Clasament

  1. EEXCALADE

    EEXCALADE

    Membru Level 2


    • Puncte

      657

    • Număr postări

      4.740


  2. 75NOR

    75NOR

    Echipa Moderatorilor Juniori


    • Puncte

      623

    • Număr postări

      2.355


  3. F l o r i n

    F l o r i n

    Membri Seniori


    • Puncte

      377

    • Număr postări

      35.112


  4. The_Ego

    The_Ego

    Membru Level 2


    • Puncte

      352

    • Număr postări

      4.719



Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 27.04.2016 în toate secţiunile

  1. 14 points
    aha ... nu am citit intre timp ce a mai postat daca mai asteapta cateva luni , la cum ii creste bugetul , poate sa ia orice
  2. 13 points
    Cum poti sa lasi la o parte pretul? "Hmm..sa dau 40k pe o masina sau 90k..hmm..ma mai gandesc" Eu as lua un Bentley Beytaga sau cel putin un SQ7, dar a sunat telefonul si m-am trezit.
  3. 12 points
    Din pacate favoritismul pro-vag e in floare pe acest topic. Unii pur si simplu se pare ca nu pot accepta ca mai exista si alti producatori care pot face masini bune inafara de nemti. Va deranjeaza atat de tare ca 3008-ul nu are 4x4 dar unii nici macar nu realizati cat de putin folositi in viata de zi cu zi tractiunea integrala. Zicea cineva mai sus ca faptul ca are cutie automata cu convertizor si nu cu dublu ambreiaj o face sa para ieftina... pai atunci nu va mai uitati nici la mercedes cu al lor 7/9g-tronic, nici la bmw si nici la alti producatori care folosesc cutia zf-8 (pe care toata lumea o lauda) pentru ca nu sunt premium, alegem vag in continuare cu al lor minunat dsg7 de pe motoarele mici ca e premium, si la feeling si la reparatii. In familia mea detinem un peugeot 307 si masina din semnatura. 307-ele din 2005 si pana acum nu a avut atatea probleme si bani bagati in reparatii ca beetle-ul in 4 ani, si ma refer la orice tip de problema: mecanica, electrica sau de tinichigerie. Un prieten are un peugeot 2008, luat de nou (cam 18.000 euro) in 2013, si fara 4x4 merge si la munte si peste tot fara probleme. Sa nu mai zic ca singurele lui vizite la reprezentanta de cand a cumparat masina au fost STRICT pentru revizii (presupun ca faptul ca cineva i-a zgariat masina in parcare nu o punem ca problema de producator). Tot ce va spun nu sunt inventii pentru ca mi-a fost coleg de camera 2 ani de zile si coleg inca din generala deci am mers destul de mult cu el cu masina. Probabil unele persoane se vor simti ofensate de cele spuse de mine, dar trebuie sa fim realisti si sa facem comparatii corecte. Precum colegul @vdragos care compara 1.2 puretech de 130 de cai cu 1.4 tsi de 150 de cai, nu cu cel de 125 cum ar fi corect...
  4. 12 points
    Si cum am zis aici vinerea trecuta, masina a ajuns ieri la dealer, cel mai probabil o ridic azi. 3 Luni, Samoa Orange, 2.0 dsg 190cp si cu ceva bife acolo la optionale - in cazul meu, mai mult decat decent, rabdare tuturor Preview mic, voi reveni cand imi va permite timpul in aria dedicata cu cateva poze si o prezentare ...ca sa fie
  5. 11 points
    Am luat leonul alb de la Avia postat mai sus de un coleg, ms pt anunt, nu are încălzire în scaune în rest are tot ce voiam. O sa i fac un jurnal după ce ma obișnuiesc cu el. Ms tuturor pt ajutor.
  6. 10 points
    Primele impresii de proprietar: Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP AT6 Sparkling Silver. Scuzati incoerenta , include comparatii cu Passatul actual. Directia mai precisa si mai nervoasa, cica au mutat asistarea (motorasul) de pe coloana de directie direct pe caseta; vizibilitatea f. buna, in special pe luneta nu ma asteptam la o vedere atat de OK; insonorizare f. buna, desi producatorul spune ca a insonorizat cabina, nu compartimentul motor, nici cu geamul deschis nu auzi mare lucru; pleaca glont de pe loc din compresie, inainte sau marsarier, zici ca pleaca din block start; pentru oras e f. agila, cand i-am dat putina talpa totusi se simte ca trebuie sa se tureze; trecand de la DSG la AT6, nu stiu cum merge treaba, daca retrogradeaza tot 2 trepte ? nu am indicator de viteze si sunt usor confuz. Inca nu am avut drum lung. Parca am sesizat niste lag-uri la cutie in cateva momente prin oras, dar nimic deranjant. Tinuta pe sosea impecabila (eu merg destul de sport in oras), o simt ca o berlina practic, desi cred ca aproape incap sub masina... Stiti sentimentul ala de autobuz cand conduci diverse SUV-uri, cand simti ca masina nu e atat de "adunata" ? Ei, aici e diminuat la minim as zice. Suspensiile f. confortabile, desi e pe jante de 19 cu 2.4 in anvelope. Interiorul f. incapator, comod si modern (as spune cu tenta de lux, dar totusi bugetul si clasa masinii nu ma lasa, aici vorbesc cu oameni avizati...), am bagat 5 oameni normali si fiecare era incantat de spatiu. locuri de depozitare clar mai putine Pielea perforata aspectuoasa, aderenta (vorbesc de sezut, in curbe). Foarte bine izolat, tine caldura pe noptile astea reci. Inca o data, sunt incantat de vizibilitate pe toate partile. Ah, designul... botul ala blamat nu ma deranjeaza cu nimic, in realitate masina e f. misto chiar si din fata, dar in poze recunosc ca apare botul ala ca o broasca uneori, ceva gen camera nu o iubeste Am in parcare un Mitsu ASX de cativa ani, pe langa ala e clar mai inalta si mai WOW. Am avut un soc mediu cand am luat-o, de la test mi se atenuase impresia de SUV si parca asteptam ceva mai modest, dar face impresie. Culoarea... stiu ca e comuna... dar nu as alege altceva ca sa pun in evidenta contrastele (grila neagra, farurile rosii etc). La minusuri inca nu dau nimic, ma deranjeaza niste fleacuri dar vreau sa fiu sigur ca inteleg comenzile si butoanele.
  7. 10 points
    Mda... Hai sa-i zicem Ziua Zero. A venit pe Laxermax pe "raftul" de sus, a doua in rand Am fost de fata la descarcat. (fac parte din acea categorie de clienti "cu nevoi speciale", din fericire baietii de la dealer sunt "de zahar". Sau, poate s-au obisnuit cu piticii mei ) Ma asteapta cuminte inca putine zile. Joi seara o ridic, vineri plec la un drum de rodaj de 1,500km. Revin cu topic dedicat la "Masina mea" Sa mai zic ca nu mai am stare ?
  8. 10 points
    Boon, hai ca a venit si momentul ala... Azi am platit avansul pentru: Superb 3 Style 220 TSI DSG Optionale (fata de standardul Style) Cappuccino Bej Interior Alcantara Jante 19'' Sirius (235/40) Suspensie Sport Directie Progresiva Canton SunSet Parbriz incalzit (pentru ca vine cu IR reflective coating) Volan cu padele Parking Assistant DAB Prezoane antifurt Me - happy Am configurat-o dupa sufletul si poftele mele , asa ca nu are sens sa dezbatem de ce nu am pus aia sau aia... Am configurat-o la blind, fara TD cu asa ceva, in ideea in care suspensia sport si directia progresiva, complimentate de jantele 19'' ar trebui sa-i dea tinuta de drum pe care o caut, iar motorul...e razbunarea mea pentru anii in care mi-am dorit un Golf 5 GTi si nu mi l-am putut permite. Now...we wait. O sa fie o iarna luuuuunga, dar primavara va fi superb-a
