Jump to content


Photo

Dauna Totala pe RCA


  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#1 ciobanezu

ciobanezu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5
  • Motorizarea:1.4 tsi 140 CP

Posted 05.08.2013 @ 16:08

  Salut,

 

Nu am gasit nicaieri un topic asemanator de unde am putut sa trag niste concluzii.

 

Am fost implicat intr-un accident rutier de unde masina mea este dauna totala. Neavand polita casco ar trebui sa ma despagubeasca polita RCA a vinovatului.

Intrebarea este...nu stiu la ce pret ar trebui sa ma astept sa primesc pe ea avand in vedere ca ea noua a costat aproximativ 22000 euro.

Masina este un VW Golf V din luna 11.2007, motor 1.4 tsi 140 cp, echipare GT Sport.

Am citit legea si scrie ca se aplica coeficientul de vechime, coeficientul de uzura, si pretul de catalog al masinii, din care se scade 25% reprezentand valoarea epavei cu care raman.

Se pare ca legea este facuta numai pentru ei. Nu stiu la ce suma sa ma astept sa primesc.

 

Va rog ajutati-ma cu un sfat.

Multumesc



Posted Image

#2 Hayate

Hayate

    Membru vwForum

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Jetta MK6
  • Motorizarea:1.4TSI

Posted 05.08.2013 @ 16:35

Undeva la 7.500euro



#3 ciobanezu

ciobanezu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5
  • Motorizarea:1.4 tsi 140 CP

Posted 05.08.2013 @ 16:43

Merci mult,

Deci masina ar trebui evaluata la 10.000 euro din care 25 % este epava si 7500 imi raman mie in mana. Din epava mai obtin ceva?

Adica daca ma pun sa vand pe bucat, obtin pretul asta de 2500 de euro?

Sper ca am inteles bine.



#4 Muale

Muale
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Variant
  • Motorizarea:1.9 TDI AJM

Posted 05.08.2013 @ 17:10

Poti sa sciti banii din epaca, depinde ce avarii ai la ea.
Am dat o Jetta 2006 2.0 tdi cu 2800 cuivaa care fie o dezmembreaza sau o repara si vinde.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

#5 BubuBeshi

BubuBeshi
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:B7 Alltrack 4Motion 2012
  • Motorizarea:2.0 TDI 140CP

Posted 05.08.2013 @ 18:11

Pentru o evaluare cat mai corecta a masinii, adauga la dosar toate facturile pe care le gasesti: factura de achizitie, facturile pt. piese de schimb sau de la service (pentru a demonstra ca este o masina bine intretinuta), facturi pentru orice optional sau imbunatatire a ei (jante noi, folii pe geamuri, carlig de remorcare, iepuras flausat in antena etc... orice). Nu poti contesta devalorizarea anuala a masinii (cate 10% dupa primii 2 ani... nu stiu daca aceasta metoda de calcul mai este actuala), insa poti stabili valoarea de nou a masinii si grupa de uzura in care sa fie incadrata.

Pentru a stabili pretul de nou, ajuta foarte mult sa ai factura de achizitie, lista cu optionale OEM (cu preturile aferente) sau facturile pentru accesoriile OEM sau AM adaugate ulterior. Initial, vor lua in considerare pretul de lista al celei mai ieftine variante de echipare, ceea ce ii avantajeaza, evident.

Facturile pentru revizii, cosmetizare, baita in laptisor de matca... tot ce inseamna intretinerea masinii... te va ajuta la incadrarea in clasa de uzura aferenta (satisfacatoare, medie, buna). Daca n-a mai fost trosnita barbar, aminteste-le acest lucru... inseamna ca are toate elementele de caroserie originale si ca nu e reparata pe genunchi.

Acum 5 ani am reusit sa ridic suma maxima de despagubire optinuta pe RCA pt. un Passat B5 cu 10 ani vechime - cumparat de nou - de la 90 de milioane (oferta initiala) la 223 de milioane, urmand aceste reguli. Masina era de asemenea dauna totala, insa am ales s-o repar, iar pentru diferenta neacoperita de asigurator l-am dat in judecata pe taranul nesimtit. Am vandut-o in toamna si noul proprietar inca o foloseste cu placere, fiind un colaborator al tatalui meu si am prilejul sa revad masina periodic.

