Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 31.10.2010 în toate secţiunile

  1. Bebeee

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Cum poti sa lasi la o parte pretul? "Hmm..sa dau 40k pe o masina sau 90k..hmm..ma mai gandesc" Eu as lua un Bentley Beytaga sau cel putin un SQ7, dar a sunat telefonul si m-am trezit.
    13 Puncte
  2. Andrei_Tdi

    Achizitionare Passat B6

    Salut sevenn, Da, ai dreptate in ceea ce priveste faptul ca unele coduri ale motoarelor 2.0 TDI prezinta anumite probleme. Cu toate ca s-a tot discutat aici, am sa incropesc un rezumat pentru a te scuti atat pe tine cat si pe alti viitori colegi interesati de o lectura indelungita si presarata pe alocuri de usoara dezinformare. Lururile stau in felul urmator: 2005-2008 - Motoare PD ( ca si 1.9-ul de l-ai avut anterior) - coduri BMP, BKP, BMR - BMP - 1 axa cu came si 8 supape - DPF - 140cp . Problematica tipica( dar nu neaparat generala): tacheti, axa came, dpf(rulaj mai mare). - BKP - 2 axe cu came, 16 supape, fara DPF- 140cp - Injectoare piezzo(cele care picau) DAR deja de cativa ani a inceput actiunea de inlocuire a acestora gratuit in reprezentante WORLDWIDE. Sansele sa mai gasesti una cu injectoare originale sunt minime. In afara de asta, BKP-ul este un motor destul de ok. Eu am un astfel de motor de 8 ani. In afara de injectoare, pe care le-am inlocuit si eu ulterior, nu am avut nimic in plus fata de orice alt motor TDI. - BMR - 2 axe cu came , 16 supape - 170cp - Identic cu BKP-ul la capitolul problematica tipica. Mai sus am enumerat problematica tipica a fiecarui cod motor in parte. La acestea se adauga problematica generala a 2.0 TDI-urilor PD(din nou, nu inseamna ca toate cele de mai jos vor pica prematur - din nou, sunt foarte multi factori la mijloc): - pompa motorina din rezervor - cele stock au picat foarte des in primii ani, inclusiv eu numarandu-ma printre norocosi. Din nou, sanse minime de a gasi una cu pompa originala, acestea cedand de regula repede. - turbina - aici este o discutie mai lunga, viata turbosuflantei depinzand de mult prea multi factori - calitatea si prospetimea uleiului, utilizarea necorespunzatoare a motorului, resoft-ari ECU facute prost, utilizarea preponderent urbana la care se adauga si factorul noroc/ghinion. - ambreiaj + volant - de regula, cel din urma incepe sa dea semne de oboseala. Cazuri dese dar nu o regula. Atentie insa la zgomote suspecte la ralanti, rece si nu numai. - pompa ulei pe lant - dupa 2007 s-a trecut pe pinioane. Insa, nici in cazul primei variante, rezolvarea este ieftina acum. Axul costa in jur de 50 de lei. - caseta de directie - de slaba calitate, atentie la jocuri si trosnituri. Piesa foarte scumpa pe original - ~1000E. Se poate si reconditiona, cu preturi ce variaza intre 150 si 300E, oferindu-se si garantie de 1 an sau 2, in fucntie de atelierul ce realizeaza operatiunea. - problema blamata peste tot, consumul de ulei - absolut normal, pentru un motor PD si pentru conditiile de drum din RO. Un consum de 1l la 15.000km este foarte in regula. Nu te lasa intimidat daca x sau y iti arata cu degetul problema asta. Si apoi, daca faci schimbul de ulei si filtru cum ar trebui in RO, la 10-12 mii de km, rar ajungi sa completezi cu ulei. Vorbesc strict din experienta proprie. 2008-2010, motoare CR. Multa lume intoarce capul imediat unui motor PD cand vine vorba de un motor "nou" CR. E drept, avantajele ori altfel spus, plus-urile se observa rapid: motor mai silentios, mai rafinat, vibratii mai putin pronuntate, chipurile un consum mai redus si o mult laudata fiabilitate. Dar lucrurile nu stau tocmai asa, cum poti vedea si pe forum si nu numai. De ce spun asta? Voi argumenta pe scurt. Aparent, la rpima vedere CR-urile sunt bulletproof. Dar, dupa 3,4 ani au inceput sa apara incet incet nemultumirile. Lumea a inceput sa se planga de motoare aproape moarte. Ce se intampal de fapt? Pai, dupa cum probabil stii, pentru un diesel, ungerea este vitala. Iar aceasta ungere nu se realizeaza doar prin uleiul de motor. Ci si prin motorina. In special la motoarele cu rampa comuna sau CR. Iar motorina Euro5 este cea mai uscata dintre toate. Bun, si ce inseamna asta pentru motor? Pai, motorina nemai oferind lubrifierea dedicata, pompa de inalta presiune incepe sa produca particule metalice( in termeni populari "span"), care ajung in rampa de injectie, ulterior in injectoare, motor si inapoi, pe retur, in rezervor. Iar din rezervor, trece iar prin pompa de motorina din acesta si apoi ciclul se reia. Rezultate? Pompa inalta presiune + rampa de injectie + injectoare + pompa rezervor + spalare traseu. Alta solutie nu ai, nu poti risca sa iti ramana urme de span ca toata distractia sa o ia de la capat. Partea urata e ca simptome nu ai, decat atunci cand treaba se acutizeaza si motorul se opreste. Nu este o rpoblema intlanita doar in RO. Ci peste tot. Deci nu doar motorina de la noi are ceva, in stilul clasic. Ci toata gama de motorina Euro5 nu este benefica motoarelor Euro5 CR aparent.. Nu motorina ar fi de vina. Ci proiectarea tenica a motoarelor, implicit a componentelor. Si apoi, materialele din care acestea sunt realizate. Alt aspect este acela ca problema afost diagnosticata destul de tarziu. Dupa ani de zile, cand masinile au depasit 100.000km sau mai bine. Asadar, cam orice masina ai cumpara acum cu motor CR (B6 din 2008-2010) risca sa se confrunte mai devreme sau mai tarziu cu asa ceva. Se poate ameliora/intarzia problema folosind aditivi de lubrifiere a motorinei - gen uleiul de motor in 2timpi. Se gaseste peste tot, de la hypermarket-uri la benzinarii. Un litru este cam 50 de lei in medie. Si iti ajunge vreo 3-4 plinuri. Daca te hotarasti la un CR, fa o verificare relativ simpla (dar nu 100% sigura). Goleste comaprtimentul filtrului de motorina si filtrul intr-un pahar limpede. Ia un magnet, lipeste-l pe fundul sau si vezi daca la fund, in dreptul magnetului se strang ceva particule - atentie, caci sunt foarte foarte mici. Daca vezi ceva acolo, nu e de bine. Asadar, poate parea ca ma opun evolutiei firesti a tehnologiei. Dar, tinand cont de cele de mai sus, recomand pentru B6 un motor PD. unul intretinut, respectat care sa sune si sa mearga foarte bine, rotund. Nu vana dotarile, masinile pregatite de vanzare si nu te uita dupa masinile cele mai ieftine. Uita-te la cele de mijloc sau imediat peste. Si verifica bine orice masina ti-a atras atentie. 150-250 de lei investiti in verificari atente pot face diferenta! Aspect clar,concret: B6 PD 2008 BUN nu vei gasi sub 7500-8000 (si asta la un rulaj de 150.000km). B6 CR 2009-2010 in aceleasi conditii, sub 9000-9500 greu. Stiu, la "baniia stia" se gasesc multe "masini" premium. Dar eu vorbesc de o masina de proprietar respectata si buna. Una de genul nu o va da nimeni ieftin. Vor fi mereu cu cel putin 500E mai scumpe ca media. In concluzie, repet, tot ceea ce am mentionat mai sus nu reprezinta aspecte clare, probleme categorice care vor aparea sigur la un moment dat - ma refer aici la repere de timp premature. La o masina de 7-8+ ani si 200.000km deja sunt oarecum normale astfel de probleme si investitii implicite. Citeste si tu te rog ceea ce am scris mai sus.
    11 Puncte
  3. ktbstudio

    Calendar Golf III/Vento

    Salut, cateva poze si cu golful meu :P Nu stiu daca am dreptul sa postez si astea:
    11 Puncte
  4. 75NOR

    Consiliere achiziție Superb 3

    Boon, hai ca a venit si momentul ala... Azi am platit avansul pentru: Superb 3 Style 220 TSI DSG Optionale (fata de standardul Style) Cappuccino Bej Interior Alcantara Jante 19'' Sirius (235/40) Suspensie Sport Directie Progresiva Canton SunSet Parbriz incalzit (pentru ca vine cu IR reflective coating) Volan cu padele Parking Assistant DAB Prezoane antifurt Me - happy Am configurat-o dupa sufletul si poftele mele , asa ca nu are sens sa dezbatem de ce nu am pus aia sau aia... Am configurat-o la blind, fara TD cu asa ceva, in ideea in care suspensia sport si directia progresiva, complimentate de jantele 19'' ar trebui sa-i dea tinuta de drum pe care o caut, iar motorul...e razbunarea mea pentru anii in care mi-am dorit un Golf 5 GTi si nu mi l-am putut permite. Now...we wait. O sa fie o iarna luuuuunga, dar primavara va fi superb-a
    10 Puncte
  5. Bengy_mk3LOW

    Calendar Golf III/Vento

    Septembrie , octombrie sau noiembrie , iar pozele sunt in albumul de la profilul meu , sunt la marime reala Sper ca aceste Link-uri sa ajute : http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_1126621.jpg http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_943480.jpg http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_49364.jpg http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_702584.jpg http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_627320.jpg
    10 Puncte
  6. rempha

