Jump to content

Schimb ulei Tiguan 1.4 TSI


Vlad F Buc
 Share

Postare recomandată

Povestea incepe cam asa.

In cartea masinii scrie sa fol ulei 504.00. Am fost la revizie si mi-ai pus 505.01/50.200 aici ma refer la ulei Castrol.

Au inceput intrebarile; dc ce si cum ? Omul de la service mi-a zis ca uleiul folosit acopera standardul 504.00 mai exact ulei Castrol 50.501/502.00 SLXPA1 (sau SLXP/1 nu deslusesc pe factura) acopera si standardul meu 504.00, numai sa se schimbe la cel mullt 15.000 km.

Din studii aprofundate am inteles ca 504.00 este un ulei long life QG1.

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?vehicle=53360

Deoarece traim in Romania acest tip de service long-life nu este disponibil la noi asa ca revizia se face la 15.000 sau 1 an. In concluzie folosirea acelui tip de ulei este cam inutila.

Uleiul folosit de ei cred ca este de tipul Edge 5W-40 Turbo Diesel.

http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7027069

Cam ciudat avand in vedere ca eu am un motor TSI.

Este service autorizat deci nu-mi fac problema ca pierd garantia sau nu pot sa ii strang de gat daca masina pateste ceva.

Acum intrebarea mea suna cam asa.

Daca fac revizia la 15.000 km si folosesc Edge 5W-40 Turbo Diesel in loc de CASTROL EDGE 5W-30 poate sa-mi strice ceva la motor/masina ?

Sper ca am fost destul de explicit si poate ma luminati si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul pe care il ai tu satisface API SL, deci e ok pentru un motor pe benzina.

Poti sa-l folosesti linistit, cu toate ca este mai scump decat SLX Professional 5W40.

Daca nu alegi regimul longlife (si nici nu e recomandat in RO), foloseste in continuare 5W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul pe care il ai tu satisface API SL, deci e ok pentru un motor pe benzina.

Poti sa-l folosesti linistit, cu toate ca este mai scump decat SLX Professional 5W40.

Daca nu alegi regimul longlife (si nici nu e recomandat in RO), foloseste in continuare 5W40.

Ms pt raspuns. Se pare ca nu sunt totusi asa de cascati baietii de la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Masina ta merge cu un ulei care trebuie sa intruneasca norma specifica VAG vw 50400.

De ce? Simplu:

-masina are turbina si necesita un ulei extrem de mic in viscozitate.

-unele modele au filtru de particule, deci cerinte specifice la ulei.

Ce trebuie sa folosesti? doar ce scrie in cartea masini si nimic altceva.

Ca acel ulei este long life si in Ro nu este indicat, in parte este adevarat, dar la tine este vorba de lubrefiere a motorului si turbinei, deci cit timp se exploateaza acest ulei este alta poveste.Tu trebuie sa asiguri cerinta de lubrefiere printr-un ulei specific.Practic ai sa constati ca atit la interval regulat cit si la interval long life de service vei gasi aceasi tip de ulei din clasa 5W 30, full sintetic, iar un 5W 40 este un ulei viscos care la rece nu asigura o buna lubrefiere iar daca mai ai filtru de particule apar probleme si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul se alege functie de "cartea masinii" cat timp e in garantie. Dupa garantie, asculti cu mare respect, un "baiat de la service", a se citi un bun mecanic. deci fii :) si comportate ca atare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina ta merge cu un ulei care trebuie sa intruneasca norma specifica VAG vw 50400.

De ce? Simplu:

-masina are turbina si necesita un ulei extrem de mic in viscozitate.

-unele modele au filtru de particule, deci cerinte specifice la ulei.

Ce trebuie sa folosesti? doar ce scrie in cartea masini si nimic altceva.

Ca acel ulei este long life si in Ro nu este indicat, in parte este adevarat, dar la tine este vorba de lubrefiere a motorului si turbinei, deci cit timp se exploateaza acest ulei este alta poveste.Tu trebuie sa asiguri cerinta de lubrefiere printr-un ulei specific.Practic ai sa constati ca atit la interval regulat cit si la interval long life de service vei gasi aceasi tip de ulei din clasa 5W 30, full sintetic, iar un 5W 40 este un ulei viscos care la rece nu asigura o buna lubrefiere iar daca mai ai filtru de particule apar probleme si acolo.

Daca nu citeam cartea si nu observam diferentele nu ma apucam sa deschid un topic aiurea.

Intai am citit cartea, dupa am cautat pe net si pe forum, iar in cele din urma am deschis un topic. pe acest subiect.

Este vorba de un service autorizat VW, unul dintre marii importatori nu un service de cartier.

In cartea masinii au bifat faptul ca nu au pus ulei long life, explicatia a fost simpla si o regasesti mai sus.

Tot ei mi-au spus ca uleiul respectiv respecta inclusiv norma mea deci din punctul lor de vedere atata timp cat folosesc un ulei care respecta normele pe care le cere vw si o sa fac revizia la un service autorizat nu o sa am probleme cu garantia.

Pare normal ce zic ei insa vreau si parerea altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Eu cred ca tonul meu nu a fost autoritar.

