Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 24.01.2016 în toate secţiunile

  1. Bebeee

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Cum poti sa lasi la o parte pretul? "Hmm..sa dau 40k pe o masina sau 90k..hmm..ma mai gandesc" Eu as lua un Bentley Beytaga sau cel putin un SQ7, dar a sunat telefonul si m-am trezit.
    13 Puncte
  2. 75NOR

    Consiliere achiziție Superb 3

    Boon, hai ca a venit si momentul ala... Azi am platit avansul pentru: Superb 3 Style 220 TSI DSG Optionale (fata de standardul Style) Cappuccino Bej Interior Alcantara Jante 19'' Sirius (235/40) Suspensie Sport Directie Progresiva Canton SunSet Parbriz incalzit (pentru ca vine cu IR reflective coating) Volan cu padele Parking Assistant DAB Prezoane antifurt Me - happy Am configurat-o dupa sufletul si poftele mele , asa ca nu are sens sa dezbatem de ce nu am pus aia sau aia... Am configurat-o la blind, fara TD cu asa ceva, in ideea in care suspensia sport si directia progresiva, complimentate de jantele 19'' ar trebui sa-i dea tinuta de drum pe care o caut, iar motorul...e razbunarea mea pentru anii in care mi-am dorit un Golf 5 GTi si nu mi l-am putut permite. Now...we wait. O sa fie o iarna luuuuunga, dar primavara va fi superb-a
    10 Puncte
  3. rempha

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Intram in offtopic si flame. Trei lucruri vreau sa precizez dupa care ma retrag de pe acest topic (nu vreau sa plictisesc lumea cu propriile convingeri): Nu incerc sa conving pe nimeni sa-si ia nimic, fiecare este stapan pe propriile dorinte si "inca" suntem liberi sa ne cheltuim banii asa cum credem de cuviinta. Acesta este un forum si eu mi-am formulat o opinie aducand argumentele de mai sus. Pot sa fiu de acord cu alta parere pe o discutie constructiva, sunt deschis sa mi se spuna ca gresesc atata timp cat sunt convins prin argumente, dar nu accept caterinca de 2 bani si refuz sa continui astfel de discutii. Nu e nici o problema sa detii masini de 75 CP (mai ales ca au in jur de 1000kg), am condus mult o Fabie 1.2TDI 75CP si nu a fost nevoie de mai mult, dar in Olanda, unde am mers doar in oras si pe autostrada, unde nu ai nevoie de mai multa putere sa ajungi la viteza de croaziera (max 120km/h ca acolo iti furi amenzi grase). Personal nu as lua masina asta pentru Romania decat daca as merge preponderent in oras, dar repet, fiecare e liber sa aibe o alta parere si sa faca ce doreste (suntem inca liberi si putem sa circulam in fiecare weekend chiar daca avem numar de inmatriculare impar). La acesti bani (27.200 euro) care nu sunt putini, gasesti foarte multe optiuni pentru masini suficient de spatioase, sigure si performante care sa te ajute sa termini o depasire intr-un timp cat mai scurt. Fiecare secunda petrecuta mergand in paralel cu masina pe care o depasesti se traduce in expunere suplimentara la incidente neprevazute (nu ma refer doar la masinile de pe contra sens, poate fi vorba de un pieton, o bicicleta, o groapa pe care nu ai vazut-o etc).
    9 Puncte
  4. mednick

    Octavia 3 FL - discuții generale

    Mhm, este off topic in opinia unora faptul ca nu suntem multumiti de aburelile dealerilor ca o scumpesc din cauza inflatiei nu? Ba chiar are legatura stricta cu O3 FL, nu vorbeam de bursa gogosarilor din Plovdiv. De aia se sterg posturi, democratie frate. Ca si cu scumpitul Octaviei (faptul ca am remarcat ceva, a deranjat pe unii, fara niciun interes, bineinteles) Dpmdv, e si mai hidoasa fara Leduri, are triunghiul ala de semnalizare ascuns intr-un trapez invers.
    9 Puncte
  5. cristi511

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Personal, oricât de multe si de bune si de extraordinare ar fi dotările masinii, nu pot sa trec peste "botul" ala...
    9 Puncte
  6. sln

    Passat B8

    @Liviu_sbn intelegem ca jonglezi cu multe planuri in paralel si pe langa entuziasm e si oportunitatea sa pui intrebari intr-o comunitate foarte libera ca si reguli si de apreciat pentru asta. Fara nici cea mai mica rea intentie am sa-mi iau libertatea sa punctez pentru tine ce consider eu (iar la sfarsit sper ca postul meu si topicul sa fie curatat): 1. acum ceva timp ai inceput foarte furtunos sa povestesti planurile de achizitie S3 si sa ceri detalii pt o achizitie ce parea imediata. Toata lumea si-a dat cu parerea unde si cum a crezut 2. te-ai razgandit apoi si in aparenta te-ai hotarat pt B8 repetand punctul 1 3. ai inceput apoi sa povestesti kilometric sentimente si planuri mult prea complicate sau interesante pentru oricine vine aici ca sa se informeze sau sa ajute cu un sfat scurt 4. este evident ca achizitia de fapt se va intampla peste mult mai mult timp iar daca asta ar fi forumul "casa mea" ti-as recomanda sa bugetezi +50% la bugetul de casa din experienta mea de hyper-bugetar la treburi de astea. 5. ultima ta intrebare despre halogen, in retrospectiva daca o recitesti si considerand punctele 1-4, este fara sens. Evident ca halogenele puse de VW sunt bune si nu o sa (o)mori pe drum din cauza lor noaptea. Pana la urma sunt si niste norme minime de atins si chiar cu starea drumurilor din RO cu siguranta nu vor fi mai proaste decat ce ai pe G4 (doar daca nu ai xenon after-market in care caz cu toata prietenia iti umplu frigideru` de pe acum oricat de mult mi-ar spune cineva ca sunt reglate "perfect" si nu deranjeaza) 6. ORICE OPTIONAL nu este nimic mai mult ca decizie, decat balanta intre daca cumparatorul considera ca "merita" aparentul confort sau siguranta sau design sau etc. versus banii dati. Nimic mai mult! Nu e o chestiune ca fara acel OPTIONAL masina nu functioneaza sau tu nu vezi noaptea. 7. colac peste pupaza ai continuat apoi cu intrebari despre achizitie masina SH din Germania si mai mult ce loc de negociere e cu cei de acolo si cat de veridice sunt anunturile! Mi-l si imaginez pe Toma Caragiu zicand ceva de genul...."pai domle` nu aici....nu aici...domle`...nu asa...., va rog frumos!" 8. OK, cineva ti-a dat un aparent rating negativ printr-un tool al forumului ce prea putin conteaza si evident nu este facut sa ofere si feedback automat la ce ai gresit. Mai mult, nu e nimeni obligat sau dator sa-ti spuna ce si cum. Analizeaza, reciteste, trage concluzii. Mai faci un post mai primesti un rating tot asa sau chiar pozitiv incepi sa intelegi unde gresesti si unde faci bine. 9. Citeste regulile forumului, citeste cat mai mult din topicurile in care urmeaza sa postezi, vezi ce s-a discutat deja, vezi cam care e tonul discutiei si cam ce se discuta si mentine linia! As sugera intrebari scurte, la obiect, obiective, ce chiar nu ai gasit raspuns sau chiar aduc un plus nu doar pentru tine ci si pentru cei ce mai urmeaza sa gaseasca si sa citeasca topic-ul. 10. Mult succes cu toate!
    9 Puncte
  7. tavitara

    Cine are prioritate?

    pentru cei care au votat masina verde si si pentru toti care blocheaza intersectiile de acest gen : cand merg semafoarele , nu se iau in calcul niciodata semnele de prioritate si cedeaza in rest , oricine a intrat intr-o intersectie cu semafoare functionale si nu merge drept inainte , cedeaza trecerea - daca o ia la stanga , masinilor de pe sens opus , daca o ia la dreapta , pietonilor sunt reguli elementare ps : niciun politist nu iti da tie prioritate in fata ambulantei cu semnale pornite , intr-o intersectie
    8 Puncte
  8. valysor

    masina la 12k E

    Mai oameni buni, 50.000 € e un apartament in orasul meu, la care o familie cu un venit mediu face rate o viata. Daca colegul nostru si-a permis sa cumpere asemenea masina, va dati seama ca perceptiile noastre despre viata, masini si toate cele sunt f diferite, nu merita continuarea disputelor in offtopic. Sa fiti sanatosi,
    8 Puncte
  9. deenman

    Pot sa imi sechestreze masina din cauza la service?