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Intram in offtopic si flame. Trei lucruri vreau sa precizez dupa care ma retrag de pe acest topic (nu vreau sa plictisesc lumea cu propriile convingeri): Nu incerc sa conving pe nimeni sa-si ia nimic, fiecare este stapan pe propriile dorinte si "inca" suntem liberi sa ne cheltuim banii asa cum credem de cuviinta. Acesta este un forum si eu mi-am formulat o opinie aducand argumentele de mai sus. Pot sa fiu de acord cu alta parere pe o discutie constructiva, sunt deschis sa mi se spuna ca gresesc atata timp cat sunt convins prin argumente, dar nu accept caterinca de 2 bani si refuz sa continui astfel de discutii. Nu e nici o problema sa detii masini de 75 CP (mai ales ca au in jur de 1000kg), am condus mult o Fabie 1.2TDI 75CP si nu a fost nevoie de mai mult, dar in Olanda, unde am mers doar in oras si pe autostrada, unde nu ai nevoie de mai multa putere sa ajungi la viteza de croaziera (max 120km/h ca acolo iti furi amenzi grase). Personal nu as lua masina asta pentru Romania decat daca as merge preponderent in oras, dar repet, fiecare e liber sa aibe o alta parere si sa faca ce doreste (suntem inca liberi si putem sa circulam in fiecare weekend chiar daca avem numar de inmatriculare impar). La acesti bani (27.200 euro) care nu sunt putini, gasesti foarte multe optiuni pentru masini suficient de spatioase, sigure si performante care sa te ajute sa termini o depasire intr-un timp cat mai scurt. Fiecare secunda petrecuta mergand in paralel cu masina pe care o depasesti se traduce in expunere suplimentara la incidente neprevazute (nu ma refer doar la masinile de pe contra sens, poate fi vorba de un pieton, o bicicleta, o groapa pe care nu ai vazut-o etc).
    9 Puncte
  7. mednick

    Octavia 3 FL - discuții generale

    Mhm, este off topic in opinia unora faptul ca nu suntem multumiti de aburelile dealerilor ca o scumpesc din cauza inflatiei nu? Ba chiar are legatura stricta cu O3 FL, nu vorbeam de bursa gogosarilor din Plovdiv. De aia se sterg posturi, democratie frate. Ca si cu scumpitul Octaviei (faptul ca am remarcat ceva, a deranjat pe unii, fara niciun interes, bineinteles) Dpmdv, e si mai hidoasa fara Leduri, are triunghiul ala de semnalizare ascuns intr-un trapez invers.
    9 Puncte
  8. cristi511

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Personal, oricât de multe si de bune si de extraordinare ar fi dotările masinii, nu pot sa trec peste "botul" ala...
    9 Puncte
  9. sln

    Passat B8

    @Liviu_sbn intelegem ca jonglezi cu multe planuri in paralel si pe langa entuziasm e si oportunitatea sa pui intrebari intr-o comunitate foarte libera ca si reguli si de apreciat pentru asta. Fara nici cea mai mica rea intentie am sa-mi iau libertatea sa punctez pentru tine ce consider eu (iar la sfarsit sper ca postul meu si topicul sa fie curatat): 1. acum ceva timp ai inceput foarte furtunos sa povestesti planurile de achizitie S3 si sa ceri detalii pt o achizitie ce parea imediata. Toata lumea si-a dat cu parerea unde si cum a crezut 2. te-ai razgandit apoi si in aparenta te-ai hotarat pt B8 repetand punctul 1 3. ai inceput apoi sa povestesti kilometric sentimente si planuri mult prea complicate sau interesante pentru oricine vine aici ca sa se informeze sau sa ajute cu un sfat scurt 4. este evident ca achizitia de fapt se va intampla peste mult mai mult timp iar daca asta ar fi forumul "casa mea" ti-as recomanda sa bugetezi +50% la bugetul de casa din experienta mea de hyper-bugetar la treburi de astea. 5. ultima ta intrebare despre halogen, in retrospectiva daca o recitesti si considerand punctele 1-4, este fara sens. Evident ca halogenele puse de VW sunt bune si nu o sa (o)mori pe drum din cauza lor noaptea. Pana la urma sunt si niste norme minime de atins si chiar cu starea drumurilor din RO cu siguranta nu vor fi mai proaste decat ce ai pe G4 (doar daca nu ai xenon after-market in care caz cu toata prietenia iti umplu frigideru` de pe acum oricat de mult mi-ar spune cineva ca sunt reglate "perfect" si nu deranjeaza) 6. ORICE OPTIONAL nu este nimic mai mult ca decizie, decat balanta intre daca cumparatorul considera ca "merita" aparentul confort sau siguranta sau design sau etc. versus banii dati. Nimic mai mult! Nu e o chestiune ca fara acel OPTIONAL masina nu functioneaza sau tu nu vezi noaptea. 7. colac peste pupaza ai continuat apoi cu intrebari despre achizitie masina SH din Germania si mai mult ce loc de negociere e cu cei de acolo si cat de veridice sunt anunturile! Mi-l si imaginez pe Toma Caragiu zicand ceva de genul...."pai domle` nu aici....nu aici...domle`...nu asa...., va rog frumos!" 8. OK, cineva ti-a dat un aparent rating negativ printr-un tool al forumului ce prea putin conteaza si evident nu este facut sa ofere si feedback automat la ce ai gresit. Mai mult, nu e nimeni obligat sau dator sa-ti spuna ce si cum. Analizeaza, reciteste, trage concluzii. Mai faci un post mai primesti un rating tot asa sau chiar pozitiv incepi sa intelegi unde gresesti si unde faci bine. 9. Citeste regulile forumului, citeste cat mai mult din topicurile in care urmeaza sa postezi, vezi ce s-a discutat deja, vezi cam care e tonul discutiei si cam ce se discuta si mentine linia! As sugera intrebari scurte, la obiect, obiective, ce chiar nu ai gasit raspuns sau chiar aduc un plus nu doar pentru tine ci si pentru cei ce mai urmeaza sa gaseasca si sa citeasca topic-ul. 10. Mult succes cu toate!
    9 Puncte
  10. tavitara

    Cine are prioritate?

    pentru cei care au votat masina verde si si pentru toti care blocheaza intersectiile de acest gen : cand merg semafoarele , nu se iau in calcul niciodata semnele de prioritate si cedeaza in rest , oricine a intrat intr-o intersectie cu semafoare functionale si nu merge drept inainte , cedeaza trecerea - daca o ia la stanga , masinilor de pe sens opus , daca o ia la dreapta , pietonilor sunt reguli elementare ps : niciun politist nu iti da tie prioritate in fata ambulantei cu semnale pornite , intr-o intersectie
    8 Puncte
  11. valysor

    masina la 12k E

    Mai oameni buni, 50.000 € e un apartament in orasul meu, la care o familie cu un venit mediu face rate o viata. Daca colegul nostru si-a permis sa cumpere asemenea masina, va dati seama ca perceptiile noastre despre viata, masini si toate cele sunt f diferite, nu merita continuarea disputelor in offtopic. Sa fiti sanatosi,
    8 Puncte
  12. deenman

    Pot sa imi sechestreze masina din cauza la service?

    Esti un tip foarte colorat dl KRAKEN, in fiecare luna deschiz cate un subiect din asta TABU si de abia astept sa apari, e ca un abonament la ziar. ESti un tip foarte dificil din moment ce apari cu tot felul de situatii care mai de care. Parerea mea, mai rareste din activitati, ca se pare ca nu te descurci cu atatea din moment ce ai nevoie de sfaturi pe forum.
    7 Puncte
  13. rempha

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    No offence dar SUV-ul mentionat de tine nu il recomand in Romania noastra fara autostrazi. Are o performanta periculoasa pentru DN-urile noastre ( 0-100km/h in 12.3 sec si probabil cand faci o depasire 80-120km/h iti trebuie multa cale libera in fata). Pur si simplu 192Nm sunt prea putini pentru o caroserie de 1700kg. Nu mai vorbesc de consum. Totusi daca se circula preponderent in oras performanta nu mai devine o problema.
    7 Puncte
  14. andreialex

    Intretinerea si costurile service Skoda Octavia 3

    pai la 2km parca as merge pe jos... economisesti bani si faci si conditie fizica. Scuze de offtopic
    7 Puncte
  15. Bebeee

    Golf 7 facelift

    GTI are alta imagine de marca fata de un 1.5, 1.8 sau 2.0.. Cine e fixat pe un GTI nu ar lua 1.8 sau altceva..
    7 Puncte
  16. bogdan_

    masina la 12k E

    Defapt asta e problema. Ai dat 45-50 mii euro pe un 520D si acum apar multe masini asemanatoare la 17-18 mii euro si incerci sa te convingi ca alegerea ta a fost cea mai buna si toate masinile second sunt niste ghene. Alegerea ta a fost buna pentru ca ai avut bani de masina noua insa si masina second este o alegere buna daca vorbim de o masina intretinuta corect si nu e cu mult mai jos gata de masina ta chiar daca cea second are 200 mii km. Tu ai avut garantia unei masini noi si ai fost dispus sa platesti pentru asta, altii ori nu au ori prefera sa dea o treime din pret si sa renunte la garantia unei masini noi. La 12 mi euro poti lua un seria 3 sau A4 in stare buna care cu putine investitii ulterioare ajunge in stare excelenta asa ca atunci cand le spui ghene se vede doza de rautate.
    7 Puncte
  17. Andrei_Tdi

    KM reali!?!

