Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 22.03.2017 în toate secţiunile

  1. 13 points
    aha ... nu am citit intre timp ce a mai postat daca mai asteapta cateva luni , la cum ii creste bugetul , poate sa ia orice
  2. 12 points
    Din pacate favoritismul pro-vag e in floare pe acest topic. Unii pur si simplu se pare ca nu pot accepta ca mai exista si alti producatori care pot face masini bune inafara de nemti. Va deranjeaza atat de tare ca 3008-ul nu are 4x4 dar unii nici macar nu realizati cat de putin folositi in viata de zi cu zi tractiunea integrala. Zicea cineva mai sus ca faptul ca are cutie automata cu convertizor si nu cu dublu ambreiaj o face sa para ieftina... pai atunci nu va mai uitati nici la mercedes cu al lor 7/9g-tronic, nici la bmw si nici la alti producatori care folosesc cutia zf-8 (pe care toata lumea o lauda) pentru ca nu sunt premium, alegem vag in continuare cu al lor minunat dsg7 de pe motoarele mici ca e premium, si la feeling si la reparatii. In familia mea detinem un peugeot 307 si masina din semnatura. 307-ele din 2005 si pana acum nu a avut atatea probleme si bani bagati in reparatii ca beetle-ul in 4 ani, si ma refer la orice tip de problema: mecanica, electrica sau de tinichigerie. Un prieten are un peugeot 2008, luat de nou (cam 18.000 euro) in 2013, si fara 4x4 merge si la munte si peste tot fara probleme. Sa nu mai zic ca singurele lui vizite la reprezentanta de cand a cumparat masina au fost STRICT pentru revizii (presupun ca faptul ca cineva i-a zgariat masina in parcare nu o punem ca problema de producator). Tot ce va spun nu sunt inventii pentru ca mi-a fost coleg de camera 2 ani de zile si coleg inca din generala deci am mers destul de mult cu el cu masina. Probabil unele persoane se vor simti ofensate de cele spuse de mine, dar trebuie sa fim realisti si sa facem comparatii corecte. Precum colegul @vdragos care compara 1.2 puretech de 130 de cai cu 1.4 tsi de 150 de cai, nu cu cel de 125 cum ar fi corect...
  3. 8 points
    Primele impresii de proprietar: Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP AT6 Sparkling Silver. Scuzati incoerenta , include comparatii cu Passatul actual. Directia mai precisa si mai nervoasa, cica au mutat asistarea (motorasul) de pe coloana de directie direct pe caseta; vizibilitatea f. buna, in special pe luneta nu ma asteptam la o vedere atat de OK; insonorizare f. buna, desi producatorul spune ca a insonorizat cabina, nu compartimentul motor, nici cu geamul deschis nu auzi mare lucru; pleaca glont de pe loc din compresie, inainte sau marsarier, zici ca pleaca din block start; pentru oras e f. agila, cand i-am dat putina talpa totusi se simte ca trebuie sa se tureze; trecand de la DSG la AT6, nu stiu cum merge treaba, daca retrogradeaza tot 2 trepte ? nu am indicator de viteze si sunt usor confuz. Inca nu am avut drum lung. Parca am sesizat niste lag-uri la cutie in cateva momente prin oras, dar nimic deranjant. Tinuta pe sosea impecabila (eu merg destul de sport in oras), o simt ca o berlina practic, desi cred ca aproape incap sub masina... Stiti sentimentul ala de autobuz cand conduci diverse SUV-uri, cand simti ca masina nu e atat de "adunata" ? Ei, aici e diminuat la minim as zice. Suspensiile f. confortabile, desi e pe jante de 19 cu 2.4 in anvelope. Interiorul f. incapator, comod si modern (as spune cu tenta de lux, dar totusi bugetul si clasa masinii nu ma lasa, aici vorbesc cu oameni avizati...), am bagat 5 oameni normali si fiecare era incantat de spatiu. locuri de depozitare clar mai putine Pielea perforata aspectuoasa, aderenta (vorbesc de sezut, in curbe). Foarte bine izolat, tine caldura pe noptile astea reci. Inca o data, sunt incantat de vizibilitate pe toate partile. Ah, designul... botul ala blamat nu ma deranjeaza cu nimic, in realitate masina e f. misto chiar si din fata, dar in poze recunosc ca apare botul ala ca o broasca uneori, ceva gen camera nu o iubeste Am in parcare un Mitsu ASX de cativa ani, pe langa ala e clar mai inalta si mai WOW. Am avut un soc mediu cand am luat-o, de la test mi se atenuase impresia de SUV si parca asteptam ceva mai modest, dar face impresie. Culoarea... stiu ca e comuna... dar nu as alege altceva ca sa pun in evidenta contrastele (grila neagra, farurile rosii etc). La minusuri inca nu dau nimic, ma deranjeaza niste fleacuri dar vreau sa fiu sigur ca inteleg comenzile si butoanele.
  4. 7 points
    Am luat leonul alb de la Avia postat mai sus de un coleg, ms pt anunt, nu are încălzire în scaune în rest are tot ce voiam. O sa i fac un jurnal după ce ma obișnuiesc cu el. Ms tuturor pt ajutor.