    Esti un tip foarte colorat dl KRAKEN, in fiecare luna deschiz cate un subiect din asta TABU si de abia astept sa apari, e ca un abonament la ziar. ESti un tip foarte dificil din moment ce apari cu tot felul de situatii care mai de care. Parerea mea, mai rareste din activitati, ca se pare ca nu te descurci cu atatea din moment ce ai nevoie de sfaturi pe forum.
    7 Puncte
  10. rempha

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    No offence dar SUV-ul mentionat de tine nu il recomand in Romania noastra fara autostrazi. Are o performanta periculoasa pentru DN-urile noastre ( 0-100km/h in 12.3 sec si probabil cand faci o depasire 80-120km/h iti trebuie multa cale libera in fata). Pur si simplu 192Nm sunt prea putini pentru o caroserie de 1700kg. Nu mai vorbesc de consum. Totusi daca se circula preponderent in oras performanta nu mai devine o problema.
    7 Puncte
  11. andreialex

    Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3

    pai la 2km parca as merge pe jos... economisesti bani si faci si conditie fizica. Scuze de offtopic
    7 Puncte
  12. Bebeee

    Golf 7 facelift

    GTI are alta imagine de marca fata de un 1.5, 1.8 sau 2.0.. Cine e fixat pe un GTI nu ar lua 1.8 sau altceva..
    7 Puncte
  13. bogdan_

    masina la 12k E

    Defapt asta e problema. Ai dat 45-50 mii euro pe un 520D si acum apar multe masini asemanatoare la 17-18 mii euro si incerci sa te convingi ca alegerea ta a fost cea mai buna si toate masinile second sunt niste ghene. Alegerea ta a fost buna pentru ca ai avut bani de masina noua insa si masina second este o alegere buna daca vorbim de o masina intretinuta corect si nu e cu mult mai jos gata de masina ta chiar daca cea second are 200 mii km. Tu ai avut garantia unei masini noi si ai fost dispus sa platesti pentru asta, altii ori nu au ori prefera sa dea o treime din pret si sa renunte la garantia unei masini noi. La 12 mi euro poti lua un seria 3 sau A4 in stare buna care cu putine investitii ulterioare ajunge in stare excelenta asa ca atunci cand le spui ghene se vede doza de rautate.
    7 Puncte
  14. ToniM

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    @Flavyus sa inteleg ca bifezi tot ce poti bifa si vezi unde ajungi? Totusi care este bugetul? Ce iti doresti de la o masina? Pe mine m-ai pierdut incepand de la Ford e best-buy la 24k pana la am configurat ateca de 40k.... Ma retrag din discutie...
    6 Puncte
  15. 75NOR

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Faptul ca setul de criterii importante pentru mine e diferit de ale tale, inseamna ca sunt doar subiective. Faptul ca intre criteriile mele se numara si "relatia cu service-ul" inseamna doar ca sunt trecut prin viata si am o suma de experiente. De aici si criteriile. Care, evident, sunt proprii si subiective. Logica mea se aplica in cazul meu, nu e aplicabila cazului tau, sau universal valabila. Daca 2 saptamani de zapada pe an inseamna ca e obligatoriu/musai si o conditie sine qva non detinerea unei masini 4x4, inseamna ca toti cei care nu au 4x4 ar trebui sa stea acasa. In fond scolile sunt inchise. Nu stiu ce a fost in capul unora - care culmea, locuiesc in locuri gen Predeal, Fundata sa-si cumpere masini 2x4. Eu zic sa nu ne lasam doborati de marketing si consumerism. In fond, inclusiv in tarile scandinave sunt o multime de masini 2x4, iar acolo e iarna serioasa. Sa nu ne panicam. Nu 4x4 este cel care te tine pe sosea si te duce acasa, este atentia la drum, conduita preventiva/anticipativa si un minim de skills-uri, majoritatea se pot dobandi, cu atentie si exercitiu. Si mai ales ne-statul pe telefon/sms/whatsup in timp ce conduci. Cine intra prea tare intr-o curba la fel va subvira si va ajunge in sant si cu 2x4 si cu 4x4, legile fizicii sunt aceleasi. Ca iarna e posibil sa intre unul in tine sa te faca praf - te va face la fel si cu 4x4 si cu 2x4. Cine-si face filme ca intr-o situatie din asta, face el un Scandinavian Flick si evita accidentul, scotand masina de-a latul cu ajutorul 4x4, e naiv. In caz de accident 99% din cei de pe sosea au singurul reflex sa franeze maxim, atat - daca au si reflexul asta. Mai bine investesti banii (de diferenta intre 2x4 pana la 4x4) intr-un curs de conducere defensiv - ala poate fi "life sustaining" Iar cand conditiile sunt cu adevarat dificile, cu sau fara 4x4 stai in coloana de masini, sau in troiene. Sau credeti ca aia pe care i-a aratat la TV ca erau inzapeziti si aveau HiLux/Navara/Touareg nu au incercat sa sustina "suprematia 4x4" si sa isi continue drumul ? Nu au putut, de asta erau acolo. La fel ca cei cu masini 2x4. Hai sa fim realisti, viata nu incepe si nu se termina cu 4x4. Da, e fain sa ai asa ceva pe masina, dar nu e "life sustaining device", e doar un "nice to have", la fel ca si Webasto, parbriz incalzit, scaune incalzite, etc. Se poate trece lejer iarna fara ele. Revenind OT, daca tot iti iei SUV - face sens sa fie 4x4. In fond, oricum e o masina "de ego", asa ca macar sa fie full banana, adica si 4x4. Dar asta nu inseamna implementarea unei leme gen "toata lumea ar trebui sa conduca SUV-uri, ca altfel nu plecam iarna de acasa."
    6 Puncte
  16. ToniM

    Sfaturi achizitie Ateca

    Am incalecat pe o sa, si am spus povestea asa, eu m-am decis, voi plati avansul pentru urmatoare configuratie maine: Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 cp Culoare Samoa Orange - daca nu va fi delay de 28 de saptamani, altfel probabil Jungle Green Alarma cu control habitaclu si senzor de inclinare Connectivity Box (incarcare wireless telefon) Jante Aliaj Performane 18" 36/2 Mapcare Pachet asistenta sofer IV Adaptive Cruise Control High Beam Assist Lane Assist Traffic Jam Assist + Emergency Assit Traffic Sign Recofnition Pachet iarna Schaune Fata incalzite Sistem Spalare Faruri Duze Spalare parbriz incalzit Parbriz incalzit Parc assist Sistem parcare automata Senzori parcare fata/spate cu afisare Portbagaj actionat electric Kessy Pedala virtuala Roata de rezerva de dimensiuni reduse Sistem Navigatie Plus (cel normal nu face zoom in pe Intersectie, mi-a fost util si la Octavia precedenta) CD/DVD Bluetooth Full Link 10 GB Hard Sound System 10 difuzoare Sunroof panoramic Top view camera Interior Alcantara Maro - sau negru poate daca schimb culoarea De indata ce primesc confirmarea de la fabrica cu termenul de livrare voi reveni. Spor tuturor LE: @zorro00 intra in "Enjoy Xcellence" insa care l-am desfacut sa il combin cu Navi mare, nu tineam la el. le2: @Cristian ma astept la Martie
    6 Puncte
  17. ToniM