    Masina buna de afara nu o va aduce niciodata un samsar. De ce? Pentru ca e scumpa a dracului! Facem un calcul simplu, rapid: - Luam drept exemplu masina mea, ca tot am pus-o la vanzare: Passat B6 2.0tdi 4motion 2008 - 136.000km In Germania, ca m-am uitat de curiozitate vazand mofturile, pretentiile si flatulentele de pe meleagurile noastre.. stupoare! Una "identica" se apropie de 10.000. Si spun "identica" pentru ca nu garanteaza nici sulea ca masina aluia este ca a mea si ca nu va cere investitii(exceptand revizii si consumabile uzuale) pentru cel putin 2 ani. Si vreti unii din voi sa spuneti ca un samsar autohton va merge sa ia o masina ca asta de acolo? Pai da 9500 minim pe masina. Adauga drum, taxe, haleala + parleala si unde ajunge? O pune la 11500 pe autovit? Evident ca prefera sa ia un 2010 la 3-4 sute de mii km+ la 6000, care sa arate bine , sa-i dea kilometrajul la 150.000 si sa-l arunce in piata la 7990E negociabil. Ca doar asa, toata lumea-i fericita. Si el ca are masa bogata de revelion si romanu' ca si-a tras super masina si l-a apucat pe D-zeu de picior vis-a-vis de pret. Si acum pe bune. Chiar si dintre voi, cei care va bateti cu pumnii-n piept pentru masinile din Germania, cati v-ati duce sa luati o masina de genul? (hai, nu 2008, 2010 sa fie! Pretul creste exponential oricum!). Cati v-ati duce sa dati 11.000 cu tot cu drum pe o masina din 2008, super OK, cu 130.000 reali, din DE, cand gasiti aceeasi masina , "dar rupta, vai de steaua ei" din Romania, de la un proprietar.. dar la 9000E cu totul, sau chiar mai putin? CATI?! :dry: :banghead:
    7 Puncte
  18. Andrei_Tdi

    Vreau A4. Ce Motor Sa Aleg?

    Poate au mai spus-o si alti colegi inaintea mea. Dar nu strica sa iti mai spun si eu o data: Audi A4 B7 dintre toate modelele de A4, a fost un esec pe partea de motoare diesel in 4 cilindri. Daca vrei A4 B7 musai si iti permiti impozitul, iti recomand sa nu te uiti mai jos de 3.0tdi. Poate doar 2.5! De ce spun asta? Pai uite cateva aspecte: 1. Motoarele de pe B7 nu au nici o legatura cu cele de pe B6. NICIUNA! 1.9-ul legendar de pe B6 a murit odata cu modelul ala la Audi. 2. Fie ca vbim de 1.9/2.0 tdi, ambele sunt problematice. Mai problematice decat oricare dintre 2.0-urile sau 1.9-urile de pe alte VAG-uri. 3. Motoare transversale, "magarul de teste" pt astfel de dispunere. In primii ani(adica viata lui B7), motoarele transversale de la VAG au avut pb de ungere, din proiectare acceptat si trecut cu vederea. Pe principiul "masina oricum va avea viata scurta pe linia de productie". As putea continua dar nu are rost. Ca vor aparea cativa care vor nega, e absolut normal. Nu arunca nimeni cu mizerie in propria masina din orgoliu si nu numai. Iar de au fost cativa norocosi, iarasi valabil. Si cum ti-au mai spus si altii. Nu fii Gica Contra si asculta-ne. Audi A4 in 5000 Euro BUN sau macar DECENT nu ai sa pupi nici la sfantu' asteapta! Masinile astea sunt oricum pricinoase, la 5000E nu vei prinde decat o gaura neagra pentru buzunarul tau. Faptul ca un B6 intretinut costa si acum 7000+ Euro, nu-ti spune nimic? E una chiar pe forum la vanzare, a colegului bancaru. Nu cunosc masina personal, dar ca idee spun. Pretul cerut de el nu este unul mic. http://vwforum.ro/topic/121519-vand-audi-a4-b6-19-tdi-q-u-a-t-t-r-o/ vrea 6900 si n-are nici taxa platita. Deci sare de 7500! sia cum..hmm.. B7 la 5000? :) Nu se pune problema ca poate iei teapa. E cert faptul ca teapa iei sigur! La banii astia. Si bani vei baga-n reparatii. Si inca bine. Un calcul asa, ideologic: 5000masina + ce te poate lasa cel mai degraba: 1. kit ambreiaj - minim 2500ron cu manopera 2. turbo - reconditionata 1200ron, noua 5000 ron 3. banuiesc ca pentru sufletul tau ii faci o revizie, o distributie, un set de placute - 2000ron 4. daca bate ceva pe la suspensie, mai naspa. cam multe brate .. si uite asa se mai aduna cateva sute bune de lei. 5. daca bate ceva pe la motor(motoare renumite pt astfel de aptitudini) - atunci cireasa de pe tort. nu vrei sa stii. Pot usor sa ma duc pana la punctul 10 sau mai sus. Are rost? In concluzie, reorienteaza-te. Lasa sigla deoparte, e o prostie, si uita-te la un Superb modelul vechi. Pt RO si per ansamblu, o masina mult mai completa. Spatiu, comfort, fiabilitatea renumita VAG. Oricum, presimt ca nu te intoarcem din drum. De fapt tu doar ai vrut sa ne spui ca-ti iei A4 B7 cu 5000 Euro, nu sa ne ceri sfatul. :) Cel putin asta e parerea mea vazand atitudinea ta fata de ceilalalti colegi care au incercat sa te sfatuiasca. P.S. Incearca te rog sa fii mai atent cand scrii. Mie unul imi este greu sa te urmaresc sau sa inteleg exact ceea ce vrei sa spui.
    7 Puncte
  19. ToniM

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    @Flavyus sa inteleg ca bifezi tot ce poti bifa si vezi unde ajungi? Totusi care este bugetul? Ce iti doresti de la o masina? Pe mine m-ai pierdut incepand de la Ford e best-buy la 24k pana la am configurat ateca de 40k.... Ma retrag din discutie...
    6 Puncte
  20. 75NOR

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    Faptul ca setul de criterii importante pentru mine e diferit de ale tale, inseamna ca sunt doar subiective. Faptul ca intre criteriile mele se numara si "relatia cu service-ul" inseamna doar ca sunt trecut prin viata si am o suma de experiente. De aici si criteriile. Care, evident, sunt proprii si subiective. Logica mea se aplica in cazul meu, nu e aplicabila cazului tau, sau universal valabila. Daca 2 saptamani de zapada pe an inseamna ca e obligatoriu/musai si o conditie sine qva non detinerea unei masini 4x4, inseamna ca toti cei care nu au 4x4 ar trebui sa stea acasa. In fond scolile sunt inchise. Nu stiu ce a fost in capul unora - care culmea, locuiesc in locuri gen Predeal, Fundata sa-si cumpere masini 2x4. Eu zic sa nu ne lasam doborati de marketing si consumerism. In fond, inclusiv in tarile scandinave sunt o multime de masini 2x4, iar acolo e iarna serioasa. Sa nu ne panicam. Nu 4x4 este cel care te tine pe sosea si te duce acasa, este atentia la drum, conduita preventiva/anticipativa si un minim de skills-uri, majoritatea se pot dobandi, cu atentie si exercitiu. Si mai ales ne-statul pe telefon/sms/whatsup in timp ce conduci. Cine intra prea tare intr-o curba la fel va subvira si va ajunge in sant si cu 2x4 si cu 4x4, legile fizicii sunt aceleasi. Ca iarna e posibil sa intre unul in tine sa te faca praf - te va face la fel si cu 4x4 si cu 2x4. Cine-si face filme ca intr-o situatie din asta, face el un Scandinavian Flick si evita accidentul, scotand masina de-a latul cu ajutorul 4x4, e naiv. In caz de accident 99% din cei de pe sosea au singurul reflex sa franeze maxim, atat - daca au si reflexul asta. Mai bine investesti banii (de diferenta intre 2x4 pana la 4x4) intr-un curs de conducere defensiv - ala poate fi "life sustaining" Iar cand conditiile sunt cu adevarat dificile, cu sau fara 4x4 stai in coloana de masini, sau in troiene. Sau credeti ca aia pe care i-a aratat la TV ca erau inzapeziti si aveau HiLux/Navara/Touareg nu au incercat sa sustina "suprematia 4x4" si sa isi continue drumul ? Nu au putut, de asta erau acolo. La fel ca cei cu masini 2x4. Hai sa fim realisti, viata nu incepe si nu se termina cu 4x4. Da, e fain sa ai asa ceva pe masina, dar nu e "life sustaining device", e doar un "nice to have", la fel ca si Webasto, parbriz incalzit, scaune incalzite, etc. Se poate trece lejer iarna fara ele. Revenind OT, daca tot iti iei SUV - face sens sa fie 4x4. In fond, oricum e o masina "de ego", asa ca macar sa fie full banana, adica si 4x4. Dar asta nu inseamna implementarea unei leme gen "toata lumea ar trebui sa conduca SUV-uri, ca altfel nu plecam iarna de acasa."
    6 Puncte
  21. ToniM

    Sfaturi achizitie Ateca

    Am incalecat pe o sa, si am spus povestea asa, eu m-am decis, voi plati avansul pentru urmatoare configuratie maine: Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 cp Culoare Samoa Orange - daca nu va fi delay de 28 de saptamani, altfel probabil Jungle Green Alarma cu control habitaclu si senzor de inclinare Connectivity Box (incarcare wireless telefon) Jante Aliaj Performane 18" 36/2 Mapcare Pachet asistenta sofer IV Adaptive Cruise Control High Beam Assist Lane Assist Traffic Jam Assist + Emergency Assit Traffic Sign Recofnition Pachet iarna Schaune Fata incalzite Sistem Spalare Faruri Duze Spalare parbriz incalzit Parbriz incalzit Parc assist Sistem parcare automata Senzori parcare fata/spate cu afisare Portbagaj actionat electric Kessy Pedala virtuala Roata de rezerva de dimensiuni reduse Sistem Navigatie Plus (cel normal nu face zoom in pe Intersectie, mi-a fost util si la Octavia precedenta) CD/DVD Bluetooth Full Link 10 GB Hard Sound System 10 difuzoare Sunroof panoramic Top view camera Interior Alcantara Maro - sau negru poate daca schimb culoarea De indata ce primesc confirmarea de la fabrica cu termenul de livrare voi reveni. Spor tuturor LE: @zorro00 intra in "Enjoy Xcellence" insa care l-am desfacut sa il combin cu Navi mare, nu tineam la el. le2: @Cristian ma astept la Martie
    6 Puncte
  22. ToniM

    SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii

    #fieca O iau pur subiectiv in ordine cronologica VW Tiguan TD Tiguan din 3.10 orele 11:00 pana pe 4.10 dimineata. Varianta Highline, 2.0 tdi 150cp dsg, 4motion, high led, jante 18 -daca mai tin bine minte, trapa panoramica, area view camera, park assist, navi mare si altele care probabil nu le mai tin minte. Tiguan este o masina matura. Si cand ma refer la asta, pot puncta interiorul, imbinarea, izolarea, confortul. Insa oricat de mult ma atrage, personal, imi da cu virgula pe partea financiara. Pur subiectiv ma atrage atat exterior cat si interior, iar bordul digital care vine standard la highline ma unge pe suflet. Insa in acelasi timp, fiind o masina grea, cei 150cp, give or take, i-am simtit asemanator cu 105cp de pe masina actuala. - probabil veti spune ca sunt nebun, insa o spun subiectiv Are cea mai practica bancheta spate - se ajusteaza, ai masute, si dotarile continua si pe bancheta din spate, nu se opresc la cele 2 scaune din fata. Suspensia si-a facut treaba (nu avea DCC/adaptiva), este clar setata pe confort. Asta m-a si facut sa conduc lejereanu, si sa incerc acel drum scurt de "offroad" - adica un drum judetean spart...un drum judetean neasfaltat....nu am intrat paduri, pasuni etc - si a fost destul de placut, chiar si cu trapa panoramica avea izolare buna Insa te arde la dotari. Sunt un om cu multi pictici pe creieri, si in cazul meu, ca vorbind de 190cp , ca vorbind de 240cp bat 42k € dupa discounturi....No go Hyundai Tucson TD cu agent vanzari 12.10 orele 14:00-15:00 Varianta de top (nu stiu cum se numeste, nu stau acuma sa caut), interior bej piele, navi, motorizare 2.0 184cp, cutie automata, trapa panoramica, jante 19 etalon 45 Am ajuns acolo clar pornit ca nu imi va placea. Stiam exteriorul din trafic, este frumos. Stiam interiorul din poze si review-uri pe net, eram ferm convins ca ma va convinge ca nu este ceea ce imi trebuie. Ma asteptam sa vad foarte multe plasticuri (am detinut Suzuki Ignis 2006 si Mazda 3 2010). Nu a fost chiar asa. Marea majoritate a materialelor mi-au depasit asteptarile. Bancheta din spate - lasand la o parte ca nu gliseaza si lipsa masutelor - este cam la fel ca si la Tiguan. Se poate bifa incalzita, se poate ajusta spatarul - un confort clar sporit pentru cei din spate la drum lung. Portbagajul este incapator, vine destul de repede in liniile de dotare cu roata de rezerva de dimensiuni exacte ca si restul, inclusiv cu janta aliaj acelasi design. Au 5 ani garantie care se aplica inclusiv la cap bara, bucse etc in limita a 150k km daca tin bine minte. Masina este decent izolata - a fost o zi de rahat, ploaie, ceata - la viteze de pana la 90-110km/h a fost ok si motorizarea, este o masina setata pe confort clar. Nu m-am incumetat sa intru prea tare in viraje Agentul a fost foarte cumsecade, mi-a raspuns la toate intrebarile mele tampite, chiar a zambit cand mi-a vazut masina actuala, si mi-a facut oferta de BB, oferta pt masina de TD cat si oferta la comanda. Ah, si nu stiam, Tucson este asamblat in Cehia Am plecat de acolo un pic bulversat. Stiam si vroiam sa nu imi placa, si deja parca era o alternativa. Kia Sportage TD cu agent 13.10 09:00-10:00 2.0 diesel, automat, 184cp Varianta destul de bine dotata - NU era GT Line insa eu personal, as opta GT Line, ma atrage maxim spatele Interiorul intr-adevar, cum spun si unii prin review-uri, il simti (subiectiv) mult mai calitativ ca si la Tucson. Am intrat si intr-un GT Line, are un anumit fler/aer care ma atras mult mai mult TD a inceput, si am observat destul de repede ca desi este aceasi platforma ca si fratele Tucson, parca este mai pe gustul meu. Parca ma imbia sa fiu pe Sport si nu pe Confort. Parca imi spunea ca virajul acesta cere un pic de acceleratie, si lasa acolo ruliu. Am simtito mult mai "dinamica", vai more fun 2 drive decat un Tucson. Are tot asa confort pe bancheta din spate, iar la volan parca eram mai "sus". Feelingul de SUV la volan, dintre toate, mi s-a parut cel mai accentuat. Suspensia clar mai rigid setata fata de Tucson, insa tot asa, jante 19 cu 45, NU pot sa declar ca a fost neconfortabila. Parca si fetele de usi erau foarte frumos prelucrate, si ca si driver orientated, mi-am gasit cel mai rapid utilitatea butoanelor din consola centrala. Da, sunt multe, nu declar altceva, insa in timpul mersului, parca te bucuri de ele mai mult decat click meniu...click setari...scroll in sus, scroll in jos, ah nu era in meniu asta, de la capat etc... A fost TD care m-a convins, ca Tucson este clar nu pe gustul meu, si Sportage este o alternativa superba - si financiar - fata de Tiguan.... O simulare rapida a ajuns la preturi palpabile pentru mine, lasand la o parte "discountul", m-a facut sa stiu ca un GT Line diesel este o varianta pe placul meu Am plecat de la eie cu gandul deja setat, cred ca joi la birou ulterior a fost doar citit review-uri, uitat dupa accesorii, culori etc etc Seat Ateca TD 14.10 17:00 pana pe 1510 09:30 - il puteam tine pana pe la 12:00 insa aveam ambele masini programate la schimbul de pneuri asa ca a fost mai scurt Varianta Xcellence, trapa, top view camera, haion electric, jante 19 cu balon 45, full link, acc adaptiv, 2.0 tdi 190cp 4drive Masina la exterior este clar cea mai "dreapta" dintre toate. Spatele personal imi spune foarte putin, fata imi place, lateralul....e lateral ce mai ^^ Portbagajul, ca si volum mi-ar fi de ajuns, insa mi s-a parut cel mai "impractic" dintre toate. La Tucson si Sportage poti "depozita" acoperirea glisanta - sincer nu stiu cum se numeste pe romana chestia aia, sau imi sta pe limba, moving on..... Nu gaseai tethering points si carlige asa de multe ca si in celelalte. Insa da, ca si la Tiguan, poti rabata scaunele din spate, la Tucson si Sportage se pot rabata doar de pe bancheta spate, nu si din portbagaj. Haionul electric - deschiderea cu piciorul nu am incercato - mi s-a parut ca se misca extrem de incet, la Sportage parca era mai okish, lasand la o parte ca aici se deschide daca stai cateva secunde in spate automat, fara sa apesi nimica (poate fi enervant, dar si practic cand esti plin cu plase). Urcand pe bancheta din spate, mi se pare cea mai cheala. Lumina ambientala din interior este doar la usile din fata. Masuta ca si pe Tiguan nu ai. Si spatarul banchetei este fix, nu poate fi ajustat ca si la Tucson si Sportage. Insa....noi nu stam in spate pe bancheta sau? Sa trec la partea draguta, acea pozitie intre scaun si volan Masina te imbie la "talpa" - suna urat, insa pe mine m-a facut sa zambeasca inima. Da, again, sunt un om simplu care zambeste la un amarat de diesel de 190cp si caroserie inalta, insa exista si chestii mai mari in viata asta. Pe DN masina sta foarte foarte decent in curbe, puterea vine frumos, si trecand pe DSG dupa 2 TD cu secventiale, parca parca parca e "ce trebuie". Suspensia este clar mai rigida, probabil chiar un picut mai mult decat pe Sportage, insa directia este mult mai directa - comunica cu tine foarte ok pe modul sport - la Sportage, chiar si pe Sport, parca avea un mic joc volanul. Consola centrala o cunosc de pe Octavia, no news pentru mine aici. M-a deranjat parca usa soferului, partea superioara, acea parte unde punem bratul pe geam, cu ceasul si ghiulul si telefonul al ureche sa vada dusmanii.... Pentru mine parca e ciudata forma....prea mica...prea inalta...prea ingusta...nici nu mai stiu. Scaunele cu alcantara negre sunt vag specifice, nu as putea spune daca exista diferente intre ele si cele standard de pe leon cupra de exemplu. Bancheta spate este rigida, mult mai mare confort in celelalte, personal cea mai buna combinatie Fata+Spate a fost la Sportage. Infotaimentul isi face treaba, nu am putut verifica navigatia - nu era activata - , iar full link mi s-a blocat de doua ori. Ah, si avea recunoastere semne de circulatie....Bip....bip...bip...bip....bip la fiecare schimbare si depasire de viteza limita. Mi-a luat, conducand desigur, cred ca aproape 10/15min impreuna cu sotia prin meniuri pana sa bifam sa fie doar vizual si nu si acustic. Masina mi-a placut atat de mult pe DN incat am zis, sa vad ce va face "offroad" - pt cei din Cluj poate stiu "poteca" Am urcat destul de ok pana la un moment dat, unde chiar nu m-am incumetat sa mai urc - era noapte, poteca ingusta, unghi mare de atac, jante 19, sotia in dreapta, masina de td etc...asa ca am fost nevoit sa ma intorc tot drumul pana la asfalt cu spatele - aici pot spune ca camera masalier este de calitate foarte ok ca si vizibilitate noaptea Ulterior ne-am bucurat din nou de asfalt, insa personal, nu mi-au placut farurile full led de pe el. Nu stiu daca are sau nu adaptiv, daca nu mi-am dat eu seama, insa in viraje pot spune ca si Tiguanul cat si Octavia mea parca lumineaza mai bine...Da, o lupa adaptiva este mai pe gustul meu decat un full led, insa cine o mai sti ce pitici am pe creier la ora asta la care postez.... Una peste alta, Ateca ofera "utilitatea" unei garde inalte, spatiul incarare bagaje decent, loc pasageri spate, cu un motor si cutie "elastice" - probabil nici eu nu inteleg tot ce am scris, dar oricum mare lucru cine ajunge sa citeasca toate aberatiile pana aici Si am incalecat pe o sea, si am spus povestea asa.. @CristiALF acuma urmeaza sa parcurg si postarea ta, nu am vrut sa o citesc inainte de a posta subiectivitatea mea la acest vs
    6 Puncte
  23. saibot

