Clasament

  1. EEXCALADE

    EEXCALADE

    Membru Level 2


    • Puncte

      724

    • Număr postări

      4.736


  2. 75NOR

    75NOR

    Echipa Moderatorilor Juniori


    • Puncte

      721

    • Număr postări

      2.355


  3. F l o r i n

    F l o r i n

    Membri Seniori


    • Puncte

      579

    • Număr postări

      35.112


  4. The_Ego

    The_Ego

    Membru Level 2


    • Puncte

      457

    • Număr postări

      4.719



Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 31.10.2010 în toate secţiunile

  1. 14 points
    aha ... nu am citit intre timp ce a mai postat daca mai asteapta cateva luni , la cum ii creste bugetul , poate sa ia orice
  2. 13 points
    Cum poti sa lasi la o parte pretul? "Hmm..sa dau 40k pe o masina sau 90k..hmm..ma mai gandesc" Eu as lua un Bentley Beytaga sau cel putin un SQ7, dar a sunat telefonul si m-am trezit.
  3. 12 points
    Din pacate favoritismul pro-vag e in floare pe acest topic. Unii pur si simplu se pare ca nu pot accepta ca mai exista si alti producatori care pot face masini bune inafara de nemti. Va deranjeaza atat de tare ca 3008-ul nu are 4x4 dar unii nici macar nu realizati cat de putin folositi in viata de zi cu zi tractiunea integrala. Zicea cineva mai sus ca faptul ca are cutie automata cu convertizor si nu cu dublu ambreiaj o face sa para ieftina... pai atunci nu va mai uitati nici la mercedes cu al lor 7/9g-tronic, nici la bmw si nici la alti producatori care folosesc cutia zf-8 (pe care toata lumea o lauda) pentru ca nu sunt premium, alegem vag in continuare cu al lor minunat dsg7 de pe motoarele mici ca e premium, si la feeling si la reparatii. In familia mea detinem un peugeot 307 si masina din semnatura. 307-ele din 2005 si pana acum nu a avut atatea probleme si bani bagati in reparatii ca beetle-ul in 4 ani, si ma refer la orice tip de problema: mecanica, electrica sau de tinichigerie. Un prieten are un peugeot 2008, luat de nou (cam 18.000 euro) in 2013, si fara 4x4 merge si la munte si peste tot fara probleme. Sa nu mai zic ca singurele lui vizite la reprezentanta de cand a cumparat masina au fost STRICT pentru revizii (presupun ca faptul ca cineva i-a zgariat masina in parcare nu o punem ca problema de producator). Tot ce va spun nu sunt inventii pentru ca mi-a fost coleg de camera 2 ani de zile si coleg inca din generala deci am mers destul de mult cu el cu masina. Probabil unele persoane se vor simti ofensate de cele spuse de mine, dar trebuie sa fim realisti si sa facem comparatii corecte. Precum colegul @vdragos care compara 1.2 puretech de 130 de cai cu 1.4 tsi de 150 de cai, nu cu cel de 125 cum ar fi corect...
  4. 12 points
    Si cum am zis aici vinerea trecuta, masina a ajuns ieri la dealer, cel mai probabil o ridic azi. 3 Luni, Samoa Orange, 2.0 dsg 190cp si cu ceva bife acolo la optionale - in cazul meu, mai mult decat decent, rabdare tuturor Preview mic, voi reveni cand imi va permite timpul in aria dedicata cu cateva poze si o prezentare ...ca sa fie
  5. 11 points
    Am luat leonul alb de la Avia postat mai sus de un coleg, ms pt anunt, nu are încălzire în scaune în rest are tot ce voiam. O sa i fac un jurnal după ce ma obișnuiesc cu el. Ms tuturor pt ajutor.
  6. 11 points
    Salut sevenn, Da, ai dreptate in ceea ce priveste faptul ca unele coduri ale motoarelor 2.0 TDI prezinta anumite probleme. Cu toate ca s-a tot discutat aici, am sa incropesc un rezumat pentru a te scuti atat pe tine cat si pe alti viitori colegi interesati de o lectura indelungita si presarata pe alocuri de usoara dezinformare. Lururile stau in felul urmator: 2005-2008 - Motoare PD ( ca si 1.9-ul de l-ai avut anterior) - coduri BMP, BKP, BMR - BMP - 1 axa cu came si 8 supape - DPF - 140cp . Problematica tipica( dar nu neaparat generala): tacheti, axa came, dpf(rulaj mai mare). - BKP - 2 axe cu came, 16 supape, fara DPF- 140cp - Injectoare piezzo(cele care picau) DAR deja de cativa ani a inceput actiunea de inlocuire a acestora gratuit in reprezentante WORLDWIDE. Sansele sa mai gasesti una cu injectoare originale sunt minime. In afara de asta, BKP-ul este un motor destul de ok. Eu am un astfel de motor de 8 ani. In afara de injectoare, pe care le-am inlocuit si eu ulterior, nu am avut nimic in plus fata de orice alt motor TDI. - BMR - 2 axe cu came , 16 supape - 170cp - Identic cu BKP-ul la capitolul problematica tipica. Mai sus am enumerat problematica tipica a fiecarui cod motor in parte. La acestea se adauga problematica generala a 2.0 TDI-urilor PD(din nou, nu inseamna ca toate cele de mai jos vor pica prematur - din nou, sunt foarte multi factori la mijloc): - pompa motorina din rezervor - cele stock au picat foarte des in primii ani, inclusiv eu numarandu-ma printre norocosi. Din nou, sanse minime de a gasi una cu pompa originala, acestea cedand de regula repede. - turbina - aici este o discutie mai lunga, viata turbosuflantei depinzand de mult prea multi factori - calitatea si prospetimea uleiului, utilizarea necorespunzatoare a motorului, resoft-ari ECU facute prost, utilizarea preponderent urbana la care se adauga si factorul noroc/ghinion. - ambreiaj + volant - de regula, cel din urma incepe sa dea semne de oboseala. Cazuri dese dar nu o regula. Atentie insa la zgomote suspecte la ralanti, rece si nu numai. - pompa ulei pe lant - dupa 2007 s-a trecut pe pinioane. Insa, nici in cazul primei variante, rezolvarea este ieftina acum. Axul costa in jur de 50 de lei. - caseta de directie - de slaba calitate, atentie la jocuri si trosnituri. Piesa foarte scumpa pe original - ~1000E. Se poate si reconditiona, cu preturi ce variaza intre 150 si 300E, oferindu-se si garantie de 1 an sau 2, in fucntie de atelierul ce realizeaza operatiunea. - problema blamata peste tot, consumul de ulei - absolut normal, pentru un motor PD si pentru conditiile de drum din RO. Un consum de 1l la 15.000km este foarte in regula. Nu te lasa intimidat daca x sau y iti arata cu degetul problema asta. Si apoi, daca faci schimbul de ulei si filtru cum ar trebui in RO, la 10-12 mii de km, rar ajungi sa completezi cu ulei. Vorbesc strict din experienta proprie. 2008-2010, motoare CR. Multa lume intoarce capul imediat unui motor PD cand vine vorba de un motor "nou" CR. E drept, avantajele ori altfel spus, plus-urile se observa rapid: motor mai silentios, mai rafinat, vibratii mai putin pronuntate, chipurile un consum mai redus si o mult laudata fiabilitate. Dar lucrurile nu stau tocmai asa, cum poti vedea si pe forum si nu numai. De ce spun asta? Voi argumenta pe scurt. Aparent, la rpima vedere CR-urile sunt bulletproof. Dar, dupa 3,4 ani au inceput sa apara incet incet nemultumirile. Lumea a inceput sa se planga de motoare aproape moarte. Ce se intampal de fapt? Pai, dupa cum probabil stii, pentru un diesel, ungerea este vitala. Iar aceasta ungere nu se realizeaza doar prin uleiul de motor. Ci si prin motorina. In special la motoarele cu rampa comuna sau CR. Iar motorina Euro5 este cea mai uscata dintre toate. Bun, si ce inseamna asta pentru motor? Pai, motorina nemai oferind lubrifierea dedicata, pompa de inalta presiune incepe sa produca particule metalice( in termeni populari "span"), care ajung in rampa de injectie, ulterior in injectoare, motor si inapoi, pe retur, in rezervor. Iar din rezervor, trece iar prin pompa de motorina din acesta si apoi ciclul se reia. Rezultate? Pompa inalta presiune + rampa de injectie + injectoare + pompa rezervor + spalare traseu. Alta solutie nu ai, nu poti risca sa iti ramana urme de span ca toata distractia sa o ia de la capat. Partea urata e ca simptome nu ai, decat atunci cand treaba se acutizeaza si motorul se opreste. Nu este o rpoblema intlanita doar in RO. Ci peste tot. Deci nu doar motorina de la noi are ceva, in stilul clasic. Ci toata gama de motorina Euro5 nu este benefica