Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 28.02.2017 în toate secţiunile

  1. 12 points
    Din pacate favoritismul pro-vag e in floare pe acest topic. Unii pur si simplu se pare ca nu pot accepta ca mai exista si alti producatori care pot face masini bune inafara de nemti. Va deranjeaza atat de tare ca 3008-ul nu are 4x4 dar unii nici macar nu realizati cat de putin folositi in viata de zi cu zi tractiunea integrala. Zicea cineva mai sus ca faptul ca are cutie automata cu convertizor si nu cu dublu ambreiaj o face sa para ieftina... pai atunci nu va mai uitati nici la mercedes cu al lor 7/9g-tronic, nici la bmw si nici la alti producatori care folosesc cutia zf-8 (pe care toata lumea o lauda) pentru ca nu sunt premium, alegem vag in continuare cu al lor minunat dsg7 de pe motoarele mici ca e premium, si la feeling si la reparatii. In familia mea detinem un peugeot 307 si masina din semnatura. 307-ele din 2005 si pana acum nu a avut atatea probleme si bani bagati in reparatii ca beetle-ul in 4 ani, si ma refer la orice tip de problema: mecanica, electrica sau de tinichigerie. Un prieten are un peugeot 2008, luat de nou (cam 18.000 euro) in 2013, si fara 4x4 merge si la munte si peste tot fara probleme. Sa nu mai zic ca singurele lui vizite la reprezentanta de cand a cumparat masina au fost STRICT pentru revizii (presupun ca faptul ca cineva i-a zgariat masina in parcare nu o punem ca problema de producator). Tot ce va spun nu sunt inventii pentru ca mi-a fost coleg de camera 2 ani de zile si coleg inca din generala deci am mers destul de mult cu el cu masina. Probabil unele persoane se vor simti ofensate de cele spuse de mine, dar trebuie sa fim realisti si sa facem comparatii corecte. Precum colegul @vdragos care compara 1.2 puretech de 130 de cai cu 1.4 tsi de 150 de cai, nu cu cel de 125 cum ar fi corect...
  2. 10 points
    aha ... nu am citit intre timp ce a mai postat daca mai asteapta cateva luni , la cum ii creste bugetul , poate sa ia orice
  3. 10 points
    Mda... Hai sa-i zicem Ziua Zero. A venit pe Laxermax pe "raftul" de sus, a doua in rand Am fost de fata la descarcat. (fac parte din acea categorie de clienti "cu nevoi speciale", din fericire baietii de la dealer sunt "de zahar". Sau, poate s-au obisnuit cu piticii mei ) Ma asteapta cuminte inca putine zile. Joi seara o ridic, vineri plec la un drum de rodaj de 1,500km. Revin cu topic dedicat la "Masina mea" Sa mai zic ca nu mai am stare ?
  4. 8 points
    Primele impresii de proprietar: Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP AT6 Sparkling Silver. Scuzati incoerenta , include comparatii cu Passatul actual. Directia mai precisa si mai nervoasa, cica au mutat asistarea (motorasul) de pe coloana de directie direct pe caseta; vizibilitatea f. buna, in special pe luneta nu ma asteptam la o vedere atat de OK; insonorizare f. buna, desi producatorul spune ca a insonorizat cabina, nu compartimentul motor, nici cu geamul deschis nu auzi mare lucru; pleaca glont de pe loc din compresie, inainte sau marsarier, zici ca pleaca din block start; pentru oras e f. agila, cand i-am dat putina talpa totusi se simte ca trebuie sa se tureze; trecand de la DSG la AT6, nu stiu cum merge treaba, daca retrogradeaza tot 2 trepte ? nu am indicator de viteze si sunt usor confuz. Inca nu am avut drum lung. Parca am sesizat niste lag-uri la cutie in cateva momente prin oras, dar nimic deranjant. Tinuta pe sosea impecabila (eu merg destul de sport in oras), o simt ca o berlina practic, desi cred ca aproape incap sub masina... Stiti sentimentul ala de autobuz cand conduci diverse SUV-uri, cand simti ca masina nu e atat de "adunata" ? Ei, aici e diminuat la minim as zice. Suspensiile f. confortabile, desi e pe jante de 19 cu 2.4 in anvelope. Interiorul f. incapator, comod si modern (as spune cu tenta de lux, dar totusi bugetul si clasa masinii nu ma lasa, aici vorbesc cu oameni avizati...), am bagat 5 oameni normali si fiecare era incantat de spatiu. locuri de depozitare clar mai putine Pielea perforata aspectuoasa, aderenta (vorbesc de sezut, in curbe). Foarte bine izolat, tine caldura pe noptile astea reci. Inca o data, sunt incantat de vizibilitate pe toate partile. Ah, designul... botul ala blamat nu ma deranjeaza cu nimic, in realitate masina e f. misto chiar si din fata, dar in poze recunosc ca apare botul ala ca o broasca uneori, ceva gen camera nu o iubeste Am in parcare un Mitsu ASX de cativa ani, pe langa ala e clar mai inalta si mai WOW. Am avut un soc mediu cand am luat-o, de la test mi se atenuase impresia de SUV si parca asteptam ceva mai modest, dar face impresie. Culoarea... stiu ca e comuna... dar nu as alege altceva ca sa pun in evidenta contrastele (grila neagra, farurile rosii etc). La minusuri inca nu dau nimic, ma deranjeaza niste fleacuri dar vreau sa fiu sigur ca inteleg comenzile si butoanele.
  5. 6 points
  6. 6 points
    salutari tuturor ! Sunt printre cei care din imprudenta,necercetare amanuntita am facut update-ul la insistentele unui angajat vw!!! Insa din fericire (datorita colegului EEXCALADE-Catalin-un om cu o educatie ,deontologie si etica profesionala aparte ,cariua ii multumesc din nou pe aceasta cale ca m-a consiliat si sfatuit ) am reusit sa revin la softul anterior ,recastigandu-mi masina dealtadata care mergea ceas ! Ptr tipul de motor care il detin pe masina ,update-ul facut este dezastruos(eram hotarat sa vand masina ) - puere scazuta ,gatuita intre 1500-2000 ture,consum marit,regenerari din aproapre 200 in 200 km( monitorizat atent in 1000 si ceva de km indiferent ca au fost extern sau intern,zgomot mare la rece al injectoarelor ca de lant plus ca uleiul ca niciodata s-a consumat,ars probabil din cauza regenerarilor dese (de cand am masina niciodata nu a consumat ulei pana la update). Am reusit sa fac revenire la softul initial prin desfacere ecu si masina merge impecabil!!! regenerari in oras la 550-600-sper sa nu exagerez insa de la ultima am acum 550 km facuti 70% urban si restul extra ! Deci daca puteti evita update-ul e cea mai buna solutie! Asta este experienta mea pe tipul de motor CBDC 81kw ! pe celelalte nu ma pronunt! O experienta total dezamagitoare! Imi cunosc foarte bine masina , sunt o persoana meticuloasa ! iar cele mentionate au fost constatate cu mare atentie ! Multumesc !
  7. 5 points
    Urmeaza sa merg sa o vad si eu, sunt prea curios cum este live, din poze imi place mai mult decat mi-ar placea mie sa recunosc.