    My old Scirocco Vs Audi A4 B8 or other

    In categoria de pret da, sunt multe optiuni dar in categoria de performanta nu. Daia nu e plin de ele, pentru ca altii prefera confortul sporit si spatiul mai mare. Si daca lumea si-ar permite pretul lor(inclusiv consumul ala de rupe buzunare, 1L in plus de ulei, costul cauciucurilor mai mari, asigurari...etc) cu siguranta erau peste tot. Chiar sunt curios cati ar alege goful de 1.2TSI fata de GTI sau leonul de 1.6tdi fata de Cupra daca nu exista factorul financiar :))) La fel de ridicol mi se pare sa se spuna ca datorita performantelor masina asta te lasa fara permis si cu un teanc de amenzi....asta o poti face f usor si cu un Matiz Si cine nu se poate abtine atunci probabil nu ar trebui sa conduca deloc
    6 Puncte
  24. Andrei_Tdi

    Sfat achizitie masina - Buget max 8000 Eur

    1. Nu diesel. Decat daca esti dispus sa bagi ceva in el. Ori sa te pricepi sa-l inspectezi la vizionare si drive-test ca sa stii cum se prezinta, sa-l poti evalua corect. Altfel, foarte usor de luat teapa cu Golfurile. Am cautat din nou, recent, pentru un amic un VAG tdi si pana la urma, dupa 2 saptamani si N troace, s-a reorientat. Iti garantez, de ai ochiul format si te pricepi, de te duci sa vezi 10 golfuri, cel putin 7-8 din alea sunt fie cazaturi fie au tot felul de bube - o turbina, un egr, un volant, mai multe combinate - Doar sa ai tu vreun super noroc sa nimeresti din prima sau a doua o masina brici. Dar o masina brici la pret bun, greu. Serios. Ai grija sa nu pici in plasa. Tu cam urmaresti fix masinile care reprezinta painea samsarilor, fiind cererea mare. 2. Ia o benzina, nu te doare capul. Diferenta de consum nu este chiar atat de "de speriat" cum spune lumea. Are toate avntajele necesare Romaniei.. Si ti-o spun eu, ca posesor de diesel si ca tip realist si obiectiv, care este constient de faptul ca in RO si in LUME, sunt multi rpea putini oameni pasionati sau care pur si simplu, sa stie sa aiba grija de si sa intretina corect o masina diesel.
    6 Puncte
  25. The_Ego

    SEAT Ateca - discutii generale

    Utilitatea acestor mici SUV-uri daca nu au tractiune integrala mi se pare spre 0 fata de o compacta sau break (in functie de nevoile fiecaruia). Este cu nici 3 cm mai lung decat un Golf Sportsvan. Un G7 variant are 605 litri, G7 Sportsvan 500 l, nu mai spun de Octavia in privinta spatiului de bagaje. Apoi discutia cum se descurca la spatiul interior. Asa ca aceste mini SUV-uri sunt foarte middle of the road, ele nu vin cu ceva concret care sa fie al lor. Stabilitate mai proasta, consum mai mare, performante mai slabe si costa mai mult fata de break sau hatch. La care se adauga si costuri de intretinere mai mari (spre exemplu anvelopele din toate pozele sunt 245/40 R19, costa ceva la inlocuire). Doar pentru a urca ceva borduri in oras si pentru o oarecare prestanta in trafic?
    6 Puncte
  26. 75NOR

    KM reali!?!

    Ne place sa generalizam pana cand devine absurd. Toate masinile rulate in afara sunt ingrijite si bibilite si servisate la timp si se vand cu toate schimbate. Germania, Franta, Italia si Spania sunt, au fost si vor fi raiul masinilor second. Pe bune ? Adica chiar si in 2015, chiar si pe forumul asta inca mai credem asa ceva ? Fara suparare pentru colegul @soila, dar in 2015 sa spui ca 100k rulaj in Germania = 200k rulaj in Romania este o mare...eroare. Las' ca face bine motorului sa mergi 5 ore cu 3500rpm la diesel si apoi intri in benzinarie si tai contactul. Sau inca mai credeti ca neamtul sta 2-3 minute la ralanti sa scada temperatura uleiului sub 100grade si sa apuce sa se raceasca turbina ? Sigur ca da, exact asa face neamtul. Si italianul. Si spaniolul. Dar am vazut romani care fac asta. Si nu unul - doi. In fond, noi toti care muncim sa platim masinile noi pe care le-am luat din Romania suntem niste fraieri. Sunt masini facute pentru Europa de Est (din fericire "placa" asta a cam murit in ultima vreme, macar pe forum), iar noi toti sarim borduri cu ele si mergem cu ele prin aratura sa vedem stadiul recoltei de porumb de la bunica. Marea majoritate a celor care isi cumpara masini noi din Romania si le ingrijesc mult mai mult decat o fac cei de afara. Si le serviseaza pe oficial, la reprezentanta. Si nu umbla cu gumele pana la sarme, etc, etc. Am vazut in vama in Cenad "baieti" care veneau cu X5-uri pe roti, cu numere de Zoll si cauciucuri ce calcau pe markerul de uzura. Sigur o sa-si permita cel care o sa ia masina aia sa-si cumpere cauciucuri RFT pe 19'' Mai bine ne cumparam noi toate masinile ex-company car ale nemtilor, de 4-5 ani vechime, alergate fara mila pe autostrazi, masini cu 60-70k rulaj anual, in tot felul de configuratii ciudate (gen DSG si climatic), in fond sunt mult mai ingrijite decat ale celor care le-au luat de noi din Romania si le vand dupa 4-5 ani de leasing. Am prieteni cu Superb - company car ce fac 150-160k km in fix 3 ani de zile, rulati 100% in Romania. Singura defectiune a fost intinzatorul de la cureaua de accesorii, rupt la 155k. Amortizoare originale, bucse originale. Exceptand urmele de pietricele de pe capota si bara fata, nu ai fi zis ca masina are peste 50k km. Vorbim de o masina alergata prin toata Romania, vara-iarna Dar deh..infrastructura din Romania e praf, iar masinile rulate aici niste troace. Problema e ca acele masini "company car" de Romania, cu rulaje de 150k in 3 ani sunt vandute la licitatii organizate de firmele de lasing operational. Masinile ajung la samsari cu staif, adica baieti la costum, care au si ceva relatii, cumpara cate 20-40 masini la o licitatie. Fiecare isi ia partea, iar masinile ajung mai jos in lantul trofic la samsarii ordinari. Sunt praduite de navigatii, de anvelope (in cazul in care sunt bune), presuri, tot ce e ok pe masina, caci masinile de leasing operational sunt servisate doar in Reprezentante si doar cu piese OEM. Mai departe se dau inapoi km si ajung in piata la 50-60k pe bord, masini de 3 ani. Si povestea tine apa: "Hai boss, ca a fost masina lu' fiimea, e director la multinationala si mergea putin cu ea, doar ici-colo" Sunt o groaza de masini company car in Ro, care au discurile, placute, stergatoare si buscaraie schimbata cu 10-15k km inainte de vanzare. In niciun caz nu se intampla asa ceva in De, in ultima 1/3 a duratei de leasing operational, masinile de acolo primesc doar strictul necesar, ca sa functioneze pana la finele contractului de leasing Cine vrea o masina ingrijita, company car, poate sa gaseasca si in Ro, trebuie doar sa caute cu grija. Iar daca e masina cu prim proprietar in CIV firma de leasing operational, sa cumpere doar de la persoana care a rulat masina aia, sunt cazuri de angajati care efectiv primesc gratis/pe nimic masina la finele perioadei de leasing. De obicei, cei care primesc masinile astea si le iau doar in evidenta la Fisc, le vand repede, fara sa apuce sa si le transcrie in CIV Dovada se face cu CIV + talon + legitimatia de servici a persoanei respective Si asa ai garantia ca ai cumparat o masina curata... Hai sa cascam putin ochii si sa fim putin mai deschisi si dispusi sa renuntam la clisee :)
    6 Puncte
  27. Aerofan

    Sfat achizitie Passat B 5.5

    Eu m-as mai lega si de aspectul fizic... iarta-ma ca-ti spun, stiu ca o masina trebuie sa-si faca treaba si atat dar sa ma ierte Cel de sus daca cu C5-ul ala as iesi in oras, nu stiu cum as rezista sa nu ma sperii dimineata de ea cand o vad. E parerea mea ca arata incredibil de urat.
    6 Puncte
  28. GTI_85

    Calendar Golf III/Vento

    2 iarna 1 primavara 2 vara 1 toamna
    6 Puncte
  29. Bogdan89

    Calendar Golf III/Vento

    ...doua poze si de la mine..
    6 Puncte
  30. floss

    Calendar Golf III/Vento

    Asa cum am promis mai in urma cu cateva posturi, revin cu vreo 2-3 poze si cu masinuta mea. Pozele sunt mai vechi putin, deoarece nu am apucat sa merg la o sedinta foto dupa ce am montat noile faruri si grila. Tin sa mentionz ca pozele sunt facute de catre biszak caruia ii multumesc inca o data.
    6 Puncte
  31. ovidiu89

    Calendar Golf III/Vento

    pun si eu trei poze nemodificate. cred ca ar candida pentru toamna deoarece atunci sunt facute
    6 Puncte
  32. mihai_tmn

    Ce Ulei de Motor Recomandati?

