Topp

Ulei motor CASTROL EDGE 5W40, provenienta market versus provenienta ,,Made in Germania''

39 postări în acest subiect de discuţie

        Buna!

   Conduc masina din semnatura. (SOT 1....1,9 TDi, asv, 110  cp). 177.000 km la bord. 

    La 10.000 Km parcursi schimb uleiul din motor.

Pana acum, cu CASTROL EDGE 5W40,  cumparat  din orice market.

   Urmeza sa-i fac  schimb de ulei ,,Pupezei'' zilele urmatoare.

   Cu acest ulei, cumparat din orice market, trebuia sa completez cca  1 L la 10.0000 km rulaj. 

     Mai mult sau mai putin, desigur, in functie  de ,,pedala''. 

     Ok.  

     Vad pe Google ca acest ulei de motor provine din diferite surse, diferiti fabricanti din UE.

       Chiar Turcia, 

 Intrebarea este : 

       -Este mai calitativ acest tip de ulei, daca provine din Germania?

          Am gasit pe net, bidonul are o bulina galbena la eticheta. Pret mai mare decat cel din

          magazine, fireste

      -Tot pe net, unii vanzatori vand acest ulei ,,made in Germania''.

        Chestia e ca unele bidoane au pe eticheta  o bulina galbena, altele nu. 

    -Cum evitam tepele ? 

        Daca uleiul este ,,Made in Germania'', motorul va fi mai protejat, va ,,manca'' mai putin ulei? 

Modificat de Topp
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa fac reclama dar eu am cumparat Castrol EDGE de la oilmag.ro (ei au magazin in Tg-Mures) si era made in Austria, chiar mi-a subliniat tipul de acolo.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti un feedback de la unul care lucreaza de 10 ani cu uleiuri si cu masini VAG, va pot spune ca am constatat ca uleiurile Castrol sunt "papate" mai repede de catre dieselurile din concern, in special de catre PD-uri, decat Mobilul de exemplu. Am avut reclamatii nenumarate de consum mare de ulei (1 litru la cca 5000km) si dupa ce am schimbat pe Mobil consumul s-a redus drastic, deja se completa cu 1 litru la ~10.000km.

Personal la masina mea folosesc Mobil. Nu vreau sa-i fac reclama, departe de mine, dar consider ca trebuie sa impartasesc concluziile la care am ajuns de-a lungul timpului.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat si eu de acolo si era made in UE, adica exact ce gasesti in market.

@Topp sunt sigur ca nu este nici o diferenta intre cele fabricate in Germania si cele fabricate in afara ei. Castrol e un brand renumit si nu cred ca face rabat la calitate oriunde ar fi el fabricat. Asa suntem noi momiti ca tot ce este "Made in Germany" este cel mai bun, insa eu sunt rezervat in aceasta privinta, e doar marketing.

Modificat de Aurelian 6n2
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot de pe oilmag am cumparat Liqoi Molly Sinthoil full sintetic made in de., de castrol nu stiu ce sa zic , eu am avut si nu mi s-a parut cel mai indicat pentru motorizarea mea era prea subtire prea apos , important este sa-l iei de pe un site cat de cat cunoscut si sa ai garantia ca nu este expirat , am mai vazut colegi cu bidoane vechi de ulei cumparate tot de pe site-uri asa ca mare grija.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
,,... dupa ce am schimbat pe Mobil consumul s-a redus drastic, deja se completa cu 1 litru la ~10.000km''

  Pai cam 1 litru imi consuma si mie, la 10.000 km. Folosesc numai Castrol.

   Intrebarea era daca exista diferente de calitate intre  uleiul Castrol (made in UE), care se gaseste si la Dedeman cu 145 lei bidonul de 5 litri  fata de cel cu bulina galbena (made in Germania).

    Pentru ca intre ele exista o diferenta maricica de pret. Diferenta care ajunge si la 120 lei.. Se justifica aceasta diferenta ?

        La randul lor, cele ,,made in Germania'' sunt de doua feluri : unele au o bulina galbena pe eticheta, altele nu.  

Personal n-as vrea sa schimb Castrol cu altceva.  Deocamdata.

   Trebuie sa fac scchimbul de ulei si ma intrebam daca sa cumpar ,,made in DE'' sau de oriunde.

 

 

 

... sa ai garantia ca nu este expirat , am mai vazut colegi cu bidoane vechi de ulei cumparate tot de pe site-uri asa ca mare grija.