  5. 7 points
  6. 6 points
    In afara de culoare nu mai poti adauga nimic la Civic (mai sunt accesoriile de dealer: carlig, covorase, etc) pentru ca nivelurile de echipare sunt fixe. Si chiar si la culoare o sa renunti pentru ca in general la japs cumperi de pe stoc, ce are dealerul in curte. Sau poti face comanda si astepti multe luni, marti, miercuri. Asta este un lucru care nu imi place la japonezi. Dar sunt si sanse sa te pliezi pe un nivel de echipare. Oricum in echiparea de baza de 19.999 Euro pe 1 litru si 130 cai/magari la Hatchback primesti destule gadgeturi, cel putin la siguranta este aproape obsesiva lista: - pachet Sensing care contine: ACC cu low speed assit, Collision Mitigation activ la orice viteza, Lane Assist activ, frana de oras cu detectie pietonti, full-airbags, evident ESP, ASR, ABS. - diverse: hill assist, SS, clima dual-zone, scaune incalzite fata, jante 17 aliaj, cauciucuri 235/45 !! ( te dai pe curbe mai ceva ca Tempestini), cotiera spate, geamuri fumurii spate, light assist si pentru faza scurta-faza lunga, bluetooth, NAVI 7 inch, Android auto, Carplay, camera video spate. - si multe altele: frana de mana electrica cu auto-hold, geamuri electrice fata-spate, 8 boxe, volan piele si comenzi audio / telefon. Pare SF, dar am facut copy-paste din lista de preturi si dotari de la dealer. Pare SF #2, lista de dotari de pe piata Euro este mult mai bogata decat cea din America. Daca la Skoda adaugi aceste optionale, care nu sunt in standard nici macar pe Style, o sa te sperii cand vei sari de 4000 Euro. Pare SF #3, dar la aceleasi dotari Civic este semnificativ mai ieftin decat Octavia. Cel putin cu preturile de lansare. Nu stiu daca le vor pastra asa, dar am un feeling ca au tot interesul sa nu le schimbe. La ultimul nivel ai amortizoare adaptive fata spate si cu mod de soacra, piele, trapa, kessy, 10 boxe si 2 subwoofere, player audio inteligent - nu poti asculta manele, incarcare wireless telefon, incarcare gratuita pe viata pentru lanterna telefon, etc. Pare si mai SF ca in aceste conditii in continuare Honda NU ofera parbriz incalzit full la niciun nivel de echipare. Zici ca parbrizul incalzit este piatra Krypton pentru ei. Este doar cu degivrare in partea inferioara acolo unde sunt si stergatoarele. Si ma arde tastatura sa mai scriu cate ceva cu # dar se supara @ShadoWzZ
  7. 5 points
    nu tu cautai 4x4 cu garda mare la sol ptr ca iesi des in natura ? si nu tot tu mergeai preponderent extraurban ? si asta nici acum 2 luni ? eu sincer nu te inteleg , ai trecut prin toate tipurile de masini , nu se poate sa nu stii ce vrei cat de cat Salut, pana la jumatatea lui 2017 mi-am pus in plan sa-mi schimb masina. Am nevoie de o masina cu garda la sol de minim 17 cm (preferabil mai mult) un portbagaj putin mai mare decat cel al golfului 5, 4x4 daca se poate, in rest dotari de bun simt. Nu am nevoie de dotari de top pt ca am alte prioritati si nu sunt dispus sa blochez o suma mare de bani in masina, mai ales pt ce va fi folosita ar fi jenant din partea mea, sa-mi iau masina scumpa si sa o bag la sonda. buget: 9000E maxim. motorizare: 1000-2000cmc , preferabil diesel, insa accept si benzina. cutie: manuala. va fi folosita preponderent extraurban: 17000km extraurban si 2000km in oras/an. nr de persoane care vor fi in masina: 1 persoana 50% din timp, a2a persoana restul timpului. Masina o sa fie folosita preponderent pt drumuri lungi pe asfalt, in tara si afara, si o sa mergem des la munte/camping deci o sa ies uneori e drumuri cu pietre/noroi de 5cm maxim, nici vorba de off-road, nu caut o masina de offroad ci un crossover pe care sa-l conduc extraurban. Optional poate ii pun un roof tent, sau in turul europei sa pot dormi in spate (asta de 1-2 ori pe an), asta aca sunt prins in salbaticie fara sa pot gasi cazare.
  8. 5 points
    Urmeaza sa merg sa o vad si eu, sunt prea curios cum este live, din poze imi place mai mult decat mi-ar placea mie sa recunosc.
  9. 5 points
    E o fixatie cand vine vorba ca doar 4 palme de cauciuc fac legatura masinii cu asfaltul. Apa pe carosabil e aceeasi si la 200cp si la 50 si la 500cp. Toate pot sa atinga 100kmh. Franele indiferent cat de mari, nu reduc mult distanta de oprire in caz de o frana de urgenta si sunt conditionate de anvelope. Ideal este sa nu se ajunga in situatia in care intra ABS-ul la o franare de urgenta sau daca intra sa fie cat mai tarziu. Daca a intrat inseamna ca aderenta a ajuns la limita. Aderenta depinde de anvelopa si suprafata de rulare. E vorba strict de anvelopa de vara, folosita in sezonul corespunzator. De asta in teste este aceeasi masina, aceleasi conditii de carosabil, iar diferentele pe ud sunt si mai mari decat ar fi pe uscat. 1-2 teste nu sunt relevante, ci daca exista un trend constant. Asta strict legat de siguranta. Apoi mai este zgomotul la rulare, cum se comporta in timp, la uzura, cat e de rezistenta. Noi cu totii vrem ieftin si bun, e adevarat. La unele anvelope mai platesti si brand-ul nu neaparat calitatea, este si asta adevarat. Orice anvelopa are un compromis, fiecare alege compromisul pe care il vrea.