  8. 5 points
    Eu am incetat sa mai trag concluzii din reviste de cand am auzit inside stories cu anvelope trimise "pentru teste", cu alta compozitie decat cea din comert. Cele mai bune sunt review-urile scrise de posesori (cat mai multe, si filtrate - sa vezi ca stie despre ce vorbeste, nu ca e fan marca aia) Am vazut Matador pe Adancata si am murit de ras la cat de bine tin Hai sa nu judecam dupa nume P.S: De avut in vedere ca majoritatea anvelopelor ce vin OE pe masini au alte specificatii fata de cele din comert (si alt cod). Exemplu: ContiSportContact 5 225/40 R18 92Y XL MO (M0 = Original tyres for Mercedes-Benz) NU sunt acelasi lucru cu ContiSportContact 5 225/40 R18 92Y XL
  9. 5 points
    E o fixatie cand vine vorba ca doar 4 palme de cauciuc fac legatura masinii cu asfaltul. Apa pe carosabil e aceeasi si la 200cp si la 50 si la 500cp. Toate pot sa atinga 100kmh. Franele indiferent cat de mari, nu reduc mult distanta de oprire in caz de o frana de urgenta si sunt conditionate de anvelope. Ideal este sa nu se ajunga in situatia in care intra ABS-ul la o franare de urgenta sau daca intra sa fie cat mai tarziu. Daca a intrat inseamna ca aderenta a ajuns la limita. Aderenta depinde de anvelopa si suprafata de rulare. E vorba strict de anvelopa de vara, folosita in sezonul corespunzator. De asta in teste este aceeasi masina, aceleasi conditii de carosabil, iar diferentele pe ud sunt si mai mari decat ar fi pe uscat. 1-2 teste nu sunt relevante, ci daca exista un trend constant. Asta strict legat de siguranta. Apoi mai este zgomotul la rulare, cum se comporta in timp, la uzura, cat e de rezistenta. Noi cu totii vrem ieftin si bun, e adevarat. La unele anvelope mai platesti si brand-ul nu neaparat calitatea, este si asta adevarat. Orice anvelopa are un compromis, fiecare alege compromisul pe care il vrea.
  10. 5 points
    Sintagma cu motor fortat e pensionata de cativa ani. Deja e a doua generatie de TSI-uri, acum si cu dezactivare de cilindri pe 1.4 pt o economie suplimentara de carburant. Daca argumentul consumul e important, atunci 1.4, daca nu e in capul listei atunci 1.8TSI ce va veni si cu suspensie independenta pe spate ca bonus. TSI-urile de 1.4 se pot conduce si in regim de diesel foarte bine. Intre 2000-4000rpm lejer in oras, ba chiar acolo ai cuplu maxim. Pentru cp se ajunge la 5000+, dar asa e conceptul de motor otto, nu inseamna ca e fortat. O folosire 60-70% in Bucuresti, va aduce multe deservicii TDI-ului. Cu precadere ca dieselul EU6 e sever limitat de norme, va face regenerari frecvente, apoi consumul in aglomeratie nu va diferi foarte mult de cel al unui 1.4tsi. In 3-4ani deja marile companii au si spus ca nu mai investesc in motoarele diesel pt masinile mici. Intrebarea este cand vom renunta noi la vechile impresii
  11. 5 points
    @razvan.acAm condus si conduc frecvent 1.8TSI 180CP urban si extra-urban pe Octavia 3 si se conduce fara nici un efort (comparatia o fac cu 2.0TDI 170CP de pe Superb). Daca te uiti la cuplul acestui benzinar ai cuplul similar cu 1.6TDI 115CP diesel, dar pe o turatie mult mai mare. La 1.8TSI nu-ti trebuie turatie ridicata pentru performanta, chiar daca il turezi 50-70% tot are mai multe rezerve de putere decat dieselul, nu mi se pare o motorizare fortata. Nu trebuie sa ma crezi pe mine, dar iti recomand un drive test. Urmatoarele 3 motorizari au acelasi cuplu de 250Nm dar atentie la marimea plajei de turatie in care se obtine acest cuplu maxim (nu cumpara cu motoarele pe benzina fara turbo!): 1.8 TSI 180CP (250Nm 1250-5000 rpm) => cu ~1000 de euro (+ suspensie independenta spate) mai ieftin decat 2.0TDI 150CP 1.6TDI 115CP (250Nm 1500-3000 rpm) => cu ~1500 de euro mai ieftin decat 2.0TDI 150CP 1.4TSI 150CP (250Nm 1500-3500 rpm) => cu ~2000 de euro mai ieftin decat 2.0TDI 150CP La rulajul de 16.000 km /an si 60-70% urban iti recomand TSI, de diferenta de bani poti sa-ti comanzi Rear View Camera chiar daca obliga la navigatie si altele (vezi configuratia ta atasata pentru 1.8TSI, inclusiv cu Rear View Camera, navigatie si altele costa cu 200 euro mai mult, sau daca mergi pe 1.4TSI mai scazi 1000 de euro). O3Style18TSI.pdf PS: Diesel-ul ramane cu 2 avantaje (fata de benzina turbo de noua generatie): 1) consumul mai mic (in medie cam cu 1-2 L/100km mai putin), si e perfect justificabil in continuare pentru un rulaj mare de peste 25.000 km, 2) cuplul mai mare (in medie cam cu 25-30% mai mult), si e perfect justificabil daca masina circula frecvent incarcata cu pasageri si bagaje multe.
  12. 5 points
    @razvan.ac eu fac cam 20.000 km in fiecare an, dintre care 60-70% in afara Bucurestiului. Daca nu as fi vrut neaparat 4x4 (si suspensie multilink), optiunea mea ar fi fost 1.4 TSI 150 CP fara nicio ezitare: mai silentios (mai ales ca Octavia nu e izolata fonic la fel de bine ca un Golf), mai potrivit pentru Bucuresti (nu uita ca DPF-ul si condusul in oras nu sunt cei mai buni prieteni), la fel de fasnet (un mic plus pentru diesel cand masina este incarcata spre maxim), cost de achizitie/utilizare mai mic. TSI-ul atinge cuplul maxim de 250 Nm incepand cu 1.500 rpm, deci fuge la fel de bine ca si un TDI, fara prea mare efort.
  13. 5 points
    Despre regenerarile foarte dese si efectele lor discutam la vara . P.S. Dupa fiecare regenerare rezulta o anumita cantitate de cenusa care se depune in DPF si se elimina doar mecanic.
