svimp

Test chiulasa fisurata

21 postări în acest subiect de discuţie

Salut, am fost azi la service ca sa vad pe unde pierd anitgel. Mecanicii de la service au decis sa foloseasca un aparat care arata ca o pompa cu un barometru conectata la vasul de expansiune.

 

Acum vrea sa va intreb, ce trebuie sa indice barometrul atunci cand chiulasa este fisurata?

 

La mine scadea presiunea incet dar sigur. Motorul era oprit. Mecanicii au zis ca nu e bine daca scade pentru ca asta inseamna ca pierde pe undeva, dar nu au reusit sa vada exact pe unde pierde si bineinteles au dat vina pe chiulasa. chiulasa de pe masina din semnatura este cea care se termina seria in litara "C". Au mai zis ca au gasit apa in furtunul de admisie daca nu ma insel, cel care intra in EGR. Au propus sa anuleze ceva pe la EGR... ca sa vada daca mai scade. 

 

Multumesc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

au fost ceva racitoare de EGR cu probleme la motoarele de 1.9 si 2.0....  sa suspende furtunele care intra/ies din racitor si sa vada pe urma.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Asa se verifica instalatia de racire cu pompa aceea speciala.

Pot fi pierderi externe pe la furtune, mufe, radiator ..... care se pot vedea in timp (in zona de pierdere raman urme roz de la antigel)

Sau poate pierde racitorul pentru gaze recircuate (acesta am mai intalnit si eu cu defect) Se poate da jos si se verifica separat de motor.

Chiuloasele la modelele dupa 2007 nu am mai auzit sa cada.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut, merci de raspuns.  Racitorul pentru gaze recirculate este acelasi lucru cu EGR ul ? Sau este doar o piesa din el? Ori nu am inteles eu bine ori ei au de gand sa anuleze EGR ul.. Au cum sa faca asta?

Modificat de dudu
quote aiurea
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

 

Acum vrea sa va intreb, ce trebuie sa indice barometrul atunci cand chiulasa este fisurata?

 

 

Raspuns: presiunea atmosferica.

Modificat de dic
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu, poate m-am exprimat gresit. Vroiam sa aflu, presiunea de pe barometru trebuia sa creasca , scada sau sa ramana pe loc atunci cand chiulasa este fisurata? 

Modificat de dudu
Nu mai da Quote mesajului anterior! Citeste Regulamentul!
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Off topic: colegul dic are dreptate, barometrul indica presiunea atmosferica.

On topic: ce au folosit mecanicii se cheama manometru, si pe el se poate citi variatia presiunii in circuitul de racire. Evident, se observa o scadere a presiunii daca ai pierderi in sistem,( chiulasa,racitor EGR,sau termoflot fisurate)insa nu se poate afla locul pierderii doar din indicatia manometrului. Daca s-au gasit urme de apa in admisie, cred ca vinovatul e racitorul EGR. Cum spunea si colegul mai sus, cel mai simplu e sa obturezi furtunurile de antigel care intra si ies din racitor,si sa refaci testul. Daca presiunea nu mai scade, vinovatul e racitorul. Altfel, poti suspecta termoflotul( numai daca ai ulei in antigel sau antigel in ulei si emulsia aia verde pe busonul de la ulei) si in ultima instanta chiulasa. Mecanicii au dat vina pe chiulasa din dorinta de castig material, dupa parerea mea. Cauta intai la piesele mai ieftine. :)

Modificat de Dexterino
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

 

Multumesc pentru raspuns, foarte clar si concis. ;) - Nu desfac eu asa usor motorul. Asa ziceam si eu, ca mai sunt multe pana la chiulasa. Maine se face testul cu racitorul EGR anulat. Te tin la curent, asta daca nu imi vor inchide operatorii topicul din nou... 

Modificat de WVWZZZ
Nu mai da quote la postul anterior
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi o varianta sa detectezi o eventuala fisura in chiulasa, la accesorii de acvariu se gasesc indicatoare de CO2, sunt niste fasii de hartie care in contact cu lichid incarcat cu CO2 isi schimba culoarea.

In cazul cand fisura ar fi in camera de ardere, garnitura, racitor EGR ligidul de racire vine in contact cu gazele de esapament si asa vei detecta cu acest test, daca fisura este in alta parte unde lichidul nu vine in contact cu gazele de esapament testul v-a ramane negativ.