  9. 9 points
    @the_andy16 Poate acum 2-3 ani era raportul mentionat. Acum raportul s-a transformat in viol la adresa bugetului familiei.
  10. 9 points
    Intram in offtopic si flame. Trei lucruri vreau sa precizez dupa care ma retrag de pe acest topic (nu vreau sa plictisesc lumea cu propriile convingeri): Nu incerc sa conving pe nimeni sa-si ia nimic, fiecare este stapan pe propriile dorinte si "inca" suntem liberi sa ne cheltuim banii asa cum credem de cuviinta. Acesta este un forum si eu mi-am formulat o opinie aducand argumentele de mai sus. Pot sa fiu de acord cu alta parere pe o discutie constructiva, sunt deschis sa mi se spuna ca gresesc atata timp cat sunt convins prin argumente, dar nu accept caterinca de 2 bani si refuz sa continui astfel de discutii. Nu e nici o problema sa detii masini de 75 CP (mai ales ca au in jur de 1000kg), am condus mult o Fabie 1.2TDI 75CP si nu a fost nevoie de mai mult, dar in Olanda, unde am mers doar in oras si pe autostrada, unde nu ai nevoie de mai multa putere sa ajungi la viteza de croaziera (max 120km/h ca acolo iti furi amenzi grase). Personal nu as lua masina asta pentru Romania decat daca as merge preponderent in oras, dar repet, fiecare e liber sa aibe o alta parere si sa faca ce doreste (suntem inca liberi si putem sa circulam in fiecare weekend chiar daca avem numar de inmatriculare impar). La acesti bani (27.200 euro) care nu sunt putini, gasesti foarte multe optiuni pentru masini suficient de spatioase, sigure si performante care sa te ajute sa termini o depasire intr-un timp cat mai scurt. Fiecare secunda petrecuta mergand in paralel cu masina pe care o depasesti se traduce in expunere suplimentara la incidente neprevazute (nu ma refer doar la masinile de pe contra sens, poate fi vorba de un pieton, o bicicleta, o groapa pe care nu ai vazut-o etc).
  11. 9 points
    Mhm, este off topic in opinia unora faptul ca nu suntem multumiti de aburelile dealerilor ca o scumpesc din cauza inflatiei nu? Ba chiar are legatura stricta cu O3 FL, nu vorbeam de bursa gogosarilor din Plovdiv. De aia se sterg posturi, democratie frate. Ca si cu scumpitul Octaviei (faptul ca am remarcat ceva, a deranjat pe unii, fara niciun interes, bineinteles) Dpmdv, e si mai hidoasa fara Leduri, are triunghiul ala de semnalizare ascuns intr-un trapez invers.
  12. 9 points
    Personal, oricât de multe si de bune si de extraordinare ar fi dotările masinii, nu pot sa trec peste "botul" ala...
  13. 8 points
    Poate sunt putin off-topic dar in opinia mea conceptul de "marca premium" este inteles putin gresit din ce vad. O masina premium nu consider ca trebuie obligatoriu in echiparea de baza sa-ti ofere mai multe dotari (sau un "minim" - valoare subiectiva evident! - de dotari) decat una "de volum" pentru a fi considerata "premium" sau pentru "a-si merita banii". Ceea ce inteleg eu prin "premium" este in primul rand varietatea de optiuni care iti este pusa la dispozitie. Si aici nu ma refer la numarul de gadgeturi sau sisteme de asistenta sau dotari, ci la posibilitatea de a alege dintr-o paleta cat mai variata pentru aceeasi dotare optionala. De exemplu, optiuni cat mai variate de culoare, inclusiv culori non-standard, optiuni cat mai variate de modele, culori si materiale pentru tapiterie, paleta cat mai variata de motorizari si sisteme de tractiune pentru acelasi model, etc. Cu alte cuvinte, o marca "premium" din punctul meu de vedere trebuie sa-ti permita sa-ti individualizezi masina cat mai mult. Evident ca atunci cand, in loc sa cumperi de la un furnizor un scaun in doua variante de tapiterie, il cumperi in cinci variante de tapiterie pe trei forme diferite de scaun, pretul va fi mai mare prin prisma volumului mai mic din fiecare tip de scaun si al complicatiilor de natura logistica. Iar aceste costuri se transmit direct cumparatorului pentru ca scopul producatorilor auto este sa faca profit, nu? Ca sa nu mai zic de faptul ca un producator "premium" vinde sensibil mai putine masini decat unul "de volum" dar anumite tipuri de costuri vor fi similare pentru cei doi producatori, doar ca ponderea lor in pretul final al masinii va fi mai mare la cel care produce mai putine masini. In fond si daca iti faci mobila din casa la comanda vei plati mai mult pentru ca e manufacturata "doar pentru tine" decat daca te duci sa o iei de pe raft de la IKEA, nu? Din acest motiv uneori nu inteleg de ce sunt comparate strict prin prisma pretului modele care se adreseaza unor categorii complet diferite de cumparatori. Exceptand Romania unde exista cumparatori doar ai marcii (cei care chiar cumpara acel "kel-line" pe care il tot vad in comparatia cu echiparile de top ale modelelor din acest versus), in orice tara "cu apa calda" - unde de altfel sunt si pietele care prezinta cu adevarat interes pentru acesti producatori - marcile premium sunt cumparate doar de la nivelele medii de echipare in sus, nicidecum in echipari de baza, tocmai pentru a le putea individualiza cat mai mult. Iar acolo pretul final este sensibil mai mare decat pretul pentru modelul de baza, moment in care acesta comparatie nu isi mai are rostul. Din acest motiv nu poti compara un Ateca complet dotat cu un Q3 in echiparea de baza. Pentru ca un cumparator pentru Q3 nu-l va lua in echiparea de baza, ci il va individualiza dupa placul lui si in limita bugetului pe care il are. Si sunt sanse foarte mari nici sa nu considere Ateca o alternativa, chiar daca nu va avea acelasi numar de dotari. In fond, pentru marea majoritate achizitia unei masini (atunci cand nu vorbim de achizitii de flota unde factorul pret primeaza) este o decizie extrem de subiectiva si din acest motiv nu exista "raspunsul corect universal valabil". My 2c...
  14. 8 points
    Esti un tip foarte colorat dl KRAKEN, in fiecare luna deschiz cate un subiect din asta TABU si de abia astept sa apari, e ca un abonament la ziar. ESti un tip foarte dificil din moment ce apari cu tot felul de situatii care mai de care. Parerea mea, mai rareste din activitati, ca se pare ca nu te descurci cu atatea din moment ce ai nevoie de sfaturi pe forum.
  15. 8 points
    pentru cei care au votat masina verde si si pentru toti care blocheaza intersectiile de acest gen : cand merg semafoarele , nu se iau in calcul niciodata semnele de prioritate si cedeaza in rest , oricine a intrat intr-o intersectie cu semafoare functionale si nu merge drept inainte , cedeaza trecerea - daca o ia la stanga , masinilor de pe sens opus , daca o ia la dreapta , pietonilor sunt reguli elementare ps : niciun politist nu iti da tie prioritate in fata ambulantei cu semnale pornite , intr-o intersectie
  16. 8 points
    Mai oameni buni, 50.000 € e un apartament in orasul meu, la care o familie cu un venit mediu face rate o viata. Daca colegul nostru si-a permis sa cumpere asemenea masina, va dati seama ca perceptiile noastre despre viata, masini si toate cele sunt f diferite, nu merita continuarea disputelor in offtopic. Sa fiti sanatosi,
