Jump to content

Portbagaj suplimentar Sharan


Emy D
 Share

Postare recomandată

Salutare. 

 

Urmeaza un tur prin Europa, cu masina: Sharan 2003, 1.9TDI  115 CP, si vreau sa imi pun un portbagaj suplimentar. Ideea este ca pe masinile mici, am vazut ca se cam potrivesc multe din prinderi, iar la MPV-uri parca sunt alte dimensiuni (/prinderi). Ce e de facut? Am nevoie de un portbagaj de aproximativ 400 litri, si prinderile necesare insa ce gasesc pe net...e exagerat de scump! Daca as lua Thule, mi se pare prea mult sa dau 400 euro... Sunt si variante mai ieftine, insa...cum sunt? Stie careva de calitatea lor? Aveti careva asa ceva pe masina?  

 

Orice idei si pareri sunt binevenite. 

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai gandit sa inchiriezi remorca? E vreo 300 de lei pe 10 zile.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa imi pun si carlig si nu am. + faptul va tragand ceva dupa masina nu mai poti merge chiar cum doresti :)

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutie portbagaj Thule sau cel mai bine daca ai de la un prieten de luat imprumut si e foarte ok.Fara sa te complici cu remorci cirlige  e.t.c 

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai mentionat producatorul "Thule". Ceilalti producatori cum sunt? Uimitor, am gasit acum pe Ocazii cateva cutii mai mari (460 l), si nu stiu daca sa ma uit la cele produse de alti producatori. Sa ma feresc de ele sau nu? 

 

Nu-mi prea place ideea cu remorca si nu cred ca o voi aplica. In plus, mai am nevoie de acel portbagaj suplimentar si in alti ani,  nu doar anul acesta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Emy e ok ca si producator.Da vezi ca sunt si in aria vanzari colegi care vand asa ceva si eu am vazut pe okazi asa ceva.Am vrut la un moment dat sa imi cumpar si eu dar daca gasesti de imprumut sau inchiriat e mai bine.Asta daca nu faci multe vacante intr-un an. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa il cumpar totusi, pentru ca ma plimb destul de mult si nu e prea frumos sa ma plimb cu Sharanul si cu T4 dupa mine. O sa ma uit sa vad ce vand si colegii :) Multumesc pentru info :) O sa revin cu detalii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In final, am reusit sa cumpar ce imi doream! 

Am gasit un portbagaj Thule Ocean 500, de vreo 300 litri. E destul de incapator :) Suportii,(ca si portbagajul) i-am cumparat de pe Ocazii: set de bare transversale, noi, facute sub licenta Thule.

 

Ca si costuri:

Portbagaj Thule Ocean 500  =  900 Ron

Set bare transversale(60 KG)=  270 Ron

Vopsit bare electrostatic         =    20 Ron 

________________________________

Total                                      =  1190 RON

 

 

Iar rezultatul, este pe masura, (zic eu) :

 

post-61162-0-65442400-1372152324_thumb.j

 

Edit: Barele sunt din Aluminiu si sunt aerodinamice. Am vrut sa fie negre dar nu gaseam decat de otel, asadar le-am vopsit electrostatic si sunt in culoarea caroseriei. Va place? Nu va place? :P

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata bine.Asteptam impresii in privinta consumului si stabilitatii la viteze mai ridicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul nu vi-l pot zice deoarece tata nu mai tine cont de consum. Cat consuma...atata motorina baga. Iar la viteze... nici nu stii ca o ai pe masina. De la 140 kmph in sus...se aude un vajait, dar probabil ca se auzea din cauza ca era goala, sau nu era aranjata asa cum trebuia pe masina. Ramane de vazut cat va consuma din Romania pana in Alicante si inapoi. :) Ne auzim! 

 

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !
Are cineva vreo solutie pt transportul a trei biciclete deasupra masinei?
Daca cumpar trei bare transversale si pun bicicletele una peste alta ar fi ok ?
Vreau sa merg in concediu si as lua si biciclete cu noi.
Orice idee e binevenita !
Merci !
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi mai buna ideia cu ele in spate..exista ceva care se aplica pe portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva acest model? Ceva pareri pro si contra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din experientele mele iti pot recomanda un porbagaj care se monteaza direct pe carligul de remorcare.

