Jump to content

HALDEX - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


Andrei Buzatu
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, EEXCALADE said:

0AY907554C e un haldex de generatie  veche ,fabricat inainte de  2008.

Eu am crezut ca vorbeste de masina din semnatura, Tiguan AD1 2.0TDI 150cp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Doomy said:

@Mihai ENE Seria din poza WVGZZZ5NZ9W542102 este pentru masina din 2009 , daca ai schimbat doar uleiul fara filtru si curatat de pompa , posibil de aici a pornit problema .  Filtrul trebuie schimbat neaparat  si pompa curatata. Informatii gasesti in acest topic mai sus. 

Da, masina este din 2009. Nu stiu de ce arata valoarea aia la mileage.

Deci s ar putea sa scap doar cu o curatare de filtru si pompa?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mihai ENE  Sanse mici   dar merita incercat ,  trebuie si ulei nou pentru ca il vei contamina pe acesta odata ce desfaci filtrul .  De verificat si daca ai cantitate de ulei corespunzatoare in interior acum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/8/2024 at 1:27 PM, Tsicostmealot said:

Va salut, am urmatoarea eroare la haldex, mentionez ca spatele cupleaza, am verificat. Ati intampinat? Cunoasteti posibile cauze? Multumesc.

IMG_3234.jpeg

Salut eu am aceeasi eroare pe Tiguanul meu din 2012. Am cumparat-o cu eroarea asta. Mentionez ca am facut 2 revizii la haldex. Prima revizie fix cand am cumparat-o doar uleiul si pompa (nu stiam prea multe atunci) si dupa la cateva luni am facut o revizie completa cu ulei, filtru si curatare pompa. Eroarea tot nu a disparut, in schimb tractiunea 4 motion merge. Eu banuiesc 2 chestii: fie e un contact oxidat/imperfect la conectorul care pleaca catre valva din calculatorul haldex sau calculatorul in sine. Am cerut niste oferte acum 1 an la un service sa mi se schimbe doar valva N373 si au zis ca vine la pachet cu calculatorul si un pret total de undeva la 6500 de ron. Am renuntat, am lasat-o asa, la urmatoarea revizie haldex vreau sa scot toti conectorii si sa ii curat. 

 

Si aici este eroarea mea pe care o sterg cam la 2-3 luni si tot apare:

 

Address 22: AWD        Labels: 0AY-907-554-V1.clb
   Part No SW: 0AY 907 554 E    HW: 0AY 907 554 E
   Component: Haldex 4Motion      0043  
   Coding: 0000005
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 4D91DC33D4D117E1FA-8018

1 Fault Found:
02248 - Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373) 
            003 - Mechanical Failure - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 13
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 260573 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.07.20
                    Time: 09:35:19

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DoomyIn primul rand multumesc pentru descrierea detaliata pentru mentenanta Haldex. Sper ca mecanicul meu sa poata sa o faca asa cum trebuie.

As avea totusi 2-3 intrebari:

1. Am vazut ca la pompa sunt 2 O-ringuri care ma tem ca la mine sunt praf. Se gasesc undeva, la noi in tara (am vazut in UK dar nu cred ca trimit in Romania)?

2. Pe unele site-uri, pentru filtru, se da codul HALDEX 111358. Am vazut ca tu ai scris BorgWarner 2003085. E acelasi lucru? Partea de plastic alb e cea potrivita pentru VW (am vazut ca la Volvo e mai ingusta)?

Si eventual

3. Poate imi spui in privat de unde ai luat piesele (in special filtrul) de la noi din tara.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, danny d said:

Se gasesc undeva, la noi in tara

Toate piesele le gasesti la orice magazin de piese (offline) dupa seria VIN

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Am un Passat CC 2.0 TDI 4motion model 2011 NFL.

Am cumparat masina cu eroarea 02248 (014 - defect intermitent) , iar la momentul respectiv nu i-am dat nicio importanta.