motoarelor Euro5 CR aparent.. Nu motorina ar fi de vina. Ci proiectarea tenica a motoarelor, implicit a componentelor. Si apoi, materialele din care acestea sunt realizate. Alt aspect este acela ca problema afost diagnosticata destul de tarziu. Dupa ani de zile, cand masinile au depasit 100.000km sau mai bine. Asadar, cam orice masina ai cumpara acum cu motor CR (B6 din 2008-2010) risca sa se confrunte mai devreme sau mai tarziu cu asa ceva. Se poate ameliora/intarzia problema folosind aditivi de lubrifiere a motorinei - gen uleiul de motor in 2timpi. Se gaseste peste tot, de la hypermarket-uri la benzinarii. Un litru este cam 50 de lei in medie. Si iti ajunge vreo 3-4 plinuri. Daca te hotarasti la un CR, fa o verificare relativ simpla (dar nu 100% sigura). Goleste comaprtimentul filtrului de motorina si filtrul intr-un pahar limpede. Ia un magnet, lipeste-l pe fundul sau si vezi daca la fund, in dreptul magnetului se strang ceva particule - atentie, caci sunt foarte foarte mici. Daca vezi ceva acolo, nu e de bine. Asadar, poate parea ca ma opun evolutiei firesti a tehnologiei. Dar, tinand cont de cele de mai sus, recomand pentru B6 un motor PD. unul intretinut, respectat care sa sune si sa mearga foarte bine, rotund. Nu vana dotarile, masinile pregatite de vanzare si nu te uita dupa masinile cele mai ieftine. Uita-te la cele de mijloc sau imediat peste. Si verifica bine orice masina ti-a atras atentie. 150-250 de lei investiti in verificari atente pot face diferenta! Aspect clar,concret: B6 PD 2008 BUN nu vei gasi sub 7500-8000 (si asta la un rulaj de 150.000km). B6 CR 2009-2010 in aceleasi conditii, sub 9000-9500 greu. Stiu, la "baniia stia" se gasesc multe "masini" premium. Dar eu vorbesc de o masina de proprietar respectata si buna. Una de genul nu o va da nimeni ieftin. Vor fi mereu cu cel putin 500E mai scumpe ca media. In concluzie, repet, tot ceea ce am mentionat mai sus nu reprezinta aspecte clare, probleme categorice care vor aparea sigur la un moment dat - ma refer aici la repere de timp premature. La o masina de 7-8+ ani si 200.000km deja sunt oarecum normale astfel de probleme si investitii implicite. Citeste si tu te rog ceea ce am scris mai sus.
  7. 11 points
    Salut, cateva poze si cu golful meu :P Nu stiu daca am dreptul sa postez si astea:
  8. 10 points
    Primele impresii de proprietar: Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP AT6 Sparkling Silver. Scuzati incoerenta , include comparatii cu Passatul actual. Directia mai precisa si mai nervoasa, cica au mutat asistarea (motorasul) de pe coloana de directie direct pe caseta; vizibilitatea f. buna, in special pe luneta nu ma asteptam la o vedere atat de OK; insonorizare f. buna, desi producatorul spune ca a insonorizat cabina, nu compartimentul motor, nici cu geamul deschis nu auzi mare lucru; pleaca glont de pe loc din compresie, inainte sau marsarier, zici ca pleaca din block start; pentru oras e f. agila, cand i-am dat putina talpa totusi se simte ca trebuie sa se tureze; trecand de la DSG la AT6, nu stiu cum merge treaba, daca retrogradeaza tot 2 trepte ? nu am indicator de viteze si sunt usor confuz. Inca nu am avut drum lung. Parca am sesizat niste lag-uri la cutie in cateva momente prin oras, dar nimic deranjant. Tinuta pe sosea impecabila (eu merg destul de sport in oras), o simt ca o berlina practic, desi cred ca aproape incap sub masina... Stiti sentimentul ala de autobuz cand conduci diverse SUV-uri, cand simti ca masina nu e atat de "adunata" ? Ei, aici e diminuat la minim as zice. Suspensiile f. confortabile, desi e pe jante de 19 cu 2.4 in anvelope. Interiorul f. incapator, comod si modern (as spune cu tenta de lux, dar totusi bugetul si clasa masinii nu ma lasa, aici vorbesc cu oameni avizati...), am bagat 5 oameni normali si fiecare era incantat de spatiu. locuri de depozitare clar mai putine Pielea perforata aspectuoasa, aderenta (vorbesc de sezut, in curbe). Foarte bine izolat, tine caldura pe noptile astea reci. Inca o data, sunt incantat de vizibilitate pe toate partile. Ah, designul... botul ala blamat nu ma deranjeaza cu nimic, in realitate masina e f. misto chiar si din fata, dar in poze recunosc ca apare botul ala ca o broasca uneori, ceva gen camera nu o iubeste Am in parcare un Mitsu ASX de cativa ani, pe langa ala e clar mai inalta si mai WOW. Am avut un soc mediu cand am luat-o, de la test mi se atenuase impresia de SUV si parca asteptam ceva mai modest, dar face impresie. Culoarea... stiu ca e comuna... dar nu as alege altceva ca sa pun in evidenta contrastele (grila neagra, farurile rosii etc). La minusuri inca nu dau nimic, ma deranjeaza niste fleacuri dar vreau sa fiu sigur ca inteleg comenzile si butoanele.
  9. 10 points
    Mda... Hai sa-i zicem Ziua Zero. A venit pe Laxermax pe "raftul" de sus, a doua in rand Am fost de fata la descarcat. (fac parte din acea categorie de clienti "cu nevoi speciale", din fericire baietii de la dealer sunt "de zahar". Sau, poate s-au obisnuit cu piticii mei ) Ma asteapta cuminte inca putine zile. Joi seara o ridic, vineri plec la un drum de rodaj de 1,500km. Revin cu topic dedicat la "Masina mea" Sa mai zic ca nu mai am stare ?
  10. 10 points
    Boon, hai ca a venit si momentul ala... Azi am platit avansul pentru: Superb 3 Style 220 TSI DSG Optionale (fata de standardul Style) Cappuccino Bej Interior Alcantara Jante 19'' Sirius (235/40) Suspensie Sport Directie Progresiva Canton SunSet Parbriz incalzit (pentru ca vine cu IR reflective coating) Volan cu padele Parking Assistant DAB Prezoane antifurt Me - happy Am configurat-o dupa sufletul si poftele mele , asa ca nu are sens sa dezbatem de ce nu am pus aia sau aia... Am configurat-o la blind, fara TD cu asa ceva, in ideea in care suspensia sport si directia progresiva, complimentate de jantele 19'' ar trebui sa-i dea tinuta de drum pe care o caut, iar motorul...e razbunarea mea pentru anii in care mi-am dorit un Golf 5 GTi si nu mi l-am putut permite. Now...we wait. O sa fie o iarna luuuuunga, dar primavara va fi superb-a
  11. 10 points
    @Liviu_sbn intelegem ca jonglezi cu multe planuri in paralel si pe langa entuziasm e si oportunitatea sa pui intrebari intr-o comunitate foarte libera ca si reguli si de apreciat pentru asta. Fara nici cea mai mica rea intentie am sa-mi iau libertatea sa punctez pentru tine ce consider eu (iar la sfarsit sper ca postul meu si topicul sa fie curatat): 1. acum ceva timp ai inceput foarte furtunos sa povestesti planurile de achizitie S3 si sa ceri detalii pt o achizitie ce parea imediata. Toata lumea si-a dat cu parerea unde si cum a crezut 2. te-ai razgandit apoi si in aparenta te-ai hotarat pt B8 repetand punctul 1 3. ai inceput apoi sa povestesti kilometric sentimente si planuri mult prea complicate sau interesante pentru oricine vine aici ca sa se informeze sau sa ajute cu un sfat scurt 4. este evident ca achizitia de fapt se va intampla peste mult mai mult timp iar daca asta ar fi forumul "casa mea" ti-as recomanda sa bugetezi +50% la bugetul de casa din experienta mea de hyper-bugetar la treburi de astea. 5. ultima ta intrebare despre halogen, in retrospectiva daca o recitesti si considerand punctele 1-4, este fara sens. Evident ca halogenele puse de VW sunt bune si nu o sa (o)mori pe drum din cauza lor noaptea. Pana la urma sunt si niste norme minime de atins si chiar cu starea drumurilor din RO cu siguranta nu vor fi mai proaste decat ce ai pe G4 (doar daca nu ai xenon after-market in care caz cu toata prietenia iti umplu frigideru` de pe acum oricat de mult mi-ar spune cineva ca sunt reglate "perfect" si nu deranjeaza) 6. ORICE OPTIONAL nu este nimic mai mult ca decizie, decat balanta intre daca cumparatorul considera ca "merita" aparentul confort sau siguranta sau design sau etc. versus banii dati. Nimic mai mult! Nu e o chestiune ca fara acel OPTIONAL masina nu functioneaza sau tu nu vezi noaptea. 