Jump to content

EmilianPop
 Share

Postare recomandată

Nu de mult mi-am propus sa investesc ceva bani in look-ul masinii si pentru inceput m-am gandit la jante. La primavara as dori sa trec la niste jante pe 18 sau chiar si 19".. Momentan masina e echipata cu jantele din fabrica pe 16". Initial visam la ceva de la Vossen dar din cauza pretului, varianta asta ramane doar la stadiul de vis. Una din optiuni ar fi MAK Fatale Matte Black. Imi place foarte mult modelul insa nu cunosc toate consecintele trecerii de la jante pe 16 la 18 sau 19 si nu vreau sa fac o investitie pe care sa o regret dupa. Masina are 115 cp momentan insa in vara probabil va avea in jur de 150. Suspensia este stock ( nu e de drumuri grele sau sport). Ce sfaturi aveti pentru o astfel de investitie? La ce sa ma astept? Ce ar trebui sa schimb la suspensie si ce imi recomandati ? ( asta in cazul in care as vrea sa cobor garda la sol cu 30-40 mm )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa incerci pentru inceput un set de arcuri Eibach Pro Kit ( -30-35 mm fata de stock) si vezi cum se simt, daca iti place. Iar legat de jante, parerea mea este sa te limitezi la 18, asa o sa ai un compromis ideal intre look si utilizare. cum sari tu la puterea aia, doar cu soft? Ia in calcul si niste frane mai mari in cazul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io zic să iei în calcul costurile consecințelor trecerii de la 16 la 18. Pot să îți spun că de la 16 la 17 (raport înălțime talon 45) cum e cazul meu, începe cu îndreptarea jantelor 1 dată pe sezon (60 Lei/buc), costuri mai mari la montat/demontat/echilibrat la schimbul iarnă - vară, uzură accelerată a pieselor gen bucșe-pivoți-capete bară din cauza preluării șocurilor mai puternic (aici ajuta înainte talonul cauciucului). Pe lângă astea, se modifică drastic comportamentul la drum: simți toate gropile în oraș și trecerile la nivel de cale ferată sau tramvai devin un coșmar. Argumentele astea mi-au venit așa în primele 2 secunde, sunt sigur că mai există, iar la mine trecerea a fost 16-17 (când trec la setul de iarnă, cel pe 16, am impresia că am schimbat suspensia, e o plăcere față de 17). Din păcate nu e țara pentru așa ceva, eu zic să gândești bine înainte, dezavantaje ar fi multe și nu știu dacă se merită, în special dacă folosești frecvent mașina, cum e cazul meu. Recunosc totuși că efectul vizual are impact la început, până la primele gropi luate și prima vizită la service...

Trimis de pe al meu LT25i folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa confirm ce a spus colegu de mai sus, eu am de vara pe 18 si e groaznic pentru Romania, masina arata f bine. Depinde ce vrei practicalitate si confort sau doar o masina care sa arate bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de la om la om. Nu mai generalizati. Jantele contribuie destul de putin la rigiditatea masinii, iar ceea ce conteaza foarte mult e suspensia.

Eu am suspensie sport (masina coborata 15mm) si jante pe 18 vara. Acum iarna am trecut la 16 si al naibii daca simt vreo diferenta la confort.

 

@emi_arad: Eu iti recomand Koni FSD + arcuri standard (daca nu vrei s-o cobori) sau Koni FSD + arcuri Eibach (in cazul in care vrei sa si cobori masina). Este maximul de confort ce-l poti obtine de la o suspensie sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu pe unde merg colegii cu masinile, sau daca le folosesc si pt altceva decat miscare de colo colo dar nu vad cum naiba sunt atat de drastici cand vine vb de niste arcuri sport. Nu vb nimeni de suspensie dedicata kw kon ta teknix sau mai stiu eu ce mama naibii. Eu unul fac in medie 2-3000 km pe luna peste tot, pe tot felul de drumuri dar nu pot sa zic ca ma plang. Pana la urma omul stie ce vrea. el decide. dar daca nu e dispus sa renunte la o parte din confort care inevitabil se pierde, atunci sa stea linistit, isi trage un set de jante pe 17 puse pe suspensia stock si gata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riff te dau cu CC`u cu suspensia pe sport cu alea de 18 nu poti sa mergi mai mult de 5 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta si intre 16 cu 17, nu cred ca mai are rostul o discutie de la 16 la 18, cel putin pentru meleagurile mioritice! 19.... :tuktuk:

17 imi pare o alegere echilibrata intre confort si ,,design,,

Modificat de czsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau hai sa o luam putin altfel, eu am jante de 15 originale Vw, cu astea am cumparat masina Sh. Astea le folosesc si iarna si vara, consum minuscul, cu ce m-ar ajuta niste jante de 17? (unele de calitate sunt 450-500E) 

 

1. ar fi aspectul si asta ar insemna sa stau sa ma uit la masina cate 30 de minute inainte sa urc in ea, sau sa-mi pun niste oglinzi in masina care sa-mi arate jantele, altfel nu-mi explic, ce conteaza ce vad necunoscutii la masina in timp ce rulez cu ea>?crezi ca se uita la jantele mele?sau la drum.

 

2. stabilitatea? pai n-am auzit inca sa se rastoarne nici un cunoscut cu golf-uri (cazul meu, sau skoda cazul de fata) in curbe, te apuci sa faci racing cu o masina de 100-120 cai? intri cu 120 in curbe? 

