Jump to content

Martor baterie


grp
 Share

Postare recomandată

Salut!

 

La Golf (1.9TDI ALH) am urmatoarea problema: in timpul mersului indiferent daca am sau nu lumini aprinse, imi apare in bord martorul de la baterie clipind. Daca accelerez clipeste mai repede. Am masurat bateria la service si are 13.5V. Alternatorul e schimbat cu unul nou in februarie 2012. Anul acesta, in primavara am schimbat transmisia, inclusiv fulia de la alternator, care facea galagie. Problema a aparut de vreo 4-5 luni, dar nu am dat importanta, dar ma gandesc ca vine iarna si daca se va descarca bateria eu nu am cum sa aflu decat cand e moarta deja (cand functiona normal, atunci cand bateria era pe sfarsite imi ramanea martorul aprins in bord). 

 

Ca o problema secundara, de cand am luat masina din 2005 eu nu am vazut niciodata martorul de la bujii aprins. Nu exista pe echiparea edition la ALH sau poate e ars ledul din bordul meu?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Macar sa ma apropii cumva de defect sa le spun la service cam pe unde sa se uite.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bt0lOuz_Po0

 

PS: Scuze pentru calitatea filmarii, eram pe un drum neasfaltat.

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BA da, trebuie sa fie pe orice ALH.

 

Cred ca e diusa rola frai de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. BA da, trebuie sa fie pe orice ALH.

 

2. Cred ca e diusa rola frai de la alternator.

 

Salut!

 

1. Banuiesc ca te-ai referit la martorul de la bujii? In cazul acesta poate sa fie ledul ars. Se poate schimba? Sau poate fi la fel un sensor/fir interrupt si sa nu se aprinda in bord?

2. Cred ca e "dusa rola ..."  despre ce rola vorbesti?

 

fiesta: exact operatia aia a fost facuta. Am stat langa mecanic cand a facut-o. Eu ma gandeam ca ar putea fi de la o mufa, un scurt, o masa undeva. Pe la alternator, vreo mufa care sa nu faca contact sau unde ar putea apare o intrerupere. Ca de cate ori am fost la service mi s-a spus ca bacteria fiind incarcata correct, iar alternatorul incarca correct nu stiu ce sa ii faca. Banuiesc ca daca as gasi un electrician capabil si i-as da ceva repere s-ar apropia de rezolvare. Vine iarna si n-as vrea vreo surpriza neplacuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

martorul de bujii - da, trebuie sa existe - se poate verifica cu VCDS-ul daca se aprinde sau nu - poate e acoperit, etc.

 

martorul de la baterie - verifica cablajul pana in mufa de la alternator. Ai mufa neagra - verifica-i cablajul, mai ales pe langa motor si compartimentul motor

 

bateria - incarcarea ai vrut sa zici ca e 13.5v - nu e foarte bine, pentru un alternator nou.....

 

Acum, sincer.... daca stai tu sa le spui la service ce si unde sa caute.... mai bine schimbi service-ul. Daca electricianul este capabil, nu trebuie sa-i spui tu unde sa caute, ca stie ce are el de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am ajuns acasa si cu ajutorul unui vecin am masurat voltajul bateriei, atat cu motorul oprit, cat si oprit, dar si cu consumatori. Se intampla o chestie ciudata.

 

In poza 1 am 13 volti pe baterie. In poza a doua am pornit motorul si volatajul a scazut la 12.5 volti. In poza a treia voltajul se mentine la 12.5 volti chiar daca am aprins toti consumatorii. Am observat insa, ca voltajul oscileaza aiurea la accelerare, atat fara consumatori (filmul 1) cat si cu consumatori (filmul 2).

 

Sa fie releul de incarcare problema? Sau puntea de diode de la alternator? Alternatorul este nou, nu sh si nu are inca doi ani impliniti.

 

Filmul 1 : http://www.youtube.com/watch?v=H7FcffFxQ58&feature=youtu.be

 

Filmul 2: http://www.youtube.com/watch?v=I515DhqGWtk&feature=youtu.be

post-22674-0-54223700-1378834725_thumb.j

post-22674-0-57183400-1378835020_thumb.j

post-22674-0-72056200-1378835025_thumb.j

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge pe baterie.... jos alternatorul - la demontare se constata de la ce este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata am programare. Tot asa zicea si cel de la service, ca probabil s-a "dus" una din diode. Dar daca era releul de incarcare care ar fi fost manifestarea? Revin maine seara cu concluziile, poate ii vor folosi si altcuiva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varia incarcarea.... cand incarca, cand nu.... scadea incarcarea, etc. Poate sa fie dioda, releu... sau colector. O sa vezi cand il desfaci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e releul de incarcare.. ala pica 90% din cazuri (din cate am auzit)

 

am patit-o si eu acum 2 saptamani, 180 lei releul BOSCH (made in mexic) + manopera, cel original tot Bosch made in Mexic era...