7. colac peste pupaza ai continuat apoi cu intrebari despre achizitie masina SH din Germania si mai mult ce loc de negociere e cu cei de acolo si cat de veridice sunt anunturile! Mi-l si imaginez pe Toma Caragiu zicand ceva de genul...."pai domle` nu aici....nu aici...domle`...nu asa...., va rog frumos!" 8. OK, cineva ti-a dat un aparent rating negativ printr-un tool al forumului ce prea putin conteaza si evident nu este facut sa ofere si feedback automat la ce ai gresit. Mai mult, nu e nimeni obligat sau dator sa-ti spuna ce si cum. Analizeaza, reciteste, trage concluzii. Mai faci un post mai primesti un rating tot asa sau chiar pozitiv incepi sa intelegi unde gresesti si unde faci bine. 9. Citeste regulile forumului, citeste cat mai mult din topicurile in care urmeaza sa postezi, vezi ce s-a discutat deja, vezi cam care e tonul discutiei si cam ce se discuta si mentine linia! As sugera intrebari scurte, la obiect, obiective, ce chiar nu ai gasit raspuns sau chiar aduc un plus nu doar pentru tine ci si pentru cei ce mai urmeaza sa gaseasca si sa citeasca topic-ul. 10. Mult succes cu toate!
  12. 10 points
    Septembrie , octombrie sau noiembrie , iar pozele sunt in albumul de la profilul meu , sunt la marime reala Sper ca aceste Link-uri sa ajute : http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_1126621.jpg http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_943480.jpg http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_49364.jpg http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_702584.jpg http://vwforum.ro/uploads/1289240684/gallery_52738_126_627320.jpg
  13. 9 points
    @the_andy16 Poate acum 2-3 ani era raportul mentionat. Acum raportul s-a transformat in viol la adresa bugetului familiei.
  14. 9 points
    Intram in offtopic si flame. Trei lucruri vreau sa precizez dupa care ma retrag de pe acest topic (nu vreau sa plictisesc lumea cu propriile convingeri): Nu incerc sa conving pe nimeni sa-si ia nimic, fiecare este stapan pe propriile dorinte si "inca" suntem liberi sa ne cheltuim banii asa cum credem de cuviinta. Acesta este un forum si eu mi-am formulat o opinie aducand argumentele de mai sus. Pot sa fiu de acord cu alta parere pe o discutie constructiva, sunt deschis sa mi se spuna ca gresesc atata timp cat sunt convins prin argumente, dar nu accept caterinca de 2 bani si refuz sa continui astfel de discutii. Nu e nici o problema sa detii masini de 75 CP (mai ales ca au in jur de 1000kg), am condus mult o Fabie 1.2TDI 75CP si nu a fost nevoie de mai mult, dar in Olanda, unde am mers doar in oras si pe autostrada, unde nu ai nevoie de mai multa putere sa ajungi la viteza de croaziera (max 120km/h ca acolo iti furi amenzi grase). Personal nu as lua masina asta pentru Romania decat daca as merge preponderent in oras, dar repet, fiecare e liber sa aibe o alta parere si sa faca ce doreste (suntem inca liberi si putem sa circulam in fiecare weekend chiar daca avem numar de inmatriculare impar). La acesti bani (27.200 euro) care nu sunt putini, gasesti foarte multe optiuni pentru masini suficient de spatioase, sigure si performante care sa te ajute sa termini o depasire intr-un timp cat mai scurt. Fiecare secunda petrecuta mergand in paralel cu masina pe care o depasesti se traduce in expunere suplimentara la incidente neprevazute (nu ma refer doar la masinile de pe contra sens, poate fi vorba de un pieton, o bicicleta, o groapa pe care nu ai vazut-o etc).
  15. 9 points
    Mhm, este off topic in opinia unora faptul ca nu suntem multumiti de aburelile dealerilor ca o scumpesc din cauza inflatiei nu? Ba chiar are legatura stricta cu O3 FL, nu vorbeam de bursa gogosarilor din Plovdiv. De aia se sterg posturi, democratie frate. Ca si cu scumpitul Octaviei (faptul ca am remarcat ceva, a deranjat pe unii, fara niciun interes, bineinteles) Dpmdv, e si mai hidoasa fara Leduri, are triunghiul ala de semnalizare ascuns intr-un trapez invers.
  16. 9 points
    Personal, oricât de multe si de bune si de extraordinare ar fi dotările masinii, nu pot sa trec peste "botul" ala...
  17. 8 points
    Esti un tip foarte colorat dl KRAKEN, in fiecare luna deschiz cate un subiect din asta TABU si de abia astept sa apari, e ca un abonament la ziar. ESti un tip foarte dificil din moment ce apari cu tot felul de situatii care mai de care. Parerea mea, mai rareste din activitati, ca se pare ca nu te descurci cu atatea din moment ce ai nevoie de sfaturi pe forum.
  18. 8 points
    pentru cei care au votat masina verde si si pentru toti care blocheaza intersectiile de acest gen : cand merg semafoarele , nu se iau in calcul niciodata semnele de prioritate si cedeaza in rest , oricine a intrat intr-o intersectie cu semafoare functionale si nu merge drept inainte , cedeaza trecerea - daca o ia la stanga , masinilor de pe sens opus , daca o ia la dreapta , pietonilor sunt reguli elementare ps : niciun politist nu iti da tie prioritate in fata ambulantei cu semnale pornite , intr-o intersectie
  19. 8 points
    Mai oameni buni, 50.000 € e un apartament in orasul meu, la care o familie cu un venit mediu face rate o viata. Daca colegul nostru si-a permis sa cumpere asemenea masina, va dati seama ca perceptiile noastre despre viata, masini si toate cele sunt f diferite, nu merita continuarea disputelor in offtopic. Sa fiti sanatosi,
  20. 7 points
    Comparatiile pe toata plaja de modele si strict din punct de vedere al pretului este apanajul societatii noastre. Nu se incepe de la necesitati, ci de la ce Audi/BMW/MB etc pot sa iau de banii x. Mai sanatos ar fi: Am nevoie de spatiu? Ma uit la Kodiak. Primeaza design-ul? Atunci Ateca. Vreau un interior ceva mai placut? Tiguan. Asta fiind strict un exemplu. Ideea este ce te-ar interesa la o masina, ce dotari sa aiba, ce motor si apoi bugetul ajunge sa plafoneze dorintele si orienteaza spre un model/marca. Nu e sanatosa nici captivitatea intr-o anumita marca si cu siguranta nici mentalitatea romanului care nu gandeste rational deloc. 40.000 euro munciti ar trebui gestionati rational la achizitia unei masini. O Skoda daca indeplineste criteriile A,B,C,D si e in buget, atunci e masina potrivita. La acelasi pret daca Audi indeplineste doar A,B inseamna ca apare compromis. De ce sa sacrific nevoile, motorul doar pentru a avea ceva mai prestigios pe capota? Asta e gandirea mea. Evident ca daca criteriile sunt indeplinite de ambele si sunt in buget, normal devine favorita marca mai bine cotata. E logic. La o masina noua, imediat dupa achizitie sa apara nemultumiri de genul lipsa unor dotari, dorinta de alt motor, transmisie inseamna ca decizia achizitiei a fost proasta sau a fost luata pe niste considerente exclusiv subiective.
  21. 7 points