 

Sfaturi generale:

1. Nu accepta niciodata oferta initiala si nu te lasa impresionat de majorari infime.

2. Preseaza-i in permanenta, atat prin mail-uri, apeluri telefonice, cat si vizite de socializare... atat cat sa nu te uite. E posibil sa traga de timp, astfel ca trebuie sa reduci aceasta perioada. In ultima instanta aminteste-le de CSA si baga-i si p-aia in seama cu o plangere, sa-si desmorteasca gleznele pana la sediul asiguratorului.

3. Cere numar de inregistrare pentru orice hartie pe care o depui la registratura pt. dosar.

4. Cu siguranta mai sunt si altele... :tuktuk:

 

Incearca sa-ti exersezi pasii de dans aici: http://daunatotala.r...or-dauna-totala (rezultat al google search)

Mai dai un Google search dupa "CRITERII pentru stabilirea uzurii in cazul pagubelor produse la autovehicule" si citeste primul *pdf aparut.

 

Succes!


Edited by BubuBeshi, 05.08.2013 @ 18:15.


Posted Image

#6 kosfunny

kosfunny
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:VENTO
  • Motorizarea:1.8

Posted 05.08.2013 @ 20:31

Da-mi nr de kilometrii si data accidentului !

La ce asigurator ai dosarul ?



#7 ciobanezu

ciobanezu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5
  • Motorizarea:1.4 tsi 140 CP

Posted 05.08.2013 @ 20:52

@Bububeshi : multumesc foarte mult pentru sfaturi.
Atat de multa munca doar ca sa mi-o incadreze intr-o stare buna?
Totusi as mai avea cateva intrebari:
1. Are rost sa ma mai complic cu toate aceste acte si facturi daca mi-o incadreaza din prima intr-o stare buna?
2. Este o valoare minima si maxima pentru valoarea cu care as putea fi despagubit? Astfel fiind nevoit sa ma cert cu ei pentru estimarea corecta a masinii?

@kosfunny:
Masina are 72.000 km. Accidentul a fost in data de 26.07.2013. Polita RCA este la city insurance vienna




accidentul este cel din link-ul de mai sus

#8 BubuBeshi

BubuBeshi
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:B7 Alltrack 4Motion 2012
  • Motorizarea:2.0 TDI 140CP

Posted 05.08.2013 @ 21:45

Raspunsul este "Da" la ambele intrebari.

1. Da, pt. ca chiar daca va fi considerata in "stare buna", tot ramane valoarea de nou a masinii care intra in discutie si este in interesul tau sa fie estimata cat mai aproape de realitate. Daca nu ai factura ei, solicita de la un dealer VAG un pret de catalog pentru modelul tau, cu motorizarea si echiparea corespunzatoare.

2. Valoare minima poate fi considerata suma ce ti-o ofera ei initial, iar tu trebuie sa te apropii cat mai mult de suma reala oferita ca despagubire.

 

Inca un sfat, presupun ca s-a intocmit un deviz estimativ de reparatie... fa cat mai multe poze (inclusiv la service, daca va fi demontata pentru constatarea daunelor suplimentare) pentru ca ulterior sa poti demonstra ca reperele cuprinse in deviz se aflau pe masina la momentul accidentului si au fost deteriorate. Reportajul de mai sus este o dovada buna, insa nu strica mai multa prudenta.

Si inca unul: specifica in dosarul de despagubire ca, daca procesul verbal va fi contestat in instanta de cei implicati (in special de catre cel care a intors pe linie continua), sa te informeze.

...Si inca unul: fiind accident cu victime, vinovatul este cercetat penal si are permisul suspendat (cu prelungire luna de luna a dovezii, sau nu). Ti se va solicita atat de catre asigurator (pt. dosarul de daune), cat si de catre politistul de caz (pt. dosarul penal) acordul tau de a renunta la orice pretentie materiala din partea vinovatului. Nu semna nimic pana nu te vezi cu banii in cont. Ai si optiunea discutabila de a cere daune suplimentare din partea vinovatului, dar daca in final esti multumit de despagubirea oferita de asigurator precum si de termenul de plata, nu mai are rost sa te complici.