 

intai trebuie verificat releul.. si apoi demontat alternatorul de pe masina

 

la mine mi-au verificat baietii daca alternatorul da curent pe direct, si au constatat ca e perfect

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata am programare. Tot asa zicea si cel de la service, ca probabil s-a "dus" una din diode. Dar daca era releul de incarcare care ar fi fost manifestarea? Revin maine seara cu concluziile, poate ii vor folosi si altcuiva

 

Daca era dusa o singura dioda din blocul redresor nu mai aveai incarcare deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba avea, dar cu cat erau mai multi consumatori, cu atat scadea tensiunea de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria cand am ajuns in service indica 12V cu motorul pornit. La accelerare se manifesta la fel, osciland foarte mult. Concluzie: s-a dovedit a fi releul de incarcare. Cu ocazia desfacerii alternatorului am schimbat si niste rulmenti din interior, care faceau zgomot. Acum am 14.2V cu motorul pornit constant iar martorul din bord a disparut. Multumesc tuturor pentru indicatii.

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surpriza. Dupa ce a mers ieri, azi s-a intamplat ceva. Rau. Am facut itp-ul iar la iesirea din statie nu a mai pornit. Bateria a fost incarcata jumatate de ora dupa care sotia mea a mai mers 10 minute cu ea. S-a oprit in timpul mersului. Am masurat-o din nou si are 11.5 V ceea ce inseamna ca de fapt azi am mers doar pe baterie. Maine dimineata retur in service si sa vedem cum ii dau de cap. De luni incepe si scoala asa ca totul e "minunat"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

Ca sa evit deschiderea unui nou topic am si eu o mică nelamurire la o problema cu un martor aprins in bord.E vb despre martorul cu masina si cheia care de vreo 2 zile când plec cu masina se aprind si clipesc.Mentionez ca masina nu se opreste.Daca opresc motorul si pun contactul se aprind din nou dar se sting imediat după pornire.Nu am încercat sa vad când se aprind si clipesc daca merg cu masina ce se întâmpla.De la ce poate fi?Cheie cu cip defecta sau Cititor in curs de defectare.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala e martorul de la imobilizator. E normal sa se aprinda cand pui contactul, alaturi de ceilalti martori, dar trebuie sa se stinga inainte sa pornesti.

Daca zici ca el clipeste, nu ar trebui sa poti porni motorul, ca in clipul de mai jos:

 

 

 

Mi s-a mai intamplat si mie sa nu mi-o recunoasca, de obicei dupa ce am lasat-o in contact peste noapte. Solutia a fost sa n-o mai las. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru răspuns.Aici este ciudatenia ca masina porneste si banuiesc ca pot si pleca cu ea.O sa încerc mâine sa vad ce se întâmpla daca merg cu martorul aprins.Mentionez ca după de opresc si pun din nou contactul martorul se comporta normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal, nu ar trebui sa poti porni motorul daca martorul de imobilizator clipeste. Vezi daca la o scanare iti apare un cod de genul Engine start blocked by immobilizer.

 

Daca vrea un moderator sa ne mute posturile aici , ca sa tinem topicul asta curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a dovedit a fi si mufa de la alternator defecta. Am inlocuit-o cu una de la sh. exista kit de reparatie la vw, nu doar mufa si costa vreo 300 de lei. Deci concluzia este releul de incarcare si mufa. Dar asa cum au spus si colegii mai sus, carora le multumesc, numai prin demontatea alternatorului se poate vedea exact de ce nu incarca alternatorul. Daca alternatorul are valori bune, verificati cablajul si/sau mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba avea

 Ai studiat cum sint legate infasurarile si blocul de diode? cum sa aibe incarcare cand o dioda e moarta

Sint legate in triunghi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara, eu ma confrunt cu un alt tip de problema! 

La mine martorul baterie nu se aprinde deloc, nici la punerea contactului, nici in mers!

In mers incarcarea oscileaza intre14.3 si 14.4, deci motiv de aprindere a martorului nu este! Dar la punerea contactului??

Care ar putea fi cauza? 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa cateva secunde bune doar contactul pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am lasat azi cateva secunde, cateva minute si nimic...

ms!

alte pareri?

Modificat de cip06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!