    Poate sunt putin off-topic dar in opinia mea conceptul de "marca premium" este inteles putin gresit din ce vad. O masina premium nu consider ca trebuie obligatoriu in echiparea de baza sa-ti ofere mai multe dotari (sau un "minim" - valoare subiectiva evident! - de dotari) decat una "de volum" pentru a fi considerata "premium" sau pentru "a-si merita banii". Ceea ce inteleg eu prin "premium" este in primul rand varietatea de optiuni care iti este pusa la dispozitie. Si aici nu ma refer la numarul de gadgeturi sau sisteme de asistenta sau dotari, ci la posibilitatea de a alege dintr-o paleta cat mai variata pentru aceeasi dotare optionala. De exemplu, optiuni cat mai variate de culoare, inclusiv culori non-standard, optiuni cat mai variate de modele, culori si materiale pentru tapiterie, paleta cat mai variata de motorizari si sisteme de tractiune pentru acelasi model, etc. Cu alte cuvinte, o marca "premium" din punctul meu de vedere trebuie sa-ti permita sa-ti individualizezi masina cat mai mult. Evident ca atunci cand, in loc sa cumperi de la un furnizor un scaun in doua variante de tapiterie, il cumperi in cinci variante de tapiterie pe trei forme diferite de scaun, pretul va fi mai mare prin prisma volumului mai mic din fiecare tip de scaun si al complicatiilor de natura logistica. Iar aceste costuri se transmit direct cumparatorului pentru ca scopul producatorilor auto este sa faca profit, nu? Ca sa nu mai zic de faptul ca un producator "premium" vinde sensibil mai putine masini decat unul "de volum" dar anumite tipuri de costuri vor fi similare pentru cei doi producatori, doar ca ponderea lor in pretul final al masinii va fi mai mare la cel care produce mai putine masini. In fond si daca iti faci mobila din casa la comanda vei plati mai mult pentru ca e manufacturata "doar pentru tine" decat daca te duci sa o iei de pe raft de la IKEA, nu? Din acest motiv uneori nu inteleg de ce sunt comparate strict prin prisma pretului modele care se adreseaza unor categorii complet diferite de cumparatori. Exceptand Romania unde exista cumparatori doar ai marcii (cei care chiar cumpara acel "kel-line" pe care il tot vad in comparatia cu echiparile de top ale modelelor din acest versus), in orice tara "cu apa calda" - unde de altfel sunt si pietele care prezinta cu adevarat interes pentru acesti producatori - marcile premium sunt cumparate doar de la nivelele medii de echipare in sus, nicidecum in echipari de baza, tocmai pentru a le putea individualiza cat mai mult. Iar acolo pretul final este sensibil mai mare decat pretul pentru modelul de baza, moment in care acesta comparatie nu isi mai are rostul. Din acest motiv nu poti compara un Ateca complet dotat cu un Q3 in echiparea de baza. Pentru ca un cumparator pentru Q3 nu-l va lua in echiparea de baza, ci il va individualiza dupa placul lui si in limita bugetului pe care il are. Si sunt sanse foarte mari nici sa nu considere Ateca o alternativa, chiar daca nu va avea acelasi numar de dotari. In fond, pentru marea majoritate achizitia unei masini (atunci cand nu vorbim de achizitii de flota unde factorul pret primeaza) este o decizie extrem de subiectiva si din acest motiv nu exista "raspunsul corect universal valabil". My 2c...
  22. 7 points
    Saracii...majoritatea sufera de insomnii, sunt piele si os, si-au pierdut pofta de mancare, familii destramate din cauza jobului (sotiile si copilasii nu au mai suportat viata langa un asemenea specimen). Dar vezi tu, au si ei rostul lor pe lumea asta, altfel cine ar mai cumpara bijuteriile pe care le au ei la vanzare. Cata vreme exista creduli, si mai ales oameni comozi si indiferenti vor exista si ei din pacate.
  23. 7 points
    Sunt curios si eu sa vad configuratia ta cu 'strict necesar' la 37k. Cred ca toata lumea are un 'strict necesar' foarte diferit Personal inca imi place sa mestec in ciaun si primul lucru bifat este cutie manuala si apoi, sa zicem, 4x4, de care majoritatea suntem constienti ca nu`l vom folosi cu adevarat decat de foarte putine ori, dar e un asset bun acolo.. vorba romanului... 'lasa sa fie'. Si nu as vrea sa incepem iar discutiile despre sistemele 4x4 de pe masinile astea de oras, in comparatie cu adevaratele 4x4 offroad si tot asa mai departe....Daca va uitati putin pe vanzarile masinilor de import, ponderea benzina/motorina a inceput sa se incline catre benzina dar, recunosc, sunt putin sceptic ca un motor de 1.4 este corespunzator unui SUV de proportiile Kodiaq, in care, teoretic, pot calatori 2 familii cu cate 1 copil fiecare. Daca ai 1-2 copii si sotiei inca ii place sa plece cu casa dupa ea, cu siguranta vei fi multumit de spatiu, ca doar nu te-ai orienta catre Kodiaq pentru a`l folosi 90% singur si fara niciun bagaj? Hmmmm.... Asa ca ori te duci spre diesel, cu un cuplu mai decent, ori urci cilindreea la benzina pentru niste cai putere in plus. Nu trebuie sa fiti de acord cu mine, imi exprim parerea pur personala. Apoi, fiecare isi adauga optiuni care lui i se pare absolut necesare. Trebuie luat in considerare ca acestea variaza si in functie de unde locuieste omul. Daca stai la bloc si ai loc de parcare subteran, ce sa faci cu parbriz incalzit sau incalzire stationara? La fel si daca stai la casa si ai loc pentru un garaj decent, incalzit. Sunt 'mofturi' unele din ele, pe care ti le doresti, nu neaparat ca iti trebuie. Sunt de asemenea 2 feluri de oameni, cei care s-au obisnuit cu telefonul conectat la HU si mirroring/Android Auto, si cei care isi doresc neaparat navigatie. Toti au argumente bine sustinute. Sau cum zicea @kthor mai sus, pentru el era esential ACC, in timp ce pentru altii nu conteaza deloc pt ca nici nu au autostrazi pe langa ei sau rar ies din tara cu masina. Nu mi se pare corect sa ne plangem de preturile acestei masini dupa ce din start configuram motorul cel mai scump, cutia cea mai scumpa, interior piele/alcantara, navigatii, ACC, KESSY, asistent la parcare, scaune electrice si cu memorie (desi multi sunt singurii soferi pe acea masina) trapa panoramica si alte elemente care clar fac masina mai scumpa. Si apoi ne miram de ce e 38-40k....
  24. 7 points
    nu tu cautai 4x4 cu garda mare la sol ptr ca iesi des in natura ? si nu tot tu mergeai preponderent extraurban ? si asta nici acum 2 luni ? eu sincer nu te inteleg , ai trecut prin toate tipurile de masini , nu se poate sa nu stii ce vrei cat de cat Salut, pana la jumatatea lui 2017 mi-am pus in plan sa-mi schimb masina. Am nevoie de o masina cu garda la sol de minim 17 cm (preferabil mai mult) un portbagaj putin mai mare decat cel al golfului 5, 4x4 daca se poate, in rest dotari de bun simt. Nu am nevoie de dotari de top pt ca am alte prioritati si nu sunt dispus sa blochez o suma mare de bani in masina, mai ales pt ce va fi folosita ar fi jenant din partea mea, sa-mi iau masina scumpa si sa o bag la sonda. buget: 9000E maxim. motorizare: 1000-2000cmc , preferabil diesel, insa accept si benzina. cutie: manuala. va fi folosita preponderent extraurban: 17000km extraurban si 2000km in oras/an. nr de persoane care vor fi in masina: 1 persoana 50% din timp, a2a persoana restul timpului. Masina o sa fie folosita preponderent pt drumuri lungi pe asfalt, in tara si afara, si o sa mergem des la munte/camping deci o sa ies uneori e drumuri cu pietre/noroi de 5cm maxim, nici vorba de off-road, nu caut o masina de offroad ci un crossover pe care sa-l conduc extraurban. Optional poate ii pun un roof tent, sau in turul europei sa pot dormi in spate (asta de 1-2 ori pe an), asta aca sunt prins in salbaticie fara sa pot gasi cazare.
  25. 7 points
  26. 7 points
    salutari tuturor ! Sunt printre cei care din imprudenta,necercetare amanuntita am facut update-ul la insistentele unui angajat vw!!! Insa din fericire (datorita colegului EEXCALADE-Catalin-un om cu o educatie ,deontologie si etica profesionala aparte ,cariua ii multumesc din nou pe aceasta cale ca m-a consiliat si sfatuit ) am reusit sa revin la softul anterior ,recastigandu-mi masina dealtadata care mergea ceas ! Ptr tipul de motor care il detin pe masina ,update-ul facut este dezastruos(eram hotarat sa vand masina ) - puere scazuta ,gatuita intre 1500-2000 ture,consum marit,regenerari din aproapre 200 in 200 km( monitorizat atent in 1000 si ceva de km indiferent ca au fost extern sau intern,zgomot mare la rece al injectoarelor ca de lant plus ca uleiul ca niciodata s-a consumat,ars probabil din cauza regenerarilor dese (de cand am masina niciodata nu a consumat ulei pana la update). Am reusit sa fac revenire la softul initial prin desfacere ecu si masina merge impecabil!!! regenerari in oras la 550-600-sper sa nu exagerez insa de la ultima am acum 550 km facuti 70% urban si restul extra ! Deci daca puteti evita update-ul e cea mai buna solutie! Asta este experienta mea pe tipul de motor CBDC 81kw ! pe celelalte nu ma pronunt! O experienta total dezamagitoare! Imi cunosc foarte bine masina , sunt o persoana meticuloasa ! iar cele mentionate au fost constatate cu mare atentie ! Multumesc !
