Jump to content

Aliniere clapeta Shut-off la motoarele TDI


fler
 Share

Postare recomandată

Nu prea mai găsești service sa se ocupe de astea, unde am întrebat avem lucrări mai mari! E mai greu cu verificările asta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andrei_221

    11

  • alexbrl

    10

  • darvin

    5

  • F l o r i n

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am rezolvat problema in cele din urma, furtun fisurat lângă capsula de vaccum EGR, de la el era eroarea pe turbina și tot de la el scutura la oprire!

Modificat de alexbrl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare, nu stiu daca este topic despre Skoda O2 Clapeta accelerație.

Vin cu urmatoarea problema, recent am fost la munte si masina a inceput sa scoata fum alb-albastrui la relantii. Masina scoate fum alb-albastrui cu miros de gaze dupa cca 3-5min lasata pornita la relantii si dupa o rulare de cca 5km cu schimbari de trepte 2500+ rpm fumul dispare, dupa care daca masina este lasata la relantii povestea se repeta.

Am ajuns acasa, am pus un tester pe ea, totul ok.

Cand am incercat si Live Data am observat ca clapeta de accelerație imi sta 100% deschisa chiar si la relantii. De aici a inceput distracția, am cumparat alta clapeta cu gandul ca originala este stricata, am schimbat-o și aceiași poveste.

Am verificat cablurile, fizic pana aproape de ecu si cu un multimeteu sa vad daca sunt in scurt sau daca am tensiune.

Rezultatele au fost următoarele: - pin 1 = masa pin 2= plusul pin 3 si 4 senzorii.

Cand pornesc masina sau chiar si doar cu contactul plus am urmatoarele tensiuni pe pini pinul 2( adica plusul) 12.4v pinul nr 3 0.04v si pinul nr 4 12v.

Cand masina ruleaza am 14.3v pe plus si 13.70 pe pinul nr 4.

Din ce am cautat pe net si am vazut normal clapeta ar trebuii să primească 5v pe plus si in functie de cat este deschisa sau inchisa 1-5v pe senzori.

Problema mea pe scurt ar fi, este normal sa am asa mare tensiune la clapeta ? Ce parere aveti despre clapeta blocata la 100% deschisa cu motorul pornit sau oprit.

Ca si problema..dupa toate testele mele facute pe masina..eu cred ca este o problema din ecu , voi xe parere aveti ? 

 

Mulțumesc anticipat pt toate răspunsurile dvs.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta nu este de la acea clapetă care nu este o clapetă de acceleraţie ca la benzinare prin urmare şi comportamentul ei este diferit. Clapeta de shut off trebuie să fie deschisă în permanenţă. Ea se închide pentru scurt timp la oprirea motorului apoi se deschide din nou. Nu am cum să-ţi dau acum tensiunile, dar acesta este comportamentul. Iar partea cu fumul s-ar putea să aibă legătură cu EGR. Practic la ralanti EGR este deschis (recirculă gaze), dar dacă laşi maşina la ralanti fără să atingi acceleraţia după câteva minute el începe să se închidă treptat până se închide complet. Revenirea la starea anterioară (adică să fie EGR deschis la ralanti) se face după ce îi dai ceva talpă (adică cam ce zici tu că ai făcut). Dacă problema apare numai când este umezeală în atmosferă nu cred că maşina are vreo problemă. Pur şi simplu este vorba de condens (aici trebuie o observaţie mai atentă dacă este vorba de abur sau chiar este fum albastru) pentru că atunci când EGR este deschis o parte din aerul atmosferic bogat în vapori de apă este înlocuit de gaze arse. Asta ar fi o ipoteză. Altă supoziţie ar fi că este totuşi o problemă care este favorizată de gradul de recirculare al gazelor. O primă investigaţie ar fi să faci o scanare de erori şi vizualizarea unor parametri. Pentru asta ai avea nevoie de un vcds.

Deci:

- prima dată verifică dacă la oprirea motorului clapeta se închide pentru scurt timp după care se deschide. Dacă se întâmplă asta dă-i pace pentru că nu are nimic.

- dacă constaţi că problema fumului alb-albastru este reală (adică este prezentă şi în zilele mai călduroase cu atmosferă uscată) postează problema pe topicul ăsta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de răspuns, doar iarna apare problema fumului, pe timp de vara nu am problema asta, sau daca este nu este la fel de mult.

Am pornit masina si m-am uitat cum lucreaza egr ul, egr ul deschide si inchide la intervale de 2 secunde 3. 

Nu imi sta deschis 100% si dupa sa inchida treptat, inchide si deschide la intervale de 2 3 secunde. 0-100%

 

Pentru clapeta de accelerație am sa verific maine sa vad daca dupa oprirea motorului se inchide. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa naiba in pace clapeta, ca nu are nicio problema

atat clapeta, cat si functionarea EGR defectuoasa ar da niste erori la diagnoza, ceea ce nu e cazul tau. 

 

uzura generala motor si injectoare, consum ulei din epurator si turbina, - de acolo e fumul tau.

 

nu te mai apuca sa schimbi piese aiurea, ca nu are rost. Nu e un defect. e doar uzura normala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!