  10. 4 points
    Despre Honda Civic si experienta mea cu Honda: Recent m-am mutat in US si am avut o lista cu cateva masini pe care Honda Civic nu era. Pana sa ma mut in US nu condusesem o Honda, n-am mers niciodata ca pasager si nu prea m-a interesat aceasta marca. In Romania am avut o Skoda Octavia 2 FL. A fost o masina buna per total, banala dar buna; motorul pe care l-am avut era genial doar ca, consuma ulei si trebuia sa te impaci cu gandul acesta. Nu asta m-a determinat sa schimb Octavia ci faptul ca am locuit cativa ani in Irlanda unde se conducea pe partea gresita a drumului. (sau corecta cum zic englezii). Despre stilul de condus in Irlanda pot sa zic ca e foarte usor, majoritatea soferilor merg in limite legale, mult mult bun simt in trafic, totul se misca incet si drumurile sunt foarte inguste; locurile de parcare in Dublin sunt putine, cu plata si mici ca dimensiuni. Am vandut Octavia si mi-am luat prima masina japoneza: Mazda 2 1.5 SkyActiv-G in varianta de 90CP. (cea de 115CP nu se vinde in Irlanda). O masina grozava cu un interior upmarket (ceasurile de bord sunt identice cu cele de pe Mazda 3, sistemul multimedia identic cu cel de pe Mazda 3 si Mazda 6) ce mi-a placut mult pentru condusul in weekend. Nevasta-mea conducea Mazda in timpul saptamanii ca eu n-aveam nevoie de masina si in weekend luam eu volanul. Ei i-a placut masina ca aspect, interior, pozitie de condus dar avea o problema cu motorul: venind de pe Octavia 1.8 TSI cu un cuplu generos de pe la 1500RPM (vreo 250Nm) s-a trezit avand o problema mare ca Mazda nu trage si nu trage. Oricat de mult am incercat sa-i zic sa schimbe mai sus de 3500RPM nu facea asta ca nu-i placea cum se aude motorul. Asta a fost povestea noastra cu aspiratul de 1.5l de la Mazda si dupa 1 an de zile am vandut masina ca m-am relocat in US. Ne-am uitat la Mazda 6 2.5l si putin la Mazda 3 2.5l dar am taiat repede de pe lista Mazda 3 pentru ca avea aceleasi probleme ca si Mazda 2: ceasurile de bord sunt de rahat (cand bate soarele nu prea vezi nimic in cadranele laterale), un computer de bord din anii '90, butoanele de la geamurile electrice nu-s luminate, nici cel de la oglinda si sa imparti masina cu un alt sofer intr-o parcare interioara slab luminata devine mai problematic cu reglajul oglinzilor. Sistemul de infotainment are ceva bug-uri si am zis sa incercam si altceva. Mazda 6 in varianta de echipare dorita de mine era peste bugetul meu si n-avem nevoie de o masina atat de mare. Initial in US am mers pe car sharing (www.zipcar.com) pentru ca aveam o statie cu ceva masini fix langa locul unde stau eu. Aici, Honda este foarte populara si am avut trei Honde pe care le-am condus cu acest zipcar. (scurt, la zipcar inchiriezi masina cu ora si e undeva la 10$ pe ora (benzina si asigurare incluse). Am condus rand pe rand toate cele trei modele disponibile in statia mea de parcare: Honda Odyssey 3.5l V6 Honda CR-V 2.4l Honda Civic 2014 (nu stiu ce motor avea asta) Dupa ce le-am condus pe toate trei, am inceput sa ma interesez din ce in ce mai mult despre Honda pentru ca am condus pentru prima oara o masina cu CVT. (asta fiind unul din motivele pentru care am exclus Civic din lista mea initial). Cutia CVT e faina si departe de feelingul descris de diversi jurnalisti pe internet si in reviste auto. (cel mai probabil pretentiile mele sunt altele si am asteptari mai slabe de la o cutie AT). Atasez aici cateva poze cu cele trei Honde: Dupa experienta cu cele trei Honde, am inceput sa ma uit din ce in ce mai serios la Civic si parca incepeam sa am obisnuiesc cu design-ul, parca sedan-ul nu pare atat de boy racer ca hatchback-ul (ma refer la acele plastice negre de pe bara fata, bara spate si grila fata) si mi-am facut curaj sa ma duc la un drive test cu noul Civic. Aici in US, Honda Civic X se vinde de prin 2016 in varianta sedan. Sunt vreo 5 dealeri Honda in orasul in care sunt eu si m-am dus la cel mai apropiat de mine. Au o cladire impresionanta cu o parcare pe mai multe niveluri si pe fiecare nivel era cate un model de Honda. Am ajuns la etajul 5 cu reprezentantul si am inceput sa alegem masina pentru test drive. (le aveau compartimentate ca coupe, sedan si hatchback si din ce am vazut eu, fiecare etaj era dedicat unui model de Honda) O poza rapida facuta cu telefonul: Toate masinile erau disponibile spre vanzare si puteai sa alegi aproape toata paleta de culori si daca nu o aveau acolo in echiparea dorita, o aduceau de la alt dealer. Mie mi-a placut alb si este a treia masina alba pe care o am. In US echiparile sunt urmatoarele pentru sedan: LX: $18.740 -> 2l NA, cutie manuala, clima auto pe o singura zona si sunt disponibile 2-3 dotari optionale gen Honda sensing EX: $21.140 -> 2l NA, cutie CVT, trapa, Apple Carplay / Android Auto EX-T: $21.500 -> 1.5l turbo, cutie manuala, CVT optional la 800$, clima dubla, scaune fata incalzite EX-L: $23.800 -> 1.5l turbo, cutie CVT, interior din piele si scaun sofer reglabil electric Touring: $26.600 -> 1.5l turbo, cutie CVT, faruri LED, sistem audio 