Jump to content

Supraincalzire motor 1.8T


PiltZu
 Share

Postare recomandată

Buna tuturor!

Stiu ca se dezbat in topic-uri diferite probleme legate de termocupla, electroventilator, sonda temperatura etc. dar problema care vreau eu sa o prezint trebuie privita ca si un tot unitar ca sa se ajunga la descoperirea cauzei si rezolvarea problemei (care practic ar putea fi incadrata in multe topic-uri si nu merita defalcata ca ne pierdem in stiinta).

Problema este pe partea de racire a masinii.

Simtomele initiale erau fluctuatia acului de temperatura in bord care am rezolvat-o printr-o scanare a IC (ca sa ma asigur ca nu e de la instrumentele-afisaj bord) apoi o scanare motor care a evidentiat sonda de temperatura defecta (senzorii G2/G62). Dupa ce am schimbat sonda (REALIZAND SI UN DIY), temperatura indicata era cea corecta (corelata cu vag-ul).

Apoi a inceput distractia...cand stationam putin mai mult cu motorul pornit sau rulam cu viteze mici urca apa peste 90 (110-115 chiar).

Ca sa eleimin problema am incercat:

- VERIFICARE SONDA TEMPERATURA (indica temperatura reala)

- AM CURATAT INSTALATIA DE APA (cu substante speciale apoi am clatit-o cu apa distilata si am adaugat antigelul)

- AM SCHIMBAT ANTIGELUL (cu antigel G12+++)

- AM SCHIMBAT TERMOSTATUL (care functiona ok zic eu)

- AM SCHIMBAT ELECTROVENTILATORUL

- AM SCHIMBAT TERMOCUPLA

- AM VERIFICAT SI SCHIMBAT SIGURANTELE SI PUNTIILE DE LA ELECTROVENTILATOR

Mentionez ca daca cuplez clima (pe auto sau fara funtia eco) se invart ambele ventilatoare de pe radiator. Elctroventilatorul este perfect functional, termocupla deschide la 95-105 (asa scrie pe cea care am pus-o si pe cea veche). Oricat de tare se incalzeste motorul nu porneste electroventilatorul (nici cand sta masina oprita cu motorul supraincalzit), a reusit o singura data sa porneasca (repet fara CLIMA pornita) abia pe la 110-115 grade daca nu mai mult, si s-a oprit dupa 5-10 sec (ajunsese apa ~90) in rest nu am prins-o niciodata sa cupleze ca sa raceasca apa (in cateva zile de cand am schimbat termocupla).

O sa mai urmaresc zilele acestea comportamentul electroventilatorului-termocuplei si revin cu update-uri.

Sugestii?!?

Modificat de WNS
Editare titlu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles exact:inainte de schimbari se incalzea apa dar pornea electroventilatorul cand trebuia sau problemele cu pornirea au fost de la inceput?

Daca inainte de schimbari,electroventilatorul pornea la temperatura ok,atunci poate ai radiatorul infundat sau pompa de apa nu mai este eficienta.

Daca sunt doar probleme cu electroventilatorul ecu nu da semnal de pornire a ventilatorului.Daca pornea si nu se racea era o problema de racire asa este o problema de semnal de pornire a electroventilatorului(daca elctroventilatorul este in regula).

Cauta o schema de la actionearea electroventilatorului si testeaza doar zona asta.

Succes.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreo eroare ceva pe vagcom?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles exact:inainte de schimbari se incalzea apa dar pornea electroventilatorul cand trebuia sau problemele cu pornirea au fost de la inceput?

Daca inainte de schimbari,electroventilatorul pornea la temperatura ok,atunci poate ai radiatorul infundat sau pompa de apa nu mai este eficienta.

Daca sunt doar probleme cu electroventilatorul ecu nu da semnal de pornire a ventilatorului.Daca pornea si nu se racea era o problema de racire asa este o problema de semnal de pornire a electroventilatorului(daca elctroventilatorul este in regula).

Cauta o schema de la actionearea electroventilatorului si testeaza doar zona asta.

Succes.

ECU NU comanda pornirea ventilatorului ci termocupla direct ventilatorul pe treapta 1 chiar si fara contact, si tot termocupla prin releul de ventilatoare pe tr 2 dar numai cu contact pus. Eu merg pe termocupla, pune-o inapoi pe cea veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica ventilatorul porneste si daca nu este contactul pus?Am vazut ca nu se opreste dar sa si porneasca?Atunci senzorul de apa nu are rol de protectie a motorului?Trebuie neaparat sa imi insusesc schemele auto.