  17. 7 points
    Comparatiile pe toata plaja de modele si strict din punct de vedere al pretului este apanajul societatii noastre. Nu se incepe de la necesitati, ci de la ce Audi/BMW/MB etc pot sa iau de banii x. Mai sanatos ar fi: Am nevoie de spatiu? Ma uit la Kodiak. Primeaza design-ul? Atunci Ateca. Vreau un interior ceva mai placut? Tiguan. Asta fiind strict un exemplu. Ideea este ce te-ar interesa la o masina, ce dotari sa aiba, ce motor si apoi bugetul ajunge sa plafoneze dorintele si orienteaza spre un model/marca. Nu e sanatosa nici captivitatea intr-o anumita marca si cu siguranta nici mentalitatea romanului care nu gandeste rational deloc. 40.000 euro munciti ar trebui gestionati rational la achizitia unei masini. O Skoda daca indeplineste criteriile A,B,C,D si e in buget, atunci e masina potrivita. La acelasi pret daca Audi indeplineste doar A,B inseamna ca apare compromis. De ce sa sacrific nevoile, motorul doar pentru a avea ceva mai prestigios pe capota? Asta e gandirea mea. Evident ca daca criteriile sunt indeplinite de ambele si sunt in buget, normal devine favorita marca mai bine cotata. E logic. La o masina noua, imediat dupa achizitie sa apara nemultumiri de genul lipsa unor dotari, dorinta de alt motor, transmisie inseamna ca decizia achizitiei a fost proasta sau a fost luata pe niste considerente exclusiv subiective.
  18. 7 points
    Saracii...majoritatea sufera de insomnii, sunt piele si os, si-au pierdut pofta de mancare, familii destramate din cauza jobului (sotiile si copilasii nu au mai suportat viata langa un asemenea specimen). Dar vezi tu, au si ei rostul lor pe lumea asta, altfel cine ar mai cumpara bijuteriile pe care le au ei la vanzare. Cata vreme exista creduli, si mai ales oameni comozi si indiferenti vor exista si ei din pacate.
  19. 7 points
    Sunt curios si eu sa vad configuratia ta cu 'strict necesar' la 37k. Cred ca toata lumea are un 'strict necesar' foarte diferit Personal inca imi place sa mestec in ciaun si primul lucru bifat este cutie manuala si apoi, sa zicem, 4x4, de care majoritatea suntem constienti ca nu`l vom folosi cu adevarat decat de foarte putine ori, dar e un asset bun acolo.. vorba romanului... 'lasa sa fie'. Si nu as vrea sa incepem iar discutiile despre sistemele 4x4 de pe masinile astea de oras, in comparatie cu adevaratele 4x4 offroad si tot asa mai departe....Daca va uitati putin pe vanzarile masinilor de import, ponderea benzina/motorina a inceput sa se incline catre benzina dar, recunosc, sunt putin sceptic ca un motor de 1.4 este corespunzator unui SUV de proportiile Kodiaq, in care, teoretic, pot calatori 2 familii cu cate 1 copil fiecare. Daca ai 1-2 copii si sotiei inca ii place sa plece cu casa dupa ea, cu siguranta vei fi multumit de spatiu, ca doar nu te-ai orienta catre Kodiaq pentru a`l folosi 90% singur si fara niciun bagaj? Hmmmm.... Asa ca ori te duci spre diesel, cu un cuplu mai decent, ori urci cilindreea la benzina pentru niste cai putere in plus. Nu trebuie sa fiti de acord cu mine, imi exprim parerea pur personala. Apoi, fiecare isi adauga optiuni care lui i se pare absolut necesare. Trebuie luat in considerare ca acestea variaza si in functie de unde locuieste omul. Daca stai la bloc si ai loc de parcare subteran, ce sa faci cu parbriz incalzit sau incalzire stationara? La fel si daca stai la casa si ai loc pentru un garaj decent, incalzit. Sunt 'mofturi' unele din ele, pe care ti le doresti, nu neaparat ca iti trebuie. Sunt de asemenea 2 feluri de oameni, cei care s-au obisnuit cu telefonul conectat la HU si mirroring/Android Auto, si cei care isi doresc neaparat navigatie. Toti au argumente bine sustinute. Sau cum zicea @kthor mai sus, pentru el era esential ACC, in timp ce pentru altii nu conteaza deloc pt ca nici nu au autostrazi pe langa ei sau rar ies din tara cu masina. Nu mi se pare corect sa ne plangem de preturile acestei masini dupa ce din start configuram motorul cel mai scump, cutia cea mai scumpa, interior piele/alcantara, navigatii, ACC, KESSY, asistent la parcare, scaune electrice si cu memorie (desi multi sunt singurii soferi pe acea masina) trapa panoramica si alte elemente care clar fac masina mai scumpa. Si apoi ne miram de ce e 38-40k....
  20. 7 points
    nu tu cautai 4x4 cu garda mare la sol ptr ca iesi des in natura ? si nu tot tu mergeai preponderent extraurban ? si asta nici acum 2 luni ? eu sincer nu te inteleg , ai trecut prin toate tipurile de masini , nu se poate sa nu stii ce vrei cat de cat Salut, pana la jumatatea lui 2017 mi-am pus in plan sa-mi schimb masina. Am nevoie de o masina cu garda la sol de minim 17 cm (preferabil mai mult) un portbagaj putin mai mare decat cel al golfului 5, 4x4 daca se poate, in rest dotari de bun simt. Nu am nevoie de dotari de top pt ca am alte prioritati si nu sunt dispus sa blochez o suma mare de bani in masina, mai ales pt ce va fi folosita ar fi jenant din partea mea, sa-mi iau masina scumpa si sa o bag la sonda. buget: 9000E maxim. motorizare: 1000-2000cmc , preferabil diesel, insa accept si benzina. cutie: manuala. va fi folosita preponderent extraurban: 17000km extraurban si 2000km in oras/an. nr de persoane care vor fi in masina: 1 persoana 50% din timp, a2a persoana restul timpului. Masina o sa fie folosita preponderent pt drumuri lungi pe asfalt, in tara si afara, si o sa mergem des la munte/camping deci o sa ies uneori e drumuri cu pietre/noroi de 5cm maxim, nici vorba de off-road, nu caut o masina de offroad ci un crossover pe care sa-l conduc extraurban. Optional poate ii pun un roof tent, sau in turul europei sa pot dormi in spate (asta de 1-2 ori pe an), asta aca sunt prins in salbaticie fara sa pot gasi cazare.
  21. 7 points
  22. 7 points
    salutari tuturor ! Sunt printre cei care din imprudenta,necercetare amanuntita am facut update-ul la insistentele unui angajat vw!!! Insa din fericire (datorita colegului EEXCALADE-Catalin-un om cu o educatie ,deontologie si etica profesionala aparte ,cariua ii multumesc din nou pe aceasta cale ca m-a consiliat si sfatuit ) am reusit sa revin la softul anterior ,recastigandu-mi masina dealtadata care mergea ceas ! Ptr tipul de motor care il detin pe masina ,update-ul facut este dezastruos(eram hotarat sa vand masina ) - puere scazuta ,gatuita intre 1500-2000 ture,consum marit,regenerari din aproapre 200 in 200 km( monitorizat atent in 1000 si ceva de km indiferent ca au fost extern sau intern,zgomot mare la rece al injectoarelor ca de lant plus ca uleiul ca niciodata s-a consumat,ars probabil din cauza regenerarilor dese (de cand am masina niciodata nu a consumat ulei pana la update). Am reusit sa fac revenire la softul initial prin desfacere ecu si masina merge impecabil!!! regenerari in oras la 550-600-sper sa nu exagerez insa de la ultima am acum 550 km facuti 70% urban si restul extra ! Deci daca puteti evita update-ul e cea mai buna solutie! Asta este experienta mea pe tipul de motor CBDC 81kw ! pe celelalte nu ma pronunt! O experienta total dezamagitoare! Imi cunosc foarte bine masina , sunt o persoana meticuloasa ! iar cele mentionate au fost constatate cu mare atentie ! Multumesc !