Revenind la optiunea servicului o alta explicati ar fi ca acum au aparut la norma 5w 40 si tipuri de ulei full sintetic care reprezinta un progres tehnic.Dar nu toate au si norma vag specifica ci au norme generale mai noi.

Optiunea unui experiment cu un ulei neadecvat nu o recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca tonul meu nu a fost autoritar.

Revenind la optiunea servicului o alta explicati ar fi ca acum au aparut la norma 5w 40 si tipuri de ulei full sintetic care reprezinta un progres tehnic.Dar nu toate au si norma vag specifica ci au norme generale mai noi.

Optiunea unui experiment cu un ulei neadecvat nu o recomand.

Nu am zis nimic de ton, am vrut sa fiu cat mai explicit.

Am primit pe privat un raspuns mai cuprinzator, sper ca autorul sa posteze mesajul si aici, daca nu are el timp o sa o fac eu dupa ce primesc un ok de la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina ta merge cu un ulei care trebuie sa intruneasca norma specifica VAG vw 50400.

De ce? Simplu:

-masina are turbina si necesita un ulei extrem de mic in viscozitate.

-unele modele au filtru de particule, deci cerinte specifice la ulei.

Ce trebuie sa folosesti? doar ce scrie in cartea masini si nimic altceva.

Ca acel ulei este long life si in Ro nu este indicat, in parte este adevarat, dar la tine este vorba de lubrefiere a motorului si turbinei, deci cit timp se exploateaza acest ulei este alta poveste.Tu trebuie sa asiguri cerinta de lubrefiere printr-un ulei specific.Practic ai sa constati ca atit la interval regulat cit si la interval long life de service vei gasi aceasi tip de ulei din clasa 5W 30, full sintetic, iar un 5W 40 este un ulei viscos care la rece nu asigura o buna lubrefiere iar daca mai ai filtru de particule apar probleme si acolo.

Intre 5W40 si 5W30 nu exista diferenta la rece! Diferentele sunt la cald, si acolo in favoarea W40-ului. La o temperatura a mediului ambiant de peste 30 grade celsius, W30-ul isi arata limitele.

DAR,

cu cat cele doua cifre sunt mai departate, uleiul asigura o protectie mai buna. Ideal este 0W60.. dar ramane la stadiul de... ideal. Pe de alta parte, cu cat cele doua cifrea sunt mai indepartate, uleiul este mai instabil in timp... se uzeaza mai repede.

Asa ca:

- un 5W40, pe fereastra de 15k km cat este un interval de service normal va fi superior unui 5W30.

- un 5W40 este mai instabil in timp, deci la intervale de service extins nu il poti folosi.

Folosind un limbaj deloc stiintific dar ca sa ma fac inteles treaba ar fi in felul urmator.

Pe o scara de la 1 la 5,

- primii 15k km - 5W40 ofera protectie 4. 5W30 ofera protectie 3.

- dupa 15-20k km - 5W40 ofera protectie 1. iar 5W30 ofera protectie 3

Asa ca, folostiti ulei long-life DOAR daca faceti service long life(in Romania nu este posibil). Altfel, un 5W40 va proteja mai bine motorul vostru pe interval normal de service. Mai este si partea cu consumul redus de carburant. Un ulei subtire, chiar daca nu protejeaza motorul cum ar trebui, asigura un consum redus de carburant. Tu nu ai sa-l simti pentru ca este de ordinul sutelor de grame la mii de km.... dar la cate masini circula in Europa, se poate obtine o economie semnificativa. Si cum masinile oricum se schimba des, este normal sa se promoveze uleiurile subtiri. Dar strict pentru motor, nu aduc nici un avantaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesajul pe care l-am trimis lui Vlad (eu sint cel pomenit mai sus iar el vad ca vrea sa fie aici):

.............................

Intr-adevar la noi nu este agreat uleiul cu service variabil (nici macar in garantii) - exista pe forum o serie de discutii din care concluzia a fost ca n-are rost sa folosesti asa ceva - mai mult este si periculos deoarece:

- a fost conceput pentru regim de folosire tip autobahn - adica regim relativ lejer functionare motor fata de regimul de oras din care as face o subcategorie - regimul de Bucuresti. Adica daca in Germania pe autostrazi poti merge 30-50.000 pina se uzeaza, la noi distanta se micsoreaza mult din cauza regimului de utilizare, gen mai mult de oras decit de autostrada.

- senzorul de uzura nu sesizeaza cantitatea de praf care la noi e mult peste normal (si aici iar as cita Bucurestiul - un imens santier ). De aceea pot apare uzuri la motor fara ca uleiul sa fie uzat. Numai din cauza prafului.

- celalalt element important al circuitului de ungere - filtrul - nu s-a ajuns la o concluzie ferma - se schimba cind schimbam uleiul sau normal ca pentru ulei cu schimb fix ? Parerile au fost impartite. Si si eu zic ca daca uleiul se schimba la xx.000km, n-ar fi logic sa schimbi filtrul la fiecare 10-15.000km. Ar insemna sa te mozolesti cu uleiul ala, sa completezi de fiecare data, si ce-o mai fi. Dar ai curaj sa folosesti filtrul asa de mult?