  27. 7 points
    Orice interior ar avea KIA Ceed, nu cred ca poti compara o masina noua cu una care are 197.000 KM. damn..
  28. 7 points
    No offence dar SUV-ul mentionat de tine nu il recomand in Romania noastra fara autostrazi. Are o performanta periculoasa pentru DN-urile noastre ( 0-100km/h in 12.3 sec si probabil cand faci o depasire 80-120km/h iti trebuie multa cale libera in fata). Pur si simplu 192Nm sunt prea putini pentru o caroserie de 1700kg. Nu mai vorbesc de consum. Totusi daca se circula preponderent in oras performanta nu mai devine o problema.
  29. 7 points
    pai la 2km parca as merge pe jos... economisesti bani si faci si conditie fizica. Scuze de offtopic
  30. 7 points
    GTI are alta imagine de marca fata de un 1.5, 1.8 sau 2.0.. Cine e fixat pe un GTI nu ar lua 1.8 sau altceva..
  31. 7 points
    Defapt asta e problema. Ai dat 45-50 mii euro pe un 520D si acum apar multe masini asemanatoare la 17-18 mii euro si incerci sa te convingi ca alegerea ta a fost cea mai buna si toate masinile second sunt niste ghene. Alegerea ta a fost buna pentru ca ai avut bani de masina noua insa si masina second este o alegere buna daca vorbim de o masina intretinuta corect si nu e cu mult mai jos gata de masina ta chiar daca cea second are 200 mii km. Tu ai avut garantia unei masini noi si ai fost dispus sa platesti pentru asta, altii ori nu au ori prefera sa dea o treime din pret si sa renunte la garantia unei masini noi. La 12 mi euro poti lua un seria 3 sau A4 in stare buna care cu putine investitii ulterioare ajunge in stare excelenta asa ca atunci cand le spui ghene se vede doza de rautate.
  32. 7 points
    Masina buna de afara nu o va aduce niciodata un samsar. De ce? Pentru ca e scumpa a dracului! Facem un calcul simplu, rapid: - Luam drept exemplu masina mea, ca tot am pus-o la vanzare: Passat B6 2.0tdi 4motion 2008 - 136.000km In Germania, ca m-am uitat de curiozitate vazand mofturile, pretentiile si flatulentele de pe meleagurile noastre.. stupoare! Una "identica" se apropie de 10.000. Si spun "identica" pentru ca nu garanteaza nici sulea ca masina aluia este ca a mea si ca nu va cere investitii(exceptand revizii si consumabile uzuale) pentru cel putin 2 ani. Si vreti unii din voi sa spuneti ca un samsar autohton va merge sa ia o masina ca asta de acolo? Pai da 9500 minim pe masina. Adauga drum, taxe, haleala + parleala si unde ajunge? O pune la 11500 pe autovit? Evident ca prefera sa ia un 2010 la 3-4 sute de mii km+ la 6000, care sa arate bine , sa-i dea kilometrajul la 150.000 si sa-l arunce in piata la 7990E negociabil. Ca doar asa, toata lumea-i fericita. Si el ca are masa bogata de revelion si romanu' ca si-a tras super masina si l-a apucat pe D-zeu de picior vis-a-vis de pret. Si acum pe bune. Chiar si dintre voi, cei care va bateti cu pumnii-n piept pentru masinile din Germania, cati v-ati duce sa luati o masina de genul? (hai, nu 2008, 2010 sa fie! Pretul creste exponential oricum!). Cati v-ati duce sa dati 11.000 cu tot cu drum pe o masina din 2008, super OK, cu 130.000 reali, din DE, cand gasiti aceeasi masina , "dar rupta, vai de steaua ei" din Romania, de la un proprietar.. dar la 9000E cu totul, sau chiar mai putin? CATI?! :dry: :banghead:
  33. 7 points
    Poate au mai spus-o si alti colegi inaintea mea. Dar nu strica sa iti mai spun si eu o data: Audi A4 B7 dintre toate modelele de A4, a fost un esec pe partea de motoare diesel in 4 cilindri. Daca vrei A4 B7 musai si iti permiti impozitul, iti recomand sa nu te uiti mai jos de 3.0tdi. Poate doar 2.5! De ce spun asta? Pai uite cateva aspecte: 1. Motoarele de pe B7 nu au nici o legatura cu cele de pe B6. NICIUNA! 1.9-ul legendar de pe B6 a murit odata cu modelul ala la Audi. 2. Fie ca vbim de 1.9/2.0 tdi, ambele sunt problematice. Mai problematice decat oricare dintre 2.0-urile sau 1.9-urile de pe alte VAG-uri. 3. Motoare transversale, "magarul de teste" pt astfel de dispunere. In primii ani(adica viata lui B7), motoarele transversale de la VAG au avut pb de ungere, din proiectare acceptat si trecut cu vederea. Pe principiul "masina oricum va avea viata scurta pe linia de productie". As putea continua dar nu are rost. Ca vor aparea cativa care vor nega, e absolut normal. Nu arunca nimeni cu mizerie in propria masina din orgoliu si nu numai. Iar de au fost cativa norocosi, iarasi valabil. Si cum ti-au mai spus si altii. Nu fii Gica Contra si asculta-ne. Audi A4 in 5000 Euro BUN sau macar DECENT nu ai sa pupi nici la sfantu' asteapta! Masinile astea sunt oricum pricinoase, la 5000E nu vei prinde decat o gaura neagra pentru buzunarul tau. Faptul ca un B6 intretinut costa si acum 7000+ Euro, nu-ti spune nimic? E una chiar pe forum la vanzare, a colegului bancaru. Nu cunosc masina personal, dar ca idee spun. Pretul cerut de el nu este unul mic. http://vwforum.ro/topic/121519-vand-audi-a4-b6-19-tdi-q-u-a-t-t-r-o/ vrea 6900 si n-are nici taxa platita. Deci sare de 7500! sia cum..hmm.. B7 la 5000? :) Nu se pune problema ca poate iei teapa. E cert faptul ca teapa iei sigur! La banii astia. Si bani vei baga-n reparatii. Si inca bine. Un calcul asa, ideologic: 5000masina + ce te poate lasa cel mai degraba: 1. kit ambreiaj - minim 2500ron cu manopera 2. turbo - reconditionata 1200ron, noua 5000 ron 3. banuiesc ca pentru sufletul tau ii faci o revizie, o distributie, un set de placute - 2000ron 4. daca bate ceva pe la suspensie, mai naspa. cam multe brate .. si uite asa se mai aduna cateva sute bune de lei. 5. daca bate ceva pe la motor(motoare renumite pt astfel de aptitudini) - atunci cireasa de pe tort. nu vrei sa stii. Pot usor sa ma duc pana la punctul 10 sau mai sus. Are rost? In concluzie, reorienteaza-te. Lasa sigla deoparte, e o prostie, si uita-te la un Superb modelul vechi. Pt RO si per ansamblu, o masina mult mai completa. Spatiu, comfort, fiabilitatea renumita VAG. Oricum, presimt ca nu te intoarcem din drum. De fapt tu doar ai vrut sa ne spui ca-ti iei A4 B7 cu 5000 Euro, nu sa ne ceri sfatul. :) Cel putin asta e parerea mea vazand atitudinea ta fata de ceilalalti colegi care au incercat sa te sfatuiasca. P.S. Incearca te rog sa fii mai atent cand scrii. Mie unul imi este greu sa te urmaresc sau sa inteleg exact ceea ce vrei sa spui.
  34. 6 points
    Primesc telefoane de la diversi indivizi si primele intrebari standard tin sa cred : 1. Cum merge motorul? 2. Cum schimba cutia? Mai fratilor ce este in capul vostru? Ultimul auziti intrebare - "are suspensie cu perne aer?" sau "cutia este DSG 2" ( deducea doar ca am schimbat nuca schimbatorului ) intreb daca a mai avut vw - si sa eschivat cu "am avut alte masini" Cum sa nu fie pacaliti de samsarii nostrii? Eu inainte sa imi cumpar masina am pierdut nopti intregi pe forumuri / sau am sacait prieteni cu tot felul de intrebari sau am mers cu masini care aveau optiuni apropiate celor care le doream eu. Dupa vreo 20 de masini verificate ( passat cc si skoda superb ) bineinteles cu sute de mii de km dati inapoi si samsari gen "merge bine bossulica - nu bate nu troncane" si cand l-am luat tare la intrebari sau la sigur am primit raspunsuri "haide frate ma lesi la banii astia vrei si kilometrii reali" m-am dus frumos in Germania si am avut 3 masini salvate pe care le-am vazut si condus. Si ce crezi - dupa toate verificarile sa intamplat neintamplata la nici 2/3000 km span in instalatie ( reparatie de 2/2500 Euro numai cu piese originale ) Nu a fost usor ca deh ca tot romanul - ne aruncam la bani si masini care nu ni le permitem. Este ca o ruleta ruseasca - unii au bulan si nu se strica nimic / altii baga bani in ele si aici nu ma refer la tuning sau retrofit`uri. Mergeti si vedeti masina - puneti in balanta bune si rele. La samsari sunt toate COSMETIZATE ( interior / exterior / motor ( aici un baiat care a venit si a vazut masina mi-a spus de ce nu am spalat motorul? Ca toate masinile ce le-a vazut in targ sunt cu motoarele spalate. Bineinteles ca au motoarele spalate - ca sa nu se vada eventuate urme de ulei ) Nu esti din acelas oras? Ai un prieten sa vada masina sigur - ce te costa? Cartea masinii se poate face foarte usor. Cereti VIN`ul masinii sau chiar prietenul sa faca o poza ( poti primi VIN'uri ale altor masini ) - verifcati masina la VW. TREZIREA !!!