450W, Honda Sensing, scaune spate incalzite Eu am ales varianta EX-L si singurul motiv pentru care n-am mers pe EX-T + CVT a fost materialul textil de pe cotiera, usi si faptul ca volanul nu era din piele. Mi se pare un material textil de proasta calitate ce pare ca se uzeaza repede (si cam se face dupa ce am citit pe civix.com) si neplacut la atingere. Daca ar fi avut EX-T cu volanul si cotiera din piele, p-ala l-as fi luat. (acum ca ma gandesc, poate trimiteam undeva volanul si cotiera sa fie imbracata in piele si ramaneam cu 1500$ in buzunar) Mi-ar fi placut farurile cu LED si sistemul audio de 450W dar deja pretul era peste bugetul meu. Sistemul audio normal e cu 8 difuzoare si nu e atat de rau. Inainte de a ajunge la acele echipari, am oscilat putin intre sedan si hatchback si am fost sa fac test drive cu ambele si astea sunt diferentele observate de mine: motorul pare ca se aude mai pronuntat la varianta hachback (1.5t nu suna grozav dupa urechea mea) pozitia la volan e mai ridicat la varianta hatchback in US, e cu cel putin 1000$ mai mult (similar pentru Mazda 3, Ford Focus, Subaru Impreza). Astia nu prea cumpara HB aici si majoritatea ce o fac sunt considerati boy raceri si asigurarile sunt mai scumpe. Probabil ei daca vor ceva mai practic ca un sedan, merg pe SUV. Cu spatele de la Civic Sedan m-am obisnit si pe alb chiar imi placer dar la Civic HB inca nu. (mi se pare ca Sedan-ul are o forma mai frumoasa) Impresiile mele la cald dupa ce am mers mult cu Ford Focus: masina este foarte silentioasa directia este grozava, scaunele au suport destul de bun pozitia la volan este joasa si asemanatoare cu cea din BMW seria 3 (mie imi place mult ca sunt mai inalt) confortul este foarte bun. Masina are roti pe 17" dar 215/50/R17 ce au balon destul de serios pentru niste roti pe 17". Mi se pare o masina foarte rafinata, nivelul de vibratii si zgomote in interior este redus. Eu o compar mai mult cu Mazda 6 decat cu Mazda 3 la nivelul de zgomotul si confort. Interiorul pare sa aiba materiale destul de bune, ansamblat bine si cotiera centrala este geniala la cat de flexibila e. Este prima masina cu Apple Carplay (optiune ce nu e disponibila pe Mazda) si e grozav. Se cunoaste ca au depus efort in design-ul consolei centrale pentru ca alimentarea telefonului vine undeva mascata in spate si poti trage frumos cablul de alimentare in locul unde pui telefonul si nu se vede carnatul de cablu. La fel ca si in Irlanda, e posibil ca nevasta-mea sa conduca masina mai mult ca mine. Astazi a gasit si un lucru negativ: scaunul de la pasager nu se poate ridica pe inaltime si pozitia lui e destul de joasa. (iarasi, pe mine nu ma deranjeaza) Experienta cu dealerii din US e ceva ce necesita un post dedicat dar cumparatul masinii in sine, daca esti de acord din prima cu ce pret iti zice dealerul, dureaza 1 ora. (aplicatie credit, aprobare, inmatriculare, asigurare si pregatire masina de predare dupa ce ai zis DA) Comparativ cu 1.8 TSI, acest 1.5t pare mai lent si nu suna chiar atat de bine. Eu sunt de parare ca daca vrei acum o masina compacta in Europa cu cel mai bun (performant, flexibil, silentios dar nu neaparat fiabil) motor pe benzina, Seat Leon 1.8 TSI e cea mai buna varianta (in gama lui de pret si target). 1.8 TSI are atat injectie directa cat si indirecta pentru a reduce depunerile de carbon, cuplul maxim de 250Nm de la 1250RPM si constant pana pe la 5000RPM unde are si puterea maxima constanta pana pe la 6200RPM. Masina oricum o alegi din mai multe considerente si nu doar motor, dar fiecare individ pune mai mult accent pe ceva anume si vad ca si aici pe forum multa lume e interesata de acest 1.5l turbo. Problema mea cu VAG e mai mult la nivel ideologic, gen ce a facut VW cu dieselgate, cum si-a tratat clientii din Europa (i-a durut in c**) si ce a facut marea Germanie, tara influenta in Uniunea Europeana cu VW in privirea asta. (adica din ce vad eu, nimic). Serviciile post achizitie sunt proaste, au avut multe probleme grave cu motoarele si cutiile de viteze (gen distributia la prima generatie de 1.2 TSI, ambreiajele la cutia DSG7) si i-au cam durut in fund de clientii din Europa. Au facut recall in China si in alte parti unde chiar ar fi fost sanctionati dar nu in Europa. In US au scos DSG7 de pe Golf si au pus un AT clasic cu convertizor. Comparativ cu Octavia 1.8 TSI si Mazda 1.5 SkyActiv-G: motorul la pornirea la rece e foarte silentios comparativ cu 1.8 TSI de pe Octavia si SkyActiv-urile de pe Mazda masina e foarte silentioasa si confortabila la drum intins oglinda din stanga are o forma ciudata si nu prea vad masinile in unghiul mort; am incercat sa o aranjez putin diferit azi si voi urmari pe viitor stropitoarele de parbriz sunt de tip perdea ceea ce-mi place (la Mazda era o bataie de joc) stergatoarele se misca foarte rapid cand le dai doar un impuls sa steaga o singura data rezervorul mi se pare foarte mic; 46 litri pe o compacta? Ala e rezervor de subcompacta! penalizeaza rau la range dar macar plinul iese la sub 30$ pana in 2500-3000RPM motorul