  14. 4 points
    nu tu cautai 4x4 cu garda mare la sol ptr ca iesi des in natura ? si nu tot tu mergeai preponderent extraurban ? si asta nici acum 2 luni ? eu sincer nu te inteleg , ai trecut prin toate tipurile de masini , nu se poate sa nu stii ce vrei cat de cat Salut, pana la jumatatea lui 2017 mi-am pus in plan sa-mi schimb masina. Am nevoie de o masina cu garda la sol de minim 17 cm (preferabil mai mult) un portbagaj putin mai mare decat cel al golfului 5, 4x4 daca se poate, in rest dotari de bun simt. Nu am nevoie de dotari de top pt ca am alte prioritati si nu sunt dispus sa blochez o suma mare de bani in masina, mai ales pt ce va fi folosita ar fi jenant din partea mea, sa-mi iau masina scumpa si sa o bag la sonda. buget: 9000E maxim. motorizare: 1000-2000cmc , preferabil diesel, insa accept si benzina. cutie: manuala. va fi folosita preponderent extraurban: 17000km extraurban si 2000km in oras/an. nr de persoane care vor fi in masina: 1 persoana 50% din timp, a2a persoana restul timpului. Masina o sa fie folosita preponderent pt drumuri lungi pe asfalt, in tara si afara, si o sa mergem des la munte/camping deci o sa ies uneori e drumuri cu pietre/noroi de 5cm maxim, nici vorba de off-road, nu caut o masina de offroad ci un crossover pe care sa-l conduc extraurban. Optional poate ii pun un roof tent, sau in turul europei sa pot dormi in spate (asta de 1-2 ori pe an), asta aca sunt prins in salbaticie fara sa pot gasi cazare.
  15. 4 points
    Despre Honda Civic si experienta mea cu Honda: Recent m-am mutat in US si am avut o lista cu cateva masini pe care Honda Civic nu era. Pana sa ma mut in US nu condusesem o Honda, n-am mers niciodata ca pasager si nu prea m-a interesat aceasta marca. In Romania am avut o Skoda Octavia 2 FL. A fost o masina buna per total, banala dar buna; motorul pe care l-am avut era genial doar ca, consuma ulei si trebuia sa te impaci cu gandul acesta. Nu asta m-a determinat sa schimb Octavia ci faptul ca am locuit cativa ani in Irlanda unde se conducea pe partea gresita a drumului. (sau corecta cum zic englezii). Despre stilul de condus in Irlanda pot sa zic ca e foarte usor, majoritatea soferilor merg in limite legale, mult mult bun simt in trafic, totul se misca incet si drumurile sunt foarte inguste; locurile de parcare in Dublin sunt putine, cu plata si mici ca dimensiuni. Am vandut Octavia si mi-am luat prima masina japoneza: Mazda 2 1.5 SkyActiv-G in varianta de 90CP. (cea de 115CP nu se vinde in Irlanda). O masina grozava cu un interior upmarket (ceasurile de bord sunt identice cu cele de pe Mazda 3, sistemul multimedia identic cu cel de pe Mazda 3 si Mazda 6) ce mi-a placut mult pentru condusul in weekend. Nevasta-mea conducea Mazda in timpul saptamanii ca eu n-aveam nevoie de masina si in weekend luam eu volanul. Ei i-a placut masina ca aspect, interior, pozitie de condus dar avea o problema cu motorul: venind de pe Octavia 1.8 TSI cu un cuplu generos de pe la 1500RPM (vreo 250Nm) s-a trezit avand o problema mare ca Mazda nu trage si nu trage. Oricat de mult am incercat sa-i zic sa schimbe mai sus de 3500RPM nu facea asta ca nu-i placea cum se aude motorul. Asta a fost povestea noastra cu aspiratul de 1.5l de la Mazda si dupa 1 an de zile am vandut masina ca m-am relocat in US. Ne-am uitat la Mazda 6 2.5l si putin la Mazda 3 2.5l dar am taiat repede de pe lista Mazda 3 pentru ca avea aceleasi probleme ca si Mazda 2: ceasurile de bord sunt de rahat (cand bate soarele nu prea vezi nimic in cadranele laterale), un computer de bord din anii '90, butoanele de la geamurile electrice nu-s luminate, nici cel de la oglinda si sa imparti masina cu un alt sofer intr-o parcare interioara slab luminata devine mai problematic cu reglajul oglinzilor. Sistemul de infotainment are ceva bug-uri si am zis sa incercam si altceva. Mazda 6 in varianta de echipare dorita de mine era peste bugetul meu si n-avem nevoie de o masina atat de mare. Initial in US am mers pe car sharing (www.zipcar.com) pentru ca aveam o statie cu ceva masini fix langa locul unde stau eu. Aici, Honda este foarte populara si am avut trei Honde pe care le-am condus cu acest zipcar. (scurt, la zipcar inchiriezi masina cu ora si e undeva la 10$ pe ora (benzina si asigurare incluse). Am condus rand pe rand toate cele trei modele disponibile in statia mea de parcare: Honda Odyssey 3.5l V6 Honda CR-V 2.4l Honda Civic 2014 (nu stiu ce motor avea asta) Dupa ce le-am condus pe toate trei, am inceput sa ma interesez din ce in ce mai mult despre Honda pentru ca am condus pentru prima oara o masina cu CVT. (asta fiind unul din motivele pentru care am exclus Civic din lista mea initial). Cutia CVT e faina si departe de feelingul descris de diversi jurnalisti pe internet si in reviste auto. (cel mai probabil pretentiile mele sunt altele si am asteptari mai slabe de la o cutie AT). Atasez aici cateva poze cu cele trei Honde: Dupa experienta cu cele trei Honde, am inceput sa ma uit din ce in ce mai serios la Civic si parca incepeam sa am obisnuiesc cu design-ul, parca sedan-ul nu pare atat de boy racer ca hatchback-ul (ma refer la acele plastice negre de pe bara fata, bara spate si grila fata) si mi-am facut curaj sa ma duc la un drive test cu noul Civic. Aici in US, Honda Civic X se vinde de prin 2016 in varianta sedan. Sunt vreo 5 dealeri Honda in orasul in care sunt eu si m-am dus la cel mai apropiat de mine. Au o cladire impresionanta cu o parcare pe mai multe niveluri si pe fiecare nivel era cate un model de Honda. Am ajuns la etajul 5 cu reprezentantul si am inceput sa alegem masina pentru test drive. (le aveau compartimentate ca coupe, sedan si hatchback si din ce am vazut eu, fiecare etaj era dedicat unui model de Honda) O poza rapida facuta cu telefonul: Toate masinile erau disponibile spre vanzare si puteai sa alegi aproape toata paleta de culori si daca nu o aveau acolo in echiparea dorita, o aduceau de la alt dealer. Mie mi-a placut alb si este a treia masina alba pe care o am. In US