  35. 6 points
    Am comandat și eu Kodiaqul, cu livrare in săptămâna 20-21 (deci in jur de 15 mai). M-am grăbit sa îl comand, sa îl am măcar la toamna, dar se pare ca problema cotei mici pentru România nu a fost chiar problema. Am reușit sa fac și DT weekendul acesta, și împărtășesc cu voi câteva impresii: spațiu mare pe locurile din rândul 2 (am testat cu scăunelul copilului care in Octavia3 făcea locul din dreapta fata incomod (încerc sa atașez și o poza); mașina este antifonata mai bine ca O3, calitate plastice mai buna; sistemul Canton este și el mai bun ca in O3, însă nu se compara cu HK de pe Mercedes, BMW (chiar și X1); ținuta de drum este buna, și nu am avut deloc la frânare senzația de mașina grea pe care am experimentat-o in ML sau Land Cruiser. As indrazni sa spun ca se comporta mai degrabă ca un break. Mașina testata era echipata cu DCC, poate și asta a contat. Referitor la preț/discount, eu am optat pentru 2.0TSI, cu tapiserie piele, trapa, nav amusden si alte câteva optionale mai ieftine. Preț final 35.5k euro, după un discount foarte mic, sub 1000 euro. Am sperat sa mai scot ceva la rabla dar e exclus cu noile condiții de CO2, și încă sper la un Bonus de la Porsche Leasing. Pretul e mai bun decât la KIA Sorento sau Hyunday Santa Fee. Alte concurente le-am exclus din start fie din cauza dimensiunilor mai mici, fie din cauza prețurilor mult mai mari.
  36. 6 points
    Eu unul nu pot sa am incredere deplina in testele in care Falken iasa mai bine decat Goodyear (ca sa dau un exemplu din testul precedent). Nu pentru ca ar fi Falken niste anvelope proaste, ci pentru ca ar insemna ca personalul de la Goodyear sa fie chiar incapabil (cu traditie si investitii mai mari au scos ceva mai prost si la pret mai mare). In plus de asta, nu prea exista teste facute de germani in care Continental sa nu iasa pe primul loc. Asta desi sunt destui utilizatori care atunci cand compara propria experienta cu Continental vs Goodyear ori cu Continental vs Michelin, spun ca au fost mai multumiti de Goodyear/Michelin decat de Continental (lucru imposibil de crezut daca te uiti la teste). Testele te ajuta mai mult in cazul in care modelul pe care-l doresti inregistreaza in mod constant rezultate mai slabe in toate testele, iar atunci te poti orienta catre altceva. Sunt foarte multe aspecte de luat in considerare ca sa testezi complet o anvelopa, nu doar rezultatele unui test superficial de franare in care nu sti cum au fost procurate anvelopele testate (ori ce au trimis producatorii la testare). Ca sa dau un exemplu, sunt anvelope care atunci cand sunt noi franeaza mai bine decat altele, dar cand sunt tocite pe jumatate franeaza mult mai prost decat alte anvelope aflate in aceiasi situatie (si pe care le bateau cand erau ambele noi). De obicei se recurg la mici tertipuri pentru a ridica unele dintre modelele testate. Daca modelul pe care ai pus ochii este in mod constant in fata (top 3, top 5 etc - depinde de tipul testului) in majoritatea testelor (nu chiar in toate), atunci este o garantie ca nu cumperi o porcărie si ca in realitate este pe la acelasi nivel cu restul anvelopelor de top. Daca un model anume ar fi cu mult mai bun decat toate restul, atunci ar castiga detasat absolut toate testele, iar restul nu s-ar mai cumpara. Ce am vrut sa spun de fapt in acest comentariu este ca rezultatele unui test te pot ajuta sa-ti faci o parere, dar nu inseamna ca sunt 100% conforme cu realitatea. Am scris cam mult pentru a expune o idee atat de simplista.
  37. 6 points
    In afara de culoare nu mai poti adauga nimic la Civic (mai sunt accesoriile de dealer: carlig, covorase, etc) pentru ca nivelurile de echipare sunt fixe. Si chiar si la culoare o sa renunti pentru ca in general la japs cumperi de pe stoc, ce are dealerul in curte. Sau poti face comanda si astepti multe luni, marti, miercuri. Asta este un lucru care nu imi place la japonezi. Dar sunt si sanse sa te pliezi pe un nivel de echipare. Oricum in echiparea de baza de 19.999 Euro pe 1 litru si 130 cai/magari la Hatchback primesti destule gadgeturi, cel putin la siguranta este aproape obsesiva lista: - pachet Sensing care contine: ACC cu low speed assit, Collision Mitigation activ la orice viteza, Lane Assist activ, frana de oras cu detectie pietonti, full-airbags, evident ESP, ASR, ABS. - diverse: hill assist, SS, clima dual-zone, scaune incalzite fata, jante 17 aliaj, cauciucuri 235/45 !! ( te dai pe curbe mai ceva ca Tempestini), cotiera spate, geamuri fumurii spate, light assist si pentru faza scurta-faza lunga, bluetooth, NAVI 7 inch, Android auto, Carplay, camera video spate. - si multe altele: frana de mana electrica cu auto-hold, geamuri electrice fata-spate, 8 boxe, volan piele si comenzi audio / telefon. Pare SF, dar am facut copy-paste din lista de preturi si dotari de la dealer. Pare SF #2, lista de dotari de pe piata Euro este mult mai bogata decat cea din America. Daca la Skoda adaugi aceste optionale, care nu sunt in standard nici macar pe Style, o sa te sperii cand vei sari de 4000 Euro. Pare SF #3, dar la aceleasi dotari Civic este semnificativ mai ieftin decat Octavia. Cel putin cu preturile de lansare. Nu stiu daca le vor pastra asa, dar am un feeling ca au tot interesul sa nu le schimbe. La ultimul nivel ai amortizoare adaptive fata spate si cu mod de soacra, piele, trapa, kessy, 10 boxe si 2 subwoofere, player audio inteligent - nu poti asculta manele, incarcare wireless telefon, incarcare gratuita pe viata pentru lanterna telefon, etc. Pare si mai SF ca in aceste conditii in continuare Honda NU ofera parbriz incalzit full la niciun nivel de echipare. Zici ca parbrizul incalzit este piatra Krypton pentru ei. Este doar cu degivrare in partea inferioara acolo unde sunt si stergatoarele. Si ma arde tastatura sa mai scriu cate ceva cu # dar se supara @ShadoWzZ
  38. 6 points
    Tu ai comportament de troll, indirect, prin felul in care expui probleme si le gasesti rezolvarile. Nu ai o gandire logica, din aproape in aproape ci sari de la o extreme la alta. Ca vorbeai de superb, acum o alternativa e acel golf (un om cu capul pe umeri pt amanarea de 1 an ramanea la masina veche - golf 4 in cazul tau) si nici nu ti-ai luat golful ca deja vorbesti de Tesla. DEfapt tu ce vrei? sfaturi nu ai sa mai primesti de pe forumul asta, ci o sa ti se raspunda cu aceasi moneda, adica cu troll. Sfatul meu, nu mai posta, altfel.
  39. 6 points
    "E o firma destul de mare, au minim 10 masini in parcarea subterana" . O firma care nu pune la dispozitia clientilor masinile pt test drive pe drumurile publice + o firma care face evaziune fiscala, facand contract VC intre prop neamt si cumparator. De evitat.
  40. 6 points
    @Flavyus sa inteleg ca bifezi tot ce poti bifa si vezi unde ajungi? Totusi care este bugetul? Ce iti doresti de la o masina? Pe mine m-ai pierdut incepand de la Ford e best-buy la 24k pana la am configurat ateca de 40k.... Ma retrag din discutie...
  41. 6 points