nu prea se aude si chiar daca CVT-ul pe acceleratie tine turatia constanta, la mers normal e super auto brake e bestial: practic poti activa sistemul si de fiecare data cand masina s-a oprit, frana se activeaza automat si imediat ce ai calcat acceleratia, se decupleaza. Pentru traficul de bara la bare e o chestie faina. E bine ca ai si buton sa o decuplezi in caz de nu vrei sistemul Apple CarPlay e fain tare: portul USB e de 1.5A si incarca repejor telefonul. Practic Spotify + Apple Maps e ce se va vedea pe acel ecran 99% din timp cand folosesti Apple CarPlay nu poti vedea ce temperatura ai setat pe climatronic; trebuie sa invarti de buton ca sa apara doar pentru cateva secunde clima isi face treaba cu bine; am prins si ploaie si soare si nu a trebuit sa o ajustez deloc pozitia la volan e joasa si imi place maxim (pe hatchback mi s-a parut mult mai ridicata): scaunele au un suport lateral bun si e o placere sa iei curbele putin mai tare; efectiv masina nu pare sa aiba ruliu mare si e o senzatie faina cand iei virajele e prima masina de generatie noua pe care o vad fara capac pe motor noaptea interiorul e spectaculos cu acele ceasuri de bord Despre consum: Dupa un drum de 350mile dus-intors (560km), am depasit si 1000mile cu masina. Consumul a fost de 43.6mpg (5.4%) si viteza medie estimata undeva la 62mph (~100km/h). 99% din timp am mers pe aceiasi autostrada in limite legale. Nu am verficat consumul la pompa. La Mazda era identic cel de la pompa cu ce afisa CB iar la Octavia consumul real era cu minim 0.5l mai mare. Din ce estimez eu, e putin mai mic fata de Octavia 1.8 TSI si probabil in trafic zi de zi, in oras la o viteza medie de 21-22km/h va fi undeva la 9.5-10% si extra-urban 6-6.5% la un mers normal. Benzina pana acum am pus de 89 AKI (~93-94 RON) undeva la 2.99$/galonul. Honda recomanda minim 87 AKI (~91 RON) dar parca nu m-as duce atat de jos chiar daca am pus de la o statie mare (Shell). Cutia CVT: La kick-down, cutia CVT "schimba" pe la 6000RPM la modul ca emuleaza niste trepte de viteze. La accelerari normale, turatiile stau undeva la 2000-2500RPM si motorul abia se aude. Daca o calci mai tare, turatia urca mai mult. E greu pentru mine sa-mi dau seama daca motorul 1.5t are turbo-lag sau cutia CVT are senzatia de "rubber band". Mi-e dor de cutie manuala si nu as da 1500E pe o cutie AT (fie ca e DCT, AT clasic sau CVT). Cutia CVT pe Civic impreuna cu auto-hold face condusul bara la bara mai usor de suportat. In US nu prea am avut de ales. Daca e sa ma dea Trump afara, un Civic sedan manual s-ar vinde mult mai greu si cu mai putini bani. Piata aici e clar de AT si minotiratea care alege Civic manual, alege hatchback. In Seattle cred ca e si mai ciudat cu manuala deoarece orasul e asezat pe cateva dealuri si unele strazi sunt abrupte gen San Francisco. In Europa 100% as fi mers pe Civic manual. Incerc pe cat de mult posibil sa fug de condusul bara la bara si la o viteza medie de sub 20km/h prefer alt mijloc de transport. Despre acceleratii: Am facut o acceleratie de la ~65 - 150 km/h si mi-a iesit undeva la 13 secunde. (poate in modul Sport ar fi fost mai rapida, dar nu cu mult) Ceva asemanator aveam si cu Skoda Octavia 1.8 TSI din 2011 si era undeva la 10-11 secunde. Mi se pare destul de mare diferenta de 2-3 secunde. Sa zicem ca o secunda e pierduta cu kickdown, o secunda ca nu eram in modul sport si ca e cutie CVT, dar cum am mai zis: 1.8 TSI e un motor genial care suna si bine. Honda Civic: https://youtu.be/Y7yaRWBsFuU Skoda Octavia: https://youtu.be/LLaa9avrWzU?t=5s (astea sunt filmarile mele) Din datele oficiale pentru Europa, acceleratia 0 - 100 km/h e slaba comparativ cu ceva asemanator gen Seat Leon 1.8 TSI. Octavia are 7.4s pe motorul 1.8 TSI 180CP si 8.2s cu 1.4 TSI 150CP. 0 - 100 km/h in 8.2s face si Mazda 3 cu 2l NA de 165CP si masa autovehicolului e asemanatoare cu Civic. 1.5l turbo pe hatchback: Cuplu: 240Nm@1900-5000RPM (220Nm de la 1700RPM) Putere: 182CP@5500-6000RPM 0 - 100 km/h: 8.2s manual si 8.3s CVT 1l turbo pe hatchback: Cuplu: 200Nm@2250RPM (180Nm de la 1700RPM) Putere: 129CP@5500RPM 0 - 100 km/h: 10.8s manual si 10.6s CVT In realitate pare sa fie mai rapida. Puterea motorului pe dyno e mai mare fata de ceea ce e declarat iar masuratorile la o revista din US (www.caranddriver.com) arata bine - Honda Civic Sedan 1.5 CVT aici - Mazda 3 2.5l AT aici - Golf 1.8 TSI AT aici Mazda 3 si cu Golf sunt cam pe acolo dar Civic-ul este clar mai rapid. Avand in vedere ca 2.5l pe Mazda 3 nu-l gasesti in Europa (si sigur 2.5l e mai rapid ca 2l), atunci Civic 1.5l e net superior Mazdei 3 G165. Poze: P.S. Am postat un link catre forumul Honda (ce a fost sters de un moderator) si intr-adevar era virusat forumul. Scuze pentru asta.
  11. 4 points
    Eu incercam sa-ti dau un sfat mai ales la afirmatia ce ai facut-o si la care i-am dat quote. Nici eu nu cumpar masini noi. Din stilul pe care-l adopti esti o persoana care se ataca rapid. Bafta in alegerea masinii. PS: calificativele ca si cartile service se pot falsifica .