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    #fieca O iau pur subiectiv in ordine cronologica VW Tiguan TD Tiguan din 3.10 orele 11:00 pana pe 4.10 dimineata. Varianta Highline, 2.0 tdi 150cp dsg, 4motion, high led, jante 18 -daca mai tin bine minte, trapa panoramica, area view camera, park assist, navi mare si altele care probabil nu le mai tin minte. Tiguan este o masina matura. Si cand ma refer la asta, pot puncta interiorul, imbinarea, izolarea, confortul. Insa oricat de mult ma atrage, personal, imi da cu virgula pe partea financiara. Pur subiectiv ma atrage atat exterior cat si interior, iar bordul digital care vine standard la highline ma unge pe suflet. Insa in acelasi timp, fiind o masina grea, cei 150cp, give or take, i-am simtit asemanator cu 105cp de pe masina actuala. - probabil veti spune ca sunt nebun, insa o spun subiectiv Are cea mai practica bancheta spate - se ajusteaza, ai masute, si dotarile continua si pe bancheta din spate, nu se opresc la cele 2 scaune din fata. Suspensia si-a facut treaba (nu avea DCC/adaptiva), este clar setata pe confort. Asta m-a si facut sa conduc lejereanu, si sa incerc acel drum scurt de "offroad" - adica un drum judetean spart...un drum judetean neasfaltat....nu am intrat paduri, pasuni etc - si a fost destul de placut, chiar si cu trapa panoramica avea izolare buna Insa te arde la dotari. Sunt un om cu multi pictici pe creieri, si in cazul meu, ca vorbind de 190cp , ca vorbind de 240cp bat 42k € dupa discounturi....No go Hyundai Tucson TD cu agent vanzari 12.10 orele 14:00-15:00 Varianta de top (nu stiu cum se numeste, nu stau acuma sa caut), interior bej piele, navi, motorizare 2.0 184cp, cutie automata, trapa panoramica, jante 19 etalon 45 Am ajuns acolo clar pornit ca nu imi va placea. Stiam exteriorul din trafic, este frumos. Stiam interiorul din poze si review-uri pe net, eram ferm convins ca ma va convinge ca nu este ceea ce imi trebuie. Ma asteptam sa vad foarte multe plasticuri (am detinut Suzuki Ignis 2006 si Mazda 3 2010). Nu a fost chiar asa. Marea majoritate a materialelor mi-au depasit asteptarile. Bancheta din spate - lasand la o parte ca nu gliseaza si lipsa masutelor - este cam la fel ca si la Tiguan. Se poate bifa incalzita, se poate ajusta spatarul - un confort clar sporit pentru cei din spate la drum lung. Portbagajul este incapator, vine destul de repede in liniile de dotare cu roata de rezerva de dimensiuni exacte ca si restul, inclusiv cu janta aliaj acelasi design. Au 5 ani garantie care se aplica inclusiv la cap bara, bucse etc in limita a 150k km daca tin bine minte. Masina este decent izolata - a fost o zi de rahat, ploaie, ceata - la viteze de pana la 90-110km/h a fost ok si motorizarea, este o masina setata pe confort clar. Nu m-am incumetat sa intru prea tare in viraje Agentul a fost foarte cumsecade, mi-a raspuns la toate intrebarile mele tampite, chiar a zambit cand mi-a vazut masina actuala, si mi-a facut oferta de BB, oferta pt masina de TD cat si oferta la comanda. Ah, si nu stiam, Tucson este asamblat in Cehia Am plecat de acolo un pic bulversat. Stiam si vroiam sa nu imi placa, si deja parca era o alternativa. Kia Sportage TD cu agent 13.10 09:00-10:00 2.0 diesel, automat, 184cp Varianta destul de bine dotata - NU era GT Line insa eu personal, as opta GT Line, ma atrage maxim spatele Interiorul intr-adevar, cum spun si unii prin review-uri, il simti (subiectiv) mult mai calitativ ca si la Tucson. Am intrat si intr-un GT Line, are un anumit fler/aer care ma atras mult mai mult TD a inceput, si am observat destul de repede ca desi este aceasi platforma ca si fratele Tucson, parca este mai pe gustul meu. Parca ma imbia sa fiu pe Sport si nu pe Confort. Parca imi spunea ca virajul acesta cere un pic de acceleratie, si lasa acolo ruliu. Am simtito mult mai "dinamica", vai more fun 2 drive decat un Tucson. Are tot asa confort pe bancheta din spate, iar la volan parca eram mai "sus". Feelingul de SUV la volan, dintre toate, mi s-a parut cel mai accentuat. Suspensia clar mai rigid setata fata de Tucson, insa tot asa, jante 19 cu 45, NU pot sa declar ca a fost neconfortabila. Parca si fetele de usi erau foarte frumos prelucrate, si ca si driver orientated, mi-am gasit cel mai rapid utilitatea butoanelor din consola centrala. Da, sunt multe, nu declar altceva, insa in timpul mersului, parca te bucuri de ele mai mult decat click meniu...click setari...scroll in sus, scroll in jos, ah nu era in meniu asta, de la capat etc... A fost TD care m-a convins, ca Tucson este clar nu pe gustul meu, si Sportage este o alternativa superba - si financiar - fata de Tiguan.... O simulare rapida a ajuns la preturi palpabile pentru mine, lasand la o parte "discountul", m-a facut sa stiu ca un GT Line diesel este o varianta pe placul meu Am plecat de la eie cu gandul deja setat, cred ca joi la birou ulterior a fost doar citit review-uri, uitat dupa accesorii, culori etc etc Seat Ateca TD 14.10 17:00 pana pe 1510 09:30 - il puteam tine pana pe la 12:00 insa aveam ambele masini programate la schimbul de pneuri asa ca a fost mai scurt Varianta Xcellence, trapa, top view camera, haion electric, jante 19 cu balon 45, full link, acc adaptiv, 2.0 tdi 190cp 4drive Masina la exterior este clar cea mai "dreapta" dintre toate. Spatele personal imi spune foarte putin, fata imi place, lateralul....e lateral ce mai ^^ Portbagajul, ca si volum mi-ar fi de ajuns, insa mi s-a parut cel mai "impractic" dintre toate. La Tucson si Sportage poti "depozita" acoperirea glisanta - sincer nu stiu cum se numeste pe romana chestia aia, sau imi sta pe limba, moving on..... Nu gaseai tethering points si carlige asa de multe ca si in celelalte. Insa da, ca si la Tiguan, poti rabata scaunele din spate, la Tucson si Sportage se pot rabata doar de pe bancheta spate, nu si din portbagaj. Haionul electric - deschiderea cu piciorul nu am incercato - mi s-a parut ca se misca extrem de incet, la Sportage parca era mai okish, lasand la o parte ca aici se deschide daca stai cateva secunde in spate automat, fara sa apesi nimica (poate fi enervant, dar si practic cand esti plin cu plase). Urcand pe bancheta din spate, mi se pare cea mai cheala. Lumina ambientala din interior este doar la usile din fata. Masuta ca si pe Tiguan nu ai. Si spatarul banchetei este fix, nu poate fi ajustat ca si la Tucson si Sportage. Insa....noi nu stam in spate pe bancheta sau? Sa trec la partea draguta, acea pozitie intre scaun si volan Masina te imbie la "talpa" - suna urat, insa pe mine m-a facut sa zambeasca inima. Da, again, sunt un om simplu care zambeste la un amarat de diesel de 190cp si caroserie inalta, insa exista si chestii mai mari in viata asta. Pe DN masina sta foarte foarte decent in curbe, puterea vine frumos, si trecand pe DSG dupa 2 TD cu secventiale, parca parca parca e "ce trebuie". Suspensia este clar mai rigida, probabil chiar un picut mai mult decat pe Sportage, insa directia este mult mai directa - comunica cu tine foarte ok pe modul sport - la Sportage, chiar si pe Sport, parca avea un mic joc volanul. Consola centrala o cunosc de pe Octavia, no news pentru mine aici. M-a deranjat parca usa soferului, partea superioara, acea parte unde punem bratul pe geam, cu ceasul si ghiulul si telefonul al ureche sa vada dusmanii.... Pentru mine parca e ciudata forma....prea mica...prea inalta...prea ingusta...nici nu mai stiu. Scaunele cu alcantara negre sunt vag specifice, nu as putea spune daca exista diferente intre ele si cele standard de pe leon cupra de exemplu. Bancheta spate este rigida, mult mai mare confort in celelalte, personal cea mai buna combinatie Fata+Spate a fost la Sportage. Infotaimentul isi face treaba, nu am putut verifica navigatia - nu era activata - , iar full link mi s-a blocat de doua ori. Ah, si avea recunoastere semne de circulatie....Bip....bip...bip...bip....bip la fiecare schimbare si depasire de viteza limita. Mi-a luat, conducand desigur, cred ca aproape 10/15min impreuna cu sotia prin meniuri pana sa bifam sa fie doar vizual si nu si acustic. Masina mi-a placut atat de mult pe DN incat am zis, sa vad ce va face "offroad" - pt cei din Cluj poate stiu "poteca" Am urcat destul de ok pana la un moment dat, unde chiar nu m-am incumetat sa mai urc - era noapte, poteca ingusta, unghi mare de atac, jante 19, sotia in dreapta, masina de td etc...asa ca am fost nevoit sa ma intorc tot drumul pana la asfalt cu spatele - aici pot spune ca camera masalier este de calitate foarte ok ca si vizibilitate noaptea Ulterior ne-am bucurat din nou de asfalt, insa personal, nu mi-au placut farurile full led de pe el. Nu stiu daca are sau nu adaptiv, daca nu mi-am dat eu seama, insa in viraje pot spune ca si Tiguanul cat si Octavia mea parca lumineaza mai bine...Da, o lupa adaptiva este mai pe gustul meu decat un full led, insa cine o mai sti ce pitici am pe creier la ora asta la care postez.... Una peste alta, Ateca ofera "utilitatea" unei garde inalte, spatiul incarare bagaje decent, loc pasageri spate, cu un motor si cutie "elastice" - probabil nici eu nu inteleg tot ce am scris, dar oricum mare lucru cine ajunge sa citeasca toate aberatiile pana aici Si am incalecat pe o sea, si am spus povestea asa.. @CristiALF acuma urmeaza sa parcurg si postarea ta, nu am vrut sa o citesc inainte de a posta subiectivitatea mea la acest vs
    6 Puncte
  18. saibot

    My old Scirocco Vs Audi A4 B8 or other

    In categoria de pret da, sunt multe optiuni dar in categoria de performanta nu. Daia nu e plin de ele, pentru ca altii prefera confortul sporit si spatiul mai mare. Si daca lumea si-ar permite pretul lor(inclusiv consumul ala de rupe buzunare, 1L in plus de ulei, costul cauciucurilor mai mari, asigurari...etc) cu siguranta erau peste tot. Chiar sunt curios cati ar alege goful de 1.2TSI fata de GTI sau leonul de 1.6tdi fata de Cupra daca nu exista factorul financiar :))) La fel de ridicol mi se pare sa se spuna ca datorita performantelor masina asta te lasa fara permis si cu un teanc de amenzi....asta o poti face f usor si cu un Matiz Si cine nu se poate abtine atunci probabil nu ar trebui sa conduca deloc
    6 Puncte
  19. Andrei_Tdi

    Sfat achizitie masina - Buget max 8000 Eur

    1. Nu diesel. Decat daca esti dispus sa bagi ceva in el. Ori sa te pricepi sa-l inspectezi la vizionare si drive-test ca sa stii cum se prezinta, sa-l poti evalua corect. Altfel, foarte usor de luat teapa cu Golfurile. Am cautat din nou, recent, pentru un amic un VAG tdi si pana la urma, dupa 2 saptamani si N troace, s-a reorientat. Iti garantez, de ai ochiul format si te pricepi, de te duci sa vezi 10 golfuri, cel putin 7-8 din alea sunt fie cazaturi fie au tot felul de bube - o turbina, un egr, un volant, mai multe combinate - Doar sa ai tu vreun super noroc sa nimeresti din prima sau a doua o masina brici. Dar o masina brici la pret bun, greu. Serios. Ai grija sa nu pici in plasa. Tu cam urmaresti fix masinile care reprezinta painea samsarilor, fiind cererea mare. 2. Ia o benzina, nu te doare capul. Diferenta de consum nu este chiar atat de "de speriat" cum spune lumea. Are toate avntajele necesare Romaniei.. Si ti-o spun eu, ca posesor de diesel si ca tip realist si obiectiv, care este constient de faptul ca in RO si in LUME, sunt multi rpea putini oameni pasionati sau care pur si simplu, sa stie sa aiba grija de si sa intretina corect o masina diesel.
    6 Puncte
  20. The_Ego

