Jump to content

Rugina - acoperita de garantia de 8 ani pentru coroziune?


adirs
 Share

Postare recomandată

Salutare,

la masina din semnatura (Polo 9N3) au aparut pete de rugina pe capota de la motor.

Masina are 7 ani.

Stie cineva daca pot face reparatia la dealer pe garantia la coroziune de 8 ani? Sau imi pierd timpul cu PBN - vor invoca tot felul de motive pentru a nu face reparatia pe banii lor?

 

Orice sfat e bine venit. Am cautat forumul dar nu am gasit cazuri similare.

 

 

Multumesc anticipat,

adrian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coroziunea este acoperita de garantie doar la perforare din interior spre exterior.

 

Pete de rugina aparute ca urmare a loviturilor de pietre nu sunt acoperite de nicio garantie

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ramane de vazut daca au fost lovituri pe acele zone,sau pur si simplu a inflorit vopseaua.

adirs,in alte locuri mai ai probleme?

niste poze pui,sa vedem si noi despre ce este vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Am sa pun poze cu masina in seara asta.

Rugina a aparut  pe o treime - o jumatate din latimea capotei pe muchia cum privesti masina din fata.

Intre timp, o poza pentru exemplificare:

 

https://docs.google.com/file/d/0B1egJvORU8zVNHN2Wk1MbkUxZEk/edit?usp=sharing

Modificat de adirs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa dea vina pe pietricele , diferiti factori externi, nu cred sa mearga , garantia este pt rugina/perforare din interior spre exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa primesti probabil acelasi raspuns pe care l-am primit si eu in 2006, la fosta masina G4, si anume trei ani la vopsea .

 Dar pana nu intrebi direct  la sursa nu vei primi un raspuns exact .

 

SUCCES.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Eu zic ca esti cetatean european si ai drepturi. Se lauda ca tabla este galvanizata si apoi vopsita nu? Este inadmisibil sa apara rugina. La masina mea din 2001 desi sunt lovituri de pietre si a sarit vopseaua pe alocuri, nu a aparut rugina-se vede culoarea de burlan zincat-. Daca nu te stii cu musca pe caciula, adica masina lovita si reparata, nu te lasa pana nu-ti schimba capota sau o repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu a fost lovita in capota.

Am avut aripa si farul pe partea dreapta, dar capota a fost ok.

 

Am sa-i contactez pe cei de la PBN sa vad cum reactioneaza.

 

Multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nici macar nu m-as gandi sa incerc asa ceva, pentru ca e clar din cauze externe. Sa fim seriosi, garantia anticoroziva se refera la cu totul alt gen de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adirs, lucrurile stau asa:

Garantia de coroziune prin ruginire pe perioada de 9 ani (sau 11, nu stiu exact cat scrie) se refera exact la coroziunea tablei din interior spre exterior (a explicat si Andrei_221 mai sus), in conditiile respectarii prevederilor manualului de utilizare si intretinere al autoturismului (o sa vezi mai jos).

Mai exact se refera la posibilele defecte ale protectiei galvanice anticorozive a tablei.

In niciun caz aceasta garantie NU se refera la ruginirea tablei in locurile unde vopseaua a fost afectata (de lovituri de pietre, de julituri etc) si neremediata.

Mai mult decat atat, manualul de utilizare si intretinere al masinii are niste specificatii clare cu privire la VOPSEA. Recomanda ca problemele de vopsea aparute sa fie tratate IMEDIAT sau in cel mai scurt timp dupa aparitie, altfel tabla va ramane expusa iar protectia anticoroziva a tablei nu va fi de ajutor prea mult timp.

In plus, daca pe elementul afectat vopseaua nu este cea originala, de fabrica, sunt sanse MINIME sa convingi pe cineva ca acolo e coroziune din interior spre exterior si nu cumva e o vopsire dupa ce elementul a suferit vreo dauna, tabla a stat expusa o vreme si apoi revopsita fara a o trata corespunzator.