    Faptul ca setul de criterii importante pentru mine e diferit de ale tale, inseamna ca sunt doar subiective. Faptul ca intre criteriile mele se numara si "relatia cu service-ul" inseamna doar ca sunt trecut prin viata si am o suma de experiente. De aici si criteriile. Care, evident, sunt proprii si subiective. Logica mea se aplica in cazul meu, nu e aplicabila cazului tau, sau universal valabila. Daca 2 saptamani de zapada pe an inseamna ca e obligatoriu/musai si o conditie sine qva non detinerea unei masini 4x4, inseamna ca toti cei care nu au 4x4 ar trebui sa stea acasa. In fond scolile sunt inchise. Nu stiu ce a fost in capul unora - care culmea, locuiesc in locuri gen Predeal, Fundata sa-si cumpere masini 2x4. Eu zic sa nu ne lasam doborati de marketing si consumerism. In fond, inclusiv in tarile scandinave sunt o multime de masini 2x4, iar acolo e iarna serioasa. Sa nu ne panicam. Nu 4x4 este cel care te tine pe sosea si te duce acasa, este atentia la drum, conduita preventiva/anticipativa si un minim de skills-uri, majoritatea se pot dobandi, cu atentie si exercitiu. Si mai ales ne-statul pe telefon/sms/whatsup in timp ce conduci. Cine intra prea tare intr-o curba la fel va subvira si va ajunge in sant si cu 2x4 si cu 4x4, legile fizicii sunt aceleasi. Ca iarna e posibil sa intre unul in tine sa te faca praf - te va face la fel si cu 4x4 si cu 2x4. Cine-si face filme ca intr-o situatie din asta, face el un Scandinavian Flick si evita accidentul, scotand masina de-a latul cu ajutorul 4x4, e naiv. In caz de accident 99% din cei de pe sosea au singurul reflex sa franeze maxim, atat - daca au si reflexul asta. Mai bine investesti banii (de diferenta intre 2x4 pana la 4x4) intr-un curs de conducere defensiv - ala poate fi "life sustaining" Iar cand conditiile sunt cu adevarat dificile, cu sau fara 4x4 stai in coloana de masini, sau in troiene. Sau credeti ca aia pe care i-a aratat la TV ca erau inzapeziti si aveau HiLux/Navara/Touareg nu au incercat sa sustina "suprematia 4x4" si sa isi continue drumul ? Nu au putut, de asta erau acolo. La fel ca cei cu masini 2x4. Hai sa fim realisti, viata nu incepe si nu se termina cu 4x4. Da, e fain sa ai asa ceva pe masina, dar nu e "life sustaining device", e doar un "nice to have", la fel ca si Webasto, parbriz incalzit, scaune incalzite, etc. Se poate trece lejer iarna fara ele. Revenind OT, daca tot iti iei SUV - face sens sa fie 4x4. In fond, oricum e o masina "de ego", asa ca macar sa fie full banana, adica si 4x4. Dar asta nu inseamna implementarea unei leme gen "toata lumea ar trebui sa conduca SUV-uri, ca altfel nu plecam iarna de acasa."
  42. 6 points
    Am citit la pareri despre uleiuri de m-am plictisit. Si la vechiul Opel si la actualul VW. Discutile sfarsesc inevitabil in cifre, viscozitati, analize, TBN, cASTM , caca-maca, etc. In primul rand, toate valorile sunt date pt uleiuri noi , nu se stie ce se intampla dupa 5000 de km sau dupa 15 000 km cu fiecare ulei... (sunt unele analize parca pe blackstone , poti sa "trimiti uleiu' la analiza", ....bla, chiar sa nu ai altceva mai bun de facut ?) In al doilea rand , majoritatea dintre noi nu avem posibilitatea sa verificam ce scrie acolo si nici nu intelegem pe deplin ce inseamna toate numerele respective. Eu zic sa folositi un ulei cu caracteristici recomandate de fabricant , dintr-o sursa cat de cat sigura , ce preferati voi (Mobil , Valvoline, Castrol, Motul, etc) Daca chiar vreti sa tina motoru' 1000 de ani , eventual schimbati uleiul de 2 ori pe an (primavara si toamna , as zice eu) In cazul asta chiar cel mai slab din cele de mai sus, schimbat de 2 ori pe an, se va comporta mai bine decat cel mai bun care a fost schimat doar odata pe an. Orice motor modern, servisat corect (cu schimb la max 15000/1 an) duce lejer 200 - 250 000 km.
  43. 6 points
    #fieca O iau pur subiectiv in ordine cronologica VW Tiguan TD Tiguan din 3.10 orele 11:00 pana pe 4.10 dimineata. Varianta Highline, 2.0 tdi 150cp dsg, 4motion, high led, jante 18 -daca mai tin bine minte, trapa panoramica, area view camera, park assist, navi mare si altele care probabil nu le mai tin minte. Tiguan este o masina matura. Si cand ma refer la asta, pot puncta interiorul, imbinarea, izolarea, confortul. Insa oricat de mult ma atrage, personal, imi da cu virgula pe partea financiara. Pur subiectiv ma atrage atat exterior cat si interior, iar bordul digital care vine standard la highline ma unge pe suflet. Insa in acelasi timp, fiind o masina grea, cei 150cp, give or take, i-am simtit asemanator cu 105cp de pe masina actuala. - probabil veti spune ca sunt nebun, insa o spun subiectiv Are cea mai practica bancheta spate - se ajusteaza, ai masute, si dotarile continua si pe bancheta din spate, nu se opresc la cele 2 scaune din fata. Suspensia si-a facut treaba (nu avea DCC/adaptiva), este clar setata pe confort. Asta m-a si facut sa conduc lejereanu, si sa incerc acel drum scurt de "offroad" - adica un drum judetean spart...un drum judetean neasfaltat....nu am intrat paduri, pasuni etc - si a fost destul de placut, chiar si cu trapa panoramica avea izolare buna Insa te arde la dotari. Sunt un om cu multi pictici pe creieri, si in cazul meu, ca vorbind de 190cp , ca vorbind de 240cp bat 42k € dupa discounturi....No go Hyundai Tucson TD cu agent vanzari 12.10 orele 14:00-15:00 Varianta de top (nu stiu cum se numeste, nu stau acuma sa caut), interior bej piele, navi, motorizare 2.0 184cp, cutie automata, trapa panoramica, jante 19 etalon 45 Am ajuns acolo clar pornit ca nu imi va placea. Stiam exteriorul din trafic, este frumos. Stiam interiorul din poze si review-uri pe net, eram ferm convins ca ma va convinge ca nu este ceea ce imi trebuie. Ma asteptam sa vad foarte multe plasticuri (am detinut Suzuki Ignis 2006 si Mazda 3 2010). Nu a fost chiar asa. Marea majoritate a materialelor mi-au depasit asteptarile. Bancheta din spate - lasand la o parte ca nu gliseaza si lipsa masutelor - este cam la fel ca si la Tiguan. Se poate bifa incalzita, se poate ajusta spatarul - un confort clar sporit pentru cei din spate la drum lung. Portbagajul este incapator, vine destul de repede in liniile de dotare cu roata de rezerva de dimensiuni exacte ca si restul, inclusiv cu janta aliaj acelasi design. Au 5 ani garantie care se aplica inclusiv la cap bara, bucse etc in limita a 150k km daca tin bine minte. Masina este decent izolata - a fost o zi de rahat, ploaie, ceata - la viteze de pana la 90-110km/h a fost ok si motorizarea, este o masina setata pe confort clar. Nu m-am incumetat sa intru prea tare in viraje Agentul a fost foarte cumsecade, mi-a raspuns la toate intrebarile mele tampite, chiar a zambit cand mi-a vazut masina actuala, si mi-a facut oferta de BB, oferta pt masina de TD cat si oferta la comanda. Ah, si nu stiam, Tucson este asamblat in Cehia Am plecat de acolo un pic bulversat. Stiam si vroiam sa nu imi placa, si deja parca era o alternativa. Kia Sportage TD cu agent 13.10 09:00-10:00 2.0 diesel, automat, 184cp Varianta destul de bine dotata - NU era GT Line insa eu personal, as opta GT Line, ma atrage maxim spatele Interiorul intr-adevar, cum spun si unii prin review-uri, il simti (subiectiv) mult mai calitativ ca si la Tucson. Am intrat si intr-un GT Line, are un anumit fler/aer care ma atras mult mai mult TD a inceput, si am observat destul de repede ca desi este aceasi platforma ca si fratele Tucson, parca este mai pe gustul meu. Parca ma imbia sa fiu pe Sport si nu pe Confort. Parca imi spunea ca virajul acesta cere un pic de acceleratie, si lasa acolo ruliu. Am simtito mult mai "dinamica", vai more fun 2 drive decat un Tucson. Are tot asa confort pe bancheta din spate, iar la volan parca eram mai "sus". Feelingul de SUV la volan, dintre toate, mi s-a parut cel mai accentuat. Suspensia clar mai rigid setata fata de Tucson, insa tot asa, jante 19 cu 45, NU pot sa declar ca a fost neconfortabila. Parca si fetele de usi erau foarte frumos prelucrate, si ca si driver orientated, mi-am gasit cel mai rapid utilitatea butoanelor din consola centrala. Da, sunt multe, nu declar altceva, insa in timpul mersului, parca te bucuri de ele mai mult decat