  12. 4 points
    Pardon, apartine unui brand premium si lucrul acesta se vede in special la pret. Acelasi optionale pot sa fie cu 50% mai scumpe decat la VW si chiar cu 100% fata de Seat/Skoda. Apoi in echiparea de baza nu ofera prea multe, ceva din nou caracteristic pt un brand premium (costa la un moment si becul de la parasolare). Pseudobreak in sensul ca are acel geam in spate si ca e mai lung? Portbagajul este identic ca volum. La suspensie, Golf cat si A3 au multilink de la 122cp in sus. Pe MQB retrofit-urile sunt mai dificile si costisitoare. De asta am spus ca nu merita sacrificate dotarile cu care se cumpara masina. E un pret bun pt acea masina, cu dotari bune, insa in interior nu impresioneaza. Km sunt destul de multi, iar daca masina va mai vedea 20k pe an la tine, va ajunge in 3 ani la peste 200.000km. De asta ar fi mai bine o masina cu km mai putini.
  13. 3 points
    Trebuie sa ai o mare pasiune pentru marca, modelul respectiv sa astepti atata . Eu unul nu as sta cu banul in buzunar atata , pute piata de masini si de oferte la globalizarea din ziua de astazi doar ai impresia ca ai o alta masina .
  14. 3 points
    Operate starter until tester shows no further pressure increase. Uleiul scrie ca trebuie sa fie la min 30'. Nu se tine 3 nu 5 nu 100s, se tine pana nu mai creste.
  15. 3 points
    Eu ti-am dat o informatie pe care o poti folosi ori ba. Daca tu zici ca ii suni in loc sa mergi sa vorbesti direct si daca ma intrebi de Focus ST...e clar.
  16. 3 points
    Crezi ca in strainatate toate masinile au km reali? Te-as sfatui sa te uiti la reprezentante pentru masini care sunt aproape 100% cu km reali. Daca mergi pe varianta mobile.de unde cauti masina care o vrei cu km putini ai sanse sa aterizezi pe la handleri cu nume de rusi, turci sau romani. Acolo "sigur" gasesti masini cu km reali. Mai ales daca cauti in zona Nürnberg. Uite aici ce zic nemtii despre masini: https://translate.google.de/translate?hl=de&sl=de&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.autobild.de%2Fartikel%2Ftachomanipulation-1600275.html LE: si articolul original in caz ca nu merge gogu: http://www.autobild.de/artikel/tachomanipulation-1600275.html
  17. 3 points
    E vorba de moda cu miniSUV-uri si adevarul e ca Skoda vinde mult mai bine Octavia si Superb, de acolo isi trag grosul vanzarilor. Nu se bazeaza ei pe Kodiak cand oricum le merge foarte bine cu modelele actuale. Nu cred ca lumea este asa de dornica de Kodiak cum e de Ateca. Seat nu o duce bine deloc si spera la Ateca sa impulsioneze vanzarile. Plus ca nu cred eu ca au fost surprinsi de priza la public, se face totusi market research inainte si stii publicul tinta. Realmente ei nu pot sa sustina productia. Cand produci 200 de unitati (telefoane/conserve/orice) si vinzi 200 si mai ai inca 200 comenzi neonorate nu inseamna neaparat ca e foarte mare cererea, inseamna ca nu produci destule. Oricum isi dau cu stangul in dreptul, vrei sa vinzi, dar vinzi doar termene de livrare. Seat e marca de nisa nu numai la noi, ci si in general. Cum am postat vanzarile VAG, lucrurile sunt clare ca ocupa locul 4 si pana si Porsche a avut o crestere mai mare decat ei. Imi pare rau pt ca e un suflu diferit, un design cu adevarat placut, iar platforma e in definitiv MQB, asadar mecanica buna, motoare la fel. Bifeaza cam toate casutele, numai una (pt multi cea mai importanta) nu: disponibilitatea.
  18. 3 points
    Dupa cum ziceam, pe 30 ian am facut comanda, pe 1 martie a intrat in fabricatie si pe 10 martie era la Curtici, pe 24 martie facem livrarea: Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP AT6 Sparkling Silver Trebuie sa recunosc ca m-am interesat de Sportage in urma review-urilor colegilor de pe forum
  19. 3 points
    Si pe mobile la masinile noi apare ca termen de livrare 8-12 luni, in special la 1.0 TSI. O sa se umple lumea de psuedo suv-uri cu motoare de ascutitoare. In schimb se gasesc si modele cu km putini, disponibile "acum". As cumpara fara sa stau pe ganduri una second-hand din Germania decat sa astept 1 an pentru livrare. Am mai asteptat 2-3 luni pentru o masina, dar 1 an... Pai dupa ce primesti "modelul vechi", se lanseaza facelift-ul.
  20. 3 points
    Am rezerve vis-a-vis de rezolvarea problemelor.... puteau pune dsg6 daca era vorba de cuplu dar vor face dsg7 umeda, plus ca 1.5 tsi are tot 250 nm cuplu
  21. 3 points
    Off topic: Megane 4 sedan nu e deloc mai mare. Are 4.63m vs 4.66m si ambele au latime 1.81. Unde pierde destul este la portbagaj de 503L comparativ cu 590. Megane 4 break are 4.626m si tot 1.81 latime. Asadar cred ca e doar o impresie. Portbagaj de 580L. Cea mai mare ramane Skoda Octavia. On topic, nu au ce sa modifice la DSG7 DQ200 decat sa o schimbe. VAG este deja la a 3a revizuire de ambreiaje. Un metal care se incinge mult si pt mult timp nu tine mult daca nu e lubrifiat, plus ca in oras schimba imediat de la plecarea de pe loc si apoi freaca treptele 2-3. E vorba de principiul cutiei. Important este sa pornesti la drum cu ideea ca in 4 ani e foarte probabil sa fie nevoie de garantie pentru cutie cel putin o data.