  23. 7 points
    Orice interior ar avea KIA Ceed, nu cred ca poti compara o masina noua cu una care are 197.000 KM. damn..
  24. 7 points
    No offence dar SUV-ul mentionat de tine nu il recomand in Romania noastra fara autostrazi. Are o performanta periculoasa pentru DN-urile noastre ( 0-100km/h in 12.3 sec si probabil cand faci o depasire 80-120km/h iti trebuie multa cale libera in fata). Pur si simplu 192Nm sunt prea putini pentru o caroserie de 1700kg. Nu mai vorbesc de consum. Totusi daca se circula preponderent in oras performanta nu mai devine o problema.
  25. 7 points
    pai la 2km parca as merge pe jos... economisesti bani si faci si conditie fizica. Scuze de offtopic
  26. 7 points
    GTI are alta imagine de marca fata de un 1.5, 1.8 sau 2.0.. Cine e fixat pe un GTI nu ar lua 1.8 sau altceva..
  27. 7 points
    Defapt asta e problema. Ai dat 45-50 mii euro pe un 520D si acum apar multe masini asemanatoare la 17-18 mii euro si incerci sa te convingi ca alegerea ta a fost cea mai buna si toate masinile second sunt niste ghene. Alegerea ta a fost buna pentru ca ai avut bani de masina noua insa si masina second este o alegere buna daca vorbim de o masina intretinuta corect si nu e cu mult mai jos gata de masina ta chiar daca cea second are 200 mii km. Tu ai avut garantia unei masini noi si ai fost dispus sa platesti pentru asta, altii ori nu au ori prefera sa dea o treime din pret si sa renunte la garantia unei masini noi. La 12 mi euro poti lua un seria 3 sau A4 in stare buna care cu putine investitii ulterioare ajunge in stare excelenta asa ca atunci cand le spui ghene se vede doza de rautate.
  28. 6 points
    Primesc telefoane de la diversi indivizi si primele intrebari standard tin sa cred : 1. Cum merge motorul? 2. Cum schimba cutia? Mai fratilor ce este in capul vostru? Ultimul auziti intrebare - "are suspensie cu perne aer?" sau "cutia este DSG 2" ( deducea doar ca am schimbat nuca schimbatorului ) intreb daca a mai avut vw - si sa eschivat cu "am avut alte masini" Cum sa nu fie pacaliti de samsarii nostrii? Eu inainte sa imi cumpar masina am pierdut nopti intregi pe forumuri / sau am sacait prieteni cu tot felul de intrebari sau am mers cu masini care aveau optiuni apropiate celor care le doream eu. Dupa vreo 20 de masini verificate ( passat cc si skoda superb ) bineinteles cu sute de mii de km dati inapoi si samsari gen "merge bine bossulica - nu bate nu troncane" si cand l-am luat tare la intrebari sau la sigur am primit raspunsuri "haide frate ma lesi la banii astia vrei si kilometrii reali" m-am dus frumos in Germania si am avut 3 masini salvate pe care le-am vazut si condus. Si ce crezi - dupa toate verificarile sa intamplat neintamplata la nici 2/3000 km span in instalatie ( reparatie de 2/2500 Euro numai cu piese originale ) Nu a fost usor ca deh ca tot romanul - ne aruncam la bani si masini care nu ni le permitem. Este ca o ruleta ruseasca - unii au bulan si nu se strica nimic / altii baga bani in ele si aici nu ma refer la tuning sau retrofit`uri. Mergeti si vedeti masina - puneti in balanta bune si rele. La samsari sunt toate COSMETIZATE ( interior / exterior / motor ( aici un baiat care a venit si a vazut masina mi-a spus de ce nu am spalat motorul? Ca toate masinile ce le-a vazut in targ sunt cu motoarele spalate. Bineinteles ca au motoarele spalate - ca sa nu se vada eventuate urme de ulei ) Nu esti din acelas oras? Ai un prieten sa vada masina sigur - ce te costa? Cartea masinii se poate face foarte usor. Cereti VIN`ul masinii sau chiar prietenul sa faca o poza ( poti primi VIN'uri ale altor masini ) - verifcati masina la VW. TREZIREA !!!
  29. 6 points
    Am comandat și eu Kodiaqul, cu livrare in săptămâna 20-21 (deci in jur de 15 mai). M-am grăbit sa îl comand, sa îl am măcar la toamna, dar se pare ca problema cotei mici pentru România nu a fost chiar problema. Am reușit sa fac și DT weekendul acesta, și împărtășesc cu voi câteva impresii: spațiu mare pe locurile din rândul 2 (am testat cu scăunelul copilului care in Octavia3 făcea locul din dreapta fata incomod (încerc sa atașez și o poza); mașina este antifonata mai bine ca O3, calitate plastice mai buna; sistemul Canton este și el mai bun ca in O3, însă nu se compara cu HK de pe Mercedes, BMW (chiar și X1); ținuta de drum este buna, și nu am avut deloc la frânare senzația de mașina grea pe care am experimentat-o in ML sau Land Cruiser. As indrazni sa spun ca se comporta mai degrabă ca un break. Mașina testata era echipata cu DCC, poate și asta a contat. Referitor la preț/discount, eu am optat pentru 2.0TSI, cu tapiserie piele, trapa, nav amusden si alte câteva optionale mai ieftine. Preț final 35.5k euro, după un discount foarte mic, sub 1000 euro. Am sperat sa mai scot ceva la rabla dar e exclus cu noile condiții de CO2, și încă sper la un Bonus de la Porsche Leasing. Pretul e mai bun decât la KIA Sorento sau Hyunday Santa Fee. Alte concurente le-am exclus din start fie din cauza dimensiunilor mai mici, fie din cauza prețurilor mult mai mari.
  30. 6 points
    Eu unul nu pot sa am incredere deplina in testele in care Falken iasa mai bine decat Goodyear (ca sa dau un exemplu din testul precedent). Nu pentru ca ar fi Falken niste anvelope proaste, ci pentru ca ar insemna ca personalul de la Goodyear sa fie chiar incapabil (cu traditie si investitii mai mari au scos ceva mai prost si la pret mai mare). In plus de asta, nu prea exista teste facute de germani in care Continental sa nu iasa pe primul loc. Asta desi sunt destui utilizatori care atunci cand compara propria experienta cu Continental vs Goodyear ori cu Continental vs Michelin, spun ca au fost mai multumiti de Goodyear/Michelin decat de Continental (lucru imposibil de crezut daca te uiti la teste). Testele te ajuta mai mult in cazul in care modelul pe care-l doresti inregistreaza in mod constant rezultate mai slabe in toate testele, iar atunci te poti orienta catre altceva. Sunt foarte multe aspecte de luat in considerare ca sa testezi complet o anvelopa, nu doar rezultatele unui test superficial de franare in care nu sti cum au fost procurate anvelopele testate (ori ce au trimis producatorii la testare). Ca sa dau un exemplu, sunt anvelope care atunci cand sunt noi franeaza mai bine decat altele, dar cand sunt tocite pe jumatate franeaza mult mai prost decat alte anvelope aflate in aceiasi situatie (si pe care le bateau cand erau ambele noi). De obicei se recurg la mici tertipuri pentru a ridica unele dintre modelele testate. Daca modelul pe care ai pus ochii este in mod constant in fata (top 3, top 5 etc - depinde de tipul testului) in majoritatea testelor (nu chiar in toate), atunci este o garantie ca nu cumperi o porcărie si ca in realitate este pe la acelasi nivel cu restul anvelopelor de top. Daca un model anume ar fi cu mult mai bun decat toate restul, atunci ar castiga detasat absolut toate testele, iar restul nu s-ar mai cumpara. Ce am vrut sa spun de fapt in acest comentariu este ca rezultatele unui test te pot ajuta sa-ti faci o parere, dar nu inseamna ca sunt 100% conforme cu realitatea. Am scris cam mult pentru a expune o idee atat de simplista.