click meniu...click setari...scroll in sus, scroll in jos, ah nu era in meniu asta, de la capat etc... A fost TD care m-a convins, ca Tucson este clar nu pe gustul meu, si Sportage este o alternativa superba - si financiar - fata de Tiguan.... O simulare rapida a ajuns la preturi palpabile pentru mine, lasand la o parte "discountul", m-a facut sa stiu ca un GT Line diesel este o varianta pe placul meu Am plecat de la eie cu gandul deja setat, cred ca joi la birou ulterior a fost doar citit review-uri, uitat dupa accesorii, culori etc etc Seat Ateca TD 14.10 17:00 pana pe 1510 09:30 - il puteam tine pana pe la 12:00 insa aveam ambele masini programate la schimbul de pneuri asa ca a fost mai scurt Varianta Xcellence, trapa, top view camera, haion electric, jante 19 cu balon 45, full link, acc adaptiv, 2.0 tdi 190cp 4drive Masina la exterior este clar cea mai "dreapta" dintre toate. Spatele personal imi spune foarte putin, fata imi place, lateralul....e lateral ce mai ^^ Portbagajul, ca si volum mi-ar fi de ajuns, insa mi s-a parut cel mai "impractic" dintre toate. La Tucson si Sportage poti "depozita" acoperirea glisanta - sincer nu stiu cum se numeste pe romana chestia aia, sau imi sta pe limba, moving on..... Nu gaseai tethering points si carlige asa de multe ca si in celelalte. Insa da, ca si la Tiguan, poti rabata scaunele din spate, la Tucson si Sportage se pot rabata doar de pe bancheta spate, nu si din portbagaj. Haionul electric - deschiderea cu piciorul nu am incercato - mi s-a parut ca se misca extrem de incet, la Sportage parca era mai okish, lasand la o parte ca aici se deschide daca stai cateva secunde in spate automat, fara sa apesi nimica (poate fi enervant, dar si practic cand esti plin cu plase). Urcand pe bancheta din spate, mi se pare cea mai cheala. Lumina ambientala din interior este doar la usile din fata. Masuta ca si pe Tiguan nu ai. Si spatarul banchetei este fix, nu poate fi ajustat ca si la Tucson si Sportage. Insa....noi nu stam in spate pe bancheta sau? Sa trec la partea draguta, acea pozitie intre scaun si volan Masina te imbie la "talpa" - suna urat, insa pe mine m-a facut sa zambeasca inima. Da, again, sunt un om simplu care zambeste la un amarat de diesel de 190cp si caroserie inalta, insa exista si chestii mai mari in viata asta. Pe DN masina sta foarte foarte decent in curbe, puterea vine frumos, si trecand pe DSG dupa 2 TD cu secventiale, parca parca parca e "ce trebuie". Suspensia este clar mai rigida, probabil chiar un picut mai mult decat pe Sportage, insa directia este mult mai directa - comunica cu tine foarte ok pe modul sport - la Sportage, chiar si pe Sport, parca avea un mic joc volanul. Consola centrala o cunosc de pe Octavia, no news pentru mine aici. M-a deranjat parca usa soferului, partea superioara, acea parte unde punem bratul pe geam, cu ceasul si ghiulul si telefonul al ureche sa vada dusmanii.... Pentru mine parca e ciudata forma....prea mica...prea inalta...prea ingusta...nici nu mai stiu. Scaunele cu alcantara negre sunt vag specifice, nu as putea spune daca exista diferente intre ele si cele standard de pe leon cupra de exemplu. Bancheta spate este rigida, mult mai mare confort in celelalte, personal cea mai buna combinatie Fata+Spate a fost la Sportage. Infotaimentul isi face treaba, nu am putut verifica navigatia - nu era activata - , iar full link mi s-a blocat de doua ori. Ah, si avea recunoastere semne de circulatie....Bip....bip...bip...bip....bip la fiecare schimbare si depasire de viteza limita. Mi-a luat, conducand desigur, cred ca aproape 10/15min impreuna cu sotia prin meniuri pana sa bifam sa fie doar vizual si nu si acustic. Masina mi-a placut atat de mult pe DN incat am zis, sa vad ce va face "offroad" - pt cei din Cluj poate stiu "poteca" Am urcat destul de ok pana la un moment dat, unde chiar nu m-am incumetat sa mai urc - era noapte, poteca ingusta, unghi mare de atac, jante 19, sotia in dreapta, masina de td etc...asa ca am fost nevoit sa ma intorc tot drumul pana la asfalt cu spatele - aici pot spune ca camera masalier este de calitate foarte ok ca si vizibilitate noaptea Ulterior ne-am bucurat din nou de asfalt, insa personal, nu mi-au placut farurile full led de pe el. Nu stiu daca are sau nu adaptiv, daca nu mi-am dat eu seama, insa in viraje pot spune ca si Tiguanul cat si Octavia mea parca lumineaza mai bine...Da, o lupa adaptiva este mai pe gustul meu decat un full led, insa cine o mai sti ce pitici am pe creier la ora asta la care postez.... Una peste alta, Ateca ofera "utilitatea" unei garde inalte, spatiul incarare bagaje decent, loc pasageri spate, cu un motor si cutie "elastice" - probabil nici eu nu inteleg tot ce am scris, dar oricum mare lucru cine ajunge sa citeasca toate aberatiile pana aici Si am incalecat pe o sea, si am spus povestea asa.. @CristiALF acuma urmeaza sa parcurg si postarea ta, nu am vrut sa o citesc inainte de a posta subiectivitatea mea la acest vs
  44. 6 points
    1. Nu diesel. Decat daca esti dispus sa bagi ceva in el. Ori sa te pricepi sa-l inspectezi la vizionare si drive-test ca sa stii cum se prezinta, sa-l poti evalua corect. Altfel, foarte usor de luat teapa cu Golfurile. Am cautat din nou, recent, pentru un amic un VAG tdi si pana la urma, dupa 2 saptamani si N troace, s-a reorientat. Iti garantez, de ai ochiul format si te pricepi, de te duci sa vezi 10 golfuri, cel putin 7-8 din alea sunt fie cazaturi fie au tot felul de bube - o turbina, un egr, un volant, mai multe combinate - Doar sa ai tu vreun super noroc sa nimeresti din prima sau a doua o masina brici. Dar o masina brici la pret bun, greu. Serios. Ai grija sa nu pici in plasa. Tu cam urmaresti fix masinile care reprezinta painea samsarilor, fiind cererea mare. 2. Ia o benzina, nu te doare capul. Diferenta de consum nu este chiar atat de "de speriat" cum spune lumea. Are toate avntajele necesare Romaniei.. Si ti-o spun eu, ca posesor de diesel si ca tip realist si obiectiv, care este constient de faptul ca in RO si in LUME, sunt multi rpea putini oameni pasionati sau care pur si simplu, sa stie sa aiba grija de si sa intretina corect o masina diesel.
  45. 6 points
    Dupa mine testul este doar amuzant. Nu stiu de ce nu a pus si ulei de masline sau margarina, poate reiesea ca sunt cele mai bune. Vaselina cred ca era neintrecuta. Uleiul in motor sta la 100 grade, 1-2 ani. Din test nu rezulta daca uleiul cel mai bun timp de 20 secunde la 22 grade va fi tot cel mai bun si la 100 grade dupa un test de 300 ore.
  46. 6 points
    Utilitatea acestor mici SUV-uri daca nu au tractiune integrala mi se pare spre 0 fata de o compacta sau break (in functie de nevoile fiecaruia). Este cu nici 3 cm mai lung decat un Golf Sportsvan. Un G7 variant are 605 litri, G7 Sportsvan 500 l, nu mai spun de Octavia in privinta spatiului de bagaje. Apoi discutia cum se descurca la spatiul interior. Asa ca aceste mini SUV-uri sunt foarte middle of the road, ele nu vin cu ceva concret care sa fie al lor. Stabilitate mai proasta, consum mai mare, performante mai slabe si costa mai mult fata de break sau hatch. La care se adauga si costuri de intretinere mai mari (spre exemplu anvelopele din toate pozele sunt 245/40 R19, costa ceva la inlocuire). Doar pentru a urca ceva borduri in oras si pentru o oarecare prestanta in trafic?
  47. 6 points
    Eu m-as mai lega si de aspectul fizic... iarta-ma ca-ti spun, stiu ca o masina trebuie sa-si faca treaba si atat dar sa ma ierte Cel de sus daca cu C5-ul ala as iesi in oras, nu stiu cum as rezista sa nu ma sperii dimineata de ea cand o vad. E parerea mea ca arata incredibil de urat.
  48. 6 points
    2 iarna 1 primavara 2 vara 1 toamna
  49. 6 points
    ...doua poze si de la mine..
  50. 6 points
    pun si eu trei poze nemodificate. cred ca ar candida pentru toamna deoarece atunci sunt facute