echiparile sunt urmatoarele pentru sedan: LX: $18.740 -> 2l NA, cutie manuala, clima auto pe o singura zona si sunt disponibile 2-3 dotari optionale gen Honda sensing EX: $21.140 -> 2l NA, cutie CVT, trapa, Apple Carplay / Android Auto EX-T: $21.500 -> 1.5l turbo, cutie manuala, CVT optional la 800$, clima dubla, scaune fata incalzite EX-L: $23.800 -> 1.5l turbo, cutie CVT, interior din piele si scaun sofer reglabil electric Touring: $26.600 -> 1.5l turbo, cutie CVT, faruri LED, sistem audio 450W, Honda Sensing, scaune spate incalzite Eu am ales varianta EX-L si singurul motiv pentru care n-am mers pe EX-T + CVT a fost materialul textil de pe cotiera, usi si faptul ca volanul nu era din piele. Mi se pare un material textil de proasta calitate ce pare ca se uzeaza repede (si cam se face dupa ce am citit pe civix.com) si neplacut la atingere. Daca ar fi avut EX-T cu volanul si cotiera din piele, p-ala l-as fi luat. (acum ca ma gandesc, poate trimiteam undeva volanul si cotiera sa fie imbracata in piele si ramaneam cu 1500$ in buzunar) Mi-ar fi placut farurile cu LED si sistemul audio de 450W dar deja pretul era peste bugetul meu. Sistemul audio normal e cu 8 difuzoare si nu e atat de rau. Inainte de a ajunge la acele echipari, am oscilat putin intre sedan si hatchback si am fost sa fac test drive cu ambele si astea sunt diferentele observate de mine: motorul pare ca se aude mai pronuntat la varianta hachback (1.5t nu suna grozav dupa urechea mea) pozitia la volan e mai ridicat la varianta hatchback in US, e cu cel putin 1000$ mai mult (similar pentru Mazda 3, Ford Focus, Subaru Impreza). Astia nu prea cumpara HB aici si majoritatea ce o fac sunt considerati boy raceri si asigurarile sunt mai scumpe. Probabil ei daca vor ceva mai practic ca un sedan, merg pe SUV. Cu spatele de la Civic Sedan m-am obisnit si pe alb chiar imi placer dar la Civic HB inca nu. (mi se pare ca Sedan-ul are o forma mai frumoasa) Impresiile mele la cald dupa ce am mers mult cu Ford Focus: masina este foarte silentioasa directia este grozava, scaunele au suport destul de bun pozitia la volan este joasa si asemanatoare cu cea din BMW seria 3 (mie imi place mult ca sunt mai inalt) confortul este foarte bun. Masina are roti pe 17" dar 215/50/R17 ce au balon destul de serios pentru niste roti pe 17". Mi se pare o masina foarte rafinata, nivelul de vibratii si zgomote in interior este redus. Eu o compar mai mult cu Mazda 6 decat cu Mazda 3 la nivelul de zgomotul si confort. Interiorul pare sa aiba materiale destul de bune, ansamblat bine si cotiera centrala este geniala la cat de flexibila e. Este prima masina cu Apple Carplay (optiune ce nu e disponibila pe Mazda) si e grozav. Se cunoaste ca au depus efort in design-ul consolei centrale pentru ca alimentarea telefonului vine undeva mascata in spate si poti trage frumos cablul de alimentare in locul unde pui telefonul si nu se vede carnatul de cablu. La fel ca si in Irlanda, e posibil ca nevasta-mea sa conduca masina mai mult ca mine. Astazi a gasit si un lucru negativ: scaunul de la pasager nu se poate ridica pe inaltime si pozitia lui e destul de joasa. (iarasi, pe mine nu ma deranjeaza) Experienta cu dealerii din US e ceva ce necesita un post dedicat dar cumparatul masinii in sine, daca esti de acord din prima cu ce pret iti zice dealerul, dureaza 1 ora. (aplicatie credit, aprobare, inmatriculare, asigurare si pregatire masina de predare dupa ce ai zis DA) Comparativ cu 1.8 TSI, acest 1.5t pare mai lent si nu suna chiar atat de bine. Eu sunt de parare ca daca vrei acum o masina compacta in Europa cu cel mai bun (performant, flexibil, silentios dar nu neaparat fiabil) motor pe benzina, Seat Leon 1.8 TSI e cea mai buna varianta (in gama lui de pret si target). 1.8 TSI are atat injectie directa cat si indirecta pentru a reduce depunerile de carbon, cuplul maxim de 250Nm de la 1250RPM si constant pana pe la 5000RPM unde are si puterea maxima constanta pana pe la 6200RPM. Masina oricum o alegi din mai multe considerente si nu doar motor, dar fiecare individ pune mai mult accent pe ceva anume si vad ca si aici pe forum multa lume e interesata de acest 1.5l turbo. Problema mea cu VAG e mai mult la nivel ideologic, gen ce a facut VW cu dieselgate, cum si-a tratat clientii din Europa (i-a durut in c**) si ce a facut marea Germanie, tara influenta in Uniunea Europeana cu VW in privirea asta. (adica din ce vad eu, nimic). Serviciile post achizitie sunt proaste, au avut multe probleme grave cu motoarele si cutiile de viteze (gen distributia la prima generatie de 1.2 TSI, ambreiajele la cutia DSG7) si i-au cam durut in fund de clientii din Europa. Au facut recall in China si in alte parti unde chiar ar fi fost sanctionati dar nu in Europa. In US au scos DSG7 de pe Golf si au pus un AT clasic cu convertizor. Comparativ cu Octavia 1.8 TSI si Mazda 1.5 SkyActiv-G: motorul la pornirea la rece e foarte silentios comparativ cu 1.8 TSI de pe Octavia si SkyActiv-urile de pe Mazda masina e foarte silentioasa si confortabila la drum intins oglinda din stanga are o forma ciudata si nu prea vad masinile in unghiul mort; am incercat sa o aranjez putin diferit azi si voi urmari pe viitor stropitoarele de parbriz sunt de tip perdea ceea ce-mi place (la Mazda era o bataie de joc) stergatoarele se misca foarte rapid cand le dai doar un impuls sa steaga o singura data rezervorul mi se pare foarte mic; 46 litri pe o compacta? Ala e rezervor de subcompacta! penalizeaza rau la range dar macar plinul iese la sub 30$ pana in 2500-3000RPM motorul nu prea se aude si chiar daca CVT-ul pe acceleratie tine turatia constanta, la mers normal e super auto brake e bestial: practic poti activa sistemul si de fiecare data cand masina s-a oprit, frana se activeaza automat si imediat ce ai calcat acceleratia, se decupleaza. Pentru traficul de bara la bare e o chestie faina. E bine ca ai si buton sa o decuplezi in caz de nu vrei sistemul Apple CarPlay e fain tare: portul USB e de 1.5A si incarca repejor telefonul. Practic Spotify + Apple Maps e ce se va vedea pe acel ecran 99% din timp cand folosesti Apple CarPlay nu poti vedea ce temperatura ai setat pe climatronic; trebuie sa invarti de buton ca sa apara doar pentru cateva secunde clima isi face treaba cu bine; am prins si ploaie si soare si nu a trebuit sa o ajustez deloc pozitia la volan e joasa si imi place maxim (pe hatchback mi s-a parut mult mai ridicata): scaunele au un suport lateral bun si e o placere sa iei curbele putin mai tare; efectiv masina nu pare sa aiba ruliu mare si e o senzatie faina cand iei virajele e prima masina de generatie noua pe care o vad fara capac pe motor noaptea interiorul e spectaculos cu acele ceasuri de bord Despre consum: Dupa un drum de 350mile dus-intors (560km), am depasit si 1000mile cu masina. Consumul a fost de 43.6mpg (5.4%) si viteza medie estimata undeva la 62mph (~100km/h). 