  22. 3 points
    Daca se refera la DSG7 atunci nu vad rostul mentionarii EGR in aceeasi propozitie. 2.0 TSI de R are lant, si sunt sigur ca tot ce e 2.0 TSI are lant. Dar sunt alte role intinzatoare (probleme rezolvate) fata de vechea generatie.
  23. 3 points
    Nu mai au reducere pensionarii
  24. 3 points
    WVWWZZZ3CZ9 - 2009 WVWWZZZ3CZA - 2010 WVWWZZZ3CZB - 2011 WVWWZZZ3CZC - 2012 Atentie la data fabricatiei (NU data primei inmatriculari )
  25. 3 points
    semaforul este principal , doar cand nu merge el sunt luate in calcul cedeaza si prioritate deci => masina albastra deasupra semaforului e doar politistul sau masini de interventie cu lumini , in rest semaforul e decisiv
  26. 2 points
    acum nu trebuie sa te superi pe noi ideea e ca ai postat prea mult pentru ca nu esti deloc hotarat ce vrei decizia este si va fi mereu a ta , sunt banii tai , restul sunt doar pareri
  27. 2 points
    N-ai mai postat-o o data pe asta pe celalalt topic? Faci ce faci si tot la ea ajungi. Recomandarea mea este in continuare un Seat Leon cu cat mai putin km, ar fi o varianta mai realista decat Golf 7, adus din Germanica, care a avut pret de nou de 26k euro si e vandut acu' cu 12k. Asiaticele nu te coafeaza? Inafara de Mazda, ca am inteles ca are ceva probleme
  28. 2 points
    Si trebuie sa schimbi si mecanicul, nu e suficient doar sa schimbe una-alta, el trebuie sa identifice cauza exacta a infranarii, poti avea surpriza sa ai un pistonas blocat de rugina-am patit-o si mecanicul spunea sa schimb doar placutele, parca ele se blocau asa,ca aveau chef...
  29. 2 points
    Probleme la pornire am avut si eu la 2.0 CFFB in special la temperaturi negative. Este o problema la senzorul pompa combustibil vw 057130764AB pe care l-am inlocuit cu bosh 0281066074. Inaninte de a gasi problema am fost la cateva service-uri si toti ridicau din umeri. Solutia insa am gasit-o pe un forum din plonia. Aici este link-ul yt
  30. 2 points
    1.pui amortizoare nivomat 2. inlocuiesti arcurile cu unele facute pentru amortizoare normale Cu arcuri si amortizoare normale nu o sa mai fie acelasi confort .
  31. 2 points
    Nu am intervenit. La sfatul unui coleg de forum care a avut aceiasi problema am lasat-o asa si nu au mai fost probleme de atunci, un an si 15 mii km. Dai pace deocamdata, doar urmareste-o. Eu nu am gasit nici o eroare stocata.
  32. 2 points
    Vinde masina si ia alta de 140-170 cp ,eventual CR
  33. 2 points
    misto descrierea si f bine ca ai ales civicul. e de 10 ori mai fiabil decat orice vw. si chiar daca nu trage ca un 1.8 tsi, bucura-te ca nu ai umblat azi ca mine prin vreo 7-8 magazine dupa 1L de ulei pt completat. masina din 2015, cu 20mii km la bord (leon fr 1.4 tsi). si tot nu am gasit fix uleiul care trebuia, asa ca am pus ceva destul de similar.
  34. 2 points
    Le-am inlocuit la B6 ,nu am desfacut decat bieleta antiruliu ,surub dintre fuzeta si amortizor si cele 3 suruburi de sus ,atat
  35. 2 points
    In italia multi merg cu M1 ESP 5w30 pe PD si sunt multumiti, nici o uzura anomala dupa zeci de mii km. Recomandat este cel 5w40. Multe dintre motoarele respective au tuning 250-350 cai, tip axe came NPS sau Dbilas 10mm lift cu arcuri tari (deci presiune mai mare asupra componentelor) Incep sa cred ca M1 ESP chiar e ok.
  36. 2 points
    Votez pentru cel mai stabil motor in 4 cilindri din grupul VAG : 2.0 TDI ,CR
  37. 2 points
    Acel GTI insa nu este stock, s-a umblat si la softul motorului. E un motor care totusi duce multe fara sa comenteze daca e intretinut corespunzator. Alt aspect ar fi consumul urban la un 2.0T care va fi pe la 12-13%. Bine ca ai spus care sunt conditiile si ce utilitate va avea masina. Nu de alta, dar probabil ca multi dintre cei care au citit aici (printre care ma numar) erau nedumeriti pt ca era initial ideea de diesel, eventual BMW, apoi 1.4TSI mqb, break, hatch, acum 2.0TSI. Practic pe un larg de spectrul de motorizari si caroserii. Nu cred ca facea nimeni caterinca, pur si simplu erau sfaturi. Cred ca vor fi mai mult de 10% sfaturi de care sa tii cont acum ca ai mentionat conditiile.
