Jump to content

Masinile pentru est diferite de cele pentru vest?


deocamdata
 Share

Postare recomandată

123 321 ??? poate 12 0 12...!

Modificat de garfield
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darkblack: uite aici un topic despre garantia masinilor second cumparate din afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe linga toate astea mai intervine si uzura rapida din romania in exploatarea unei masini: schimbatul vitezelor intr-o veselie 12332123321, acceleratii frine si tot asa,

ai uitat cel mai mare inamic al masinilor, mai mare decat denivelarile: PRAFUL!!! praful macina absolut toate angrenajele, nu doar motorul!

Gandeste-te ca masina circulata in Romania e intr-o conditie ca un miner fumator de Carpati cu 10 ani in subteran si in mediu super-toxic, iar una care a circulat prin Europa de Vest e ca un sportiv care traieste in Alpi (vecin cu marmota care invelea ciocolata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca discutia a deviat putin. Daca am inteles eu bine era vorba despre o comparatie intre masinile NOI, comandate in Germania, pentru utilizatori din Romania sau alte state.

Nu cred ca in uzina exista robotei care aleg piese diferite in functie de tara in care urmeaza sa fie livrata masina. Dar cred ca la verificarea finala cele pentru Germania sunt mai atent verificate si anumite "lipsuri" sunt trecute cu vederea pentru cele care pleaca in afara Germaniei, in special cele pentru Est.

La capitolul pret, e normal. Exista standarde diferite de echipare pentru tari diferite. Doar ca o masina echipata la un standard pentru o tara pretentioasa, pe de o parte, va avea automat un pret mai mic decat o masina echipata la standardele de la noi din tara la care sa adaugi ca optionale toate dotarile pentru a ajunge la o echipare similara cu cealalta, pe de alta parte.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de parere cu forceturbo, adica la verificare cele pentru EST nu sunt verificate la fel ca cele pentru VEST. Am vazut o emisiune TV intr-o fabrica de masini in care la inspectia vizuala finala se verifica si calitatea vopsirii iar daca se observau impuritati se remedia acea zona, iar in plus se identifica ce impuritate era, de unde ar fi putut proveni acea impuritate si care ar fi masura de a nu mai apare acelasi tip de impuritate la vopsire. Pot sa va zic ca masina din semnatura are 2 locuri cu impuritati prinse in vopsea. Pun pariu ca in Germania nu ar fi ajuns o caroserie vopsita astfel. Ma contrazice cineva? Sa spunem ca as fi observat aceste mici defecte de vopsea. Care erau variantele mele:

- se refuz sa ridic masina si asteptam iar 3 luni sa vina alta (in cel mai fericit caz) sau sa se ia dealer-ul de mine sa-mi spuna ca sunt mofturos si spunea ca daca nu o iau asa pierd si avansul (ipotetic)

- sa fiu bucuros ca a ajuns masina si sa o iau asa ca doar abia se observa aceste 2 mici impuritati si nici nu sunt prea la vedere.

Ce am ales?

Deci cred ca noi cumparam ceea ce acceptam sa cumparam....ca doar nimeni nu ne baga mana in buzunar....iar daca producatorul observa ca "merge si asa", de ce nu ar face "si asa".

O mica paranteza: de curand am auzit o stire - o mare companie aeriana a scos din fiecare menu care se servea in timpul zborului 2 masline. Dupa un an castigul din aceste 2 masline scoase de la fiecare menu a fost de sute de milioane de dolari.

La mine lipsesc doua clipsuri metalice (in compartimentul motor) care prind acel carton panzat de sub grila de la stergatoare. Oare cat costa un clips? Dar doua? Cate masini vinde intr-un an fabrica? Facem o socoteala care e castigul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la imperfectiunile din vopsea... eu am un Golf produs la Wolfsburg, pentru Germania. La interior (parti care nu se vad in mod normal cu usile inchise) am mai multe impuritati (ca la orice masina, cred eu... pe cateva am verificat). Spre surprinderea mea, am gasit si o impuritate la exterior, destul de vizibila. Am testat masina pentru avarii - neatinsa.