    SEAT Ateca - discutii generale

    Utilitatea acestor mici SUV-uri daca nu au tractiune integrala mi se pare spre 0 fata de o compacta sau break (in functie de nevoile fiecaruia). Este cu nici 3 cm mai lung decat un Golf Sportsvan. Un G7 variant are 605 litri, G7 Sportsvan 500 l, nu mai spun de Octavia in privinta spatiului de bagaje. Apoi discutia cum se descurca la spatiul interior. Asa ca aceste mini SUV-uri sunt foarte middle of the road, ele nu vin cu ceva concret care sa fie al lor. Stabilitate mai proasta, consum mai mare, performante mai slabe si costa mai mult fata de break sau hatch. La care se adauga si costuri de intretinere mai mari (spre exemplu anvelopele din toate pozele sunt 245/40 R19, costa ceva la inlocuire). Doar pentru a urca ceva borduri in oras si pentru o oarecare prestanta in trafic?
    6 Puncte
  21. Makron

    Octavia 3 FL - discuții generale

    Se putea si asa
    5 Puncte
  22. DOL

    Achizitionare Passat B7

    Probabil o dauna totala. Cere un VIN si verifica-l aici http://www.salvagedb.com/ L.E. Era in josul anuntului. Da, este dauna masina in SUA http://www.salvagedb.com/search?q=1VWBN7A3XDC136214 Poze cu ea lovita la licitatie
    5 Puncte
  23. mihai_tmn

    Ce Ulei de Motor Recomandati?

    Am citit la pareri despre uleiuri de m-am plictisit. Si la vechiul Opel si la actualul VW. Discutile sfarsesc inevitabil in cifre, viscozitati, analize, TBN, cASTM , caca-maca, etc. In primul rand, toate valorile sunt date pt uleiuri noi , nu se stie ce se intampla dupa 5000 de km sau dupa 15 000 km cu fiecare ulei... (sunt unele analize parca pe blackstone , poti sa "trimiti uleiu' la analiza", ....bla, chiar sa nu ai altceva mai bun de facut ?) In al doilea rand , majoritatea dintre noi nu avem posibilitatea sa verificam ce scrie acolo si nici nu intelegem pe deplin ce inseamna toate numerele respective. Eu zic sa folositi un ulei cu caracteristici recomandate de fabricant , dintr-o sursa cat de cat sigura , ce preferati voi (Mobil , Valvoline, Castrol, Motul, etc) Daca chiar vreti sa tina motoru' 1000 de ani , eventual schimbati uleiul de 2 ori pe an (primavara si toamna , as zice eu) In cazul asta chiar cel mai slab din cele de mai sus, schimbat de 2 ori pe an, se va comporta mai bine decat cel mai bun care a fost schimat doar odata pe an. Orice motor modern, servisat corect (cu schimb la max 15000/1 an) duce lejer 200 - 250 000 km.
    5 Puncte
  24. corbu33

    Discuții generale Superb 3

    Eu conduc mondeo nou de 180 cp diesel de munca... nu as da banii pe masina asta pt mine decat daca nu ar avea competitie dar are ... ceea ce este demn de recunoscut este directia care intodeauna si pe focus mai ales este foarte "reala si vie" feedback excelent de la drum si reactii instante la virari scurte bruste, in rest masina e praf la practicalitate, tinuta de drum( ca suspensii) nu pot sa zic ca e cine stie ce o consider normala dar iti cam rupe fundul pe denivelari desi e bine insonorizata, ergonomie si infotainmemt zero barat, spatiu interior praf in comparatie cu superbul, greiere in bord pronuntat si masina are doar 1600 km, sunet praf, calitate plastice sub superb, zgomot pronuntat de la roti dar s ar putea sa fie de vina anvelopele de iarna, hayonul nu este electric si rar se inchide din prima bine desi ai impresia ca s a inchis cum trebuie, faruri halogen( nu compar cu xenon) dar sunt un dezastru efectiv chioare... frana electro uneori da drumul greu cd vrei sa pleci de pe loc nu are auto hold care este extrem de util ... in spate mai ales cei mai inalti vor atinge lejer plafonul, vizibilitate all around proasta as zice. Puncte forte: directia si antifonare buna as zice sau mai degraba suspensie care lucreaza silentios ca anvelopele cam fac zgomot. dc ajuta la ceva acest mic OT, dc nu scuze.
    5 Puncte
  25. Clawoodyou

    Achizitionare Passat CC - sfaturi si recomandari

    La astea de Libia nu le-a mai pus ceas ca ei se orienteaza dupa soare
    5 Puncte
  26. nsm

    Consum Superb 3 - diesel

    Dimineata pe racoare - Bucuresti, in drum spre serviciu. De obicei merg cu bicicleta, dar am avut nevoie sa merg sa cumpar niste schiuri si am luat masina. Nu a fost aglomeratie mai mare ca de obicei. Timp: Skoda:22 min Bicla 9 min Dist : idem - 2.75 Consum: 19.1 l/100 la Skoda, 13 Cal la mine Vit medie 7 kmh Skoda vs 17 kmh Bicicleta Nu am luat in calcul cele 15 min in care am parcat si sonsumul a sarit de 20l/100. Uite asa se infunda DPF, se consuma AdBlue rapid. Mersul cu masina in Bucuresti il las pe seama taximentristlor. Eu raman la bicicleta
    5 Puncte
  27. cristiansen077

    Golf 7 vs Astra K vs Megane 4

    Desi initial vroiam megane sedan sau talisman, am facut un compromis si mi am luat gt
    5 Puncte
  28. 75NOR

    Ce sedan benzina in 30k? Nou, sau 1 year old?

    @Iulian M: sincer, eu sa ajung in State si sa am 30k USD buget de masina, nu as lua niciuna din toate astea. Ai ocazia unica de a fi intr-o tara unde benzina e ieftina si unde iti poti permite "nebunii" dpdv alegere pe care in Eu nu ti le-ai putea permite. Macar 1 data in viata, fa o alegere emotionala (mai ales ca nu rupe bugetul) si mergi pe o benzina V8, preferabil un Hemi. Sunetul, feelingul, tot pachetul este absolut inimitabil. Toate masinile mentionate de tine mai sus (poate mai putin Audi si BMW) sunt, no offence intended, "alegerea tocilarului/contabilului", un fel de Lester Durnham in "American Beauty" Ai sansa unica de a trai "American Dream" si te uiti la Kia/Mazda/Honda ? Eu m-as uita doar la Mustang, Charger, Challenger si alte nebunii din astea. Chargerul il poti lua cu Hemi 5.7L si cu 4 portiere, deci e sedan R/T-ul e 33k USD si sigur mai poti negocia ceva. Serios acum, despre ce vorbim ? Eu zic sa te duci sa faci un TD cu "American Muscle", sa te uiti la American Beauty si mai vorbim daca iti trebuie "Jap Crap" Evident, again, no offence intended
    5 Puncte
  29. Bebeee

    Sfat achizitie masina grup VAG

    Aia e problema, ca in Germania nu sunt asa ieftine. A..defapt sunt, dar in Germania au 300.000+ km, la noi 110.000, 140.000 sau 180.000. Astea sunt pragurile Sansele sa iei o masina ieftina si corecta de la un samsar sunt foarte mici. Si daca vrei sa verifici pe bune fiecare masina pe care o vezi, mai pui 1000 euro la buget si iti mai scazi 2 ani din viata de nervi.
    5 Puncte
  30. andrei_221

    Octavia 3 FL - discuții generale

    adevarul ca farurile alea dau mai bine pe original (Mercedes)....
    5 Puncte
  31. 75NOR

    Ce sedan benzina in 30k? Nou, sau 1 year old?