  31. 6 points
    In afara de culoare nu mai poti adauga nimic la Civic (mai sunt accesoriile de dealer: carlig, covorase, etc) pentru ca nivelurile de echipare sunt fixe. Si chiar si la culoare o sa renunti pentru ca in general la japs cumperi de pe stoc, ce are dealerul in curte. Sau poti face comanda si astepti multe luni, marti, miercuri. Asta este un lucru care nu imi place la japonezi. Dar sunt si sanse sa te pliezi pe un nivel de echipare. Oricum in echiparea de baza de 19.999 Euro pe 1 litru si 130 cai/magari la Hatchback primesti destule gadgeturi, cel putin la siguranta este aproape obsesiva lista: - pachet Sensing care contine: ACC cu low speed assit, Collision Mitigation activ la orice viteza, Lane Assist activ, frana de oras cu detectie pietonti, full-airbags, evident ESP, ASR, ABS. - diverse: hill assist, SS, clima dual-zone, scaune incalzite fata, jante 17 aliaj, cauciucuri 235/45 !! ( te dai pe curbe mai ceva ca Tempestini), cotiera spate, geamuri fumurii spate, light assist si pentru faza scurta-faza lunga, bluetooth, NAVI 7 inch, Android auto, Carplay, camera video spate. - si multe altele: frana de mana electrica cu auto-hold, geamuri electrice fata-spate, 8 boxe, volan piele si comenzi audio / telefon. Pare SF, dar am facut copy-paste din lista de preturi si dotari de la dealer. Pare SF #2, lista de dotari de pe piata Euro este mult mai bogata decat cea din America. Daca la Skoda adaugi aceste optionale, care nu sunt in standard nici macar pe Style, o sa te sperii cand vei sari de 4000 Euro. Pare SF #3, dar la aceleasi dotari Civic este semnificativ mai ieftin decat Octavia. Cel putin cu preturile de lansare. Nu stiu daca le vor pastra asa, dar am un feeling ca au tot interesul sa nu le schimbe. La ultimul nivel ai amortizoare adaptive fata spate si cu mod de soacra, piele, trapa, kessy, 10 boxe si 2 subwoofere, player audio inteligent - nu poti asculta manele, incarcare wireless telefon, incarcare gratuita pe viata pentru lanterna telefon, etc. Pare si mai SF ca in aceste conditii in continuare Honda NU ofera parbriz incalzit full la niciun nivel de echipare. Zici ca parbrizul incalzit este piatra Krypton pentru ei. Este doar cu degivrare in partea inferioara acolo unde sunt si stergatoarele. Si ma arde tastatura sa mai scriu cate ceva cu # dar se supara @ShadoWzZ
  32. 6 points
    Tu ai comportament de troll, indirect, prin felul in care expui probleme si le gasesti rezolvarile. Nu ai o gandire logica, din aproape in aproape ci sari de la o extreme la alta. Ca vorbeai de superb, acum o alternativa e acel golf (un om cu capul pe umeri pt amanarea de 1 an ramanea la masina veche - golf 4 in cazul tau) si nici nu ti-ai luat golful ca deja vorbesti de Tesla. DEfapt tu ce vrei? sfaturi nu ai sa mai primesti de pe forumul asta, ci o sa ti se raspunda cu aceasi moneda, adica cu troll. Sfatul meu, nu mai posta, altfel.
  33. 6 points
    "E o firma destul de mare, au minim 10 masini in parcarea subterana" . O firma care nu pune la dispozitia clientilor masinile pt test drive pe drumurile publice + o firma care face evaziune fiscala, facand contract VC intre prop neamt si cumparator. De evitat.
  34. 6 points
    @Flavyus sa inteleg ca bifezi tot ce poti bifa si vezi unde ajungi? Totusi care este bugetul? Ce iti doresti de la o masina? Pe mine m-ai pierdut incepand de la Ford e best-buy la 24k pana la am configurat ateca de 40k.... Ma retrag din discutie...
  35. 6 points
    Faptul ca setul de criterii importante pentru mine e diferit de ale tale, inseamna ca sunt doar subiective. Faptul ca intre criteriile mele se numara si "relatia cu service-ul" inseamna doar ca sunt trecut prin viata si am o suma de experiente. De aici si criteriile. Care, evident, sunt proprii si subiective. Logica mea se aplica in cazul meu, nu e aplicabila cazului tau, sau universal valabila. Daca 2 saptamani de zapada pe an inseamna ca e obligatoriu/musai si o conditie sine qva non detinerea unei masini 4x4, inseamna ca toti cei care nu au 4x4 ar trebui sa stea acasa. In fond scolile sunt inchise. Nu stiu ce a fost in capul unora - care culmea, locuiesc in locuri gen Predeal, Fundata sa-si cumpere masini 2x4. Eu zic sa nu ne lasam doborati de marketing si consumerism. In fond, inclusiv in tarile scandinave sunt o multime de masini 2x4, iar acolo e iarna serioasa. Sa nu ne panicam. Nu 4x4 este cel care te tine pe sosea si te duce acasa, este atentia la drum, conduita preventiva/anticipativa si un minim de skills-uri, majoritatea se pot dobandi, cu atentie si exercitiu. Si mai ales ne-statul pe telefon/sms/whatsup in timp ce conduci. Cine intra prea tare intr-o curba la fel va subvira si va ajunge in sant si cu 2x4 si cu 4x4, legile fizicii sunt aceleasi. Ca iarna e posibil sa intre unul in tine sa te faca praf - te va face la fel si cu 4x4 si cu 2x4. Cine-si face filme ca intr-o situatie din asta, face el un Scandinavian Flick si evita accidentul, scotand masina de-a latul cu ajutorul 4x4, e naiv. In caz de accident 99% din cei de pe sosea au singurul reflex sa franeze maxim, atat - daca au si reflexul asta. Mai bine investesti banii (de diferenta intre 2x4 pana la 4x4) intr-un curs de conducere defensiv - ala poate fi "life sustaining" Iar cand conditiile sunt cu adevarat dificile, cu sau fara 4x4 stai in coloana de masini, sau in troiene. Sau credeti ca aia pe care i-a aratat la TV ca erau inzapeziti si aveau HiLux/Navara/Touareg nu au incercat sa sustina "suprematia 4x4" si sa isi continue drumul ? Nu au putut, de asta erau acolo. La fel ca cei cu masini 2x4. Hai sa fim realisti, viata nu incepe si nu se termina cu 4x4. Da, e fain sa ai asa ceva pe masina, dar nu e "life sustaining device", e doar un "nice to have", la fel ca si Webasto, parbriz incalzit, scaune incalzite, etc. Se poate trece lejer iarna fara ele. Revenind OT, daca tot iti iei SUV - face sens sa fie 4x4. In fond, oricum e o masina "de ego", asa ca macar sa fie full banana, adica si 4x4. Dar asta nu inseamna implementarea unei leme gen "toata lumea ar trebui sa conduca SUV-uri, ca altfel nu plecam iarna de acasa."
  36. 6 points