Cred ca, in functie de cereri si ritmul in care se vinde un anumit model (iar Golf-ul se vinde in draci), se trec cu vederea astfel de aspecte, chiar si de catre nemtii care produc pentru nemti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic. Daca o maslina costa $1 si au avut in medie 100 calatori / avion inseamna ca respectiva companie ca sa economiseasca $100mil (din afirmatia "sute de milioane am ales cea mai mica "suta" posibila) trebuia sa aiba ~1400 de zboruri pe zi in fiecare zi dintr-un an. E clar ca nici o maslina nu costa 1$ si nici o companie nu are 1400 zboruri pe zi. Nu mai credeti tot ce auziti.

Pe de alta parte e clar ca orice surub in plus sau in minus se regaseste in profitul anual. Ma uitam pe o stire unde ziceau ca profitul renault pe anu trecut a fost de 5.5%, ceea ce e mult. Cand profiturile sunt asa mici.. si "o maslina" conteaza e drept.

In romania daca nu faci profit de minim 50% se cheama ca nu e afacere :)) De cele mai multe ori profitul depaseste investitia de 2-3 ori.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFFTOPIC:

E adevarata faza cu maslinele insa castigul nu a fost de milioane de eruos au dolari ci de doar cateva zeci de mii :)) ( fie vorba intre noi cred ca a costat mai mult elaborarea acestui plan si punerea lui in aplicare decat castigul rezultat :)) ) .

ONTOPIC:

Eu sunt de parere ca masinile pt germania se produc la standarde mai inalte decat cele pt romania. Nu vrea sa intru intr-o polemica insa aceasta este parerea mea rezultata din analizarea mai multor masini vandute atat aici cat si la nemti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt de aceeasi parere, si pt un exemplu,sa luam calitatea lacului de pe vopsea...

pai voi credeti ca la ei se pateaza la fel de usor de la gainaturi?eu nu!

asta veche a fost comandata printr-o mica manevra pt germania, prin cineva,...

vreau sa va zic ca niciodata, absolut niciodata nu am spalat in mod special 1 gainat!a stat si saptamani de zile la locul lui!

concluzia? NICI O PATA!niciodata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista deja un topic care trata problema masinilor produse pentru est si vest, asa ca am unit cele doua topic-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Intrucat fiecare masina aproape are dotari si optionale specifice nu cred ca se poate vorbi de calitati diferite A si B sa zicem. Insa de furnizori de piese de calitati diferite incadrate in acelasi interval de cerinte ale fabricii cred ca se poate vorbi si astfel masinile pentru est se alcatuiesc din piese de la furnizori de calitate II aflati in zona mediana sau inferioara de calitate conform criteriilor impuse de fabrica.

Sounds possible?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucruri observate de mine,vorbind in general despre masini.Opel astra G 1.4 facuta pt romania...lipsa EGR si sistemului de absorptie a gazelor.Peugeot 206 facut in Iran pt romania..lipsa filtrului de benzina.Skoda Octavia 2 2010 facuta pt romania..placute pe fata Ferodo,in conditiile in care am vazut masini aduse cu 30.000 km care aveau placutele originale si erau echipate de alt producator.Becuri de la O2 facelift care vin in proiectoarele din bara care s-au ars dupa 2 luni.Logan pt export..are filtru de habitaclu..logan pt romania..nu sunt multe care au.Renault Clio Turcia..nu are filtru de habitaclu.Banuiesc ca in anumite cazuri se fac ceva economii(nu foarte majore),ca se se scada din pretul produsului finit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se fac reduceri de costuri oricum,corect este sa compari masini identice ,fabricate in aceeasi perioada.

La opel de exemplu de la an la an schimba multe pe acelasi model ca de ex :rampa filtru ulei,cutie de sigurante,scaune,surubaraie,etc deci cred ca aceste diferente provin de la reduceri de costuri generale ,nu specifice unei anumite piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opel spre exemplu,astra g l-au scos din fabricatie in 2005 in fabricile vestice.Sa produs pana in 2009 numai in fabrica din Polonia si masinile scoase aveau ca tinta Europa de Est.Stii bine ca ajunsesera la preturi foarte mici modelele soft 6000-7000 euro.Inca o chestie destul de luat in seama;astra g sedan sa produs numai pt europa de est.Opelul de care pomeneam,fara EGR,cu saboti pe spate,este facut in Polonia pt romania si este din 2007 si a fost cumparat de nou din romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea ar fi daca la aceeasi fabrica se produc masini pentru est si altele pentru vest. Masina mea a fost produsa la Mladá Boleslav. Este posibil sa fi fost facuta cu piese/subansambluri de alta calitate decat una fabricata in acelasi loc, dar pentru vestul Europei?