 

Asadar, mai departe trebuie analizat cazul tau in sine pentru a vedea care au fost cauzele ce-au determinat aparitia ruginii. Pune te rog poze detaliate cu zonele afectate, cea postata nu ne ajuta deloc sa-ti dam un sfat OBIECTIV.

Multumesc.

 

LE: imi pare foarte rau ca o spun dar sunt cateva posturi mai sus care nu fac altceva decat sa emita PARERI in absoluta necunostinta de cauza. Am rugamintea ca un moderator sa trieze informatia eronata sau.. chiar inutila.

LE2: suntem cetateni europeni si avem drepturi SI obligatii. Ori atat timp cat nu ne cunoastem obligatiile si cu atat mai putin le respectam, o sa avem impresia tot timpul ca am fost tepuiti.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc BLiTZ pentru informtiile detaliate. Capota nu a fost lovita si nu a fost revopsita.

E posibil sa fi sarit pietre/nisip/sare. E curios ca si pe partea de interior e ruginita, unde teoretic nu ar fi putut ajunge particule care sa bombardeze suprafata vopsita.

Am pus cateva poze mai jos.

 

 

Poze din fata masinii

 

 
 

Capota privita de sus

https://docs.google.com/file/d/0B1egJvORU8zVNXdUcFpCWFdja2s/edit?usp=sharing

 

Capota ridicata, partea din interior

https://docs.google.com/file/d/0B1egJvORU8zVTFlyc3J2bWI2LXc/edit?usp=sharing

Modificat de adirs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, nasoala situatia. Doar ca problema aia, asa cum se prezinta acum, este acolo de cel putin 1 an. A inceput probabil usor si s-a agravat exponential din cauza unei multitudini de factori externi, inclusiv solutiile puternic corozive de spalat masina.

 

O intrebare: esti 100% sigur ca e capota originala a masinii? A fost masina ta de noua? Eu suspectez o capota aftermarket dar e posibil sa ma insel.

Ti-am atasat 2 poze, te rog sa investighezi putin in amanunt:

1. curata bine grila radiator in zonele indicate, nu cumva capota a frecat in grila aia pana s-a dus vopseaua?

2. ce-i cu defectele alea de vopsea care-s langa rugina? alea de unde sunt? Asa a fost vopseaua originala a masinii?

post-2063-0-72929100-1366355244_thumb.jp

post-2063-0-44098300-1366355251_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc BLiTZ.

Sunt singurul proprietar al masinii si capota ar trebui sa fie originala (daca nu mi-au schimbat-o prin service fara sa stiu)

 

1. Grila radiatorului e din plastic (cred). Petele indicate de tine sunt urme de rugine care s-au format de la apa care se prelinge de pe capota. Pare sa fie doar murdarie.

2. Defectele de vopsea indicate de tine: banuiesc ca tabla a ruginit sub vopsea si a impins vopseaua in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere pare mai degraba ''defect de fabricatie'' totusi ridica capota si verifica suruburile de prindere de la balamale si vezi daca  a fost inlocuita capota

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. am vazut ca e rugina si murdarie prelinsa pe masca si grila. Vroaim sa vezi daca nu cumva sunt si urma de frecat intre masca/grila si capota.

2. Defectele de vopsea indicate NU sunt de rugina din interior spre exterior. Acolo e altceva,  nu-mi dau seama foarte bine din poze.

Si lista de semne de intrebare se lungeste: de ce sunt ruginite gaurile alea tehnologice, celelalte zone prezinta niste urme ca si cum ar fi stat multa apa acolo. 

Sa fi ajuns apa in interiorul capotei? De unde? Cum?

 

Cazul pare intr-adevar complex si poate c-ar trebui sa te adresezi unui service competent. Problema, repet, este complexa.

 

 

post-2063-0-12426600-1366357792_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. partea de sus a grilei care face contact cu capota (atunci cand e inchisa) e curata. Nu sunt urme care ar indica o frecare.