Sunt modele care sunt prevazute cu sistem transport biciclete sau cutie bagaj.

Deci portbagaj suplimentar pe o masina ai 2 posibilitati :

1. portbagajul pe cupola la care greutatea maxima admisa este de 70 Kg ( inclusiv greutatea lazii) avand in vedere ca o valiza are in jur de 20-30 kg deci maximal 2 valize chiar daca au un volum de 500 deL

2.portbagajul pe carligul de remorcare, aici greutatea admisa este data de carligul de remorcare (sunt modele ptr 70kg sau 100kg deci inainte de cumparare vezi ce carlig ai sau daca vrei sa montezi carlig ptr asa ceva opteaza ptr acel ce suporta mai multa greutate).

-Ar mai exista un sustem rucsac ce vine montat pe luneta dar nu stiu cat e de legal in Romania.

 

Avantajul suportului de biciclete pe carlig sunt forte unteresante de aceea si pretul e cam mare, bicicletele/bagajul sunt in plasa deci coeficientul de aerodinamicitate este minimal deranjat apoi sa dai jos bicicleta e simplu.

 

Am folosit acel tip de suport recomandat de Andrusel este ok , ieftin, usor de demontat/montat, deranjeaza putin vizibilitatea in spate, din punctul meu de vedere o solutie buna eu cand am folosit asa ceva pe un T3 mi-a strambat putin usa de pe spate din acest motiv nu l-asi recomanda, dar poate aici au fost de vina si strazile rele.

 

Informativ http://www.vonderpalette.de/Auto-Zubehoer/Hecktraeger/fuer-Anhaengerkupplung/Menabo-Hecktraeger-Kupplungstraeger-Race-III-fuer-3-Raeder-klappbar-Boxxy-Transportbox-Gepaeckbox-330-L.html

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut cateva suporturi pt biciclete, pt carlig, pe hayon si pe barele exterioare, insa pana la urma am gasit o solutie foarte buna (pentru mine) si am bagat trei biciclete la interior. Am scos doua scaune, mi-am facut la comanda un suport in care stau fixate rotile de la biciclete, suportul l-am prins in sistemul din podeaua masinei ( in care stateau scaunele) si nu stau stresat ca ma incomodeaza la drum.

Oricum, multumesc pt pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Consumul nu vi-l pot zice deoarece tata nu mai tine cont de consum. Cat consuma...atata motorina baga. Iar la viteze... nici nu stii ca o ai pe masina. De la 140 kmph in sus...se aude un vajait, dar probabil ca se auzea din cauza ca era goala, sau nu era aranjata asa cum trebuia pe masina. Ramane de vazut cat va consuma din Romania pana in Alicante si inapoi. :) Ne auzim!

Drumuri bune!

Gata si consumul. De mult il stiam dar abia acum mi-am amintit sa vi-l spun:

Sibiu-Cote D'Azur -Barcelona - Alicante- Barcelona - Germania - Sibiu ... Consum de aprox 6-6,5 % cu portbagaj suplimentar si 6 Persoane in masina.

Sunt multumit! :D

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Stie cineva sa ne spuna care este capacitatea maxima de incarcare a barilor longitudinale (roof rails) de pe Sharan?
Din ce material sunt longitudinalele?
Ma gandeam sa-mi iau transversale de otel fiindca sunt deja negre, sarcina de incarcare (n-am sa car cine stie ce dar mai bine stiu ca are sarcina mare) mai mare si sunt mai ieftine dar nu stiu info despre cele longitudinale ce le am deja pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacitatea maxima a unui portbagaj de plafon este de 50 kg indiferent de marimea acestuia.Barele longitudinale rezista fara probleme dublu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa te contrazic. Cei de la thule si nu numai, au facut modele care au si 70 KG capacitate, dar oricum, de rezistat barele de pe masina vor rezista!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa ma contrazici.Pe vremea cand eu cumparam/umblam cu asa ceva nu erau decat de 50kg,de... vremurile se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In certificatul meu de imatriculare scrie 70 kg dar , greutatea cutiei este inclusa in acesti 70 kg , asa ca , cu putina fantazie putem spune ca si unu si altu au dreptate.