    Salut, Pretul de 3,600Ron este luat din Autobild, testul de 100 000km cu Seria 3 GT. Am intrebat telefonic la Bavaria si mi-au confirmat. Ce am aflat asta am zis. Nu am fost setat pe Superb. Am fost setat pe un buget maximal, motor+cutie+niste dotari must have. Am conturat short list cu ce mi-as dori si le-am evaluat. Asta a fost BMW 3-er MPacket pe care mi l-am dorit ca Yahreswagen. Daca afla cineva cum il bag in 30k landed cost, pret de intrare in leasing, cu tot cu transport si asigurare, sa ma anunte si pe mine. Asta a fost un exemplu de A4 2.0TFSI Ultra, desi nu are alcantara, cum mi-am dorit si nici B&O. Preturile masinilor sunt foarte clare. Asa cum am mai spus, fiecare e liber sa fie curajos pe banii lui si sa ia "clasa premium" ieftina de la dealeri turci, fara garantie si istoric. Eu nu-mi permit sa-mi iau o teapa de 30-33k pe care sa o platesc 5 ani. Pentru curajosi, exista un dealer de Audi la Kassel, are numai "avioane", maxim 10k rulaj pe bord, mega echipate, motorizate, toate cu Rotor, B&O, Navi, Trapa, Piele. E plin de anunturile lor. Mult succes pentru doritori. Ca gaseam un "3-ar" sau un " A4" in buget, nu contest, dar nu cu dotarile obligatorii pentru mine. Adica, dupa ce sa e second, sa fie si fara ce vreau ? Care e sensul ? Doar ca sa ma laud ca am BMW sau Audi, dar sa stiu in sinea mea ca e un compromis si ca nu e "asa cum trebuie" pentru mine ? Si ce? Sa iau unul de la turci cu 15k pe bord si sa aflu ca are 45k in realitate si ca nu a vazut nicio revizie ? De asta e plin de BMW si Audi la noi, toata lumea are fantezii cu clasa premium, fara sa si-o permita cu adevarat. Inca sunt destui care cred ca o masina de 60k de noua in Germania, ajunge la 25k dupa un an si e pe bune... B8 cu 1.900 km, dar cu scaunul soferului uzat ca la 50-60k km. Fara garantie, fara carte service si foarte important "isi rezerva dreptul de a avea greseli de tastare in text". Curios cum la masinile de Weltauto Austria sau "Audi Gebrauchtwagen Plus" nu apare precizarea asta cu "greseli de tastare" B8 adus din SUA, din nou nu pretinde ca informatiile corespund realitatii. I rest my case, nu consider ca-si are sens continuarea polemicii asteia.
    5 Puncte
  32. 75NOR

    Ce sedan benzina in 30k? Nou, sau 1 year old?

    A venit si momentul de "closure". Lista mea scurta cuprindea BMW 320i (184cai), A4 (TSI Ultra 190cai) si Superb3 (220cai TSI) Le-am condus pe toate, back to back in aceeasi zi - evident in variante diesel de 190 cai , caci traim in Romania, nimeni nu tine benzina la TD. Pe scurt: 320d M-Packet - Cel mai "drivers machine" si "fun machine" - evident 320. Orice sens giratoriu poate deveni un zambet, orice drum cu serpentine, un motiv de ranjete largi legate. RWD-ul si directia sport fac tot deliciul - Scaunele sport cu lungime reglabila a sezutului, imbracate in alcantara sunt exceptionale. Mai putin la intrat/iesit in masina la regim de mers la piata/chiosc/ATM, etc. Atunci devin usor enervante, ca si procesul de intrat/iesit in masina. Scaunul e prea jos (nu-mi vine sa cred ca zic asta) pentru un daily fataiala, dar perfect pentru Poiana, Fundata, etc - Interiorul...topor. Literally. Plastice tari, glossy, cu aspect sub nivelul masinii, mai ales pe consola centrala. Manerul franei de mana - mega cheap. Exceptand volanul si saunele, daca nu pui pe masina Navi Professional, arata trist rau. Si sec. Daca te ieftinesti si nu pui M Packet, vine cu un volan - ei zic piele, dar cu aspect si feeling de volan de plastic, iar scaunele standard sunt jalnice, nicio sustinere laterala, stofa ieftina, cu aspect ieftin. Iar cu 205/60/16 standard, e vis masina Configuratia mea: 50k Eur. Adica 320i 184 cai, cuplu 270NM, ZF8, M Packet, cu scaune incalzite, senzori parcare, keyless, Faruri LED Basic, Geamuri fumurii spate si Sistem audio mediu. Fara Navi, nici macar Business.... Promotia actuala este -23%, dar...doar pentru 320XDrive si 330 benzina. Adica ori diesel 4x4, ori benzina 2.0 de 250 cai, dar care are un pret lista de 50k, cu optionale sare de 62k lista, adica aprox 47k Eur landed cost. Boon, hai sa ne uitam la Jahreswagen. Plina Germania de ele. Totusi, cele cu M-Packet sunt putine. Si majoritatea lor nu au carte service sau provenienta certificata. Pe scurt, un 320 MPacket 2015 spre final (ca sa prinda face-liftul), vreo 15k km rulaj, de la Premium Selection Germania este cam 33k Eur. Mai pui 5% adusul la oficial, 1,000Eur transport cu asigurare si iesi cam la 36k landed cost, pret de intrare in leasing, a unei masini vechi de 1.5 ani, cu 1.5 ani garantie ramasa. CASCO e cam 2500Eur anual, ca fapt divers. Un schimb de placute + discuri fata este 3,600Ron la Bavaria, asta obligatoriu daca vrei sa beneficiezi de 5ani service inclusive. Deci...nu. A4 B9 TDI190 echipare Sport - In mod clar oferta matura si cea mai echilibrata. Interiorul cel mai calitativ, o placere efectiva sa invarti comutatoarele si sa apesi butoanele. Plastice moi, sau texturate. Maneta S Tronic arata genial. Scaunele foarte ok, sustinere excelenta, dar o idee mai sus fata de BMW, totusi ramanand suficient de jos pentru a te bucura de condus. - Grilele alea fake ale aeratoarelor sunt de gustibus. Mie nu-mi plac, e singura chestie pe care o pot reprosa interiorului. Asta si Navi-ul ala stil "tableta AM din targ, prinsa cu superglue" ne-rabatabila. Interesant, la A3 e escamotabila in bord. Cost saving la noul A4 ? Probabil.... - La sedan nu ai posibilitate de portbagaj electric... - La condus, da se simte in anumite conditii Multilinkul. Suspensia sport e reglata foarte bine, ferma dar confortabila. M-am dar cu varianta standard, nu avea amortizoare controlate electronic - Masina sta foarte bine, e clar masina pentru 2. In spate, cam chin pe configuratia mea de pozitionare scaune fata. - Active Info Display + Navi = misto. Nu un must, dar misto. In schimb, jale la configurare, vreo 3-4k eur combinate. - La configurare, dotarile mentionate mai sus, ca la BMW, scurt 50k pentru 2.0Ultra 190cai Stronic. - Discount? Zambete... "Marca premium se plateste" citez din vanzator. Si da, la marca premium se plateste orice dotare, zic eu... - Jahreswagen...putine, slab dotate. Daca vrei un S-Line, sare de 40k in Germania, presupunand ca vrei "Audi Gebrauchtwagen Plus". La turci gasesti la 30k, pentru cine e curajos pe banii lui... - Am cautat si B8-uri 2.0TFSI 220. Plin de masini aduse din State, la 25k Eur, fara istoric, fara garantie - am mai dezbatut subiectul. Cele "curate" sar de 30k. Again, adaugam 5% + transport si asigurare, pentru o masina de aproape 2 ani. Casco, tot acolo, vreo 2,500Eur anual. Deci, nu. Superb3 TD-ul total irelevant, pentru ca evident motorizarea dorita nu exista. Nici suspensia dorita. Doar jantele, culoarea si interiorul alcantara. Care mi-au placut. La fel si conectivitatea. Materiale mai moi si mai bune ca in BMW, spatiu generos, scaun suficient de jos. Cred ca inca 2 cm si ar fi fost perfect, dar...poate bricolam ceva. O groaza de solutii prietenoase clientului. Si pot sa "mi-o fac a mea" direct din fabrica, in bugetul meu. Am cercetat si "marca poporului din Europa de Vest", dar Passatul cu dotarile mele e cu 4.5Eur mai scump decat Superbul, pe configuratie identica... Fara sa pun AID, doar cu LED basic. In conditiile in care suspensia e identica, scaunele sunt la fel ca pozitionare fata de podea, comutatoarele sunt cam aceleasi. Nu am vazut vreun motiv tehnic care sa ma faca sa cred ca merita, pentru mine, cei 4.5k eur diferenta. Iarasi, nu. Asa ca, a venit momentul sa trag linie. Am incercat, am sapat, ca sa nu zic ca am explorat toate optiunile in buget. Pentru ca nu vreau "marca premium" cu orice pret (scaune basic, tapiterie basic, fara Navi/conectivitate, cu roti 16'' si eventual halogene) doar ca sa ma pot afisa, prefer sa optez pentru "marca poporului din Europa de Est". Nu am nicio problema sa-mi asum asta, am fost foarte ok si pana acum cu asta. Mai ales ca nu am nimic de demonstrat nimanui. Prefer sa-mi iau masina cu tot ce imi doresc pe ea, sa nu fiu sclavul ei la intretinere si sa ma chinui sa o asigur. Si sa-mi permit un set de jante de iarna noi, OEM, cu cauciucuri noi. Ah, da si sa-mi ramana bani dupa ce o cumpar ca sa plec in concedii sa ma bucur de ea... Inchei aici "odiseea spatiala 2016". Se poate inchide, I'm done, sau se poate lasa deschis, daca cineva crede ca prezinta interes. Cheers si multumesc pentru participare, pareri, feed-back.
    5 Puncte
  33. Habba

    Consum Superb 3 - diesel

    Pai vezi la mine, am prezentat pe pagina anterioara (km exacti si cantitatea alimentata exacta). Am peste 15k, consumul la pompa in km astia e de ~6l la 100 de km. Vorbesc de consum mediu (care e cel mai relevant), cu distributie de ~60% autostrada (ACC 140-150 km/h, medie viteza 110 km/h), 25-30% extraurban, restul urban (adica nesemnificativ). Ma rog, la 1.5t si DSG e absolut decent. Insa cine se asteapta la consum mediu sub 6-6.5l/100 km, e rupt de realitate. Altfel, in conditii pur specifice, am avut si eu consumuri sub 4l /100 km dar si peste 10l /100 km.
    5 Puncte
  34. Ebi

    Ce Ulei de Motor Recomandati?