COOL man!

Piltzu nu ne-ai spus daca inainte de schimbare termocupla pornea ok ventilatorul.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, daca faci contact in termocupla pe 2 dintre pini, porneste ventilatorul fara sa ai cheia in contact. Cu motor oprit e imposibil sa creasca temperatura apei si sa pornesca ventilatorul, eu am spus cum functioneaza ansamblul privind schema electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@divinewind

Prima data am schimbat electroventilatorul care era gripat (erau carbunii dusi si nu se mai invartea mai deloc, foarte greu chiar si cu mana). Dupa ce am pus altul NU CUPLA electroventilatorul oricat de mult urca temperatura (numai daca porneam clima, atunci porneau ambele - si cel mic de clima si electroventilatorul pe treapta 1 din cate pot sa imi dau cu parerea).

In faza a 2-a am schimbat termocupla (de curand), aceeasi rezultate, cu o exceptie - o singura data a pornit elecroventilatoru la peste 110 grade din cate am putut observa (eram atent in acelasi timp atat la temperatura afisata pe IC cat si la electroventilator daca cupleaza) si nu am vazut exact ce si cum iar de repetat nu am reusit.,,

@Bogdan_wrc

Nici un cod de eroare pe vag.... :mad:

@Al Bundy

Cam aceleasi rezultate cu ambele termocuple...nu rezolv nimic daca pun pe cea veche inapoi.

Maine o sa incerc sa supraincalzesc motorul iara ca sa vad cum se comporta exact (daca, cand, cum cupleaza etc.)...

Pana acum am fost nevoit sa merg TOT TIMPUL cu clima pornita, astfel imi sta permanent electroventilatorul pornit si asa evit supraincalzirea motorului...dar este destul de strresant si enervant uneori!

Tind din ce in ce mai mult sa cred ca este o problema undeva pe partea electrica...

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"eram atent in acelasi timp atat la temperatura afisata pe IC cat si la electroventilator daca cupleaza"-deci erai atent la vag-com si la electroventilator pentru ca nu cred ca iei ca etalog IC-ul ,corect?

Ia pune matale termocupla in apa si fierbeo si vezi daca se intampla ceva pana la 100 de grade.Nu se leaga ceva.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat daca sonda de temperatura indica corect pe bord-IC (adica corelam temperatura indicata de vag cu ce afisa pe bord). Afisarea este corecta (cu aproximatie si fara acuratete mare dar corecta).

Plus de asta daca las motoru pornit 10-15 min la temperatura ambienta de peste 30 grade (undeva la 40 la soare banuiesc) si temperatura indicata pe IC fiind aproape de 120 atunci banuiesc ca si pe vag este undeva peste 90 (nefiind nevoie sa bag si vagul)...electroventilatorul tot nu porneste in cazul explicat mai sus.

Nu inteleg ce vrei sa zici cu termocupla fiarta...

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timp ce o fierbi, adica sa o aduci la 100 grade, sa masori si intre contactele ei. la 98 grade trebuie sa cupleze treapta 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, ar fi prea de tot sa fie si termocupla noua stricata, dar o sa merg la un electrician sa masoare daca se intampla ceva la peste 90 grade cu termocupla montata pe masina (se poate si asa nu?) sau eventual sa o fierb pe cea veche (si daca citesc ceva inseamna ca este ok)...daca nu trebuie sa iau toata partea electrica la puricat.

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mai este ceva :caburile sa nu fie in regula.Ai spus ca termocupla e ok ,ventilatorul ok,teoretic nu au mai ramas decat cablurile sau mufele cu contacte reci.Incalzeste motorul a 90 de grade si masoara continuitatile.Din ce a spus pana acum Al Bundy termocupla comanda ventilatorul pe treapta 1-a.Daca e ok termocupla si ventilatorul nu mai ai decat cateva cabluri si mufe de verificat.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla comanda pornirea ventilatoerelor si pe tr 2 dar prin intermediul releului de ventilatoare. Ventilatoarele merg atat pe tr 1 cat si pe 2 daca le alimentezi pe direct ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact aceeasi situatie o am si eu la motor 1.6 16v AZD; trebuie sa merg cu AC pornit altfel, nu se invart ambele ventilatoare. Am intrebat mecanicul de ce, si a zis ca "se intampla si d'astea". :|

Mi-a zis in schimb ca e vorba de ceva modul care trebuie schimbat, insa costa 120 euro, am sa incerc sa-l demontez si sa verific contactele mai intai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceasi problema , pana la urma dupa ce am schimbat cam de toate pe masina , am schimbat radiatorul si a functionat in parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu pompa de apa cum stai? E buna? Majoritaea pompelor de apa au elicea de plasic care se paote rupe de ax si invarti in jurul ei, necirculand apa.