    Am citit la pareri despre uleiuri de m-am plictisit. Si la vechiul Opel si la actualul VW. Discutile sfarsesc inevitabil in cifre, viscozitati, analize, TBN, cASTM , caca-maca, etc. In primul rand, toate valorile sunt date pt uleiuri noi , nu se stie ce se intampla dupa 5000 de km sau dupa 15 000 km cu fiecare ulei... (sunt unele analize parca pe blackstone , poti sa "trimiti uleiu' la analiza", ....bla, chiar sa nu ai altceva mai bun de facut ?) In al doilea rand , majoritatea dintre noi nu avem posibilitatea sa verificam ce scrie acolo si nici nu intelegem pe deplin ce inseamna toate numerele respective. Eu zic sa folositi un ulei cu caracteristici recomandate de fabricant , dintr-o sursa cat de cat sigura , ce preferati voi (Mobil , Valvoline, Castrol, Motul, etc) Daca chiar vreti sa tina motoru' 1000 de ani , eventual schimbati uleiul de 2 ori pe an (primavara si toamna , as zice eu) In cazul asta chiar cel mai slab din cele de mai sus, schimbat de 2 ori pe an, se va comporta mai bine decat cel mai bun care a fost schimat doar odata pe an. Orice motor modern, servisat corect (cu schimb la max 15000/1 an) duce lejer 200 - 250 000 km.
    5 Puncte
  33. corbu33

    Discuții generale Superb 3

    Eu conduc mondeo nou de 180 cp diesel de munca... nu as da banii pe masina asta pt mine decat daca nu ar avea competitie dar are ... ceea ce este demn de recunoscut este directia care intodeauna si pe focus mai ales este foarte "reala si vie" feedback excelent de la drum si reactii instante la virari scurte bruste, in rest masina e praf la practicalitate, tinuta de drum( ca suspensii) nu pot sa zic ca e cine stie ce o consider normala dar iti cam rupe fundul pe denivelari desi e bine insonorizata, ergonomie si infotainmemt zero barat, spatiu interior praf in comparatie cu superbul, greiere in bord pronuntat si masina are doar 1600 km, sunet praf, calitate plastice sub superb, zgomot pronuntat de la roti dar s ar putea sa fie de vina anvelopele de iarna, hayonul nu este electric si rar se inchide din prima bine desi ai impresia ca s a inchis cum trebuie, faruri halogen( nu compar cu xenon) dar sunt un dezastru efectiv chioare... frana electro uneori da drumul greu cd vrei sa pleci de pe loc nu are auto hold care este extrem de util ... in spate mai ales cei mai inalti vor atinge lejer plafonul, vizibilitate all around proasta as zice. Puncte forte: directia si antifonare buna as zice sau mai degraba suspensie care lucreaza silentios ca anvelopele cam fac zgomot. dc ajuta la ceva acest mic OT, dc nu scuze.
    5 Puncte
  34. Clawoodyou

    Achizitionare Passat CC - sfaturi si recomandari

    La astea de Libia nu le-a mai pus ceas ca ei se orienteaza dupa soare
    5 Puncte
  35. nsm

    Consum Superb 3 - diesel

    Dimineata pe racoare - Bucuresti, in drum spre serviciu. De obicei merg cu bicicleta, dar am avut nevoie sa merg sa cumpar niste schiuri si am luat masina. Nu a fost aglomeratie mai mare ca de obicei. Timp: Skoda:22 min Bicla 9 min Dist : idem - 2.75 Consum: 19.1 l/100 la Skoda, 13 Cal la mine Vit medie 7 kmh Skoda vs 17 kmh Bicicleta Nu am luat in calcul cele 15 min in care am parcat si sonsumul a sarit de 20l/100. Uite asa se infunda DPF, se consuma AdBlue rapid. Mersul cu masina in Bucuresti il las pe seama taximentristlor. Eu raman la bicicleta
    5 Puncte
  36. cristiansen077

    Golf 7 vs Astra K vs Megane 4

    Desi initial vroiam megane sedan sau talisman, am facut un compromis si mi am luat gt
    5 Puncte
  37. Bebeee

    Sfat achizitie masina grup VAG

    Aia e problema, ca in Germania nu sunt asa ieftine. A..defapt sunt, dar in Germania au 300.000+ km, la noi 110.000, 140.000 sau 180.000. Astea sunt pragurile Sansele sa iei o masina ieftina si corecta de la un samsar sunt foarte mici. Si daca vrei sa verifici pe bune fiecare masina pe care o vezi, mai pui 1000 euro la buget si iti mai scazi 2 ani din viata de nervi.
    5 Puncte
  38. andrei_221

    Octavia 3 FL - discuții generale

    adevarul ca farurile alea dau mai bine pe original (Mercedes)....
    5 Puncte
  39. 75NOR

    Ce sedan benzina in 30k? Nou, sau 1 year old?

    A venit si momentul de "closure". Lista mea scurta cuprindea BMW 320i (184cai), A4 (TSI Ultra 190cai) si Superb3 (220cai TSI) Le-am condus pe toate, back to back in aceeasi zi - evident in variante diesel de 190 cai , caci traim in Romania, nimeni nu tine benzina la TD. Pe scurt: 320d M-Packet - Cel mai "drivers machine" si "fun machine" - evident 320. Orice sens giratoriu poate deveni un zambet, orice drum cu serpentine, un motiv de ranjete largi legate. RWD-ul si directia sport fac tot deliciul - Scaunele sport cu lungime reglabila a sezutului, imbracate in alcantara sunt exceptionale. Mai putin la intrat/iesit in masina la regim de mers la piata/chiosc/ATM, etc. Atunci devin usor enervante, ca si procesul de intrat/iesit in masina. Scaunul e prea jos (nu-mi vine sa cred ca zic asta) pentru un daily fataiala, dar perfect pentru Poiana, Fundata, etc - Interiorul...topor. Literally. Plastice tari, glossy, cu aspect sub nivelul masinii, mai ales pe consola centrala. Manerul franei de mana - mega cheap. Exceptand volanul si saunele, daca nu pui pe masina Navi Professional, arata trist rau. Si sec. Daca te ieftinesti si nu pui M Packet, vine cu un volan - ei zic piele, dar cu aspect si feeling de volan de plastic, iar scaunele standard sunt jalnice, nicio sustinere laterala, stofa ieftina, cu aspect ieftin. Iar cu 205/60/16 standard, e vis masina Configuratia mea: 50k Eur. Adica 320i 184 cai, cuplu 270NM, ZF8, M Packet, cu scaune incalzite, senzori parcare, keyless, Faruri LED Basic, Geamuri fumurii spate si Sistem audio mediu. Fara Navi, nici macar Business.... Promotia actuala este -23%, dar...doar pentru 320XDrive si 330 benzina. Adica ori diesel 4x4, ori benzina 2.0 de 250 cai, dar care are un pret lista de 50k, cu optionale sare de 62k lista, adica aprox 47k Eur landed cost. Boon, hai sa ne uitam la Jahreswagen. Plina Germania de ele. Totusi, cele cu M-Packet sunt putine. Si majoritatea lor nu au carte service sau provenienta certificata. Pe scurt, un 320 MPacket 2015 spre final (ca sa prinda face-liftul), vreo 15k km rulaj, de la Premium Selection Germania este cam 33k Eur. Mai pui 5% adusul la oficial, 1,000Eur transport cu asigurare si iesi cam la 36k landed cost, pret de intrare in leasing, a unei masini vechi de 1.5 ani, cu 1.5 ani garantie ramasa. CASCO e cam 2500Eur anual, ca fapt divers. Un schimb de placute + discuri fata este 3,600Ron la Bavaria, asta obligatoriu daca vrei sa beneficiezi de 5ani service inclusive. Deci...nu. A4 B9 TDI190 echipare Sport - In mod clar oferta matura si cea mai echilibrata. Interiorul cel mai calitativ, o placere efectiva sa invarti comutatoarele si sa apesi butoanele. Plastice moi, sau texturate. Maneta S Tronic arata genial. Scaunele foarte ok, sustinere excelenta, dar o idee mai sus fata de BMW, totusi ramanand suficient de jos pentru a te bucura de condus. - Grilele alea fake ale aeratoarelor sunt de gustibus. Mie nu-mi plac, e singura chestie pe care o pot reprosa interiorului. Asta si Navi-ul ala stil "tableta AM din targ, prinsa cu superglue" ne-rabatabila. Interesant, la A3 e escamotabila in bord. Cost saving la noul A4 ? Probabil.... - La sedan nu ai posibilitate de portbagaj electric... - La condus, da se simte in anumite conditii Multilinkul. Suspensia sport e reglata foarte bine, ferma dar confortabila. M-am dar cu varianta standard, nu avea amortizoare controlate electronic - Masina sta foarte bine, e clar masina pentru 2. In spate, cam chin pe configuratia mea de pozitionare scaune fata. - Active Info Display + Navi = misto. Nu un must, dar misto. In schimb, jale la configurare, vreo 3-4k eur combinate. - La configurare, dotarile mentionate mai sus, ca la BMW, scurt 50k pentru 2.0Ultra 190cai Stronic. - Discount? Zambete... "Marca premium se plateste" citez din vanzator. Si da, la marca premium se plateste orice dotare, zic eu... - Jahreswagen...putine, slab dotate. Daca vrei un S-Line, sare de 40k in Germania, presupunand ca vrei "Audi Gebrauchtwagen Plus". La turci gasesti la 30k, pentru cine e curajos pe banii lui... - Am cautat si B8-uri 2.0TFSI 220. Plin de masini aduse din State, la 25k Eur, fara istoric, fara garantie - am mai dezbatut subiectul. Cele "curate" sar de 30k. Again, adaugam 5% + transport si asigurare, pentru o masina de aproape 2 ani. Casco, tot acolo, vreo 2,500Eur anual. Deci, nu. Superb3 TD-ul total irelevant, pentru ca evident motorizarea dorita nu exista. Nici suspensia dorita. Doar jantele, culoarea si interiorul alcantara. Care mi-au placut. La fel si conectivitatea. Materiale mai moi si mai bune ca in BMW, spatiu generos, scaun suficient de jos. Cred ca inca 2 cm si ar fi fost perfect, dar...poate bricolam ceva. O groaza de solutii prietenoase clientului. Si pot sa "mi-o fac a mea" direct din fabrica, in bugetul meu. Am cercetat si "marca poporului din Europa de Vest", dar Passatul cu dotarile mele e cu 4.5Eur mai scump decat Superbul, pe configuratie identica... Fara sa pun AID, doar cu LED basic. In conditiile in care suspensia e identica, scaunele sunt la fel ca pozitionare fata de podea, comutatoarele sunt cam aceleasi. Nu am vazut vreun motiv tehnic care sa ma faca sa cred ca merita, pentru mine, cei 4.5k eur diferenta. Iarasi, nu. Asa ca, a venit momentul sa trag linie. Am incercat, am sapat, ca sa nu zic ca am explorat toate optiunile in buget. Pentru ca nu vreau "marca premium" cu orice pret (scaune basic, tapiterie basic, fara Navi/conectivitate, cu roti 16'' si eventual halogene) doar ca sa ma pot afisa, prefer sa optez pentru "marca poporului din Europa de Est". Nu am nicio problema sa-mi asum asta, am fost foarte ok si pana acum cu asta. Mai ales ca nu am nimic de demonstrat nimanui. Prefer sa-mi iau masina cu tot ce imi doresc pe ea, sa nu fiu sclavul ei la intretinere si sa ma chinui sa o asigur. Si sa-mi permit un set de jante de iarna noi, OEM, cu cauciucuri noi. Ah, da si sa-mi ramana bani dupa ce o cumpar ca sa plec in concedii sa ma bucur de ea... Inchei aici "odiseea spatiala 2016". Se poate inchide, I'm done, sau se poate lasa deschis, daca cineva crede ca prezinta interes. Cheers si multumesc pentru participare, pareri, feed-back.
    5 Puncte
  40. Habba

