Jump to content

DIY - Reparatie releu semnalizare Leon/G4/O1 etc


toni
 Share

Postare recomandată

Acest tutorial se adreseaza in principal posesorilor de Leon/Golf4/Octavia 1 care au/avut probleme cu releele de semnalizare defecte. Din cate am vazut si cele de Passat B5 ar fi la fel, dar trebuie verificat.

La generatiile mai noi tind sa cred ca au schimbat design-ul.

 

Pentru repararea lui este nevoie de:

- releu 10A/14V de dimensiuni reduse

- surubelnita mica dreapta

- ciocan de lipit

- pompa fludor/ tresa cupru

 

Releul a fost ales dupa tensiunea nominala de 14V si calculat pentru o putere P = 21W x 4 (semnalizari fata+spate) + 5W x 2 (semnalizari laterale de pe aripa) = 94W => un curent de 7A sau chiar 8 cu motorul oprit. Am ales unul de 10A pentru a fi acoperitor.

Dimensiunile aproximative ale releului original sunt: inaltime 17.2mm, latime 13mm, lungime 14.5mm.

Cel cumparat de mine are carcasa si are 1-2mm in plus. Am preferat sa pastrez carcasa in speranta ca va ajuta la oprirea oxidarii contactelor.

El a fost cumparat de aici. Foaia de catalog o gasiti aici

 

 

Asadar, totul incepe prin extragerea releului defect din bord. In functie de masina, s-a putea sa fie nevoie intai de scoatea radioului pentru a putea imping releul din spate.

 

Cu el dat jos de pe masina se incepe desfacerea lui. Prima oara se desfac cele 4 cleme (2 pe o parte, 2 pe cealalta parte) care tin carcasa exterioara:

 

blinker_relay_01.jpg

 

Apoi se trece la dezlipirea lamelelor care duc la cablajul masinii.

 

blinker_relay_02.jpg

 

Sunt 2 lamele pe o parte a "releului" si 3 lamele pe cealalta parte. Dupa dezlipirea lor completa (eu prefer sa folosesc tresa de cupru pentru a inlatura tot cositorul), se desfac cele 4 cleme (2 pe o parte si 2 pe cealalta) care tin ansamblul electronic (carcasa alba) de partea mecanica.

 

Dupa ce se scoate ansamblul electronic din carcasa mare, se dezlipesc firele si rezistenta pentru LED. Sunt 3 lipituri care trebuie desfacute, una este rezistenta si inca 2 fire. Pentru a va usura munca puteti impinge putin placa stanga/drepta incat sa incapa ciocanul de lipit pe lipituri fara sa ardeti carcasa.

 

blinker_relay_03.jpg

 

Cu placa scoasa, se poate trece la dezlipirea releului efectiv.

 

blinker_relay_04.jpg

 

Urmeaza montarea noului releu in locul celui defect. In functie de configuratia si dimensiunile noului releu este posibil sa fie nevoie de ceva ajustari. Releul folosit de mine are 2 contacte, deci un pin in plus pe care am fost nevoit sa-l rup. I-am lipit o bucata de banda izolatoare pe acel pin pentru a evit orice contact cu placa

 

blinker_relay_05.jpg

 

De asemenea, releul gasit de mine are si carcasa si este cu 1-1.5mm mai inalt decat cel original (care nu are carcasa), asa ca am fost nevoie sa-l polizez incat sa intre in carcasa de plastic alb.

 

blinker_relay_06.jpg

 

Tot datorita dimensiunilor putin mai mari am fost nevoit sa mut una din gaurile pentru firele LED-ului cu 1mm si sa lungesc putin firul (acest releu este de pe o Skoda Octavia 1, la cel de pe Leon nu a fost nevoie de acest artificiu)

 

blinker_relay_07.jpg

 

Dupa montarea releului, se lipeste rezistenta si firele pentru LED

 

blinker_relay_08.jpg

 

Restul asamblarii se face in ordine inversa desfacerii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Foarte bine facut DYI, dar nu ma pot abtine sa nu intreb cati bani se economisesc cu artificiul asta. Practic ai inlocuit un releu cu altul, pastrand carcasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... aici e vorba de pasiune.

 

Releul, OEM - nou - costa 180 lei. AM - banuiesc ca undeva pe la 70 lei...

 

Felicitari - foarte frumos realizat DIY-ul.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Si eu am releul reparat de vreo 2 ani. Nu a trebuit sa schimb nimic in el, doar am mai incordat ceva table prin el si am zgariat puternic contactele oxidate in decursul anilor. Sunt sigur ca un releu original bine reparat este mai durabil decat unul AM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine facut DYI, dar nu ma pot abtine sa nu intreb cati bani se economisesc cu artificiul asta. Practic ai inlocuit un releu cu altul, pastrand carcasa.

Pai daca releul original ( ca ansamblu) nou costa 180 lei si releul inlocuit costa in jurul a 10 -20 lei diferenta de 160 lei i-a ramas omului in buzunar.As zice ca e forte bine. Iar la inlocuire nu a pastrat doar carcasa ci si PCB-ul cu circuitul de temporizare.