Ia uite-te aici. Cand am vazut topicul asta direct la videoclipul asta m-am gandit:

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@volnick1986

Nu cred ca e cazul pompei de apa, chiar si zice in video: "NO OVERHEATING ON IDLE", la mine este invers, toate testele facute de supraincalzire au fost facute la relanti unde se supraincalzeste motorul. In video mai specifica ca ventilatoarele FUNCTIONEAZA CORECT, ceea ce la mine nu este cazul (la ei ventileaza dar nu raceste ca nu mai iese apa din motor ca e pompa praf, acelasi lucru ar fi si in cazul termostatului nu?).

@Al Bundy

Nu am verificat ventilatorul dca merge pe treapta 1 si 2 dar cand pornesc clima porneste si ventilatorul mic (de clima) si cel mare (de racire), banuiesc (la viteza cu care le invarte) ca merg pe viteza 1 asadar am tras concluzie ca merge electroventilatorul. Cand l-am cumparat electroventilatorul a fost bagat pe direct la service inainte de montare (pe ce treapta nu stiu) si functiona!

@bogdinamita

Care este modulul la care te referi? Niste poze, specificatii etc. poti aduce te rog?

@andreiTd

Ciudat, nu prea vad corelanta radiator-electroventilator (sa zicem ca al tau a fost obturat undeva, dar al meu intra in el apa fierbinte dar nu se raceste).

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta iti zic si eu , si in al meu intra si iesea apa fierbinte , dar nu pornea termocupla , l-am schimbat pana la urma si sa dovedit a fi vinovatul , pana atuncea am tot schimbat altele .

Modificat de andreiTd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

modulul asta ziceau ei ca e de vina:

1j0 919 506 P

si gasesti si poza cu el, aici: http://www.google.ro/images?hl=ro&q=1j...280&bih=820

Este localizat pe partea soferului, sub lonjeron, sub baterie, si e prins in 2 suruburi acolo cumva. Asta, cel putin la motorul 1.6 AZD. Piesa este turnata in silicon, deci nu prea se poate demonta si verifica relee/contacte, etc.

Nu zic ca asta e solutia, doar ca asta mi s-a spus mie ca e de vina.

SI TOTUSI, am mers pana in Budapesta si inapoi (500km) + alte drumuri prin oras, fara AC si temperatura nu creste deloc peste 90.

Nu stiu, sa fi fost pusi pe basme/glume astia din service?

Modificat de bogdinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1j0 919 506 P = electric fan control unit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial si eu am banuit acel releu (cod pe 1.8T - 1j0 919 506 H) dar am facut 2 teste care confirma ca acesta functioneaza normal (teste asistate de un elecricean):

1. Am scos mufa de pe termocupla (senzor temperatura radiator), am luat un conductor si am facut o bucla de 3cm in "u" am luat un punct fix una din cele 3 "gaurele" pentru pinii termocuplei apoi cand am cuplat cu a 2-a "gaura" a pornit electroventilatorul pe treapta 1, apoi am facut punte cu a 3-a gaura apoi electroventilatorul a pornit pe treapta 2. Testele au fost facute cu contactul pus...

2. Am scos mufa de pe termocupla nou instalata si am bagat in mufa termocupla veche apoi cu contactul pus am pus flacara de la bricheta pe termocupla iar in 5-6 secunde electroventilatorul a plecat pe treapta 1.

Banuiesc ca este radiatorul infundat! O sa incerc cu o substanta de curatat instalatia de racire!

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum merge! :blah_: :P

Era putin infundat elementul din dreptul termocuplei (se incalzea dar greu)!

Daca mai aveti intrebari va raspund cu cea mai mare placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa inteleg si eu care au fost defectele?Ai pus vechea termocupla si ai desfundat radiatorul?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defectul era ca la termocupla nu era temperatura reala a lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radioatorul era partial infundat (daca puneam mana in dreptul termocuplei era cald, chiar foarte cald), dar vb colegului mai sus, erau cateva impuritati care obturau si blocau partial circulatia apei in radiator (temperatura inregistrata de termocupla nefiind cea reala)!

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!