99% din timp am mers pe aceiasi autostrada in limite legale. Nu am verficat consumul la pompa. La Mazda era identic cel de la pompa cu ce afisa CB iar la Octavia consumul real era cu minim 0.5l mai mare. Din ce estimez eu, e putin mai mic fata de Octavia 1.8 TSI si probabil in trafic zi de zi, in oras la o viteza medie de 21-22km/h va fi undeva la 9.5-10% si extra-urban 6-6.5% la un mers normal. Benzina pana acum am pus de 89 AKI (~93-94 RON) undeva la 2.99$/galonul. Honda recomanda minim 87 AKI (~91 RON) dar parca nu m-as duce atat de jos chiar daca am pus de la o statie mare (Shell). Cutia CVT: La kick-down, cutia CVT "schimba" pe la 6000RPM la modul ca emuleaza niste trepte de viteze. La accelerari normale, turatiile stau undeva la 2000-2500RPM si motorul abia se aude. Daca o calci mai tare, turatia urca mai mult. E greu pentru mine sa-mi dau seama daca motorul 1.5t are turbo-lag sau cutia CVT are senzatia de "rubber band". Mi-e dor de cutie manuala si nu as da 1500E pe o cutie AT (fie ca e DCT, AT clasic sau CVT). Cutia CVT pe Civic impreuna cu auto-hold face condusul bara la bara mai usor de suportat. In US nu prea am avut de ales. Daca e sa ma dea Trump afara, un Civic sedan manual s-ar vinde mult mai greu si cu mai putini bani. Piata aici e clar de AT si minotiratea care alege Civic manual, alege hatchback. In Seattle cred ca e si mai ciudat cu manuala deoarece orasul e asezat pe cateva dealuri si unele strazi sunt abrupte gen San Francisco. In Europa 100% as fi mers pe Civic manual. Incerc pe cat de mult posibil sa fug de condusul bara la bara si la o viteza medie de sub 20km/h prefer alt mijloc de transport. Despre acceleratii: Am facut o acceleratie de la ~65 - 150 km/h si mi-a iesit undeva la 13 secunde. (poate in modul Sport ar fi fost mai rapida, dar nu cu mult) Ceva asemanator aveam si cu Skoda Octavia 1.8 TSI din 2011 si era undeva la 10-11 secunde. Mi se pare destul de mare diferenta de 2-3 secunde. Sa zicem ca o secunda e pierduta cu kickdown, o secunda ca nu eram in modul sport si ca e cutie CVT, dar cum am mai zis: 1.8 TSI e un motor genial care suna si bine. Honda Civic: https://youtu.be/Y7yaRWBsFuU Skoda Octavia: https://youtu.be/LLaa9avrWzU?t=5s (astea sunt filmarile mele) Din datele oficiale pentru Europa, acceleratia 0 - 100 km/h e slaba comparativ cu ceva asemanator gen Seat Leon 1.8 TSI. Octavia are 7.4s pe motorul 1.8 TSI 180CP si 8.2s cu 1.4 TSI 150CP. 0 - 100 km/h in 8.2s face si Mazda 3 cu 2l NA de 165CP si masa autovehicolului e asemanatoare cu Civic. 1.5l turbo pe hatchback: Cuplu: 240Nm@1900-5000RPM (220Nm de la 1700RPM) Putere: 182CP@5500-6000RPM 0 - 100 km/h: 8.2s manual si 8.3s CVT 1l turbo pe hatchback: Cuplu: 200Nm@2250RPM (180Nm de la 1700RPM) Putere: 129CP@5500RPM 0 - 100 km/h: 10.8s manual si 10.6s CVT In realitate pare sa fie mai rapida. Puterea motorului pe dyno e mai mare fata de ceea ce e declarat iar masuratorile la o revista din US (www.caranddriver.com) arata bine - Honda Civic Sedan 1.5 CVT aici - Mazda 3 2.5l AT aici - Golf 1.8 TSI AT aici Mazda 3 si cu Golf sunt cam pe acolo dar Civic-ul este clar mai rapid. Avand in vedere ca 2.5l pe Mazda 3 nu-l gasesti in Europa (si sigur 2.5l e mai rapid ca 2l), atunci Civic 1.5l e net superior Mazdei 3 G165. Poze: P.S. Am postat un link catre forumul Honda (ce a fost sters de un moderator) si intr-adevar era virusat forumul. Scuze pentru asta.
  16. 4 points
    Pardon, apartine unui brand premium si lucrul acesta se vede in special la pret. Acelasi optionale pot sa fie cu 50% mai scumpe decat la VW si chiar cu 100% fata de Seat/Skoda. Apoi in echiparea de baza nu ofera prea multe, ceva din nou caracteristic pt un brand premium (costa la un moment si becul de la parasolare). Pseudobreak in sensul ca are acel geam in spate si ca e mai lung? Portbagajul este identic ca volum. La suspensie, Golf cat si A3 au multilink de la 122cp in sus. Pe MQB retrofit-urile sunt mai dificile si costisitoare. De asta am spus ca nu merita sacrificate dotarile cu care se cumpara masina. E un pret bun pt acea masina, cu dotari bune, insa in interior nu impresioneaza. Km sunt destul de multi, iar daca masina va mai vedea 20k pe an la tine, va ajunge in 3 ani la peste 200.000km. De asta ar fi mai bine o masina cu km mai putini.
  17. 4 points
    Nivelul uleiului se verifica doar la cald,dupa 3-5 min de la oprirea motoruilui(conform manualului vw )
  18. 4 points
    pai poate sa il includa si pe Dumnezeu...ca tot mult e.. Daca punem o masina la 37k sa zicem, cu 25% avans raman 27750 euro Tva inclus. La care mai adaugi cam 9-10k euro casco pe 5 ani. 20k euro dobanzi si comisioane, asa la prima impresie pare mult.. Daca ma uit mai bine, si la a doua si la a treia.
  19. 4 points
    @Sali3ri asteptare usoara in continuare. Motorul 1.8TSI pe care l-ai comandat este absolut genial si bonus vine si cu suspensia spate independeta.
  20. 4 points
    Folosesc de 6 ani de cand am masina 5w-30 si nu am niciun fel de problema . pe BKP . In cartea masinii s-a alternat 5w-30 , 5w-40 depinde si de temperatura de afara masina are 300k , am facut eu 150k pana acum.