Masina merge perfect, nu are martori aprinsi in bord sau zgomote ciudate la trenul de rulare, asadar nu am luat prea in serios aceasta eroare.

Fostul proprietar a schimbat uleiul la Haldex la 211k km , acum masina are ~265k km, deci mentenanta era in grafic.

Saptamana trecuta i-am facut o revizie completa pe tot ce inseamna uleiuri, printre altele am schimbat inclusiv uleiul si filtrul la Haldex ca tot ii venise timpul sa fie schimbat.

Am vazut ca eroarea se mentine si chiar daca este un defect intermitent am constatat ca de fiecare data dupa ce sterg eroarea la punerea contactului/pornirea motorului , reapare. Eroarea se poate sterge doar cand am contactul pus. Cand este motorul pornit eroarea este prezenta si nu se sterge.

Contar ideii ca "ce nu stii nu te doare", m-a pus "necuratul" si am cautat pe Google codul de eroare... si uite asa de astazi am intrat "in fibrilatii", am cautat pe net pe tot felul de site-uri, idei, pareri, am trimis pm chiar si la cativa oameni mai priceputi pe aici pe forum. Chiar daca masina nu prezinta niciun simptom, este piticul care imi bate in teava si o face grav.

L-am sunat pe mecanic si zice ca a gasit si nu prea uleiul murdar in Haldex, ca a curatat inclusiv pompa, ca a schimbat uleiul si filtrul, ca a respectat toti pasii. El mi-a spus de cand i-a schimbat uleiul ca este o eroare pe solenoidul haldexu-ului, dar ca sters-o si ca totul este ok...uite ca nu este !

M-a programat din nou vineri saptamana aceasta pentru verificarea problemei amanuntita. 

Orice sfat sau idee este de ajutor, multumesc !

 

c88e8562-4049-4013-97e3-5e41f822d565.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nimic?

@Doomy

Am fost astazi la mecanic, am dat jos si desfacut doar calculatorul de la Hadex . Am gasit urme apa/circuit oxidat dar foarte putin in comparatie cu ce am vazut pe la altii. Am fost la un electronist, l-a curatat, a verificat toate traseele, totul pare in ordine. L-am montat la loc si la fel, aceiasi eroare , nimic diferit. Din cauza faptului ca "nu am fost pregatit" cu tot ce trebuia (ulei nou pt haldex, filtru, oring-uri ) nu am mai desfacut si solenoidul sa vedem ce este cu el.

Uleiul si filtrul (implicit curatarea pompei de ulei) au mai fost schimbate saptamana trecuta, ulei doar 700 ml 😑(atat s-a putut!) - iam spus mecanicului ca le-am schimbat DEGEABA. Am comandat pentru saptamana viitoare din nou ulei, filtru, oringuri , suruburi - alti bani , alta "distractie".

Ce sa fie oare ?

d6d4b3c2-e274-46a6-8b01-82a8aa78d326.jpg

84a901dd-70d4-4cb4-a48e-7151a134d621.jpg

Modificat de Fantozzi
adaugare poza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este garnitura pe care trebuie sa o comand(din schema din poza) in momentul in care desfac valva N373? Multumesc !

78b29200-f9dc-4686-98fc-1646d90aeae0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Fantozzi  

Exemplu de Garnitura N373 pentru gen 4: 

https://www.4x4parte.com/en/tesniacasada/?section=question

 

Nu exista piesa declarata de VW lafel cum este cu filtrul.  NU apare in ETKA  se produce doar aftermarket. 

 

Legat de ulei nu pot sa zic decat "schimba mecanicul", nu a facut procedura corecta cu rulare pompa inainte de umplerea finala.  700mlll sunt extrem de putini !  De aici mai mult ca sigur au plecat problemele cu solenoida . 