 

Din experienta proprie am pus cred si mai mult de dublu , cand aveam Passat, de cand am Sharan nu mai e necesar dar cand ai 7 persoane poate fi util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Exista transversale, puse la vanzare, de otel si de aluminiu ce au sarcina pentru incarcare 100kg. Exemplu: Thule Rapid System 757 Otel, Farad BM Aluminiu, Thule Rapid System 753 cu Thule Wing Bar, etc... astea le-am vazut cand am cautat. La astia de la Thule depinde ce picioare de prindere ai fiindca transversale au sarcina mai mare decat picioarele.


OFF-Topic oarecum: Eu vreau un deflector de aer pentru aspect... dar avand longitudinale pe masina nu cred ca va arata la fel de bine daca nu as avea (ma refer la aspect). Thule Fairings 871XT (wind deflector).

thule_fairing_hero.jpg

Fara longitudinale: http://imageshack.us/photo/my-images/339/boragli1.jpg/
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

greutatea admisa nu tine de calitatea traverselor  ci de masina, de cat poate suporta masina, sau cu ce greutate este omologata  , clar e vorba de 30 kg diferenta ceea ce e nimic, sigur orice masina suporta mai mult decat e scris in certificatul de imatriculare...

 

Dar daca te agata un Nemt sictirit si te ia legal  el nu se uita la ce spune Thule el se uita la ce scrie in certificatul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios? si unde scrie in certificatul masinii ca poti cara pe portbagajul suplimentar doar 50 kg? Si cum ar sti ca tu ai 50 sau nu? Iti da jos cutia si o cantareste?  :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare tare din Europa are certificatul ei de imatriculare!!  precum si fiecare masina are certificatul ei de omologare care poate sa difere de la tara la tara.

 

Si dupa cum, poate stii cand esti pe teritoriul unei tari straine trebuie sa respecti regulile tarii respective, exemplul cel mai adecvat poate fi Ungaria cu trusa de prim ajutor, triunghiul de pana si lumina pe timp de zi, la fel cum in Ungaria un T4 si geamuri poate merge cu 120 pe autostrada si un T4 fara geamuri intra la LKW si trebuie sa merga cu 80.

 

E bine orice masina are o greutate a incarcaturii clar definita, o greutate tractata definita, o greutate ce se poate pune pe portbagaj definita  etc etc etc, toate aceste date se gasesc in fisa de omologare.

 

O alta chestie pe care multi nu o inteleg este faptul ca greutatea pusa pe portbagajul suplimentar, si greutatea cu care apasa protapul se scad din valoarea incarcaturii utile!!!

 

UN exemplu: daca masina are greutatea totala de 3500 KG   si aici sunt 1500 greutatea masinii  deci ai o incarcatura utila de 1500 kg   dar daca pui portbagaj sus si remorca in spate atunci greutatea utila scade la 1300 Kg  deoarece ai pe portbagaj 100kg  si carligul apasa cu 100kg( la carlig trebuie citit pe eticheta de tabla sunt unele care sunt omologate cu 75Kg  si altele cu 100kg)

 

La fel cum Neamtul  cand te opreste pe autostrada si esti cu remorca iti controleaza greutatea totala a remorcii precum greutatea pe axa si greutatea cu care apasa protapul remorcii pe carligul de remorcare.

 

Serios!

 

Serios!

 

Ca la noi in Ro este putin bezna in acesta directiie.....nu sunt vinovati  posesorii de masini,care circula in Europa si de multe ori sunt pusi in fata faptului ca trebuie sa platesca o amenda usturatoare si nici macar nu inteleg DE CE?

 

In alta ordine de idei  in Romania este asa cum pretinzi tu EmyD, si pe nimeni nu intereseaza sa controleze, poti merge sa iti faci ITP ul fara sa ai discurile de frana, dar cand iesi afara se schimba situatia, si cei care fac curse in Europa inteleg  ceea ce vreau sa spun.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!