  21. 4 points
    N-o sa ghitici ce masina am vazut ieri .. Land Rover Discovery Sport .. am zis de ce sa nu ma uit un pic peste gard .. la un model care ca si dimensiuni este mai mare decat Ateca, Sportage, Tucson, Tiguan .. dar este similar unui Kodiaq .. deci in primul rand cu dimensiunile m-as impaca 4,6 metri lungime, 2m latime x 1.7m inaltime (un pic mai mult chiar decat Skodiaq), masa 1775kg (Skodiaq are 1551kg .. deci +1 pentru LRDS in caz de crash frontal si -1 la dinamica). In prezent promoveaza o reducere de 15% la ce au pe stoc dar asta inseamna doar cateva masini din care una din show-room si unele echipare de baza (Pure) la care nici nu te poti uita pentru ca nu au cotiera (cum sa dai o caruta de bani pe o masina care nu are cotiera?! .. cutie automata cu 9 viteze, xenon, samd si fara cotiera .. stupid). 40000 eur pret final (cu TVA) diesel 150CP/380Nm (Ingenium) in echipare Pure + cutie automata 9 viteze, xenon, navigatie, volan piele (da, Pure initial are volan de poliuretan), senzori, bancheta spate culisanta si cu inclinare, scaune incalzite fata, climatronic (Pure standard are clima normala). 44000 eur pret final (cu TVA) diesel 150CP in echipare SE + cutie automata 9 viteze, xenon, scaune incalzite si in spate, navigatie, piele (cu stofa pe partea centrala, mult mai aspectuoasa decat stofa de la Pure), camera spate, oglinzi rabatabile electric. LE: deschidere/inchidere portbagaj clasica, nimic automat, nici deschidere nici inchidere pe buton. Motoarele sunt cele noi denumite Ingenium, de pe Jaguar, nu cele de pe Ford, cel de 150CP are 380Nm si teoretic 0-100 este 11.7s dar probabil se simte greu la drum daca Tiguanul de 150CP care are 9.3s la 0-100 l-am simtit un pic greu la plecarea de pe loc si are 150kg mai putin. In plus, am stat in masina cu motorul pornit iar vibratiile si zgomotul se simteau ca la o masina din 2000, deranjant, imi venea mereu sa inchid motorul ca sa ma pot concentra la finisaje. La Tiguan dieselul este mult mai discret. Nu am facut TD si nu cred ca voi face. Sunt sigur ca pe partea de 4x4 totul este ok la Land Rover, insa pe finisaje este cam mult plastic pe consola centrala si pe partea inferioara a usilor. Iar materialul de pe partea superioara a usilor si de pe partea inferioara a bordului, un fel de musama, mi se pare ciudat. Pielea de pe volan este foarte fina, la fel ca la VW. Stofa de pe scaune si bancheta (daca nu pui piele) este ceva foarte basic, ceva ce cred ca gasesti si pe Focus, Renault, Suzuki samd. Tehnologie: camera pentru AEB sub 50kmph si lane assist dar atat, nu franeaza peste 50kmph, nu are cruise control adaptiv, nu corecteaza din volan daca calci linia ci doar vibreaza, din punctul asta de vedere VW le are pe toate la un pret mult mai rezonabil, la LR sunt mii si mii de euro daca vrei radar. Sportage trage de volan cand te apropii de linie dar nu are adaptive cruise control. Prin urmare, la 44000 EUR este primul pret la care poti sa iei un Land Rover, pentru imagine sau pentru 4x4, sau pentru cutia ZF cu 9 rapoarte. Dar gandind la buzunar, cu aceiasi bani si chiar mai putin poti lua echipari de top cu multe optiuni si cu motoare diesel de 190CP sau benzine de 200CP pe Ateca, Tiguan sau Skodiaq si esti sigur ca ai cotiera, pilot automat adaptiv, active info display, mirroring (LR nu are nimic). Asa ca review-ul meu de mai sus intareste doar faptul ca unele marci se bat sa puna cat mai multe iar altele doar sa vanda masini cat mai scumpe.
  22. 4 points
    @razvan.ac Salut Razvan, ma gandeam sa-ti dau un sfat dar deja colegii au spus totul pana sa ma decid sa scriu Toata lumea iti recomanda benzina, ti-au dat si argumente, tu oricum faci cum crezi, dar ia-le in considerare. Iti mai dau eu unul: eu am diesel. Dar iti recomand si eu benzina Mergi 60-70% prin oras si faci si km putini. Si daca facei km multi tot benzina iti recomandam Colegul Rempha ti-a dat si 2 argumente corecte de ce ai alege dieselul. Dupa cum iti spuneam, eu am 1.6 TDI 105 CP si am vazut consumuri intre 9 si 12% in oras, mers normal. Crede-ma pe cuvant (sau mai bine nu, fa un TD si convinge-te) ca benzina o sa iti ia la fel in oras. In afara nici nu o sa simti diferenta la buzunar. La al 2-lea argument, total correct ca si primul, chiar mergi cu masina incarcata la maxim mereu? Altfel nu ai avea motiv sa mergi pe Diesel. Fa un TD cu motoarele pe benzina si o sa ramai surprins cat de potente sunt, chit ca e 1,4 TSI. Referitor la ce retrofit poti face ulterior. Vezi in aria retrofit (Octavia, Golf 7...) cat de multi colegi cauta sa-si faca retrofit la anumite sisteme. Si vezi ce costuri implica, eu iti recomand sa iti pui cat de mult poti din fabrica. Mult success in alegere!
  23. 4 points
    Consumul a scazut foarte tare la toata lumea odata cu incalzirea vremii
  24. 4 points
    Sa intru si eu ca musca in Am detinut masina cu punte semi-independenta, nu e moarte de om, insa fiecare ce isi doreste de la o masina. Nu zic ca Peugeot 3008 nu este superba, am vazuto si in realitate. Ce ma doare pe mine ca cumparator, este ca echipat de top, strict in acest versus, financiar vorbind, fara discounturi etc, francezul se claseaza la pret exact cum urmeaza(fara sa intru in detalii la lista de optionale in parte): Echipare Top: 3008 GT 2.0 BlueHDI S&S EAT6 180 PS - 33,410,- € Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 4DRIVE 190 PS - 32.532,- € Sportage 2.0 DSL GT Line 4x4 HP - AT 6 185 PS 28.620,- € Tiguan Highline 2,0 TDI DSG 4Mot 190 PS - 34.403,- € Strict vorbind ca un fost potential cumparator, pe mine pretul de lista, pretul de revanzare, m-au descurajat. Fiecare pe banii lui, pe barba lui, succes!
  25. 3 points
    Eu incercam sa-ti dau un sfat mai ales la afirmatia ce ai facut-o si la care i-am dat quote. Nici eu nu cumpar masini noi. Din stilul pe care-l adopti esti o persoana care se ataca rapid. Bafta in alegerea masinii. PS: calificativele ca si cartile service se pot falsifica .
  26. 3 points
    Crezi ca in strainatate toate masinile au km reali? Te-as sfatui sa te uiti la reprezentante pentru masini care sunt aproape 100% cu km reali. Daca mergi pe varianta mobile.de unde cauti masina care o vrei cu km putini ai sanse sa aterizezi pe la handleri cu nume de rusi, turci sau romani. Acolo "sigur" gasesti masini cu km reali. Mai ales daca cauti in zona Nürnberg. Uite aici ce zic nemtii despre masini: https://translate.google.de/translate?hl=de&sl=de&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.autobild.de%2Fartikel%2Ftachomanipulation-1600275.html LE: si articolul original in caz ca nu merge gogu: http://www.autobild.de/artikel/tachomanipulation-1600275.html
  27. 3 points
    E vorba de moda cu miniSUV-uri si adevarul e ca Skoda vinde mult mai bine Octavia si Superb, de acolo isi trag grosul vanzarilor. Nu se bazeaza ei pe Kodiak cand oricum le merge foarte bine cu modelele actuale. Nu cred ca lumea este asa de dornica de Kodiak cum e de Ateca. Seat nu o duce bine deloc si spera la Ateca sa impulsioneze vanzarile. Plus ca nu cred eu ca au fost surprinsi de priza la public, se face totusi market research inainte si stii publicul tinta. Realmente ei nu pot sa sustina productia. Cand produci 200 de unitati (telefoane/conserve/orice) si vinzi 200 si mai ai inca 200 comenzi neonorate nu inseamna neaparat ca e foarte mare cererea, inseamna ca nu produci destule. Oricum isi dau cu stangul in dreptul, vrei sa vinzi, dar vinzi doar termene de livrare. Seat e marca de nisa nu numai la noi, ci si in general. Cum am postat vanzarile VAG, lucrurile sunt clare ca ocupa locul 4 si pana si Porsche a avut o crestere mai mare decat ei. Imi pare rau pt ca e un suflu diferit, un design cu adevarat placut, iar platforma e in definitiv MQB, asadar mecanica buna, motoare la fel. Bifeaza cam toate casutele, numai una (pt multi cea mai importanta) nu: disponibilitatea.