  La asta nu m-am gandit.

   Scrie pe bidon data fabricatiei ?

 

 

 ...sunt sigur ca nu este nici o diferenta intre cele fabricate in Germania si cele fabricate in afara ei. Castrol e un brand renumit si nu cred ca face rabat la calitate oriunde ar fi el fabricat. Asa suntem noi momiti ca tot ce este "Made in Germany" este cel mai bun, insa eu sunt rezervat in aceasta privinta, e doar marketing.

       Poate ca da.

        Atunci, de ce asa mare diferenta de pret ? Cca 120 lei /bidon. 

=============================

Multumesc pentru raspunsuri. Astept si altele.

Modificat de Topp
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu made in DE si alte balarii eu nu le inghit. Am totusi grija ca uleiul pe care-l iau sa fie de la distribuitor autorizat in Romania. Evident, cu factura si toate cele. Pe bidoanele de Mobil sau Mobil 1 scrie Made in EU sau Made in Belgium. Pentru mine garantia si factura furnizorului sunt suficiente motive de incredere. Sincer, n-as cumpara de pe toate siturile dubioase, au mai fost cazuri cand se vindeau produse dubioase, expirate, retrase de la vanzare etc etc.
Iar de la Dedemann, Metro etc, daca au eticheta importatorului (de ex importatorul Mobil din Romania este Lubexpert, Castrol e Premium Lubricants), e ok. Stiu sigur ca uleiul a ajuns pe raft printr-un lant de distributie cunoscut. cu acte ok.
Pentru 20j de lei cat e mai ieftin pe situl xxx nu am de gand sa compromit sanatatea motorului, ca nu-i dau in fiecare zi aia 20j de lei.

Modificat de BLiTZ
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

 Diferente sunt .Am renuntat din 2007 la a mai cumpara ulei din magazinele noastre (inclusiv la cele de profil).Am un prieten foarte bun ,cu firma de piese auto si prin intermediul caruia il cumpar din S.U.A. Pretul lentru 6 flacoane (un flacon are 946ml nu 1l ) ,anul asta in februarie a fost de 259 ron .E drept mai mare decat in magazine insa merita .Mai multi km in siguranta .Pe eticheta de pe spatele bidonului scrie frumos :minim 15mile (nu km ) sau cel putin un an de la schimb la schimb.

  Nu vreau sa va suparati ,pt post ,e numai optiunea mea personala .Nu am avut probleme niciodata din 2007 incoace cu masina iar intre schimburi mai mult de 250-300 ml nu completez(schimbul il fac intre 15.000-20.000km).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

castrol EDGE de SUA nu are aceeasi formulare cu cel european, nu poti compara. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

  Nu vreau sa va suparati ,pt post ,e numai optiunea mea personala .Nu am avut probleme niciodata din 2007 incoace cu masina iar intre schimburi mai mult de 250-300 ml nu completez(schimbul il fac intre 15.000-20.000km).

Nu se supara nimeni, stai linistit. Este pana la urma optiunea fiecaruia de a-si intretine bunurile.

Eu merg pe principiul ca daca schimb uleiul motor conform prevederilor producatorilor, chiar mai devreme putin (cartea scrie maxim 15000km sau 1 an, functie de conditiile de trafic), cu ulei de provenienta verificabila, atunci e ok.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a nu deschide un nou topic voi posta aici un vs.....

 si dati-va si voi cu parerea
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

-Cum arata bidonul ,, Made in Germania'' , cu preturi intre 190 si 260 lei bidonul de 5 litri:

            http://www.tocmai.ro/ulei-castrol-din-germania-9846200.html

-Si cel din market:

           http://www.okazii.ro/ulei-moto/castrol-edge-5w40-5l-140-ron-a124005821

 

      -Interesant filmuletul tau, ,,rayn''.

         Si eu tind sa cred ca exista diferente.

         Ma intreb cum ar arata filmuletul daca s-ar folosi cele doua tipuri de Castrol din link-uri.

Modificat de Topp
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Rayn, frumos demo-ul de pe youtube, insa nefolositor in cazul nostru (Diesel). Testul facut acolo e cel de sludge - tipic motoarelor fierbinti gen 1.8T, sau motoarelor racite cu aer (Porsche). La diesele nu prea are vreo relevanta.