 

Am observat si eu gaurile ruginite. Singura explicatie pe care am gasit-o e ca apa ajunge acolo cumva din partea dinspre parbriz a capotei.

Capota este inclinata dinspre parbriz spre botul masinii.

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

O sa citesc cu atentie garantia si imi voi face o programare la dealer daca e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine sa studiezi manualul de utilizare si intretinere, e pana la urma spre binele masinii tale pe care ai dat o carca de bani.

 

Acum, lasand la o parte discutia despre garantie in cazul asta, e foarte important ca dpdv tehnic sa se stabileasca exact cauzele in acest caz pentru ca nu este unul comun. Si, indiferent ca ti se remediaza in garantie sau pe bani, e bine de stiut si inlaturat cauzele pentru ca te poti trezi peste 1 an, 2, cu exact aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat timp cat gaurile de scurgere au rigunit parerea mea este ca tratamentul anticoroziv a fost de cacao.

 

VW o sa o dea cotita, nu degeaba au prevederile privind perforarea prin coroziune ca si garantie.

Sa fim seriosi, profitul primeaza in fata satisfacerii clientului cand vine vorba de conditii comerciale si de garantie.

 

Iti doresc bafta, desi, slabe sanse sa iti de-a un verdict favorabil.

Eu unul as schimba capota cu alta neruginita, asta nu mai are scapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut.La masinile aduse din Germania,garantia la coroziune ,asigura reparatia gratuita in service VW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halberstadt, ai aflat raspunsul la intrebare? In aceeasi situatie sunt si eu. Masina din profil adusa personal din Germania de 3 ani, luata din autohaus. Am observat rugina in 2 locuri. La portbagaj, la coltul de deasupra numarului, unde se imbina tabla se vede ca vopseaua este putin umflata de la rugina. Acolo masina nu a fost revopsita, cel putin cat a fost la mine. Si mai am niste urme de rugina deasupra rotii din dreapta spate, unde a fost vopsita pe Casco in reprezentanta Skoda, deci probabil acolo a fost vopsita prost, caci pe cealalta parte unde este vopseaua originala nu are rugina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@halberstadt, ai aflat raspunsul la intrebare? In aceeasi situatie sunt si eu. Masina din profil adusa personal din Germania de 3 ani, luata din autohaus. Am observat rugina in 2 locuri. La portbagaj, la coltul de deasupra numarului, unde se imbina tabla se vede ca vopseaua este putin umflata de la rugina. Acolo masina nu a fost revopsita, cel putin cat a fost la mine. Si mai am niste urme de rugina deasupra rotii din dreapta spate, unde a fost vopsita pe Casco in reprezentanta Skoda, deci probabil acolo a fost vopsita prost, caci pe cealalta parte unde este vopseaua originala nu are rugina.

Din pacate n-am aflat nimic.La mine in oras nu am reprezentanta,iar ca sa intreb la telefon,e o mare prostie,pt. ca raspunsul il stiu dinainte.Am sa merg cu prima ocazie ,si am sa ma interesez .Dar am vazut ca tu esti din Cluj.Tu ai putea sa te duci personal cu masina la ei ,si sa -i intrebi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi tip de rugina si la mine, exact unde a fost o mica indoitura ''reparata'' in service. Si a mai ruginit la pragul din stanga, imediat langa aripa. Aici e ceva mai ciudat, dar nu i-am dat prea multa importanta. Pana la urma are 10 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi să nu-i dai importanță că doar manualul de utilizare scrie clar că defectele de vopsea sau coroziune se vor remedia în cel mai scurt timp posibil. Când te vei duce cu jumătate de element ruginit vei primi răspunsul pe care colegul halberstadt îl cunoaște deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am apelat la o reprezentanta VW sa-mi rezolve in garantie cateva "incretiri" ale vopselei de sub capota cauzate de perforarea tablei din interior spre exterior. Raspunsul a fost incredibil. Am fost sfatuit sa ma adresez cu incredere vanzatorului (WALON France SAS).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!