  38. 2 points
    Salut, Dau un share cu ce am comandat in 13 martie (saptamana11) : Octavia Combi SMART 1.4 TSI Manuala, 6 trepte Rosu Corrida Front Assistant Geamuri electrice spate Pachet drumuri grele Radio-MP3-player Bolero, MIB2 Scaune fata incalzite Smartlink Tempomat Duze stropitoare parbriz incalzite A iesit 19000 cu tot cu reducere dealer. Mai vine si rabla (daca si cat). Termen de livrare max 20 saptamani !!. (15-20 zise vanzatorul) Am fost relativ zgarcit si m-am abtinut sa-mi pun chestii utile mai rar sau care le pot pune oarecum si aftermarket. Initial erau chiar mai putine dar cu rabla am mai plusat. Drumuri grele l-am pus ca duce garda de la140 la155mm si asta mi-ar permite sa ma bag aprox la fel de increzator si drumuri pe care m-am bagat cu masina actuala (Logan1). Scutmetalic o sa pun aftermarket candva. Bolero am luat pt dimensiune si conectivitate cu apps pe telefon, sper sa fie decent cativa ani buni din pdvedere tehnologic. Front assist am pus pt functionalitatea efectiva dar si pt ca nu-i exclus sa reduca costul casco peste ceva vreme (nu stiu daca acum asiguratorii sunt influentati)
  39. 2 points
    Se "bucseaza" cu lagare noi
  40. 2 points
    off topic: Tocmai ca asa se face infundarea dpf-ului, condus la turatii joase. De asta se recomanda mers extraurban intre 2000 si 2500rpm pentru 15 minute ca sa se regenereze. Mers urban la turatii joase si drumuri scurte, big no pentru diesel. Acel schimb la turatii joase care se indica la bord sau pe care il face cutia automata e strict pentru consum.
  41. 2 points
    Exact, nu are cum sa apara Facelift dupa 1 an de la lansare. Poate peste 3-4 ani, la jumatatea vietii modelului. Am gresit si eu in exprimare, a fost mai mult o exagerare. Intredevar modele dupa 06/17 o fie MY2018, dar nu cred ca se stie inca concret ce si cum se va modifica daca se va modifica..
  42. 2 points
    Eu am platit azi avansul, livrarea posibil sa o faca Mos Craciun. M'am uitat bine la alternative si nu am gasit nimic complet pe placul meu. Inclusiv viitorul Yeti probabil nu m'ar fi multumit. Daca se pastreaza ca la actualul, pe nivelul superior de dotari 1.4 tsi 150CP ar fi venit doar cu 4x4, deci 2000 euro in plus degeaba, in cazul meu. De'acum, ca in reclama
  43. 2 points
  44. 2 points
    A mea e 4motion si pot spune ca merita, chiar si vara!
  45. 2 points
    Da si la leasing e la fel: CASCO fix pe toata durata contractului... Fiecare eveniment(dosar) e insotit de o fransiza de 100Eur. De banii de folie transparenta prin care nu trece caldura, poti pune parbriz incalzit de fabrica si in felul asta beneficiezi si de protectia IR si de beneficiile parbrizului incalzit. Si eviti discutiile/amenda referitoare la prezenta foliei pe parbriz, care este interzisa si motiv de picat ITP, sau luat talonul la control in trafic.... parerea mea.
  46. 2 points
    Ionut cate motoare ai vazut care au distrus biela cutia de viteza?? Eu am poze cu cateva motoare ce le am avut cu biele care au spart blocul dar nici una nu a distrus si cutia.
  47. 2 points
    Am vazut octavia fl albastra pe strada. Nu mi-am schimbat parerea, ba chiar de la o oarecare distanta venind cu acele DRL-uri parca erau cazute farurile in grija. La exterior nu e deloc mai rasarit decat varianta nonFL.
  48. 2 points
    3B0413031Q 4D0412137C 8D0412131F 3B7412377A 3B5513031B 893512137 3B0512131H 3B0513353 4B0512149 038105266AM 038141032N + 038141117A + 0B1141165 + 012141180B
  49. 2 points
    Opel Astra nou e fain intr-adevar dar tu pe Seat Leon ai un motor mai bun cum bine ai observat plus ca (sper sa nu ma insel) Opelul acela se devalorizeaza mai repede ca Seat-ul. Cu cat o masina are un pret de pornire mai mic (cu cel mai slab motor si echipare) si tu aspiri la varianta de top, dupa 4-5 ani pe piata SH, acea diferenta de pret pe care o dai la achizitie aproape ca se anuleaza. VAG are o comunitate mare si multi posesori investesc mult in retrofit asa ca unele optiuni le mai poti adauga si pe Leon acum dupa achizitie. (poate nu trapa...) La ora actuala mi se pare ca Hyundai cu noul I30 vrea sa lovesca Golf-ul. (habar n-am despre i30 ci am facut remarca asta dupa ce am vazut materialele de prezentare de pe internet, cum arata exteriorul, interiorul, motorizarile, (gen 1.4turbo cuplat la DCT)). Pe langa grupul VAG, pe benzina nu mai gasesti alt producator care sa ofere DCT pe langa Hyundai/Kia pe clasa compacta. Fordul a scos PowerShift (DCT-ul lor) de pe Focus ca nu-s in stare sa-l faca fiabil si au revenit la AT cu convertizor. (au declarat ulterior ca ei nu cred ca DCT-ul e de viitor pe masinile compacte) Cat despre virusi pe link-ul postat de mine, cum a remarcat si Andrei, e un link catre postul meu de pe forumul Honda care e accesibil public. Nu cred ca e virusat decat daca antivirusul tau are o preferinta pentru masinile din grupul VAG (pot sa fac un screenshot la post si sa-l atasez aici daca e cineva interesat)
  50. 2 points
    @AndMapp, este motor 1,9 TDI PD, foloseste ulei cu norma vw505.01 5w40 2 exemple de uleiuri ok care au acea norma: Fuchs Titan GT1 XTL 5w40, Valvoline Xtreme MST C3 5w40 Iti intra 4,3 litri de ulei la un schimb Ca filtru de ulei, recomandabil sa folosesti ar fi Knecht Mahle OX188D