 

Legat de etichete, valoarea lor e, dpv meu, nula. Exista niste fise produs - disponibile la Castrol. Alea spun ceva. Marketingul e - dpv meu - o pacaleala.

 

Motivele pt care merg pe Castrol Edge 5/40 TD sunt ca:

1. Este certificat (VAG) 505.01 (nu self-certified)

2. Este certificat MB 229.51 - nu sunt multe uleiuri care fac fata la .51, in schimb sunt multe care au 229.31.

3. La pretul lui,e excelent.

 

Personal, schimb la 6 luni - intotdeauna de 2x pe an, la cca 5-7000.Km. Avand in vedere costurile, mi se pare rezonabil.

 

S-au facut teste si e usor de demonstrat si matematic ca un ulei, CHIAR SI DE CALITATE MAI SLABA, schimbat de 2x mai des protejeaza motorul mai bine decat un sintetic schimbat mai rar. Ratiunea e legata de particulele in suspensie. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

M-am decis.
Intrucat pana acum am folosit Castrol din magazin, incerc si varianta cu ,,Made in Germania''.
Pe care l-am comandat deja.
Probabil lunea viitoare voi face  schimbul.
Sunt curios daca o sa consume mai putin, fac aceleasi drumuri, cu aceleasi viteze de deplasare.

Modificat de Topp
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Doar o mica nota legata de consumul de ulei. Multi cred ca uleiul se pierde intre cilindru si segment. Nu este adevarat. Majoritatea celorlalte motoare VAG - si pre-PD si post PD (CR) nu consuma ulei, folosind aceleasi componente (sau similare). E destul de logic ca problema vine de la ceea ce e specific acestor motoare - injectoarele PD.

 

Daca ne uitam la constructia injectoarelor PD, se observa cateva particularitati

- tija injectorului nu are etansari - e normal, la fortele in cauza, simeringurile nu rezista. Ca atare, "etansarea" se face strict prin tolerantele pieselor. Cum e extraordinar de important ca in nici un caz motorina sa nu ajunga in ulei, solutia e simpla - tija e impartita in 2 - sectiunea de sus se unge cu ulei, cea de jos cu motorina (scaparile). Pt ca cele 2 lichide sa nu se poata amesteca in motor, exista la 1/2 din tija un canal care duce motorina+ eventualul ulei pe returul de motorina. E OK sa ardem mici cantitati de ulei, nu-i ok sa ungem cu motorina. Gandire nemteasca (100% corecta tehnic).

 

 

Acum, de ce ajunge uleiul pe retur, intre tija si corpul injectorului? Simplu - una din proprietatile de baza ale uleiurilor 505.01 este HTHS - rezistenta la forfecare a filmului. Proprietatea e necesara pt protectia camelor. Cu cat filmul e mai rezistent la forfecare, cu atat mai mult ulei rezista intre tija si corp pana in canalul de retur, si e mancat.

 

Adica, paradoxal, cu cat un ulei rezista mai bine la forfecare, cu cat protejeaza mai bine camele si tachetii, cu atat mai mult e mancat de "motor".

 

 

Daca ne uitam la istoria PD, acest lucru nu ne uimeste deloc. PD nu e inventia VAG, ci o adaptare de la... camioane. Injectoarele de camion consuma si ele ulei, insa undeva intre 300-1000ml intre schimburi, in conditiile in care in baie sunt 27.000 ml (27L) de ulei nu e reprezentativ. Problema e ca la masinile moderne, unde sunt 3.5-4.2L total, aceeasi pierdere se vede altfel.

 

Sper sa va ajute acest mesaj.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

daca ai si ceva argumente tehnice (poze, etc) ar fi binevenite. eu unul sunt cam sceptic.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Doar o mica nota legata de consumul de ulei. ...........

     Interesante si utile explicatii.  De retinut.

    Eu am motor ASV, care, din cate stiu, este non PD

Masina are 9 ani (o am de 4 ani), i-am pus numai Castrol Edge 5w40. Motorul porneste iarna la - 20 grade fara probleme.

    Dar mi s-a parut cam mare consumul de ulei, desi uneori, daca drumul permite, merg cu 120-140  km/h. Uneori.

 

    In limbaj popular, tind sa cred ca daca motorul e ok dpdv tehnic, turatia mare duce la consum de ulei. Si de combustibil, 

     fireste. 