  28. 3 points
    Si pe mobile la masinile noi apare ca termen de livrare 8-12 luni, in special la 1.0 TSI. O sa se umple lumea de psuedo suv-uri cu motoare de ascutitoare. In schimb se gasesc si modele cu km putini, disponibile "acum". As cumpara fara sa stau pe ganduri una second-hand din Germania decat sa astept 1 an pentru livrare. Am mai asteptat 2-3 luni pentru o masina, dar 1 an... Pai dupa ce primesti "modelul vechi", se lanseaza facelift-ul.
  29. 3 points
    Off topic: Megane 4 sedan nu e deloc mai mare. Are 4.63m vs 4.66m si ambele au latime 1.81. Unde pierde destul este la portbagaj de 503L comparativ cu 590. Megane 4 break are 4.626m si tot 1.81 latime. Asadar cred ca e doar o impresie. Portbagaj de 580L. Cea mai mare ramane Skoda Octavia. On topic, nu au ce sa modifice la DSG7 DQ200 decat sa o schimbe. VAG este deja la a 3a revizuire de ambreiaje. Un metal care se incinge mult si pt mult timp nu tine mult daca nu e lubrifiat, plus ca in oras schimba imediat de la plecarea de pe loc si apoi freaca treptele 2-3. E vorba de principiul cutiei. Important este sa pornesti la drum cu ideea ca in 4 ani e foarte probabil sa fie nevoie de garantie pentru cutie cel putin o data.
  30. 3 points
    Eu am roti de iarna otel pe 16" si sunt incantat de nivelul de comfort. Parca mergi pe perna de aer fata de 17". Nu mai zic fata de 18-19. Cum iarna drumurile sunt mai rele, nu conteaza stabilitatea cat comfortul. Aspectul estetic nu il discut. Ptr mine pur si simplu nu conteaza. Legat de faruri LED, am condus un Passat echipat cu LED basic si mi s-a parut absolut oribil fata de xenon de pe Superb 3. Luminau prea aproape, nu sunt adaptive si diferenta intre lumina si intuneric e prea abrupta. Ma simteam ca sunt cu bicicleta unde am LED de ani de zile. Poate LED high adaptive sa fie mai faine, dar inca nu am testat. @bZ1 Eu sunt de acord cu AUDI sa scoata touch-screenul. E imposibil sa il manevrezi fara sa iei ochii de la drum. Nu vad ce cauta in masini acest dispozitiv. Mai mult, la Octavia 3 FL au indepartat si brum de butoane de pe margine si le-au facut touch. Acum ptr orice actiune trebuie sa iei ochii de la drum. Insane! Masina ideala trebuie sa o controlezi pe pipaite/gesturi ca ptr nevazatori. Ochii trebuie sa priveasca in fata si oglinzi permanent. O spun ca sofer si ca bicilist de oras . Viata oamenilor depinde de asta!
  31. 3 points
    Daca se refera la DSG7 atunci nu vad rostul mentionarii EGR in aceeasi propozitie. 2.0 TSI de R are lant, si sunt sigur ca tot ce e 2.0 TSI are lant. Dar sunt alte role intinzatoare (probleme rezolvate) fata de vechea generatie.
  32. 3 points
    Cat costa un parbriz nou?
  33. 3 points
    Am gasit ceva informatii despre varianta de DSG in catalogul de volkswagen.de. Scuze de traducerea din germana este tradus cu Google Translate : The 6-speed dual clutch DSG is more powerful Motorisations and torques of more than 250 Nm. The double clutch consists of two running in an oil bath Lamella couplings. The 7-speed dual clutch transmission DSG is available in two different Specifications: - For smaller engines: The max. Torque is 250 Nm. Here The double clutch runs dry without an oil bath. - For motors with high loads: The max. Torque Is 380 Nm. Here the double clutch runs in an oil bath. Deci chiar daca nu scrie DQ200 pe nicaieri este clar ca daca nu au inventat alta cutie cu ambreiaj uscat asta va fi folosita pe modele cu cuplu mai mic de 250 Nm. Puteti consulta catalogul aici: http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/pdf/golf-a7-pa/golf_preisliste/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/golf_preisliste.pdf
  34. 3 points
    Ce norma ai nevoie, 504? Eu ti-as recomanda sa incerci Shell Helix Ultra GTL - Pure Plus, este un ulei cu baza din gaz natural, nu din petrol. Citisem despre el si impresiile foarte bune de la utilizatori inclusiv in motoare mari de genul V8 de la Merc si chiar aveam de gand sa il incerc, iar intamplarea face ca prin niste circumstante pe care am sa le postez imediat ce imi gasesc nitel mai multi timp, la revizia recenta pe care am facut-o intr-o reprezentanta VW din Germania chiar asa ceva mi-au pus (desi eu cerusem ulei OE, dar cum spuneam, asta e alta poveste). Am simtit de cum am plecat ca s-a schimbat in mod evident mersul motorului, e ceva mai silentios si parca mai "calm", si in plus raspunde evident mult mai bine la acceleratie in special la turatii joase. Zgomotul diferit a fost observat chiar si de sotie, stand in dreapta, fara sa ii spun eu nimic. De asemenea temperatura uleiului sta acum pana in 100 de grade, cu cel OE - toate schimburile de pana acum, vreo 4 la numar - statea cam pe la 106-107. Si mi se pare ca porneste mai usor si mai frumos la frig (aici sunt inca temperaturi in jurul a 0 grade). Uleiul vechi a stat in motor ~12k km. Singurul amendament e acela ca am schimbat si bujiile si nu stiu in ce masura e si meritul lor. Insa, din punctul meu de vedere clar merita o incercare, mai ales ca pretul este mai mult decat accesibil si il poti achizitiona direct de la importator din RO, deci fara emotii ca nu iei ce scrie pe bidon. Asta este 5W30 cu norma 504/507, ce turnat si la mine.
  35. 3 points
    Nu este din cauza la nici o turbina motorul si turbina mereg foarte bine plus ca masina am cumparato de noua si cum iti explici ca am trecut de la Castrol care consuma 500 ml in 10000 km si la Ravenol mananca ff mult.
  36. 3 points
    Nu e indicat sa mai mergi cu ea,posibil sa te lase in drum.
  37. 3 points
    Nu are ce sa bata asa in turbina,problema e de la axa came,tacheti,presiune ulei....