    Am citit la pareri despre uleiuri de m-am plictisit. Si la vechiul Opel si la actualul VW. Discutile sfarsesc inevitabil in cifre, viscozitati, analize, TBN, cASTM , caca-maca, etc. In primul rand, toate valorile sunt date pt uleiuri noi , nu se stie ce se intampla dupa 5000 de km sau dupa 15 000 km cu fiecare ulei... (sunt unele analize parca pe blackstone , poti sa "trimiti uleiu' la analiza", ....bla, chiar sa nu ai altceva mai bun de facut ?) In al doilea rand , majoritatea dintre noi nu avem posibilitatea sa verificam ce scrie acolo si nici nu intelegem pe deplin ce inseamna toate numerele respective. Eu zic sa folositi un ulei cu caracteristici recomandate de fabricant , dintr-o sursa cat de cat sigura , ce preferati voi (Mobil , Valvoline, Castrol, Motul, etc) Daca chiar vreti sa tina motoru' 1000 de ani , eventual schimbati uleiul de 2 ori pe an (primavara si toamna , as zice eu) In cazul asta chiar cel mai slab din cele de mai sus, schimbat de 2 ori pe an, se va comporta mai bine decat cel mai bun care a fost schimat doar odata pe an. Orice motor modern, servisat corect (cu schimb la max 15000/1 an) duce lejer 200 - 250 000 km.
  37. 6 points
    Am incalecat pe o sa, si am spus povestea asa, eu m-am decis, voi plati avansul pentru urmatoare configuratie maine: Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 cp Culoare Samoa Orange - daca nu va fi delay de 28 de saptamani, altfel probabil Jungle Green Alarma cu control habitaclu si senzor de inclinare Connectivity Box (incarcare wireless telefon) Jante Aliaj Performane 18" 36/2 Mapcare Pachet asistenta sofer IV Adaptive Cruise Control High Beam Assist Lane Assist Traffic Jam Assist + Emergency Assit Traffic Sign Recofnition Pachet iarna Schaune Fata incalzite Sistem Spalare Faruri Duze Spalare parbriz incalzit Parbriz incalzit Parc assist Sistem parcare automata Senzori parcare fata/spate cu afisare Portbagaj actionat electric Kessy Pedala virtuala Roata de rezerva de dimensiuni reduse Sistem Navigatie Plus (cel normal nu face zoom in pe Intersectie, mi-a fost util si la Octavia precedenta) CD/DVD Bluetooth Full Link 10 GB Hard Sound System 10 difuzoare Sunroof panoramic Top view camera Interior Alcantara Maro - sau negru poate daca schimb culoarea De indata ce primesc confirmarea de la fabrica cu termenul de livrare voi reveni. Spor tuturor LE: @zorro00 intra in "Enjoy Xcellence" insa care l-am desfacut sa il combin cu Navi mare, nu tineam la el. le2: @Cristian ma astept la Martie
  38. 6 points
    #fieca O iau pur subiectiv in ordine cronologica VW Tiguan TD Tiguan din 3.10 orele 11:00 pana pe 4.10 dimineata. Varianta Highline, 2.0 tdi 150cp dsg, 4motion, high led, jante 18 -daca mai tin bine minte, trapa panoramica, area view camera, park assist, navi mare si altele care probabil nu le mai tin minte. Tiguan este o masina matura. Si cand ma refer la asta, pot puncta interiorul, imbinarea, izolarea, confortul. Insa oricat de mult ma atrage, personal, imi da cu virgula pe partea financiara. Pur subiectiv ma atrage atat exterior cat si interior, iar bordul digital care vine standard la highline ma unge pe suflet. Insa in acelasi timp, fiind o masina grea, cei 150cp, give or take, i-am simtit asemanator cu 105cp de pe masina actuala. - probabil veti spune ca sunt nebun, insa o spun subiectiv Are cea mai practica bancheta spate - se ajusteaza, ai masute, si dotarile continua si pe bancheta din spate, nu se opresc la cele 2 scaune din fata. Suspensia si-a facut treaba (nu avea DCC/adaptiva), este clar setata pe confort. Asta m-a si facut sa conduc lejereanu, si sa incerc acel drum scurt de "offroad" - adica un drum judetean spart...un drum judetean neasfaltat....nu am intrat paduri, pasuni etc - si a fost destul de placut, chiar si cu trapa panoramica avea izolare buna Insa te arde la dotari. Sunt un om cu multi pictici pe creieri, si in cazul meu, ca vorbind de 190cp , ca vorbind de 240cp bat 42k € dupa discounturi....No go Hyundai Tucson TD cu agent vanzari 12.10 orele 14:00-15:00 Varianta de top (nu stiu cum se numeste, nu stau acuma sa caut), interior bej piele, navi, motorizare 2.0 184cp, cutie automata, trapa panoramica, jante 19 etalon 45 Am ajuns acolo clar pornit ca nu imi va placea. Stiam exteriorul din trafic, este frumos. Stiam interiorul din poze si review-uri pe net, eram ferm convins ca ma va convinge ca nu este ceea ce imi trebuie. Ma asteptam sa vad foarte multe plasticuri (am detinut Suzuki Ignis 2006 si Mazda 3 2010). Nu a fost chiar asa. Marea majoritate a materialelor mi-au depasit asteptarile. Bancheta din spate - lasand la o parte ca nu gliseaza si lipsa masutelor - este cam la fel ca si la Tiguan. Se poate bifa incalzita, se poate ajusta spatarul - un confort clar sporit pentru cei din spate la drum lung. Portbagajul este incapator, vine destul de repede in liniile de dotare cu roata de rezerva de dimensiuni exacte ca si restul, inclusiv cu janta aliaj acelasi design. Au 5 ani garantie care se aplica inclusiv la cap bara, bucse etc in limita a 150k km daca tin bine minte. Masina este decent izolata - a fost o zi de rahat, ploaie, ceata - la viteze de pana la 90-110km/h a fost ok si motorizarea, este o masina setata pe confort clar. Nu m-am incumetat sa intru prea tare in viraje Agentul a fost foarte cumsecade, mi-a raspuns la toate intrebarile mele tampite, chiar a zambit cand mi-a vazut masina actuala, si mi-a facut oferta de BB, oferta pt masina de TD cat si oferta la comanda. Ah, si nu stiam, Tucson este asamblat in Cehia Am plecat de acolo un pic bulversat. Stiam si vroiam sa nu imi placa, si deja parca era o alternativa. Kia Sportage TD cu agent 13.10 09:00-10:00 2.0 diesel, automat, 184cp Varianta destul de bine dotata - NU era GT Line insa eu personal, as opta GT Line, ma atrage maxim spatele Interiorul intr-adevar, cum spun si unii prin review-uri, il simti (subiectiv) mult mai calitativ ca si la Tucson. Am intrat si intr-un GT Line, are un anumit fler/aer care ma atras mult mai mult TD a inceput, si am observat destul de repede ca desi este aceasi platforma ca si fratele Tucson, parca este mai pe gustul meu. Parca ma imbia sa fiu pe Sport si nu pe Confort. Parca imi spunea ca virajul acesta cere un pic de acceleratie, si lasa acolo ruliu. Am simtito mult mai "dinamica", vai more fun 2 drive decat un Tucson. Are tot asa confort pe bancheta din spate, iar la volan parca eram mai "sus". Feelingul de SUV la volan, dintre toate, mi s-a parut cel mai accentuat. Suspensia clar mai rigid setata fata de Tucson, insa tot asa, jante 19 cu 45, NU pot sa declar ca a fost neconfortabila. Parca si fetele de usi erau foarte frumos prelucrate, si ca si driver orientated, mi-am gasit cel mai rapid utilitatea butoanelor din consola centrala. Da, sunt multe, nu declar altceva, insa in timpul mersului, parca te bucuri de ele mai mult decat click meniu...click setari...scroll in sus, scroll in jos, ah nu era in meniu asta, de la capat etc... A fost TD care m-a convins, ca Tucson este clar nu pe gustul meu, si Sportage este o alternativa superba - si financiar - fata de Tiguan.... O simulare rapida a ajuns la preturi palpabile pentru mine, lasand la o parte "discountul", m-a facut sa stiu ca un GT Line diesel este o varianta pe placul meu Am plecat de la eie cu gandul deja setat, cred ca joi la birou ulterior a fost doar citit review-uri, uitat dupa accesorii, culori etc etc Seat Ateca TD 14.10 17:00 pana pe 1510 09:30 - il puteam tine pana pe la 12:00 insa aveam