Cand vine vorba de fabrici distincte si eu sunt de acord ca pot fi facute diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timp de aproape patru ani am lucrat consilier vanzari la un concesionar Dacia si stiu ca uzina Dacia producea masini diferite pentru est si pentru vest.

De trei luni lucrez la Citroen tot consilier vanzari si din ce i-am intrebat pe colegi, grupul PSA Peugeot - Citroen produc si ei masini diferite pentru est si vest.

Eu Passat-ul l-am cumparat din Olanda, masina a fost adusa pana la Bucuresti pe transportor. Alimentez de la Petrom din Militari si toate bune pana la Pitesti cand mi s-a aprins DPF datorita calitatii motorinei.

Din mai 2011 pana in prezent martorul DPF s-a aprins doar de 2ori (cred ca pana s-a obisnuit cu motorina noastra).

Modificat de STOE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Are VW calitate pentru Europa de est?

AM facut o simulare pe siteurile vw.ro si vw.de si a iesit asta:

VW Tiguan
2.0 TDI DSG
Highline
Metalizat
Fara alte optiuni, doar ca si comparatie de pret.

VW.ro pret 34.474,30 euro cu TVA 19% inclus.

VW.de pret 41.540,00 euro cu TVA 19% inclus.
 

De ce este diferenta asta mare de pret?

Sunt 2 calitati? Una de Germania si una de Europa de est?

Am incercat si pe Mobile.de. VW Tiguan are acelasi pret cu BMW X3 in Germania......

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Difera puterea de cumparare. Cerere si oferta. Specificatii standard diferite. Diferente de taxe. samd. 

Nu difera. 

Sursa: ruda care lucreaza intr-o fabrica VW, pozitie middle/top management.

Mai nou, au aparut zeci, daca nu sute de companii ce intermediaza re-importuri din alte state UE. 

https://www.google.de/?gws_rd=ssl#q=eu+neuwagen+reimport&tbs=ctr:countryDE&cr=countryDE

Modificat de DOL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, dar vezi si la BMW.ro si BMW.de

Exmplu X3, care e facut in SUA. Aceleasi nivele de pret, chiar cca 2% mai scump in Romania ca in Germania.

Iar pretul la BMW este mai mare ca la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu masinile din SUA e poveste lunga. 

https://www.google.ro/search?q=car+price+difference+europe+usa

Fa o selectie din zecile de articole disponibile online, nu sunt toate chiar la obiect dar nici nu am vreme sa explic in detaliu acum de ce este diferenta asta de pret. Daca accesezi linkurile din primele doua pagini rezultate din cautarea de mai SUS, o sa iti faci o idee. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac diferenta intre vw.DE vs vw.RO si bmw.DE vs bmw.RO.

Un test: Ia o carte de credit, sau ceva similar ca grosime. Introdu-o la imbinari, usi, aripi, stalpi, etc.

La o masina din Germania vei observa distanta egala pe toata masina.

La Passatul meu, luat din RO, aveam distanta stalp fata aripa, cativa mm pe dreapta si 1 cm pe stanga.

Masina nou, 3 luni.

N-a crezut, n-am observat, pana cand nu am testat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, verifica si lista de dotari standart din ro vs de. Multe chestii care la noi sunt optionale, la ei sunt standart. Acest lucru se datoreazai importatorului, porsche romania, care creeaza nivelurile de echipare in functie de cerere.  La bmw, daca nu ma insel, nu exista niveluri diferite, ci doar un nivel de baza (care probabil e la fel in de si ro) si de aici incepi sa adaugi optionale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, DOL said:

 

Sa nu crezi ca un producator investe o suma de ordinul milioanelor intr-o linie de productie paralela dedicata Europei de Est si oameni mai putini calificati la QC

Am avut VW din 2005 si am si acum. Dar faptele vorbesc. Uite aici, anunt din Mobile.de pentru un Tiguan:

"Editie pentru germania". 

La alte anunturi nu este mentionat....am vazut asta si la XC60 Volvo...

mobile.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!