fan_stiinta

motor oprit in mers si nu mai porneste, A3-8P, 2.0TDI, 140CP

68 postări în acest subiect de discuţie

Publicat (modificat)

Va salut cu respect fratilor

 

Sunt disperat! Simt ca o iau razna! Calvarul a inceput acum vreo 2 luni cand, circuland spre casa, mi s-a oprit motorul intr-o intersectie imediat dupa ce plecasem de pe loc (pentru ca am oprit sa dau prioritate la pietoni). Am incercat sa o pornesc, dar degeaba... La automat invartea normal, dar pur si simplu parca nu se alimenta. Am dus-o cu platforma chiar in acea seara la reprezentanta in Craiova, iar a doua zi dimineata ma suna baietii ca au pornit masina "la sfert" chiar de la prima cheie. Am ramas surprins pentru ca ma asteptam sa imi zica un defect ceva... Au pus testerul pe masina, de fata cu mine, insa nu le-a dat nici macar o eroare. Am luat masina din service fara un diagnostic clar, apoi dupa vreo luna am schimbat distributia, curea accesorii, pompa apa, role...totul nou, totul original, totul la reprezentanta! Am mai mers ceva km si iar se repeta povestea. De data asta ma intorceam de la Medias la Craiova, iar intr-o panta (urcam un deal inainte de Sibiu), iar mi se opreste motorul. Daca prima data (in intersectie in oras) motorul mi s-a oprit lin, practic nici nu am observat, de data asta motorul s-a oprit ca si cum ar fi "cazut in cap", cu o smucitura si un tremurat puternic. Mentionez ca nu aveam viteza, de data asta incetineam masina, urmand sa opresc complet roata pentru ca urma un semafor. Asadar, motor oprit, am inceput sa transpir, intrasem in fibrilatii! Dau la automat si porneste singura! E drept ca a pornit mai greu, am dat mai mult la automat, insa a pornit si cand a pornit (pana sa ajunga la 800-900de ture cate are la relanti) masina tremura, dar in scurt timp s-a reglat situatia si motorul mergea foarte bine. Am parcurs dupaia distanta pana acasa fara nici un fel de probleme! Masina se infigea frumos cand o calcam, am mers pe unele portinui de drum chiar si cu 150 km/h fara probleme. Dupa alte vreo 2 saptamani de mers fara probleme, incerc sa plec la servici dimineata, dau sa pornesc masina...NIMIC! Dadeam la automat, se auzea normal cum invarte electromotorul, insa motorul nu pornea. Am dus-o din nou la reprezentanta, seara cand am venit de la servici, iar a doua zi dimineata ma suna baietii ca au pornit-o iarasi. Eu incepusem sa ma inrosesc la fata si sa caut numarul doctorului de familie ca nu mai rezistam. M-am dus iarasi la service, de data asta am schimbat si filtrul de motorina (crezand ca ar putea fi superimbacsit) si am plecat iarasi pe roti fara nici un fel de diagnostic. Masina pornea "la sfert", motorul torcea cum trebuie, nu tremura si alte chestii ciudate. Ieri de 1 mai, am mers, ca baietii, la un gratar LEGAL, fara sa supar vreo autoritate si sa risc vreo amenda pentru foc in spatii neamenajate, mers normal cu masina, mancarica alea alea, si cand am venit acasa, chiar in parcarea unde pun eu masina, PAC motorul a murit iar! De data asta, iarasi s-a intamplat prin procedeul "caderii in cap", adica brusc, printr-o smucitura + tremurat puternic. Am incercat sa il pornesc iarasi, insa fara nici un rezultat pozitiv. Electromotorul invarte frumos, dar motorul nu porneste. O voi duce iar la service si nu o mai iau de acolo pana nu o sa-mi spuna concret ce are.