ambele masini programate la schimbul de pneuri asa ca a fost mai scurt Varianta Xcellence, trapa, top view camera, haion electric, jante 19 cu balon 45, full link, acc adaptiv, 2.0 tdi 190cp 4drive Masina la exterior este clar cea mai "dreapta" dintre toate. Spatele personal imi spune foarte putin, fata imi place, lateralul....e lateral ce mai ^^ Portbagajul, ca si volum mi-ar fi de ajuns, insa mi s-a parut cel mai "impractic" dintre toate. La Tucson si Sportage poti "depozita" acoperirea glisanta - sincer nu stiu cum se numeste pe romana chestia aia, sau imi sta pe limba, moving on..... Nu gaseai tethering points si carlige asa de multe ca si in celelalte. Insa da, ca si la Tiguan, poti rabata scaunele din spate, la Tucson si Sportage se pot rabata doar de pe bancheta spate, nu si din portbagaj. Haionul electric - deschiderea cu piciorul nu am incercato - mi s-a parut ca se misca extrem de incet, la Sportage parca era mai okish, lasand la o parte ca aici se deschide daca stai cateva secunde in spate automat, fara sa apesi nimica (poate fi enervant, dar si practic cand esti plin cu plase). Urcand pe bancheta din spate, mi se pare cea mai cheala. Lumina ambientala din interior este doar la usile din fata. Masuta ca si pe Tiguan nu ai. Si spatarul banchetei este fix, nu poate fi ajustat ca si la Tucson si Sportage. Insa....noi nu stam in spate pe bancheta sau? Sa trec la partea draguta, acea pozitie intre scaun si volan Masina te imbie la "talpa" - suna urat, insa pe mine m-a facut sa zambeasca inima. Da, again, sunt un om simplu care zambeste la un amarat de diesel de 190cp si caroserie inalta, insa exista si chestii mai mari in viata asta. Pe DN masina sta foarte foarte decent in curbe, puterea vine frumos, si trecand pe DSG dupa 2 TD cu secventiale, parca parca parca e "ce trebuie". Suspensia este clar mai rigida, probabil chiar un picut mai mult decat pe Sportage, insa directia este mult mai directa - comunica cu tine foarte ok pe modul sport - la Sportage, chiar si pe Sport, parca avea un mic joc volanul. Consola centrala o cunosc de pe Octavia, no news pentru mine aici. M-a deranjat parca usa soferului, partea superioara, acea parte unde punem bratul pe geam, cu ceasul si ghiulul si telefonul al ureche sa vada dusmanii.... Pentru mine parca e ciudata forma....prea mica...prea inalta...prea ingusta...nici nu mai stiu. Scaunele cu alcantara negre sunt vag specifice, nu as putea spune daca exista diferente intre ele si cele standard de pe leon cupra de exemplu. Bancheta spate este rigida, mult mai mare confort in celelalte, personal cea mai buna combinatie Fata+Spate a fost la Sportage. Infotaimentul isi face treaba, nu am putut verifica navigatia - nu era activata - , iar full link mi s-a blocat de doua ori. Ah, si avea recunoastere semne de circulatie....Bip....bip...bip...bip....bip la fiecare schimbare si depasire de viteza limita. Mi-a luat, conducand desigur, cred ca aproape 10/15min impreuna cu sotia prin meniuri pana sa bifam sa fie doar vizual si nu si acustic. Masina mi-a placut atat de mult pe DN incat am zis, sa vad ce va face "offroad" - pt cei din Cluj poate stiu "poteca" Am urcat destul de ok pana la un moment dat, unde chiar nu m-am incumetat sa mai urc - era noapte, poteca ingusta, unghi mare de atac, jante 19, sotia in dreapta, masina de td etc...asa ca am fost nevoit sa ma intorc tot drumul pana la asfalt cu spatele - aici pot spune ca camera masalier este de calitate foarte ok ca si vizibilitate noaptea Ulterior ne-am bucurat din nou de asfalt, insa personal, nu mi-au placut farurile full led de pe el. Nu stiu daca are sau nu adaptiv, daca nu mi-am dat eu seama, insa in viraje pot spune ca si Tiguanul cat si Octavia mea parca lumineaza mai bine...Da, o lupa adaptiva este mai pe gustul meu decat un full led, insa cine o mai sti ce pitici am pe creier la ora asta la care postez.... Una peste alta, Ateca ofera "utilitatea" unei garde inalte, spatiul incarare bagaje decent, loc pasageri spate, cu un motor si cutie "elastice" - probabil nici eu nu inteleg tot ce am scris, dar oricum mare lucru cine ajunge sa citeasca toate aberatiile pana aici Si am incalecat pe o sea, si am spus povestea asa.. @CristiALF acuma urmeaza sa parcurg si postarea ta, nu am vrut sa o citesc inainte de a posta subiectivitatea mea la acest vs
  39. 6 points
    In categoria de pret da, sunt multe optiuni dar in categoria de performanta nu. Daia nu e plin de ele, pentru ca altii prefera confortul sporit si spatiul mai mare. Si daca lumea si-ar permite pretul lor(inclusiv consumul ala de rupe buzunare, 1L in plus de ulei, costul cauciucurilor mai mari, asigurari...etc) cu siguranta erau peste tot. Chiar sunt curios cati ar alege goful de 1.2TSI fata de GTI sau leonul de 1.6tdi fata de Cupra daca nu exista factorul financiar :))) La fel de ridicol mi se pare sa se spuna ca datorita performantelor masina asta te lasa fara permis si cu un teanc de amenzi....asta o poti face f usor si cu un Matiz Si cine nu se poate abtine atunci probabil nu ar trebui sa conduca deloc
  40. 6 points
    1. Nu diesel. Decat daca esti dispus sa bagi ceva in el. Ori sa te pricepi sa-l inspectezi la vizionare si drive-test ca sa stii cum se prezinta, sa-l poti evalua corect. Altfel, foarte usor de luat teapa cu Golfurile. Am cautat din nou, recent, pentru un amic un VAG tdi si pana la urma, dupa 2 saptamani si N troace, s-a reorientat. Iti garantez, de ai ochiul format si te pricepi, de te duci sa vezi 10 golfuri, cel putin 7-8 din alea sunt fie cazaturi fie au tot felul de bube - o turbina, un egr, un volant, mai multe combinate - Doar sa ai tu vreun super noroc sa nimeresti din prima sau a doua o masina brici. Dar o masina brici la pret bun, greu. Serios. Ai grija sa nu pici in plasa. Tu cam urmaresti fix masinile care reprezinta painea samsarilor, fiind cererea mare. 2. Ia o benzina, nu te doare capul. Diferenta de consum nu este chiar atat de "de speriat" cum spune lumea. Are toate avntajele necesare Romaniei.. Si ti-o spun eu, ca posesor de diesel si ca tip realist si obiectiv, care este constient de faptul ca in RO si in LUME, sunt multi rpea putini oameni pasionati sau care pur si simplu, sa stie sa aiba grija de si sa intretina corect o masina diesel.
  41. 6 points
    Dupa mine testul este doar amuzant. Nu stiu de ce nu a pus si ulei de masline sau margarina, poate reiesea ca sunt cele mai bune. Vaselina cred ca era neintrecuta. Uleiul in motor sta la 100 grade, 1-2 ani. Din test nu rezulta daca uleiul cel mai bun timp de 20 secunde la 22 grade va fi tot cel mai bun si la 100 grade dupa un test de 300 ore.
  42. 5 points
