Sign in to follow this  
Followers 0
IdaMK1

Bujii arse, schimbate si tot pornire grea am pe frig

41 posts in this topic

salutare, de curand am facut o inspectie amanuntita la golfulika meu ... dupa ce a stat aproape 2 ani in garaj... si am descoperit 1 bujie arsa si 3 care se inroseau de la baza la varf...bun cumparat 4 bujii beru 52/bucata cele mai bune, schimbat filtru motorina, pus supapa sens intre pompa si filtru motorina. Evident sia scimbat mersul... adica acuma porneste la peste - 1 grad (inainte nu pornea numai trasa) dar nu porneste nici acum la sfert... sau la jumate macar... se burducaie vro 5 6 invartiri pana sa o ia... acuma posibila problema dupa ce am verificat eu e urmatoarea, bujiile cele noi se inrosesc total in 20 secunde dar releul de pe masina tine pe bujii doar 10 secunde si daca il pun de 2ori a doua oara nu cupleaza deloc... ce sa fac? Mai e varianta 2 sa fac un incalzitor de motorina imediat la intrarea in pompa oare ar ajuta cumva pe timp de iarna??? ce spuneti? de mers merge ok scoate fum alb albastui la pornire dar putin timp... ala am inteles ca toate il scot pe vremea geroasa... apa in ulei nu baga si nici invers, ce putem face sa porneasca mai usor un pic?. Multam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca are multe sute de mii de km cum ar fi de asteptat pentru o masina de 30 de ani, nu mai are compresia. degeaba ai bujii rosii daca nu are compresie buna.la 250 de rot/min la demaror nu produce socul acela de compresie ca atunci cand o tragi,unde poate atinge si peste 1000 de rot/min.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

un raspuns taios... :) bun... data fiind problema de mai sus cum se poate rezolva releul sa tina 20 secunde, eventual un incalzitor de motorina si eventual alte raspunsuri si idei...

 

Ps pentru rezolvarea compresei se pot pune camasi fara ai mai schimba pistoanele? sau sa pun segmenti mai lungi sa nu mai aiba locu ala intre imbinari asa mare? am vazut asa ceva la o masina ce o aveam la dezmembrat luftul intre imbinarile segmentului era foarte MIc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa cureti si electromotorul, poate nu invarte destul de repede .

releul ramane inca "atacat" si dupa ce se stinge becul din bord . daca nu, scoate mufa la senzorul de temperatura si vezi cat timp actioneaza releul, ala e timpul maxim pe care e setat .

inainte de a desface motorul, dute si fa un test de compresie . daca ai peste 20bar cauta problema pornirii in alta parte . poti duce la verificat si injectoarele .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde e senzoru de temperatura? ca e unu pentru ceas ala e pe dreapta la motor. 2 am inteles ca releul se desface si se apropie nu stiu cum lamela sa creasca timpu(mentionez ca e originalul) daca ar fi injectoarele nu ar trebui sa scoata un anume fum?

 

 

PS inca ceva am tot umblat la debit...care e modalitatea sa il reglez cat mai optim?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pacate nu e cu camasi amovibile cum e la Dacia ... Trebuie sa verifici compresia, e o operatie relativ simpla si afli imediat starea de sanatate a motorului. se scot injectoarele toate,se insurubeaza compresometrul si se da la automat 2-3 secunde. motorul sa fie cald. la diesel ar trebui din cate stiu eu minim 18 bar sau cam cat are raportul de compresie (18:1 de exemplu la motoarele cu injectie indirecta din cite imi amintesc).

Daca e compresie buna si mai ales egala (nu se admit diferente de 3-4 bari intre cilindrul cu  presiune maxima si cel cu presiune minima) inseamna ca e pompa de injectie cu problema, ori uzata, ori cu avansul dereglat. verifica pt incedput si reperele distributiei,sa fie toate 3 rotile la semn.

daca e compresia slaba sau extrem de inegala, se demonteaza chiulasa,se veridica supapele,daca sunt bune se demonteaza pistoanele, se masoara alejazele cilindrilor si uzura segmentilor si in functie de ce se descopera se decide, ori doar segmenti, ori alezare la cota 1 si pistoane cu segemnti, ori cota 2 sau 3. de regula se ia in calcula cumpararea unui motor cu totul dar in stare buna...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da am schimbat recent distributia, e la punct distributia dar pompa nu era la semnul de pe carcasa distributiei asa ca am traso chiar la semn. Acum ce te intreb eu pe tine, pot sa o trag usor dupa semn inspre tragar ca sa ii usurez pornirea? ar ajuta?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu strica cu nimic daca incerci sa o pui ici si colo pe linga semn urmarind daca se imbunatateste pornirea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la motoarele alea se regleaza avansul cu un ceas comparator infiletat in capul hidraulic al pompei .cred ca e cam greu de gasit o scula de aia, dar nu e greu de facut  :D