Deci ca o recapitulare scurta, motorul se opreste in mers, printr-o smucitura puternica. De cele mai multe ori, dupa ce se opreste, nu mai porneste, iar cand totusi porneste dau mai mult la automat si pana sa ajunga la mersul lui de motor DIESEL, tremura rau. Pe tester la reprezentanta nu da nici macar o eroare, nu stiu de ce anume sa ma leg! As mai avea de mentionat un aspect. De fiecare data cand accelerez pentru a ajunge la o anumita viteza si turatie necesara schimbarii intr-o treapta superioara, iar apoi iau piciorul de pe acceleratie, se simtea o smucitura, nu foarte puternica, dar sesizabila. Nu inteleg de ce se intampla asta... O duc in 2000 de ture, si cand iau picioarele si de pe acceleratie si de pe ambreiaj, se simte o smucitura ciudata.

 

Acestea fiind spuse, va rog cu respect sa imi dati o sugestie de ce anume sa ma leg, care anume ar putea fi problema care nu apare pe tester. Pompa de motorina? Pompa de inalte? Filtre? Admisia? Turbina? Injectoare? Motorul este tip common-rail, presiunea la injectoare se face in rampa.

 

Cerandu-mi scuze pentru postarea kilometrica, sper totusi sa o cititi cap-coada si sa imi dati cateva sugestii.

 

Cu respect si deosebita consideratie pentru comunitatea vwforum.ro, un coleg in suferinta...

Modificat de fan_stiinta
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat, daca,  atunci cand se opreste, ai motorina in filtru ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut!la pompa de motorina se opreste masina din mers si nu mai porneste, la injectoare se tureaza singura, insesizabil, la turbina, o accelerezi si nu fuge, eu trebuia sa opresc motorul si sa o pornesc iar ca sa imi accelereze normal, vezi poate e vana egr, din viteza se smuceste si trepideaza, se opreste, dupa porneste



Poate e infundata vana, sau altceva la emisii.

ma intreba cineva la un t4 cam cat ar costa o instalatie de ac (nu are), noua sau second, stie cineva?sau o instalatie autofrigorifica?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut Al si mersi pt reply. Ar trebui verificata motorina din filtru imediat cum s-a oprit, banuiesc. Daca dau de cateva ori la automat, mai are sens sa fac manevra asta?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gândesc la pompa de motorina, la cea electrica din rezervor, cu toate ca nu stiu daca masina ta are sau nu aceasta pompa.

Eu la masina din semnatura, am patit ceva asemanator, si problema era pompa de motorina electrica din rezervor. Când s-a defectat de tot, foarte greu am reusit sa pornesc motorul, dupa ce-l opream normal de la cheie. Inainte de inlocuirea pompei din rezervor, nu aveam niciodata motorina in filtrul de motorina, insa cu cea noua acesta este plin cu motorina. Mie insa nu mi s-a oprit deloc motorul in mers, dar si masinile sunt diferite si ma gândesc la faptul ca si manifestarile unui defect similar pot diferi.

In concluzie, cred ca este foarte important sa verifici prezenta motorinei in filtru in momentul opririi motorului, fara sa mai pui contactul, ca sa dai la automat si daca nu este motorina in filtru, atunci ai o problema de alimentare cu motorina, ce se manifesta intermitent !

Bafta !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

tot ce este posibil, eu am avut un golf 5 si am avut probleme cu pompa de motorina, dar pornea foarte greu,abia am ajuns in service, iar cu un peugeot 407, cu vana egr si a avut aceleasi simptome.

totusi, un sfat in legatura cu ac la un t4?am intrat pe acest forum pt ca am vazut niste discutii mai vechi pe aceleasi subiect, ma gandeam poate primesc un raspuns

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

@Remus66: Salut Remus si mersi pt raspuns! Daca ar fi pompa din rezervor, nu ar trebui s-o dea pe tester ca defecta?