Mie mi s-a intamplat ca in timpul procesului, la expertiza, sa mi se solicite probe ca janta AM si scutul metalic AM au fost deteriodate in accident. Am adus imagini clare cu ele montate pe masina la locul accidentului, la constatarea de la service, cat si reperele insele plimbate in portbagaj (le-am pastrat 2 ani special pt. acest lucru); s-au constatat acelasi daune ireparabile ca si in poze, astfel ca au fost acceptate la suma solicitata ca despagubire (dupa facturile de achizitie).

 

Despre tine spunea tanti aia ca ai fi avut viteza mare? Daca da, nu are nici o relevanta atata timp cat nu este sustinuta de o dovada video sau radar. Totusi, vinovatului i se poate aprinde un beculet sa conteste PV-ul si ulterior sa ceara o expertiza care sa demonstreze ca ai fi avut viteza peste limita legala si astfel sa fie culpa comuna. Nu vreau sa te inspaimant, dar exista si aceasta posibilitate.



#9 ciobanezu

ciobanezu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5
  • Motorizarea:1.4 tsi 140 CP

Posted 05.08.2013 @ 22:16

Nu despre mine era vorba. Doamna nu cred ca vasuse accidentul cum trebuie si il invinovatea pe baiatul care a intors pe linie continua ca avea si viteza. Eu am avut viteza legala, numai ca nu am mai avut ce sa fac , intrand frontal in el si dupa aia in cele 2 masini oprite.
multumesc foarte mult pentru sfaturi.

#10 kosfunny

kosfunny
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:VENTO
  • Motorizarea:1.8

Posted 06.08.2013 @ 10:21

@kosfunny:
Masina are 72.000 km. Accidentul a fost in data de 26.07.2013. Polita RCA este la city insurance vienna


 

Pretul din Schwacke este de 22900 euro , catalog editia 2010, pagina 1938 , pozitia 4

Vechimea masinii la data accidentului este de 5 ani si 8 luni . Coeficientul de uzura pentru stare medie aferent acestei vechimi este de 58 % . Numarul de km ai masinii tale este cu 13000 sub parcursul mediu , in consecinta coeficientul de uzura se ajusteaza la 51.5 % .

Astfel, valoarea masinii la data accidentului este de 11106 euro si pana la aceasta suma se poate repara masina cu acte doveditoare si cu verificarea acesteia de catre asigurator.

Daca estimativul depaseste 75 % din valoarea masinii de 11106 euro aceasta poate fi declarata dauna totala . Daca nu se valorifica epava la un centru autorizat de reciclare si dezmembrare vehicule aceasta este evaluata automat ca reprezentand 25 % din valoarea masinii, restul reprezentand despagubirea ce trebuie platita de asigurator.

Daca se doreste reparatia masinii iar cuantumul reparatiei depaseste valoarea masinii asiguratorul despagubeste pana la valoarea acesteia, diferenta ramanand in sarcina vinovatului de producerea pagubelor . Bineinteles ca aceste cazuri sunt extrem de rare pt ca nu se justifica din punct de vedere economic recurgerea la aceasta solutie.

 

In concluzie, la dauna totala trebuie sa primesti minim 8329 euro !



#11 ciobanezu

ciobanezu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5
  • Motorizarea:1.4 tsi 140 CP

Posted 07.08.2013 @ 22:47

Multumesc mult pentru informatii... macar acum stiu la ce sa ma astept si ce sa accept. va anunt cand aflu ceva cat am primit oferta



#12 kosfunny

kosfunny
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:VENTO
  • Motorizarea:1.8

Posted 09.08.2013 @ 07:59

Sunt sigur ca vei ramane uimit !



#13 tobo`

tobo`
  • Oraş:Arad
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V 4motion
  • Motorizarea:1.9 TDi 105CP

Posted 09.08.2013 @ 08:55

Eu zic ca undeva la 6000-6500 iti vor oferi in prima faza. Sau sunt optimist ?  :dry:



#14 chill_in12

chill_in12
  • Oraş:Râmnicu Vâlcea
  • Maşina:vw
  • Model:golf 5
  • Motorizarea:1.9 tdi 105 cp

Posted 14.08.2013 @ 21:55

Buna seara dragi prieteni

 

As vrea sa va cer parerea in legatura cu un eveniment neplacut .

