Clasament

  1. EEXCALADE

    EEXCALADE

    Membru Level 2


    • Puncte

      107

    • Număr postări

      4.740


  2. The_Ego

    The_Ego

    Membru Level 2


    • Puncte

      74

    • Număr postări

      4.719


  3. 75NOR

    75NOR

    Echipa Moderatorilor Juniori


    • Puncte

      72

    • Număr postări

      2.355


  4. sebip

    sebip

    Membru Level 2


    • Puncte

      70

    • Număr postări

      897



Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 27.03.2017 în toate secţiunile

  1. 14 points
    aha ... nu am citit intre timp ce a mai postat daca mai asteapta cateva luni , la cum ii creste bugetul , poate sa ia orice
  2. 11 points
    Am luat leonul alb de la Avia postat mai sus de un coleg, ms pt anunt, nu are încălzire în scaune în rest are tot ce voiam. O sa i fac un jurnal după ce ma obișnuiesc cu el. Ms tuturor pt ajutor.
  3. 10 points
    Primele impresii de proprietar: Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP AT6 Sparkling Silver. Scuzati incoerenta , include comparatii cu Passatul actual. Directia mai precisa si mai nervoasa, cica au mutat asistarea (motorasul) de pe coloana de directie direct pe caseta; vizibilitatea f. buna, in special pe luneta nu ma asteptam la o vedere atat de OK; insonorizare f. buna, desi producatorul spune ca a insonorizat cabina, nu compartimentul motor, nici cu geamul deschis nu auzi mare lucru; pleaca glont de pe loc din compresie, inainte sau marsarier, zici ca pleaca din block start; pentru oras e f. agila, cand i-am dat putina talpa totusi se simte ca trebuie sa se tureze; trecand de la DSG la AT6, nu stiu cum merge treaba, daca retrogradeaza tot 2 trepte ? nu am indicator de viteze si sunt usor confuz. Inca nu am avut drum lung. Parca am sesizat niste lag-uri la cutie in cateva momente prin oras, dar nimic deranjant. Tinuta pe sosea impecabila (eu merg destul de sport in oras), o simt ca o berlina practic, desi cred ca aproape incap sub masina... Stiti sentimentul ala de autobuz cand conduci diverse SUV-uri, cand simti ca masina nu e atat de "adunata" ? Ei, aici e diminuat la minim as zice. Suspensiile f. confortabile, desi e pe jante de 19 cu 2.4 in anvelope. Interiorul f. incapator, comod si modern (as spune cu tenta de lux, dar totusi bugetul si clasa masinii nu ma lasa, aici vorbesc cu oameni avizati...), am bagat 5 oameni normali si fiecare era incantat de spatiu. locuri de depozitare clar mai putine Pielea perforata aspectuoasa, aderenta (vorbesc de sezut, in curbe). Foarte bine izolat, tine caldura pe noptile astea reci. Inca o data, sunt incantat de vizibilitate pe toate partile. Ah, designul... botul ala blamat nu ma deranjeaza cu nimic, in realitate masina e f. misto chiar si din fata, dar in poze recunosc ca apare botul ala ca o broasca uneori, ceva gen camera nu o iubeste Am in parcare un Mitsu ASX de cativa ani, pe langa ala e clar mai inalta si mai WOW. Am avut un soc mediu cand am luat-o, de la test mi se atenuase impresia de SUV si parca asteptam ceva mai modest, dar face impresie. Culoarea... stiu ca e comuna... dar nu as alege altceva ca sa pun in evidenta contrastele (grila neagra, farurile rosii etc). La minusuri inca nu dau nimic, ma deranjeaza niste fleacuri dar vreau sa fiu sigur ca inteleg comenzile si butoanele.
  4. 8 points
    Poate sunt putin off-topic dar in opinia mea conceptul de "marca premium" este inteles putin gresit din ce vad. O masina premium nu consider ca trebuie obligatoriu in echiparea de baza sa-ti ofere mai multe dotari (sau un "minim" - valoare subiectiva evident! - de dotari) decat una "de volum" pentru a fi considerata "premium" sau pentru "a-si merita banii". Ceea ce inteleg eu prin "premium" este in primul rand varietatea de optiuni care iti este pusa la dispozitie. Si aici nu ma refer la numarul de gadgeturi sau sisteme de asistenta sau dotari, ci la posibilitatea de a alege dintr-o paleta cat mai variata pentru aceeasi dotare optionala. De exemplu, optiuni cat mai variate de culoare, inclusiv culori non-standard, optiuni cat mai variate de modele, culori si materiale pentru tapiterie, paleta cat mai variata de motorizari si sisteme de tractiune pentru acelasi model, etc. Cu alte cuvinte, o marca "premium" din punctul meu de vedere trebuie sa-ti permita sa-ti individualizezi masina cat mai mult. Evident ca atunci cand, in loc sa cumperi de la un furnizor un scaun in doua variante de tapiterie, il cumperi in cinci variante de tapiterie pe trei forme diferite de scaun, pretul va fi mai mare prin prisma volumului mai mic din fiecare tip de scaun si al complicatiilor de natura logistica. Iar aceste costuri se transmit direct cumparatorului pentru ca scopul producatorilor auto este sa faca profit, nu? Ca sa nu mai zic de faptul ca un producator "premium" vinde sensibil mai putine masini decat unul "de volum" dar anumite tipuri de costuri vor fi similare pentru cei doi producatori, doar ca ponderea lor in pretul final al masinii va fi mai mare la cel care