Jump to content

T4 - Suierat turbina 2.5 ACV


c33zar
 Share

Postare recomandată

Colegilor , aveti idee de ce imi poate suiera turbina ?

Joc in ax nu are , furtunele toate sunt ok ... le-am demontat si examinat cu atentie .

E un 2.5 TDI ACV .

 

Tija care iese din turbina , cea de la actuator , se misca destul de greu ... trebuie impins tare de ea pentru a o putea deplasa . Este normal  ?

 

 

Cum pot verifica valva N75 daca e functionala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru verificare parametri ,log pe turbo cu vcds. Suieratu (depinde de sunet) poate fi vreo fisura, pe unde pierde presiune in traseul turbina-intercooler-admisie. Verifica bine furtunele, imbinarile.O alta cauza este o descentrare a axului sau o ungere defectuasa.

Modificat de Andrei18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta m-am gandit si eu .. vreo fisura ceva.. am scos furtunele , intercooler .. verificat tot .. pare totul ok .

 

Am tras de ax... nici cel mai mic joc nu pare sa aiba ...

 

Poate fi de la ulei ? Are cam 9000 km .. folosesc 10w40 ,  castrol turbo diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru verificare parametri ,log pe turbo cu vcds. Suieratu (depinde de sunet) poate fi vreo fisura, pe unde pierde presiune in traseul turbina-intercooler-admisie. Verifica bine furtunele, imbinarile.O alta cauza este o descentrare a axului sau o ungere defectuasa.

 

Am facut un log cu mai multe chestii , stii sa il citesti sa imi spui daca am ceva probleme ?

 

LOG

Modificat de c33zar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiune insuficienta de ulei  , de obicei de la pompa  ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica fluieratul turbinei are legatura cu presiunea de ulei a motorului ?? Ca si mie imi fluiera turbina dar nu ma deranjeaza. Dar daca fluieratul e legat de alte probleme mai serioase... atunci trebuie sa fac ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei flueratul apare  din cauza  ungeri  insuficiente , lipsa presiune , lagare turbina  noi ,fixe  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, dar poate nu stiu eu.... uleiul sub presiune din tot motorul ajunge cumva si pe la turbina?? Ca altfel nu vad legatura intre presiunea uleiului si turbina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal  , axul turbinei  se unge cu ulei  alfel nu ar rezista  ( turbina ajunge la 30 000 de rpm ) fata de motor care are maxim 5000-6000 rpm , are conducta de ulei  din instalatia motorului , iar cand cade turbina e clar ca nu sa uns suficient , de obicei  urmeaza si motorul  dupa  50 -100 000 km dar prima cade turbina din cauza vitezelor foarte mari de rotatie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Turbina functioneaza de obicei la o turatie de 20.000 si 130.000 de ture pe minut. Nu se testeaza degeaba pana la 220-250.000. Nici un rulment nu ar rezista la o asemenea turatie asa ca ungerea axului este imperios necesara, uleiul formand un "lagar" pe care acesta se invarte... S-au distrus multe turbine care au fost montate pe motoare si nu au avut presiune initiala suficienta.Ex. Turbina noua sau reconditionata montata pe masina si apoi pornit motorul normal fara ungere initiala a rupt axul in primul minut de utilizare. Altele cedeaza in primul moment in care s-a accelerat puternic dupa 2-3 zile. Este extrem de important ca uleiul sa fie in parametri si pompa sa aiba destula presiune... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut sunt nou venit printre voi ,am un Caravel 2.5 tdi  acv si amceva probleme , cred ,la turbina si se pare ca avansul este cam mic . Deaceea  sunt interesat daca se poate de parametrii normali ai turbinei ,un log pentru turbina si avans ,la un 2.5 acv care functioneaza bine .Poate reusesc sa-l aduc si pe al meu la o valoare buna .

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
Neagu Denis Marian

Buna ziua! Recent am cumpărat un T5 2006 2.5 171cp 
 

se aude un fluierat dacă accelerez putin un fluierat-scârțâit am zic ca o fi turbina am recondiționat turbina am pus-o sus la fel nici o schimbare 

 

nu scârțâie tot timpul doar in anumiți parametrii 

aveti idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat furtunele, poate scapa presiune pe undeva. Pe de alta parte, poate fi o rola, un rulment, o curea. 

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!