 

Duminica seara , 11.08.2013 , am fost implicat intr-un accident . Detin un vw golf 5 , 2004 , 1.9 tdi , 105 cp , ( full options + trapa )  . Un X6 m a lovit lateral , el iesind de pe o strada care avea semnul cedeaza trecerea cat casa .

 

Avarii rezultate , airbag lateral sarit , airbag scaun pasager dreapta fata sarit , prag strambat , janta sparta , aripa spate . + sotia cu rani usoare .

 

Ce vruiam sa va intreb , daca ati trecut prin asemenea situatii . Am hotarat sa ma inteleg amiabil cu vinovatul ( cu promisiunea ca imi va duce masina la repr vw din oras , nurvil ) sa mi o repare . Daunele au fost calculate undeva la suma de 21.500 RON ( 215 mil vechi ) , el avand asigurare la Alianz Tiriac . Acum astept ca aceasta firma de asigurare sa dea accept la acest deviz ( care deja dureaza de duminica ) si mi s a spus ca s ar putea sa nu accept si sa invoce termenul de dauna totala ( care sincer nu imi convine deoarece abea am cumparat masina acum 2 luni la pret 6000 eur + timbru de mediu 600 eur ) + jante + anvelope noi inca 650 euro .

 

Am inteles ca mi ar calcula valoarea masinii undeva la pretul minim , netinand cont de optiuni si ar urma sa imi ofere 75 % din suma care ei o considera ca ar valora masina la momentul de fata . Are cine vreo idee ce as putea sa fac sa grabesc procesul sau cum sa contest valoarea atribuita de ei  masinii mele . Eu in principal as dori sa mi se repare masina cu piesele orignale , dar ar putea sa invoce dauna totala.

si plus epava , care nu sti daca ar reusi sa imi scot restul de bani , o sa atasez niste poze . stiti daca as reusi sa o vand asa per intreg sau per bucata ?



#15 ciobanezu

ciobanezu
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5
  • Motorizarea:1.4 tsi 140 CP

Posted 14.08.2013 @ 22:29

Salut,

Calculul se face in felul urmator, cel putin asa scrie in lege, eu sunt in aceasi situatie ca si tine numai ca nu mai pot repara mai nimic de la masina:

  - se ia pretul de nou al masinii (ex: 20.000 euro, nu stiu cat costa a ta)

  - se adauga vechimea masinii la momentul actual

  - se calculeaza gradul de uzura :

            - pana in 15.000 km pe an este un grad de uzura buna

 

Deci daca masina este bagata intr-o stare de intretinere buna, s-ar putea sa ai norocul sa iei mai mult decat ai dat pe ea (un caz fericit).

Din ce am inteles se porneste de la un procentaj de scadere de 58% care inseamna o stare medie, si in functie de asta poate creste pana in maxim 65% ceea ce inseamna o stare satisfacatoare, sau poate scadea pana in 48% ceea ce inseamna o stare buna.

Presupunand ca pretul masinii a fost de 20000 euro, si o stare buna, calculul e in felul urmator:

  - iti scade 50% din pretul initial, ceea ce inseamna 10000 euro, acesta fiind pretul actual al masinii pe piata, din care bani vei vedea numai 75% adica 7500 euro, iar epava valorand 25%.

Este doar un calcul informativ. Ceea ce poti tu sa faci e sa te interesezi de unde a fost masina cumparata si sa faci rost de factura, urmand s-o depui la dosarul de dauna. Ei calculeaza dupa un catalog Schwacke.

Sper sa te fi ajutat cu ceva


Edited by ciobanezu, 14.08.2013 @ 22:42.


#16 lucian_90tud

lucian_90tud
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:`01 A4 B5 Avant
  • Motorizarea:1.9TDI quattro

Posted 14.08.2013 @ 23:12

Imi pare rau pentru incident!

De obicei nu sunt probleme de plata cu cei de la Allianz. Ma indoiesc sa iti dea dauna totala pentru treaba asta. 