    Consum Superb 3 - diesel

    Pai vezi la mine, am prezentat pe pagina anterioara (km exacti si cantitatea alimentata exacta). Am peste 15k, consumul la pompa in km astia e de ~6l la 100 de km. Vorbesc de consum mediu (care e cel mai relevant), cu distributie de ~60% autostrada (ACC 140-150 km/h, medie viteza 110 km/h), 25-30% extraurban, restul urban (adica nesemnificativ). Ma rog, la 1.5t si DSG e absolut decent. Insa cine se asteapta la consum mediu sub 6-6.5l/100 km, e rupt de realitate. Altfel, in conditii pur specifice, am avut si eu consumuri sub 4l /100 km dar si peste 10l /100 km.
    5 Puncte
  41. Ebi

    Ce Ulei de Motor Recomandati?

    Dupa mine testul este doar amuzant. Nu stiu de ce nu a pus si ulei de masline sau margarina, poate reiesea ca sunt cele mai bune. Vaselina cred ca era neintrecuta. Uleiul in motor sta la 100 grade, 1-2 ani. Din test nu rezulta daca uleiul cel mai bun timp de 20 secunde la 22 grade va fi tot cel mai bun si la 100 grade dupa un test de 300 ore.
    5 Puncte
  42. bgd_b92

    masina la 12k E

    Despre ce vorbim ??? Despre sigla ?? Sigla aia iti ofera confort superior, atat pe parte de suspensie cat si de dotari extra, o tinuta de drum impecabila, tehnologie si siguranta. Cand o sa ai ocazia sa mergi cu astfel de ghene probabil o sa iti schimbi parerea ; tu esti genul care cumpara KM si nu MASINI ! ok e problema ta insa hai sa nu ii indemnam si pe altii sa faca la fel ; ca de aia merge samsareala asa bine la noi ; daca iti pun 40.000 km in bord la bmwul ala tot la fel se conduce ; oricum pe forumul asta majoritatea sunt ceva de genul " aaa..80.000 km ?! La o masina premium in 4 ani ? Imposibil "...sau " aa..170.000 km ?? In 4 ani ?? Cazan direct..oricum o dai nu e bine ; daca are km reali verificabili cu carte servis la reprezentanta..sunt prea multi..daca are km putini la pret mediu spre ocazie e...imposibil..daca are km putini si pret mare.." de banii aia iti iei altceva "...am avut ocazia sa merg cu e60 cu 380.000 km reali..si ce crezi ca am constatat ? Ca merge ca in prima zi. Si cum bine a spus si proprietarul..atata timp cat tu ai grija de ea are si ea grija de buzunarul tau. La revizii te costa +100 lei fata de un banal1.9 tdi ca intra mai mult ulei..vorbind de 525...iar placerea de a o conduce..incomparabila. Hai sa nu denigram totusi marcile premium ( bmw / merceses / audi ) ca asa ni se pare noua..ca poate am mers cu un golf cu 200.000 km care era petarda sau logan / renault in care scartaiau toate cele.
    5 Puncte
  43. Tutorial demontare oglinzi Passat CC / B6 (Facelift) / B7 / Alltrack / Scirocco / Eos (Facelift) pentru inlocuire, montaj Puddle Lights, inlocuire lampa semnalizare. 1) Se impinge sticla oglinzii (12) inspre exterior la maximum. 2) Se introduce in golul dintre sticla si rama un levier de plastic (trim remover) si se trage usor inspre exterior (cu grija pentru a nu crapa sticla oglinzii). 3) Dupa scoaterea sticlei, cu grija, se deconecteaza conectorii rezistentei de incalzire unde, "+" este situat inspre centrul sticlei si "-" inspre margine. 3*) Pe partea soferului, in cazul in care sticla este si electro-crom, pe sticla regasim si o mufa cu 2 pini, mare, alba. Se declipseaza si deconecteaza si aceasta. 4) Se desurubeaza cele trei suruburi T10 ce fixeaza motorasul de reglaj electric (2) al oglinzii (notate - 9, in imaginea atasata). 5) Se deconecteaza mufa motorasului de reglaj (2). 6) Se desurubeaza cele 2 suruburi T10 ce tin rama oglinzii (marcate cu 4 in imagine). 7) Se scoate clema ce tine lampa de semnalizare fixata pe rama, apasand pe clema si tragand incet de rama. Aceasta este situate in "varful" oglinzii. 8) Cu ajutorul unei surubelnite plate mici, se apasa PE LANGA cele doua cleme (A) din imagine inspre mijlocul acestora, in timp ce se trage incet de rama (3), pentru fiecare clema in parte. Sunt mai dificil de scos, dar aveti rabdare! Sunt sensibile si se pot rupe! 9) Se demonteaza capacul superior (13) de plastic al oglinzii printr-o miscare de tragere si ridicare: se trage capacul inspre interiorul oglinzii si se ridica. 10) Se deconecteaza mufa lampii de semnalizare. 10*) Daca sunt instalate lampi "Puddle Lights", se deconteaza si mufa acestora. 11) Capacul inferior (7), impreuna cu lampa de semnalizare (si, dupa caz, "Puddle Lights"), este prins intr-o clema vizibila, in apropierea bratului de prindere al oglinzii. 11*) Daca sunt instalate lampi "Puddle Lights", acestea se pot scoate prin apasarea acestora dinspre exterior (lentile), in timp ce, cu ajutorul celeilalte maini, se directioneaza lampa astfel incat sa iasa din cele 3 cleme. ** Pentru montajul "Puddle Lights"-urilor, se poate face decupajul dupa marcaj, cu ajutorul unei freze de tip Dremmel.** ~ Montajul se realizeaza in sens invers celor descrise mai sus! ~ P.S: Ca sfaturi: trebuie avut mare grija la demontarea sticlei pentru a nu o crapa; trebuie umblat cu grija la scoaterea clemelor marcate cu "A" pentru a nu le rupe. In continuare, daca tot suntem aici, descriu operatiunea de demontare a intregului ansamblu oglinda retrovizoare, cu tot cu bratul de sustinere: 1) Se demonteaza fata de usa (se gaseste tutorial pe forum, in functie de model). 2) Se deconecteaza mufa T16 a oglinzii din calculatorul de usa, notate cu (8) (este vorba de mufa cea mai mica, dintre cele trei). 3) Se deconteaza mufa difuzorului de inalte (tweeter). 4) Se desurubeaza surubul ce fixeaza tweeter-ul. 5) Folosindu-se un levier de plastic (trim remover), cu grija, se scot cele doua cleme in care sta fixat tweeter-ul: una mare in partea de jos si una foarte mica sus. 5*) Aceste cleme sunt din doua bucati: un picior de plastic, corp comun cu carcasa tweeter-ului si niste garnituri din silicon/cauciuc maleabil. Cele din urma se scot, cu grija, de pe piciorul de plastic si se reintroduc in gaura de fixare, pentru a evita pierderea lor si a usura remontarea. 6) Bratul oglinzii este fixat, dupa caz, in 1-2-3 suruburi T20. Se desurubeaza acestea, cu mare grija sa nu scapati vreunul in portiera! 7) Se extrage oglinda, cu tot cu brat, incet, asigurandu-ne ca nu rupem mufa (8) al acesteia la trecerea prin golul din portiera (spatiul este gandit la fix pentru a trece mufa!). ~ Montajul se realizeaza in sens invers celor descrise mai sus! ~ Consider ca aceasta postare ar fi de foarte mare ajutor pentru colegi, daca ar fi transformata, de catre moderatori, intr-un topic dedicat, cu link-uri in ariile de DIY pentru fiecare din modelele specificate in titlu! Multumesc!
    5 Puncte
  44. kelu