    Cateva idei, care dupa parerea mea, ajuta celor care isi cauta masina (concluzii la care am ajuns dupa 4-5 luni de cautari si apoi discutii cu diversi in ultimii doi ani): - in afara, masina este utilizata, rulata, nu tinuta pentru statut social ca la noi, de aceea, luati in calcul un rulaj anual de minim 40,000 - 50,000 la masinile break si cam 30,000 - 40,000 la cele sedan (ma refer la brandurile VAG). - cautati masini aduse de pe siteuri de licitatii (alcopa, cars on the web, etc.) si cereti inclusiv actele de vanzare de la siteul de licitatii in original. Acolo, la vanzare, se specifica absolut toate defectele/problemele masinii. - luati in calcul o cheltuiala suplimentara de minim 200-300 EUR pentru revizie (schimbati minim ulei si filtre chiar daca vi se spune ca au fost schimbate recent) la reprezentanta si in felul asta puteti cere si istoricul sa il aveti (inainte de achizitie, mergeti cu propietarul la reprezentatnta pe care o alegeti voi si el sa ceara istoricul si asa il prindeti pe cel incorect). - ca sa vedeti cat de mult a fost utilizata masina, uitati-va la centura soferului cat de "flasca" e si cat de repede se trage inapoi, uitati-va la chedere, plasticele de sub masina sa nu fie lipsa sau desprinse (mici ciupituri ale vopselei de la macadam sunt normale si parerea mea e ca nu sunt motiv de refuz al unei masini bune). Nu va amagiti ca totul luceste la motor...se spala si apoi se da cu silicon de zici ca e motorul pus acum de fabrica. Uitati-va la etichetele de fabrica cat de sterse sunt si daca corespund cu ceea ce e in acte :). - fiti realisti in stabilirea bugetului si al modelului dorit (ganditi-va inainte, eu cu cat as vinde o masina ca asta?) - nu va uitati neaparat ca are navigatie mare sau mica, ca are nu stiu ce nichel pe butoane...puneti siguranta inaintea echiparii (eu personal prefer o masina corecta si mai slab echipata decat una "full de full" dar la care nu stiu istoricul....vorbim totusi de masini SH). Sper sa ajute, iar daca nu e OK ca am postat aici, rog adminii sa mute.
  43. 5 points
    Cand vad aici 20-40W/led/far... Ca sa disipi caldura, chiar si cu ventilator, in primu rand ca iti trebuie un radiator serios(nu doar prin dimensiune, cat prin material si performante), un ventilator cat mai sigilat IP, un driver bun etc. Modul in care chinezul le face si minte, e o chestiune veche, dar cu drivere ieftine si led-uri care se incing 80+ grade, alea mai mult de 1000-2000h viata nu au. "Sa lamurim o problema legata de becurile LED: Lumina generata de ele este foarte buna si mai putin periculoasa pentru ochi vs Xenon, deoarece in esenta xenon este descarcare electrica (arc) in gaz, ceea ce este foarte daunator ochiului uman. Este ca si cand te uiti la aparatul de sudat !!!" Sa fimi seriosi, poate te orbeste glare-ul si fluxul de lumina, dar nici de cum tipul sursei emisive. Poate ar trebui masurata puterea ce alimenteaza led-ul, poate ar trebui vazut flicker-ul ce il produce un driver ieftin, poate CRI-ul este unul f prost, gen 70. E cam multa dezinformare, asta datorandu-se lipsei de informatii si zisele chinezului care de regula sunt departe de adevar Am mai gasit o alta gogoasa, vanduta desigur tot de chinez, MODUL CAN-BUS, dragilor, Can-bus-ul este un sistem de comunicatie, folosit si in industria auto, ca si LIN-ul. Nu can bus-us alimenteaza farul, ca pe acolo trece 1 si 0! Centrala electrica masoara curentul tras de sursa emisiva, de care o fi ea, iar daca iese din parametrii(consum mai redus la xenon, bec ars, supra sarcina), va trage un mesaj de eroare si va dezactiva acel circuit. In cutiuta de la ballast e un asa zis anulator de eroare, de regula rezistoare, condensatori, ceva care sa pacaleasca citirea senzorului si sa aduca consumul cat mai aproape de cel al halogenului Iar la led-uri in acea cutiuta, se afla de fapt driver-ul, pt ca led-ul se alimenteaza in CURENT, nu in tensiune, iar la puterea aia, nu s-ar putea pune rezistoare pt limitare, trecandu-se astfel la niste surse in comutatie care atrag dupa sine o serie intreaga de probleme, de la zgomotul introdus in reteaua electrica, la flicker, la lipsa protectiilor ce tin de tensiuni tranzitorii inalte, etc
  44. 5 points
    E bine ca dupa cele multe pagini in care colegii te-au ajutat si sa-ti lamuresti intrebarile de pe cele 2 topic-uri, referitoare la achizitii, te-ai hotarat....intr-un final... Daca tu ti-ai luat deja bilet de avion ca sa cumperi "la blind" o masina, cred ca iti poti asuma alegerea facuta... Parerea mea Bafta
  45. 5 points
    AM dat comanda la Sportage si va stau la dispozitie pt detalii, daca ajuta. Ca preturi, Kuga si Sportage sunt cam la acelasi nivel, sensibil sub Ateca/ Tiguan. Kuga nu mi-a placut la interior si are un 4x4 inferior lui Sportage. Buget de Tiguan nu am. Sportage diesel 185 cp 6AT (hidramata si mod selectare ECO/ Normal/ Sport) 4x4 (cu lock + mod coborare + asistenta urcare) GT Line + optionale minore dar necesare (senzori, degivrare parbriz, upgrade audio JBL/ Harman), frana electrica pe buton (altfel ai o pedala micuta !), xenon adaptiv, upgrade ecran NAVI (de 8) + DAB (se trece la radio digital !) => pret de lista 30778, se aplica 4% discount. Nu include (dupa ce le-am pipait bine): trapa, reglaje electrice scaune, deschidere inteligenta portbagaj, sisteme pt sofer (doar Lane assist e in pret si mai e ceva cu o camera pt radare/ indicatoare de viteza & shit). ACC nu exista deloc la Kia. Garantie 7 ani. Motor diesel pe lant, o varianta mai veche revizuita (nu voiam experimente). Venit de pe DSG6, cutia Kia mi-a placut mult, sa zic ca face 90% din ce face DSG (la nivelul meu de perceptie si utilizare). Mai putin frana de motor, imi pare. Echiparea Style ar fi fost suficienta (partial piele, jante 17 etc), dar upgrade-ul la GT Line e doar 900 Euro - jante 19, anvelope Conti 5 (!), 2 evacuari (active !), padele pe volan, piele perforata, volan sport tesit, faruri ceata cu 4 leduri "ice-cube, pedale aluminiu (fara footrest !!!), multe brizbrizuri etc. LE: rigiditate cu jantele de 19 - la test, vanzatorul m-a pus sa dau cu ea prin gropi, guri de canal etc. M-am simtit ca pe perne, comparativ cu 17 pe agregatula actual care are si suspensii sport.
  46. 5 points
    Aaa, pai asa se explica: dupa ce sare pompa mai intra vreo 40 litri de motorina
  47. 5 points
    Probabil o dauna totala. Cere un VIN si verifica-l aici http://www.salvagedb.com/ L.E. Era in josul anuntului. Da, este dauna masina in SUA http://www.salvagedb.com/search?q=1VWBN7A3XDC136214 Poze cu ea lovita la licitatie
  48. 5 points
    La astea de Libia nu le-a mai pus ceas ca ei se orienteaza dupa soare
  49. 5 points
    Dimineata pe racoare - Bucuresti, in drum spre serviciu. De obicei merg cu bicicleta, dar am avut nevoie sa merg sa cumpar niste schiuri si am luat masina. Nu a fost aglomeratie mai mare ca de obicei. Timp: Skoda:22 min Bicla 9 min Dist : idem - 2.75 Consum: 19.1 l/100 la Skoda, 13 Cal la mine Vit medie 7 kmh Skoda vs 17 kmh Bicicleta Nu am luat in calcul cele 15 min in care am parcat si sonsumul a sarit de 20l/100. Uite asa se infunda DPF, se consuma AdBlue rapid. Mersul cu masina in Bucuresti il las pe seama taximentristlor. Eu raman la bicicleta
  50. 5 points
    Desi initial vroiam megane sedan sau talisman, am facut un compromis si mi am luat gt