produce mai putine masini. In fond si daca iti faci mobila din casa la comanda vei plati mai mult pentru ca e manufacturata "doar pentru tine" decat daca te duci sa o iei de pe raft de la IKEA, nu? Din acest motiv uneori nu inteleg de ce sunt comparate strict prin prisma pretului modele care se adreseaza unor categorii complet diferite de cumparatori. Exceptand Romania unde exista cumparatori doar ai marcii (cei care chiar cumpara acel "kel-line" pe care il tot vad in comparatia cu echiparile de top ale modelelor din acest versus), in orice tara "cu apa calda" - unde de altfel sunt si pietele care prezinta cu adevarat interes pentru acesti producatori - marcile premium sunt cumparate doar de la nivelele medii de echipare in sus, nicidecum in echipari de baza, tocmai pentru a le putea individualiza cat mai mult. Iar acolo pretul final este sensibil mai mare decat pretul pentru modelul de baza, moment in care acesta comparatie nu isi mai are rostul. Din acest motiv nu poti compara un Ateca complet dotat cu un Q3 in echiparea de baza. Pentru ca un cumparator pentru Q3 nu-l va lua in echiparea de baza, ci il va individualiza dupa placul lui si in limita bugetului pe care il are. Si sunt sanse foarte mari nici sa nu considere Ateca o alternativa, chiar daca nu va avea acelasi numar de dotari. In fond, pentru marea majoritate achizitia unei masini (atunci cand nu vorbim de achizitii de flota unde factorul pret primeaza) este o decizie extrem de subiectiva si din acest motiv nu exista "raspunsul corect universal valabil". My 2c...
  5. 7 points
    Comparatiile pe toata plaja de modele si strict din punct de vedere al pretului este apanajul societatii noastre. Nu se incepe de la necesitati, ci de la ce Audi/BMW/MB etc pot sa iau de banii x. Mai sanatos ar fi: Am nevoie de spatiu? Ma uit la Kodiak. Primeaza design-ul? Atunci Ateca. Vreau un interior ceva mai placut? Tiguan. Asta fiind strict un exemplu. Ideea este ce te-ar interesa la o masina, ce dotari sa aiba, ce motor si apoi bugetul ajunge sa plafoneze dorintele si orienteaza spre un model/marca. Nu e sanatosa nici captivitatea intr-o anumita marca si cu siguranta nici mentalitatea romanului care nu gandeste rational deloc. 40.000 euro munciti ar trebui gestionati rational la achizitia unei masini. O Skoda daca indeplineste criteriile A,B,C,D si e in buget, atunci e masina potrivita. La acelasi pret daca Audi indeplineste doar A,B inseamna ca apare compromis. De ce sa sacrific nevoile, motorul doar pentru a avea ceva mai prestigios pe capota? Asta e gandirea mea. Evident ca daca criteriile sunt indeplinite de ambele si sunt in buget, normal devine favorita marca mai bine cotata. E logic. La o masina noua, imediat dupa achizitie sa apara nemultumiri de genul lipsa unor dotari, dorinta de alt motor, transmisie inseamna ca decizia achizitiei a fost proasta sau a fost luata pe niste considerente exclusiv subiective.
  6. 7 points
    Saracii...majoritatea sufera de insomnii, sunt piele si os, si-au pierdut pofta de mancare, familii destramate din cauza jobului (sotiile si copilasii nu au mai suportat viata langa un asemenea specimen). Dar vezi tu, au si ei rostul lor pe lumea asta, altfel cine ar mai cumpara bijuteriile pe care le au ei la vanzare. Cata vreme exista creduli, si mai ales oameni comozi si indiferenti vor exista si ei din pacate.
  7. 7 points
    Sunt curios si eu sa vad configuratia ta cu 'strict necesar' la 37k. Cred ca toata lumea are un 'strict necesar' foarte diferit Personal inca imi place sa mestec in ciaun si primul lucru bifat este cutie manuala si apoi, sa zicem, 4x4, de care majoritatea suntem constienti ca nu`l vom folosi cu adevarat decat de foarte putine ori, dar e un asset bun acolo.. vorba romanului... 'lasa sa fie'. Si nu as vrea sa incepem iar discutiile despre sistemele 4x4 de pe masinile astea de oras, in comparatie cu adevaratele 4x4 offroad si tot asa mai departe....Daca va uitati putin pe vanzarile masinilor de import, ponderea benzina/motorina a inceput sa se incline catre benzina dar, recunosc, sunt putin sceptic ca un motor de 1.4 este corespunzator unui SUV de proportiile Kodiaq, in care, teoretic, pot calatori 2 familii cu cate 1 copil fiecare. Daca ai 1-2 copii si sotiei inca ii place sa plece cu casa dupa ea, cu siguranta vei fi multumit de spatiu, ca doar nu te-ai orienta catre Kodiaq pentru a`l folosi 90% singur si fara niciun bagaj? Hmmmm.... Asa ca ori te duci spre diesel, cu un cuplu mai decent, ori urci cilindreea la benzina pentru niste cai putere in plus. Nu trebuie sa fiti de acord cu mine, imi exprim parerea pur personala. Apoi, fiecare isi adauga optiuni care lui i se pare absolut necesare. Trebuie luat in considerare ca acestea variaza si in functie de unde locuieste omul. Daca stai la bloc si ai loc de parcare subteran, ce sa faci cu parbriz incalzit sau incalzire stationara? La fel si daca stai la casa si ai loc pentru un garaj decent, incalzit. Sunt 'mofturi' unele din ele, pe care ti le doresti, nu