Jump to content

1.9 TDI 131 CP 5viteze - 6 viteze


maxx
 Share

Postare recomandată

Tot vad modele si cu 5 si cu 6....care a fost treaba atunci....era optionala cutia in 6.....sau cum?

si inca ceva....la ce tre sa ma uit....sau care ar putea fi problemele la un PASSAT 2004 cu 55.000km in bord....adus GERMANIA.....

daca s-a mai discutat asta...sorry :banghead: :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

initial a fost motorul de 130CP si 5 trepte. Ulterior s-a bagat varianta cu 6 trepte. La skoda superb din pacate pe motorul asta au ramas doar la 5 trepte (nu s-a upgradat).

Dintre cei cu motor AWX (130CP 5 trepte) sunt pe forum cu Audi alexrosiu si driver TDI (din cate stiu eu). Sunt mai multi dar ei mi-au venit in minte acum. Cu superb vezi cu thheo sau rodeo . Ei au 5 trepte pe motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact la Passat daca este la fel, dar la Audi diferentele intre modelele cu 5 sau 6 trepte erau date doar de cuplu. De exemplu AWX 96 KW/285 Nm => 5 trepte, AWX 96 KW/310 Nm => 6 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha....interesant...banuiesc ca scade (foarte putin) si consumul...

si asa ca idee care ar fi principalele probleme la 50-60.000 km....distributia ar putea fi... sau...ce-ar mai putea cade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar la peste 60 000km ar cam fi nevoie de schimbarea curelei+ role+ amortizor de soc(pompa de apa parca nu este nevoie a fi schimbata la 60k...trebuie doar verificata).

Ce-mi vine acum in minte...ar mai fi de verificat uzura discurilor de frana si a placutelor.:)

Modificat de driver_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu stiu daca e buna comparatia mea.

Acasa am Passat 2003 1.9 tdi 100cp pd 5 trepte 30000km fara comp de bord. Consum mediu 5.8% Galati-P. Neamt-Turda-Alba Iulia-Rameti-Brad-Deva-Transfagarasan-A1 cu 140 la ora si restul traseului mers fara sa ma uit la consum, adica n-a prea vazut sub 2000 de ture.

Am condus Passat 2001 1.9 tdi 130 cp pd cu 6 trepte. 120000 km

Prima impresie a fost ca trebuia sa-mi schimb putin modul de a schimba vitezele, adica pe cel cu 6 trepte daca mergeam cu 80 la ora intr-a 5a masina nu mi se parea subturata (nu imi mai aduc aminte turatia). La fix 120 la ora in treapta a 6-a aveam consum instant de 6.6% si 2200 de ture, uneori si 6.1%, asta era pe A2, pe sensul spre slobozia, probabil datorita inclinarii drumului. Mai mult n-am incercat, nici nu era a mea masina, pe la 140 deja aveam peste 7. La 100 la ora in treapta a 6-a aveam 5.1%, la fel, mers absolut constant, dar parca un pic subturat.

Prima mea impresie a fost ca trebuie ceva timp de acomodare fata de 5 trepte, eu n-am condus masina decat 500 de km intr-o zi (GL-Buc si retur), dar m-am obisnuit pana la urma. Oricum mi se parea deranjant sa merg cu 110 sau peste in treapta a 5a. Concluzia mea e ca ai mai mult de mestecat la schimbator si ca merita intr-adevar daca mergi mult extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ma intereseaza si pe mine care sunt avantajele/dezavantajele cutiei in 6 si in 5 trepte pt motorul TDI de 131cp. Asta pt ca vreau sa cumpar un passat second dar am gasit foarte multe oferte cu cutie in 5 trepte. Vreau sa ma decid daca merita sa mai astept pana gasesc unul cu 6 trepte sau nu prea conteaza?

Din ce am auzit vorbindu-se am inteles ca cea in 6 trepte ar avea avantajul consumurilor mai mici extraurban. Alte pareri? De ex despre fiabilitatea cutiilor ce se poate spune? Sau de comportamentul "sportiv" al masinii in functie de varianta cutiei?

Edit: Treaba asta cu cele doua variante de cutii pe passat este foarte ciudata pt ca nu se poate spune ca o varianta este "mai veche" si alta "mai noua". Practic am vazut passaturi din 2003, 2004 cu 5 viteze si altele din 2002, 2003, 2004 cu 6 viteze. Deci este clar ca s-au produs in aceeasi perioada ambele variante. Nu stiu daca are vreo legatura dar am ramas cu impresia ca cele mai multe cu 5 viteze au tara de provenienta franta si cele cu 6 viteze de obicei sunt din germania aduse (ma refer la seconduri). Pe de alta parte imi amintesc ca in 2004 cand se vindea in RO "vechiul" passat pt motorizarea de 131cp veneau dotate cu cutia de 6 trepte, deci si la noi s-a vandut varianta asta. In concluzie, se poate spune ca varianta cu 6 trepte este un "upgrade" fata de varianta cu 5 trepte?

