878295_thumb.jp
 
post-6912-0-34977400-1389878310_thumb.jp
 
 
 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa vezi daca e releul 109 defect faci contact intre pinii 30 si 85 ai releului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, dar daca e defect, masina nu mai face nimic, pur si simplu ECU nu mai e alimentat (ceea ce inca nu se intampla la szepi1 - dar se va ajunge acolo)

Inainte sa se defecteze de tot (contact intrerupt TOT TIMPUL), are simptome de genul descris szepi1, in sensul ca intrerupe  intermitent.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm.... mi se pare simpatica rezolvarea lui JAD

chiar speram să apară cineva cu problema mea

încerc sa rezolv un releu pt testare (sa nu cumpar unul nou degeaba )

nu ma aventurez cu pinuri si legari directe: )

pt filmare nu am avut timp din păcate

pt costy_nepotu : nu stiu de avansul distributiei. o să-l intreb pe mecanicul meu

în weekend n-o sa mai pot rezolva multe iar luni şi marti voi fi plecat din tara, dar sper sa va pot zice vesti bune cat mai curand posibil

chiar multumesc pt implicarea voastra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Poti sa cumperi unul, cu siguranta o sa ai nevoie de el in viitor. E mai bine sa-l ai in masina, decat sa se intrerupa de tot si sa nu mai poti sa pleci de pe loc. Daca urmaresti forum-urile straine, ai sa gasesti ca problema e destul de cunoscuta si comuna la masinile de peste 10 ani.

Din pacate aceste probleme nu le poti diagnostica cu VAG-COM.

Eu am avut exact aceleasi simptome ca tine si la mine asta a fost rezolvarea.

 

Succes!

 

Nu mai da Quote cind raspunzi la ultimul post...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut la toata lumea  !

 

In sfarsit am avut timp sa ma ocup de masina.

Am facut schimb de pe un alt ALH de releul 109 si de acum dimineata nu pot sa-mi iau zambetul de pe fata. :)

Chiar se pare ca doar un stupid releu a fost de vina.

Desigur il voi mai folosi cateva zile pana cand sa dau verdictul final si sa-mi cumpar de la magazin.

 

Dar pt. moment chiar sunt fericit. Ultimele 2 luni eram deja tare stresat.

 

Va mai tin la curent in cateva zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,mentionez ca la masina din semnatura am aceeasi problema,in plaja 1000-1200 rpm (nu mai mult) masina merge in suturi,mentionez ca nu da cu fum sau alte probleme,merge perfect dupa 1200 rpm,azi am pus-o pe un tester si mi-a dat urmatoarele erori: P1626 Data-bus powertrain:missing message from transmission control si P1550 Charge sporadic:pressure control difference.  Am intrebat cativa "mecanici" si mi-au spus ca a avut cutie automata si i-a pus neamtu' manuala si nu se pupa :)) ca nu-mi arata bine vitezometrul....inca putin sa-i dai foc.Am cautat pe net ce inseamna codurile si nu am inteles mare lucru,sa ma uit zilele astea la releul 109,daca aveti alta idee v-as multumi enorm,salutare.

Modificat de aly_boss88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....i-a pus neamtu' manuala si nu se pupa :)) ca nu-mi arata bine vitezometrul.....

 

Păi dacă problema a apărut în timp (asta nu ai spus, dar presupun) ce s-a întâmplat? La început a fost dragoste mare şi apoi s-au luat la palme? :10[1]:

După ştergerea erorilor a mai apărut vreuna?

Referitor la prima eroare în autodata, în afară de "pupatul cu cutia manuală" (TCM (transmission control module) trouble code stored, TCM incorrectly coded) mai zice şi de ceva probleme de conectică (wired, matching resistor in ECM).

Cred că nu ar strica să arunci o privire la starea contactelor în mufa ECM, mai ales că zici că nici vitezometrul nu mere cum trebuie (dacă umbli pe acolo să scoţi borna la baterie şi poţi da cu ceva spray de contacte, nimic altceva).

Referitor la a doua eroare ea reclamă ceva cu turbina şi cu  sistemul ei de acţionare (aici scrie care este treaba cu eroarea asta). Un log în mers ar fi clarificat problema asta.

Tu poţi verifica dacă nu ai ceva pierderi de vacuum şi la fel ca la prima conectica (mufele de la valvele ce comandă turbina şi egr, starea firelor).

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o am de 2 saptamani,am venit cu ea de la Brasov si nu am observat-o in turatii mici,eu nu am zis nimic de vitezometru ( parerea mea ca nu are nici o problema ),i-am facut log si in mers,nu se sterge cea cu     P1626 Data-bus powertrain:missing message from transmission control

Modificat de aly_boss88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi a avut înlocuită cutia automată cu manuală?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e necesar un refresh in codarile CAN gateway. Uneori o mai ia razna, desi codarea este corecta.

Asa am patit si eu de vreo 2 ori la Octavia din 2001. Se trezea ea ca vrea cutie automata. Dupa 2 refresh la codarile CAN gateway, nu a mai dat semne ca vrea cutie automata.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti detaila putin acel refresh ,intri cu VAG pe can gatewey si..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a avut inlocuita cutia,i-am comandat releul 109,dupa ce-l schimb va anunt ce s-a intamplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!