 

este foarte foarte usor, pui cap la cap pro si contra, si tragi linie, vezi cum iesi mai bine.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vb ca te rastorni cu un talon mare. Dar la o manevra stanga dreapta repede se face mai mult balans din cauza balonului prea inalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e relevant. Eu sunt fan al suspensiilor dure, cu cat mai dure cu atat mai bine :) Plus ca daca tu n-ai DCC atunci suspensia ta sport e cam ca a mea la duritate.

 

Ti-am zis, difera de la om la om, nu se prea poate generaliza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa cauti roti originale de skoda pe 18" si arcuri KW sport .

Gasesti destule pe ebay si sunt si foarte rezistente la gropi + ca arcurile KW le poti gasi si fara sa cobori masina .

Eu am aceasta combinatie INTERLAGOS OEM cu 235/40R18 si arcuri sport KW cu -35mm si sunt multumit de comfort .

Acum eu nu stiu pe ce drumuri mergi tu dar eu nu as face offroad dupa o asrfel de investitie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511 - am vorbit mai demult cu Voinea in legatura cu asta si el mi-a zis ca ar ajunge undeva la 150 cp si 70 nm castigati. Reprizele ar fi mult mai bune. La 80-120 as castiga 2 secunde iar 0-100 1 secunda.. probabil cifrele nu sunt exact astea dar banuiesc ca undeva pe-aproape si suna destul de ok :icon_thumleft:  

 

@deeman - nimeni nu a zis ca e foarte utila investita doar ca e vorba si de putina pasiune.. Asa as putea zice: de ce sa ma aleg cu bani in minus si cu mai putin comfort? Si gata.. Consider ca Superb-ul ar arata mult mai bine cu niste jante mai mari. Acum nu-ti imagina ca vreau sa-mi transform masina intr-una demna de Low Familia sau StanceWorks.. Nu ca nu mi-ar placea  :))

Cel mai probabil voi incerca initial niste jante pe 18" (vedem ce model la primavara) + Eibach PRO KIT pe amortizoarele stock. Si eventual dupa Koni FSD ( depinde ce impresie imi lasa combinatia de amortizoare stock + eibach pro). Pana atunci, masina va avea nevoie de un polish si inca cateva investitii minore la capitolul estetica. Si inca o chestie din To Do List in iarna asta ar fi resoftarea.. Va multumesc la toti pentru sfaturi ! :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu iti recomand sa alegi 17 si arcuri sport. este cam cel mai bun compromis. La 18 deja iti clantane dintii putin daca mai umbli si la suspensie, plus ca anvelopele sunt foarte scumpe, dar daca iti permiti, go fot it ! La 19..eu as alege doar pt expozitii..eu am pe ibiza arcuri eibach pro kit. Se preteaza pt amortizoarele stock. Coboara estul de putin : ~ -18-20 mm fata , si - 12-13 mm spatele. Te poti uita in topicul meu. Am pus si ceva poze cu masuratori. Ca si cobcort sunt oarecun ok ; ce ma omoara cel mai tare sunt bumperele...scartaie si flansele ( care sunt noi) daca trec mai in graba peste ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe arcuri pt un drop de 30. Pt 40 si peste trebuie schimbate si amortizoarele ca sa nu oboseasca prematur.

Ma rog ideal ca sa lucreze cum trebuie ar merge schimbata toata suspensia, dar strict vorbind de look nu e cazul.

 

Am experimentat 17" cu suspensie sport oem pt 1 an si apoi 18" si 16" in combinatie cu amortizor sport oem + Eibach Pro Kit. Masina este rigida, cu atat mai mult cu anvelope XL. Am ramas surprins de diferenta mare intre suspensia sport oem si cea stock, cel putin pe Golf 6.

 

Eu am preferat sa compromit inca putin din confort pt a sta mai linistit la gropi sau sine de tramvai (fiind si scumpe de inlocuit). Pana acum, dupa cel putin 20k km parcursi doar in Bucuresti cu anvelope 18" nu am avut niciun cauciuc taiat sau sa faca galma. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Ego, mergi pe arcuri cu amortizoare sport si jante 18. Eu asa am pe masina acum.si chiar nu am de ce ma planga, plus ca suspensia noastra cred ca e diferita ( eu am mcpherson tu probabil multilink iar asta inseamna un.comportament diferit). Plus ca e cel mai ieftin asa, acurile fiind undeva la 200 euro iar rotile 5-600 un set ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Readuc la viata topicul cu o nelamurire. Masina pentru care am deschis topicul respectiv nu o mai am in urma unui incident mai urat.. Acum detin tot un model asemanator doar ca acesta are Xenon OEM. Urmeaza sa ii pun jante pe 18" si la suspensie eram nehotarat intre arcuri Eibach Pro Kit pe amortizoare stock sau kit complet TA TECHNIX/JOM. Problema mea este legata de senzorii de autolevel. Daca pun tot kitul am inteles de la un coleg ca senzorii nu vor mai functiona si nu prea as vrea acest lucru. Asa ca Eibach ar ramane singura solutie. Intrebarea e daca si arcurile afecteaza senzorii? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa nu functioneze? Senzorul de pe spate este fixat de bascula si nu e afectat. Acum nu stiu daca la Superb 1 exista si pe fata si cum functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superb 1 are unul pe fata - stanga si unul pe spate.

 

daca valorile raportate de cei doi senzori o sa fie in parametrii, sistemul o sa functioneze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!