Modificat de iuliand
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta este spotivitatea in plus data de cutia de 6 viteze... parerea mea este ca la 6 viteze consumul este mai mare insa nu cu mult (0.5l/100km) iar in Romania nu prea vad necesitatea treptei a 6-a ...

Modificat de Passat 3BG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cu 6 trepte si asa am cautat sa aduc din germania... consumul nu am idee, dar e mai mare cuplul, respectiv are forta mai mare, dezavantajul consta in faptul ca schimbi mai des viteze, treptele mi se par mai scurte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cu 6 trepte si asa am cautat sa aduc din germania... consumul nu am idee, dar e mai mare cuplul, respectiv are forta mai mare, dezavantajul consta in faptul ca schimbi mai des viteze, treptele mi se par mai scurte

ce consum ai la 100km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce consum ai la 100km?

la 130 CP si 6 trepte in afara 6, in oras depinde de prea multe, consum mediu combinat e cam de 8 l

Consumul la stilul meu, parerea mea:

- urban ~ 9

- extraurban ~ 6

P.S. consumul difera de la sofer la sofer pe aceeasi masina, e doar informativ spun eu. In plus, in oras, ajung si la 35 l/100km daca stau pe loc foarte mult cu motorul pornit, dar asta deoarace creste consumul de nebun cat timp stau pe loc, am auzit ca e o problema la computerul de bord, deci e irelevant consumul in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thx! asta ma interesa in mod deosebit, daca exista diferente de dinamica vizibile intre cele doua.

Deci am de ales intre sportivitate vs. confort & consum mic... oh! grea alegere. Dar cred ca totusi o sa mai astept sa gasesc unul cu 6 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thx! asta ma interesa in mod deosebit, daca exista diferente de dinamica vizibile intre cele doua.

Deci am de ales intre sportivitate vs. confort & consum mic... oh! grea alegere. Dar cred ca totusi o sa mai astept sa gasesc unul cu 6 trepte.

confortul nu tine de cutia de viteze ci mai mult de dotarile masinii si mai ales de stilul tau de condus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Laurentiu83 - te inseli amarnic cu consumurile alea care le-ai scris tu acolo mai sus. eu am un passat de 130 CP in 6 trepte si am reusit sa scot consum de 5l/100 Km mergand relaxat, asta intre arad si cluj unde intre oradea si cluj mai sunt si destule dealuri. depinde de felul in care conduci... de exemplu eu am observat ca daca o tin la 2400 ture consuma mai putin decat la 1800. a mea la 120... 130 km/h in treapta a 6 a consuma cam 5.5 l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt de acord ca treapta a 6-a nu e utila in romania.chiar la 100kmh intr-a 6-a ai 2000 de ture, turatie convenabila care la un mers in platou, drum lung iti ofera un mers extrem de economic:pe linie dreapta, fara dealuri si vant, consumul instantaneu poate arata chiar 4,5 %...si 2000 de ture , slava domnului, se incadreaza in zona cuplului maxim...eu sunt foarte multumit.pe de alta parte viteza a 5-a o fi mai "scurta" decat lacele cu 5 trepte, normal si logic, dar e mai sportiva, urci dealurile cu ea de nu se poate....eu am avut rabdare si am asteptat masina cu 6 trepte, intr-adevar oferta la 5 trepte fiind mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt perfect de acord cu hro.... o masina cu 6 trepte are un caracter mai sportiv decat una in 5 trepte.... poate sunt putin subictiv :D :D ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt mai multe Passaturi cu 5 trepte pt ca in germania sau de unde au fost comandate asa a fost cerinta si eu am considerat ca nu degeaba a fost asa, apoi cu urcat dealul, mers economic, sau sportiv, tinand cont ca am luat o masina second am gandit caci una cu 6 trepte a fost cumparata de cineva care a vrut o masina cu care sa mearga sportiv si tare, uzura fiind mai mare... insa eu cred ca o treapta in plus nu este un punct determinant in alegerea unei masini, mai ales in romania unde pui multe frane si dai in multe gropi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu un passat de 100 cp ,deci, 5 trepte. Chiar daca se zice ca treptele sunt mai scurte la masinile cu 6 trepte, eu nu dau dreptatea afirmatiei in totalitate. De ce? Pentru ca intr-a-2a , de exemplu, am mers cu passatul la maxim si viteza era mai mica cam cu 4km/h fata de bora mea care are 6 trepte. E drept ca Bora are 15 cp in plus, dar mai tarziu, am incercat acelasi lucru in treapta a-4-a si mi s-a confirmat. Cu Passatul am urcat pana la 140 unde a inceput sa dea semne de oboseala, cu Bora am urcat pana la 150 si... s-a terminat drumu', deci, am franat. Poate ca treapta a-5-a sa fie mai scurta (si mi se pare normal asta) la cutia de 6 trepte.