 

Intr-un sistem de racire intact in momentul cand motorul este la temperatura de lucru trebuie sa existe o anumita presiune.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa testezi racitorul EGR ii poti scoate furtunul de tur si retur si intre ele bagi o teava si poti vedea daca mai pierzi antigel sau nu. Nu te gandi ca daca este o piesa asa mica o sa coste putin fiindca te inseli. Piesa respective nu se poate inlocui decat cu una originala pentru ca alti producatori nu o fac, iar ea cost 1600 de lei. Daca o vrei tot noua si nu dispui de atatia bani vezi ca este un user pe forum volskparts care ti-l poate aduce la aproape jumatate din pret sau de la dezmembrazi. O alta metoda ca sa verifici daca pierzi pe la racitor este: demontezi teava de inox care vine de la racitor si intra in EGR, de la intrarea in EGR, o departezi un pic, pornesti motorul (trebuie sa fie cald 90 grade) si il ti turat la 2500 3000 rpm cu cineva sa se uite daca vin siroaie de antigel. Dezavantajul este ca folosind aceasta metoda o sa te afumi destul de tare, indicat ar fi sa faci asta in aer liber nu in garaj.

 

Best regards,

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multumesc pentru raspunsuri,

 

Am revenit cu update.

 

Baietii de la service au descoperit astazi problema. Antigelul curge la imbinarea dintre chiulasa si blocul motor. 

Urmatorii pasi sunt evident, desfacerea chiuloasei si verificarea ei pe test. Sper sa fie doar garnitura sau sa fie o fisura care se poate rectifica, repara.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci apa din admisie,de care spuneai, de unde provine?

Daca e asa cum zic ei,antigelul lasa urme sub masina si ar fi trebuit sa se pota detecta locul scurgerii destul de repede din prima incercare. Fii foarte atent si pune-i pe mecanici sa-ti arate tot ce desfac. Poate par paranoic dar am umblat destul prin service-uri,cunosc destui mecanici si activez si eu in service (de electronice) si stiu prea bine cum merge treaba. Cea mai buna treaba o faci cu mana ta,dar de multe ori nu e viabil sa faci asa.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut, le-am spus ca inainte sa se apuce de desfacut sa ma cheme si pe mine sa vad si eu pe unde curge. Mi-au spus ca nu au vazut din prima pe unde curgea pentru ca pica pe niste ranforsari de la cutia de viteze. Si a inceput sa pice dupa 2 - 3 ore de test de presiune. De treaba cu apa din admisie nu am intrebat, bine ca mi-ai zis ca uitasem. Ei spuneau ca acolo pe furtun au descoperit doua trei picaturi.

 

 

Vroiam sa te intreb, ce riscuri si cat de complicata este operatiunea de demontat chiulasa? Ma tem ca daca se apuca de desfacut, poate nu o mai pun la loc asa cum era. Masina trage foarte bine in momentul asta si nu as vrea sa dau din lac in put...

 

Merci !

Modificat de WVWZZZ
Nu mai da Quote la postul anterior !
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

cam greu de crezut de nu sa vazut de prima data,uitete pe unde au zis ca pierzi ptr ca antigelul lasa urme.....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Poate te ajuta si topicul deschis la mine in tehnic - http://vwforum.ro/topic/104894-serviceatelier-chiulase/

 

Problema mea a fost la un Pathfinder, si da am gasit ca aveam chiulasa fisurata (fiind un defect destul de des intalnit la acest tip de masina).

Testul l-am facut undeva in Baneasa (cauta pe net site-ul strungarie auto) - 150 lei fara factura (sau cu factura +24%)

 

Succes!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

 

Si atunci apa din admisie,de care spuneai, de unde provine?

Daca e asa cum zic ei,antigelul lasa urme sub masina si ar fi trebuit sa se pota detecta locul scurgerii destul de repede din prima incercare. Fii foarte atent si pune-i pe mecanici sa-ti arate tot ce desfac. Poate par paranoic dar am umblat destul prin service-uri,cunosc destui mecanici si activez si eu in service (de electronice) si stiu prea bine cum merge treaba. Cea mai buna treaba o faci cu mana ta,dar de multe ori nu e viabil sa faci asa.

 

Salut, le-am spus ca inainte sa se apuce de desfacut sa ma cheme si pe mine sa vad si eu pe unde curge. Mi-au spus ca nu au vazut din prima pe unde curgea pentru ca pica pe niste ranforsari de la cutia de viteze. Si a inceput sa pice dupa 2 - 3 ore de test de presiune. De treaba cu apa din admisie nu am intrebat, bine ca mi-ai zis ca uitasem. Ei spuneau ca acolo pe furtun au descoperit doua trei picaturi.

 

Vroiam sa te intreb, ce riscuri si cat de complicata este operatiunea de demontat chiulasa? Ma tem ca daca se apuca de desfacut, poate nu o mai pun la loc asa cum era. Masina trage foarte bine in momentul asta si nu as vrea sa dau din lac in put...

 

Merci !

