Jump to content

Senzor (G2/G62)/ Indicator temperatura lichid racire motor - probleme


SSorin
 Share

Postare recomandată

Colegul nostru Jag3r85 inca nu poate posta, deoarece este inca in perioada de validare, dar doreste un sfat in legatura cu problema lui:

Aceasi problema dar mai grava,la vw golf4 variant 101cp model 12.2002!Intr-o dimineata la -7 grade pornesc motorul apare martorul rosu de la sistemul de racire cu mesajul STOP kuhlmittel prufen pe computerul de bord!l-am oprit imediat si am verificat antigelul roz g12!era normal.Am verificat conductele sa vad daca circuitul se face, dar era ok!m-am gandit ca e eroare la senzor si am luat borna jos de la baterie lasand zece minute apoi conectand-o la loc!Am pornit din nou si martorul rosu a disparut pt 3 zile!Intr-a patra dimineata am pornit-o si din nou, am decis sa scot un litru antigel roz si sa pun 1 litru antigel albastru!apoi am resetat din nou computerul si a disparut!acum in fiecare dimineata apare martorul rosu insotit de mesajul Stop pe computer dar ajunge temperatura la 90grade si nu depaseste, iar termocupla nu se porneste(intepenita nu e)!am incercat sa il iau borna jos si sa o pun la loc dar tot nu dispare!nu stiu ce poate sa fie pompa apa,senzor,radiator habar nu am si inainte sa meg cu ea vreau sa va cer o parere!va rog daca se poate cat de urgent
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca si eu am ceva probleme la senzorul G62/G2. In bord, indica bine, dar cel care trimite semnal la ECU, G2, cred, indica eronat. Am observat ca, dimineata la temperaturi de -1, 0 grade, nu mai cupleaza cele 3 bujii de la incalzire antigel (am 3 leduri cu care verific functionarea lor ). Prin documentatie am citit ca acestea cupleaza de la 5 grade in jos.

Nici pornirea nu e la fel de buna, la aceste temperaturi, mai usor porneste la - 10 grade, cred ca bujiile incandescente nu cupleaza. Daca stie cineva, ce valori trebuie sa indice pe un ohmetru, G2/G62 ? Inca ceva, care din cei 2 senzori trimit semnal la ECU ?

Din cate am vb cu @albundy, cele 3 bujii (coolant glow plug), mai sint comandate si de senzorul de pe intercooler, care indica temperatura din admisie si presiunea. In sch bujiile de pe cilindrii iau semnal de la senzorul de temperatura motor.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca ai facut modificarea pt marirea timpului la buji, martoru de bujii se stinge rapid pe bord? nu cumva ti s-au ars tie ledurile alea 3 :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus si eu aparatul de masura pe un senzor nou si am 2 valori: 800 si 1800 ohmi; e corect sau sparg cu el geamul lui Alex? :blah: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul era la temperatura camerei; o sa testez si cu un alt aparat mai profi, pt. ca al meu e de taraba.

eventual il mufez si masor cu vagu temperaturile

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al bundy, aia numa documentatie de senzor temperatura apa nu e... :vaidecapulmeu:

Dragosh, e foarte dificil de diagnosticat un senzor prin masurare. Pentru ca valoarea lui variaza destul de mult chiar si daca il tii in mana. Eu am comparat valorile celui vechi cu ale astuia nou, si vreau sa-ti zic ca era foarte mica diferenta. Daca nu stiam ca nu-i bun, puteam jura ca e ok. Iar valorile ce ti-au iesit tie, sant aproximativ normale.

O metoda sigura e cea care ai spus tu: il bagi la loc si masori temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa am diferente asa mari de valori???

cind am zis ca il mufez, o voi face fara sa il scot pe cel vechi de pe masina; cu el in aer ar trebui sa am aceleasi valori pe vag, nu? ca nu il mai tine nimeni in mina :vaidecapulmeu:, desi eu ca sa il masor l-am tinut cu genunchii.

pina una alta o sa repet masuratoarea cu el fixat cumva in asa fel incit sa fie influentat de temperatura ambientala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al bundy, aia numa documentatie de senzor temperatura apa nu e... :(

Pai e o pagina din depanarea defectiunilor electrice. Si era valabila pentru senzorul care trimite informatia la IC.

Asta e buna? E pentru G62, extrapoland pentru G2, se obtin valorile masurate de DragosR la 30 grade. In acest caz, DragosR sa pastreze senzorul ca e bun.

Pages_from_workshop_manual_octavia_engine_fuel_injection_1.9tdi.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut o singura data de-a face cu G62, care, desi imi arata temperatura ok, la anumite temperaturi mergea haotic. Am ajuns la concluzia ca daca motorul se comporta ciudat, mai bine pun altul si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pt G62 valoarea este ok, conform graficului; pentru G2 am la rece 800ohmi si cind ajunge la 90* sa cada la 100ohmi ???

interesant, credeam in sinea mea ca trebuie sa fie aceleasi valori la termistori :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o scanare, e in regula senzorul. Cred ca asa e normal, sa cupleze coolant glow plug, numai sub 0 grade.