Parerea mea: oricand 6 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

"" am gandit caci una cu 6 trepte a fost cumparata de cineva care a vrut o masina cu care sa mearga sportiv si tare, uzura fiind mai mare... "

eu as zice ca e invers, cine si-a luat cu 6 trepte are mult de mers pe autostrada, la viteze mari si turatii mici 150kmh=2900 rot/min, deci omul a mers cu ea preponderent pe autostrada cu uzuri mai mici decat frecatura prin orase....eu personal folosesc a 6-a si pe drumuri nationale la 90-110 kmh, unde am cca 2000 rot /min, suficient, slava domnului, pentru un cuplu decent, bineinteles la drum intins, cu consum si uzuri minime.

Modificat de hro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am avut Audi A4 cu motorizari 1.9 / 131cp, cu cutii de viteze si cu 5 si cu 6 trepte (ASV/5 trepte, apoi AWX/6 trepte si in prezent AWX/5 trepte). Din experienta capatata, pot spune ca, cutiile in 5 trepte sunt pentru mers sportiv, deoarece au cursele mai lungi, de ex. pentru a ajunge rapid la 100 - 120 km/h parcurgi doar 3 trepte de viteza, pe cand la cutia cu 6 trepte trebuie sa parcurgi 4 trepte.

La drum intins insa, treapta a 5-a de la cutia cu 5 trepte se comporta f. asemanator cu treapta a 6-a de la cutia cu 6 trepte, iar din pct de vedere al confortului eu ma simt mai bine si prefer cutia in 5 trepte, pentru ca schimb mai rar vitezele. Daca exista vreo diferenta de fiabilitate intre cele doua cutii nu stiu, insa la urma urmei amindoua sunt facute de nemti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu 130 cai, motor AWX, si cutie cu 5 trepte .. la 100 km/h am ~2000 ture si consum de 4,7 ! Iar la 150 km/h am 3000 ture !!

Deci nu regret deloc ca am 5 trepte! Ba chiar ma bucur !

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu "ba chiar ma bucur" are un mic iz de frustrare...cum adica te bucuri ?sa inteleg ca 6 trepte e un downgrade ? hai sa acceptam ideea ca cele doua tipuri sunt concepute pentru chestii diferite :sport, sau economie....autostrazi sau tara muntoasa....eu nu cred ca la 100kmh treapta 5-a aduce 2000 rot /min, pentru ca eu cu a 6-a am 2000, prin urmare, dupa cunostintele mele, a 5-a iti poate aduce 3-400 ture in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis asa pt ca am gandit din punctul meu de vedere luand in considerare si stiulu de mers. Deci pt mine e un downgrade 6 trepte ..pt ca trebuie sa schimb mai des vitezele.(daca se confirma testul ce urmeaza sa-l fac cel cu viteza 100 si 2000 ture ..tind sa cred ca 6 trepte e marketing)

Pt o mai mare acuratete am sa fac un test si am sa pozez exct de pe climatronic viteza si turatia pt a lamuri problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa fac o mica precizare in legatura cu o inexactitate citita mai sus.

Cutiile de viteze cu mai multe trepte sunt mai sportive si permit masinii sa fie mai rapida, nu cele cu mai putine trepte.

Schimbarea de viteza facuta sportiv “impinge” masina, nu o lasa in urma ca atunci cand schimbam “nomal”, uzual.

In rest, diferentele sesizate de fiecare tin si de rapoartele mai lungi sau mai scurte ale cutiei de viteze.

La unele cutii, treapta a 6-a (si chiar a 5-a la unele masini) e mai lunga si favorizeaza economia la mersul in regim de autostrada.

La alte cutii toate treptele, inclusiv a 6-a sunt mai scurte, favorizand “demarajele” rapide, reprizele si, consecutiv, mersul sportiv.

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis asa pt ca am gandit din punctul meu de vedere luand in considerare si stiulu de mers. Deci pt mine e un downgrade 6 trepte ..pt ca trebuie sa schimb mai des vitezele.(daca se confirma testul ce urmeaza sa-l fac cel cu viteza 100 si 2000 ture ..tind sa cred ca 6 trepte e marketing)

Pt o mai mare acuratete am sa fac un test si am sa pozez exct de pe climatronic viteza si turatia pt a lamuri problema.

Nu prea cred ca e marketing. Eu de exempul schim a 6-a la 120km/h si pe la 170km/h am app. 3000 de ture. In a 5-a nu stiu cate ture sunt ca nu am incercat. In schimb daca vreau sa fac economie de combustibil pot sa schimb a 6-a la 100 km/h. Oricum de obicei schimb la 110-120 ca nu vreau sa o tin subturat.

Si gandestete ca a 5-a ma ajuta mult si la frana de motor , pe la 100. Nu cred ca ai fi tentat ca la 100 sa bagi a 4-a ca sa obtii acelasi efect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!