dar cea mai rapida e cum zice colegul "stealth" joacate cu pompa ,pana motorul capata un zgomot mai "de diesel/tractor" tip tac-tac-tac... , nu unul infundat-linear brrrrrr...  cam greu de explicat  :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA stiu ce vrei sa zici Floro. Stealth dar sa o trec in partea din fata a semnului asai ? adica inspre tragar.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

privind fulia pompei, rotind sens antiorar +avans ,sens orar -avans .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,daca problema ta nu se rezolva dupa ce-ai urmat sfatul colegilor de mai sus te sfatuiesc sa-ti montezi in compartimentul motor un preincalzitor sau cum i se mai spune in popor sirocou.Cu aceasta instalatie vei putea incalzi motorul,apa din circuitul inchis pina la 80 de grade,astfel pentru tine nu va conta ca afara sint -40 C, motorul va porni ca vara,Folosesc o astfel de instalatie de 5 ani,motorul de pe masinile mele n-a stiut ce-i gerul,chiar si acum ca am motor PD si n-am probleme cu pornirea tot folosesc sirocoul,consider foarte utila aceasta ,,bijuterie,,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,daca problema ta nu se rezolva dupa ce-ai urmat sfatul colegilor de mai sus te sfatuiesc sa-ti montezi in compartimentul motor un preincalzitor sau cum i se mai spune in popor sirocou.Cu aceasta instalatie vei putea incalzi motorul,apa din circuitul inchis pina la 80 de grade,astfel pentru tine nu va conta ca afara sint -40 C, motorul va porni ca vara,Folosesc o astfel de instalatie de 5 ani,motorul de pe masinile mele n-a stiut ce-i gerul,chiar si acum ca am motor PD si n-am probleme cu pornirea tot folosesc sirocoul,consider foarte utila aceasta ,,bijuterie,,

Da spunei omului ca un astfel de sirocou (WEBASTO) costa cam 1000 Euro .

+ ca este cu comanda electronica iar el nu prea are asa multa electronica pe GOLF 1 .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

...citisem mai mult ani in urma,vreo 10-15 poate, cind masinile in Ro erau 70% Dacii pe carb si 20 % erau cazaturi straine (10% erau masini straine relativ noi) ca cineva tot cu un VW diesel de 1.6 D a bagat o rezistenta de masina de spalat undeva in motor... nu pot sa imi dau seama unde ,ca in bloc nu ai cum, parca zicea ca decupat ceva din bloc si a facut un capac-flansa cu suruburi si garnitura.

Oricum, zicea ca isi facuse o priza speciala si un shtekar si acasa o baga in priza vreo 5 minute dimineata si apa deja avea 40 de grade sii pornea instant, pe timp de iarna era fericit . toata cheltuiala infima relativ la 45 milioane un Webasto.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar nu imi fac probleme ca webasto pana in mom de fata am vandut 2 bucati (dezmembrez golf 4) si vreau sa zic ca eu perfonal le vand cu 100 euro/bucata. Tot timpul mam gandit la aceasta varianta dar trebuie luat in calcult si cum se leaga... trebuie legat ventilatorul, alimentere, relee, comenzi... etc nu e chiar asa usor ca la altii care au golf 4 si e doar plug and play.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai poti incerca sa vezi cum stai cu jocurile la  tacheti,daca motorul are km multi,pe masura ce se uzeaza si supapele, raman fara joc si poti avea si de acolo pornirea grea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

rezistenta de masina de spalat se monteaza in baia de ulei


webasto se poate monta pe orice masina, nu conteaza cata electronica are, eu am montat pe passatul meu, dar se poate monta si pe dacie

Edited by geotd
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca motorul e uzat ,obosit ,vai de el sau dereglat chestii cu preincalzirea motorului nu sunt solutii. mai intai trebuie solutionat ce are in neregula.

tata a avut un passat kombi fabricatie 1986 ,1.6D nu avea niciun webasto sau masini de spalat in motor dar ii pornea iernile la cheie. a avut masina intre 1990-1996 cand a dat-o.

Edited by stealth
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista Block Heater, se monteaza frumos in locul unu dop anti-inghet si ai rezolvat cu caldura instant. problema ar fi ca alimentarea este pe 120V.

 

Soc ai, il folosesti la pornire  ?