 

Respect

 

@malina: Salut si tie malina! Tot mai multi colegi spun de pompe si cand o sa ajung (marti) cu masina in service o sa ii pun pe baietii de acolo sa controleze si pompele mai in amanunt. Am mai primit o informatie de la un alt coleg de pe forum cum ca ar putea fi cazut un injector. Daca e sa cada, nu ar trebui sa il dea pe tester? O sa le verific pe toate 4 cand ajung marti in service. Important e sa stiu unde sa ii pun sa se uite, iar voi, cei care v-ati mai lovit de probleme asemanatoare cu a mea, ma puteti ajuta cu idei. Oricum o sa va tin la curent cu desfasurarea activitatilor. Legat de problema ta cu AC-ul pt un T4, din pacate nu stiu ce sfat sa iti dau. Incearca pe forum la sectiunea VW pentru ca acolo sunt mai multi baieti cu vw si te-ar putea ajuta mai usor. Success!

 

Va multumesc

 

Cu stima

Modificat de fan_stiinta
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Testerul este el tester, insa nu le poate cunoaste chiar pe toate.

Exista defectiuni care nu pot fi depistate de tester.

Pompa din rezervor este un astfel de exemplu, adica functionarea ei nu este supravegheata de catre sistemul electronic al masinii, astfel incât o nefunctoinare a ei sa poata fi inregistrata si memorata ca eroare.

La mine, la masina din semnatura, ea functioneaza câteva secunde la punerea contactului, pentru a asigura presiune in sistemul de alimentare cu combustibil, apoi, daca nu pornesti motorul se opreste. Dupa pornirea motorului, ea reâncepe sa functioneze, si ramâne in stare de functionare pâna la urmatoarea oprire din cheie a motorului. Se alimenteaza la 12 V prin 2 fire si in acest fel este ea comandata sa functioneze, in acest fel este alimentata ea cu curent.

In aceste conditii, daca ea este defecta, de exemplu functioneaza intermitent (defect mecanic), nu se inregistreaza nici o eroare pe tester.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

daca se defecteaza (blocheaza ,ramane fara curent sau altceva ) pompa din rezervor in timpul mersului ,motorul nu se opreste brusc ,va merge in continuare pina il opresti din cheie (si apoi nu mai porneste ) sau scade din putere ca atunci cand ai filtrul infundat .

la alte marci figuri din astea ,se opreste motorul din mers si apoi porneste fara sa lase "urme" in calculatorul masinii ,face senzorul de turatie .

smuncitura (atunci cand se opreste ) e ca si cum i-ai lua contactul in mers ,sau ca si cum s-ar bloca ceva in motor ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

       Fa-i un test de retur la injectoare ... cel mai probabil pierde presiune din rampa pe returul unui injector . Cand e cald motorul nu mai porneste dar cand se raceste porneste la sfert . 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bafta la rezolvat si investigat problema. In acceasi situatie ma aflu si eu. Daca gasesc unde e baiul pun un update pe forum. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salut Andrade

 

Acelasi lucru o sa-l fac si eu, dar pana marti, dupa Paste, sunt legat de maini. Cu ocazia asta va doresc tuturor un Paste cu fericire maxima alaturi de familie si cei dragi.

 

Respect.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

va salut pe toti!

 

asadar, concluzii dupa prima zi de service serios.

 

- injectoare si presiunea pe ele - totul foarte bine

- pompe de combustibil fara probleme

- in schimb, cand am desfacut EGR-ul... zici ca era mina de carbune. Infundat total!

 

Asadar admisia se pare ca a fost problema in proportie de 90%. Tot din aceasta cauza, am impresia ca masina nu tragea cu toti cei 140 de cai. Baietii de la service mi-au desfundat astazi egr-ul, maine urmeaza sa desfunde si galeria, pentru ca probabil si acolo voi gasi multa mizerie. Nu stiu inca ce voi face cu flap-ul. Oricum EGR-ul si FLAP-ul le voi schimba cat de curand, si ma bate gandul sa schimb chiar si galeria, insa momentan ma risc cu ele doar sa le curat pentru ca vreau sa fiu sigur 100% ca problema cu oprirea motorului e din cauza infundarii galeriei si a egr-ului.

 

Acum as vrea sa va mai intreb 2-3 chestiuni.

1. Dupa curatarea (iar mai tarziu schimbarea cu piese OEM) a egr-ului, galeriei si a flapului, poate masina sa aiba alt demaraj? Sincer va spun ca nu prea am simtit cei 140 de cai, sau poate sunt eu mai pretentios...