    Folie geamuri pt protectie solara

    Eu nu inteleg alta chestiune: tineretul tanar si frumos iese in strada ca vrea schimbare, ca vrea o societate curata si sanatoasa, iar aici se discuta despre cum sa fentam legea. Mai oameni buni; voi cititi ce scrieti???? Daca legea spune clar: fara folie pe geamurile fata, ce este asa greu de inteles? Unde da cu minus? Ba nu are voie sa bage mana la tine in masina, ba spune ca ai butonul stricat, ba ca a pus folie bunica si saraca nu a stiut. In regulamentul forumului stiam ca sunt interzise discutiile referitoare la nerespectarea legii. Si foarte important: POLITISTUL ESTE EXACT CA SOCIETATEA DIN CARE PROVINE.
    5 Puncte
  45. Andrei_Tdi

    Recomandare masina, buget 13.000

    @ initiatorul topicului: Iti recomand sa citesti aici: https://inspectorauto.ro/ro/blog/pasul-doi-alegerea-masinii-potrivite-in-functie-de-nevoi-si-scopul-utilizarii-acesteia . Poate te vor ajuta. https://inspectorauto.ro/ro/blog/cum-pot-sa-mi-dau-seama-ce-masina-imi-doresc-de-fapt Discutiile de aici devin subiective. Cum este si normal pe un astfel de topic. Daca ti-ai stabilit corect criteriile, o sa iti fie usor sa alegi. Probleme au toate masinile. Deci nu vad asta un criteriu. 1.Tu ar trebui in primul rand sa te hotarasti din ce categorie vrei sa faca masina ta parte. 2.Apoi ce motorizare sa aibe: diesel sau benzina? 3.Si abia apoi incepi sa cauti in detaliu, analizand modele care rezulta in urma "filtrelor" de mai sus. Opinia personala(poate iarasi una subiectiva, tu apreciezi): Ai mentionat ca vei merge 80% sau mai mult in regim urban. Pentru asta nu ti-as recomanda diesel-ul in oras, in special intr-unul aglomerat, precum Bucuresti. Nu neaparat din pdv al fiabilitatii ci al aspectelor specifice: incalzire grea, vei parcurge distante scurte si de cele mai multe ori cu motorul rece(asta le omoara cel mai tare), zgomot pronuntat la rece si un mers usor ingreunat - simti ca opune o foarte usoara rezistenta pana uleiul se incalzeste si lubirifiaza totul corespunzator. Iarna e cel mai greu. iar la voi in Galati, aveti ierni tata, nu gluma. Si orasul nu e mare. Il cunosc. DIstantele pe care le parcurgi chiar sunt reduse. Fiind masina de familie si tinand cont de faptul ca nici cu 307-le nu ti-a fost atat de greu, in locul tau m-as uita tot la un hatchback dar la versiunea lui Combi/berlina - portbagajul mai mare fiind de fapt ceea ce iti trebuie in plus. Monovolumurile mici sau medii ori berlinele ce bat deja spre limuzine nu sunt necesare in cazul tau. Avantajul unui Golf Variant sa spunem ar fi pretul, care va fi bun in raport cu anul de fabricatie. Vei lua o masina mai noua intr-un pret mai avantajos. Iar cu 13.000 de euro, cred ca iti vei gasi ceva ok. Uita-te la Golf Variant, Jetta, Octavia/Octavia Combi, Opel Astra, s.a.m.d. Majoritatea ofera o gama de motorizari pe benzina atractiva. Un 1.4 TSI sau 1.8TSi (sau echivalentele de la competitie) cred ca ti-ar satisface nevoile mai mult decat ok. Esti obisnuit deja cu o masina pe benzina, stii s-o conduci, consumul nu ti-este strain, etc. Daca circulai mai mult extraurban, si faceai macar 25.000 km/an, iti recomandam mai mult ca sigur diesel. Dar in situatia ta, e pacat. Te mai lovesti apoi si de "superofertele" din Germania manarite la km. Ca idee, de ce ai vrea un tdi vechi de 2-3 ani si cu un rulaj de 150-200.000 km? Te va costa tot bugetul si inevitabil, va cere bani in viitorul apropiat. Uzura compenentlor nu poate fi evitata, indiferent de tara in care a fost rulata. Acum am vazut ca ai avut Golf 4 Variant 1.9 tdi. Deci stii cum sta treaba cu dieselul. Insa, tine cont ca diesl-urile noi, chiar daca sunt mai economice si mai rafinate, nu mai sunt insa la fel de fiabile ori durabile. Nu este o regula generala. Insa, statistic vorbind, asa stau lucrurile.
    5 Puncte
  46. Andrei_Tdi

    KM reali!?!

    E oficial. Gata! Ignoranta si ambitia proasteasca sunt contagioase! :dry: :vaidecapulmeu: Rog asadar foarte frumos un moderator daca poate da startul unui nou topic, dedicat celor de aici care de cateva pagini incoace o ard off-topic la greu, folosindu-se de subiectivism 100% si argumente mai putin. Acolo ar putea linistiti sa se contrazica-n ipoteze personale si sa liciteze in liniste cifra sau, in curand, numarul ce arata de cate ori este mai mare uzura masinilor din Romania fata de cele echivalente din Germania.
    5 Puncte
  47. b97dmt

    KM reali!?!

    Si autohausurile din De si samsarii din Ro achizitioneaza masinile la licitatii. Samsarii aduc masinile pe trailer , sa vedeti de ex seara, pe la Careffour Militari ,in spate, spre Centura, ce descarca baietii la greu, sau pe Bd Timisoara , spre Cet . Acolo sunt si centrele de vopsire :) , se repara si se vopseste la greu . Nu renteaza ,pt ei sa mearga personal ,sa le aduca pe roti , e prea scump ...bilet avion , mancare , oboseala ,etc. Se aduc masini cu pret bun pt EI , NU pt Cumparator , castigul este la TVA . O iau fara TVA , repet, de la licitatii. Nu vreti sa stiti cum miroase/arata , o masina de la licitatii , majoritatea necesita vopsit , indreptat . Toate sunt coafate la km , sunt oameni care traiesc din asta , este o intreaga industrie : km , vopsit , mecanica , aranjare km , polishare , fotograf, plus cei care vand caiete de service. Dupa care se apeleaza la un fotograf si el face parte din lant , niste poze "oau" dupa care anunt - targ. Preturi la nivel de Logan nou, pt BMW , Audi, Vw,vechi de 1-3 ani,sunt masini care au trecut, prin ce am scris eu. Nu exista chilipiruri :).
    5 Puncte
  48. The_Ego

    KM reali!?!

    Adevarul este ca multi cauta masini rulate doar in strainatate pentru ca acolo umbla cainii cu covrigi in coada, masini care merg prin aer si proprietari care schimba uleiul la 5000km. Cele care circula la noi din start sunt considerate inferioare, harburi, de asta multi se uita stramb cand aud de cineva ca si-a luat masina noua decat una mai de brand adusa recent din Germania. Mai e o meteahna pe care eu nu pot sa o inteleg. De ce sa preferi sa stii ca vine cu discurile, flansele, bucsele etc de fabrica la 150.000km (reali sau nu) decat sa iei una din Ro unde omul a dovedit ca a schimbat aceste piese cu ceva de calitate in urma cu 20.000km sa zicem. In primul caz va trebui sa le schimbi tu mai repede, asadar alti bani, alta distractie. Bordura in care intri cu 50kmh si strici articulatiile arata la fel si in Germania si in Romania. Parerea mea este ca la o masina SH nu trebuie sa domine subiectivismul pt ca sunt sanse mult mai mari sa fie o decizie proasta. E si un grad de snobism pe care noi mereu l-am avut. Depasirea conditiei cand mergi la risc doar pt ca e cam ce ti-ai dori nu ce ti-ai permite cu adevarat.
    5 Puncte
  49. 75NOR

    Cum cumperi o masina rulata in siguranta.

    Sa inteleg ca asteptarea ta ar fi ca cea mai ingrijita masina din modelul respectiv sa fie la acelasi pret cu cea mai prabusita, caci tu nu accepti argumente de gen: "corectitudinea lui ca nu e bijnitar, isi face un calcul SF in cap ca iti mai da nush ce accesorii sau what ever la masina ori cate piese noi a bagat el in ea, sau ca a tinut-o in puf sau mai stiu eu ce sentimentalisme despre fiare". Incerc sa inteleg de unde ai tras tu concluzia ca unul care a avut grija de masina lui si cere peste media modelului respectiv e ipocrit... In orice tara civilizata, masinile de particular, foarte ingrijite si bibilite sunt mult mai scumpe decat prabusiturile alergate de "n" insi la rupere. Dar...astia suntem noi. Aproape orice discutie de vanzare incepe inevitabil cu intrebarea "posibilului cumparator": "Care e ultimul pret?" Cu ce e mai putin "samsar" aka oportunist aka "om de afaceri" un ins care pune problema asa, decat unul care iti spune clar in fata ca el traieste din vanzarea de masini ? Din nou, etica nu e punctul forte al nostru, ca populatie. Din fericire, inca mai exista vanzatori si cumparatori de calitate. De obicei sunt aceia care te intreaba despre povestea/istoricul masinii si nu despre "ultimul pret"...
    5 Puncte
  50. Tracto

    Calendar Golf III/Vento

    Sparg eu gheata ! Candidez pentru luna iulie/august/decembrie/ianuarie/februarie sau dupa caz in "brosura" NEW ORLEANS Am adaugat si un poll legat de formatul calendarului ! Postati poze si votati ! IMPORTANT ! DE asemenea m-am gandit ca puteam adauga inca o luna Ianuarie pentru anul urmator cum se practica in calendarele reale.... deci vom avea 2 luni Ianuarie ! De asemenea puteti vota pentru o coperta a calendarului ! Deci adaugati poze si pentru o coperta a calendarului ! (necesara daca il printam)
    5 Puncte