neaparat ca iti trebuie. Sunt de asemenea 2 feluri de oameni, cei care s-au obisnuit cu telefonul conectat la HU si mirroring/Android Auto, si cei care isi doresc neaparat navigatie. Toti au argumente bine sustinute. Sau cum zicea @kthor mai sus, pentru el era esential ACC, in timp ce pentru altii nu conteaza deloc pt ca nici nu au autostrazi pe langa ei sau rar ies din tara cu masina. Nu mi se pare corect sa ne plangem de preturile acestei masini dupa ce din start configuram motorul cel mai scump, cutia cea mai scumpa, interior piele/alcantara, navigatii, ACC, KESSY, asistent la parcare, scaune electrice si cu memorie (desi multi sunt singurii soferi pe acea masina) trapa panoramica si alte elemente care clar fac masina mai scumpa. Si apoi ne miram de ce e 38-40k....
  8. 7 points
    nu tu cautai 4x4 cu garda mare la sol ptr ca iesi des in natura ? si nu tot tu mergeai preponderent extraurban ? si asta nici acum 2 luni ? eu sincer nu te inteleg , ai trecut prin toate tipurile de masini , nu se poate sa nu stii ce vrei cat de cat Salut, pana la jumatatea lui 2017 mi-am pus in plan sa-mi schimb masina. Am nevoie de o masina cu garda la sol de minim 17 cm (preferabil mai mult) un portbagaj putin mai mare decat cel al golfului 5, 4x4 daca se poate, in rest dotari de bun simt. Nu am nevoie de dotari de top pt ca am alte prioritati si nu sunt dispus sa blochez o suma mare de bani in masina, mai ales pt ce va fi folosita ar fi jenant din partea mea, sa-mi iau masina scumpa si sa o bag la sonda. buget: 9000E maxim. motorizare: 1000-2000cmc , preferabil diesel, insa accept si benzina. cutie: manuala. va fi folosita preponderent extraurban: 17000km extraurban si 2000km in oras/an. nr de persoane care vor fi in masina: 1 persoana 50% din timp, a2a persoana restul timpului. Masina o sa fie folosita preponderent pt drumuri lungi pe asfalt, in tara si afara, si o sa mergem des la munte/camping deci o sa ies uneori e drumuri cu pietre/noroi de 5cm maxim, nici vorba de off-road, nu caut o masina de offroad ci un crossover pe care sa-l conduc extraurban. Optional poate ii pun un roof tent, sau in turul europei sa pot dormi in spate (asta de 1-2 ori pe an), asta aca sunt prins in salbaticie fara sa pot gasi cazare.
  9. 6 points
    Primesc telefoane de la diversi indivizi si primele intrebari standard tin sa cred : 1. Cum merge motorul? 2. Cum schimba cutia? Mai fratilor ce este in capul vostru? Ultimul auziti intrebare - "are suspensie cu perne aer?" sau "cutia este DSG 2" ( deducea doar ca am schimbat nuca schimbatorului ) intreb daca a mai avut vw - si sa eschivat cu "am avut alte masini" Cum sa nu fie pacaliti de samsarii nostrii? Eu inainte sa imi cumpar masina am pierdut nopti intregi pe forumuri / sau am sacait prieteni cu tot felul de intrebari sau am mers cu masini care aveau optiuni apropiate celor care le doream eu. Dupa vreo 20 de masini verificate ( passat cc si skoda superb ) bineinteles cu sute de mii de km dati inapoi si samsari gen "merge bine bossulica - nu bate nu troncane" si cand l-am luat tare la intrebari sau la sigur am primit raspunsuri "haide frate ma lesi la banii astia vrei si kilometrii reali" m-am dus frumos in Germania si am avut 3 masini salvate pe care le-am vazut si condus. Si ce crezi - dupa toate verificarile sa intamplat neintamplata la nici 2/3000 km span in instalatie ( reparatie de 2/2500 Euro numai cu piese originale ) Nu a fost usor ca deh ca tot romanul - ne aruncam la bani si masini care nu ni le permitem. Este ca o ruleta ruseasca - unii au bulan si nu se strica nimic / altii baga bani in ele si aici nu ma refer la tuning sau retrofit`uri. Mergeti si vedeti masina - puneti in balanta bune si rele. La samsari sunt toate COSMETIZATE ( interior / exterior / motor ( aici un baiat care a venit si a vazut masina mi-a spus de ce nu am spalat motorul? Ca toate masinile ce le-a vazut in targ sunt cu motoarele spalate. Bineinteles ca au motoarele spalate - ca sa nu se vada eventuate urme de ulei ) Nu esti din acelas oras? Ai un prieten sa vada masina sigur - ce te costa? Cartea masinii se poate face foarte usor. Cereti VIN`ul masinii sau chiar prietenul sa faca o poza ( poti primi VIN'uri ale altor masini ) - verifcati masina la VW. TREZIREA !!!
  10. 6 points
    Am comandat și eu Kodiaqul, cu livrare in săptămâna 20-21 (deci in jur de 15 mai). M-am grăbit sa îl comand, sa îl am măcar la toamna, dar se pare ca problema cotei mici pentru România nu a fost chiar problema. Am reușit sa fac și DT weekendul acesta, și împărtășesc cu voi câteva impresii: spațiu mare pe locurile din rândul 2 (am testat cu scăunelul copilului care in Octavia3 făcea locul din dreapta fata incomod (încerc sa atașez și o poza); mașina este antifonata mai bine ca O3, calitate plastice mai buna; sistemul Canton este și el mai bun ca in O3, însă nu se compara cu HK de pe Mercedes, BMW (chiar și X1); ținuta de drum este buna, și nu am avut deloc la frânare senzația de mașina grea pe care am experimentat-o in ML sau Land Cruiser. As indrazni sa spun ca se comporta mai degrabă ca un break. Mașina testata era echipata cu DCC, poate și asta a contat. Referitor la preț/discount, eu am optat pentru 2.0TSI, cu tapiserie piele, trapa, nav amusden si alte câteva optionale mai ieftine. Preț final 35.5k euro, după un discount foarte mic, sub 1000 euro. Am sperat sa mai scot ceva la rabla dar e exclus cu noile condiții de CO2, și încă sper la un Bonus de la Porsche Leasing. Pretul e mai bun decât la KIA Sorento sau Hyunday Santa Fee. Alte concurente le-am exclus din start fie din cauza dimensiunilor mai mici, fie din cauza prețurilor mult mai mari.