    Dupa mine testul este doar amuzant. Nu stiu de ce nu a pus si ulei de masline sau margarina, poate reiesea ca sunt cele mai bune. Vaselina cred ca era neintrecuta. Uleiul in motor sta la 100 grade, 1-2 ani. Din test nu rezulta daca uleiul cel mai bun timp de 20 secunde la 22 grade va fi tot cel mai bun si la 100 grade dupa un test de 300 ore.
    5 Puncte
  35. AllinDanut

    Golf 7 vs Astra K vs Megane 4

    Asa e, acum nu iei caroserie si motor, iei caroserie si dotari, sa dai 30.000 de euro pentru 1.6 110cp ori trebuie sa ai prea multi bani ori probleme cu capul ...
    5 Puncte
  36. bgd_b92

    masina la 12k E

    Despre ce vorbim ??? Despre sigla ?? Sigla aia iti ofera confort superior, atat pe parte de suspensie cat si de dotari extra, o tinuta de drum impecabila, tehnologie si siguranta. Cand o sa ai ocazia sa mergi cu astfel de ghene probabil o sa iti schimbi parerea ; tu esti genul care cumpara KM si nu MASINI ! ok e problema ta insa hai sa nu ii indemnam si pe altii sa faca la fel ; ca de aia merge samsareala asa bine la noi ; daca iti pun 40.000 km in bord la bmwul ala tot la fel se conduce ; oricum pe forumul asta majoritatea sunt ceva de genul " aaa..80.000 km ?! La o masina premium in 4 ani ? Imposibil "...sau " aa..170.000 km ?? In 4 ani ?? Cazan direct..oricum o dai nu e bine ; daca are km reali verificabili cu carte servis la reprezentanta..sunt prea multi..daca are km putini la pret mediu spre ocazie e...imposibil..daca are km putini si pret mare.." de banii aia iti iei altceva "...am avut ocazia sa merg cu e60 cu 380.000 km reali..si ce crezi ca am constatat ? Ca merge ca in prima zi. Si cum bine a spus si proprietarul..atata timp cat tu ai grija de ea are si ea grija de buzunarul tau. La revizii te costa +100 lei fata de un banal1.9 tdi ca intra mai mult ulei..vorbind de 525...iar placerea de a o conduce..incomparabila. Hai sa nu denigram totusi marcile premium ( bmw / merceses / audi ) ca asa ni se pare noua..ca poate am mers cu un golf cu 200.000 km care era petarda sau logan / renault in care scartaiau toate cele.
    5 Puncte
  37. Tutorial demontare oglinzi Passat CC / B6 (Facelift) / B7 / Alltrack / Scirocco / Eos (Facelift) pentru inlocuire, montaj Puddle Lights, inlocuire lampa semnalizare. 1) Se impinge sticla oglinzii (12) inspre exterior la maximum. 2) Se introduce in golul dintre sticla si rama un levier de plastic (trim remover) si se trage usor inspre exterior (cu grija pentru a nu crapa sticla oglinzii). 3) Dupa scoaterea sticlei, cu grija, se deconecteaza conectorii rezistentei de incalzire unde, "+" este situat inspre centrul sticlei si "-" inspre margine. 3*) Pe partea soferului, in cazul in care sticla este si electro-crom, pe sticla regasim si o mufa cu 2 pini, mare, alba. Se declipseaza si deconecteaza si aceasta. 4) Se desurubeaza cele trei suruburi T10 ce fixeaza motorasul de reglaj electric (2) al oglinzii (notate - 9, in imaginea atasata). 5) Se deconecteaza mufa motorasului de reglaj (2). 6) Se desurubeaza cele 2 suruburi T10 ce tin rama oglinzii (marcate cu 4 in imagine). 7) Se scoate clema ce tine lampa de semnalizare fixata pe rama, apasand pe clema si tragand incet de rama. Aceasta este situate in "varful" oglinzii. 8) Cu ajutorul unei surubelnite plate mici, se apasa PE LANGA cele doua cleme (A) din imagine inspre mijlocul acestora, in timp ce se trage incet de rama (3), pentru fiecare clema in parte. Sunt mai dificil de scos, dar aveti rabdare! Sunt sensibile si se pot rupe! 9) Se demonteaza capacul superior (13) de plastic al oglinzii printr-o miscare de tragere si ridicare: se trage capacul inspre interiorul oglinzii si se ridica. 10) Se deconecteaza mufa lampii de semnalizare. 10*) Daca sunt instalate lampi "Puddle Lights", se deconteaza si mufa acestora. 11) Capacul inferior (7), impreuna cu lampa de semnalizare (si, dupa caz, "Puddle Lights"), este prins intr-o clema vizibila, in apropierea bratului de prindere al oglinzii. 11*) Daca sunt instalate lampi "Puddle Lights", acestea se pot scoate prin apasarea acestora dinspre exterior (lentile), in timp ce, cu ajutorul celeilalte maini, se directioneaza lampa astfel incat sa iasa din cele 3 cleme. ** Pentru montajul "Puddle Lights"-urilor, se poate face decupajul dupa marcaj, cu ajutorul unei freze de tip Dremmel.** ~ Montajul se realizeaza in sens invers celor descrise mai sus! ~ P.S: Ca sfaturi: trebuie avut mare grija la demontarea sticlei pentru a nu o crapa; trebuie umblat cu grija la scoaterea clemelor marcate cu "A" pentru a nu le rupe. In continuare, daca tot suntem aici, descriu operatiunea de demontare a intregului ansamblu oglinda retrovizoare, cu tot cu bratul de sustinere: 1) Se demonteaza fata de usa (se gaseste tutorial pe forum, in functie de model). 2) Se deconecteaza mufa T16 a oglinzii din calculatorul de usa, notate cu (8) (este vorba de mufa cea mai mica, dintre cele trei). 3) Se deconteaza mufa difuzorului de inalte (tweeter). 4) Se desurubeaza surubul ce fixeaza tweeter-ul. 5) Folosindu-se un levier de plastic (trim remover), cu grija, se scot cele doua cleme in care sta fixat tweeter-ul: una mare in partea de jos si una foarte mica sus. 5*) Aceste cleme sunt din doua bucati: un picior de plastic, corp comun cu carcasa tweeter-ului si niste garnituri din silicon/cauciuc maleabil. Cele din urma se scot, cu grija, de pe piciorul de plastic si se reintroduc in gaura de fixare, pentru a evita pierderea lor si a usura remontarea. 6) Bratul oglinzii este fixat, dupa caz, in 1-2-3 suruburi T20. Se desurubeaza acestea, cu mare grija sa nu scapati vreunul in portiera! 7) Se extrage oglinda, cu tot cu brat, incet, asigurandu-ne ca nu rupem mufa (8) al acesteia la trecerea prin golul din portiera (spatiul este gandit la fix pentru a trece mufa!). ~ Montajul se realizeaza in sens invers celor descrise mai sus! ~ Consider ca aceasta postare ar fi de foarte mare ajutor pentru colegi, daca ar fi transformata, de catre moderatori, intr-un topic dedicat, cu link-uri in ariile de DIY pentru fiecare din modelele specificate in titlu! Multumesc!
    5 Puncte
  38. kelu

    Folie geamuri pt protectie solara

    Eu nu inteleg alta chestiune: tineretul tanar si frumos iese in strada ca vrea schimbare, ca vrea o societate curata si sanatoasa, iar aici se discuta despre cum sa fentam legea. Mai oameni buni; voi cititi ce scrieti???? Daca legea spune clar: fara folie pe geamurile fata, ce este asa greu de inteles? Unde da cu minus? Ba nu are voie sa bage mana la tine in masina, ba spune ca ai butonul stricat, ba ca a pus folie bunica si saraca nu a stiut. In regulamentul forumului stiam ca sunt interzise discutiile referitoare la nerespectarea legii. Si foarte important: POLITISTUL ESTE EXACT CA SOCIETATEA DIN CARE PROVINE.
    5 Puncte
  39. 75NOR

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Inainte sa te grabesti, cauta testul de 100k km din AUtobild cu Kuga (ala in care a avut probleme serioase la prinderile cutiei de transfer/cardan si la motorasele stergatoarelor de parbriz) si mergi frumos cu lista de probleme la Ford si, pe langa omul de vanzari cere sa vorbesti cu cineva avizat din service pentru a vedea punctual daca s-au rezolvat problemele variantei non FL. In articol scria ca Ford si-a asumat reproiectarea prinderilor pentru cutia de transfer - intreaba daca au facut-o (desi s-ar putea sa se uite la tine ca curca'n lemne, la cat de avizati sunt majoritatea oamenilor de reprezentanta) Asta ca sa nu-ti para rau mai tarziu. Cat priveste PowerShift - e loterie, nu e generalizata. Ce este insa o certitudine - raspunsul ceva mai lent fata de DSG. Fa un TD pe un traseu care sa fie edificator pentru tine. Daca esti ok cu masina si ti-au raspuns multumitor la problemele de fiabilitate - go 4 it fara sa te uiti inapoi. La 25k, recunosc, nu ai ce sa iei din clasa asta, pe dotarile si puterea aia. La banii aia, daca as fi obligat sa iau SUV, as putea trai cu plasticele din Kuga si as alege Kuga in loc de asiatice - presupunand ca si alea sunt tot 25k (nu stiu). But hey, faza misto este ca la 25k nu ai ce Octavia sau ce Golf sa iei de puterea si echiparile alea... Misto rau, au ajuns SUV-urile (altora) mai ieftine decat compactele VAG...
    4 Puncte
  40. tavitara