Cam astea sint ideile de care imi aduc aminte acum pe moment. Sper ca sint cele mai importante. Oricum stai linistit - si eu zic asta - pentru ca 504.00 si 505.01 sint compatibile. Diferentele majore dintre ele e ca 505.01 este o generatie mai veche si este cu service fix, pe cind 504.00 este norma mai noua si este cu service variabil. Dar 504.00 respecta (si) 505.01.

Cit despre viscozitate, cel mai bun pentru clima noastra din ce in ce mai calda, este 5W40. E bun si iarna e bun si vara pe canicula. 5W30 este mai fluid la cald si asta inseamna ca vara poate crea probleme (ungere mai slaba chiar la turbina).

Ca marci de ulei cel mai utilizat este Castrolul. Totusi eu am optat pina la urma pentru LiquiMoly din motiv de siguranta a originii. De asta am fost eu sigur acum un timp ca este original, ambalat in tara lui de origine. Dar si la asta la ultimul schimb am vazut un biletel cu un SRL pe-acolo asa ca nu mai bag mina in foc nici pentru el. Cel mai bine ar fi daca ai pe cineva care circula si pe afara si sa-ti aduca de dincolo.

.................................

Mentionez ca la ora cind am trimis mesajul nu stiam ca exista o discutie deschisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Viorel C si r&d.

Acum apas pe acceleratie mult mai linistit.

r&d ce ai zis tu legat de vascozitate ramane valabil si pentru turbina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Am sa raspund eu ca vad ca acest topic devine un rezumat al citeorva topic-uri de aici si in format simplu fara termeni specifici ca pentru incepatori in lubrefianti auto.

Da viscozitatea uleiului este foarte importanta si pentru ungerea axului turbinei.Fabricantul de autovehicule prin norma uleiului, uneori chiar specifica in cerinta de norma a uleiului, tine cond si de viscozitatea necesara lubrefierii axului central al turbinei.

Am sa-ti dau un exemplu:La Renault Laguna 2 diesel fabricantul a impus o norma generala de ulei, dar turbina cerea o cerinta specifica (indici de lubrefiere specifici) care nu au fost atent studiata problema.Chiar daca renault are un parteneriat cu Elf in lubrefianti totusi in cazul de fata a avut consecinta ruperea axului central (mai mic decit la turbinele utilizate la vag).Ulterior au dezvoltat un ulei dedicat ca norma.Evident ca nu la toate masinile s-a intimplat asta dar la o cunostinta a schimbat 3 axe de turbina iar in final turbina si apoi masina.Dar tot un laguna a cumparat, laguna 3.

Viorel sunt ani de zile de cind (in particular) discutam de calitatea indoielnica a uleiului din romania.Si am costatat asta si pe motoarele de la masini.Spre exemplu:

-Bixol al grupului OMV scrie pe cutie ca este fabricat in Austria.Nu stiu nici o rafinarie in austria dar ma interesez.Poate Arpechim.

-Petrom ulei tot al grupului OMV scrie pe cutie ca este fabricat in Turcia.Acolo este o singura rafinarie, foarte mare.

-Mobil pe unele ambalaje scrie ca este fabricat in Turcia.

-Valvoline este fabricat in Olanda si ambalat in romania.La rafinaria Shell, Roterdam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cat cele doua cifre sunt mai departate, uleiul asigura o protectie mai buna. Ideal este 0W60.. dar ramane la stadiul de... ideal. Pe de alta parte, cu cat cele doua cifrea sunt mai indepartate, uleiul este mai instabil in timp... se uzeaza mai repede.

Ce parere ai de Castrol Edge 0-W40?

http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7027054

Este recomandabil pt motoarele TSI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un ulei foarte bun.

Vara nu isi justifica diferenta de pret fata de un 5W40. Iarna in mod sigur va asigura o ungere mai rapida.

Lubrifiantii din Austria este f. probabil sa fie ulei regenerat. Cel putin Shell-ul care venea in Romania din Austria prin anii 95-2000 sigur era ulei regenerat. Spre deosebire de tarile civilizate unde Shell-ul era chiar un ulei respectabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

ulei regenerat sunt 20 de ani de cind nu am mai vorbit despre acest lucru.Era un fel de slogan pe vremea comunistilor.Acum piata s-a schimbat, oameni cauta un brand, care sa asigure multe cerinte ale consumatorului.Dar daca ar stii consumatorul ce se afla dupa reclama.......

Asa este shell-ul afara este foarte bine cotat.Practic e omniprezent.La noi sau retras din Romania, desi pornisera tare.Mi-am facut la ei perioada de practica(2 saptamini) in facultate pina in 2000.Aveau sediul linga biserica Armeneasca.Saptamina care vine plec in olanda si parca ma indeamna sa cumpar un schimb de ulei dar voi veni cu avionul deci este cam incomod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

am un tiguan din 2014, ce se schimba la revizia 30.000 km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

ce ulei mai puneti la 1.4 tsi de 150 de cai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!