    Acum incerc Castrolul ,,Made in Germania''. Coletul a venit. Cu bulina lui galbena cu tot.

    Sper sa nu fi dat  cca 50 lei pe bulina.

    Voi reveni  peste cateva luni (cateva mii de km parcursi)  ca sa va spun daca masina simte sau nu diferente .

      In zgomot, consum, etc. 

Modificat de Topp
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand uleiurile Motul si Liqui Moly, daca vreti sa scapati de completari intre schimburi.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand uleiurile Motul si Liqui Moly, daca vreti sa scapati de completari intre schimburi.

  Daca  si acest Castrol  nemtesc va necesita completare, la schimbul urmator  voi alege alta marca, dintre cele indicate de tine. 

   Tks.

Modificat de Topp
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei nu este caracteristica tehnica a uleiului decat intr-o foarte mica masura. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei nu este caracteristica tehnica a uleiului decat intr-o foarte mica masura. 

    No  comment. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Eu am cumparat din DE, cand am fost acum 3 saptamani, ulei Castrol Magnatec 5w30-C3 5L pentru Skoda din semnatura. Am dat pe el 63euro, achizitionat din Landshut de la A.T.U. - Auto Teile Unger. Castrol Edge 5w30-C3 Longlife se schimba la 30.000 km, dupa cum mi-au spus cei de acolo si costa 99Euro bidon de 5L. Momentan sunt la serviciu, cand ajung acasa, o sa fac poza la bidon sa vedeti cum arata...din pacate, nu stiu ce am facut cu bonul, as fi vrut sa il pastrez, mentin o evidenta a tuturor interventiilor...

 

Masina a venit din DE cu ulei Agip 5w-30 cand am luat-o eu, schimbul fusese facut la 101.xxx km si eu am plecat in DE cu ea la 122.xxx. In DE, dupa 1500km, era uleiul exact acolo unde era cand am plecat. Am facut aprox 3000km fara schimb, mancase aprox 100-200 ml si  am schimbat cu Castrol Magnatec 5w-30 la 126.xxx. Nu observ diferenta momentan, am facut decat vreo 400km...

 

Inca ceva...i-am luat si unui prieten ulei BMW SAE 5w-30 de la reprezentanta Hubauer, tot din Landshut. Am dat 89euro pe 6 bidoane de 1L. Mecanicul care i-a schimbat uleiul, a zis ca nu a vazut asa ulei...

 

Eu, sincer nu stiu ce sa cred...diferenta e clar intre uleiuri, trebuie doar sa nimeresti uleiul potrivit pentru motorul tau...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Schimbare de situatie!

   Dupa cum am postat mai sus, am pus ulei Castrol 5W40, made in  DE.

   La Service,  dupa demontarea capacului de pe motor, s-a constatat faptul ca garnitura de la capacul culbutorilor prezenta scurgeri de ulei. 

   Trebuie sa inlocuiesc garnitura capacului culbutorilor , care  garnitura  nu mai prezinta etenseitate.

       Aspect de care nu va veti da seama, doar daca scoateti capacul de pe motor !

    Sa recunoastem!...Nu prea demontam  capacul ala din plastic, de pe motor, ca sa verificam garniturile  motorului.

     Probabil (in cazul meu), de-acolo provine consumul, pierderea de ulei. Poate ca si in cazul dvs!

       Din cand in cand, demontati capacul motorului (are 3 suruburi), si verificati daca pe la garnituri aveti scurgeri de ulei.

         Desigur, vorbim despre garnitura de la capacul culbutorilor.  

      Garnitura de chiulasa, daca se arde, se comporta altfel.

Modificat de Topp
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

ca fapt divers... cum se schimba la tine filtrul de ulei, daca nu se dadea jos capacul de pe motor..... ? nu se observau atunci la revizie eventualele scurgeri?

Modificat de andrei_221
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva...i-am luat si unui prieten ulei BMW SAE 5w-30 de la reprezentanta Hubauer, tot din Landshut. Am dat 89euro pe 6 bidoane de 1L. Mecanicul care i-a schimbat uleiul, a zis ca nu a vazut asa ulei...

e destul de raspandit uleiul asta si nici nu este prea scump...  are cod 83210398507 bidonul de 1 litru si costa cam 9 euro / bidonul aici in RO

 

post-17228-0-72758400-1371846174_thumb.j

 

 

Modificat de andrei_221
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Text publicitar
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.