    SEAT Arona

    ce au ajuns si SUV-urile astea nici nu se mai vad in parcari , sunt ascunse dupa loganuri
    4 Puncte
  41. 75NOR

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Revenind pe subiect, dupa ce am mai rumegat comparativul din Autobild sunt foarte curios sa vad live Kodiak-ul. Ar fi a 2-a oara consecutiv cand SUV-ul Skoda bate Tiguanul in comparativul direct. Victoria Kodiak-ului la capitolele "materiale, finisaje si ambianta generala" e foarte interesanta. Nu sunt client de SUV, dar sunt foarte curios In rest, putin OT din viata reala, adica "spicuri" din ceea ce oferea parcarea din Poiana Brasov ieri , ei bine SUV-urile ce fac obiectul acestui thread erau inexistente. Preferam "decat" SUV-urile premium, pe care le folosim doar pentru a le cocota ostentativ cu botul pe vreo bordura sau maldar de zapada stransa, desi parcarea ofera loc suficient fara a face "scamatorii" de iarna. Placerea de a arata altora "un calandru de SUV premium" dintr-o pozitie ostentativa probabil ca bate rationalul. In schimb mi-am permis aroganta de a urca acea panta abrupta ce duce la localul numit "Coliba...unora" cu o Skoda FWD si chiar am facut 2-3 "stop & go" pentru a da "prioritate la coborare" unor cetateni "premium" si culmea, am reusit sa plec din loc si sa ajung la respectivul stabiliment, unde doar "vulturii, scuze SUV-urile cuteaza" End of OT.
    4 Puncte
  42. Liviu_sbn

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Imi cer scuze din start pentru greselile gramaticale ce pot aparea, mai jos o mica traducere din cat am inteles eu. Sfarsitul il stiti oricum Toate sunt TDI, 4X4, cutie manuala Interior: Ateca: Interior de f buna calitate, vizibilitate ok, stalpi A nu deranjeaza, ecran ok asezat, incarcator tel wireless, cotiera ok…, post conducere comod Tucson: Sub Kia ca si materiale, volan ok, ecran tactil pozitionat sus, locuri depozitare ok… Sportage: Confortabil, calitate medie, post conducere comod, ecran pozitionat sus, vizibilitate buna Kadjar: Scaunele cele mai confortabile, design modern dar material nu de cea mai buna calitate, ecran mic, spatii depozitare mari, Qashqai: Material de calitate, design volan ciudat, pozitie condus ok, vizibilitate buna, stalp A cam grosi. Ecran pozitionat prea jos, locuri de depozitare foarte multe, cotiera fata spatiu mare interior Bancheta spate: Ateca: Spatiu imens bacheta spate si f comoda, tunel transmisie mare dar comod locul din mijloc Tucson: Spatiu f ok , identic cu Sportage pe bancheta, confortabila Sportage: spatiu f mare pe bancheta atat la genunchi cat si la cap, bancheta confortabila, spatar ajustabil la bancheta din spate Kadjar: Mai bine decat Qashqai la genunchi si cap, loc central bancheta incomod si spatiu f mic la cap, are prize spate Qashqai: Spatiu mic genunchi bancheta spate, dar ok la cap, bancheta nu foarte bine conturata pe corp, fara aerisire bachata spate si incarcator, Portbagaj: Ateca: portbagaj 485 litri, pliere bancheta din portbagaj, roata de rezerva dim reduse Tucson: portbagaj generos 488 litri, roata de rezerva de dimensiune normala, prize, posibilitate inclinare bancheta spre spate prin modificarea acoperisului (plasei) portbagaj Sportage: portbagaj ok 503 litri Kadjar: portbagaj MODULAR 472 litri, inaltime mare de la sol la podeaua portbagajului = problematic la incarcarea bagajelor grele, gura portbagaj iregulara = problematic la incarcarea obiectelor voluminoase, roata de rezerva, bancheta se rabateaza din portbagaj. Qashqai: portbagaj MODULAR 430 litri, bancheta nu se rabateaza din portbagaj, slabut per ansamblu, roata de dimensiuni reduse, Motorizare: Ateca: 2.0 TDI 150 CP, cuplu superior fata de Q si K, inferior fata de T si S, tinuta de drum superioara, consum 6.3%. Dinamica: Este la alt nivel in toate aspectele, motor destul de potent desi nu e cel mai mare (CP), joaca in alta liga Tucson: 2.0 CRDI 185 CP, consum 7.0%. Dinamica buna pe sosea si in curbe, cutie fluida, directie ok Sportage: 2.0 CRDI 185 CP, consum 6.8%. Dinamica putin peste Tucson Kadjar: 1.6 DCI 130 CP , consum 5.7%. Dinamica cea mai slaba. Qashqai: 1.6 DCI 130 CP , tinuta de drum superioara, consum 6.2%. Dinamica vie, suspensie mai ferma decat ceilalti cu exceptia Ateca, directie lenta, Off-Road: Ateca: cea mai rigida suspensie. Unghi de atac mai bun decat la T si S, cel mai usor si sigur control in off-road fata de competitie desi nu are blocaj diferential. Tucson: suspensie putin mai tare decat Kadjar. Din cauza formei caroseriei, unghiul de atac scazut nu permite trecerea peste anumite obstacole. Sportage: suspensie putin mai tare decat Kadjar. Din cauza formei caroseriei, unghiul de atac scazut nu permite trecerea peste anumite obstacole. Kadjar: cea mai moale suspensie, mai ales datorita dimensiunilor jantelor (cele mai mici). Dinamica in off road apropiata de Ateca. Qashqai: suspensie putin mai tare decat Kadjar. Dinamica in off road apropiata de Ateca. Preturi si echipari: Ateca: 31.090 , 2 echipari disponibile cu 4x4 si manuala: Style si Ateca Tucson: 32.465 - 1 singura echipare Sportage: 1 singura echipare GT Line, 31.133 / Pret mai mic decat Qashqai dar si cu mai putine dotari, Kadjar: 28.460 - Pret mai mic decat Qashqai dar si echipare putin mai slabuta decat Q Techna. Qashqai: 31.363 / cel mai echipat / cele mai multe optiuni de configurare Locul 1: Ateca datorita dinamicii – 3 voturi Locul 2: Qashqai – 1 vot – transmisie buna si apropiat de Ateca in off road The end.
    4 Puncte
  43. Bebeee

    Sfaturi achizitie Ateca

    Nu poti da gres cu reflex silver :-) ar fi alegerea mea.
    4 Puncte
  44. Andrei1980

    Octavia 3 FL - discuții generale

    Colegule ai vorbit pe gustul meu!!! 100% de acord cu tine. In 2010 am luat Octavia 2 FL 1.4 TSI Business cu extraoptiuni de Scaune incalzite , senzori de parcare spate - cu afisaj CB !!!!!!, oglinzi electrice , rosso brunello ...pret de catalog 17 390 euro, iesit cu rabla si reduceri la 15 500 euro. Zic un pret normal la asa o masina. 2015 septembrie: mers la skoda. 2.0TDI style 21 800 euro fara optiunile ce aveam la O2 si cu ceva extra in echiparea style pe langa cea Business din 2010. Bolero sa zicem... daca mai optam pentru cele de sus ( cu senzor de parcare care pe deasupra este numai acustic daca nu cumperi si alea pe fata la extrapret) ieseam la un pret peste 23 000 euro adica 8000 de euro in plus la o masina care desi are motor mai puternic nu ofera mult mai mult, cel putin nu cat s-ar crede din extrapretul cerut. Am optat pentru seat exact din cauza ca la pret identic ( de fapt mai ieftin cu 290 euro pret de catalog Style vs FR) mai primeam pe deasupra echipari de sport( tren de rulare sport, scaune sport si volan tesit sport si piele, 225/45 R17) extraoptiuni care ridicau pretul O3 cu inca vreo 1000 si ceva euro, deci deja vorbim de peste 24 000 euro cu reducerea lor de rahat de 550 euro. Pe langa astea primesti tren de rulare primitiv pe spate( si la seat nu contest - aici fac mai mult referire la O2) . La O2 aveam multilink... Deci pentru cateva chestii in plus pe care pun pe masinile lor la care costurile de productie sunt maxim 1000 euro in plus la o echipare gen Style au marit preturile anormal de mult ( si cele ce nu se vad au mai si scos, ca cica reduceri de costuri pe pielea clientului care doar vede plasticele si tabla frumos facuta...) Le cumparam ca nu avem ce face, dar in ochii mei este un furt pe spatele clientului orbit de optiuni insirate cu zecile...Vad ca au vanzari si cer cat nu le este rusine!!! SI NU LE ESTE!!! LE: puteti sa imi dati si 10 minusuri... aceasta parere imi mentin cu tarie. Daca este offtopic, se poate sterge...
    4 Puncte
  45. vdragos