 

 

OT: facand haz de necaz, am mai auzit una "full option + trapa" . 



#17 chill_in12

chill_in12
  • Oraş:Râmnicu Vâlcea
  • Maşina:vw
  • Model:golf 5
  • Motorizarea:1.9 tdi 105 cp

Posted 14.08.2013 @ 23:29

epava ar mai valora ceva , neafectand motorul , masina porneste , nu sunt avariate elementele de securitate . parerile sunt impartite , sa accept reparatia la reprez vw din orasul meu , si sa sper ca o aduc la starea initiala , sau sa vb la asigurari sa vad daca pot sa iau dauna totala . imi pare rau de masinuta de mor , doar ce am cumparat o si am adus o la starea dorita de mine , jante , cauciucuri + toate utilizabilele schimbate , filtru ulei , placute , directie , distributie . ai idee cam la ce suma as putea sa iau pe epava daca ar fi sa accept ?

 

multumesc frumos pt raspuns , deocamdata sunt in stand by pt ca nu prea stiu prea multe de la service , doar ca au trimis devizul de reparatie pt 215 mil vechi ( in afara de manopera + celelalte avarii care nu sunt vizibile  ) .

 

de aceea stau si ma gandesc ce ar putea fi mai bine pt mine , intr un fel nu as vrea sa ma despart de masinuta pt ca nu o am de multa vreme , pe de alta parte nu stiu daca ar mai fi la fel de sigura ca inainte si ar arata ca inainte ? am atasat si niste poze


ma refeream la incalzire in scaune , pilot automat , dublu climatronic si plus trapa :) scuza ti mi expresia

 

am atasat si poze mai jos


si ce recomandati , sa accept reparatia la reprezentanta vw ? mai iese masina ca inainte ? ca siguranta in primul rand apoi ca aspect?

Attached Files


Edited by chill_in12, 14.08.2013 @ 23:21.


#18 lucian_90tud

lucian_90tud
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:`01 A4 B5 Avant
  • Motorizarea:1.9TDI quattro

Posted 15.08.2013 @ 00:00

In afara de airbaguri care sunt foarte scumpe, restul se repara foarte usor. Nu vad de ce ti-ar da dauna totala. 

La prima vedere ai nevoie de aripa spate, portiera, airbag cortina, airbag + husa scaun. Nu stiu cum e cu plafonul, daca se rupe. 



#19 chill_in12

chill_in12
  • Oraş:Râmnicu Vâlcea
  • Maşina:vw
  • Model:golf 5
  • Motorizarea:1.9 tdi 105 cp

Posted 15.08.2013 @ 00:38

pragul mai trebuie indreptat / inlocuit , portbagajul nu se mai inchide bine + alte avarii electrice sau care nu sunt vizibile , maine sper sa aflu mai multe , ca din cate am auzit de la service , asteapta suma maxima admisa de la asigurare in care trebuie sa se incadreze serviceu , asta ar insemna de exemplu daca avariile sunt de 230 sa zicem , in total , ar putea ca asigurarea sa i impuna serviceului sa se incadreze in 180 , asta insemnand sa renunt la inlocuirea unor piese si sa accept repararea / indreptatea lor .


dauna totala se refera nu numai la faptul ca avariile produse nu mai pot fi reparate astfel incat masina sa nu mai reprezinte siguranta , ci si atunci cand costul reparatiilor depaseste valoarea de piata estimata de rca ul respectiv .

 

asta imi era temerea , sa nu spuna cei de la asigurare ca masina valoreaza , in opinia lor , 5000 de eur ( dau un exemplu ) si costul reparatiilor sa depaseasca 75%  din aceasta suma . la asta ma refeream cu dauna totala .



Posted Image

#20 robi_zet

robi_zet
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Scirocco 2009
  • Motorizarea:2.0 TSI 200 CP

Posted 15.08.2013 @ 10:19

Nu cred ca are cum sa-ti fata dauna totala la acea lovitura. Si chiar daca se intampla asta si vrei ca masina sa fie tot a ta poti cumpara anumite chestii din dezmembrari. Stiu ca la reprezentata o usa costa cu vopsit cu tot in jur de 5000 lei.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users