 

Foarte bun DIY-ul.

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru aprecieri! :)

 

Foarte bine facut DYI, dar nu ma pot abtine sa nu intreb cati bani se economisesc cu artificiul asta. Practic ai inlocuit un releu cu altul, pastrand carcasa.

 

Am preferat sa pastrez toata mecanica si electronica OEM si sa inlocuiesc releul cu unul dimensionat corect decat sa iau vreun AM facut mai prost si cu piese indoielnice. La asta OEM stiu macar ca are piese de calitate in (chip Telefunken, componente pasive mai ok) pe cand la cel AM nu prea stii ce este inauntru. Avand in vedere ca il ultimul timp calitatea a scazut, ma cam feresc de AM.

 

 

   Si eu am releul reparat de vreo 2 ani. Nu a trebuit sa schimb nimic in el, doar am mai incordat ceva table prin el si am zgariat puternic contactele oxidate in decursul anilor. Sunt sigur ca un releu original bine reparat este mai durabil decat unul AM.

Al meu a tinut vreo 6 ani dupa o reparatie cum spui tu :) Dar depinde de cat de uzate sunt contactele, la altele a tinut foarte putin, dupa ce s-au curatat contactele s-au oxidat si mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, nu sariti pe mine :D Nu credeam ca un amarat de releu costa 40 EUR...

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa inlocuire tzacanitul este mai finutz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt DIY, la pretul de 3.14 lei + tva + transport tot sa-ti repari singur releul.

 

Daca nu ma insel acest releu se afla in butonul de avarii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in butonul de avarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa inlocuire tzacanitul este mai finutz?

Este... diferit :) . Eu as zice ca este putin mai ascutit sunetul; s-ar putea caracteriza si ca fiind mai finut :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
carceacristian

Salutare,

 

Asadar,am cumparat un releu de pe site-ul de respectiv si am incercat sa il schimb.Din pacate,din cauza cunostiintelor mele,putine la electronice,am stricat placa electronica.Faza e ca nu aveam cum sa incalzesc simultan cate 3 sau 2 pini,cand incercam sa scot placa aia.Pe o parte are 2 pini(acolo mai e cum e),si pe cealalta parte are 3 pini.Pe partea unde are 3 pini,nu stiu cum a facut toni ,insa eu incalzeam cu letconu cate un pin si in timpu,cand incalzeam pinu,tineam apasat cu o surubelnita.Rand pe rand,asa le-am facut la toate,pana cand am stricat placa(unde intra pinii in placa,unt niste placute mici conectoare la pini.Placutele alea mici s-au rupt.E cam greu sa explic,imi pare rau ca nu i-am facut poze.

Noroc ca mai am un buton complet cu releu,care functioneaza relativ ok:)).

Cu alte cuvinte,am vrut sa va zic ca nu e pentru toti,electronica...deci aveti grija:)).Cred ca imi trebuia tresa,nu?....

 

Mii de multumiri pentru,DIY...

Cine e din Constanta pot sa ii dau un releu din asta cumparat de pe internet gratuit.Eu mi-am luat 3 bucati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit o pompa de fludor pentru a lua grosul

 

soldersucker.jpg

 

si apoi am curatat cu tresa pana cand pinii erau liberi

 

solderwick.jpg

 

SolderWicking-1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut,

 

Eu am avut decat un amarat de pistol din ala de fludor,tip "creion".De aia mi s-a intampalt ce mi s-a intamplat.

N-am stiut pana acum de tresa din asta,sau pompa de fludor.

Trebuie sa mai ma perfectionez si eu...

 

Oricum...mii de multumiri.....

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

   Salutare,

 

     Spusesem mai sus,ca am stricat placa electronica de la un buton de avarie,din cauza ca nu aveam tresa si pompa fludor.Pana la coada si la al doilea buton original  SH,cumparat de mine,releul original si-a dat duhul.

     Asa ca,am dat fuga am cumparat si tresa si pompa pentru fludor si am zis inlocuiesc releul original,cu cel pe care l-am cumparat de unde a zis toni.

     Am trecut l-a inlocuit releul insa cu unul de 20A(pentru ca asa mi-au dat ce-i de pe site,probabil nu aveau pe stoc de 10A),insa nu a fost nici o problema din pct. asta de vedere.In rest ce sa zic,mi-a luat vreo 3-4h(poate unii o sa rada dar nu sunt prea indemantic).A trebuit sa curat si pinii aia care gliseaza,i-am pilit umpic si pe urma am pus niste vaselina pe iei(sa nu oxideze),dupa care i-am indreptat umpic sa faca contact cum trebuie.Vad ca functioneaza destul de bine.

     Sincer nu recomand,celor care nu au catusi de putina indemanare si bineinteles scule.Eu dupa cum am zis am stricat placa electronica unde sta releu,la primu buton,neavand toate sculele necesare.

 

Multumesc toni,pentru DIY

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!