  11. 5 points
    prin metoda clasica , cu pedala, dureaza cam 5 minute la fiecare roata si se scot 200 ml la fiecare roata.
  12. 5 points
    Cateva idei, care dupa parerea mea, ajuta celor care isi cauta masina (concluzii la care am ajuns dupa 4-5 luni de cautari si apoi discutii cu diversi in ultimii doi ani): - in afara, masina este utilizata, rulata, nu tinuta pentru statut social ca la noi, de aceea, luati in calcul un rulaj anual de minim 40,000 - 50,000 la masinile break si cam 30,000 - 40,000 la cele sedan (ma refer la brandurile VAG). - cautati masini aduse de pe siteuri de licitatii (alcopa, cars on the web, etc.) si cereti inclusiv actele de vanzare de la siteul de licitatii in original. Acolo, la vanzare, se specifica absolut toate defectele/problemele masinii. - luati in calcul o cheltuiala suplimentara de minim 200-300 EUR pentru revizie (schimbati minim ulei si filtre chiar daca vi se spune ca au fost schimbate recent) la reprezentanta si in felul asta puteti cere si istoricul sa il aveti (inainte de achizitie, mergeti cu propietarul la reprezentatnta pe care o alegeti voi si el sa ceara istoricul si asa il prindeti pe cel incorect). - ca sa vedeti cat de mult a fost utilizata masina, uitati-va la centura soferului cat de "flasca" e si cat de repede se trage inapoi, uitati-va la chedere, plasticele de sub masina sa nu fie lipsa sau desprinse (mici ciupituri ale vopselei de la macadam sunt normale si parerea mea e ca nu sunt motiv de refuz al unei masini bune). Nu va amagiti ca totul luceste la motor...se spala si apoi se da cu silicon de zici ca e motorul pus acum de fabrica. Uitati-va la etichetele de fabrica cat de sterse sunt si daca corespund cu ceea ce e in acte :). - fiti realisti in stabilirea bugetului si al modelului dorit (ganditi-va inainte, eu cu cat as vinde o masina ca asta?) - nu va uitati neaparat ca are navigatie mare sau mica, ca are nu stiu ce nichel pe butoane...puneti siguranta inaintea echiparii (eu personal prefer o masina corecta si mai slab echipata decat una "full de full" dar la care nu stiu istoricul....vorbim totusi de masini SH). Sper sa ajute, iar daca nu e OK ca am postat aici, rog adminii sa mute.
  13. 5 points
    Cand vad aici 20-40W/led/far... Ca sa disipi caldura, chiar si cu ventilator, in primu rand ca iti trebuie un radiator serios(nu doar prin dimensiune, cat prin material si performante), un ventilator cat mai sigilat IP, un driver bun etc. Modul in care chinezul le face si minte, e o chestiune veche, dar cu drivere ieftine si led-uri care se incing 80+ grade, alea mai mult de 1000-2000h viata nu au. "Sa lamurim o problema legata de becurile LED: Lumina generata de ele este foarte buna si mai putin periculoasa pentru ochi vs Xenon, deoarece in esenta xenon este descarcare electrica (arc) in gaz, ceea ce este foarte daunator ochiului uman. Este ca si cand te uiti la aparatul de sudat !!!" Sa fimi seriosi, poate te orbeste glare-ul si fluxul de lumina, dar nici de cum tipul sursei emisive. Poate ar trebui masurata puterea ce alimenteaza led-ul, poate ar trebui vazut flicker-ul ce il produce un driver ieftin, poate CRI-ul este unul f prost, gen 70. E cam multa dezinformare, asta datorandu-se lipsei de informatii si zisele chinezului care de regula sunt departe de adevar Am mai gasit o alta gogoasa, vanduta desigur tot de chinez, MODUL CAN-BUS, dragilor, Can-bus-ul este un sistem de comunicatie, folosit si in industria auto, ca si LIN-ul. Nu can bus-us alimenteaza farul, ca pe acolo trece 1 si 0! Centrala electrica masoara curentul tras de sursa emisiva, de care o fi ea, iar daca iese din parametrii(consum mai redus la xenon, bec ars, supra sarcina), va trage un mesaj de eroare si va dezactiva acel circuit. In cutiuta de la ballast e un asa zis anulator de eroare, de regula rezistoare, condensatori, ceva care sa pacaleasca citirea senzorului si sa aduca consumul cat mai aproape de cel al halogenului Iar la led-uri in acea cutiuta, se afla de fapt driver-ul, pt ca led-ul se alimenteaza in CURENT, nu in tensiune, iar la puterea aia, nu s-ar putea pune rezistoare pt limitare, trecandu-se astfel la niste surse in comutatie care atrag dupa sine o serie intreaga de probleme, de la zgomotul introdus in reteaua electrica, la flicker, la lipsa protectiilor ce tin de tensiuni tranzitorii inalte, etc
  14. 4 points