  38. 3 points
    Motorul PD este un motor dependent de ulei 5w-40 ''gros'' in special cele 8v datorita axei cu came care care are lobii ingusti la actionarea supapelor precum si lipsa rolelor.Cine foloseste 5w-30 sau mai rau 0w-30 in PD o cauta cu lumanarea.VAG a incercat sa compenseze acest lucru cu norma 505.01 dar in timp din ratiuni ecologice norma s-a ''diluat'' in detrimentul protectiei motorului .Observati in pozele atasate fisa unui ulei cu formularea din 2002 care este aproape de un ulei CJ4 heavy duty si acelasi ulei cu formularea cea mai recenta 2017 cu mentiunea ca prin 2013 avea 13 cst la 100 de grade iar apoi a fost crescuta la 13.9 cst
  39. 3 points
    In calitate de posesor acestui motor. Acest motor se fabrica din 2013 pe masinile din concernul VAG si nu are nimic de a face cu vechile 2.0TDI, chiar nimic in afara de cilindree. Iar cu plusul de putere??? 1 minut nu as putea sa tin pasul cu 1.8TSI !!!! Doar consumul extraurban intr-adevar bun sta pe langa acest motor. Zgomotos , cu regenerari peste regenerari, si fiabilitate care inca nu prea se stie, sunt cazuri si cazuri. Se produce exact de cand se produce si noul 1.8TSI DE 180 CP. Eu am optat pentru acest motor ca fac 30 000 km pe an in marea lor majoritate extraurban. Dar in oras simt ca il omor... se pare ca nu voi mai avea atatea drumuri si parca acum si eu as lua clar tsi 1.4 sau 1.8... in fine ai dat comanda asta e, nu este capat de tara, nu este un motor rau, dar se simte ca nu prea ai citit despre noile TSI-uri si ai ramas cu sechele si preconceptii din vremea celor vechi... Noroc la asteptare!!! Ai primit un pret bun, in septembrie 2015 mi-ar fi placut asa pret cu asa echipare si motor la O3(acum aveam O3), dar ei o tineau cu reducerile lor de 500 euro...
  40. 3 points
    @skodita100Nu e bine la nici unele regenerari la fiecare 200 km ,doar ca la EA189 e mai rau ca toate componentele nu au fost proiectate pt acest interval de regenerari . Gandeste logic ce se intampla cu toate componentele care se incing la 600 grade la fiecare 200 km . Ciclul de dilatare/contractare afecteaza orice material/lichid
  41. 3 points
    @razvan.ac Motoarele tsi stau foarte bine la cuplu si la mersul in oras sunt mai silentioase. Daca nu o sa ai tot timpul masina plina 1.4tsi se descurca la fel sau ceva mai bine decat 2.0tdi 150cp si e mai ieftin. Daca vrei o masina mai sportiva si nu te deranjeaza consumul mai mare mergi pe 1.8tsi.
  42. 3 points
    Eu am mers cu 308 cu motorul 1.2 de 130 CP si am ramas impresionat de motoras, trage foarte bine.
  43. 3 points
    Din moment ce-i rogi pe cei in masura sa te corecteze, tu spui aberatii si baliverne...Du-te la mecanic si fa constatarea, decat sa te plangi pe aici(daca noi nu le avem cu mecanica)...
  44. 3 points
    Unii o tot ardeti cu suspenisa semiindependenta ca un mare minus sa fim seriosi intr-o utilizare normala nu se simte nici o diferenta . Peugeot 3008 arata intr-un mare fel nu este o masina anosta si motorizarile diesel de la Peugeot sunt peste ce produce VAG ca rafinament si consum . Sunt convins ca va avea vanzari bunicele cat despre 4X4 peste 90 % dintre cei care au acest sistem il folosesc extrem de rar sau deloc . Ne cumparam JIP sa urcam bordura la oras .
  45. 3 points
    Nu iti cunosti suficient de bine masina daca nu stii cand isi face regenerarea
  46. 3 points
    Aia cu greutatea (100kg din cifrele date de constructor) era acolo in enumerare, nu e un criteriu pentru care nu am ales 4x4. Nu ca ar fi trebuit sa'mi justific in vreun fel alegerea ...
  47. 3 points
    Astazi a fost deschisa in sfarsit bucata de 15km din LD2, dupa 3 luni in care s-au uitat la ea (era gata din 20 decembrie) ! http://www.openstreetmap.org/#map=13/45.8275/22.1678
  48. 3 points
  49. 3 points
    Mi se pare ironic ca tocmai Michelin recomanda. Am avut Michelin Primacy, cumparate noi, folosite doar vara. In ultimul an de folosinta, adica al 4-lea, aparusera microfisuri si aveau uzura neuniforma. A doua situatie, achizitonat un set de roti (jante+anvelope sh, pe care ulterior le-am aruncat), anvelopele fiind Michelin Energy Saver. Profilul era de 3-4mm, deci aproape de limita de uzura, dar aveau undeva la 3-4 ani vechime si prezentau aceeasi problema - microfisuri destul de multe. Nu stiu in ce conditii le-a folosit sau pastrat vanzatorul, dar totusi erau anvelope de 3-4 ani vechime. Alta situatie, Pirelli Cinturato din fabrica, schimbate dupa 6-7 ani. Lasate la service si montate alte Pirelli Cinturato. Diferenta foarte mare din primii metri cum am iesit din service, masina se comporta total diferit, cauciucul era moale si masina cu mult mai comfortabila. Probabil diferenta era aceeasi si dpdv al aderentei, noroc ca nu a fost cazul sa aflu. Dpmdv e clar ca orice cauciuc dupa 4-5 ani maxim trebuie aruncat, pentru ca indiferent de rulaj isi pierde prea mult din proprietati.
  50. 3 points
    Eu unul nu pot sa am incredere deplina in testele in care Falken iasa mai bine decat Goodyear (ca sa dau un exemplu din testul precedent). Nu pentru ca ar fi Falken niste anvelope proaste, ci pentru ca ar insemna ca personalul de la Goodyear sa fie chiar incapabil (cu traditie si investitii mai mari au scos ceva mai prost si la pret mai mare). In plus de asta, nu prea exista teste facute de germani in care Continental sa nu iasa pe primul loc. Asta desi sunt destui utilizatori care atunci cand compara propria experienta cu Continental vs Goodyear ori cu Continental vs Michelin, spun ca au fost mai multumiti de Goodyear/Michelin decat de Continental (lucru imposibil de crezut daca te uiti la teste). Testele te ajuta mai mult in cazul in care modelul pe care-l doresti inregistreaza in mod constant rezultate mai slabe in toate testele, iar atunci te poti orienta catre altceva. Sunt foarte multe aspecte de luat in considerare ca sa testezi complet o anvelopa, nu doar rezultatele unui test superficial de franare in care nu sti cum au fost procurate anvelopele testate (ori ce au trimis producatorii la testare). Ca sa dau un exemplu, sunt anvelope care atunci cand sunt noi franeaza mai bine decat altele, dar cand sunt tocite pe jumatate franeaza mult mai prost decat alte anvelope aflate in aceiasi situatie (si pe care le bateau cand erau ambele noi). De obicei se recurg la mici tertipuri pentru a ridica unele dintre modelele testate. Daca modelul pe care ai pus ochii este in mod constant in fata (top 3, top 5 etc - depinde de tipul testului) in majoritatea testelor (nu chiar in toate), atunci este o garantie ca nu cumperi o porcărie si ca in realitate este pe la acelasi nivel cu restul anvelopelor de top. Daca un model anume ar fi cu mult mai bun decat toate restul, atunci ar castiga detasat absolut toate testele, iar restul nu s-ar mai cumpara. Ce am vrut sa spun de fapt in acest comentariu este ca rezultatele unui test te pot ajuta sa-ti faci o parere, dar nu inseamna ca sunt 100% conforme cu realitatea. Am scris cam mult pentru a expune o idee atat de simplista.