2. Din ce cauza/cauze s-a format acel carbune acolo? Cei din service imi spuneau ca a fost ba de la ulei, ba de la motorina...Voi ce parere aveti?

3. Se poate sa fi fost afectat si altceva din cauza acestei infundari?

 

Cu stima

Modificat de fan_stiinta
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Prinicpala cauza a acumularii calaminei in admisie e mersul subturat. Cu siguranta o sa simti o alta masina dupa curatare pentru ca acea calamina practic iti obtura aerul sa intre in motor. Parerea mea este ca nu are rost sa schimbi EGR daca nu are alte probleme. Bafta

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si nici clapeta cealalta.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

fratilor, am rezolvat problema! Dupa 5 zile in care am testat masina, problema nu a mai aparut si sunt foarte multumit de cum functioneaza. Asadar, se pare ca problema a fost infundarea egr, flap, galerie. Dupa ce le-am curatat (deci nu le-am schimbat), masina merge excelent, are demaraj simtitor mai bun decat inainte de curatare, si se aude ca motorul merge altfel....mai curat. Cu alte cuvinte, daca vreodata vi se intampla si voua (desi nu doresc nimanui asta) sa vi se opreasca masina in mers, iar pe tester sa nu dea nici o eroare pe parte electrica, va sfatuiesc sa verificati SI aceste 3 componente.

 

Multumesc tuturor pt ajutor si va doresc drumuri bune.

 

Cu deosebita stima.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un vw passat 2.0 tdi 170cp cod motor PD, de ceva timp incepe tot mai des sa-mi faca probleme la pornire. Am desfacut filtrul cand motorul nu porneste si avea motorina cam pe jumatate. Mecanicul a zis ca e pompa din rezervor, am verificat-o scotand cele doua furtune de pe filtru si am vzt ca impinge motorina.

Mentionez ca furtunele sunt putin crapate la in jurul colierelor si ma gandesc ca poate acolo ar putea fi problema sau la pompa vacum.

E ciudata problema pt ca pe tester nu apare nimic.

Aveti vreo idee unde ar trebui sa caut?

Multumesc

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La passatul B5 de la firma (ATJ) am schimbat jumate` masina + montat diverse supape unisex si tot n-am rezolvat problema pornirii la rece. Pana am observat din intamplare ca daca o parchez cu botul la deal, porneste foarte greu chiar si dupa numai 30 de minute de la oprirea motorului. Asa ca am facut un test si seara o parcam in curtea firmei cu spatele ridicat - practic, urc rotile din spate pe 2 europaleti.

 

De atunci, masina porneste instantaneu, nici nu apuca demarorul sa dea motorul peste cap si deja a pornit. Mecanicul nostru spune ca pompa din rezervor nu ar baga destula presiune. Cert e ca de 3 luni parchez cu rotile din spate pe europaleti si masina porneste. N-am mai dus-o in service, stii cum e la firme, daca masina porneste, se invart rotile si are frana, nu le mai duce nimeni in service, pt ca "nu avem timp" si "nu avem bani".

 

Am pe-aici pe undeva pe acest topic un video cu pornirea masinii la rece.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Schimba pompa tandem,ca nu este o avere si vei porni in toate pozitiile,nu te mai chinui pe paleti ca te lasa de tot cand tie lumea mai draga.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La atj nu exista pompa electrica in rezervor iar calin are perfecta dreptate.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salutare>>>>aceeasi problema o am si eu...doar ca mie cand mi se opreste singura varianta de a o porni este doar cu spray....am curatat egr,admisie....degeaba.....ce alte cauze mai pot fi? mentionez ca am observat ca mi se opreste doar cand incetinesc f mult,cum ar fi sa o parchez, si dupa ce o forjez putin....

Modificat de adrian1314
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

verifica injectoarele si cablaju lor

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

le-am verificat,injectorul 3 are o deviatie mica...in rest toti merg in parametri normali...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pompa rezervor, filtru de motorina, pompa tandem.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

verificate si alea...s

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.