    A deraiat discutia mai ceva ca trenul din imagine Eu raman la punctul meu: fiecare isi gaseste in bugetul propriu si dupa dorintele proprii o masina. Ca pareri pro/contra avem cu totii, aici sunt de acord, doar suntem oameni. In rest ca ce as fi facut cu bugetul X mi se pare aberant, pentru ca fiecare poate "asculta" de sfatul/parerea unora, insa tot cum ii arde lui capu va face din bugetul X. Discutiile ce am face daca, ce variante sunt maine si ce este si ce nu o optiune, o masina premium, e la fel de can-can ca si vremea. Topicul l-am urmarit si mi s-a parut corect si concret, fiecare mai facea cate un TD, fiecare mai zicea optiunile si parerile lui, insa sa o dam de pagini intregi de dragul tastaturii....meh
  15. 4 points
    "SUV battle: Ateca vs Sportage vs Tucson vs Tiguan vs altii" . Nu vad sa scrie SUV compact sub-compact, clasa A,B,C,D etc. Si ca fapt divers, si tu esti OT pentru ca Audi Q2, n-are nicio legatura cu cele din titlu, ci se bate cu Nissan Juke, Renault Captur, Mazda CX-3. http://www.telegraph.co.uk/cars/audi/audi-q2-review/ http://audiq2forum.co.uk/topic/716-audi-q2-versus-the-nissan-juke/ Eu zic sa terminam cu chestia asta, de a fi mai catolici decat Papa.
  16. 4 points
    Valoarea masinii chiar nu este relevanta in cazul asta. Apreciez mult mai mult o masina (si proprietarul ei) mai veche si foarte bine intretinuta in comparatie cu una noua, scumpa, lovita si zgariata. Era bine daca stateam la curte
  17. 4 points
    Credeam ca sunt singuru nebun care se duce la spălătorie cu lădița cu soluții ...și eu tot singur spăl ...ma enervează la culme când văd cu câta neatenție spală băieții la spălătorie ...chiar dacă nu e cra mai scumpă masina ,e bunul meu ....
  18. 4 points
    Sunt mai multe. Cea la care merg eu este pe str. Fizicienilor. 2,5 RON jetonul si speli singur cu jetul, fix ca la o spalatorie normala doar ca tu esti seful Este deschisa 24/24. JetCars cred ca se cheama (gasesti pe google maps)
  19. 4 points
    La mine am observat functionarea exact cum o descrie @vdragos Adica asa: 1. Intai avertizare in locul ODO (semn de exclamare si masina); 2. Daca nu pricepi, avertizare rosie pe display si tiuit in boxe - avertizarea rosie e cea din poza postata de @The_Ego 3. Apoi frana. Referitor la ACC, @The_Ego spune ca lui ii franeaza brusc daca se apropie de o masina cu viteza mult mai mica decat a lui. La mine nu e asa, chiar daca am distanta minima setata, vede ca ala merge mult mai incet si incepe sa franeze lin de cand imi apare pe bord ca am o masina in fata pana ajunge la distanta setata. Brusc mi s-a intamplat sa franeze doar cand cineva din banda de langa a schimbat brusc banda in fata mea si avea o viteza mult mai mica, moment in care aia era singura solutie ca sa mentina distanta fata de cel nou intrat pe banda. Din ce spune fiecare mai sus eu trag o concluzie...sau poate doua: 1. Sistemele sunt adaptate permanent din soft si probabil actioneaza diferit in functie de versiunea existenta la momentul fabricarii masinii. 2. Cei care le folosesc le inteleg diferit si probabil nu realizeaza ca situatia respectiva chiar e un pericol, fiind invatati sa conduca mai agresiv - pe cei care circula des prin Bucuresti ii inteleg perfect, cea mai mare parte a soferilor de aici circula agresiv, foarte aproape de masina din fata si se apropie ostentativ cu viteza mare desi cel din fata merge mult mai incet. Asta intr-un trafic normal nu ar avea voie sa se intample, iar in tarile mai civilizate legea pedepseste astfel de comportamente in orase, deci as zice mai degraba ca sistemul e gandit bine, dar oamenii trebuie sa-i inteleaga functionarea si/sau sa il dezactiveze daca nu se pot adapta. La urma urmei, un sistem bun, dar prost folosit e mai periculos decat daca el nu exista deloc. In schimb, pentru cine il intelege si se poate mula dupa el, este foarte util si poate fi salvator in situatii critice in care apare neatentia - asta i se poate intampla oricui, fie si o data in viata - iti poate salva viata. L.E. Cred ca topicul ar fi trebuit facut pentru fiecare model de masina in parte - ele cu siguranta actioneaza diferit, sunt implementari diferite, chiar daca principiul e acelasi.
  20. 4 points
    Eu recomand VW Jetta Style 1.4 TSI 2017
  21. 3 points
    Eu la passat 1,6 tdi 105 cp CAYC am facut pe 30.01 resoftarea la 112905 km . Dupa aprox 3500 km rulati de la update (acum are 116490) confirm si eu ca masina merge cel putin excelent !!! Chiar trage si merge mai bine decat inainte de update !!! Nu contest ca sunt si cateva cazuri (din mii sau zeci de mii de resoftari) la care dupa update sunt schimbari in rau ... dar daca sunt aici 10 pers care se plang asta nu inseamna ca trebuie sa ne plangem toti !! . Cu siguranta cei care nu sunt multumiti (unii) au f multi km la masini si dupa update se asteapta sa aiba un motor 0 km . Sa fim seriosi ... asa ceva nu se poate . Din ce am inteles de pe la reprez vw modificarea de soft e ca un ciptuning - duce putin la extrem functionarea unor componente a motorului , iar in cazul in care acestea au o uzura pronuntata nu este decat un pas pana sa cedeze . Oricum este bine ca avem posibilitatea sa refuzam . Cine are masina ok poate face linistit cine nu, nu .