 

Scoate mufa de la sonda de apa si atunci releul de bujii tine curentul pana dai la automat..

 

 Eu merg cu mufa scoasa de vreo 6 ani cu al meu Diesel.(porneste la sfert indiferent de temperatura +,-, :winter: )

 

 

Se mai poate monta incalzitor pe circuitul de apa

 

Gen...

radiator_hose_heater.jpg

 

Bafta si asteptam impresiile ...

post-15430-0-41669000-1386272898_thumb.j

post-15430-0-22964400-1386272921_thumb.j

Edited by Cristi_XXZ
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

incalzitoarele  de bloc la 110V - se leaga 2 in serie si ii dai bataie,  partea nasoala e ca tre sa stai cu stechere cablu sa alimentezi bolidul, pentru noi e oarecum incomod ,dar cei din canada asa procedeaza de zeci de ani 

Edited by sorin1988
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit un preincalzitor pe un mondeo ce lam dezmembrat... si maine am sa il montez sa vad ce si cum... dar nu mai stiu cum era legat... dar ii dau eu de cap... oricum imi porneste si la rece rau.... dimineata au fost - 7 grade si a luato... mai greu dar a luato. Acuma si bateria e un pic slabita si nu mai invarte cu vlaga cum invartea in tinerete... probabil daca as pune si o baterie mai buna ar invarti si ea la cele 250 turatii ale electromotorului. Eu nu zic sa umble nimeni cu masina de spalat in motor dar daca pe mondeo din 2001 sa pus preincalzitor inseamna ca nu e o piesa nefolositoare...in plus din cate am inteles protejeaza pompa si injectoarele un preincalzitor de asta ca nu e motorina asa vascoasa si nu depune efort pompa sa o pomeze... gen:) o sa va spun pareri poimaine dimineata:)

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit si scuze ca n-am dus pina la capat ideile dar uneori timpul si unele probleme ma tin departe de internet,cum spunea si colegul geotd un Webasto se poate monta pe orice masina cu conditia ca el sa nu fi fost imperecheat cu ECU de pe masina de unde a fost demontat,deci daca primeste comanda manuala de pornire,un +12v sau -12v el se poate folosi oriunde,este o mica centrala termica cu combustibil lichid.Pentru a fi montat pe masina nu este prea greu, trebuie spatiu, rabdare,atentie si minime cunostinte de electricitate.Trebuie montat intr-un loc unde poti scoate teava de evacuare gaze,trebuie montata pompa sirocoului pe circuitul inchis de racire al motorului,se conecteaza pompa de combustibil al sirocoului la conducta de alimentare a motorului sau la un mic rezervor daca sirocoul nu se alimenteaza cu acelasi combustibil care-l foloseste motorul,se conecteaza la 12volti iar firul de comanda care poate fi +sau- la un buton,programator sau kit cu telecomanda.Pretul la dezmembrari nu este de speriat,100-200E dar vreu sa spun ca aceasta instalatie face toti banii,cine are poate sa confirme,cine nu,e bine sa incerce,avantajele sint foarte multe,viata motorului este alta fiind incalzit iarna inaite de pornire,consumul sirocoului este nesemnificativ.In mare cam asa stau treburile,daca aveti nelamuriri va stau la dispozitie cu info despre Webasto,in noaptea asta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ida ce numesti tu preincalzitor?  o  baterie pentru filtru de motorina cu buji ceva in ia??
daca e ceva numai pentru incalzit motorina, pana ajunge motorina in pompa sa faca ceva ,consumi bateria.

Webasto mai bine.

canada 

http://green.autoblog.com/2009/07/13/does-canada-already-have-an-ev-charging-infrastructure-not-real/

Edited by sorin1988
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kosta frumoasa caracterizarea unui webasto si da, stiu ca este mana  cereasca dar care le am avut eu le am vandut si oricum iarna e aicia garajul e plin... deci momentan anu asta NU poate de la anu imi voi pune si eu un webasto dar pana atunci... ramane asa. Oricum azi noapte am montat preincalzitorul de mondeo de care va ziceam si in cateva minute cobor sa ii dau cheie sa vad cum ajuta. Preincalzitorul Sorin este o cutie neagra in care intra motorina si iese calda, este de marimea a 2 pachetele de chibrite si are nevoie de 3 minute sa fiarba motorina sau 2 sa fie foarte calda. este pus cat mai aproape de pompa sa traga direct motorina calda. Acum am alta intrebare, in pompa de injectie exista vreun compartiment in care tinemotorina? sau doar ce trage de pe furtune?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

corpul pompei e plin de motorina, toate piesele din ea sunt "lubrificate" cu motorina .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.