 

Daca se fac corect, demontarea si remontarea chiulasei nu implica riscuri. Trebue sa stii ca la remontare se folosesc obligatoriu suruburi si garnitura de chiulasa noi.Atentie ca se gasesc diferite grosimi de garnituri, iar unele au si gaurile cu diametre diferite,  mai ales pe circuitul de racire, trebuie sa pui una identica cu cea veche. Suruburile se strang la cuplu cu cheia dinamometrica. Incearca sa afli care e cuplul de strangere si apoi cate grade se mai strang suruburile chiulasei,asta inainte de remontare,asa, ca sa ii verifici pe mecanici. Iti recomand sa pui  piese OEM,insa exista si unele produse aftermarket bune.

 

Pe furtunul de admisie, ori nu era apa, ori ai pierderi si pe la racitorul de EGR.Eu l-as verifica pe ala primul, in loc sa desfac chiulasa. Practic se demonteaza si bagi aer comprimat pe cicuitul antigelului,cu iesirea astupata,apoi asculti pe circuitul e gaze de esapament. Daca fasaie,e clar ca e spart.Ce solutie alegi pentru inlocuire... depinde de adancimea buzunarului tau, mai sus un coleg ti-a scris ce posibilitati sunt. Personal.nu am racitor EGR la ALH si ma bucur, dar sunt si ALH-uri care au.Nu stiu ce le deosebeste si nici daca tu ai putea pune o simpla teava in locul racitorului ( daca e defect) la motorul tau.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dexterino, eu zic ca acum dupa bugetul fiecaruia; nu sunt mecanic, dar conteaza foarte mult in ce conditii s-a fisurat; daca s-a fisurat si s-a supraincalzit, cred ar fi bine si o planare a chiulasei.

Legat de prezoanele de la chiulasa, trebuie vazut ce zice producatorul, daca se recomanda a se schimba la fiecare desfacere de chiulasa, atunci, da, trebuie obligatoriu.

Legat de garnitura, daca se planeaza, trebuie luata pe cota de reparatie. Orice garnitura are o reteta de strangere, functie de garnitura, motor, etc.

Cred ca orice recomanda sa se faca toate testele posibile pana sa apuci sa dai chiulasa jos.

 

asta iti zic din experienta prin care tocmai am trecut.

Modificat de geee
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@ svimp,

 

da din curiozitate cat antigel pierzi, in timp ori in km? daca mecanici au avut greu sa gasesca pierderea cu presiune in instalatie inseamna ca pierderea e minimala, si tu zici ca motorul merge brici, deci pierderea nu e in camera de ardere.

 

Atunci de ce nu incerci cu solutii ptr infundarea porilor din instalatia de racire,  stiu bine ca multi sunt contra, dar ce ai a pierde??

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o pierdere de antigel fara urme ( aprox. 200 grame in 100 km ) - verificata instalatia cu test d epresiune reprezentanta - absolut nici un rezultat . 

 

Racitorul de gaze schimbat anul trecut in reprezentanta ( confirm istoricului service ) de vechiul proprietar . 

 

Solutia celor din repr - schimbam garnitura chiulasa si vedem daca mai pierde pt ca nu va putem garanta pe unde pierde. 

 

Aveti idee cum pot depista factorul exact ( garnitura chiulasa vs. racitor EGR ) ? - nu prea imi vine sa desfac totul sa schimb garnitura de chiulasa * 2300 RON costuri * si sa constat dupa ca inca pierde. 

 

Masina : Golf 6 fabr. 2011 , km reali: 55.000 

 

Multumesc 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut un test privind o eventuala pierdere de antigel, banuiam ceva, pierdeam cam 100-150 ml antigel in 3-4 luni. Testul l-am facut dupa tutorialul acesta

..si spre surprinderea mea am vazut ca imi iesea bule (vezi tutorialul) deci pierdeam antigel. Pe la coliere, racoarde nu pierd, a ramas garnitura de chiulasa sau racitorul de gaze de la EGR.

Colegul Rune spunea sa incerci si cu hartia test de co2 sa vezi exact daca antigelul are contact cu gaze arse de esapament. Bafta!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

va salut.

readuc in discutie deoarece am si ieu probleme cu pierderea apei si nu se vede.

am fost la cineva ,care dupa indelungi cercetari atente inclusiv sub borcan a zis ca s-ar putea sa fie chiulasa fisurata deoarece apa mea este in evacuare. intradevar daca las masina pornita parca se aude pe esapanemt bolborosire si motorul are si un mers intrerupt.

acum daca ar fi fisurata ,daca masina sta nepornita aproximativ 12 ore nu ar trebui sa piarda presiunea din instalatie?....la mine nu pierde si dupa 12 ore am presiune mare.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.