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Eu am fost foarte aproape de a lua un Kuga in loc de Seat si ma felicit ca n-am facut-o. In realitate testul AutoBild a scos in evidenta vreo trei defecte premature, dintre care doua grave: ambele motorase de stergatoare bubuite inainte de 50 de mii, ruperea urechilor de aluminiu ale cutiei de transfer (si nu, Ford nu a zis ca e caz izolat, au zis ca au remediat problema in productie prin reproiectare), plus galeriile de admisie colmatate cu funingine aproape complet la 100k, ceea ce a redus semnificativ puterea motoului. Cine ar fi zis? Dusterul e un inger pe linga Kuga
    4 Puncte
  46. Teodoreanu

    Probleme si rezolvari Octavia 3

    Inainte am avut Megane 2 an 2006 cumparat de nou am vandut masina in 2014 cu 130000 de km la bord nu am schimbat nici o caseta de directie sau macar o bucsa la masina . Fara suparare cel putin in cazul meu Skoda nu se dovedeste a fi peste Renault asa cum circula vorba prin targ . Pe langa caseta de directie si rulmentul de la roata am mai schimbat maciulia de la schimbatorul de viteza pielea roasa la 26000 de km . Dezlipit stopul de pe haion schimbata antena de receptie a sistemului de navigatie . Foarte multe defecte in 2 ani si jumatate o fi ea in garantie dar nu este nici o placere sa tot mergi in service pentru constatare rezolvare etc . Pt navigatie am mers de 3 ori pana sau prins ce are . La 24000 de euro platiti sincer aveam asteptari mai mari mai ales de la o firma care vinde bine in Romania si care avea un renume bun .
    4 Puncte
  47. Dobre Catalin

    E-MFA Addon Homemade

    Salutare, In primul rand sper ca am deschis topicul unde trebuie, daca nu, rog un moderator sa-l mute in aria corecta. Totul a inceput cand am vazut acest produs: E-MFA ADDON . Acest device se conecteaza in spatele head unit-ului si trimite catre instrument cluster diferiti parametrii: presiune turbo, cantitatea de motorina din rezervor, temp. ulei etc. Din pacate pretul este cam mare din punctul meu de vedere. Drept urmare mi-am propus sa incerc sa fac un device asemanator. Pentru inceput o sa incerc sa explic putin cum comunica “calculatoarele" din masina intre ele. Protocolul folosit se numeste CAN BUS(Cotroller Area Network). Sunt folosite 2 fire: CAN_HI si CAN_LOW. Intr-o masina VW in care se foloseste protocolul CAN BUS exista mai multe retele CAN: Drivetrain CAN data bus (high speed) with 500 kBit/s. Aici avem de exemplu: Engine ECU, ABS, Airbag, Calculator Coloana Volan, Instrument Cluster Convenience CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: BCM, Central Convinience Infotainment CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: Navi, Radio, Modul Bluetooth, Telematics Comunicarea intre toate retelele CAN dintr-o masina se face folosing un CAN GATEWAY. Toate mesajele trimise de catre "calculatoarele" din retea trec prin CAN Gateway. Cred ca il putem compara cu un network switch. De exemplu: Head unit-ul trimite catre Instrument Cluster numele melodiei. Head unit-ul este in Infotainment CAN iar Instrument Cluster-ul este in Drivetrain CAN. Acest mesaj trimis de Head Unit ajunge in CAN Gateway si de acolo este trimis mai departe catre Instrument Cluster. Daca tot am ajuns la "mesaje". Asa arata un mesaj trimis intr-o retea CAN: Exemplu general: CanSend(ID, byte 1, byte 2, byte 3, byte 4, byte 5, byte 6, byte 7, byte 8) Mesajul contine ID-ul "Calculatorului" care trimite mesajul + 8 bytes de informatie. In reteaua CAN ID-urile "calculatoarelor" sunt alocate in functie de importanta lor. De exemplu ABS are ID-ul 0x1A0, Airbag controller are ID-ul 0x050 Exemplu mesaj real: CanSend(0x531, 0x0c, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0) Acest mesaj este trimis catre Instrument Cluster sa aprinda martorul pentru faza lunga. Exista si mesaje mai mari de 8 bytes. De exemplu cand se trimite numele unei melodii sau numele postului radio. Pentru a trimite mesaje mai mari de 8 bytes VW foloseste un protocol proprietar numit VW Transport Protocol 2.0. Mesageria CAN nu este disponibila pe internet iar VW nu va face publica niciodata mesageria CAN a masinii din motive de securitate. Acum revenind la proiect. Ca si hardware voi folosi o placa de dezvoltare Arduino si un shield CAN BUS: Ce vreau eu este sa ma leg in reteaua CAN in locul modulului Bluetooth(oricum nu il am instalat pe masina), sa trimit catre Instrument Cluster mesaje folosind ID-ul modului Bluetooth. Asta in teorie. Pana acum am lucrat pe birou, cu un instrument cluster fara maxi-dot. L-am folosit sa imi dau seama cat de cat cum stau lucrurile. Am reusit sa trimit mesaje folosind diferite ID-uri. De exemplu am reusit sa sting martorii de ABS, Airbag si sa aprind martorul de faza lunga. De asemenea am reusit sa controlez si vitezometrul. Atasez un link cu un filmulet postat de mine pe youtube: Urmatorul pas este sa ma mut in masina, unde am Instrument Cluster cu Maxi-dot si sa incerc sa adaug un meniu pe langa cele existente: MFD, Audio, Navigation. Setup si sa afisez text. Pe masura ce voi avansa cu testele voi posta pe forum.
    4 Puncte
  48. czsilviu

    Achizitionare Passat CC - sfaturi si recomandari

    Da, chiar asa! Cauta cu volan pe dreapta ca-i mai ieftina!
    4 Puncte
  49. 75NOR

    BMW seria 3 vs Audi A5 (2013) sfaturi

    Mare atentie la motorul de 184 cai. Nu stiu cati s-au dat la modul serios cu un F30, dar pot spune clar ca motorul asta e inferior TDI-ului de 180 din urmatoarele puncte de vedere: zgomot la rece, zgomot la cald, vibratii resimtite si mai ales rontaitul infernal in accelerare. In comparatie, 2.0 tdi pe Audi A5 este o oaza de liniste. 2.0d de 190cai lansat anul trecut este cu adevarat altceva: nu mai rontaie, nu mai e atat de zgomotos si e mult mai rafinat in accelerare. Vorbesc dupa ce am condus cam 1,000km atat 320d de 184 cat si 320d de 190. Ambele erau cu ZF8, diferente in reprize, accelerare nu am simtit. Dar zgomotul mi s-a parut mega enervant in cel de 184cai. Acolo un de Audi puncteaza cu adevarat este rafinamentul si foarte buna antifonare a interiorului, vorbim de decibeli diferenta masurati de revistele de specialitate, dincolo de perceptii. Eu unul n-as lua 320d de 184 cai, la fel cum n-as lua interiorul standard. Marius spunea ca vrea piele, ok asa, doar ca pielea "de baza" e ecologica aia foarte rugoasa si zgrunturoasa. Idem si volanul de piele standard. Volanul ori cauti cel M, ori cel Individual, altfel e acoperit cu o piele cu feeling de plastic. Din punct de vedere al interiorului degeaba ziceti voi ca A5-ul e "vechi", dar F30 nu straluceste. Daca vrei "drivers car" - go for BMW ! Daca vrei interior, fugi de BMW. Inclusiv volanul M are insertii decorative de plastic care scartaie cand le atingi, inca e mult plastic tare in masina, idem pe consola centrala. Apoi sunt chestiile de finete - gen luftul usii torpedoului Interiorul de Audi e mult mai bibilit, incepand de la forma fetei de usa, felul in care integreaza butoanele - mai ales cand vine cu scaune cu memorie, butoanele in sine si haptica. Iarasi, la interior, tapiteria standard de Audi mi se pare ieftina, atat ca aspect, cat si ca feeling. Scaunele standard - chiar si imbracate in piele - nu au sprijin lateral, deci daca e sa fie Audi musai un S-line si deja e alt interior. Rotile de 17'' le cam gasesti pe toate, dar par mici pentru caroseriile astea - cer 18'' dar pot fi puse dupa.
    4 Puncte
  50. cristi511

    Jetta 2012 vs Octavia 3 2013

    Nu din solutia tehnologica ( fix vs multilink) se inclina masina ci din amortizoare/arcuri/balon mare al anvelopelor. Ceea ce ai descris tu mai sus este, din umila mea parere, comportamentul aratat de o masina abuzata aiurea, atata timp cat suspensia acesteia este setata catre confort....acelasi comportament il pot dovedi/sustine si eu la dusterul din familie, desi are suspensie independenta pe spate. Iti propun sa mergi cu un leon fr de 150 cp ( suspensie fixa) si ai sa vezi ca povestea are alt final. Insa nu trebuie sa uitam ca legile fizicii sunt aceleasi in tot universul dar aparitia efectelor acestora depinde stric de noi. Raman la parerea mea ca, in viata reala, pentru consumatorul normal, diferentele sunt absolut insesizabile. Adica pentru marea majoritate a posesorilor de Octavia.
    4 Puncte