Uite postul meu din 2020 in care spuneam in clar ca 700 mll se introduc doar daca nu face rulare de pompa : 

image.thumb.png.157a2a63245fa7fe4f34d94f45f06e58.png

 

Minim 800mll intra !  Am avut schimb in care au intrat 820mll .  Gandeste in felul urmator :  cat de mult lucreaza sistemele interne (pompa +solenoida) sa compenseze lipsa de ulei sa aduca unitatea la presiunea necesara.  Acea rulare suplimentara duce la distrugerea lor. 

 

La tine cel mai probabil valva este dusa , daca zici ca calculatorul  a fost verificat de electronist (presupunand ca este unul care stie ce face) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina asa am cumparat-o acum cca 1 luna de zile, cu acea eroare intermitenta pe valva solenoid, nu pot sa dau cu pietre in mecanic deocamdata.

Nu am nicio garantie ca electronistul  a facut ce trebuie, doar presupun; mai ales ca nici placa nu era extrem de afectata incat sa necesite nu stiu ce cunostiinte eleborate. Nici nu vad vreo posibilitate sa verifici ca masura de control daca functioneaza modulul sau nu, habar nu am. Momentan am luat de buna ce mi-a spus electronistul. Ceea ce stiu cu siguranta in momentul de fata este ca problema mea este ori de la valva solenoid N373 ori de la modulul de comanda ori de la amandoua.

Saptamana viitoare , marti sau miercuri , vreau sa merg la mecanic sa dam jos valava solenoid sa o curatam si sa o testam daca functioneaza, sa verificam prin eliminare , altfel se pare ca nu functioneaza.

 

Multumesc pentru raspunsuri si ajutor @Doomy, va tin pe toti la curent in functie de ce si cum rezolv aceasta problema.

Weekend fain !

Modificat de Fantozzi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin !

Eorare: 02248 - Ventil pentru control gradul de deschidere ambreiaj(N373) - 014 - defect intermitent

Initial:

Am schimbat uleiul, filtrul de ulei de la Haldex, am curatat sita pompei de ulei.

Modulul de comanda in care am gasit usoare urme de circuit oxidat, l-am dus la "electronist" si "l-a reparat".

Ulterior:

Am verificat pompa de ulei de la Haldex(testat pe un acumulator 12V, verificat inclusiv rezistenta electrica - totul ok) functioneaza.

Am verificat intre timp si valva solenoid N373, functioneaza si ea in parametrii, mai mult pot spune ca era curata tipla nu avea nicio depunere.(am testat-o la un acumulator 12V)

 

Cu toate acestea eroarea se tot pastra.

 

Am cumparat haldex SH complet, am luat doar modulul de comanda de la el (cod identic cu al meu), l-am montat pe masina mea si ...surpriza eroarea a disparut, totul functioneaza perfect.

Dupa ce am constatat ca functioneaza, am desfacut din nou modulul de comanda si i-am mai dat un strat suplimentar de mastic Victor Reinz la imbinare pentru a evita in viitor infiltrarea apei.

Astfel am rezolvat problema cu eroarea 02248 !

 

Am incercat sa repar modulul de comanda dar nu am gasit pe nimeni in Ro capabil sa-mi ofere si o garantie , tot ce am gasit este o firma de prin UK dar care in momentul de fata nu mai accepta comenzi decat de la clienti din UK, spun ei ca sunt prea aglomerati, au comenzi prea multe...in fine !

 

 

Costuri reparatie:

Haldex SH complet  - 1000 Ron

Ulei+filtru Haldex 252 Ron

Set garnituri valva solenoid 188 Ron

Manopera mecanic 200 Ron

-------------------------------

Total = 1.640 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/4/2024 at 8:28 PM, Fantozzi said:

Ulei+filtru Haldex 252 Ron

Poti sa-mi trimiti un link de unde ai gasit la pretul asta?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pretul ala sunt consumabile AM  , nu este ulei OE sau filtru BORG. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesele au fost achiziționate de service. Uleiul sigur a fost Ravenol, filtrul nu știu exact ce marcă este. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!