Atunci, nu stiu de ce scrie in documentatie ca ele cupleaza de la 5 grade............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa fie senzorul - si la scanare sa nu ai nici o eroare - este intalnita chestia asta mai ales pe timp friguros. vezi ca s-a mai scris in acest topic exact despre aceeasi problema

Modificat de rss_juliano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! La masina din semnatura nu se cupleaza releul (103) de gujii: (+) direct, de forta, vine, (+) pentru comanda releu cu contact pus e in regula, dar (-) de la ECU nu vine! sa fie acest G62 raspunzator?...Mentionez ca martorul bujii din bord se afiseaza normal: mai mult timp cu cat e mai frig. Dar cu siguranta (+) de forta nu trece de releu pentru ca nu vine comanda pe minus pe de la ECU (releul in sine e bun, alimentat cupleaza). Am avut toate bujiile arse, ca de aici a pornit totul: pornea mai greu pe la -15 *, le-am schimbat, si m-am incapatanat sa verific daca vine plusul pe cablajul ala de pe bujii, bineinteles nu vine. Deci am dat 152 lei pt. bujii degeaba. Motorul porneste foarte usor, si functioneaza excelent desi am 230 si ceva de mii la bord...dar ma zgandara ideia ca nu funct. bujiile inc. Cand actionez prin apasare releul, fara plasticul de protectie, face scanteie, este consumator, ba mai mult, bujiile se incalzesc normal...ce mai, sunt eu electronist dar nu in dom. auto, va rog sa-mi dati un sfat...ce-i cu minusul ala ? timpul cat acesta apare trebuie sa fie probabil identic cu cat sta martorul in bord afisat...de ce nu se intampla asta la mine...Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al bundy, aia numa documentatie de senzor temperatura apa nu e... :D

Dragosh, e foarte dificil de diagnosticat un senzor prin masurare. Pentru ca valoarea lui variaza destul de mult chiar si daca il tii in mana. Eu am comparat valorile celui vechi cu ale astuia nou, si vreau sa-ti zic ca era foarte mica diferenta. Daca nu stiam ca nu-i bun, puteam jura ca e ok. Iar valorile ce ti-au iesit tie, sant aproximativ normale.

O metoda sigura e cea care ai spus tu: il bagi la loc si masori temperatura.

Probabil la tine era ceea ce numeste vag-ul "intermittent" si cand il tineai in mana probabil era ok dar vibratiile de pe motor dadeau de furca si mai scapa din cand in cand informatia. Nu cred ca cativa ohmi diferenta conteaza la cat de mare este plaja lui, probabil erau si cateva zecimi de grad diferenta intre cele 2. e si o chestie de calibrare , furnizor ,etc plus ca nici o componenta electronica nu prea are exact aceleasi valori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@meister, nu stiu ce sa zic, sigurantele le-ai verificat ? Poate fi si o lipsa de contact, pe undeva,verifica si firul de la ECU, sa nu fie intrerupt.Totusi daca ECU, pune la masa(-), bobina releului de cuplare bujii, (+) ,ar trebui sa treaca printr-o siguranta, zic eu.

Are cineva procedura de scadere a timpului de AFTER GLOW ? Am testat azi si bujiile raman sub tensiune cam 3,5 min, dupa pornirea motorului. Am citit pe undeva, ca se poate reduce acest timp de ,after glow, eu chiar l-as elimina, daca este posibil.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3,5 minute? In documentatie spune ca e maxim 90 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Albundy,

am sa verific din nou azi, acum sint 2 grade , cu plus. Poate sa nu fi fost chiar 3 min jumate, dar 3 au fost ,sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

misu tdi

Te-am avertizat si acum cateva zile asupra faptului ca faci talmes-balmes din topicurile pe care scrii.

Acest topic trateaza problema senzzorului/indocatorului de temperatura.

CE LEGATURA ARE ACEST TOPIC CU BUJIILE?

Dar cu timpul cat functioneaza ele?

Warning si 5 zile de suspendare a dreptului de a posta. :(

Incearca te rog ca pe viitor sa ramai ON TOPIC!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am demontat senzorul G2/G62, l-am masurat, erau vreo 5-6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

intr-un final, am inlocuit senzorul si la prima masuratoare facuta imediat dupa montaj aveam diferenta de vreo 7 8 grade; cind am ajuns acasa, temperatura nu era la 90 (frig) ci la vreo 65 grade, diferenta intre masuratori era de 1,6 grade, valoarea mai mare era pe cel ce da info la ECU.

E in parametri aceasta diferenta ? asta pina apuc sa incing masina la temperatura normala de lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat si eu senzorul de temeperatura apa in urma unui test facut cu wag-com-ul care mi-a dat ca ii defect acesta. In timp ce mergeam indicatorul de terperatura apa imi tot pica, apoi urca la loc si tot asa, iar pe wag-com imi dadea ca si contact intermitent, iar , mecanicul mi-a zis ca trebuie sa il schimb. As vrea sa stiu si eu cum se schimba acest senzor. Niste poze ar fi f bune. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!