  22. 3 points
    Cred ca se voia un *5 in loc de *3 acolo... @mednick -> Masina pare a fi una corecta la un pret correct. Devalorizare de aprox. 50% in mai putin de 3 ani este mai mult decat just... De testat, nimic special fata de oricare alta masina: diagnoza, verificare mecanica si verificare de vopsea pe fiecare element.
  23. 3 points
    Ordinea e: drepata spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata si apoi ambreiajul. Apesi pedata de vreo 2-3 ori dupa care tii apasat si intretimp ce apesi pe ea o a 2-a persoana deschide niplul aerisitor. Pedala va cobora la maxim, inchizi niplul si apoi lasi pedala sa revina sus si repeti procesul. La ambreiaj lafel, doarca acolos-ar putea sa trebuiasca sa tragi manual pedala in sus daca nu revine singura. In tot acest timp verifici nivelul in vas sa nu ramai fara. La sfarsit faci output test pe vag-com pt a aierisi si pompa abs.
  24. 3 points
    Nu, comparam cu Q7 nou care e 57k. Sau Macan nou. Dar cu Macan nu insist, o sa fie lumea nemultumita ca nu e loc ca in autobuz in ea. Fiecare e liber sa faca ce vrea. E destula lume pe forum fericita cu Skoda de >30k. Dar sa spui ca nu exista alternative si ca doar Skoda aia de 50k e solutia pt un astfel de buget si pt anumite cerinte mi se pare absurd. PS: Kodiaq cu toate optionalele bifate nu inseamna mare lucru. E o octavie glorificata. Ca i-au pus ei niste sisteme de asistenta, o trapa, un keyless si un sistem de sunet mediu nu sunt motive suficiente sa o arunce atat de sus in gama. PS2: Ce vreau sa spun e altceva, trebuie sa vina o persoana foarte ambitioasa ca sa cumpere Kodiaqul ala. Ramane de vazut cat va sta pe site, eu stiu ca e de ceva timp, pentru ca m-am mai frecat la ochi o data acum cateva saptamani.
  25. 3 points
    Problemele cu distributia la 1.2 de acum multi ani au ajuns deja in legenda, iar pentru multi care cred in legende si mituri vor ajunge sa creada ca toate TSI acum sunt cu probleme. In primul rand 1.2TSI de pe Golf 7 nu are nicio treaba cu 1.2TSI dinainte, este alt motor. Motoarele turbo din mileniul 3 sunt aici sa ramana, iar fiabilitatea lor se dovedeste a fi una din ce in ce mai buna. Sigur ca trebuie intretinute, service la timp, toate consumabilele de calitate, iar motoarele acestea duc mult. Sunt altfel decat cele aspirate si poate nu duc asa mult abuz, oricum comparatia cu motorul aspirat nu se mai poate face, mai ales cu cele de cilindree sub 2.0, deja discutam de motoare iesite de mult din productie. 1.0TSI 115cp fata de 1.2 110cp pierde un cilindru, dar castiga 25nm. Personal, ma surprinde un cuplu de 200nm la un motor in 3 cilindri si 1000cc.
  26. 3 points
    Putin offtopic, dar aroganța și secretele nu își au locul pe acest forum. Nu foarte mulți oameni sunt așa "norocoși" ca tine, iar în mod oficial, nu ai dreptul sa verifici istoricul fără să fii proprietar. Face sens cumva, din păcate dealerul vrea să îți iei țeapă, să vii la el la reparații complicate și pe viitor să iei de la ei mașini noi sau de la welt auto.
  27. 3 points
    Vad ca alegi uleiurile in functie de marca, pret si vascozitate si nu te intereseaza absolut deloc specificatiile, normele VW, API,ca este mineral, semisintetic sau sintetic, etc. Orice producator mare face uleiuri proaste si f. bune, de la ieftine la foarte scumpe. Ulei de marca la pret nebun vascozitate diversa, in mod absolut sigur nu este sintetic. Chiar recomanzi la motoare vechi 10W40 care nu face decat sa termine motorul mai repede si nici macar nu mai este sintetic. (Gros la rece, nu cumva sa unga motorul cand are mai multa nevoie de ungere). Texaco 5W40 este sintetic, Texaco 10W40 deja nu mai este sintetic. Mai bine un ulei 5W40 sintetic marca Kaufland decat un Liqui Molly low cost nesintetic sau doar cu baza sintetica sau semisintetic cum este cel 10W40.
  28. 3 points
    Faceti ce faceti si in loc sa respectati titlul topicului "ce ulei recomandati", o porniti cu aberatiile "la cati Km schimbam uleiul". Schimbati-l zilnic si aruncati uleiul uzat in canal, dar macar nu va mai laudati aici cu faptele de vitejie. Si asa reprezentantele au recomandari absurde sa schimbi busonul la fiecare schimb de ulei!? Asa ca in nici un caz nu cred ca ar recomanda un schimb la mai multi Km decat poate duce un ulei, ca doar au numai de castigat daca ar recomanda schimbul la 5000 km, cum si era acum 30-40 ani cand erau uleiurile minerale monograd. Si conditiile de exploatare in Romania (Bucurestiul este exceptie) nu sunt mai rele decat in Germania. Cozi ca acolo nu vezi in Romania.
  29. 3 points
    Lăsând la o parte evoluția tehnologică la care suntem martori, uităm că producătorii auto au renunțat la "lifetime engineering" încă de prin anii '90, când au realizat că nu e rentabil să faci mașini care să reziste zeci de ani. Pe vremea aia, "durata medie de utilizare" era multiplu de 10, nu de 1. E datoria noastră să recurgem la măsuri "neortodoxe" (în ochii unora) ca să păstrăm longevitatea produselor/ansamblelor pe care le folosim, în speță, schimbarea uleiului la mai puțini Km decât recomandă producătorul.
  30. 3 points
    Nokian astea sunt speciale pentru nordici, fabricate moi sa-si tina elasticitatea, aderenta maxima, problema nu este anvelopa, e special facuta pentru carosabil acoperit cu zapada, la noi mai mult se circula pe asfalt la negru, mai ales la drum intins, de aici si fortarea profilului lamelar, efectiv se intinde la solicitarea asfaltului dur.Daca s-ar circula numai pe drumuri acoperite in majoritatea sezonului rece, nu ar aparea fenomenul asta de exfoliere.
  31. 3 points
    A5 3.0tdi quattro in 10.000 Euro? Sper ca iti asumi atunci 300.000+ km. Ce inseamna 'TFSI-urile fac fata pe A5'? De ce nu ar face fata? E o masina relativ usoara, e un A4 cu hayon. 2.7 nu a fost un motor prea reusit, nu cred ca are sens. Consumurile sunt apropiate, dar nu identice. Din moment ce bugetul tau e de doar 10.000, nu as recomanda 3.0tdi. Sincer, nu as recomanda nici macar Audi.
  32. 3 points
    Oricum e bine sa se posteze tot felul de consumuri ca cine se uita si il intereseaza achizitia sa stie cam pe unde vine consumul, mai ales ca mai dureaza pana se demoleaza mitul TDI-ului si desi SUV-urile sunt la moda, vin cu ceva dezavantaje. Apoi la fel si optionalele: ACC, 4motion, DSG, trapa panoramica = toate cresc consumul si ultimele 3 adauga si ceva greutate. SUV-urile nu se impaca bine cu consumurile in general, nu e vorba de Ateca, asa ca pt cine consumul e foarte sus pe lista, sunt alte caroserii care ofera consum si dinamica mai buna.
  33. 3 points
    Sunt reduceri foarte mari la modelul 5f non fl. Sunt și mașini ramase pe. Stock preconfigurate. Nu are rost sa o lungim, trebuie doar sa cauți, fixează ți un buget maxim prima data pt ca de la 13000 la 18000 e foarte mult.
  34. 3 points
    Eu nu inteleg apetenta asta de a cumpara masini SH (cu xxxxxxxxx km, fara carte, fara verificari, cu un buget extrem de mic) doar ca sa avem ce arata. Vrem masini cu pret de nou de 45-50k, sa le luam cu 10k, sa ne intrebam cat consuma, sa intrebam unde e service-ul mai ieftin, sa luam cauciucuri SH etc. De asta is drumurile patriei pline de harburi, facute din bucati...pt ca nu suntem in stare sa fim realisti, sa ne alegem o masina pe care ne-o permitem, doar pentru ca vecinul si-a luat ceva si tre sa fiu mai ceva ca el.. END of OT
  35. 3 points
    Nu cumparati masini de la samsari! Cauti sa-ti iei vreo teapa si nu stii cum?
  36. 3 points
    Daca nu sunt optiuni cu restrictii, pana intr-un anumit stadiu al unei comenzi, se pot face modificari la comanda. de ex. "stadiul B preconfirmat de fabrica sapt 5/2017 productie" , "stadiul C confirmat de fabrica sapt 3/2017 productie" .... mai sunt si altele, dar idee sper sa fie inteleasa LE: cat despre varianta FR, nici dealerul din Cluj nu avea data concrete, insa spunea ca probabil se vor afla o data cu noul MY18
  37. 3 points
    @deenman Eu cand imi aleg masina, trebuie sa imi placa interiorul, pentru ca acolo petrec timpul, si apoi design-ul exterior. Dar vorbind cat se poate de obiectiv, daca s-ar alege masinile strict pentru design, VW ar fi undeva spre partea de jos a clasamentului, surclasata mult de Seat de exemplu. Vorbind general, pentru romani, tot sigla din bot conteaza, ca daca ar scoate Audi/BMW o masina in forma de mamaliga, tot s-ar vinde in draci in Romanika
  38. 3 points
    La franare de urgenta, led-urile/becurile pt frana dau flashuri. Acum dupa oprire, nu stiu daca se mai aprinde avaria pe MQB. Pe vechea platforma PQ35, am patit sa se aprinda singure avariile dupa franare brusca (probabil codare VCDS). L.E.: Vad ca si pe MQB
  39. 3 points
    Eu v-am povestit ce am patit, si nu conduc deloc agresiv, asa incat sistemul intervine foarte rar...dar vezi, suntem oameni si mai facem greseli...cine in viata asta nu s-a aplecat dupa ceva sau nu a intors privirea in timpul mersului, pentru doua - trei secunde? sa fim seriosi, se mai intampla, si asta e rolul sistemelor moderne, sa actioneze atunci cand un cumul de factori ( inclusiv neatentia noastra ) creeaza o situatie periculoasa ...din partea mea, un Big like pt sistem, la mine si-a scos banii ...
  40. 3 points
    Care sunt cele doua masini? Titlul specifica doar una "Sfat achizitie VW Jetta 1.4 TSI Style 2017"
  41. 3 points
    @75NOR Nu ai ACC pe masina? Nu vine standard pe Style? Eu am avertizarea pe Devreme si cu siguranta a tipat si la tine, esti sigur ca nu aveai muzica tare si nu ai auzit din cauza asta? Algoritmul lui FA e foarte destept din ce am vazut, mie nu mi-a franat niciodata aiurea, daca vad ca ma avertizeaza, ating usor frana sau acceleratia si se calmeaza. Ideea e ca daca ceva iti taie calea, el nu stie daca acel ceva dispare intr-o secunda din fata ta sau nu, iar secunda aia e foarte importanta in caz de impact, asa ca isi face rapid calculele si franeaza, iar tu daca te duci cu 50km/h spre o masina stationata, chiar daca mai ai 10m pana la el, calculand in mod uman vezi ca ala trece si tu treci razant pe langa el, dar masina nu stie daca ala va elibera calea sau nu, asa ca franeaza daca tu nu actionezi ori frana ori acceleratia in momentul ala. Sistemul e bun, dar trebuie ajutat de noi, ca soferi, nu indus in eroare cu manevre periculoase. De exemplu, mi s-a intamplat de cateva ori in weekend sa fac depasiri agresive, in viteza destul de mare, cam la modul urmator: veneam cu ~100km/h iar in fata mea, pe sensul meu, era o masina care mergea cu 40km/h, din contrasens veneau masini, insa imi calculam timpul a.i. sa trec pe contrasens inainte sa ma urc pe cel din fata mea, dar evident masina nu stie asta si incepe si tipa - moment in care accelerez in continuare sau ating usor frana, se calmeaza si ma lasa sa-mi vad de treaba. La fel de bine poti dezactiva FA cand ai de gand sa faci prostii in viteza si nu vrei sa-ti tipe in urechi degeaba. Si apropo, daca FA iti tot afisa semnul ca esti prea aproape de masina din fata pt viteza aia, gandeste-te putin la asta, distanta pe care o vrea el sa o pastrezi e o distanta minima de siguranta, mie imi zice ca sunt prea aproape doar cand sunt "calare" pe unul fix inainte de o depasire, in rest e distanta corecta la care ar trebui sa stam cand mergem in coloana sau in spatele altei masini fara intentie de depasire.
  42. 3 points
    De ce nu ai specificat magazinului respectiv ca doresti doar cu fabricatie in Ungaria? In modul asta scuteai si magazinul de un cost tur-retur al transportului absolut degeaba, nu aveau de unde sa stie de preferintele tale in materie de tara de fabricatie si nici nu mai erai tare dezorientat in momentul de fata. Daca cei de acolo ti-au promis Ungaria si au trimis China, atunci sa le fie rusine si sa-si repare greseala, kit ca nu este nicio diferenta intre ele, o minciuna e o minciuna.
  43. 3 points
    @deenman ai obtinut un discount mare pentru ca atat era marja lor de profit. Scopul lor e sa vanda masina peste un anumit pret, pe care l-au obtinut de la tine. Puteai sa le mai arati inca 100 defecte ca sub un anumit pret, nu o cumparai. Ce ti-am dorit este sa nu ai nevoie de garantie, pentru ca in Romania este foarte greu cu garantia si la o masina noua.
  44. 3 points
    Cristian o sa ti prezint leonul meu în weekend. 12.000e cu garanție un an dasweltauto auto, fr și alte dotări cu 54.000km. Persoana fizica.
  45. 3 points
    Daca as avea la dispozitie un astfel de Bec cu LED, l-as putea masura din multe puncte de vedere, cel mai important fotometric. Ma refer aici la consum, putere luminoasa, spectrul luminos, etc. Una dintre marile probleme ale LED-urilor este disiparea caldurii de pe o suprafata foarte mica, fiind LED-uri gen Luxeon M care au peste 120-130lm/w(neluand in calcul randamentul driverului la calculul final) si o putere max de 10-12W, niciodata pt o durata de viata mare nu se va merge spre maxim. Iar ca sa disipi 20-50W cu niste benzi metalice sau cu un ventilator, suprafetele de convectie si temperatura mediului ambiant foarte ridicate pun reale probleme termice. Daca o sa am spre test asa ceva, o sa pun datele la dispozitie
  46. 3 points
    o recomandare ar fi sa nu mai julesti jantele in bordura a doua, in fc de cat de adanca e zgarietura, polish sau revopsire.
  47. 3 points
    Topicul asta nu e android vs ios. Fiecare are dudele lui (update -uri care nu merg cum trebuie, touch care nu mai raspunde decât dupa reboot, incepe sa se miste greu dupa un timp, hărți proaste si mai sunt si altele. Si toate simptomele astea sunt pe iphone 6). Cele două curente, iphone&ios si android, se adreseaza unor utilizatori diferiti. Fiecare va sustine ca al lui e cel mai bun..sau va intelege ca mai exista si altii cu alte nevoi, diferite fata de a le lui, nu neapărat mai proaste sau mai bune ci diferite. Chestia asta seamana cu religia...
  48. 3 points
    La data comenzii mele pt Sportage/ ianuarie, stirea era ca nu e disponibil ACC pe Sportage, acum recent am vazut un link ca ar fi disponibil pe Sorento deci nu cred ca mai dureaza mult. Pentru mine tripleta motorizare diesel + automata decenta + AWD (neparat cu Lock) a contat 80% din decizie, ca eu iau masini pentru sofer. Daca e SUV, atunci sa fie full banana cum am invatat de la un coleg
  49. 3 points
    Faci confuzie si compari cu Kia Sportage ( 4,48 cm ) - Kodiaq este mult mai apropiat de Sorento ( 4,78 Sorento, 4,70 Kodiaq). La Hyundai la fel, compara cu cine trebuie :). Iar la Ford inseamna ca au lichidare de stoc ceva...pai la pretul ala , daca puteai sa pui toate dotarile pe un Duster, ieseai mai scump cu marca de la Mioveni :)))
  50. 3 points
    Trebuie sa ai o mare pasiune pentru marca, modelul respectiv sa astepti atata . Eu unul nu as sta cu banul in buzunar atata , pute piata de masini si de oferte la globalizarea din ziua de astazi doar ai impresia ca ai o alta masina .